Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:24:31
LOGOUT.hu
Hozzászólások
#40935168
törölt tag
Nem, ő most mindkettő. 5Dmk2-vel tolja és komplett L-es obiparkkal, nagylátók, 70-200 2.8 stb. ahogy illik. Csak olyan stúdióban dolgozik sokat, ahol a másik fotós emberke meg Nikonos, így - bár még egészen nem tiszta az ok - valami "cserebere, stb" miatt vett egy 610-et. Gyanítom, hogy imádni fogja.
@ Bali, nagyon sziporkázol. Havert nem simogatok, egyelőre még kő hetero-nak vallom magam. De a gépről jelentek.
@ Necro: ez állat
[ Szerkesztve ]
JohnyBlue
őstag
Megnyugodhatsz tudom mit vállalhatok be és mit nem. Kommunikációval szerintem nincsen problémám.
Az az érdekes amit te mondtál, hogy mivel illik valamit megfotózni és mivel nem illik
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
Sequoyah
tag
Kommunikáció, szövegértés. A magyar diákok tipikus problémája.
Mikor írtam, hogy bármelyikkel is valamit nem illik fotózni? Trollkodás helyett lehetne a szakmaiságot előtérbe helyezni?
aleister
veterán
Tanííícs mester!
"Pedig egyszerű, a nagyobb érzékelő több fényt tud befogni."
Az 1 egységre jutó fénymennyiség attól még nem lesz több. Felejtsd el szerintem ezt a fényerős váz dolgot, mert ez csak az objektívtól függ.
Az ilyen "ideje tanulgatni", "Egy fotóskönyvet is vehetnél, vagy tanfolyam" dolgokat meg most figyelmen kívül hagyom.
(#9952) JohnyBlue:
Szerintem hagyd Te is, akkor éhen hal.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
TayRol
veterán
Gulyopapa
addikt
Sequoyah
tag
Sok minden nem lesz még nagyobb, de nem tudom hogy jön ez ide.
Adott fényviszonyok között szerinted ezek szerint az FF nem csinál jobb képet mint a crop?
Peethy
őstag
Előbb még pénzkeresésről volt szó, most művészetről.
fizetős munka != művészi munka és vice versa. Az a fizetős munka, amiért pénzt adnak, arra pedig egy kompakt is jó. Élelmeseknek áll a világ. Egyébként a mostani művészetfelfogáshoz nemhogy FF nem kell, de egy lyukkamera is elég, elég elmenni egy kortárs kiállításra... Részben igazat adok neked, de fórumban ez a "mi való munkára?" kérdés mindig kicsapja a biztosítékot, holott a fotós munkák 99%-hoz elég egy D70 is akár.
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
torzo
Ármester
Kösz. Tehát röviden és velősen Nikkor. Én is erre hajlok.
JohnyBlue
őstag
Igazad van azt nem írtad, hogy nem illik! csak azt fixáltad le, hogy a pénzes melóhoz a D700 illik. És én balga vidéki csattogtató (aki nem érti a szöveget, ha' de erről nem tehetek Magyar vagyok és esti iskolába jártam) azt bogoztam ki, hogy ha D700 al a fizetős melót kell elválallni akkor a D7100 al meg nem illik elvállalni.
Idézlek is: "Nem a megrendelő nézi, de a felsorolt pénzes témákhoz a D700 illik, a természethez meg a D7100."
Ejj de jó lenne most ezt a témánt ezt egy jó kis füstös presszóban megvitatni
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
Sequoyah
tag
Lehet, hogy "elég", de sokan akkor is a jobb minőségre törekednek, ha a fele olyan jót is kifizetnék. Templomban ha nem akarom arconvakuzni a vakot pedig azért már nagyon nem mindegy hogy mennyi fényt tudunk begyűjteni.
Sequoyah
tag
Igazad van, kimaradt egy apró szócska, hogy "jobban illik" Egyik is jó, másik meg egy kicsit jobb. Nyilván ha más szempont nincs akkor a kicsit jobbat választom.
De úgy vélem, ha nem kötekedni akar az ember, azért érthető volt így is amit írtam.
torzo
Ármester
Ebben én is teljesen mix vagyok már. A dx és fx érzékelők között pusztán méretbeli különbség van, vagy még valami más is? Talán többre megyünk a pixelméret adattal, magyarán nagyobb pixel-nagyobb kapacitás, nagyobb dinamikatartomány. De lehet, hogy ezt sem tudom jól. Hahó pixelfan főguruk! Mi a valóság?
aleister
veterán
Ez elég nagy öngól bro'!
Az előbb még a szövegértésről írsz JB-nek, majd jössz ezzel a "jobb kép" szöveggel, miközben végig a fényerőről volt szó.
A kérdésedre válaszolva: azonos generációjú lapka és körülmények között az FX természetesen kevesebb zajjal rendelkező, más jellegű DOF-fal bíró képeket fog készíteni. Nem "jobbat" (az a fotóson múlik), és nem fényerősebbet (az meg az obin).
Persze csak szerintem. De én nem végeztem tanfolyamot.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Peethy
őstag
Mint mondtam, igazad van, de a fizetős munkák 99%-a nem templomban van.
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
Sequoyah
tag
A több fénytől lesz (többek között) a jobb kép, ezért is hívják FÉNYképezésnek. Nagyobb érzékelő = több fény. Persze technikai értelemben, a fotóz képességei totál nem ide tartoznak.
Sequoyah
tag
De kifejezetten beltérről volt szó az adott esetben.
Gulyopapa
addikt
Az nem számít hogy a D700-ban "sokkal" régebbi érzékelő van mint a D7100-ban ( 2008 vs 2013 ) ?
Csak kérdezem ...
[ Szerkesztve ]
Sequoyah
tag
De számít. Egy mai fullfrém sokkal nagyobb különbséget produkál. De a számadatok és a tapasztalatok szerint azért a D7100 MÉG nem érte utól, még ha közelebb is jár hozzá.
*Nem saját tapasztalatok, de olyat még nem halottam h fordítva lenne. A DXO pedig elég komoly különbséget mutat (abban már kételkedek is...).
[ Szerkesztve ]
A Zéé
addikt
könyörgömértsmármeghogyattólhogynagyobbazérzékelőattólmégugyanaggyifényjutegynézetmilliméterre...
Ha azt mondod, hogy a 12 megapixeles croppos váz és a 12 megapixeles ff váz közt az a különbség, hogy a ff vázon nagyobbak a pixelek, ezért nagyobb felület tudja felfogni a fotonokat, ezáltal magas isonál kisebb jelerősítést kell az elektronikának alkalmazni, ezáltal kisebb zaj keletkezik, akkor azt még el is lehet fogadni.
Aztán ha meg nem, és én is nagy marhaságot mondtam, akkor vállalom. De szerintem nem a váz fényerős, hanem az objektív.
Just a simple Lineman...
Gulyopapa
addikt
Az tény hogy adott fénymennyiség mellett, adott ISO-n egy mai FX kevesebb zajt produkál mint egy DX .
Sequoyah
tag
Na ne kezdd a négyzetmiliméteres dolgot, mert nem pixeleket szeretek nézegetni, hanem képeket, az meg mindig ugyanakkora, csak más nagyságú felületről van leképezve.
Nyilván az objetív is nagggyon sokat tesz hozzá a befogott fénymennyiséghez, ahogy az érzékelő felület is, plusz számít annak az érzékenysége is. Mivel vázakról volt szó, nyilván nem az objetív része a kérdéses, a vázban az érzékelő van ami számít.
torzo
Ármester
Ezt a linket [link] McPite-től kaptam leckének. Eléggé cáfolni látszik az fx sensor felsőbbrendűségét, holott Dxo adatok alapján mást várnék.
JohnyBlue
őstag
A D800 DX módban van
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
Gulyopapa
addikt
De a crop mód az nem ér az olyan mintha DX lenne ...
Sequoyah
tag
Hát aki egy D800-at crop módban használ az magára vessen Nyilván nem kevés információveszteség történik, ami = minőségromlás.
Hasonló szenzortechnológia (d7100 picit újabb), hasonló szenzorméret (crop után) ez abszolút várható volt.
torzo
Ármester
OK. De a pixel akkor is csak pixel. Miért vész el az fx előnye crop-ban? A croppolt érzékelőrészre ugyanannyi fény jut, mint fx mód esetén, nem?
A Zéé
addikt
jó, menjünk akkor a filmre.
A te logikád alapján egy Olympus Trip 35-be (35 mm-es filmre álló "fél" képeket készített) fűzött iso 100-as film másmilyen lesz mint egy akármilyen más gépbe (legyen Nikon F5) fűzött ugyanolyan iso 100-as film?
Tegyük fel, hogy ugyanazt a gyutávot, ugyanazt rekeszt, ugyanazt a záridőt használja mind a két gép, ugyanakkor készülnek a képek, a film ugyanabban a tankban van hívva ugyanazokkal a vegyszerekkel, ugyanannyi ideig, ugyanazon a hőmérsékleten, szóval minden full ugyanaz. Utána levilágítanak belőlük egy 10*15-ös képet ugyanannyi idő alatt, ugyanolyan lámpával, ugyanolyan fotópappírra, ugyanolyan vegyszerekkel. Szerinted lesz a két kép közt bármi különbség? Azt leszámítva, hogy a fél kockánál kicsit nagyobb nagyítást kell alkalmazni?
Mert szerinted akkor az F5-tel készült képnek sokkal világosabbnak kell lennie, mint a Trip35-tel készültnek. Elvégre sokkal nagyobb felületre készült el az eredeti kép.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
Gulyopapa
addikt
Gondolom azért veszik el adat mivel 2x akkora az FX lapka mérete / felülete mint a DX-é, ha jól tudom ..
A Zéé:
Nem, ő azt mondja hogy részletgazdagabb, kevésbé zajos, szebb bokeh-jú lesz a kép FX-en ... szóval "szebb" lesz
Persze ez csak 100%-os nagyításon jön ki, látszik ...
[ Szerkesztve ]
Sequoyah
tag
De a cropon kívüli fény elveszik. Ha azt is beleinterpolálnád (úgy komponálva hogy a teljes kép ugyanaz legyen, azaz közelebblépve), akkor a zaj csökenne.
#40935168
törölt tag
Kivonatolnék egy fontos megjegyzést legalulról, a matekon időzzetek nyugodtan előtte.
The question doesn't contain enough information to allow a definitive answer. Intuitively, if you put the same lens with the same settings on both cameras, and if the distance from the lens to the sensor is the same in both cases, then the full frame sensor will collect more light because the sensor is larger and therefore covers more of the circle of light projected by the lens.
You say that you want to compare 'the same frame', but that's tricky because you then have to change parameters other than the sensor (lens focal length, distance to sensor, or distance to subject), and in doing so you're effectively compensating for the difference in sensor size.
Tehát a kérdésben nincs elég infó ahhoz, hogy egyértelmű választ lehessen adni rá. Ha pl. ugyanazt az üveget ugyanabban a beállításban teszed rá mindkét vázra (FX, DX) és az obi és a szenzor közötti távolság is megegyezik mindkét esetben, akkor az FX szenzor több fényt gyűjt, mivel a szenzor nagyobb méretű és az obi által rajzolt képkörből többet rögzít, mint a DX kistesó.
Ha viszont ugyanazt a képet (végeredményt) szeretnénk összehasonlítani, már más a helyzet, ugyanis ehhez a szenzoron kívül más paramétereket is változtatni kell (gyújtótávolság, szenzortól való távolság vagy tárgytávolság) és ez egyből kompenzálja a szenzorméretbeli eltérést.
Kicsit olyan ez, mint gyerekkoromban a nagyítóval napsugarak gyűjtése és papírlap gyújtás: ha egyetlen pici pontba fókuszáltam az összes beeső fényt a lencsével, olyan koncentrált lett a papírlapon abban a pici pontban a fény mennyisége (sűrűsége, fotonok mennyisége) hogy azok energiájától felhevült és öngyulladt.
Ha ez egy 2x2 mm-es terület (képzeletbeli szenzor), talán szintén kigyullad, megpörkölődik, akármi.
Ha ez egy 4x4 mm-es terület, azt már nem fedi le EZ a fókuszbeállítás és gyutáv, tágítanom kell a rávetülő fénykört. Csakhogy ezt UGYANAZZAL az üveggel csak úgy tudom megtenni, hogy 1) nagyobb üveggel csinálom a műveletet 2) eltérő gyutávot használok a dioptria módosításával 3) eltérő gyutávot használok az üveg távolításával, hogy a teljes 4x4-et lefedje a fénykör.
Ha a nagyítólencse ugyanaz mindkét esetben - mert ugye élőben FX üveggel teszteljük a két szenzort - akkor a 4x4-es felületre UGYANANNYI fény jut, mint a 2x2-esre. Az egységnyi felületre vetülő fény kevesebb lesz FX-en (ezért nem fog a nagyobb kör begyulladni), de összességében ugyanannyi fényt vetítek rá a lencsével, megváltozott gyújtótávolságon. És ha a 2x2-es felületen 4 "megapixel" van, míg a 4x4-es felületen szintén 4 megapixelnyi fotódióda van, befogom alcsonyabb egységnyi fénysűrűség ellenére ugyanazt a fényt FX-en, mint DX-en. Hozzáteszem, gyutáv módosítással továbbra is. Ennek előnye az alacsonyabb pixelsűrűség, ami gyártástechnológiából adódóan több paraméterre van jótékony hatással, egyből az iso az egyik.
Szóval ez egy többismeretlenes egyenlet, amiben ha tekersz egyet a szenzoron azzal, hogy FX-ből DX-et csinálsz, akkor a többi paraméter is módosul ezzel együtt a fotózásban, ha amúgy tökugyanazt a képkivágást stb. szeretnéd elérni. Ha bután befagyasztasz minden egyéb paramétert, mint gyutáv, tárgytávolság stb. és így nézed, melyik szenzorra mennyi fény esik, annak sok értelme nincs.
[ Szerkesztve ]
Sequoyah
tag
"A te logikád alapján egy Olympus Trip 35-be (35 mm-es filmre álló "fél" képeket készített) fűzött iso 100-as film másmilyen lesz mint egy akármilyen más gépbe (legyen Nikon F5) fűzött ugyanolyan iso 100-as film?"
Nem, mert itt a film = érzékelő. Ha a D7100ba beteszem a D700 szenzorát akkor ebből a szempontból persze hogy ugyanolyan lesz De ezt nem lehet, mert az érzékelő ma már nem cserélhető szalag, hanem a váz szerves, központi része.
JohnyBlue
őstag
Neked ezek a fantasztikusan részletes hozzászólásaid le vannak mentve gépre és onnan csak copy paste ?
Amúgy feladtam .... hazamegyek... beöltözök mikulásnak és leittasodok aljas módon és rohadtul nem fog érdekelni az amikor pucéron fetrengek a sörrel leöntött objektívsapkával hogy DX el vagy FX kapnak le
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
torzo
Ármester
Nekem ez az interpoláció nem tiszta. Biztos ez? Ha valaki tutira állítja, elhiszem, csak kérek valami "bizonyítékot".
A Zéé
addikt
nem a Trip 35, hanem a PEN sorozat a half frame. Elnézést.
Just a simple Lineman...
Sequoyah
tag
Csinálj egy zajos képet, és méretezd le. Előbb utóbb a zaj láthatatlanná válik. Ez az interpoláció eredménye. Az FF olyan, mintha eleve nagyobb képből indulnál ki, több tartalékkal.
#40935168
törölt tag
Nem. Utálok bután meghalni, használom a guglit, amikor hülye vagyok. Iskolában nem tanítottak semmi értelmeset. (Ja, de. Hogy hogyan kell osztálykiránduláson betépni)..
@ Necro: enyémet már ödémával fogja..
[ Szerkesztve ]
Real_Necro
veterán
Nem, szerintem 37mp alatt megírta... Mint tudjuk gyorsabb az emberi kéz, mint amit szemmel le lehet követni. Kutyusé 2x gyorsabb...
Sanyinál meg reklamálok, mert 40D-vel fotózta az esküvőnket. Hogyan lehetett így elvállalni és minőséget produkálni?
Szerk.:
Aleister:
Magyarra lefordítva a kövérebb emberek előbb barnulnak a napon mint a véznák?
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
aleister
veterán
"A több fénytől lesz (többek között) a jobb kép"
Áhá! Mindent értek. Tehát a legrosszabb nappali kép is jobb a legjobb éjszakai képnél, mert az előbbinél több a fény.
"ezért is hívják FÉNYképezésnek"
Na és mi van, ha én fotózok, és nem fényképezek? Akkor a roppant technikai mélységet érintő érvelésed sajnos már nem állja meg a helyét.
De most komolyra fordítva a szót. Szerinted, ha FX vázon lövök full frame-ben egy fotót állványról, majd átváltok DX módra, akkor kevésbe lesz fényerős a setting?
Utolsó próbálkozásom, hogy megértsd: lehet, hogy nagyobb az FX lapka, és több kis foton csapódik bele, de a nagyobb területen elhelyezkedő fényérzékeny cellák kiexponálásához is többre van szükség. Tehát az egységre eső fénymennyiség nem lesz több. Ergo nem fényerősebb az FX lapka.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Sequoyah
tag
"Na és mi van, ha én fotózok..."
A fotó szó a foton szóból ered, ami a fényt alkotja. Szóval ugyanaz
"Ergo nem fényerősebb az FX lapka."
Akkor hogy-hogy mégis zajmentesebb lesz a kép? Ne mond azt hogy nem zajmentesebb, mert egy világnak mondasz akkor ellent...
[ Szerkesztve ]
Sequoyah
tag
"Magyarra lefordítva a kövérebb emberek előbb barnulnak a napon mint a véznák?"
Ha leméretezed őket, megtartva a pigmenteket, akkor igen
torzo
Ármester
Ez igaz, de ilyenkor a szem-látórendszer "interpolál", azaz már nem képes nagyobb felbontásra.
sza.sa
tag
Nekem a Sigma 105 OS HSM van, igaz nem régóta, de eddig határozottan tetszik.
Kevés fényben is (koncert) limitálva elég gyorsnak tartom a fókuszát. A képstabilizátora viszonylag hangos.
sza.sa
#40935168
törölt tag
pi-xel-sű-rű-ség !!! Azonos megapixelszámú szenzorok esetén az FX pixelsűrűsége kisebb.
Ali 36 megapixele DX-ben már "csak" 16, tehát iso teljesítmény tekintetében ha ugyanaz az Exmor szenzor van a háttérben, tökéletesen megfelel egy 16MP-s DX-nek.
Az más, hogy DxO-ék ha jól tudom Kleroo-tól, 8MP-n értelmezik a tesztjeikben lévő dinamika és jel/zaj viszonyokat, nem csoda, hogy egy D800 ott a csuda iso teljesítményével kiüti a plafont, holott pixel szinten semmi extra, egy 16-os DX. Csak ugye leméretezés 8MP-re és mérés.. interpoláció... Na, ITT jön képbe.
Gulyopapa
addikt
Akkor mér vesznek az emberek méregdrága FX vázakat, mint pl te is
Sequoyah
tag
Az is persze, de hajolj közelebb, hogy még lásd a pixeleket
Freddy76
addikt
Én kövér vagyok, és fehér, szóval nem igaz.
Szerintem ezzel a vita zárható.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
torzo
Ármester
Kösz. A fókusztévesztés mennyire gyakori vele?
torzo
Ármester
Bruhaha! Tényleg érdekel, leméretezésnél ki interpolál, a látásunk gátja vagy a progi?
Sequoyah
tag
Azért jó az, mert a végén MINDENKI leméretez. Vagy monitorméretre, vagy 7x13-as papírra.
A D800-as képét nem nézem arányosan nagyobb monitoron. Vagy ha monitort is veszek, akkor meg a nagy képet élvezem Valahol mindenképp nyerek
Téma tudnivalók
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!