Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21702) Superhun válasza MaxxDamage (#21690) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Jól hangzik, kíváncsian várom, mely pontok valósulnak meg a tervezetből. :)

(#21703) Lackooo84 válasza #40993792 (#21701) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

2022? Miért nem 2030..... :W

The Truth is out there...

(#21704) Kaci84 válasza Lackooo84 (#21697) üzenetére


Kaci84
őstag

Hát nekem az derül ki ami 250e+ az 3 év. Nincs az, hogy gyártói így meg úgy. Egyrészt így nem lenne értelme az egésznek másfelöl meg eddig is eltértek a mi hátrányunkra.

asdf: Hát ige azok az Áfacsalt szemetek sokszor 40-60e FT-a olcsóbbak. Tudom aki ilyenkor a beszélgetésben részt vesz az mindig mindenben jogkövető, de nem legyünk álszentek. Nagyon kevés ember az aki kiad ennyit azért, hogy állambácsinak befizesse, miközben afrikai országok korrupciójával verseng kishazánk.

(#21705) asdf_ válasza Lackooo84 (#21703) üzenetére


asdf_
veterán

Talán azért, mert egy termék tervezése, tesztelése, gyártása, majd piacra juttatása nem három nap és a rágebbi készletek kifutása pedig különösen nem. Nagykerből simán veszek olyan dolgokat, amiket 3-6-9(!) hónappal ezelőtt gyártottak márpedig az új szabály ezekre is vonatkozni fog majd, amik 4-6 hónapot álltak az értékesitési láncban..

(#21706) asdf_ válasza Kaci84 (#21704) üzenetére


asdf_
veterán

Oké, de sufnigsm-ben jellezően kapugarancia van (nem a kínált, hanem a nyújtott része). Ilyen helyen pedig értelmes ember nem hagy pénzt.
(vagy mondjuk frankón jól lehet járni még a fóliásan, bontatlanul eladott magyar piacos, ámde szolgáltatói záras telefonokkal is, merugye a Telenor pl. mocskosul nem fogja 2 év múlva ingyen leszedni a sim lockot, hanem számlát kér meg jótállási jegyet, anélkül pedig ígyjárás van.

(#21708) Kaci84 válasza asdf_ (#21706) üzenetére


Kaci84
őstag

Ennek meg mi közee bármihez is? Vagy egészítsem ki. Oké. Az emberek többsége nem fog 40-60e Ft-ot kifizetni, csak azért, mert a bolt esetleg nem szürkeimportos és egy talán jobb gariért. Garanciáért pénzt adni a leroszabb üzlet pont úgy mint biztosításért (1-2 kivétellel) nemhiába osztogattják ész nélkül a megvehető garikat, akár már +3 évet is vehetsz ügye.
Szóval sok esetben az ár külömbözet a sufni gsm-nél bőven fedezi az esetleges javítás költségeit, pláne ha sok telefonon keresztül valaki félre tudja tenni az árkülömbséget.
Na meg az se teljemsen igaz, hogy kapugarancia van. Nem is értem, hogy jött ez? A legtöbb szürke bolt is gariztattja, mert esélyes, hogy neki is él a gyártói gari, sőt több esetbe a bolt kihagyásával a végfelhasználó is tudja gariztatni a gyártónál (rákérdeztem). Így az 1 évvel amit eddig is vállaltak talán keveseb gond volt mint ami ebben az esetben várható.

Most ha akisboltnak is 3 évet kell adjon egy telóra, miközben a gyártó csak 1-et ad, na iott már lehet érdekesség, hisz az már surolja az élettartam határát is, meg ott kérdéses mennyire vállaják be saját költségen a dolgokat. Vagy a gyártónak is kell vállalni 3 évet a magyar piacra? Az fura lenne, na meg áremelkedés lenne vagy sok termék kihagyná kishazánkat.

(#21709) tobias88888


tobias88888
őstag

Vagy a bejelentés volt szűkszavú vagy nem gondolták át ezt teljesen. A 3 év iszonyatos kavarást fog okozni, mert ez ugye kizárólag Magyarországon lesz érvényes. Miért vegyek itthonról meg egy 75 ezres telefont ha németből kihozzak 60ert és még 2 év garanciát is kapok 1 helyett? Eddig, pont a könnyebb garanciaztatas miatt vette inkább itthon a többség.

A sávos résszel meg eléggé sulytják a szegényebb réteget az 1 évvel.

(#21710) LuckyL válasza tobias88888 (#21709) üzenetére


LuckyL
őstag

ők sem gondolták át és itt a topikban az ujjongók sem
azt hiszik, ezt nem ők fogják megfizetni (fogyasztók)
aki akar most is vehet plusz biztosítást akár 5 év garija is lehet
ennek a kötelező 3 évnek az lesz az eredménye hogy jó nagy deficitet okoznak a magyar boltoknak (drágábbak lesznek a termékek a bekalkulált veszteség miatt, kevesebb a vásárló) és több lesz a kinti import kéz alól és az amazon/ebay stb külföldi áruházak magyar forgalma

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21711) GZoli7 válasza Lackooo84 (#21703) üzenetére


GZoli7
senior tag

Az csak az utolsó bekezdésre vonatkozik, ha jól olvastam.
A többi 2021-től él.

(#21709) tobias88888
Szerintem te keversz valamit. Eddig is egy év volt a jótállás mindenre 10k felett. A szavatosság pedig két év. Ez most javulni fog. Eddig sem volt egyformák még EU-n belül sem a jogszabályok, más országok is eltérnek. Sok termékre eddig is adtak 5 évet, az sem kavart be.

Lehet, hogy eleinte páran bepróbálkoznak áremeléssel, de majd beáll és remélhetőleg tisztul a piac.

Ezek az utólagosan vásárolt garanciák is jó ötletnek tűnhetnek, de sokaknak nem volt sikertörténet. Még a MM sem mindig tudja, hogy mit árul, +jótállást, vagy biztosítást.

A lényeg viszont, hogy ez a 15-30 napos vergődés talán rendeződik. :DDD

(#21712) A_ScHuLcZ válasza Kaci84 (#21553) üzenetére


A_ScHuLcZ
addikt

Itt most szerencsésen alakult a sztori, tegnap mehettem a cseréért, nem problémáztak rajta. Ugyan már csak itthon vettem észre, hogy a beadott WD60EFRX helyett WD60EFAX típust kaptam csereként, de nem biztos, hogy emiatt megéri variálni. (átadás-átvételin is rosszul szerepel a típus, a cseredarabnál WD60EFRX áll, viszont a szériaszám stimmel)

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#21713) asdf_ válasza A_ScHuLcZ (#21712) üzenetére


asdf_
veterán

Ha raidben volt, akkor vigyázz, lehet, hogy sz*pni fogsz!

(#21714) bullseye


bullseye
addikt

Hát a 15 napra törekedés pontosítása miatt megcsókolnám őket, de attól tartok megmarad a szokásos duma, max. kicsit bővül: "hát mi jóhiszeműen azt hittük menni fog, szervíz is azt mondta, de még kicsit várni kell, most meg már ugye nem adhatjuk vissza a pénzt menet közben, mert javítják a központban becsszó, meg cserélni sem tudjuk mert nincs ilyen termékünk a neten árultakat kivéve, amiket már mind lefoglaltak..."

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#21715) bullseye válasza A_ScHuLcZ (#21712) üzenetére


bullseye
addikt

Ez egész véletlen nem pont az a sorozat, ami átlapoló írást használ, ezzel lassítva a folyamatot, meg rontva a várható működési időt?

1 hónapja volt oltári balhé ebből, hogy nem csak kék, de piros, sőt fekete lemezeken is előfordul WD-nél.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#21716) A_ScHuLcZ válasza bullseye (#21715) üzenetére


A_ScHuLcZ
addikt

Ezt a balhét olvastam én is, és igen, ez már sajnos az a sorozat, feliratok szerint idén februárban gurult le a gyártósorról. :(

Cikkek tanúsága szerint az EFRX még normális technológiával készült, az EFAX szériánál alkalmazták az SMR alapú tárolást, ami lassabb random írási sebességet eredményez. Úgy látom, hogy WD60EFRX típust sehol nem lehet más vásárolni, csak a WD60EFAX típus elérhető. (ez alapján az a gyanúm, hogy hiába próbálkoznék, nem kapnék EFRX-t)

asdf_: SnapRAID-et használok, annál szerencsére nem számít, hogy ugyanolyan típus legyen, még a méret is eltérhet. (olvastam a cikkeket, és értem, hogy mire gondolsz, RAID6-nál és SHR2-nél komoly gondolkat okozhat)

[ Szerkesztve ]

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#21717) _ATi_1


_ATi_1
senior tag

Sziasztok,

2 hónapja rendeltem egy SSD-t a PCLand áruházból, melyet két darabba törve kaptam meg, egy hét csúszással. A futárnál nem volt jegyzőkönyv, ezért megbeszéltük, hogy másnap visszajön érte. Párhuzamosan azonnal jeleztem az áruház felé a panaszt. A futár 1 hét elteltével megjelent, majd elvitte a törött terméket a jegyzőkönyv felvétele mellett. Azóta eltelt egy hónap telefonálgatással, emailezéssel, de mindem alkalommal lepattintanak. Milyen lehetőségeim vannak az áruházzal szemben fellépni?

(#21718) Kaci84 válasza _ATi_1 (#21717) üzenetére


Kaci84
őstag

6 helyre fordulhattsz azonnal.
1. Békéltető, 2. Fogy véd. 3. Közjegyző által fizetési meghagyás az általad követelt összegre, 4. Rendőrség - feljelentés, 5. Ügyvéd - felszólító levél 6. Bíróság - per indítása

Békéltető testülettel szokott megindulni az egész. Ha ott igazat is kapsz az még nem lesz kötelező érvényű a PC land felé.
Fogyvédnek is lehet írni, ők is max tanácsot adnak illetve elmondják, hogy igazad van-e és mennyire, de ők sem fognak neked a konkét ügyben segíteni
Rendőrségen is lehet feljelentést tenni online ügyfélkapun keresztül és előtte utána egy egyeztetni telefonon az ottani illetékessel, hogy mik az esélyeid. Sajnos nagy esélyel nem indítanak eljárást, ez nem bűntény szímszóval, de hátha, főleg ha már a sokadik eset a cégtől, illetve a feljelentés visszaigazolása is lehet gyorsító hatással az ügyintézésükre.
Ügyvéd: Szintén egy ügyvédi tértivevényes levél is azt bizonyítja, hogy léptél és nem rettensz meg bírósági úton sem érvényesíteni az igazad.
Közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás, közjegyző kiküld neki egy papírt miszerint ennyivel tartoznak neked ebben az esetben ellent kell mondjanak és akkor lesz per belőle. Ha nem mondanak jogerősen jár neked a pénz. Utána vagy megfizetik vagy be kell hajtatni.
Bíróság: Ez a végső stádium, amikor pereskedsz a céggel amit jó sokára megítélnek, amit majd jó sokára behajtanak. Általában nem megy eddig, kivéve ha valami miatt be tudják védeni magukat.

Békéltető, Fogy véd, Rendőrség online és ingyenes és esetleg tanáccal is ellátnak. Ügyvéd 15 perces gyors konzultáció 5e Ft 1 órás tanácsadás 10e Ft, levél megírása 5e Ft. Ezek viszonylag olcsó árak. Közjegyzőt nem tudom ott is van valamennyi. Az is lesz 20 körül. Ha a végén nyersz ezeket mind visszakapod.
Fontos előtte összeszedned mennyi bizonyítékod van, azok mennyire felelnek meg, mennyire hitelesek? Egyáltalán a cég elismeri-e a dolgot? Mondjuk nekem az az 1 hét múlva viszajövő futár nemigen tettszik. Azért kezd el felkeresni azokat a barátaidat akik épp ott voltak nálad vendégségbe és tanúja voltak a kicsomagolásnak és tudják tanusítani, hogy a termék már így érkezett.
Mindenképp érdemes belekezdjél a dologba, mert a cégek egyre pofátlanabbak és pont arra a mentalitásra számítanak, hogy " ennyi pénzért nem éri meg bajlódni".

[ Szerkesztve ]

(#21719) arcsin válasza Kaci84 (#21718) üzenetére


arcsin
senior tag

+ Online vitarendezés:

Amennyiben ön valamely EU-tagállam lakója és problémája van valamely megvásárolt termékünkkel, vagy igénybe vett szolgáltatásukkal kapcsolatban, lehetősége van az online vitarendezést választani ezen a honlapon keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU Ez egy ingyenes, bíróságon kívüli lehetőség.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre, azonban természetesen mindent megteszünk, hogy minden, a működésünket érintő jogszabályt a legteljesebb mértékben, a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva alkalmazzunk.

Esetleg ez is felmerülhet mint lehetőség. De lehet hogy több szálon is érdemes lenne elindítani a dolgot.

(#21720) chopin42 válasza _ATi_1 (#21717) üzenetére


chopin42
őstag

Ez hibás teljesítés, keress rá, amiatt állj el. Kaci84 által leírt dolgokkal fenyítsd meg őket egy e-mailben, jogaszbályokat idézve, fenti szerveket említve. Ez Illetve csatold bizonyítékként, hogy azonnal jelezted a problémát. Illetve a jegyzőkönyvet is. (illetve legközelebb videózd a kicsomagolást, mert ez hatványozottan növelheti az esélyeid egy per esetén.) Alzánál ugyanígy jártam, az egy sütő volt, végül a fenti módon megírt levél hatására hirtelen rendeződött. Mondjuk tonnányi, jól dokumentált e-mail és fénykép/videó állt rendelkezésre, mely engem igazolt.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21721) Novver


Novver
senior tag

Sziasztok!
Ma érkezett meg délután az rendelt SAMSUNG UE 55 TU8502 tévénk, és van rajta egy kis clusternyi pixelhiba(full feketék, a szokásos módszerekkel sem lehet életre kelteni őket). Kb. 4-8 darab. Igen zavaró. Sajnos este 6 után raktuk össze, így nem tudtam már felhívni az ügyfélszolgálatot. Küldtem nekik az oldalukon lévő űrlap alapján egy üzenetet a problémával, hogy kérem a cseréjét.
Nem tudom aktuálisan hogy áll a Samsung pixelgaranciája, régen 1 döglött pixel miatt is cseréltek.
Nem tudom Media Markt hogy áll hozzá.
Nem tudom hogy nekem kell-e visszavinnem a tévét, amire kb semmi esélyem, mivel nem férne be doboza nélkül sem a kocsiba.
Mik a lehetőségeim, a nyilvánvaló elálláson kívül?
A TV kellene, ezt néztük ki, bőven megelégednénk egy cserével. Nem akarunk feleslegesen elállni, aztán megint megrendelni.

Szükséges adatok:

• SAMSUNG UE 55 TU8502 Televízió
• Online rendelés Media Markt - 06.05. Kiszállítás 06.11.
• 199.999
• Magánszemélyként vettem
• 4-8 fekete halott, éleszthetetlen pixel.
• Még nem adtam le gariztatni, csak egy üzenetet küldtem Medianak
• Még nem volt korábban szervízelve
• Nem használtan vettem
• A jótállási jegy üres

Segítségeteket előre is köszönöm! :R
Norbi

Life is a game... The game is my life!

(#21722) _ATi_1 válasza Kaci84 (#21718) üzenetére


_ATi_1
senior tag

Köszönöm szépen a részletes válaszod, ezek mentén mindenképp elindulok, még ha anyagilag nem is kifizetődő.

NakonXipan & chopin42: Köszönöm nektek is. Sajnos a videózás elmaradt a kicsomagolásról, pedig ez most valószínűleg sokat segítene.

(#21723) Bagoly21


Bagoly21
újonc

Sziasztok,

még április elején írtam le ide a problémámat egy Asus RX 570 miatt.
Nos, 2 hónapig ült rajta a szerviz, de június 6-án végre visszakaptam.
A hiba oka (amit csak nagyon nehezen sikerült kihúznom belőlük, mert elvileg ez bizalmas információ) videokártya tápcsatlakozónál létrejött zárlat.
A csehek kicserélték az áramkört, majd visszaküldték.
Beszerelés után egyből csináltam egy Heaven benchmarkot és azt tapasztaltam, hogy teljesen random helyeken az áramfelvétel bezuhan, ezáltal fps dropokat okozva.
Op. rendszert újratelepítettem, megfelelő drivereket szintúgy mielőtt nekiálltam volna a benchmarknak.
Emellett a 2 ventilátornak olyan hangja volt 50%-tól, mint egy síró kecske.
Egyből írtam PCX-nek, hogy valamit okozzunk már ezzel az egész szituációval, mert kezd elegem lenni. A válasz a szokásos default válasz volt: nem tehetünk semmit se, az asuson múlik.

Na, itt vesztettem el minden türelmemet. Ez a rész azoknak szól, akik hasonló cipőben járnak, mint én.

Írtam egy udvariasan, értelmesen megfogalmazott levelet a fogyasztóvádelemnek. Minden apró információ, email kérdés-válasz benne volt.

Ezután küldtem egy emailt a PCX-nek, amiben felszólítottam őket, hogy 3 napon belül találjanak egy nekem kedvező ajánlatot, ami kárpótol az elmúlt időszakért. Amennyiben nem teszik meg, a fogyvéd levél elküldésre kerül.

Másnap meglepve olvastam az üzeneteimet. Elnézést kértek, majd felajánlottak egy levásárlás/visszautalás opciót. Teljesen korrekt ajánlat.

Tehát ha valaki ilyenen megy keresztül, legyen magabiztos és elszánt, de legfőképpen maradjon korrekt. A kiskerek hárítják a sima "felnyomlak titeket fogyvédnél" üzeneteket, viszont ha látják, hogy az illető felkészült és elszánt, akkor egyből komolyan is veszik.
Nálam bevált, pedig már majdnem feladtam.

(#21724) asdf_


asdf_
veterán

No, kijött a szöveg, az alábbiakra nem vonatkozik a háromszori meghibásodás utáni cserekötelezettség:

elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre

(#21725) #82372352 válasza asdf_ (#21724) üzenetére


#82372352
törölt tag

Akkor kamion, busz, repülő, helikopter stb. mehet? :DD

(#21726) asdf_ válasza #82372352 (#21725) üzenetére


asdf_
veterán

Magánszemély nem nagyon vesz ilyeneket, de elképzelhető. hogy volt már rá példa.

(#21727) Pubszon


Pubszon
veterán

Üdv.
Vettem egy Corsair RM550x tápegységet 2016. 10. hóban ami most elromlott.
PCX 3 év garanciát adott ami le is járt, de a gyártó 5 évet adott.

Mi legyen az első lépés a garanciáztatásban?

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#21728) asdf_ válasza Pubszon (#21727) üzenetére


asdf_
veterán

Kontaktolsz a Corsairrel. A kiskernek azt kell továbbadnia,amit ő maga megkap. Ha nem a magyar importőrtől szerzi be egy kisker, akkor lehet a termék olcsőbb, de egyben rövidebb garis is, sőt, olyan extrém dolog is simán lehet, hogy mondjuk egy Pro Samu SSD-t ugyanott megvehetsz X Ft-ért 3 év bolti garival, meg Y összegért 5 év Samu garijegyes garival.
Esetleg gyári számmal érdeklődsz a PCX-nél, hogy vettél tőlük egy ilyet, a gyártó 5 évet adott, te hármat kaptál, szándékos volt-e vagy véletlen, mert egy minimális esély van arra is, hogy véletlen 3 évesre vételezték be a terméket.

(#21729) Pubszon válasza asdf_ (#21728) üzenetére


Pubszon
veterán

Köszi.
Én is érdeklődök előbb a PCX-nél.
Ha nem jutok semmire, akkor Corsair.

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#21730) Kaci84 válasza Pubszon (#21729) üzenetére


Kaci84
őstag

Előbb a Corsairnek irj sorozatszámmal és a számla elküldésével. Meg hogy melyik cimre kell elküldeni? Szinte biztos, hogy az lesz a sorsa és amugy is ki tudja mikor válaszolnak.

(#21731) Pubszon válasza Kaci84 (#21730) üzenetére


Pubszon
veterán

Köszi.
Gondolom ezt töltsem ki.
https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=360000397351

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#21732) _ATi_1 válasza Kaci84 (#21718) üzenetére


_ATi_1
senior tag

Korrektnek találtam jelezni a PCLand felé, hogy mik a szándékaim az üggyel kapcsolatban. A listádról két szervet neveztem meg nekik, aminek hatására fél órán belül rendeződött a dolog.
Köszönöm még egyszer. :R

(#21733) Kaci84


Kaci84
őstag

Sziasztok! Használtan vettem aprón egy 1080Ti-t én vagyok a második tulaja. Leadtam az Aquába és egy használt rossz csereterméket kaptam vissza újraindult 36 hó garral. Már írtam it erről. Megírtam Asusnak mérgesen a véleményem mire megígérték, hogy pénz visszatérítést kapok. Viszont a jegyen nem az én nevem szerepel ebből lehet gond a bolt én én köztem. Nektek mi a tapasztalat vagy mit tudtok mi a megoldás ilyenkor? Boltnak is írtam és esetleg megpróbálhatom kihagyni őket a dologból. Asusnak nem írtam meg, hogy nem lén vagyok az eredeti vevő, nem tudom náluk ez számítana-e.

(#21734) LuckyL válasza Kaci84 (#21733) üzenetére


LuckyL
őstag

nem kéne hogy számítson, de ha lenn egy adásvételi szerződésed az első vásárlóval, az lenne a tuti, főleg ha cég volt az első tulaj, mert ott lehetne bonyodalmak a pénzvisszatérítés kapcsán..

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21735) Kaci84 válasza LuckyL (#21734) üzenetére


Kaci84
őstag

Magánszenély volt az eladó. Viszont nem szeretném ha megérezné a pénzszagot és valami turpisság az eszébe jutna. A jótálási jegy utólagos elküldése is nehézkesen ment meg szerintem eladáskor is már eleve rossz volt a termék.

(#21736) Kaci84 válasza Kaci84 (#21735) üzenetére


Kaci84
őstag

Na közbe beszaladtam vele az Aquaába, mert legközelebb csak 1 hét múlva lett volna időm. Persze utána jön meg a levél, hogy nekem attól akitől vettem kell kérni egy nyilatkozatot, hogy a nevemre kapjam meg az utalást.
Vicc az egész. Már az első terméknél rám szálltak a jótállási jogok amivel kapcsolatban semmilyen bizonyítási kötelezettségem nincs a bolt felé azon kívül, hogy megjelenek megfésülködve kivasalt ingben a boltban a jótállási jeggyel és leadom a terméket. Ebben az esetben még csak-csak. Viszont a terméket kicserélték egy új termékre garija újra indult 36 hó és ez az új termék hibásodott meg. Kérdem én mi a fittyfene köze van az előző termék tulajának ehhez az új termékhez?

(#21737) Dealer95 válasza Kaci84 (#21736) üzenetére


Dealer95
őstag

Nekem is volt már garis Aqua-s ügyem és nem az én nevemen volt a kártya.
De amikor leadod, elkérik az adataid (név, e-mail, telefonszám) és az alapján történik a gariztatás tudtommal (az átvételi elismervény alapján adják ki a javított/csere terméket).
S utána én kaptam meg a vételárat (nem tudták cserélni ugyan olyanra) az e-mailben számukra elküldött számlaszámomra.

(#21738) Kaci84 válasza Dealer95 (#21737) üzenetére


Kaci84
őstag

Igen igy kellene. Direkt mondtam javítsák át a nevet de megprobálta a csávó de nem tudta átírni. Azt meg emailba írták hogy kell a Gipsz Jakab nyilatkozata.

(#21739) Rainman05


Rainman05
tag

Sziasztok! Szeretnék venni a új tévét és az egyik műszaki áruházba 1 év garanciát írnak rá a másikban meg 2 év garanciát. Az lenne a kérdésem hogy mi az oka hogy az egyikben 1 év másikban 2 év van? electrovision.hu, 1év 220volt.hu 2év. De az 1évesbe olcsobb :)

(#21740) Attix82 válasza Kaci84 (#21733) üzenetére


Attix82
őstag

Garit bárki intézhet, de ha vételárat adják vissza csak a tulajdonos kaphatja meg. Adásvételi ezért kell minden esetben ha nagy értékről van szó.

Mondjuk ha az Asus adna egy cseredarabot uj verzióba ami ugyan olyan teljesítményű már el is tudná intézni.

[ Szerkesztve ]

(#21741) Kaci84 válasza Attix82 (#21740) üzenetére


Kaci84
őstag

Csak az a bibi hogy a tulajdonos én vagyok. Azt hogy ezt adásvetelivel kellene igazolni sehol nem találok jogszabályt.

(#21742) Lackooo84 válasza Kaci84 (#21741) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Papíron nem vagy az.

The Truth is out there...

(#21743) asdf_ válasza LuckyL (#21734) üzenetére


asdf_
veterán

de ha lenn egy adásvételi szerződésed az első vásárlóval, az lenne a tuti

Az adásvételi szerződés szóban köttetett. Punktum. Az Aqua meg elmegy a nyilatkoztatásával a bánatos majdnemleírtamhova... Kizárólag olyan szerződést kell írásba foglalni, melyre ezt a jog előírja (ilyenek pl. egy autó vagy egy lakás értékesítése, egy szaros használt vga-é nem).

[ Szerkesztve ]

(#21744) arcsin válasza asdf_ (#21743) üzenetére


arcsin
senior tag

Nekünk minden "sajtpapírt" elfogadott/megtérített a biztosító, amikor betörtek hozzánk. A 100 ezer alatt vásárolt használt laptopét is ( egy sima adásvételi szerződés, összeggel, sorozatszámmal, szem.adatokkal) A bele utólagosan vásárol SSD-t is. Szerintem kerékpárra is érdemes ( bringás topikban van minta) , Úgy mondd, baj nem lehet belőle sosem.

(#21745) LuckyL válasza asdf_ (#21743) üzenetére


LuckyL
őstag

ja, csak igazold hogy így történt ;)
tipikusan az a helyzet hogy elméletben igazad lenne, de aztán mint a tapasztalat mutatja hajadra kenheted
persze lehet pereskedni, lehet igazat is ad majd a bíró 3 év múlva :D
jobb megelőzni az iylet és írni egy adásvételit, ha a számla névreszóló (ha csak blokkos akkor no problem)
nem tudom ki a topik felelős, esetleg ezt be is lehetne írni az összefoglalóba

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21746) Kaci84 válasza LuckyL (#21745) üzenetére


Kaci84
őstag

Csak sokan jogosan nem szeretnek adásvételit írni csak azért, hogy megnyugodjon 1-2 bolt. Én sem örülök, ha egy csomó helyen megvannak adva az adataim. Néha adózni is kellene az eladott termékek után. Az is szomorú, hogy sokmindent lenyomhatnak a torkunkon, mert úgyse perel, talán majd 3 év múlva igaza lesz címszóval.
És mi van ha a srác kitalálja, hogy csináljuk vissza az üzletet egy mondva csinált indokkal, akkor az Aqua megtartja a pénzt? Mert így se nem a srácé se nem az enyém. Jó lenne elindítani azt a folyamatot, hogy jogsértés esetén instant per. Aztán egy idő után átmenne nemmegérősbe a boltoknak.

(#21747) Márton


Márton
nagyúr

44. napnál járok egy kamera szervizelésével.
Tényleg nincs semmi törvényes lehetőségem elállni a terméktől vagy cserét kérni?
Csak a folyamatos érdeklődés, finom nemtetszés nyilvánítás?
Folyamatosan bukom a melókat emiatt. :((
A járványra hivatkoznak.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21748) chopin42


chopin42
őstag

Üdv!
Konzolok szervizénél vásároltam, és el fogok állni a vásárlástól.
Párszor csináltam már, és ahogy elolvastam a tájékoztatót, felkeltette pár dolog a figyelmemet (részletek):
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében vásárlónak joga van a terméket 14 munkanapon belül visszahozni...Gépek esetében még akkor is él ha azt már kibontottad és kipróbáltad, amennyiben garancialevéllel rendelkezel...Cégünk köteles a visszahozott termék kézhezvételétől 14 napon belül visszatéríteni a vételárat.
Majd
A termék visszavételéhez nem vagy köteles az eredeti számlát elhozni, azonban köteles vagy az összes tartozékot visszaszolgáltatni és a garancialevelet bemutatni.
Kicsivel később
Amennyiben élni szeretnél elállási jogoddal annak jelzését megteheted a megadott elérhetőségeink valamelyikén e-mailben, vagy telefonon...
A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Konzolok Szervize egyeztetés alapján a vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát vagy postai csekken fizeti ki.
Ez kapásból ellentmondás, az előző bekezdésben a jogszabály szerinti 14 nap a kifizetés, a másodikban pedig 30 nap. Ezenkívül tudtommal NEM szükséges a garancialevél. Nálam ez azért probléma, mert NEM küldtek garancialevelet, és az e-mailt is leszarták. Kibontásról videóztam, becsomagolást is videózom (ha már ők is videózzák a kibontást).
Kérdéseim:
Valóban 14 napjuk van kifizetni a beérkezés után a cuccot, illetve NEM szükséges a számla/garancialevél/doboz sem?
Köszönöm! :R

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21749) Lackooo84


Lackooo84
nagyúr

14 nap igen, számla VAGY garilevél (amelyikkel a termék és a vásárlás ténye egyértelműen beazonosítható), eredeti csomagolás nem kötelező, de illő, mivel elvileg csak kipróbálhatod a terméket.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21750) chopin42 válasza Lackooo84 (#21749) üzenetére


chopin42
őstag

Rendben. Mindenesetre ők kényelmesen leírták, hogy számla NEM kell, csak garilevél, azt meg nem küldtek. Szóval valószínű szép levelezés/szarakodás következik. Plusz ugye maguknak is ellentmondanak a jogszabállyal együtt a saját tájékoztatójukban. Fejleményeket megírom, és mennek a feketelistára, ha megérdemlik (első rendelés, és sok van már a rovásukon...)

Szakmai kérdések csak a fórumban...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.