Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#45701) KingKress79 válasza Winner_hun (#45692) üzenetére


KingKress79
aktív tag

Köszönöm szépen! :R
Eddig nem ismertem ezt a topikot.

PS4: KingKress

(#45702) parandroid válasza fokukac (#45700) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ha gondolod, átdobom az excel-fájlomat árakkal, finanszírozási ajánlatokkal és felszereltséggel, amit szeretnék bele (klíma, elektromos ablakok, tükrök, tempomat, board computer, gyári BT kihangosító, mindenféle csatlakozás a rádión, és lehetőleg valami normális, nem pontmátrix kijelző, eső- és fényérzékelő, parkolóradar, lehetőleg start-stop rendszer). Ha az eszemre hallgatva választok, akkor ár alapján a Hyundai i20 lett volna a nyerő, mert kaptam hozzá egy nagyon vonzó ajánlatot, viszont a finanszírozási feltételek a hitelhez rosszabbak mindenki másnál. Második a Fabia, de éppenhogy olcsóbb tudott lenni a Polonál, igaz, utóbbit 1,0-s, előbbit 1,2-es TSI motorral néztem, de kipróbáltam mindkettőt, vezetési élményre egyértelműen a Polo a jobb, a váltója például nagyságrendekkel. Alapáron a Mazda 2 is jól áll, de azt még nem próbáltam, és nem kaptam hozzá konkrét ajánlatot, csak amit a honlapon lehet legenerálni. Igyekeztem az olyan flancos dolgokat lenyesegetni, mint a nagy könnyűfémfelnik, meg a mindenféle villogó fények, dekorcsíkok, sportkipufogó, meg hasonló virtuális lóerőgenerátorok.

A Mini 150 EUR híján ugyanannyi, mint a nálam második helyezett Polo, a különbség a Polo javára az automata klíma (a Miniben az még plusz felár lenne, és csak csomagban van), illetve az eső- és fényérzékelő, amit ha nagyon akarok, 250 EUR-ért még kérhetek a Minibe is. A Mini cserébe alapból kulcs nélküli indításos, és a Poloval ellentétben hatsebességes, amit hajlandó vagyok a fentiekre elcserélni. Amin még gondolkodunk, az az elhúzható tetőablak, az a Poloba 10 EUR-val olcsóbb lenne, mint a Minibe. :U

Menettulajdonságokra, motorerőre kb mind ugyanazt tudja, sőt, a Polo talán még kicsit gyengébb is, súlyra meg kb egyformák. Vezetni a Minit és a Polot is jó volt, szegény Fabia kicsit olcsónak tűnt, a Hyundai pedig olyan semmilyen volt.

Szóval ha mindezeket összevetjük, egyelőre nekem nagyon úgy tűnik, hogy az a 150 EUR árprémium (luxusprofit!!!44!444!), amit a Miniért elkérnek (ha a tolótetőt is beleveszem mindkettőbe, akkor 160), az megéri a fancységet. Ennyiért egy használt iPhone 5-öt sem kapni... :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45703) NoLF válasza emvy (#45698) üzenetére


NoLF
addikt

Persze a kupe kategoriaba beleartozik a convertible. An is otthon bratyonak egy 4es gilf traktor cabrio, elvezetes :) az elmegy midenhova a maga 900 kilojaval 150 lovaval es 350 nm-erevel, es max 5ot eszik.

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#45704) EQMontoya válasza NoLF (#45703) üzenetére


EQMontoya
veterán

Coupe != convertible != roadster! :P

PeterkeT: az alap MX-5 NC csak 126le, 1110kg, és pont azért nehéz, mert rommá van merevítve, hogy tető nélkül se csavarodjon a bódé. Brutál vastag az ajtó, egyszer nézd meg, érdemes. És széria a "napfénytető". :DDD

Same rules apply!

(#45705) gaborbol válasza fokukac (#45700) üzenetére


gaborbol
őstag

Nekem a 2007 es prius2 bol kozvetlen atulve is csalodas volt. Van egy haverom o is ugy volt vele ahogy fent is emlitve lett. O a megane 2 kombiba volt belezugva, de anyagi okok miatt csak az 1.6 benzi johetett szoba. Mondtuk neki, hogy lassu lesz, megbizhatatlan hulladek.
O is azt mondta, hogy ez tetszik neki, ebben erzi jol magat, leszarja a tobbit es igaza is lett.

(#45706) NoLF válasza parandroid (#45702) üzenetére


NoLF
addikt

Na az uj auto meg valami olyasmi, amit a budos eletben nem fogok venni :)

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#45707) parandroid válasza NoLF (#45706) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Én hosszas gondolkodás után a használttal vagyok így. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45708) NoLF válasza parandroid (#45707) üzenetére


NoLF
addikt

Mindenki a maga cseresznyejenek a pogacsa, ezzel mindig igy voltam. Ha egy csoppet is konyit vki az autokhoz azert eleg nehez befurodni egy kb 5 eves hasznalttal, foleg nemet/angol kinalat mellett. SZVSZ

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#45709) tildy válasza parandroid (#45702) üzenetére


tildy
nagyúr

jo, ti mondjuk nem nottetek nagyra, de en azert parszor atgondolnam meg azt a minit. Nem vagyok ket meter magas, de kb ketret kellett hajtanom magam, hogy normalisan beferjek + szenvedtem az elso ulesen, annyira nem fert el a labam.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#45710) NoLF válasza tildy (#45709) üzenetére


NoLF
addikt

Node melyik mini? A legujabb eleg franko azert. Persze nem jatekmotorral :)

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#45711) tildy válasza NoLF (#45710) üzenetére


tildy
nagyúr

2006 vagy 2007es volt, mar nem tudom.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#45712) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Kukac kedvéért lekonfiguráltam egy ötajtós Swiftet a suzuki.de-n. Alapból egész normálisan van felszerelve a két felszereltségi szintje közül a nagyobbik, plusz egy-két dolog még belement, hogy partiban legyen azzal, amiket eddig néztem (extralistát lásd lent). Saccperkábé egy jól felszerelt, 1,2 TSI Fabiával van egy árban, mire a forgalomba helyezést is kifizeted, addigra 400 EUR-val olcsóbb a Mininél (aminek az árában az szintén benne foglaltatik). Súlyban is kb partiban van a Minivel, me gállítólag az 1,2-es motorból kihozztak valami 90+ lóerőt, ami számomra kicsit hihetetlenül hangzik, de valószínűleg valahol a leszabályozás közelében tényleg meglehet annyi. Viszont kicsit sem tetszik, kívülről sem, és a beltere is teljesen más kategória, mint a Mini (vagy akár a Polo).

Persze ezek már szubjektív szempontok, de ha egyszer van itten egy féltucatnyi kisautó, amit jó alaposan megnéztem, kipróbáltam, és hetek óta konfigurátorokkal, árlistákkal, tesztekkel, meg próbavezetésekkel fekszek és kelek, akkor helyezésazonosság, vagy borzasztó közeli összpontszámok esetén mi más döntsön, mint a szubjektív szempontok?

Amúgy borzasztó hálás vagyok mindenkinek, a kérdésekkel, felvetésekkel, figyelmeztetésekkel, meg az enyémtől eltérő gondolatmenetekkel rengeteget segítettetek még n+1-edszer is végiggondolni a kérdéskört, és a baráti figyelmeztetések ellenére, egyelőre úgy érzem, hogy jó úton vagyok. :DDD

tildy: 175 cm vagyok, és kb 80 kg, aminél nem is szeretnék több lenni a jövőben sem (bár súlyátcsoportosítás terén lenne még munka), Katica alig több, mint 160 cm, a súlyát meg egyrészt nem illik leírni, másrészt nem is merem, de maradjunk annyiban, hogy mögötte még én is elférnék kényelmesen a Miniben, ha ő vezet - nem mintha tervezném, hogy valaha is hátraülök. Vittünk két 13 évest a tesztvezetésre (egy saját, meg egy kölcsöngyerek), ők mindketten 165 centi körül vannak már, teljesen jól elfértek. A ki-beszállás persze azért melós dolog, de ez minden háromajtós autóra igaz, és annak tekintetében, hogy havi-kéthavi rendszerességgel egyszer lesz használva a hátsó ülés, személy szerint nem csinálok belőle gondot - a Polot is háromajtósban terveztem venni egyébként, bár ennek az asszony valami megmagyarázhatatlan okból nem örült.

Vezettem amúgy már korábban is többféle kisautót eleget, volt a cégnél a Corsától az Ibizáig mindenféle, meg nekem is volt egy darabig Daewoo Kalosom, meg utána is volt alkalmam még olyat használni, egyedül az bizában éreztem magam kellemetlenül, de ott sem a helyszűke volt igazából a probléma, hanem az elcseszett ergonómia - pedig alapvetően az is egy Polo kéne, hogy legyen, ugyebár. Utazni meg még több autóban utaztam (többek között új Swiftben is). Szóval van összehasonlítási alapom bőven, még ha a mostani fél-egyórás tesztvezetésektől eltekintünk is, és ezek alapján abszolut semmi gond nincs a Minivel helyügyileg.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45713) tildy válasza parandroid (#45712) üzenetére


tildy
nagyúr

Mint irtam, en elol ultem, anyosulesen. Nagyon kicsi volt.

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#45714) fokukac válasza parandroid (#45712) üzenetére


fokukac
nagyúr

Igazából cuki vagy, hogy önigazolást keresel.
A lényeg, hogy van pénz, meg a hitel is ingyen van, ezért vennél 4-5 milliós (13-17 ezer eurós)) új kisautót.
Viszont ebben az esetben szerintem ne szarakodj ilyen 400 eurókon, és pláne ne is keress racionális magyarázatot, meg érveket, hanem vedd meg azt, amelyik tetszik. :)

Én erre a leírt használatra (hogy csak néha kéne, meg majd a gyereknek) nem áldoznék 3-4 ezer eurónál többet, hanem vennék egy használt bármit, ahogy Nolf is mondta. De én csak egy kispolgár vagyok. Ha meg úgy is van pénz, akkor meg mondom, merj nagyot álmodni...! :P

[ Szerkesztve ]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45715) bobsys


bobsys
addikt

estere

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#45716) Tim82 válasza bobsys (#45715) üzenetére


Tim82
nagyúr

Ah, a Cisco IP telefon örök.

"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

(#45717) fokukac válasza Tim82 (#45716) üzenetére


fokukac
nagyúr

biztos ott amerikában a helyi láma kormány nem tudja, hogy a sok gonosz multicég így csalja a távközlési adót :DDD

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45718) kraftxld válasza bobsys (#45715) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Ide vele! Itt olyan cidri volt tegnap este, hogy majdnem én is bontottam egy üveggel, de még nem volt szívem beáldozni egy komolyabb üveget :)

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#45719) EQMontoya válasza kraftxld (#45718) üzenetére


EQMontoya
veterán

Nálam is várja egy Hibiki 12 az alkalmat, amire megbontódik. :)

Same rules apply!

(#45720) bobsys válasza kraftxld (#45718) üzenetére


bobsys
addikt

Dehogy adom, egy vagyont fizettem erte es utoljara 2 eve ittam ilyet Glasgowban. Tidok helyette kuldeni egy Old Crowt a bourbont jegyeben :)

[ Szerkesztve ]

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#45721) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Na most már felteszem, hátha valaki tudja a választ:
Miért van az, hogy sok skót whiskytől ég a gyomrom, mintha paprikás pálinkát innék, de az írektől meg már nem, és a bourbon-től sem? A Chivas volt az egyetlen amitől nem égett eddig. Sajnos afféle "vakteszten" is bebizonyosodott már, ahol véletlenül szúrtam ki hogy nem azt kaptam amit kértem. És tényleg. Még nem találtam meg a pontos összefüggést.
(Tegyük hozzá, hogy "bótokban" elérhetőkről beszélünk főleg)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#45722) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Villámkérdés: akinek rádióvezérelt karórája van, az szokott kapni automatikusan jelet zökkenőmentesen? (DCF-77)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#45723) fokukac válasza BlacKSouL (#45722) üzenetére


fokukac
nagyúr

én csak belemondom a 21 éves casio-ba, hogy "kapcs-ford, köbüki, jelentkezz, vétel" és már minden zökkenőmentes is. :P

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45724) BlacKSouL válasza fokukac (#45723) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Vagy nem dolgozol eleget, vagy nem iszol rendesen, az a Te bajod, már rájöttem ;]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#45725) NoLF válasza BlacKSouL (#45721) üzenetére


NoLF
addikt

Gondolom alapanyag (single malt) vagy technika (fustolt tolgyfahordos erleles) lehet a hatterben.

Vagy nem.. :U

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#45726) ToBeY


ToBeY
nagyúr

No,de hány éves Lili? :DDD [link]

(#45727) parandroid válasza fokukac (#45714) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

De pont ez a lényeg, hogy annyira egy árban van a mezőny, hogy talán 2k EUR a teljes spektrum szélessége, amiben mozognak (és ide nyugodtan beleértheted azokat a modelleket is, amiket meg sem néztem, látatlanban lefogadom, hogy azonos az árképzés). Szóval nyilván a személyes benyomás lesz az egyik legfontosabb tényező, ha minden másban (felszereltség, finanszírozás, motorerő, helykínálat) csak marginális az eltérés. Összességében egyébként akár stimmelhetne is az általad megadott keret, sőt, nagyon fapad (nincs klíma, nincs BC, hátul tekerős ablak, elérhető legkisebb motor) kisautók akciósan már 10k + forgalomba helyezés körül is vannak (utóbbi olyan 800 EUR), és ez nem az Aygo - VW UP - Kia Picanto kategória, hanem már a rendes kisautók. Persze menettulajdonságban, kényelemben már ezek is hozzák egy 3-4k-s használt kiasutó szintjét, de azért annyiért használtból is eléggé az alja lesz elérhető, ha normálisat keresel és az is kevés extrával, minimum hat-hétévesen. A kicsit újabb, jól felszerelt használttal meg amit nyersz az áron, azt elbukod a kamatokon - az akkor jó buli, ha le tudod tenni érte a 10-15k EUR-t készpénzben. Az utóbbi időben viszont olyan rohamosan szivárognak be a kiskategóriába a prémium extrák, hogy páréves kisautóban szinte semmit nem találsz meg abból, amit az újakban már egy közepes felszereltségi csomagban adnak. Ma voltam a Mazdánál egyébként kereket cserélni, ebben a kirendeltségebn épp nem volt kettes, viszont árlistát meg bemutatófüzetet kaptam, hááát, lehet bele kérni mindent a szartól a repülőig, ahogy egy nagyra becsült fórumtársunk mondaná (heads-up display, parkolóasszisztens kitolatásnál oldalra, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, adaptív fényszóró), de olcsóbb ez sem lesz a többinél.

Az utolsó bekezdésedre vonatkozóan meg kételkedem azért az összegben, amit megadtál, szerintem ennyit nemigen lehetne belőled egy autóért kiszedni egy összegben. Már az is nagy szó, hogy lecserélted szegény Gézát. ;] :P :DDD

Az új-használt témába meg kár belemenni, de, ha tényleg így működnének a dolgok, akkor kb csak a levetett flottás autók közül lehetne választani a használtautó-piacon. A hitel meg megint más kérdés, de amíg a törlesztőrészlet nem éri el a család havi nettó bevételeinek a bőven egyjegyű százalékát, az összes felvett hitelünkkel együtt pedig hasonló mutatóban még mindig közelebb van a tízhez, mint a húszhoz, addig különösebben nem fogom magam ezen izgatni, különösen, mert szarrá vannak biztosítva a hitelek mindenféle olyan dologra, ami közbejöhet, a kamatok meg a béka segge alatt vannak (új autó hitel évi 2%, lakáshitelek már 1% alatt is, ha van valamennyi kezdő befizetésed).

Az autót meg amúgy én fogom használni, minden nap, pont azért kell, hogy ne a nagy, családi autóval kelljen folyamatosan a városban bohóckodni, meg egy emberrel közlekedni, az marad a többszemélyes, meg a hosszabb utakra (egy magyar kanyar csak magában 2k+ km), illetve akkor lesz befogva, amikor egyszerre kell a kettő.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45728) concret_hp válasza parandroid (#45727) üzenetére


concret_hp
addikt

én is azt nézem, hogy pár év múlva ha cserélem a corsát, könnyen lehet h újat v ha találok megbízható előéletű pár évest fogok venni, tényleg alapfelszereltség lett nagyon sok minden, ami a mostani 5-6 évesekben nincs (hát még az enyémben :D)

vagy fullba vagy sehogy :D

(#45729) gaborbol válasza parandroid (#45712) üzenetére


gaborbol
őstag

Szinte hihetetlen, hogy 400 euroval olcsobb csak a szuzi, latatlanba gondoltam egy 2000-3000 euro kulonbseget pl a minihez kepest. Nem szoktam nezegetni uj auto arakat igazabol, igy fogalmam sem volt rola, hogy csak ennyire minimalis a kulonbseg arban.

Most megneztem, konkretan nalunk(usa) a MINI Base arait :
2015 0 kilometers, szalonbol $25-26K dollar korul van.
2015 2-5.000 merfold $22K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2014 3-10K merfold $20K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2013 15-25K merfold $16-17K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2012 15-35K merfold $14-15K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2009 80-100K merfold $8-9K, nincs tobbe gyari gar, kereskedo ad ra 1-3 honapot.

Most nezelodom valami hasznalt SUV utan, ami gyakorlatilag teljesen felesleges. Egy evben talan egy vagy ket alkalommal lesz kihasznalva arra akar berelhetnek is valamit, 95%-ban felesegem fog vele egymaga jarkalni, azert mert o olyat szeretne, mindig ilyenre vagyott. A SUV-oknak meg brutalisabb az ertekvesztesuk valoszinu valami 5 ev koruli joszagot valsztunk, ha sikerul talani valami normalisabbat itt a kornyeken, maganszemellytol.

(#45730) parandroid válasza gaborbol (#45729) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Aha, revideálnom kell az álláspontomat, ma beszéltem a kereskedővel, nem egészen úgy működik az árlista szerintem, mint szerintük, úgyhogy újra kellett konfigurálni, mert klíma az nem jár alapból, csak felszereltségcsomaggal lehet kérni, amit én kihagytam volna, mert a klímán kívül olyanok vannak még benne, hogy állítható utasülésmagasság, velúrszőnyegek, mindenféle világítás (kesztyűtartó, piperetükör, dekorfények a könyöklőn, meg egyéb világító anyámkínja), valamint okosabb board computer, és 1300 EUR az ára. Vagy csak külön klíma egy ezresért. Szóval ennyi még hozzájönne ahhoz, amit lekonfiguráltam. Ez már közelebb van ahhoz, amit tippeltél, meg kukacnak is csak igaza lett, még ha a különbség nem is nagyságrendi. :DDD :O

Viszont ennyiért a Poloba már akár tetőablakot is kérhetek, meg akár még valami disznóságot, mint pl a 75 helyett a 90 lovas turbómotor - nem mintha szükség lenne rá... Na mindegy, hétvégén megnézem még a Mazdát is, aztán legfeljebb megint kezdhetek mindent elölről.

A Base-t nem tudom amúgy, hogy a Mininél nálatok mi, de szerintem az itteni ONE-nak felelhet meg, ami kb annyi itt is, én a ONE First kódnevű modellel szemezek, ő kapja az új 1,2-es turbómotort, ami itt egészen kedvező mindenféle besorolás alá esik, US-ben viszont nem hiszem, hogy ilyesmivel szórakoznak még.

Azt meg, hogy felétek mi számít SUV-nak, azt el sem merem képzelni. Itt főleg a kompakt, vagy középkat. SUV-ok mennek, azok nem sokkal drágábbak egy jól felszerelt kompaktnál, vagy középkategóriás autónál, kb az egyterűekkel azonos árban mennek.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45731) fokukac válasza concret_hp (#45728) üzenetére


fokukac
nagyúr

Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
Én nem nagyon látok ilyet.

@PeterkeT: az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem. a Jazz 1,9 M volt, egy összegben. Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra. :)
ui. és amúgy mindig igazam van... :P

[ Szerkesztve ]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45732) parandroid válasza fokukac (#45731) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

"Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
Én nem nagyon látok ilyet."

- A klímát meg sem említem, annyira egyértelmű. Nem is feltétlenül kell automata, személy szerint a manuálissal is tök jól elvagyok, és a többzónás készülékhez sem ragaszkodok.

- Tempomat nélkül én már nem szívesen élnék együtt egy autóval - és nem csak hosszabb utakon praktikus, én azt szeretem a legjobban, hogy ha tudod, hogy valahol célszerű kínosan pontosan betartani a sebességkorlátozást, mert gyakran mérnek, vagy telepített trafi van, akkor belövöd annyira, és kész, nem kell arra koncentrálni, hogy véletlenül egy miliméterrel lejjebb nyomod a lábad, és észre sem veszed, mert annyira halk az autó, és annyira nincs sebsségérzet.

- Az ülésfűtés a világ egyik legnagyobb találmánya, sokkal elviselhetőbbé teszi a téli reggeleket, amikor fél hatkor beülök akármilyen minuszban az autóba, és 1,5 perc múlva kellemes melegre van felfűtve a seggem alatt az ülés.

- Beépített gyári kihangosító, lehetőleg kormányról, de legalább az autó kijelzőjéről vezérelve. Ezt mondjuk konkrétan kötelezővé tenném minden autóba. Hihetetlen, hogy még mindig mennyi kézben tartott telefonos őrültet látok, akár prémium autókban is. Nagy divat manapság, hogy a kihangosított telefont tartja az arca előtt a kezében, gondolom ez azért terjedt el, mert jgy le tud nyúlni a váltóhoz, ha kell, és nem kell egy kezet folyamatosan a fülén tartania, de vezetésbiztonsági szempontből egykutya.

- Az esőszenzor talán a kevésbé fontos a fentieknél, de azért az eléggé priceless, hogy nem kell többet azzal foglalkoznod, hogy a lassú fokozatnál mindig vizes marad az ablak, a gyorsabbnál meg nyikorok a lapát, mert a vizet már letörölte, de még dolgozik.

- Parkolóasszisztens, vagy tolatóradar (esetleg kamerával) megintcsak borzasztóan jól tud jönni szűk városi parkolásoknál, vagy falhoz tolatásnál. Nem azért, mert ne tudnék tükörből tolatni, csak a mai autóknak annyira ormótlan és cseppszerű, kidudorodó, és hátrafelé szűkülő a hátulja is, hogy sem a tükörből, sem hátrafordulva nem lesz fogalmad sem róla, hogy pontosan hol van az autó vége.

- Az AUX, USB, microSD helyet te is említetted, bár a régebbi autókban egy egyszerű fejegységcserével is lehetett ezt orvosolni, viszont a gyári, középkonzolba épített cuccoknál ugye alap kell, hogy legyen.

- Az első könyöktámasz kissé ízlés kérdése is, találkoztam olyannal, akinek az agyára ment, és mindig felhajtotta, vagy hátratolta, én nagyon szeretem, és borzasztóan tud hiányozni, ha nincs.

Szerk.: Amúgy emlékszem még arra az időre, nem volt olyan régen, amikor a távirányítós központizár, vagy az elektromos ablakemelő is méregdrága extra volt, most ennek a mai változata a különböző kulcs nélküli rendszerek.

"az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem"

Pedig de gonosz akartam lenni, így viszont már nem annyira vicces.

"a Jazz 1,9 M volt"

Az olyan 6-6,5k EUR, ott kezdődnek a normális használtautók.

"Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra."

Van az a szabály, amit sokhelyütt szeretnek emlegetni, ha jól rémlik, hathavi nettó jövedelmedig érdemes elmenni autóvásárlásnál. A Mazdával bőven belefértünk, a második autóval, ha ezzel kumulálódik a keret, kicsit kicsúszunk belőle. De ez nem is érdekes, korábban leírtam az álláspontomat én is, semmi gond, ha nem értünk egyet, téged is megértelek.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45733) EQMontoya válasza parandroid (#45732) üzenetére


EQMontoya
veterán

Klíma, tempomat, ülésfűtés 10 éve is simán elérhető volt.
IS-ben is van digitklíma, ülésfűtés, tempomat épp nincs, mert csak az automatákhoz volt.
-Tolatóradarból a pittyegős utólag kb. 50-100 eur. Megjegyzem, a mai autók idióta formavilága miatt kell, mert a legtöbbön akkora ablakok vannak hátul, hogy texasban a redneckeknek nem lehet eladni, mert nem fér ki a kétcsövő shotgun rajta. 10-15 évvel ezelőtti autókból még tök jól ki lehetett látni.
-USB, Aux, MicroSD van az IS-ben is, 50 eur volt a kütyü, CD tár csatira kell kötni, és gyári rádióval gyönyörűen megy.

Same rules apply!

(#45734) fokukac válasza parandroid (#45732) üzenetére


fokukac
nagyúr

-klíma minden autóban van az elmúlt 10-15 évben.
-az AUX bemenet 2006-2008-tól szintén van az alsóbb kategóriákban is (még a Jazz-emben is van)
-USB csak kb. 2009-2010-től (2010-es Kia ceed-ben láttam már ilyet)
-kihangosító: 10k-ból eddig is megoldható volt, persze, az parasztos megoldás, tudom
-kulcs nélküli rendszer: már a 2005-ös új swift-ben is volt (igaz, csak a felszereltebben)
-tempomat, esőszenzor, parkolóasszisztens, ülésfűtés, könyöktámasz: hagyjuk már, kb. huszadrangú elemei ezek egy autónak, ilyen erővel az indexes tükröt és a ledes hátsó lámpát is beírhattad volna, azok sem jók semmire. :)

Az én érvrendszerem továbbra is ugyanaz. Egy 2010-es autó mára elvesztette az eredeti értékének a felét, vagy egy picit többet. Használati értékben ugyanakkor kb. ugyanott van (ha rendesen karban volt tartva).
Ha a fenti "extrák" ennyire lényegesek, akkor a felük utólag pótolható fillérekből, ezért nem kell új autót venni.

Persze megértem, hogy új autót venni jó, pláne, ha van pénz. Csak nem racionális, :B akárhogy is igyekszik az ember megideologizálni.
Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb.

ERgo: ha ez a vágyad, hogy új legyen, akkor vedd meg azt, amelyik tetszik, ezt nem lehet racionálisan megindokolni, kiválasztani, nem ezen múlik, hogy melyiknél hány száz ojró a felár.
Ui. amúgy ezért szeretem a japánokat, mert ott nem szaroznak ilyen extra-listával, mint a német gyártók, minden benne van alapból, azt kész.

[ Szerkesztve ]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45735) parandroid válasza EQMontoya (#45733) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Kiskategóriás autókról van szó, ahol cirka 10 évvel ezelőtt még 13-14"-es kerekek voltak, és az extralistán olyan tételek szerepeltek, mint az osztottan dönthető hátsó ülés, a kézzel behajtható külső tükör, a manuálisan éjszakai módra állítható belső visszapillantó, a kazettás rádió, és a nagyon burzsuj esetekben az első elektromos ablak, valamint legszélsőgesebb esetben a manuális klíma.

"Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb."

Volt egy ilyen kezdeményezés, talán totalcar-on, ahol összeszedték, hogy kinek mennyibe került az autója éves, vagy havi szinten, adókkal, biztosítással, szervizekkel, sőt még tankolásokkal is, ezt én is kiszámolgattam az Opelre, ami szintén új autó volt, ráadásul az elhíresült CHF hitellel (bár nekem volt két jó évem az elején, amíg jó volt az árfolyam, meg kiszálltam belőle a futamidő vége előtt, amikor már nagyon elszállt), most megnéztem, 105k HUF havi összeg jött ki rá (persze ez az üzemanyagköltség miatt nagyban függ a futástól is), ha nem lett volna benne hitel, akkor 75k körül jött volna ki, de ugye a CHF-hitel ordas nagy bukás volt - ráadásul még bele kell majd számolni, hogy kapok vissza pénzt az egyoldalú kamatemelések miatt - éljen akedves vezető, éljen a párt! Szóval ezekkel az összegekkel a 8 évre vetítve igazából nem álltam rosszul az akkoriban kommentelők között, és úgy rémlik, hosszú távon nem volt teljesen egyértelmű a használt autók előnye sem.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#45736) Winner_hun válasza fokukac (#45734) üzenetére


Winner_hun
félisten

Jajj a ledes hátsó lámpák. Hihetlen hogy ezeket engedik a forgalomba. Hihetetlen zavaró tud lenni az a ~100 Hz amivel működnek. Nem kéne hozzá túl sok elektronika hogy ne villogjon...

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#45737) szőröscica válasza fokukac (#45734) üzenetére


szőröscica
addikt

Azok a huszadrangú elemek azok, amiktől igazán komfortos lesz egy autó, de elhiszem, hogy a papírszfivted után ezek nélkül is jaguárnak tűnik a jazz....

Extrának sem nevezném őket, a 20 évvel ezelőtti konstrukciójú bmw-nkben mindegy volt, a most 10 éves, de egyébként 13 éve bemutatott Nissanomban mindegyik van, de igazából a másfél éves melós Transitunkban is megtalálhatók. Teljesen érthető, hogy peterkeT normálisan felszerelt autót szeretne a pénzéért.

[ Szerkesztve ]

(#45738) concret_hp válasza fokukac (#45731) üzenetére


concret_hp
addikt

klíma + egyre több légzsák és egyéb biztonsági felszerelések azért tizenéve nem voltak a kisautók szériafelszereltségei. (+ a listaárakból folyamatosan akcióznak, ill. egy kisebb városban sztem ha bemegyek, h kessre vennék eztmegezt, mennyit enged a feléből, bizony még párszáz K hamar leugrik) a tempomat még biztos jó dolog, a többiben nem sok minden van amivel meg lehet venni.
ill. minimálisan de nőnek is pár centiket. megnézzük az én B corsámat meg egy mait... hát van különbség :C

vagy fullba vagy sehogy :D

(#45739) concret_hp válasza concret_hp (#45738) üzenetére


concret_hp
addikt

mondjuk az is hozzá tartozik h csak úgy éri meg, ha 10-12 évre megtartod legalább, a 3-4-5 évente új autót veszünk, na az tényleg jó kis bukta :C

vagy fullba vagy sehogy :D

(#45740) fokukac válasza szőröscica (#45737) üzenetére


fokukac
nagyúr

"Azok a huszadrangú elemek azok, amiktől igazán komfortos lesz egy autó, de elhiszem, hogy a papírszfivted után ezek nélkül is jaguárnak tűnik a jazz...."2

mitől, az esőszenzortól? az ülésfűtéstől? a könyöktámasztól? - ezeket minősítettem huszadrangúnak. A többi pedig - amiket korábban soroltam fel - szerintem már 10 éve is alap volt (és a jazz-emben is van), tehát rossz emberrel vitatkozol. Attól, hogy egy autóból hiányoznak a fentiek, attól még lehet jó autó.
(Amúgy pedig minősítgess csak nyugodtan, az jót tesz a hangulatnak.)

Concret: igen, az értékvesztés a legnagyobb tétel. Ha a 4,5 millás autó 5 évesen 2 millát ér, az 2,5 milla tiszta bukó, egyéb költségek nélkül. Ha ezt ciklusokban játssza el a polgár, akkor halmozott bukó. Én egyszer levezettem apámnak, hogy a bmw-i értékvesztéséből már vehetett volna egy pesti lakást, és csak úgy pislogott. De ez nem akadályozta meg abban, hogy vegyen még egyet :)

Na mindegy, én kiszálltam, jó trollkodást, tiszta autós topic.

[ Szerkesztve ]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#45741) tildy válasza EQMontoya (#45733) üzenetére


tildy
nagyúr

Szerintem arra fondolt, hogy ALAPFELSZERELTSEG. MArmint alapbol azert meg nem volt benne mindegyikben, tobbnyire rendelheto volt , vagy magasabb kofortszinten volt csak benne.

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#45742) szőröscica válasza fokukac (#45740) üzenetére


szőröscica
addikt

Igen, azoktól. :)

(#45743) szőröscica


szőröscica
addikt

Bocsánat fokukac, ha megbántottalak, nem állt szándékomban.

(#45744) BlacKSouL válasza fokukac (#45734) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Nem trollkodás, én ogre vagyok...ja nem, az te vagy, én ufóbéka vagyok ;] Na mindegy, szóval:
Ha Hondánál maradunk. A nagyobb a Civic, a kisebb a City.
Klíma mindkettőben van. AUX egyikben sincs. Kulcsos mindkettő. Tempomat olyan, hogy mikor cserélek, a kisebbikben nyomkodom az üres kormányt, és sóhajtozok kb. minden 10 percben. Esőszenzor nincs, illetve van, retinaradar :) Parkolóassziszt nincs, csak a nagyobbikban radar, azzal nem, de a kisebbel tolattam már fának. :D Ülésfűtést vettem bele utólag betehető üléshuzatot. Könyöktámasz: a kisebbikben nincs, de nagyon fura a másik után. A hátsó ledes lámpát is kihagyták mindkettőből. Na és az indexes tükör elmondom miért hasznos: éjszaka, de néha nappal is jó, mert 100-ból 95 autón úgy van az index, hogy a fényszóróval egy búrában, közvetlen mellette, így néha k.rvanehéz meglátni kereszteződésben, a szarul beállított, Vénuszra világító pilácstól, hogy a szerencsétlen most indexel vagy nem. Ellenben ha tükrön van, az elég messze van a fényszórótól, különösen éjszaka sokkal jobban észrevenni. Az egyértelmű láthatóságot javítja.
Ladánkon anno a fentiek közül semmi nem volt. Na és még egy: a Civicben van balláb pihenőlemez, a Cityben nincs, és mindig rugdosom a doblemezt.
Sőt: a Civicbe gyári fényérzékeny belső tükröt is belealkudtam

Na. Most akkor mi volt a kérdés? ;]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#45745) EQMontoya válasza parandroid (#45735) üzenetére


EQMontoya
veterán

Jah, ezt én is számolgattam anno, picit kevesebb jön ki, mondjuk 90k körül, de évente közel 20e megy bele a kocsiba.

A km költség igazából a lényeg, ami így szűk 60ft/km.

tildy: alapfelszereltségű autót csak káeurópában divat venni, pl. négy-öt milláért Fabiát kurblis hátsó ablakkal. :)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#45746) gaborbol válasza fokukac (#45734) üzenetére


gaborbol
őstag

Teljes mertekben igazad van! Kiveve a tempomat, mert ha kocsival megyek Bobsys fele akkor azert a 16-20 oras uton jol tud jonni.

Kulonben amit kineztem magamnak abban is megvolt mar minden fontos extra lehetosege :)

Csak a visszafogott 25liter/100km-es atlagfogyasztasaban nem vagyok biztos :DDD

(#45747) bandus válasza BlacKSouL (#45744) üzenetére


bandus
veterán

Esetleg ha elado lenne a civic ev vege fele, jovo ev elejen akkor irhatsz mielott felrakod hahura :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#45748) bobsys válasza gaborbol (#45746) üzenetére


bobsys
addikt

Baaaaaaa, es meg nem vetted meg?

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#45749) gaborbol válasza bobsys (#45748) üzenetére


gaborbol
őstag

A 7.5 literes V8 meg engem is megremit :B
Annapolis - Miami az 1100 merfold azaz 200 gallon vagy 750 liter benzin oda-vissza, bar az lenne valamilyen moka. Kivancsi lennek, hany merfoldet menne az elso lerohadasig.

Az asszony szerint mar igy is sok kettonkre 4 kocsi! :Y Hiaba mondom neki, hogy nekem csak harom volt mielott idekoltozott, kutya sem volt kivancsi a Honda Civic-jere.
Eloszor egy SUV lesz, aztan jon a gyerkoc, aztan majd lesz valami a 60-as 70-es evekbol nekem is, ha lesz sajat haz.

[ Szerkesztve ]

(#45750) tildy válasza gaborbol (#45749) üzenetére


tildy
nagyúr

Tduom, ott nem lehet auto nelkul elni.

Pont most, hogy veszunk gyerkocnek autosulest(marmitn hordozot, amit lehet vinni) gondolkodtam el, hogy kb mikor lesz hozza autonk.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.