Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Linux kezdőknek (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Linux kezdőknek - érdemes beleolvasni, mielőtt kérdezel

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#29401) ivana válasza lumpy82 (#29400) üzenetére


ivana
Ármester

Másolj be egy /etc/fstab-ot, lehet, hogy tényleg readonly-ként van mountolva a /

(#29402) lumpy82 válasza ivana (#29401) üzenetére


lumpy82
csendes tag

Köszi.
10 éve nem nem használtam Linuxot.
Hol találom és hogy másoljam.
Bocsi de tényleg kezdő vagyok :)

(#29403) ivana válasza lumpy82 (#29402) üzenetére


ivana
Ármester

Terminálban
cat /etc/fstab
kimenetet meg bemásolod.

(#29404) Vladi válasza lumpy82 (#29402) üzenetére


Vladi
nagyúr

Ha már ott vagy, akkor az /etc/mtabot is.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#29405) lumpy82 válasza ivana (#29403) üzenetére


lumpy82
csendes tag

Na felmentem a géphez megnéztem fstab benne van az /etc -ben.
mtab-ot nem néztem :(
Indításkor vettem észre:
VFS: mounted root ext2 filesytem (read-only)

ls -al /etc/passwd
-rw -r--r--

ls -al /usr/bin/passwd
-rws-xr-x

Ja és van az /etc-ben egy "passwd-" fájl is annak meg csak -rw------- az attribútuma.

Új felhasználót sem tudok felvenni, Ftp szerverre sem:(

(#29406) lionhearted válasza lumpy82 (#29405) üzenetére


lionhearted
őstag

Olvasható FS-nél ez annyira nem meglepő.
Akármilyen jog van a fájlon, az mindegy, ha a partisünhöz nem nyúlhat írás formájában.

A passwd- pedig backup fájl.

[ Szerkesztve ]

Tegnap még működött...

(#29407) ivana válasza lumpy82 (#29405) üzenetére


ivana
Ármester

Ok,
akkor jöhet a
cat /etc/fstab
a mounted root ext2 filesytem (read-only) elég árulkodó, hogy ott lesz a baj, a jogok jók, nem kell userként írni ilyeneket.

(#29408) lumpy82 válasza ivana (#29407) üzenetére


lumpy82
csendes tag