Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
válasz
diablo1984 #54143 üzenetére
Tetszik, hogy jobb lett
örülnék, ha jobban menne. Akkor maga a motorvezérlőbe piszkálni egy autóvillamossági szakembernek rutin feladat?
-
diablo1984
veterán
már nem opel, hanem egy laguna!
a c vectrámban pont ettől féltem, hogy városi használatban kivégezem volna, egr, nagynyomású rendszer, kettőstömegű, részecskeszűrő mind volt benne..... a mostaniban nincs, csak azért vállaltam be, ez még a kőkorszaki adagolós dízel, semmi szivatós nincs benne, az egr sem jellemzően áll be enneb, pláne ha lefalazom! -
válasz
diablo1984 #54141 üzenetére
Neked mid van amugy?
-
diablo1984
veterán
válasz
oliwire #54142 üzenetére
nekem a passatban mikor le volt falazva 190et ment a sas, falazás nélkül százhetvenpárat és lomhábbnak is érződött! a másik nagy tunning akkor volt, mikor az önindítót felújították és a generátor testét elfelejtették visszakötni és nem töltött a generátor! na azóta sem voltam olyan büszke a kocsira, akkor úgy ment mint a vaddisznó, csak 2 nap alatt lemerült az akku, utána hamar kijött a hiba, hogy a test lemaradt(valahogy a műszarfalon sem jelezte vissza, hogy nincs töltés...)
-
oliwire
őstag
Akkor ezek szerint várható teljesítménynövekedés? Szerintem akkor mindenképp falaztatom, úgyis van már 240e km a motorban, biztos kopott annyit, hogy hamarabb szennyezze az egr-t.
-
válasz
diablo1984 #54139 üzenetére
Enyemen sincs kettostomeg, hidegen meg sosem porgetem 1800 fole, ahol mar tolteni kezd rendesen a turbo. Az egr-en meg gondolkodom, nincs kizarva hogy le lesz tomitve az a kis osszekotocsonk. Mar csak azt kell kideritenem diagos szakiktol, hogy bezavar-e az ecunak, mert konnyen lehet, eszreveszi, hogy nem mukodik az egr, nem valtozik a szivotorokban a nyomas, pedig kellene neki. En az ecut nem szivesen programoztatnam at, ha enelkul megoldhato a dolog, akkor lehet rola szo.
-
diablo1984
veterán
hát igen, a koksz betonkeménnyé áll össze, azt még kivésni is művészet, magától nem is hinném, hogy letörik. beakadt nyitva maradt egr-nél az indokolatlan sok koksz tud lágyabb lerakódást csinálni talán.
én is a szívósort kitakarítottam, mert az egyik szelep átengedett és ott az olaj befogta a kormot rendesen, már alig járt a levegő, az egr meg kapott egy lezárást, így városi használatban sem küldi tele korommal a motort. így még dízelben is a járgány jó városi autó lehet, se kettőstömegű, se egr, turbót nem kell hidegen pörgetni és annyi, benzineshez hasonló egyszerűségű, vagyis inkább minimalizált a városi használat kockázatai.....(#54138) F_Gergely: a turbónál azért vannak nagy hők, ott az olaj nem rakódik le, max a coolerben! nálam az egr még funkcionált, de nincs rá szükségem, így le lett zárva a fent leírt okok miatt!
mellesleg a szívósorban sem a kipuff gáztól van olaj/olajgőz, hanem a kartergáz visszavezetés miatt! az már régen rossz, ha a kipuffból olaj jön ki égés után..... -
F_Gergely
őstag
válasz
diablo1984 #54136 üzenetére
Kb 200 ezer km alatt lesz olyan a szivosor... megoszlanak a velemenyek, van aki lefalazza es vannak paran mint aki inkabb kicsereli. 12 ezer huf nem tetel, foleg ugy hogy 100 ezret siman kibir de sztem tobbet is. Turbot is falazzuk le azt is a kipufogo gaz hajtja, az is olajsaras lesz.
-
válasz
diablo1984 #54136 üzenetére
Persze, hogy lattam, ezert is idegesit engem is.
A visszavezetett korom ujra eleg, igy az mar nem kerult ki a kornyezetbe. Olyat meg nem lattam, hogy egy nagyobb kokszdarab eldugitott vagy beszoritott volna barmit is. Szerintem ez nem is lehetseges.
Marmint hogy a szivotorokban nagyobb kokszdarabok repkedjenek, majd eldugatanak, beszoritanak utana valamit.
-
diablo1984
veterán
láttál már letapadz, kormos szívósort? ha egr nincs, akkor korom sem jár ott sosem, ugyanis a tiszta szürt levegőnek kellene ott járni, minden másnak nincs ott helye. a korom sem hiszem, hogy hasznos ha visszatér az égéstérbe, ha ez a lerakódott koxból ha egy nagyobb darab letörne, az eldugulhat, beszoríthat bármit......
-
válasz
diablo1984 #54128 üzenetére
A motor ettol nem karosodik.
-
diablo1984
veterán
az egr-t nem kiégetni lehet, hanem a nagy nyomás miatt a szívósorból tudod kiszívatni a kormot(ami nincs letapadva), de úgy be tud állni mint a kő lecsökkentve a szívási keresztmetszetet. ezért is káros a motorra, mert annak semmi szüksége a gázokra, helyette tiszta levegőt tud szívni, teljesítménye is ez miatt nőni tud!
-
válasz
davee_92 #54119 üzenetére
Maga az egr mukodese nem karosit semmit a motorban. Benzinesnel kisebb, dizelnel nagyobb aranyban vezeti vissza a gazt es csak akkor, amikor a turbo nem tolt. Legalabbis dizelnel biztosan igy van. Szoval kerlek ne gyartsunk urban legendeket, meg veletlen van aki megijed emiatt. Ez utobbi miatt is marhasag, mikor mondjak, hogy egesd ki az egr-t. Aha jovan.
-
F_Gergely
őstag
-
davee_92
csendes tag
válasz
oliwire #54117 üzenetére
"Mai nap leszedtem a fedőt, hogy megnézzem milyen bonyolult a csere, de valami patentos rögzítést is láttam. Csak roncsolva lehet leszedni a légzsákról?"
Úgy tudod cserélni, hogy légzsákról lefúrod a szegecseket, majd sima popszegecsekkel felrakod az újat!
Egyébként Facebook csoportokban szokott lenni 6000 körül is.
Másik megoldás csak a dudagomb cseréje, lehet külön venni, régit kivágod és beragasztod az újat. -
davee_92
csendes tag
válasz
F_Gergely #54118 üzenetére
"de nem falazom en attol nagyon idegenkedem, nem veletlenul talalta ki a gyarto az egr-t nem diszbol van ott."
Nem véletlenül találta ki, hanem azért, hogy tartani tudja a jobb EURO besorolást, de ha kiiktatod sem lesz rosszabb a kibocsájtás.
A motorra egyébként károsan hat, mivel visszavezeti a kipufogó gázt a szívó oldara, a motor nem friss keveréket kap, ezáltal gyengébb is lesz és lerakódások keletkeznek bent.
Ez amolyan kettő közül a kisebbik rossz módszer a gyártó szempontjából! -
F_Gergely
őstag
válasz
oliwire #54117 üzenetére
A hibakod nem fog torlodni, csak ha muszerrel torlik. Mashogy nem.
Nemtudom neked mennyi egy EGR nekem B vectraba 10-12 ezer huf en inkabb megveszem de nem falazom en attol nagyon idegenkedem, nem veletlenul talalta ki a gyarto az egr-t nem diszbol van ott. Kormanyfedot meg nezz ebayen vagy aliexressen. -
oliwire
őstag
Köszönöm!
Szerintem akkor az lesz, hogy holnap szétszedem, megpróbálom megtakarítani, akksi egyik saruját leveszem egy percre, hogy törölje a hibakódot. (Gondolom akkor az órát is újra be kell majd állítani). Majd ha nagyon koszosnak ítélem meg (vagy fényképpel megmutatom nektek, és lehet tudtok ti is véleményezni) akkor rendelem a lemezt a vakoláshoz, és egyeztetek minél hamarabbi időpontot a villamossági szerelővel, hogy ki tudná-e kapcsolni az EGR-t. Amúgy kilyukadt dudagomb miatt néztem cromaxnál kormányfedőt, de tényleg csak 11.000 Ft-ért van? Mai nap leszedtem a fedőt, hogy megnézzem milyen bonyolult a csere, de valami patentos rögzítést is láttam. Csak roncsolva lehet leszedni a légzsákról?
-
AMD Power
titán
De jó bal hátsó defektem is van.... most mire lementem a kocsihoz már le is volt engedve. Rápumpáltam ,de hallom ahogy ereszt. Holnap irány a gumis.
-
M_o_g_y_i
őstag
...vagy végighúzni a "takonypisztollyal".
Vectra C-hez (ha már pollenszűrő a téma) hol kaphatnék a kasztniban lévő műanyag tartót?
Múltkor csekkoltam milyen állapotú, és sajnálattal vettem észre, hogy az egyik füle el van törve, és talán a másik is repedt talán, de nem biztos, csak olyan "lazának" tűnt. -
-
w333
félisten
válasz
Declare #54108 üzenetére
Miért ne
Nem a hibalámpát kapcsolja ki hanem az EGR teljes vezérlését !
Nekem alapból nincs EGR szelepem és mégis megy az autó ... csak az Euro normák miatt vezették ezt be hogy kevesebb legyen a káros anyag kibocsátás !
Magyarul : ez az EGR szelep is csak arra jó hogy +1 valami elromolhat !
-
Petyyyyy
addikt
G Astra kesztyűtartójába mekkora izzó szükségeltetik? Most látom ott sincs világosság.
-
w333
félisten
válasz
oliwire #54104 üzenetére
Biztosan tudnak ilyet ...
A ledugózást meg akár te is megtudod oldani !
Tessék itt a leírás Link !
EGR hibakód törlése nem végleges megoldás, mint ahogy csak a szelep tisztítása sem, abban az esetben ha elektromos hibája van a szelepnek. Ilyen esetben a vezérlőegységben kell kikapcsolni az EGR hibakódját. Ha a vezérlőegységnek nincs tudomása egr hibakódról, akkor nem is fog hibát jelezni. Vagyis nem ég a sárga lámpa a műszerfalon és az autó sem tilt le.
Az EGR mennyiségét újabb autóknál elektromos léptetőmotorok szabályozzák. Ezek a szelepek gyakran 80-100eft-ba is kerülnek. Ilyen esetekben is szoktuk az EGR szoftveres kikapcsolását javasolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Realme GT 5G - versenyképes
- HMD Fusion - öltöztetnéd megint
- Suzuki topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- További aktív témák...
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest