Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PeterPH
senior tag
válasz BigBlackDog #37840 üzenetére
Eddig is 3 év garancia volt ezekre, csak vásárolható plusz garancia (valójában egy biztosítás), illetve néhány kereskedő saját maga vállal többlet garanciát, de csak ha náluk szervizelteted.
De olyat is olvastam, hogy a +7 év a korábbi boosterjetekre is megvásárolható lesz. -
dobost
senior tag
válasz Tom1939 #37846 üzenetére
Köszi, igazából én is ezt tapasztaltam, max a garanciával tudnak trükközni, pl a Suzuki Ház ad +2 év garanciát, ha náluk megy végig a szerviz illetve ott olyat mondtak, hogy esetleg valamennyit a kiegészítők árából.
Én szerettem volna kérni pluszban parkolóradart utólagos beépítéssel a GL+-ba, de mondták, hogy a kijelzőn nem lehetne látni, csak a csipogást hallani. -
őstag
válasz dobost #37844 üzenetére
Most szerencséd van, már van 1.4t automata allgrip nélkül is, eddig nem volt. Az akciós árból tényleg nem nagyon engednek, közönséges halandónak legalább is. Viszik mint a cukrot, miért engednének? Szerintem teljesen jó a váltó, nálam biztosan jobban vált Én a Gusztávnál vettem, de nem oda hordom mert volt egy horror sztori velük. Egyenlőre Tafáknál szervizeltettem de még csak 2-szer voltam (eddig nem volt gondom velük).
-
dobost
senior tag
Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy 8 év Ford Focus MK1 cserélése után hagyom a használt piacot és inkább új autót veszek, ekkor akadt meg az Scross nevű szépséges csodán a szemem.
Tapasztalatotok szerint a Suzuki akciós gyártói árához képest mennyire lehet alkudozni a kereskedőkkel? Eddig jórészt olyanokkal akadtam össze, akiknél már nem nagyon tudtam lejjebb vinni az árat...
Tudtok ajánlani Budapesten jó kereskedést, ahol érdemes venni és megbízható a szervizük?Scross 1.4T automatát használ valaki? Mennyire jó a váltója? (sajnos csak manuálist tudtam kipróbálni illetve ültem Vitara 1.6 szívó automatában... ott tök korrekt volt)
Köszi!
Üdv,
Dobi -
Land
veterán
válasz BigBlackDog #37840 üzenetére
Az sem rossz. Automata váltóra vagy kézi váltóra vagy mindkettőre?
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
őstag
Az én használatomban télen akár 12-öt. Nyáron akár 9-et (az már hurrá). Mondjuk Zugló, és a hétköznapi rutinban van egy 2*3 kilométeres inga (és még közben is sulinál megállva). Ezt egy toyota iq 1.0 is 8 literrel nyomta (feleségem jazz-e lehet hogy még kicsit kevesebbel de 7 felett).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #37836 üzenetére
Úgy tűnik azonos felszereltséggel az scross lesz az olcsóbb jóval ha ez a felszereltség marad...
Más, így majd egy év használat után is szeretem az automatát és az 1.4t mocit az scrossban Bár most hogy megszoktam az erőt, biztos nem választanám az 1.0-át. Azért most nyaralva fullra megpakolva is megindult autópályán, de nem annyira durván mint amikor csak én ülök benne. Azért az M7-esen balcsiról haza nem mindegy hogy gyorsul a a tömött sávok közötti váltásnál (mert sem bal oldalon ragadni sem 70-80-al tötyögni nem szeretek).
-
Land
veterán
válasz tboldi #37836 üzenetére
Mondjuk lehet nélkülük élni, bármennyire is jó dolgok. Meglátjuk.
Mindenesetre 5 év garis új, csinos autó korrekt 140 le-s turbó motorral (gyártóra jellemző megbízhatósággal) vs használt 2 éves verda kevesebb garival és nem feltétlenül jobb tulajdonságokkal verzióból lehet előbbit venném meg, bármennyire is "hülye, aki új autót vesz, mert egyből csökken 20%-ot az értéke".Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Land
veterán
válasz tboldi #37834 üzenetére
Teljesen jó.
Volt szó automatáról is.
Gl+ automata: 5.17 millió
Vagy ha kézivel kiegyezünk, de kellenek az új biztonságtechnikai dolgok, akkor GLX kézivel 5.47 millió Ft.
Értem én, hogy Suzuki, de ennyiért más gyártó hasonlót sem ad. Szerintem ezek nem rossz árak, amikor egy 2 éves 50k km-t futott extrásabb Mazda 3 5.5 millió Ft kézi váltóval és 120 LE-s Skyactiv motorral.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
tboldi
nagyúr
-
Land
veterán
Tegnap találtam meg az új Vitaráról a cikket és nekem nagyon bejön elsőre. Az a sárga szín eléggé frankó és amiben fejlődött pont annyival lett több, hogy felírom a listámra, mert a következő fél évben vennénk valami frankó autót 5 millió Ft környékén. Kíváncsi leszek 1.4T motorral GL+ felszereltséggel megáll-e 5 milkából.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
biker
nagyúr
válasz tboy93 #37830 üzenetére
szép volt jó volt, de 3 éves lesz 90e km-el, épp ideje váltani.
Aztán meg meg lehet venni jó áron, és eladni még jobb áron. Az utódok meg nem 26Ft/km áron futnak, hanem 6-9Ft/km áron.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tboldi
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz tboy93 #37827 üzenetére
de, de csak hogy eladjuk
Az utód vagy egy Kia Niro PHEV lesz, vagy ha addig befut rendelhető státuszba, akkor egy Kona EV
Tudom, mindkettő más világ, de eddig hittem abban, lesz egy hibrid vitara, és akkor arra váltok.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz mormota50 #37824 üzenetére
márciusban lejár a 3 éves operatív lízingem a vitarára, nem vitarára fogom cserélni, ilyen felszereltség csökkentés mellett. Hogy GLX-ben is már nem LED lesz elől, csak opciós, és még egy csomó eddig idolog kivéve csomagba, felárért, annyit nem ér.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
r.levente75
addikt
2008-as 1.3-as benzines swift.
Néztem egy fogyasztást 400km megtétele után vároban klímával 7.7l-re sikerült.
Még szoknom kell a gázadást elég érzékenynek érzem. Viszont jó hír, hogy a kijelző is ezt az adatot mutatta, úgyhogy jól mér.
Remélem bemegy azért 7l alá klímával ha megszokom. Ja és néha azért jólesik meghuzatni kicsit... -
Dvix
senior tag
válasz pirosvilamos #37821 üzenetére
MOL 98 as nem jött be nekem sem
-
pirosvilamos
tag
Prémium üzemanyag...
Minden nyáron Bulgáriában nyaralunk.
A szerb-bolgár határon lévő Shell kútnál megtankolva a kocsit (Ignis 2005), komplett Szerbiát egy tankkal abszolváltuk, csak Tompán kellett tankolni.
Ott MOL kút van, megkapta a hiperszuper 98-ast a gép, onnantól mintha lakókocsit húztunk volna.
A Shell benzinnel GPS szerint 156-ot tudott, a MOl-ossal kínlódva 145-öt.
Azóta csak Shell V-power
Most épp eladó lett a kicsike, ha valakit érdekel--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
Dvix
senior tag
válasz Siriusb #37819 üzenetére
ok én adalékos benzint is tankoltam már bele Shell V-power 95- ost és Mol valamilyen adalékost nem jut eszembe , télen viszont az OMV-től adalékosat ami sokkal jobban esett neki(szintén nem emlékszem a nevére). De a másik kettőtől, alig akart menni az autóm. Lenyomtam a gázpedált és nem éreztem benne az erőt. Alig vártam h kifogyjon. Most komolyan itt nálunk csak MOL meg Shell van a városban akkor melyik terméküket próbáljam "motorkarbantartás véget"?
Így van...a magasabb oktánszámúra nem mutatott nekem sem semmi menetdinamikai eltérést.
(Ignis 1,3 VVT)[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz tboldi #37818 üzenetére
Az igen érdekes. Nálam olyan érzés, mintha megfiatalodott volna az autó. Mondjuk én csak évente 1-2-szer teszek bele prémiumot (MOL).
Először az autószerelő tanácsára tankoltam ilyet, mert állandóan visszajött a check engine lámpa. Másfél tank után kialudt és azóta is békében nyugszik. (kopp-kopp-kopp) -
tboldi
nagyúr
válasz Siriusb #37817 üzenetére
Én nem érzek különbséget a FuelSave 95-ös és a V-Power 95-ös között az ugyanilyen WagonR-nél. Egyedül annyit, hogy finomabban, halkabban jár alapjáraton, de a dinamika és a fogyasztás ugyanaz. Mindenesetre a prémium megy bele minden vasárnap (dupla smartpont rulez ).
A Jazz-be V-Power 100-as megy. Ez tudja hasznosítani a magasabb oktánszámot, valamivel jobban is gurul, de azért a világot nem váltja meg. Inkább a kisebb mértékű koromképződés miatt tankolom ezt, hogy ne ilyen legyen az EGR-csatorna, hanem csak ilyen.
-
tboldi
nagyúr
én majdhogynem így használom az én kis gyári 1,3-as vvt-met is az ignis-ben!
Ezért szoktam írni, hogy különösebb odafigyelést nem igényel, hiszen aki kicsit is igényes az autójára és vigyáz rá, az ugyanúgy bánik egy szívó- és egy turbómotorral is, és megad minden jót nekik.
Aki meg nem, az az egyszerű szívót is ki tudja nyírni hamar.Benzinből akkor 98, értem.
Nem egészen. A magasabb oktánszám nem egyenlő a prémiummal. Létezik prémium 95-ös és nem prémium 98-as is.
Magasabb oktánszámút csak akkor érdemes tankolni, ha az autó tud is vele kezdeni valamit (vagyis hozzá tudja állítani az előgyújtást).[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
-
IreN!CuS
őstag
válasz tboldi #37809 üzenetére
Csak a prémium részre reagálnék meg, hogy nem eszik kevesebbet. Pedig de röviden Előző autó kb 5-6 decivel kért kevesebb/ 100 km. ( oké oké az dízel volt ) A mostanival nem tudom mi a helyzet mivel csak prémiumot kapott.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #37810 üzenetére
Még egy kiegészítés: ha sokat használjuk városban, rövid utakra, sok hidegindítással, akkor kb. havonta célszerű egy nagyobb kört tenni magasabb fordulaton (mondjuk úgy 100 km-t autópályán), hogy ne lustuljon el az autó. A részecskeszűrős motorokra ez különösen érvényes.
-
-
tboldi
nagyúr
Na, akkor már nem is kell. De azért leírom, ha már megígértem.
Beindítod, vársz pár mp-et, hogy a szelepekig is elérjen az olaj (én addig becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót), és elindulhatsz. Túl sokáig sem érdemes várni, semmi értelme, nem melegszik számottevően az autó egy helyben állva.
Amíg még nem üzemmeleg a motor, addig csak részterhelésen szabad közlekedni, max. a teljes fordulatszám-tartomány harmadáig pörgetve, vagyis valahol 2000-2500 között. Fontos, hogy a hűtőfolyadék viszonylag hamar eléri az üzemi hőmérsékletét, de az olaj akkor még nem, nagyjából duplaannyi idő/km kell neki. Azután már úgy nyomod át a tűzfalat, ahogy akarod.
Normál városi közlekedés után nem muszáj hűteni, de egy erőltetőbb menet után (pl. ha autópályán félreállsz tankolni) illő 1-2 perc erejéig járatni üresben. Mivel az olaj nem csak a keni, hanem hűti is a turbót, ezért nem célszerű annak keringetését megszüntetni egyből. *Új olajat kapjon időben, és az előírásoknak megfelelő kenőanyagot szabad csak használni. Nem muszáj a gyári Ecstarhoz ragaszkodni (garancia után), de a viszkozitás, meg a különböző teljesítményszintek egyezzenek meg a használati útmutatóban foglaltakkal.
És ahogy yaneez is írja, érdemes prémium üzemanyagot tankolni, lehetőleg valamelyik nevesebb kúton mint a Shell (én ezt preferálom), az OMV vagy a Mol. Nem a kisebb fogyasztás és a nagyobb teljesítmény miatt (mindkettő bullshit), hanem azért, mert az ezekben lévő plusz adalékanyagok miatt kevésbé kormol az autó, és mivel a turbót kipufogógáz hajtja meg, nem hátrány, ha kevesebb dzsuva rakódik le a primer oldalon.
* Ezen a videón jól látszik, hogy miért nem szabad leállítani egyből a motort. Extrém példa, mert ez egy teljesítményre kihegyezett motor 1,7 baros töltőnyomással, 200 körüli lóerővel, de szemléltetésnek tökéletes. A Suzuki csak 1,1 barral operál, valószínűleg nem is izzik ennyire.
szerk.: Hangsúlyozom, a fentiek nem csak a turbós motorokra érvényesek, egy egyszerű szívónál is érdemes betartani ezeket, ha sokáig szeretnénk élvezni.
szerk. 2: (#37808) Dvix: Mivel közvetlen befecskendezéses, ezért termeli a kokszot, de szerencsére nincs EGR-rendszer, így max. csak a kipufogó (meg a turbó primer oldala) lesz ilyen. Mint írtam, prémium üzemanyaggal csökkenthető a dolog. A külön kapható tisztítóadalékokat meg inkább mellőzzük.
Mondjuk meg merném kockáztatni, hogy a Boosterjetek kevesebb dzsuvát termelnek, mint az én szívócső-befecskendezéses Jazzem.[ Szerkesztve ]
-
yaneez
csendes tag
Dióhéjban:
Elindulás előtt járatod picit (kb 0.5 perc) hogy legyen megfelelő kenés, az első 8-10 kilométert ajánlott kímélő üzemmódban megtenni amíg az olaj el nem éri a megfelelő hőmérsékletet, onnantól tiporhatod neki.
Nagyobb igénybevétel után (autópálya) célszerű a motort járatni 1-2 percet léállítás előtt hogy a turbó visszahűljön.
Kapjon időben megfelelő minőségű olajat, erre kényes, illetve ha jobbféle benzint tankolsz bele, az sem árt.[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
Nem tudok semmit magyarul arról hogy kell turbós autóval bánni van egy 1,3 vvt-m azt tudom. kb. ennyi Mi az első az 1,4T-nél és 1,0T-nél amit tudni kell?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
tboldi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
veterán
válasz blakey #37800 üzenetére
Szerintem ez valami félreértés, várjuk meg a végleges listát, ennyire biztosan nem lőné magát tökön a Suzuki szerintem. eleve már a drágulás, plusz a csak turbómotor választék is egy potenciális rizikó az eladásokra nézve, ezt nem hinném, hogy tetéznék még további extra visszavágásokkal.
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest