- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- weiss: Pant* rant
- N€T0X|N: SSD cserék
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
DigitXT #33436 üzenetére
A cikket olvastad is?
Az összes felsorolt féktípus ami felsoroltak úszó féknyerges. A dugattyú felőli oldal nagyot mozog, a fix oldal keveset.
A teljes cikk arról szól, hogy a fix nyerges. ám kétoldali dugattyús rendszerek fékhatása jobb, de nem a duplája az úszóféknyerges változatnak. -
válasz
Reggie0 #33433 üzenetére
A fix nyereg nem tud oldalirányban elmozdulni, így egyetlen dugattyúval nem lehet hatékonyan mindkét oldali fékbetétet a tárcsához szorítani.
Mi ezen az érthetetlen?
A nyereg egyik oldalán egy fix tárcsafék mozog, a másik oldalon működik a féknyomó "dugattyú". Teljesen mindegy, hogy mi mozgatja a fékbetétet. Olaj vagy mechanikus bovden mozgatás.A #33409 hozzászólásban tökéletesen látszik.
A bal oldalon van az a fékbetét ami a nyomóerőt biztosítja. Középen a rugóként viselkedő acél betét. A jobb oldalon a "fix" fékbetét. De az is mozog a tengelyen.
A fékkar meghúzásával a a két fékbetétet szorítjuk össze. A féktárcsát mind a két oldalról egyenletes erővel fékezzük.Van köztünk roller szervizes. azt kérdezd meg, ha nekem nem hiszel.
A fix féknyerges fékrendszerek 2-6 fék dugattyú nyomja két oldalról a féktárcsát. ezzel a verseny és nagy sebességű járművek esetében növelik a fékhatást. A féktárcsa torzulásait is kompenzálják.
A hőterhelést kerámia fékbetétékkel kompenzálják.
Egy ilyen fékrendszer felújítása egy középkategóriás autó ára. Például a Bugattinál.Kristálytisztán fogalmazva. Én értem, hogy te miért gondolod azt, hogy ez fix féknyerges rendszer. De te nem érted, hogy mégis miért úszó féknyereg kialakítású valójában a fék. Pedig egyértelműen látszik a képen.
-
Mindenkinek, hogy megértse!
A fixnyerges rendszerek, két dugattyús rendszerek.
Az egy dugattyús fékek, kivétel nélkül úszónyerges rendszerek. Nincs kivétel!!Szakirányú ismeretek nélkül, önmagában a hatalmas tapasztalat nem elegendő egy kissé bonyolultabb mechanika működésnek értelmezéséhez. Arisztotelész a homokban elgurított golyó mozgást mechanikáját értelmezte félre. Ezzel évszázadnyi időre állította meg a fizika fejélődését. Nem értette meg, hogy mit lát.
Az egy dugattyús fixnyerges rendszerek esetében a kopás mértékében után állító kiegészítőre lenne szükség az életveszély megakadályozására. Vagy a tárcsa törne vagy a fékhatás szűnne meg. Többe kerülne megvalósítani.
-
válasz
Tangerine #33418 üzenetére
Az a fix nem azt jelenti, hogy a teljes fékszerkezet egy fix pozícióban áll. A fixtárcsához képest a "fix" rész is mozog.
Ha nem így lenne, akkor minden fékezés után állítani kellene a fékbeállításon.Magyarázat.
Elegendő egy oldalról nyomni a fékbetétet, ha a másik oldalon "fix".
Sőt, két oldalról nyomva nem garantálható, hogy valamelyik irányba nem keletkezik extra erő, ami a féktárcsára hajlítóerőt képez. Ez kerülendő.A fék rögzítő konzol fixen van rögzítve a járműhöz.
A féknyereg tartja a fékbetéteket és a nyomószerkezetet.
A nyereg részei a tengelyek, amiken "úszik" és csúszik. fékbetét és a nyomószerkezete. Illetve a "fix" ellennyomó fékbetét.
Az teljesen normális, hogy a "fix" fékbetét irányában kevesebb a légrés.Ha a fék szerkezet lekoszosodik, olajos, földes illetve mindenfajta szennyeződéssel, akadály keletkezik a fékbetétek szabad elmozdulásában. Ez legtöbbször a "fix" oldalon jelentkezik, mert az mozog kevesebbet. Ekkor összeérve marad a féktárcsa a fékbetététel. Jobban kopik és hangja is lehet.
Tisztítani kell!
Szükség esetén cserélni a tárcsát és a betéteket. (A kopások megengedett értékére gyári előírásnak kellene lennie. A féktárcsán jelölni szokták a minimális vastagságot.)
Ha a betétek egyenetlenül kopnak, szétszedve alapos szerkezet tisztítás szükséges.
Mivel fékezéskor hő keletkezik, a mozgási energia hővé alakul, nem mindegy milyen a kenőanyag. Hőtűrő zsírt érdemes használni.
Mondanám, hogy a kerámia zsírnak van ma legjobb tulajdonsága, de olcsóbb zsír is megteszi a rollerek esetében.A tárcsafék szép, de gondozásigényesebb mint a dobfék. Kevésbé zárt.
-
-
válasz
GoodSpeed #33320 üzenetére
A kerékpárra vonatkozó szabályok nem egyértelműen vonatkoznak rollere. Amikor meghozták a szabályokat, még 2 láberő nyomatékkal számoltak. A gyerekutánfutóval nem fog az anyuka versenyezni.
A rollerek nyomatéka tartósan múlja felül a lábakét.Van egy másik megközelítése is a problémának. Láttam személyautó utánfutót megborulni kanyarodás közben. Üres volt, terhelve nem borult volna.
De nem szeretném azt a roller utánfutót megborítani, annak az oszloppal együtt, amire rögzítették. Ha sikerül, 10 pontos talajfogás lesz a vége.
Az eredményt a sebek és foltok igazolják.Ha jól tudom az e-scooter nem szerepel a vontató járművek listájában. A kerékpárra viszont tisztázzák a jogszabályok az utánfutóra vonatkozó megkötéseket,
Az egy másik történet, hogy elektromos hajtású kerékpár esetében sem feltétlenül biztonságos az engedélyezett utánfutó.
Érdemes lenne a kipróbálás helyett megkérdezni egy rendőrt.
-
-
Ahol hő termelődik és kopás is felléphet, ott a kerámia zsír a jó.
Golyóscsapágyba viszont nem tenném. Legfeljebb akkor, ha már az lesz az utolsó kenet. Lehetetlen kitakarítani egy golyóscsapágy belsejéből.
Eredetileg a tárcsafékek fékbetét tartó tengelyeihez kezdték alkalmazni.Valóban tudni kellene, pontosan mit akarsz kenni.
-
válasz
DigitXT #33261 üzenetére
A Guinness rekordok könyvébe még nem fér bele. Bár egy kis gyakorlás után ki tudja.
Az eddig jegyzett eredmények egy része.
Leghosszabb megtett távolság 24 óra alatt (váltócsapatban)
A Vmoto-Soco csapata 2023 novemberében 24 óra alatt 1 931 km-t tett meg egy CPx PRO elektromos robogóval az olaszországi Tazio Nuvolari versenypályán, ezzel új Guinness-rekordot állítva fel.
Leghosszabb távolság 24 óra alatt egyénileg
Valerio Boni 2022-ben Spanyolországban egyedül tett meg 1 158,72 km-t elektromos robogón egy nap alatt.
Leghosszabb táv egyetlen töltéssel
2020-ban Kínában egy csapat 656,8 km-t tett meg egy elektromos rollerrel egyetlen töltéssel.
Legnagyobb elektromos roller-felvonulás
2018-ban Tajvanon 1 303 elektromos roller vett részt egy hivatalos Guinness-rekordot érő felvonuláson. -
válasz
Thunderzolee #33235 üzenetére
A védőfelszerelést vagy ráerőlteted a gyerekre és később leveszi vagy fel sem veszi. Ha jól sejtem a többi gyerek kiröhögi.
Habár a gyerekek képesek gyorsan gondolkodni, de nem elég komplexen ahhoz, miként lehet egy balesetet megelőzni, legalább csökkenteni a károkat. Nem csak magában, a többiekben is.
Nagyon szépen próbáltam fogalmazni.
Általános iskolás koromban volt egy másodikos gyerek. Jó futó volt.
A zebrán áthaladó autót ütötte el. Pontosabban lefejelte.
Ha még egy kicsi gyorsabb lett volna, könnyen tragédiába fordulhatott volna a történet.A figyelmetlenséget nem tudod elkerülni. A felnőtteknél sem.
A következményeit lehet prevencióval csökkenteni. Például városba 50 km/h az általános korlátozás.
A németek kipróbálták milyen a városban korlátozás nélkül vezetni. Csúnya vége lett, gyorsan hozták vissza a korlátozást. -
Visszatérve az életkor problémájára.
Például, a gyártó ajánlása szerint a Segway Ninebot E2 Pro használata 16 éves kortól javasolt. Emellett a felhasználó testmagasságára is van ajánlás: 140–200 cm között ideális.Gondolom a többi gyártó is hasonló ajánlást ad.
Viszont vannak elektromos rollerek gyereke számára. A roller mérete és képessége jobban alkalmazkodik a gyerekekhez.
Ezekből kellene választani. -
válasz
Thunderzolee #33201 üzenetére
Én utólag vettem telefontartót a rollere.
Egy olcsóbbat, mint a gyári.Kézben nem lehet tartani a telefont. A tartóban, ha nem is lehet látni minden esetben, hallani azért lehet. Én magammal viszem a kocsiban rollert. Idegen helyen jól jön, ha tudom mikor merre kell fordulni. Csak a ki nem fizetett parkolási díjakból már vissza jött a tartó ára. Ott állok meg, ahol még nem kell fizetni a parkolásért. Sok helyen még 4 órát tudok ingyen parkolni. Annyi nekem elég.
Próbáltam órával mutatva navigálni, de az nettó életveszély. -
-
válasz
Thunderzolee #33072 üzenetére
Az autónál havonta nézek rá a keréknyomásra.
És igen, a roller abroncsok könnyebben engedik el a nyomást, bármit is ír a gyártó. -
válasz
DigitXT #33071 üzenetére
Igen megértem. Túrázáson szükség lehet a pumpára.
Az autók egy részéhez nem jár pótkerék. Helyette a szett van, ami felfújja és tömíti a gumiabroncsot. A közelben van egy kerékpárüzlet, ahol a kerékpárokat is defekt biztossá lehet tenni.
A rollerek esetében is érdekes lehet ez az upgrade. -
válasz
DigitXT #33067 üzenetére
Azért van megoldás.
Ha van gyárilag olyan ...cel cső aminek a falvastagsága megegyezik például a kormányoszlop vastagságával akkor azt kell rászabni az oszlopra. Ha nincs akkor csinálni kell.
Erre jön egy keményebb fémlemez borítás. A fémlemezborításra jön egy erősebb fólia réteg. Ezt időnként lehet cserélni.
Ha a távhő vezetékeit ez a módszer képes évtizedekig megőrzi, akkor a roller is jó állapotba marad legalább 10 évig.Igaz a látvány fura, de legalább jókedvre deríti az utca népét. Kissé kényelmetlen is, de ez legyen a legnagyobb probléma.
Más:
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát? -
válasz
PociAti #33035 üzenetére
Ha van lehetőség, akkor nem beépített akkumulátoros pumpát vásároljatok. Ritkán kell tölteni rollerek kerekeit. Én sok éve vettem egy autó akkumulátorokról működő pumpát. Ma is jól működik. Az akkumulátort mostanában kellene cserélnem. Vagy a teljes pumpát.
A rollerek kerekeit gyorsan fel lehet fel lehet tölteni. Az autókét lassabb folyamat. Nem biztos hogy egy töltéssel sikerülni fog ezekkel a kis akkumulátoros töltőkkel.
-
válasz
vigyorgó #33000 üzenetére
Nem.
Pontosan úgy működik mint az eredeti szelep.
Töltés közben a (fél)golyó hátramozdul. A töltés végén csúszik előre, zárt állapotba. Amikor visszahúzod azt reteszt, ami töltés közben hátra nyomta.
Az eredeti.:
A toldónak ezt is be kell nyomni. Ugyan ott vagy a toldóval, mint nélküle. Ha nem tolja be, akkor csak a nyomást lehet növelni. Legalább is ideig. Utána már mindegy is. Az időleges hallás károsodás egy idő múlva elmúlikMég egyszer. A levegő nem a kerékcsőből jön vissza. Ha ügyes vagy felnyitod a zárófület. A kinyitás megkezdésének pillanatában egyenesen már húzható a pumpacső. A szelep gyorsan zár vissza. A pumpacsőből jön levegő többsége. Legalábbis elektromos pumpa esetében.
-
válasz
vigyorgó #32933 üzenetére
Tudod mérni mennyi a veszteség.
Felcsatlakoztatod pumpálsz és mérsz. Lecsatlakoztatod.
Újra felcsatlakoztatod és mérsz.Azt azért érdemes tudni, hogy a nagyobb veszteség nem a kerékből keletkezik. A pumpa csőben lévő nyomás csak a szelep irányába tud távozni. Javarészt azt hallod. A szelep gyorsan képes lezárni.
Kár ezen sokat agyalni, sokat nem lehet az ügyön nyerni ezekkel a kiegészítőkkel.
-
válasz
vigyorgó #32922 üzenetére
A szeleptoldó kompromisszumos megoldás.
Mivel van tömege és a kerék viszonylag nagy fordulatszámon forog. Nem előnyös a megoldás.Minden járműnél van némi csatlakoztatási levegő veszteség. Ezt lehet kompenzálni néhány másodperc többlet töltéssel.
Amúgy sincs nagy jelentősége. Reggel a 16 fokos kerékben alacsonyabb a nyomás, mint a napsütésben 50 fokra melegedett gumiabroncsban.
Van egy határa a precizitásnak ami alá akkor sem tudsz menni. ha beleszakadsz.
Azért nem szokás a fékkarvédőre, fékkarvédő védőt tenni, ha már eleve szükségtelen a védő. -
-
válasz
PociAti #32819 üzenetére
A gumi gyártója egy adott tömeghez adja meg a nyomást. A roller vagy akármi tömege ettől általában eltér. Ezért a roller gyártója korrigálja az értéket. De ekkor is csak egy tol - ig határt adnak meg.
A felhasználónak kell ezen a határon belül a saját tömege alapján dönteni. Ha nagyobb a tömeg, magasabb a nyomás irányelv alapján.
A korábban linkelt gumiabroncs képen látszik a tömeg, amire a gumi gyártója határozta meg a nyomást. Abból lehet következtetni a helyes értékre.De több tényező áll egymással szemben.
- Kényelem. Alacsonyabb nyomás mellett jobb a gumi mechanikus csillapítása.
- Fogyasztás. Magasabb nyomáson csökken a fogyasztás.
- Féktávolság. Optimális nyomás mellett a legnagyobb a gumi és az út közötti tapadás. Alatta és fölötte, nő a féktávolság.Mindenki eldönti melyik tulajdonságot helyezi előtérbe.
Kezdő rolleresek számára a hatékony fékezés elsajátítása a legfontosabb. De ez nem a keréknyomástól függ. A kerékpáros és motoros tapasztalat itt semmi előnyt sem jelent. De ez egy másik történet.
-
-
válasz
vigyorgó #32787 üzenetére
A keréken az előírt nyomás hidegben 3 bar. Ez melegben kicsit magasabbra 3.1 -3.2 érdemes fújni. Benzinkutakon általában lehet keréknyomást beállítani.Pumpát nem érdemes venni hozzá. A mai gumik csak lassan eresztik el a nyomást. A havi ellenőrzés elegendő szokott lenni. Kezdetben gyakrabban is mérheted. Aztán kialakul egy időrend az ellenőrzéshez.
A kézzel nyomás mint mérőeszköz nem használható. Nemcsak a nyomás számít. A falvastagság is komolyan befolyásolja a benyomhatóságot. -
válasz
vigyorgó #32774 üzenetére
Akkor van értelme, ha minden gyártó azon feltételek között mérve adja meg a megtehető kilométerek számát. A termékek összehasonlításához lehet alap. Pont úgy mint a többi jármű esetében.
Ha vágod a kábelt és ki is használod a sebesség többletet akkor a fogyasztás nő, a megtehető távolság csökken.
A töltés hossza nem annyira fontos, ha éjszakai töltésre állsz át. Nekem csak helyben kell. Elegendő 2-3 naponta tölteni.
-
válasz
GoodSpeed #32747 üzenetére
ha előzékeny, akkor furán jön ki, ha nem fogadod el.
Legegyszerűbb a táblára mutatni. Onnantól a lepényevőt alapállásba helyezi a másik fél.
Sokan azért állnak meg, mert a kerékbárosokat idi???ak tartják. Ebbe a kategóriába kerültek a rolleresek is, részben megalapozottan. -
válasz
GoodSpeed #32707 üzenetére
Autósnak nincs, de megáll előzékenyen.
Azt csinálta az autó vezetője, ami könnyen generálhat balesetet.
Nem figyelte a közlekedési helyzetet. Nem tudott az elsőbbségéről vagy ami még rosszabb, le akart mondani róla.
Az úton van egy alapszabály. Csak akkor szabad lemondani az elsőbbségről amikor közvetlen előny származik belőle.
Például. Egy elsőbbséggel rendelkező útról akarok lekanyarodni a másik útra. A másik úton várakozik a tovább haladásra egy jármű. De nincs elég hely mellette elhaladni.
Mivel akadályoz a tovább haladásban, elengeded.Ha nincs elsőbbséged, de valaki alapos ok nélkül akar elengedni téged, ne fogadd el. Ha megteszed, kockáztatsz egy ütközést, amiben garantáltan te leszel a hibás. Mire lehelyszínelnek tudni fogja a másik fél, mit kell mondania. Nem csak elütnek, a másik járműben keletkezett kárt is fizetned kell.
Jelzi, elenged. nem akarsz menni de elindulsz. Addigra másik jármű is elindul. Rosszabb eset, ha eleve ingyenes járműfelújítás a célja a másik jármű vezetőjének. -
válasz
Thunderzolee #32689 üzenetére
aztán ismét elkezdett gyorsulni, kb 27-nél megint ugrott egyet, vissza 20-ra, aztán megint gyorsult 25-27-ig, megint visszaesett, majd még egyszer megcsinálta
Nem biztos, hogy jó ötlet volt ezt végig csinálni.
-
válasz
GoodSpeed #32674 üzenetére
Magyarországon nehezen tudom elképzelni, ha bevezetnék a kerékpáros KRESZ oktatást és kollektíve
Pedig ez lesz a vége.
A rollere biztosan. Ha valaki elkezd gondolkodni, hogy a segédmotoros kerékpárokhoz KRESZ vizsga szükséges, akkor a rolleresekre is akarja majd vonatkoztatni. Az elektromos hajtású kerékpárok esetében szintén elvárható a KRESZ ismerete.Sőt! az elektromos kerékpár maximális sebességét az önerőből
hajtás sebességére kellene korlátozni. Rollerre nem nagyon állnak az idős-beteg emberek. De kerékpáron látni néhányat száguldó zombiként. A reakció idejük rosszabb a lajhárénál. És nem tesznek semmit, mert mire átgondolnák mit kellene csinálni, már a rohammentő viszi őket. Vagy az áldozataikat.Élhető kompromisszum lehet mindenki szánára.
KRESZ nélkül max 20 vagy 15 km/s
KRESZ vizsga megléte esetén max 40 km/s, mint a segédmotoros kerékpár.
Fölötte A1 kategória a jogosítványban.Persze ez nem így fog megvalósulni. Az eddigi szabályzások sok országban vicc kategóriába esnek. A döntés előkészítők maradnak, elgondolás alapú döntéseket fognak továbbra is javasolni.
-
válasz
vigyorgó #32656 üzenetére
Lehetetlen az androidos rendszerre kifejleszteni egy olyan, vagy hasonló nyomkövető programot mint amilyet az apple használ,
A Google annyira megcsinálta, hogy a saját készülékei és az Apple készülékek kompatibilis módban működnek a keresés szempontjából. Gondolom az Apple nem annyira rugalmas, hogy eszköz szintű kompatibilitás lehessen használni.Vélhetően a Samsung megoldása sem más, de a Pixel készülékekkel sem lett engedélyezett a használat.
Egyszer majd rájönnek, hogy közösen nyújthatnának valóban használható rendszert.
-
válasz
Dr. Szilikát #32638 üzenetére
A rollerem a csak az Apple megoldását támogatja.
De nem sokat érnek a nagyvárosok belvárosán kívül. Legfeljebb ott akkora a lefedettség, hogy megtalálható legyen a roller.
Ha valaki komolyabb megoldásban gondolkodik akkor csak GPS eszközzel támogatott adatátvitelben gondolkodhat. A használatért díjat kell fizetni. Viszont a pusztában is megtalálhat az eszköz. Legalább is akkor, ha van műholdas elérés.
-
-
válasz
GoodSpeed #32500 üzenetére
A többi gyártó a használati utasításban rögzíti a ne lépj rá felszólítást.
Más:
Ebben a fékerő szükséglet kategóriában egyértelműen nem jobb a tárcsafék.Egyrészt a tárcsafékeket nem tervezik. Egyszerűen átveszik a kerékpárok létező konstrukcióit. Az eltérő kerékméretből adódó fordulatszám eltérés kihat a fék működésének karakterisztikájára. Másrészt a tárcsafék védtelenebb mint egy autó esetében. A tárcsára kerülő olaj szennyezés kellemetlen meglepetést tud okozni. Mivel közel van a talajhoz, A felcsapódó vizes szennyeződés is jelentősen képes csökkenteni a fékhatást.
Van kerékpárom még, ami nagyon hagyományos konstrukció, 50+ éves. Már tárcsafékszerű megoldás. A gumiabroncstartó fém részt fékezi. Esős időben közel nulla erősségű a fékhatás.
Az egész kerékpár mára életveszély. A kerékpár könnyítése érdekében több része alumíniumból készült. Mára elöregedtek.
A dobféket legalább tervezni kellett. Illetve komolyabban tesztelni.
Sokkal zártabb, kevésbé van kitéve a környezeti hatásoknak.
A tárcsaféknek az autóknál kezdődik az előnye. Viszont sokkal látványosabb. -
-
válasz
DigitXT #32473 üzenetére
Ott volt egy kis emelkedő, rásegített lábbal.
Szerintem nem látta meg a távolabbi sávban érkező autót. Lekötötte a figyelmét a közelebbi sáv, a jármű előtt még el tudott haladni. Utána jött a lepetés.
Azon túl, hogy a járdán kizárólag a gyalogosoknak van elsőbbsége. A "semmiből" jelentős sebességgel érkező rollernek ütközés ellen nem sokat tehetett az autós. Látszik, hogy forgalom van az úton. Pillanatnyi szellemileg mozgáskorlátozott állapotban kell lenni ezen manőver végrehajtásához. De legalább nem gyógyul lassabban azért, mert nem volt elsőbbsége.Nem szól a fiú mentségére, de ez a közlekedési hiba viszonylag gyakori. Nem számolnak a jobbról érkezővel vagy rosszul ítélik meg a sebességét.
-
válasz
Chamoro #32459 üzenetére
Egyszerű az ok.
Ha látja a megrendelő, hogy kerek 5 perc volt szükséges a javítás elvégzéséhez és megkapja a számlát, akkor szívinfarktus közeli állapotba kerül.
Bármelyik járműnél előfordulhat valami komplikáció szerelés közben. Nem lehet teljesre betervezni a munkanapot.
A kisebb szervizek délelőtt ellenőrzik a járművet, amihez az alkatrész majd kora délután fog megérkezni. Ha akarnának sem tudnának gyorsabban végezni a munkával.#32458 Aaron14
Szeretném javasolni, nem próbáld önállóan megoldani a problémát.
Ha a csapács meghatározása már gondot jelent, a csere sem lesz probléma mentes. Sok YT. videó van az önálló javítások témában.
A legtöbb akarva - akaratlanul nem pontos. Kihagynak fontos mozzanatot. A gyártó már más megoldást alkalmaz. ... Ha valami a csapágyon kívül cserére szorul, nem biztos, hogy felismered. Ön és közveszélyes lehet egy látszólag sikeres javítás. -
válasz
Emunem #32438 üzenetére
Nekem is hasonló telefontartóm van.
A telefonom tokban van. A tok felülete tapadós gumi bevonat.
Az tartó alján érdemes használni a rögzítőkart.
Ránézésre a konstrukció gyenge pontja a gömbfejes tartókar. Az enyém műanyagból van. Lehet kapni fémből készültet is. Egyrészt drágább, másrészt annak a gyenge pontja a fémkar és a műanyag találkozása. -
válasz
PociAti #32424 üzenetére
Amúgy lenne értelme a kijelzőt védeni.
De nem az esőtől, hanem az erős napfénytől (UV).Ha valaki komolyan gondolja, akkor.
Alul az UV védő. Felette az eső védő. Hiszen az UV védő nem jól véd az esőtől. De ez esetben szükség lenne egy esővédő - védőre is, hogy a széltől is meg legyen óvva a kijelző.
Ha van lehetőségem, akkor olyan helyre rakom a rollert, ahol nem éri nap és az eső sem. Ezzel le van tudva a dolog.Ami inkább zavar az, hogy a roller már 2 órát számolt, amikor túl meleg volt az akkumulátor.
Ha nem fekete lenne a taposó felülete a rollernek, hanem világos (sár) szürke, akkor az akkumulátor sem melegedne túl napos időben közlekedve..
Már 2 óra, mi lesz majd a forró hónapokban!? -
válasz
GoodSpeed #32393 üzenetére
Nagyon hiányzik a fórumtéma elejére egy összefoglaló, aminek az olvasása után a lényeges kérdésekre azonnal lehet választ találni.
Melyik rollerek az ajánlottak, melyek a bizonyosan kerülendők.
A roller kiválasztás. Teherbírás, felhasználási terület. Sebességek és szabályok. Modding és szoftverek ... -
válasz
DigitXT #32341 üzenetére
Ebbe nem érdemes belemenni.
Nagyon sok függ a két vezetőtől.
A korrekt megoldás azonnal személyi sérüléses balesetet bejelenteni. Nem lehet tudni, milyen belső sérüléseket szerzett a rolleres. Ekkor már senki sem hagyhatja el a helyszínt. A legtöbb országban a helyszín egyoldalú elhagyása cserbenhagyásnak számít.
A mentővel jönnek a helyszínelők is.A maradék időben fényképezni kell. A helyszínen csak törmelék maradt. Az autó és roller mozgásirányait jelölve fényképezni kell a nyomokat. (Van erre használható kréta a kocsiban.) Majd a két jármű utolsó álló helyzetében a járműveket. Minél több a fénykép annál jobb. Az ütközés pontos helyét több irányból fényképezve.
Majd a rendőrök is helyszínelnek. De jogvita esetén a saját felvételek is lehetnek perdöntőek. Ha van tanú, megkérni, hogy adják meg az adatait illetve adataikat.A törmelék nyomok alapján egyértelmű a rolleres felelőssége. Nem az autó ütötte el, hanem a rolleres ütötte az autót, ami az útkereszteződésben szabályosan. egyenesen haladva közlekedett.
Az autómban van menetrögzítő kamera. Hátul is rögzít. Kétszer vettem hasznát. Másodjára egy parkolásból induló autó hajtott ki elém egy mellékutcában. A bal első gumiabroncs sérült, mert a fékezés mellett teljesen hozzáértem a megemelt járdaszigethez. A hangjelzés ellenére elhajtott a jármű. A felvétellel elmentem a legközelebbi rendőrőrsre és segítséget kértem. A felvételen látszó rendszám alapján megkeresték a tulajdonost Aki kifizette a keletkezett káromat és az autó futóművének ellenőrzés költségét.
(A másik esetben a felvétel közös megtekintése tisztázta a helyzetet.) -
válasz
DigitXT #32338 üzenetére
Háá..át biztosítási csalásnak rossz üzlet.
Nyilvánvalóan felelős a balesetért. Gondolom alaposan megzúzta a roller, az autó oldalát. Azt a kárt valakinek ki kell fizetnie. Ha nincs a rollernek felelősségbiztosítása, nem lesz boldog a számlán lévő összeg láttán. A CASCO jellegű biztosítás a rollerre sem olcsó. Ráadásul az avulás és önrész miatt csak a nagyon drága rollerek esetében észszerű a biztosítás megkötése. -
A múlt kedden láttam meg ezt a rollert a talált tárgyak külső raktárában. Nem hiszem, hogy jön érte a tulajdonosa.
Tegnap jött velem szemben roller. Egy kisebb térre bevezető szakaszon Az útburkolatba terméskő csíkokat raktak lassítani a kerékpáros forgalmat. A roller első kereke minden kőnél jobb irányba billent el. Az elejében kattogott valami. Karbantartás nélkül gyorsan jut majd az képen látható állapotba jutni. A vezetője középkorú férfi volt, minden fajta védőfelszerelés nélkül használta a balesetveszélyes eszközt.Ahogyan látom, a legtöbb roller halála a vigyél már el a ....-ig kérés teljesítésénél kezdődik. Erősen túlterhelve, a legkisebb döccenő is megroppanthatja az alumínium öntvény anyagát. Ami később szinte elmorzsálódik. Egy korábban berakott képen látható egy ilyen csatlakozó darab. De az első kereket illetve a felfüggesztését tönkre teheti.
Használt roller vásárlásánál ez egy életveszélyes kockázati tényező lehet. De ebből semmi sem látható a katasztrófáig. -
válasz
vigyorgó #32287 üzenetére
A tömlő nélküli kerékkel kapcsolatban látszik milyen tapasztalatlan vagyok, mert azt hittem ezek annyira praktikusak hogy nincs szükség a felfújásukra.
Egyszer mindenképpen fel kell fújni. Továbbra is a légnyomás biztosítja a rugalmasságot. Azon gumiabroncsok esetében, amikben van defekt ellen védő réteg, a levegő sem tud könnyen elillanni. Sokkal ritkábban kell ellenőrizni a légnyomást.
Az abroncs légnyomása hőmérséklet függő. Erre tekintettel kell lenni. -
válasz
Quent1n #32274 üzenetére
Meg majd hirtelen minden rendőrautóba lesz próbapad? Ugyan.
Erre nem lehet építeni.
A szoftveres beavatkozások esetén elegendő megemelni a hajtott kereket. A sebesség távmérés esetén teljesen egyértelmű.
Adott esetben a járművek lefoglalható, alapos gyanú esetén. Majd a kirendelt szakértő méréssel ellenőrzi a járművet.Elég egyetlen, nagyon szerencsétlen, rolleres baleset, hogy a figyelem középpontjába kerüljön a rollerezés. Egy ideig fokozott ellenőrzés lesz majd. Miután kellő nagyságú statisztika készül, mindenki lenyugszik. Az viszont nem mindegy, hogy a statisztika melyik oszlopába kerül az ellenőrzés. Az ellenőrzött vagy/és a büntetett számot emeli.
-
-
A hátsó fék nekem gyengének tűnik, teljesen be kell húzni, hogy megfogja a kereket.
Ez rendben van. Fékezéskor a hátsó féknek kevés szerepe van. A fékezés kezdetén kicsit előre billen a roller. Ott a nagyobb fékhatás.
Minél komfortosabb a roller, annál inkább nő a szerepe az első féknek. Magyarra fordítva. meg kell tanulni a motorfékkel történő lassítást. Vagy rollert kell cserélni.A sebességnek vélhetően betesz majd az új KRESZ. 25km/h felett motorral történő közlekedésnek fog számítani.
-
válasz
Dr. Szilikát #31983 üzenetére
...amikor hiába tudjuk az elméletet,...
Az gyorsításra elhasznált energia pontosan annyi, mint amit leírtam.
A gyorsításba befektetett energia nem számolható. Az összes veszteséget ismerni kellene, ami a közellenállásból és hőtermelésből keletkezik. Az egyik érték a nettó munka, másik érték lenne a befektetett bruttó energia.
"...de vannak esetek, amikor hiába tudjuk az elméletet, de túl sok a változó, ami miatt dőlhet a végeredmény ide is, vagy oda is. 'Egyszerű mellébeszélés. A végeredmény nem dől sehova. Az elvégzett munka, például a tömeg gyorsítása, és befektetett energia arányát hatásfoknak hívjuk. A hatásfok minden estben játszik. Nem érvényes a vannak esetek megállapítás.
Ezzel szemben te biztosra akartál állítani valamit ("konkrétan hibás" stb.), amit nem is tudhatsz pontosan.
Pontosan tudom. A tudományos gondolkodás nem a megérzésekre alapoz. Az a hit tulajdonsága.
#31928 Dr. Szilikát
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz,
Ez a hit alapú gondolkodás.
Ezzel nem lehet mit kezdeni. A motor fordulatszám és hatásfok kapcsolata önmagában bizonyítja. A hit alapú feltételezés nem megalapozott.Attól nem lesz igaz valami, hogy nagyképűen kerül be a fórumba.
Ráadásul halványodik az emlékezeted.A vitát elindító hozzászólásom.
A nagyobb teljesítményre képes motor, nagyobb terhelés mellett fogyaszt többet.
Az elektromos motorok jó hatásfokkal dolgoznak.
Az erősebb motor hatásfoka a maximális sebesség környékén jobb lehet mint a gyengébb motornak. Alacsonyabb fordulatszámon nagyjából azonos. A gyorsításkor kb hasonló a helyzet.Mea culpa a pontatlan fogalmazásért.
A gyorsításkor kb hasonló a helyzet mint a maximális sebesség környékén. Alacsonyabb fogyasztással lehet számolni.#31933 Reggie0 hozzászólásában látható diagram segít értelmezni a problémát.
PS:
A személyeskedés a személyeskedőt minősíti, nem azt akinek szánták. Ezt azért jó tudni. Ráadásul vannak finomabb technikák, amivel oda lehet szúrni a másiknak.
Ugye, érted. -
válasz
Dr. Szilikát #31939 üzenetére
Lehet, azt hiszed, valami újat mondtál ezzel a hatásfok dologgal...
Kicsit kivártam, hogy mindenki lenyugodjon.
Nem hiszek semmit. Nem fürkészem mások gondolatait.
Őszinte leszek, nem érdekel. Ezzel kapcsolat a kicsi - olcsó kínai ROM változat működik, a LESZA.Oki doki.
-
válasz
DigitXT #31974 üzenetére
Na várjál, hogy jön egy hüvelykujjas gázkar elemzéséhez a tenyér méreted?
Nem önállóan a gázkar. Közrejátszik a kormányfogantyú mérete is.
A rolleremen vastagabb a fogantyú, mint a kerékpárokon megszokott. Egyrészt szokatlan és kevésbé zárt a fogás rajta.
Másrészt a gázkar nyomása a kisebb kézfejjel kényelmetlen.A motorkerékpárokon használt megoldás, fogantyú tekerése számomra optimálisabbnak tűnik. Próba nélkül nem lehet egyértelműen kijelenteni. De a nagy tételben gyártott motorkerékpár gáztekerős fogantyú használata olcsóbb lehet, mint az egyedi megoldások használata.
-
válasz
PociAti #31959 üzenetére
Elmélet.
4 kg eltérés van a két roller között. A 4kg nulláról 20 km/h sebességre gyorsításhoz kb. 61.88 J energiát kell befektetni.
Ha ezt Wattba, teljesítménybe akarom átszámolni, akkor időt kell hozzá rendelni.
- 1 s alatt: 61.88 W
- 2 s alatt: 30.94 W
- 5 s alatt: 12.38 WÁltalánosítva
1 kg 20km/h kb. 15.47 J
1 kg 25km/h kb. 24.1 J
Jó lenne tudni milyen feltételek között határozzák meg a rollerek egy töltéssel megtehető távolságát.
Felénk a bérelhető rollereken ketten is szoktak utazni. Nagy terhelés az akkumulátor - motor párosnak. -
válasz
Reggie0 #31933 üzenetére
Igen.
De a kérdés a gyorsításról szólt.
Azt vontam kétségbe, hogy az erősebb motor, csak azért fogyaszt többet gyorsításkor, mert jobban gyorsul. Mind a két motor nyomaték maximum közelében gyorsul. (az energia ellátás modemrációja függvényében)Amikor már elérte a jármű a kívánt sebességet, akkor lesz jelentősége az ábrádnak. A sebesség tartáshoz szükséges nyomaték termelés hatásfoka is érdekes kérdés.
-
válasz
Dr. Szilikát #31928 üzenetére
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz
Ez az ami nem korrekt. Az elektromos motorok esetében nincs alapja a sejtéseknek.
A következő ábrát elektromos kerékpár oldalon találtam. Nagyjából a rollerekben használt motorok is hasonlóak.
Önmagában azzal, hogy gyorsabban éri el a kívánt sebességet, energiát takarít meg az erősebb motor.
A grafikonon szépen látszik hogy nagyon alacsony sebesség mellett nagyon rossz a hatásfok. A rollerek alap beállítása általában megkívánja a lábbal történő indítást.
A kívánt sebesség elérésének nettó energia szükséglete nem függ a gyorsulás mértékétől. Továbbra sem. -
válasz
Hieronymus #31926 üzenetére
Ha egy nagyobb teljesítményű motorral rendelkező roller gyorsabban éri el a 25 km/h sebességet, akkor rövidebb idő alatt
többenergiát használhat fel ahhoz, hogy legyőzze az inerciát és elérje ezt a sebességet.Az idézet te írtad le.
Ez konkrétan hibás.Rövidebb idő alatt használja el a motor, a gyorsításba fektetett munkához szükséges energiát. De ebből nem következik az, hogy összességében több energiát kell felhasználni a gyorsabb gyorsításhoz. Az adott motor tulajdonságai, az adott fordulatszám tartományban lévő hatásfoka határozza meg a válós energia felhasználást.
-
válasz
Aaron14 #31920 üzenetére
Mindeközben YouTube tesztekben azt mondják, hogy a gyorsulásban nincs különbség az F3 és a G3 között, miközben a G3 maximum teljesítménye dupla akkora ...
Ez a következő kérdés.
A motor valóságos teljesítményét a vezérlő elektronika határozza meg. Az elméleti sebesség limit mellett van energia menedzsment.
Egy részt az akkumulátort is védeni kell a túlterheléstől. Másrészt veszélyes, ha elveszti a vezetője a kontrollt a roller felett. Kicsit jobban megnyomva a kart ki akar törni a roller előre vagy oldalra. Korlátozni kell a motor energia ellátását.A két motor nyomaték diagramját kellene látni. A felhasznált fordulatszám tartományban hatékonyabb lehet az erősebb motor.
A nagyobb teljesítményű motor tartósabb lehet, ha a gyengébb motor túl terhelődhet. (A roller előállítási költségén alul tervezéssel lehet a legegyszerűbben spórolni.) -
válasz
Dr. Szilikát #31917 üzenetére
Hibás az AI válasza.
Ha egy test sebességét akarod megnövelni, akkor energiát kell befektetni. Az energia munkát végez. A munka mennyisége számolható és mérhető.
Sajnos a képleteket nem lehet egyszerűen átmásolni a hozzászólásba. De az AI-d megmutatja neked.Van egy 100 kg össztömegű roller. 10-ről, 20 km/h sebességre gyorsítjuk. Ehhez 1161 Joule munkát kell befektetni. Lényegtelen a gyorsulás mértéke.
Ha figyelembe vesszük a munka elvégzésére szánt időt, akkor kapunk teljesítményt. A nagyobb teljesítményű motor gyorsabban tudja megtermelni a gyorsításhoz szükséges munkát. Nyilván a fogyasztása magasabb időegység alatt, de az összes energia igény nem változik. (Einstein energia törvénye ilyen kismértékű sebesség változásnál lényegtelen, a közegellenállás változása sem szignifikáns)
Ha jobb az erősebb motor hatásfoka, akkor a jobb gyorsulás ellenére csökkenhet a befektetett energia/munka mennyisége. A legrosszabb esetben azonos. -
válasz
Aaron14 #31912 üzenetére
... a sok megállás / elindulás miatt nekem az lenne az ésszerű, ha a nagyobb teljesítményű motor többet fogyasztana. ..
Nem észerű.
A nagyobb teljesítményre képes motor, nagyobb terhelés mellett fogyaszt többet.
Az elektromos motorok jó hatásfokkal dolgoznak.
Az erősebb motor hatásfoka a maximális sebesség környékén jobb lehet mint a gyengébb motornak. Alacsonyabb fordulatszámon nagyjából azonos. A gyorsításkor kb hasonló a helyzet.Hasonló okok miatt tűnnek el a nagyon kis teljesítményű autó motorok. Az 1 literes benzinmotorok alatt már teljesíthetetlen fogyasztási és környezetvédelmi előírások. Az 1000cm3 hengerűrtartalom esetén trükközéssel, 1.2 literes motor esetén már trükkök nélkül képesek megtartani az előírásokat a motorok.
-
válasz
PociAti #31869 üzenetére
Egy átlagos benzines 1 literes szívómotor nyomatéka 80-110 Nm körül mozog. Ez is csak szúk fordulatszám tartományban használható ki. Turbóval megduplázható, némileg szélesebb fordulatszám tartományban.
Kerékpárok között van olyan aminek a motorja 200 Nm felett képes teljesíteni. De annak a motorja kerül kb. annyiba, mint egy belépő szintű roller.Azt gondolom 40-60 Nm körül körül lehet a belépőszintű rollerek nyomatéka. A 10 nagyon kevés, a 100 Nm viszont sok. (Arányaiban még 40 Nm nyomaték mellett is látványosan jobban teljesítenek a benzines autóknál
A rollerek esetében nincs gond a fékek képességeivel. Mindegy hogy dob vagy tárcsafék, ha nem tervei alul a gyártó. Nagy közelítéssel 150 kg tömeget kell megállítani 25 km/h sebességről lassítva.
A rollerek elektromos motorfék ereje okán a mechanikus fék használatára alig van szükség.
Autók esetében gond a dobfék. Túl nagy méretűre lenne szükség . Minimum 1500 kg és 130km/h sebesség mellett. A belsőégésű motorok motorfék ereje elhanyagolható. A luxus sportautók felső kategóriájában kerámia féktárcsákat használnak. Jól tűrik a magas hőmérsékletet és lassan kopnak. A cseréjük viszont kémény összeg. Tárcsánként egy komolyabb autó árát is elérheti a csere költsége.A dobfék zártabb, kevéssé van kitéve a környezeti ártalmaknak. A tárcsafék látványosabb.
Azt vásárold meg, ami neked jobban teszik. Az átalakítás viszont kidobott pénz. Főleg akkor, ha gyengébb konstrukció kerül az eredeti helyére. -
válasz
PociAti #31866 üzenetére
Hátsó kerék: 152 tárcsafék és 37 dobfék.
A hátsó kerék esetében teljesen érdektelen a fék típusa.
Fékezéskor átbillen az első kerekek irányába a jármű súlypontja.
Autók esetében az első kerekekre esik a fékerő 80%-a. A maradék fékerőt a hátsó kerekek biztosítják.
A rugózás nélküli rollerek esetében valamivel kiegyensúlyozottabb a fékhatás, a két tengely között. De nagy mértékben nem tér a tengelyek közötti fékhatás.A divat illetve elvárások jobban számítanak a mechanikánál. Ha az emberek többsége tárcsafékes rollert szeretne vásárolni, akkor azt fognak gyártani hosszú távon. Pont.
Az első- vagy hátsókerék hajtásra is egyértelmű válasz van.
Kb 300-350 Nm nyomatékig előnyösebb az első kerék hajtás. Erősebb motor esetében már a hátsó kerék hajtása a jobb.
A dupla motoros rollerek tekinthetők a legjobb felállásnak.
Sajnos az árukon is meglátszik.A saját rollerem is hátsókerék hajtású. Külön elektronika gondoskodik az oldalirányú hátsókerék kitörések megfékezéséről.
-
-
válasz
Frozzy #31858 üzenetére
Tényleg jobb a dobfék rollereken?
Igen jobb.
A dobfék teljesen zárt, nem vagy csak nagyon lassan koszolódik el.
A korrózióra is kevésbé hajlamos.
Az elektromos járművel esetében a fizikai fékrendszer ritkán van használva. Az elektromos fék szinte mindenre elég.A tárcsa fékek korrodálása ellen kizárólag rozsdamentes acélból készült tárcsával lehetséges. (és még így sem kerülhető el teljesen a rozsdásodás).
A rollerek esetében a kerekek kialakítása optimális a dobfékhez.
Olcsóbb az előállítás.
A rosszabb fékezési tulajdonság hatása viszont nem jelentkezik a széles kerék miatt. Elegendő a hely a hatékony fék kialakításához.A tárcsafékek előnye a jobb hűtés. Ezért hatékonyabb a fékezés.
Kerékpárok esetében csak a tárcsafék jöhet szóba. Nincs hely a dobfék számára. A tárcsafék magasan a föld fölött van, kevésbé hajlamos a koszosodásra. Például olajos szennyeződésre.A fenti példák mutatják nem csak egyetlen tulajdonságot érdemes figyelembe venni, hanem az összes körülményt.
Érdekesség.
Még mindig lehet olyan Mercédeszeket látni az utakon, aminek a tárcsafékébe egy mini dobféket építettek be.
Mivel akkoriban a német közúti járművekről szóló törvények dobfékek feletek meg kéziféknek. -
válasz
DigitXT #31857 üzenetére
A nyektetni legfeljebb kisközösségi szóhasználat, nagyon tájjellegű szó. Nincs általános használatban.
Egy nagyobb közösségi oldalon általánosan használt szavakat érdemes használni. Mégpedig az általános használatnak megfelelő értelemben. Tessék szabatosan fogalmazni. Pontosan és érthetőn. -
válasz
DigitXT #31855 üzenetére
általános dolog rollereken, hogy van 1, 2, 3 fokozat
Azok nem fokozatok, hanem profilok. A maximális sebességet és/vagy a maximális nyomatékot (áramerősséget) állítják be.
A félreértések elkerülése végett érdemes a megfelelő szavakat használni.Amit pedig írsz, hogy max. 2 percig: ki méri? Mi korlátozza le a további túlterhelést, ha nincs hőmérő a motorban?
Minden gyártónak lennie kell kutatás+fejlesztés részlegének. A kisebbeknek inkább csak a fejlesztési részlegük van. Nekik kell a teszt példányokat tervezni, megépíteni és tesztelni. Az odáig "rendben" van, hogy egymás ötleteit nyúlják le. De pontosan meg kell érteni, mikor miért és mit csinál az ellopni szánt termék vagy részegység. Ha nem értik akkor az ki kell derülnie. Lehetőleg a nulladik sorozat legyártása előtt.
Ebben az időszakban kell optimalizálni a gyártást. Nem rakok hőmérőt a végleges termékbe, de a teszt sorozatokban rakok. Meg tudom határozni a környezeti paraméterek alapján a terhelhetőséget. A sebesség meghatározásához tudni kell meghatározni az időt, (Az időegység alatti tengelyfordulatok száma pontosan határozza meg a sebességet.) Táblázat szerűen lehet határozni. Ha én tervezném, akkor sem kerülne hőmérő a motorba. Egy bimetálos hőkapcsoló megoldja a motor vészleállítását. Sőt a túl meleg motor újbóli indítását is akadályozza. Ezt legalább nem lehet szoftverből módosítani.
(Életem első munkahelyén hasonló részlegben dolgoztam.)Ez csupán annyi, hogy a gyártó bízik benne hogy nem fogod
nyektetninyekkenni, mert előbb esel vele pofára, ha már szinte megáll az emelkedőn.Magyarországon nem sok ilyen emelkedő van.
Nyilvánvalóan ez hibás stratégia a gyártó részéről. Ha elsőre nem nyekken nem, 2-4. alkalommal meg fog nyekkenni. Amikor elkezd a tekercsek lakkozása lepattogni, megállíthatatlan a degradáció.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Ezt a viccet mechanikának hívják. Az autók esetében is könnyen előfordulhat. Sík és sikós úton a fronthajtás előnyösebb. Emelkedőn a hátsó kerekek hajtása a jobb.
Az összkerék hajtás minden esetben komoly előny.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Igen ezért olyan vicces a KRESZ. Van például minimális sebességre képesség előírás. Például az autópályák használata esetében. Amelyik jármű képes elérni a kötelező sebességet, az nem fog akadályt képezni az emelkedőn.
Ma már nincs komoly jelentősége. De a háború után sok jármű volt forgalomban, amelyiknek gondot okozott egy tartósabb és erősebb emelkedő.A vásárló megtévesztése kategória.
A vásárló megtévesztése az, ha a jármű képtelen teljesíteni a megadott paramétereket. Nem az a megtévesztés, amit a vásárló gondol bele termékbe.
A rollerek esetében nem vagyok biztos abban, hogy erre kialakított kötelező szabályozás már létezik.Az autók esetében teljesen azonos tesztpálya körülmények között kell megadni a jármű képességéinek paramétereit. Nyilván a valóságban nehéz elérni az elméleti fogyasztási értékeket vagy az egy tankolással leutazható kilométereket. Ma már sokkal nagyobb a forgalom, mint amikor a tesztpálya előírásait megalkották.
De összehasonlítási alapnak még ma is jó.A Kínai gyártók automatikusan a kínai előírás szerinti értékeket akarják megadni, ami megengedőbb mint az európai előírások. Ezért fordulhat elő, hogy egy roller papíron rosszabb mint a másik. A valóságban mégis jobban teljesít.
Például ezért is van jelentősége ennek a topiknak. Ha valaki információt akar szerezni itt megtalálhatja.
És ezért lenne szükség egy jó összefoglalóra a topik elején, hogy ne kelljen több tízezer hozzászóláson átrágnia magát.
-
válasz
DigitXT #31849 üzenetére
Minden más esetben a gyártó hibája lesz, de pláne hogy feltételezéssel él, nem mér!
Nem egészen.
Ha én vagyok a gyártó, akkor tudom tesztelni, hogy mekkora hőmérsékleten, mekkora energia befektetés, mennyi ideig nem tesz kárt például a motorban.
Például 45 fokon, 600W, 3 perc. Ha megadom erre irányelvnek 2 percet., akkor nem lehet nagy baj. Ha valaki kiüti a beállítást, nem a gyártó baja.Normálisan használva a nevesebb gyártók rollerjeinek motorját nem hiszem, hogy meg lehet égetni.
Vagy miért mentél 3. fokozatban fel a hegyre, amikor a kézikönyv szerint azt csak 2. fokozatban bírja a versenytechnika.
Szalmabábút állítottál.
Egyrészt a rollerek esetében nincs nyomatékváltó. Szükség sincs rá.
Másrészt belsőégésű járművek esetében a gyártók nem adnak sebességi fokozat előírást.
Ezek a motorok nagyon szűk fordulatszám tartományban nyújtanak nyomaték maximumot. Sebesség és motor fordulatszám függő az optimális fokozat kiválasztása.
Harmadrészt a versenyekre ezeknél a járműveknél sem ad garanciát.Ugye, mi sem a versenyekre tervezett rollerekről beszélgetünk.
-
válasz
DigitXT #31840 üzenetére
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
A tuningra nincs garancia.
Nem várhatja el senki sem, hogy túlterhelésre garanciát vállaljon a gyártó.
(Nyilván 70 kg tömegű ember esetében alacsonyabb valószínűséggel ég meg egy motor, mint 110kg személy esetében. Főleg úgy, hogy a max megengedett tömeg 100 kg.
A gyártónak fölé kell terveznie a max terhelést. A max 10 kg plusz elméletileg nem okozhat gondot. Ha mellé benéz a túlhajtás akkor könnyen kiszállhat a fűst a motorból illetve a teljes roller károsodhat. -
válasz
Tangerine #31812 üzenetére
Egy eset nem elegendő. Nem ismerjük az előzményeket.
Lehet gyártási hiba, tervezési hiba. Szerelési hiba. Többszörösen nagyobb terhelés, mint amire tervezték is okozhat törést.Akkor nagy gond, ha többször ismétlődik. Egyedi hiba sajnos a legprecízebb gyártás esetén is előfordul. Az nem mindegy, 0,0001% vagy 0,1% eséllyel leszel áldozata egy ilyen hibának.
-
-
-
válasz
PociAti #31675 üzenetére
így elmaradnak az indokolatlan lassítások
A lassítást és gyorsítást a gázkart szabályzó kéz okozza.
A gázkar adott pozíciójához egy nyomaték/sebesség van rendelve.
Ha változtatod, a változtatás irányában változik a roller sebessége.
Pontosan annyira változik, mint amennyit állítasz.Egy kicsit szokni kell.
A motorfékes közlekedésben a megfelelő stratégia. Minél tovább egyenletes sebességgel haladni, majd viszonylag gyorsan megállni. Ekkor van visszatöltés.
A hagyományos megközelítés. Kellő időben leállítva a hajtást gurulni
a leállási pontig.
Forgalmas helyen ahol járművek folyamatos gyorsulásban/lassulásban vannak, a visszatáplálás stratégiája a nyerő.
Gyér forgalomban mindegy. A hosszú távon teljesen mindegy. A sebesség fenntartásába fordított energia nem nyerhető vissza. Ez a nagy fogyasztás, nem az egyszeri gyorsítás, tempomat használata mellett. -
válasz
Dr. Szilikát #31666 üzenetére
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.
Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.
Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.
-
A meglökéses indulás pedig egy biztonsági funkció.
A meglökés egy erőteljes energiatakarékossági funkció. A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
A saját rolleremen 3, 4 és 5 km/h sebességre állítható a motor indítása. A három és öt között érezhető a megtehető kilométer eltérés. Főleg városban, ahol sok lámpa van.A biztonsági intézkedés az, hogy a kijelölt sebesség elérésekor csak akkor indul a motor, ha a gázkar alap közeli állapotban van. Én a maximális teherbírás kb. 65%-al terhelem a rollert. Maximális energia felhasználás mellett kapaszkodnom kellene, hogy ugorjon el nélkülem a roller.
-
válasz
DigitXT #31623 üzenetére
Szerk: a külsőt meggyilkolni a szerelés közben úgy lehet, ha gumiszerelő vassal túl erősen feszegeted, miközben "csak" a felni belső részén lévő árokba kellene rakni, és kézzel lejön, illetve felmegy.
Az autók esetében is hasonló a probléma. A szerelő "izomból" intézi. Nem figyel arra, hogy jól rakja fel a gumit. A gép elintézi erőből.
Ez sérüléseket okozhat. Okoz is, ami a félrakás után már sajnos nem látható. De életveszélyt jelent 200 fölött. Fékezés/kanyarodás okozta erőhatásoknak már nem képes elviselni a legyengített rész.Érdemes kifizetni a szakszerűen szerelő gumis számláját, még roller esetében is.
-
válasz
Mustármag #31581 üzenetére
Az egyik munkahelyemen volt tűzoltási gyakorlat.
Megmutatták hogyan kell oltókészülékkel eloltani a kis tüzet. A dolgozók több mint fele elrontotta az oltást. Nem tudták egy percen belül eloltani a gázégőt, ami a valódi tüzet jelképezte. Stressz nélkül is kapkodtak, valós helyzetben rosszabb lenne az eredmény.
-
válasz
DigitXT #31526 üzenetére
...ugyanis ha túlságosan felgyorsul, akkor a motor által gerjesztett feszültség oda vághat az egész rendszernek. NEM ajánlott dolog!
Igen, gondoltam már rá. És nem csak hanem a rollergyártók is.
Az nem úgy működik, hogy a megtermelt energiát visszatoljuk az akkumulátorba, egy az egyben. A visszatöltés szabályzott dolog. Nem dinamó termeli vissza az áramot. A visszatöltéshez is profilokat rendel a gyártó.
A visszatöltés mértékét több tényező befolyásolja. Az akkumulátor töltöttsége. Ha nagyon alacsony vagy magas a töltöttség nem lehet magas töltést betolni az akkumulátorba. Ha túl meleg az akkumulátor, lassabban kell tölteni.
Ráadásul a rekuperáció mértékét és feszültségét szabályozni lehet. nagy értékhatárok között szabályozható a feszültség is.De másik irányból is megközelíthető a kérdés.
Ha egy roller 20 km/h sebességre van korlátozva és ugyan az a roller egy másik országban 25 km/h sebességre van korlátozva, akkor 20-as országban sem okozhat gondot a 25 km/h sebességen történő visszatöltés.Más.
A feltételes módban történő fogalmazás nem tartalmaz lényegi információt.
Kizárólag ijesztgetésre jó. Hadd rettegjen az olvasó, tulajdonos, felhasználó. ...
Akár kis balták is potyoghatnak az égből, amik hazavághatják az arra járókat. Nem ajánlott ilyenkor az utcán sisak védelem nélkül közlekedni. Akár. Esély gyakorlatilag nincs rá, de nem lehet feltétel nélkül kizárni a lehetőséget. -
válasz
Thunderzolee #31509 üzenetére
Hát akkor miért mondta az eladó, h csak 20-al megy, ha a kijelzőn 25-öt látni?
Egyszerű. Az én rollelem 20íra van maxolva hivatalosan. Mégis mentem mentem már gyorsabban vele. Elegendő megfelelő lejtót keresni az attrakcióhoz, maximális motorfék mellett is tud gyorsulni.A rollerekben továbbra is szabályozzák az önerőből elérhető maximális sebességet. Az energia felvétel amperben történő limitálásával a nyomaték maximumot.
Mielőtt megnézed a következő videót, tippeld meg, mennyivel tudna haladni elméletileg egy G2 max. Aztán lepődj meg.
Sebességteszt poroltóval. Ninebot G2 Max Tuning -
-
-
válasz
PociAti #31408 üzenetére
Valós problémáról amúgy nem írt senki, csak ez a megoldás így nem tökéletes.
A videóban a problémát is mutatják. Utazó állapotban a kormánynak volt némi mozgástere. Jobbra - balra feszült meg a kormány. Lassan elnyírva a zárral szebeni mechanikát.
A videó azt mutatja, hogyan kell fél - egy csavar fordulattal megrövidíteni azt a csavart.
Ezzel feszesebbé tenni a kormány zárását. Megszüntetve a nyíró hatást.Ez egyszerű szerelési hiba. Aki elkövette, vélhetően már eltávozott a cégtől. Remélem az érintett minőség ellenőrt is a szerelővel együtt rúgták ki. Ki kellett volna derülni. Mindent ki kell próbálni, mielőtt kiküldik a kereskedőknek a rollereket.
Mondjuk az érintett rollerek vezetői sem érezhették jól magukat. a lötyögő kormány rontotta a menetstabilitást.
-
válasz
DigitXT #31427 üzenetére
...way, még nem feltétlenül hibátlan cucc...
Nincs hibátlan cucc. Legfeljebb a mesében van. Ha a tervezés tökéletes, ha az alapanyag tökéletes, ha a megmunkálás tökéletes az összeszerelés utolsó fázisában még hibázhatnak. Akaratlanul, például túl húznak egy csavart, egy rosszul beállított nyomaték kulccsal. Akarattal, mert egy kihagyott alátéttel nyernek fél másodpercet, alátétenként.
De nincs tökéletes tervezés, nincs tökéletes alapanyag, nincs tökéletes megmunkálás.
Nincs feltétlenül hibátlan cucc. A jó cuccok meghibásodásának esélyét a várható üzemben tartás vége utánra próbálják tolni. Több - kevesebb sikerrel. Ezért vannak a visszahívások.
Ez lenne az életciklusra tervezés, de ettől még messze állunk. -
-
válasz
xandrush0831 #31350 üzenetére
Csak megemeli a kontrasztot, Nehezebben lehet észrevenni a sávodban közlekedő akármit illetve gyalogost.
Kerékpárok esetében, mivel a lápa elhelyezése általában nem fix. Be állítják vakítóba.
Autóval , enyhe esőben amikor a szélvédőre eső cseppek önállóan szórják a fényt nem okoznak örömöt és boldogságot a látvány. -
válasz
xandrush0831 #31344 üzenetére
A kicsi kínai alaposan vakíthatja a szembejövőket.
-
Halihó
Van egy Segway-Ninebot E2 Pro Scooterem.
Telefon tartót szeretnék szerelni rászerelni . A Nimebot szerint a sajátjuk nem jó rá.Használható tartót illetve megoldást keresek.
Köszönök előre is minden segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mégsem búcsúznak a DDR4-es memóriák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elképesztően drága az új Ryzen Threadripper PRO generáció
- Fujifilm X
- Kerékpársportok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- Garmin inReach Mini 2 újszerű állapotban eladó.
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- LEGO Technic - 2022 Ford GT -BONTATLAN (LEKERÜLT A JÉG!!)
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest