- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Oppenheimer
nagyúr
Köszi a válaszokat, éreztem hogy ez így még kicsi fishy és elég rizikós. Egy ideig beérem 1.7-el, ez sokkal stresszmentesebb.
-
emvy
félisten
válasz
Oppenheimer #24086 üzenetére
En nem cserelnem le az altalad emlitett alkalmazotti jogviszonyt 45 euros oraberes kontraktorkodasra. Macerasabb, nem vagy hitelkepes, mindig kerdes, hogy akkor most hogy szamlazod ki az idod.
Ha kontraktorkodsz, akkor az a minimum, hogy napidijban, es ne napidijban.
-
Jorus
nagyúr
válasz
kexksz #24080 üzenetére
Még annak idején, reptéri cégnél a mosdóból mindig eltűnt a kitett, tartályos folyékony kézmosó szappan, ezért azt találta ki az üzemeltető, hogy falra szerelhető adagolótartályt szerel fel, amit feltölt folyékony szappannal, és akkor nem lehet elvinni. Pár nappal később mentem be a mosdóba, az egyik kolléga épp nagy műgonddal fejtette nejlon zacskóba a folyékonyszappant az adagolóból. Kiégett az agyam.
-
skoda12
aktív tag
válasz
kexksz #24080 üzenetére
Nálunk a késeket vitték haza.
A tompahegyű recés vackokat, amikkel csak rántott húst lehet vágni, azt mind meghagyták. A hegyes éles késeket viszont ellopták. Sokáig azt hittem, azért nincs a konyhán, nehogy balesetet okozzon. A konyhásnéni mondta egyszer, hogy nem tesznek ki ilyet, mert mind ellopják. -
JoinR
őstag
válasz
Oppenheimer #24086 üzenetére
Szerintem semmivel nem másabb, persze ezt úgy tudom összehasonlítani, hogy ugyanannál a cégnél voltam alkalmazott és évekkel később kontraktor is.
Sok helyen olyanok a csapattagok, akik eleve alkalmazottak, én eddig nem tapasztaltam olyat, hogy többet követelnének. Ahol többet kell dolgozni, mint 8 óra, ott valszeg alkalmazottként is többet kellene.
Ez a nettó 2M úgy nettó, hogy áfamentes, nem pedig adózás utáni eredmény. Persze így is jobb, mint a másik lehetőség. -
válasz
Oppenheimer #24086 üzenetére
Erősen cége válogatja, de alapvetően hektikusabb és a 8 óra az inkább 8+, ha komolyan rá is néznek mi szállítasz. 3-6 hónapos szerződéseket látok mostanában, szóval ha 11 hónappal számolsz akkor jól kell szervezned a projecteket, vagy kell egy jó agency. Külföldi partnernél a felelősség biztosítás kötelező lesz, Magyarországon azt meg macera intézni, legtöbb biztosító elsőre nem is érti miről van szó. Amióta Covid van, azóta az onsite jelenlétet sem követelik meg, régebben az szokott még szívás lenni hétfő reggel 8ra megjelenni a project helyszínen péntek 5ig.
De láttam már egy korábbi projectembe contractor fejlesztőt lábat lógatni, napi 3-5 óra melóval évekig ellébecolt 650€ napidíjjal, ügyelve hogy a havi 20 nap szigorúan ki legyen számlázva (ráadásul valószínűsíthetően a meló egy részét tovább is adta), szóval ki lehet azért fogni az aranyhalat itt is. -
jogaman
csendes tag
válasz
cech19960320 #24085 üzenetére
Nem feltétlenül. A flotta méreteket kell figyelembe venni és a munka jellegét. Lerton trans Nyíregyháza: nincs pancsolás 300+ autónál. Pest környéki Billencses, 1-2 autós cégeknél kb mindenhol van. Dancsi kft Makó: szintén nincs pancs. 50-60 kocsi. Ez az egész egy vállalati kultúrát tükröz, ahol van, ott általában egy rakás kula az egész meló, nem jók a fel/lerakó címek, túlsúlyos munkák tömege, lelakott ósdi vasak, rossz pótok, Lkw/Codognotto szerződés, km pénz. Ilyen jelzőkkel kb mindig együtt jár a pancsolás. DHL-es, Fedexes, Autóiparos motyók szállításánál kb soha. És 3 évente full flottacsere, pótokkal együtt. Ez az egész jelenség független a földrajzi elhelyezkedéstől. Szílvonaltól és cégvezetőktől függ. Szerintem. 2 éve vagyok hivatásos sofőr. Ennyi idő alatt ez jött le. Előtte fuvarszervező voltam egy gyártó cégnél illetve manual tesztelő egy IT-s cégnél.
-
Oppenheimer
nagyúr
Contractor fejlesztőként mennyivel másabb a napi munka mint alkalmazott fejlesztőként?
Ugyanúgy dolgozol bruttó 8 órát, ami jó ha van nettó 6, és hónap végén számlázol 8 x (dolgozott napok száma) órát?Lehet elmegyek 1-2 interjúra és ha sikerülnek, lenne lehetőségem contractorkodni 40-45 eurós órabérért.
Adózás után, évi 11 havi 8 órás munkát átlagolva nettó 2M havi bevételt jelentene.
Mérleg másik oldalán a nemrég írt bruttó 1.7M + Cafi + Medicover + ismeretlen részvényprogram, de nem hiszem hogy az különösen nagy értékű lenne.
-
cech19960320
tag
válasz
jogaman #24083 üzenetére
Mostmár keverjük a dolgokat... eddig az autóflottás céges üzemanyagkártyákról volt szó. Itt igenis jóval kisebb az arány aki trükközik, mivel jóval kisebb a megfogható összeg is...
A kamionosokat ne keverjük ide, az valóban más tészta, ha viszont ide keverjük, akkor itt is áll a dolog, hogy ugyanolyan szar az arány a BP/környéki kamionos cégeknél, mint a vidékieknél. -
jogaman
csendes tag
válasz
cech19960320 #24075 üzenetére
#24075 Tapasztalatból mondom én is, hogy a kamionosok között nem havi 100 liter az átlagos (gerinc btw általában nincs/kevés van, a legtöbb kolléga a nuter is bedobná a közösbe egy 10-esért). Ez általában úgy megy hogy norma van, amit bőven fölélőnek a valódi fogyasztásodnak, aztán a maradékot viszed, a norma alatt maradsz es mindenki boldog..... Vicc. 100k-ig minden sofőr megkaphatná adómentesen és a sok kannázással kb ugyanennyit harácsolsz össze... Ahol van telematika a vasban, ott nar szerencsére nem divat. Egy ilyen cégem volt eddig, 3 hét után megköszöntem a részvételt. Ott volt olyan út ahol 940 km-en lehetett 25-30 litert csinálni. Átlag mentünk 8-9ezret egy hónapban. Lehet számolni....
-
dugo_
veterán
Nálunk OMV és MOL kártyák vannak, egyik sem kér rendszámot. Fogyasztást sem nézik, nem is kell beütni a terminálon a km állást. Mondjuk sok a kulcsos autó, amit mindenki a saját stílusában vezet. Az értékesítés például szeret indítómotorral tolatni, az valószínűleg nagyobb kárt csinál, mint pár liter fogyasztáskülönbség... Amikor egyszer kényszerből benzint vettem egy dízelhez kiosztott kártyával, akkor is csak egy jelzés volt, hogy miért volt és hova könyveljék a hónap végén.
-
kexksz
addikt
válasz
cech19960320 #24079 üzenetére
Par eve megnevezetlen befektetesi bank budapesti irodajabol emberek vittek haza a tejet a hutobol - ami amugy is becsuletkasszas volt, meg csak nem is a ceg fizette.
-
azbest
félisten
válasz
cech19960320 #24073 üzenetére
De ha valaki utánaszámol, ki lehet szúrni hogy magas az átlagfogyasztás a km/tankolt mennyiség alapján.
Haha... persze... múltkor a portás mesélt olyat, hogy olcsón vett valami autót, mert sok kilométer volt papíron benne, pedig csak céges kocsi volt és előretekertették az órát, hogy lophassák az üzemanyagot.
#24076Tapsi
ah régi emlékek (2007 körül talán), amikor az SZTE Tanulmányi és információs központ új épületében bezártak wc-ket, mert ipari mennyiségben lopták a wc papírt belőlük. -
válasz
cech19960320 #24075 üzenetére
Nézd, van olyan, hogy valaki hazalopja a budipapírt a munkahelyéről. Nem azt mondtam, hogy általános, hanem hogy az emberek hajlamosak elkanászodni, ha nem szorítod őket korlátok közé. Ez itt még mindig Magyarország, nem Svájc.
-
cech19960320
tag
válasz
Vision #24074 üzenetére
Én is.. és ahogy vannak jobb és rosszabb vidéki részek, ugyanez igaz budapest és környékére.
És taetom, hogy nem rosszabb az arány vidéken mind Bp+vonzáskörzetében :D
De egy biztos:
Nagyon jelentős tételben ezt csak havi több ezer km-t járók tudják bejátszani...
Kamionosok, furgonoa fuvarosok, futárok, szervizesek :DAz említett munkakörben szerintem a gerinc elvesztése nagyobb értékcsökkenés mint az üzemanyagon nyert lóvé :D
-
válasz
bandus #24072 üzenetére
Mi az, hogy mennyire nézik? Ki nézi? Szerinted a kutas lebasz, hogy nem abba az autóba tankoltál, mint amilyen rendszámot megadtál a kasszánál?
Szerinted őt ez érdekli?
#24073cech19960320
vidékiek nevében kikérjük magunknak...
Ilyenkor mindig azt remélem, hogy ez szarkazmus volt. BTW falusi vagyok, és tapasztalatból beszélek. -
cech19960320
tag
válasz
Vision #24070 üzenetére
Nem IT-sként szólnék hozzá az egész beszélgetéshez :D
Tapsi, azért a vidékiek nevében kikérjük magunknak ezt a csúnya általánosítást, egyáltalán nem olyan gyakori.
Nekem 3 ismerősöm van aki kannázik, ebből 2 pont budapesti :DBandus:
Valóban van rá példa pedig. pl a valós hatótávnál 100-150km-rel hamarabb tankolsz, a maradékot pedig kannába tolod. De ezekwt inkább azok játszák akik havi több ezer km-t mennek. ott aokat lehet fogni.
De ha valaki utánaszámol, ki lehet szúrni hogy magas az átlagfogyasztás a km/tankolt mennyiség alapján.Szerintem nagyjából azonos lehet az arány.
Jorus:
A juttatási csomagra:
A HO valóban nem az, de pl a "rezsihozzájárulás" valóban jó lehet.
Munkaeszközök:
A munkáltató érdeke is, hogy (ésszerű keretek közt persze) olyan eszközök álljanak a kolléga rendelkezésére, amin képes hatékonyan és kényelmesen dolgozni.A 13.havi az már szinte alap.
Ezen felül jó ötlet lehet a teljesítményalapú éves bónusz.
Nálunk pl utóbbi is van, méghozzá másfél havi fizu (vagy ennek min 50, max 150%-a)Szép kártya szintén jó ötlet, ha az nem a fizu kárára megy.
Autó valóban egyénfüggő. Nekem pl van, és nagyon jó, hogy nem kell vele foglalkozni, csak használni. de a 8 millás keret az idei áremelkedések után valóban jobb lenne 10 körül(flottás árakat nézve)
Üzemanyagkártya limittel oké.
ÖNYP, egészségbiztoaítás valóban vonzó lehet.
Nálunk pl a bruttó fizu 1+3%-a megy oda havonta.képzések:
ez kulcsfontosságú mind2tök számára.
Részemről alapnak gondolom, hogy ha az a munkáltató számára hasznos tudást ad a munkavállalónak, akkor a képzést nagyrészt a munkáltató fizesse. -
válasz
Vision #24070 üzenetére
rendszamra szol a tankolokartya. azt nem tudom, hogy ezt valoban nezik is e a kuton (lehet nem). kannaba nem is tankolhatsz vele, vagy csak valami minimalisat. eleg vad arcok azorakozhatnak ezzel, nalunk nem tudom elkepzelni, hogy megtortenjen, pedig nincs semmifele korlatunk.
-
azbest
félisten
válasz
Vision #24070 üzenetére
Nekem a posta is gyanús. Nem létezik, hogy a küldeményeket 4x visszaszállítanak a vidéki megyeszékhelyről a pesti központba, mielőtt kiszállítanák. Lehet valaki kreatívan könyvel és lopja az üzemanyagot
Bár amilyen hatékonytalanság van itthon, még az is lehet, hogy tényleg égetik az üzemanyagot számolatlanul.
-
JoinR
őstag
válasz
CsodaPOK #24068 üzenetére
Szerintem a 13. havi bér többe kerül, mint amennyire értékelik. Plusz mivel úgyis mindenkinek jár, ezért nincs motivációs hatása. Én inkább teljesítmény bónusz formájában osztanék ki hasonló keretet.
Tanfolyam fizetésnél azért nem árt, ha a munkavállaló nem a következő pozíciójának akar megágyazni, úgyhogy vagy szigorúan relevánsakat fizetnék, vagy nagyobb certnél minimum x hónap maradást szabnék feltételnek (vagy lehet késleltetett térítéssel játszani).
A magán eü ellátás tényleg jó ötlet, de nem tudom, ilyen kis méretekben lehet-e rendes kedvezményt kapni, egy próbát megérhet.
A SZÉP-kártyát érdemes kimaxolni, szerintem ez a réteg úgyis elkölti, és mégiscsak jobban adózik. -
CsodaPOK
senior tag
Először is, dicséretes, hogy kérdezel erről cégvezetőként és aszerint próbálod kialakítani a juttatási csomagodat, hogy mi az igény a munkavállalói oldalon.
Részemről:
13. havi bér: persze, minél több havi pénz jön, annál jobbHO: mivel írtad, hogy nincs is irodád, ezért ezt nem gondolnám juttatásnak. A te cégednek ez a működési modellje és kész. Itt elgondolkodhatsz egy kis "rezsijuttatásban". Néhány ezer ft áram, fűtés, stb. hozzájárulástól sem te nem fogsz tönkremenni, sem a munkavállaló nem fog meggazdagodni, de pszichológiailag szerintem egy kedves gesztus.
Munkaeszköz: ahogy a nevében is benne van, MUNKAeszköz és nem juttatás. Az, hogy megválaszthatja magának az alkalmazott, hogy mit vesz, dicséretes
Amin esetleg elgondolkozhatsz, hogy legyen egy szabály, hogy 3-4 éves eszközöket (amik már könyvelésedben kifutottak nullára) az alkalmazottak megvásárolhatnak valami jelképes összegért. Neked jó, mert tudod, hogy az a 3-4 év alatt az embered tényleg vigyázni fog rá. Neki is jó, mert magának-asszonynak-gyereknek-mamának-papának lesz egy még simán évekig használható megkímélt notija "aprópénzért". Pszichológia, jól fogja érezni magát.
Autó, üzemanyagkártya: nem tudom, még sose volt.
Tanfolyam: évi mondjuk 2 tanfolyamot/nagyobb konferenciát természetesnek mondanék. Ha ennél több, akkor az már lehet juttatás. Illetve szerintem szép gesztus, ha a sikeres gyártói vizsgákat utólag fizeted.
Ami nekem hiányzik:
Egészségpénztár, nyugdíjpénztár, magán egészségbiztosítás. Ezek felém mind azt sugallják, hogy nem csak a munkaidőre koncentrálsz, hanem azon kívülre is.
SZÉP kártyát szándékosan nem írtam. Arra azt mondanám, hogy inkább számoljon úgy az alkalmazott a béralkunál, hogy kalkulálja bele a fizetésbe. -
dkaro
őstag
válasz
MrSealRD #24063 üzenetére
Úgy, hogy a juttatás a dolgozó kapja, hogy neki jobb legyen. A munkáltatónak attól nem lesz jobb, hogy ad bónuszt, cafeteriat stb. (Azt leszámítva, hogy elégedettebb lesz a munkavállaló.)
Míg a képzés nem teljesen ilyen, ezért írtam, hogy van aki szerint nem tekinthető juttatásnak és van aki szerint igen. -
MrSealRD
veterán
Mindenkinek az érdeke. A cégérdek is és munkavállalói érdek IS. De nem értem hogy jön ez ide? Nem erről beszélgetünk, hanem arról, hogy szerinted ezt alapból adni kell és nem a juttatási csomag része. Szerintem meg annak egy eleme.
Elfogadom, hogy nálatok egyenértékű a csapvízzel, de a lónak is 2 oldala van... -
MrSealRD
veterán
-
Jorus
nagyúr
válasz
bandus #24052 üzenetére
Volt sajnos olyan exkolléga, aki a család összes autóját a céges kártyára tankolta (150-180k értékben), utána lett limitálva. Nézni nem kell, mert naptári hónapban többet nem tud vele tankolni, a benzinkúton a leolvasó elutasítja a tranzakciót keret-túllépés miatt. Az 50k-s limit úgy lett meghatározva, hogy HO mellett kvázi sajátjaként tudja használni az autót.
Sempronius89: havonta 1-2 alkalommal kell kimenni ügyfélhez, és az ügyfelek ~20%-a van vidéken, tehát mondjuk évente 3-4 alkalom szokott vidéki menet lenni.
Tapsi: jól látod, erről a bérsávról van szó, beosztott mérnök pozíció az említett területeken.
Poultier: jelenleg nincs betöltetlen mérnöki pozíciónk, de lehet lesz most Q1-ben, dobok privit, ha érdekel.
-
Poultier
tag
Engem inkább az érdekel, hogy hol található az állás leírása?
Hogy ON topic is legyek, az utolsó ADR kör után:
Nem: ffi
Kor: 29
Munkakör: hivatalosan "tech leader", de inkább rendszermérnöknek mondanám magam(infrastruktúra, tesztelés-manual&automata, ügyfelezés)
Végzettség: villamosmérnök
Tapasztalat: 8 év releváns - telco
Nyelvtudás: aktív angol
Bruttó fizetés: 800
Egyéb: cafi, bónusz, telefon
Hely: BP -
-
válasz
Vision #24054 üzenetére
ezt valahogy nem erzem realitasnak, hogy az egyebkent is tobmilliot kereso ertelmisegi azert verje a segget a foldhoz, mert el tud autozni meg egy tank uzemanyagot
trukkozni amugy is nehez, mert a tankolokartyak altalaban rendszamra, vagy nevre szolnak, es foleg egy 12 fos cegnel nem aggodnek ezen. raadasul ha van eleg melo, akkor szabadidodben nem kocsikazni, hanem pihenni akarsz.
-
kell az az 50k keret a tankolasra? nezi valaki, hogy tullepik-e? realisan nezve ennyit ritkan tankol el az ember, foleg ho mellett, jobb az optikaja, ha korlatlan, vagy a korlat a lizingszerzodesben kotott km, pl 20k km per ev. folotte meg ugyis ki kell fizetni a flottakezelonek a 30-40 ft-os tulfutast. bar ezt nalunk sose fizettetik ki a munkavallaloval.
-
Jorus
nagyúr
Köszi szépen mindenkinek a hasznos kommenteket! (Lehet nem fogalmaztam egyértelműen, itt a munkáltatói oldalt képviselem cégvezetőként, tehát nem én szeretnék váltani.)
-
CyberPunk666
senior tag
-
kexksz
addikt
Szerintem korrekt csomag, de teljesen szubjektiv. En nem szeretnek 200k-s telefont meg 600k-s laptopot hasznalni, mert napi tobb orat ezekkel toltok, viszont auto meg nem oszt nem szoroz, mert kb sosem ulnek bele. Te tudod, hogy mire van szukseged, meg hogy az alapfizu melle emellett.
-
-
válasz
Vision #24043 üzenetére
Véletlenül pont van ismerős aki auto berbeado cegnel dolgozik, ralat a kedvezmenyekre, nagyon elteroek. Koreaiak pl csak ilyen 10% korul adnak a maganszemelyeknel elérhető arakhoz képest.
De fapad corolla hatchback talan beleferhet a 8M-be, igen.
Amugy azzal egyetertek, hogy ha van 100% HO es ezt szereti is az ember, akkor emellett nem biztos hogy sokat jelent a céges autó.
-
válasz
tboy93 #24038 üzenetére
Itt nyilván operatív lízingről van szó, a flottakezelő listaára pedig jóval alacsonyabb, mint a kereskedésé. A 8 millás keretből kijöhet mondjuk egy hibrid Corolla, melósok ennél jobbat nem nagyon szoktak kapni.
A többi juttatás is rendben van szerintem, de amúgy nem számszerűsíthető, mert az egyéni igényektől függ. Aki nem gurul sokat, annak egy vatta új verda nem nagy benefit. A home office szintén egyéni preferencia kérdése. A 13. havi nem rossz.
-
Drizzt
nagyúr
Én ilyen döntéshelyzetben biztos a 250K-t választanám. Most meg főleg, mert mióta beütött a Covid, azóta összesen 10000 km-ert ha vezettem talán. Home office-ból semmi értelmét nem látom. Ha nem lenne saját kocsim és sokat kéne vezetni, akkor biztos meggondolnám, de így nem. Amikor ilyen döntéshelyzetem volt, akkor 180K-t lehetett kérni kocsi helyett, akkor is inkább azt választottam. Mostani helyemen meg nincsen már autó, csak azoknak, akik vagy egy évvel előttem mentek oda.
-
Jorus
nagyúr
válasz
MasterMark #24036 üzenetére
Mi havi 1.5 M HUF-t takarítunk meg azzal, hogy nincs irodánk, és mindenki HO-ból dolgozik. (Kis,12 fős KKV.) Irodabérlet, rezsi, takarítás, céges kávé, céges víz, céges autók többletfogyasztása a munkába járáshoz kapcsolódóan. Ez nálunk nem covid-hatás, 2019 közepén felszámoltuk az irodát. Igaz, volt olyan kolléga, aki azért lépett ki, mert nem volt hova bejárni, de az is megérthető, ha az otthoni körülmények nem alkalmasak a munkavégzésre.
-
dkaro
őstag
Egyet értek Drizzt-el. Olyan br 300k körül, csak az autó és a 13. havi fizu tekinthető igazán juttatásnak ezekből. Félre ne értd szerintem nagyon jó kis pakk, de sok embernél kiveri a biztosítékok ha a munkaeszközt vagy a trainingeket juttatásnak írják le.
Amúgy az autó helyett választható pénz összeg? Nálunk igen és tapasztalataim szerint többen szokták a pénzt választani.
Illetve ami juttatások terén csábító tud lenni (ismetségi köröm alapján) az a nyugdíj előtakarékosság támogatása vagy extra szabi napok. -
Jorus
nagyúr
válasz
MasterMark #24030 üzenetére
Igazad van, idézőjelbe kellett volna tennem.
Ott inkább az volt a lényeg, hogy nem egy levetett 20k-s telót és 100k-s notit kapsz a raktárból, aztán dolgozz vele, hanem 8-900k-ért bevásárolsz magadnak a cég számlájára, olyan eszközöket, amikkel szívesen dolgozol.
-
Drizzt
nagyúr
válasz
MasterMark #24030 üzenetére
A munkaeszköz törvényi kötelezettség, így az valóban nem tekithető annak, de a home office továbbra is csomó helyen inkább kegy, mint jog, tehát tekinthető juttatásnak. Viszont rendkívül nehezen forintosítható általánosságban. Talán a kocsi fogható meg a leginkább a lenti felsorolásból a benzinnel, meg a 13. havi bér, mint forintosítható juttatás. Még a telefont is lehet számolni, az sem alap mindenhol. Az ingyenes képzések nem tudom mennyire alap, ahol voltam az utóbbi években, mindenhol az volt, de lehet csak épp olyan helyeken voltam. Én összesen kb. br. 300-400e forintnyi havi értéket tudnék rendelni ehhez a pakkhoz, de azért tudni kell, hogy a munkahelyek nagy részén ennek a pakknak egy részhalmaza biztosan rendelkezésre áll. Szóval ha az átlagos állásokhoz szeretném hasonlítani IT-ban, akkor csak a kocsit számolnám bele, meg a 13. havi bért.
-
MrSealRD
veterán
válasz
MasterMark #24030 üzenetére
Ne legyél ilyen... Precovid időkben, nem volt ennyire általános...
És van aki már arra is hisztis ha most kell kimenni ügyfélhez heti egyszer...
A laptop esetén sem a munkaeszköz a hangsúlyos, hanem a szabad választás... -
Jorus
nagyúr
A segítségeteket szeretném kérni munkakörhöz kapcsolódó juttatások munkavállalói szempontból való beárazásában. Ha van hivatalos konverzió vagy formula, az is jó, de a szubjektív meglátás is jól jön. A juttatások munkáltatói költségeit látom, de érdekel, hogy ezek munkavállalói szemszögből mennyit nyomnak a latba váltás esetén.
IT üzemeltetéssel foglalkozó cég, mérnöki pozíció (hardver, hálózat, vmware, hyper-v, windows, linux - nem egy poziban nyilván, hanem külön-külön). A bruttó béren felül a következő juttatások vannak:
- 13. havi bér
- 100% home office - havonta 1-2 alkalommal kell kimenni ügyfélhez jellemzően Budapesten, ritkán vidéken
- munkaeszközök biztosítása (oké, ez nyilván alap, de ideírom) - telefon választható ~200.000 HUF-ig, notebook vagy asztali gép választható ~600.000 HUF-ig, de ha szükség van bármi egyébre (még egy monitor, switch, router, akkor intézzük ésszerű keretek között (egy 3090-et, nehéz lenne beadni, de ha kell egy 34-es monitor, akkor az menjen))
- céges autó - választható 8M HUF-ig, benzin vagy hibrid, minden költségével (szerviz, javítás, gumiszettek, gumiszerelés, éves országos matrica, biztosítás, stb.), km futás megkötés nélkül
- tankolókártya - havi 50.000 HUF kerettel
- szakmai képzések, tanfolyamok - költségmegkötés nélkül, kinézed, elvégzed, ami érdekelKöszönöm előre is a kommenteket!
-
azbest
félisten
-
kexksz
addikt
Megegy prog fizu felmeres [link]
-
SztárDoki
újonc
Sziasztok
Gondolkodok azon, hogy jövőre munkahelyet kellene váltani és a cloudera lenne az egyik jelölt. Mennyire lenne náluk reális egy 2M - 2.2M bérigény a staff software engineer állásokra?
Illetve, bárkinek bármi infója van a cégről, az érdekelne. Régebbi kommentekben volt említve, hogy a hortonworksös összeolvadás óta rosszabb a hely, de semmi konkrét, hogy pontosan mi a probléma.
-
-
válasz
Ursache #24014 üzenetére
Mármint mit fojtsunk meg? Hogy a saját bizniszedet vigyed a főállás mellett/közben? Azért a munkáltatód se hülye, olyan nincsen, hogy te 8-17 között a főállással foglalkozol, és csak utána tolod a sajátod szekerét. Ne vicceljünk már!
akik minden (intellektuális) termékre igényt tartanak...
Bizonyos helyzetekben és pozíciókban ez teljesen valid. Jellemzően tudásintenzív fejlesztői állásoknál. -
Ursache
senior tag
válasz
Vision #24013 üzenetére
Eltaláltad: nem kell minden szart lemérni, mert csak vergődés a vége. Helyette fojtsuk meg máshogy, ez majd beválik.
Még egyszer hangsúlyozom: ilyet élből nem írnék alá, mint amiket emvy hozott be, de ha mégis, akkor az onnantól kezdve kötelezettségem.
"akik minden (intellektuális) termékre igényt tartanak, amit a munkaszerződés ideje alatt hozol létre" - el tudok itt képzelni nagyon csúnya kifutásokat is.
-
Ursache
senior tag
válasz
Vision #24009 üzenetére
Ennyire nem sikerül KPI-okat gyártani és mérni, hogy száraz szöveggel kell leírni ezt a kitételt? Tennék 1-2 javaslatot, hogyan csinálják jobban akkor bizniszt, ha már a cseszegtetésre jut idő.
Másik oldalról: én írtam alá, tartsam is magam ehhez!
emvy: áh, köszi! Jó tudni, hogy mennyire más és más az elvárás, aláírnivaló.
-
Jorus
nagyúr
válasz
the dealer #24004 üzenetére
Általánosságban, ha nem vezető állású munkavállalóról van szó, törvényi szinten nincs tiltva további munkaviszony létesítése, a munkavállalót csak bejelentési kötelezettség terheli. A munkaszerződésbe természetesen belefoglalható ilyen kitétel, és akkor nyilván tiltható, kizárható a további munkaviszony.
-
emvy
félisten
válasz
Ursache #24007 üzenetére
Abszolút a szerződéstől függ. Vannak cégek, akik minden (intellektuális) termékre igényt tartanak, amit a munkaszerződés ideje alatt hozol létre. Van, ahol csak azt írják bele, hogy a cég eszközeivel vagy munkaidő alatt létrehozott érték az övék. A versenytilalom megintcsak más.
-
válasz
the dealer #24004 üzenetére
Én külön figyeltem erre, nekem csak jelentési kötelezettségem van.
-
Ursache
senior tag
válasz
the dealer #24004 üzenetére
define munkavállalás. a saját webshopomat nem vihetem főállás mellett? :) én is tudok ilyen kitételről (mit írsz alá), de kötve hiszem, hogy ezen kéne rugózni.
-
válasz
the dealer #24004 üzenetére
Általában a munkaidőre vonatkozik, tehát ha vállalod, hogy 8 és 17 óra között csak azzal a munkával foglalkozol. Ha jól tudom törvényes módon amúgy sem tudják kideríteni, hogy csinálsz-e mást.
-
the dealer
tag
válasz
freaghill #24002 üzenetére
Teljes munkaidős állás mellett biztos lehet más munkát vállalni?
Én úgy tudom, hogy szerződésbe szokták foglalni, hogy máshol ilyenkor nem vállalhatsz munkát, ami számomra logikusnak is tűnik a munkáltató szemszögéből. Egyrészt, hogy a munkán kívüli szabadidődet pihenéssel töltsd, mésrészt, hogyha munka közbe van egy kis szabadidőd azt is inkább a munkáltató számára hasznos dologgal töltsed. Mind a kettő azért hogy jobban teljesíts ott ahol a teljes állást vállaltad.
-
JoinR
őstag
válasz
basys2 #24000 üzenetére
Kb. 30 féle típusból választhatsz (különböző kedvezmények vannak a listaárhoz képest -5-25%), a pontos keretet nem tudom, de ha hibrid vagy elektromos, akkor még nagyobb a budget. Octavia kategóriára kell gondolni, de elég sokan kérnek CH-R-t is. Egyébként igen, van cégautó pótlék (nettó 100k+).
#23999 freaghill: én a linkedint ajánlom, toptalon szerintem csak bagóért lehet dolgozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arcam AVR550 Dirac Live
- Dell Precision 7680 Eco FHD+ / 13600HX 14C / 16G D5 / 1TB G4 / WS tervező
- ! Dell Precision 7670 FHD+ / i9-12950HX 16C / 64G D5 / 1TB G4 / Quadro RTX A4500 16GB Pro tervező
- Igazán erős Gamer gép!
- ! Dell Precision 7770 i9-12950HX 16C / 64G D5 / 1TB G4 / Quadro RTX A5500 16GB Pro tervező BOX
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel N4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN