Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21751) Pécsi gyerek


Pécsi gyerek
addikt

[link]

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

(#21752) , válasza chopin42 (#21750) üzenetére


,
addikt

Számlát nekem ők még soha nem adtak. Mint ahogy garancialevelet sem. Mindig csak egy blokkot (=nyugtát) szoktak adni. De már olyan is volt, hogy más összeg szerepelt a blokkon (nyugtán), mint amennyit fizetnem kellett valójában.

(#21753) Lackooo84 válasza , (#21752) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Az a te hibád, hogy hagyod, hogy csak azt adjanak. Én tuti számon kérném, mert azzal később probléma lehet, ha bizonyítani kell a vásárlást illetve a jótállás körülményeit.

The Truth is out there...

(#21754) , válasza Lackooo84 (#21753) üzenetére


,
addikt

Belefáradtam én már az állandó harcba a magyar számtech kiskerekkel. Egyébként se ők az egyetlenek, pl. az Edigital se adott még önként soha az életben se nekem, se egyetlen ismerősömnek sem garanciapapírt. Hirdetnek pl. egy alaplapot 3 év garanciával, és csak egy számlát adnak, amin fel van tüntetve, hogy garancialevél hiányában csak 1 év a garancia. Nagyon sokszor volt már nekik szólva, hogy kérni szeretnénk garanciapapírt is, de eladótól függően 10-ből mondjuk 8 esetben nem adnak kérésre sem, vagy rossz sorozatszámot írnak rá, stb., stb. (Nem 1-2 vásárló esetében, és nem 1-2-szer játszották már ezt el, tehát nem véletlen dolgok ezek.)
De ezen kívül sorolhatnám a többi magyar számtech kiskert is akik valamilyen módon trükköznek vagy a számlával, vagy a garanciaidővel, vagy bármivel, de az, hogy minden oké legyen, az olyan ritka, mint a fehér holló.

Nekem már nagyon rég elegem lett ebből ez az egészből, úgy voltam vele, ahol valami negatívat tapasztalatok, ott nem vásárolok többet. Se időm, se energiám, se idegzetem arra, hogy éves szinten több száz csomag/rendelés kapcsán egyfolytában reklamációkat intézgessek. Ez működött is egy darabig, de aztán egy idő után már szépen elfogytak azok a kiskerek, ahol még ne próbáltak volna meg átverni/lehúzni/hülyének nézni.

(#21755) Lackooo84 válasza , (#21754) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ez nem harc kérdése. Ők kemény büntetést kaphatnak ezért, persze nem szabad hagyni és fel kell nyomni őket, mint a kúpot.

The Truth is out there...

(#21756) Kaci84 válasza , (#21754) üzenetére


Kaci84
őstag

Értem, hogy belefáradtál, de sajnos pont ezért ilyen a helyzet, mert előtted is belefáradtak és azt hiszik mindent megtehetnek. Ilyen alkalomra mintalveél emailben, utána tértivevényes utána ügyvési, utána per. Perben meg minden költséget ügyvéd utazás, posta értékesés stb. rájuk terhelni. Persze egyértelműen gyertes eseteknél belemenni.
Legtöbb esetben már a tértivevényes levélnél engednek. Persze szépen megfogalmazni mi várható, nem hülyék ők se pontosan tudják ha vesztenek mivel jár és nekik se olcsó se az idő se az ügyvéd stb.

(#21757) Miertvansote


Miertvansote
tag

Sziasztok.
Interneten rendeltem 3 db memoriakártyát. Amint megérkezett az egyiket kibontottam és láttam, hogy nem olyan mint amilyet szerettem volna. Elrontottam a rendelést ez tiszta sor. Az áruház a bontott kártya felét akarja csak kifizetni, pedig még használni sem használtam. A másik kettöt teljes áron visszafizetik. Az hogy a bontott kártyának csak a felét fizetik vissza jogos a cég részéröl? Illetve még egy kérdés a bontott illetve a bontatlan kártyák esetében mire számíthatok a brutto vagy csak a netto összeget fizetik vissza ?
Köszönöm elöre is a válaszotokat.
Üdv.

(#21758) Kaci84 válasza Miertvansote (#21757) üzenetére


Kaci84
őstag

14 napos elállással indoklás nélkül visszaküldöd és a teljes vételárat (brutto) kötelesek visszafizetni.
A webes vásárlásoknál lehetőség van a termékek kipróbálására, majd ha nem felel meg indoklás nélküli visszaküldésre. Kibontás nélkül ugyan hogyan lehetne kipróbálni? Amiket dumálnak az mind halandzsa nem kell rá figyelni. Jogi infót meg sose a webshopból kérdezünk.
Leírod papírra a neved címed rendelés számot és, hogy szeretnél élni az elállás jogával. Aláírod. A becsomagolást levideózod és legyen ott pár ember aki tanúsítja, hogy sérülés nélkül csomagoltad el. Utána feladod postán vagy gls-el.
Utána vársz 14+2 napot, majd ha nem fizetnek jelentkezel.
Sorrend: Email küldés - Tértivevényes - Jegyző fizetési meghagyás - Ügyvédi felszólító - Fogyvéd jelentés másolat továbbküldés -
Végül marad a bírósági preskedés. (Eddig nem szoktak elmenni)

(#21759) Miertvansote válasza Kaci84 (#21758) üzenetére


Miertvansote
tag

Köszönöm szépen a gyors választ. Ök azt mondták hogy mivel nem eladhatò így bontva így már csak értékcsökkentve tudják visszavenni. Ugy bontottam ki hogy a kis boboz tetejét levàgtam hogy ki tudjam húzni. Illetve azt mondták hogy az Áfsz ben benne van. Erre mit reagáljak csak küldjem vissza mindet és várjam a teljes összeget ?

(#21760) Dealer95 válasza Miertvansote (#21759) üzenetére


Dealer95
őstag

Az ÁSZF-ben nem térhetnek el a jogszabályban leírtaktól a vevőre nézve negatív irányban...
14 napos elállás esetén kötelesek a teljes vételárat visszafizetni bontott és bontatlan termék esetén is.
(Amennyiben nem cégként vásároltál).

Melyik bolt ez?

[ Szerkesztve ]

(#21761) Exodion válasza Miertvansote (#21759) üzenetére


Exodion
aktív tag

Lenyegtelen, es ez most eleg hosszu lesz:

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) *  - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

Amire ok akarnak hivatkozni az a 29/i) ami egyertelmuen leirja hogy mire is vonatkozik. Memoriakartya, elallasnal neked van igazad a teljes vetelar visszajar 14napon belul.

Ahogy Dealer95 is irta, ha maganszemelykent vasaroltal. Szepen csatolsz nekik egy elallasi nyilatkozatot amit elkuldessz emailen es a csomagba is beleraksz egy peldanyt. Megadod rajta a szamlaszamot ahova a vetelar visszafizeteset kered.
Ha nem kapod meg a teljes vetelarat kozjegyzonel fizetesi meghagyast kersz (itt mar tobb mint valoszinu hogy fizetnek is) de ha nem akkor automatikusan perre alakul a dolog amitol vagy megijednek es fizetnek vagy jo sokat varsz.

Forras: [link]

[ Szerkesztve ]

(#21762) Miertvansote válasza Exodion (#21761) üzenetére


Miertvansote
tag

Köszönöm mindenkinek a választ. Akkor visszaküldöm nekik mind a 3-at. Nem tudom hogy szabad e említenem a cég nevét. Magánszemélyként vásároltam. Köszönöm

(#21763) Lackooo84 válasza Exodion (#21761) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Biztos lenne értelme többet kifizetni a fizetési meghagyásért (kb. 10k), mint amennyibe kerülhet a kártya... :U

The Truth is out there...

(#21764) Kaci84 válasza Lackooo84 (#21763) üzenetére


Kaci84
őstag

Amennyire tudom a meghagyásban és a perben is a költségek még rájönnek az eredeti tartozásra. Beballagna ha nem így lenne. Akkor a per és egyéb költségek szintjéig nyugodtan lehetne csalni.

(#21765) Kaci84 válasza Miertvansote (#21759) üzenetére


Kaci84
őstag

Lehet, hogy nem tudják eladni, de ezt be kell vállalni ha valaki webáruházat nyit. Nagyon sokat nyernek a működési költségek spórolásán azzal, hogy nem kell üzletet fenntartani vagy nem a vásárlói létszámmal egyenes arányban lévőt. Olyan mint a hitel, hogy a kamatba bele van kalkulálva a nemfizetők költsége is. Mindegy is ez a törvény, ha nem tudják bevállalni nem kell webáruházat nyitni és kész, ez a kapitalizmus lényege. Bezzeg amikor az 50-ért VGA-m elromlott és a pénzt adták vissza pár éve az őrült VGA drágulás idején és csak 70-ért utdtam másikat venni bőszen mutogatták a jogszabályokat. Simlis és szarrágó az összes ki kevésbé ki jobban.

(#21766) Exodion válasza Kaci84 (#21764) üzenetére


Exodion
aktív tag

Hat en pont ugy tudom hogy nem sajnos. Csak a behajtasi terheket latod viszont. A fizetesi meghagyas 8eFt amit nem kapsz vissza, azt te fizeted a kozjegyzonek. Ugyanigy az ugyvedi dij, a perkoltsegek is a te sajat viszont nem latod terheid. Amikor en kertem birosagi vegrehajtast akkor azt a talan 15eFt-ot soha nem lattam viszont. Lackooo84-nel a pont :DDD . Meg ha 20eFt -rol is van szo en nem kezdenem el. Egyszeruen nem eri meg.

(#21767) Superhun válasza Kaci84 (#21765) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Bezzeg amikor az 50-ért VGA-m elromlott és a pénzt adták vissza pár éve az őrült VGA drágulás idején és csak 70-ért utdtam másikat venni bőszen mutogatták a jogszabályokat"

Milyen jogszabályt mutogattak ebben az esetben?

(#21768) Kaci84 válasza Superhun (#21767) üzenetére


Kaci84
őstag

Én is úgy értelmeztem a jogszabály, hogy a cég választhat a javítás, kicserélés, visszatérítés között. Az is lehet nem volt már azonos típus. A lényeg, hogy ebben az esetben nekem kellett a bukót lenyelni.

(#21769) Superhun válasza Kaci84 (#21768) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A jogszabály ennél kicsit bonyolultabb, de valóban az esetek 99%-ában érvényes a javítás -> csere -> pénzvissza sorrend, mert ugye többségében lefelé megy a termékek ára és a pénzvisszafizetéssel jobban jár a vásárló. Azonban ha leadtad a kártyát mondjuk csere kéréssel és a bolt már úgy hív, ha a nagyker jóváírt nekik és így csak a pénzt tudják visszaadni, akkor az szabálytalan, mert ezzel gyakorlatilag egyoldalúan elálltak a szerződéstől, amit nem tehetnek meg.
Ha van termék gyártójának RMA szolgáltatása, akkor velük is érdemes próbálkozni. Pl. a te példádban szereplő 20k-s diffinél sztem olcsóbban kijönne egy külföldi posta. Ilyenkor mindig meg kell fontolni, hogy neked mi éri meg, mert ugye a külföldi RMA hónapokig is eltarthat...

[ Szerkesztve ]

(#21770) LuckyL válasza Superhun (#21769) üzenetére


LuckyL
őstag

nem szabálytalan, bármikor visszaadhatják a pénzt, tudatosan félreértelmezitek a szabályt

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21771) Superhun válasza LuckyL (#21770) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Másold be ide légyszi, hogy szerinted melyik szabályt érzelmezem félre, a lényeges részeket kiemelve. :R

[ Szerkesztve ]

(#21772) Exodion válasza Superhun (#21769) üzenetére


Exodion
aktív tag

A gyartoi RMA az esetek 90% -ban megvan <1het alatt. Az hogy a magyar kisker gariztatas eltart 3-4-5 honapig azert van mert a vasarlo hulye es majd a kisker, a nagyker meg a beszallito mindenki tesztel es ha mindenkin atmegy csak akkor kuldik a gyartonak. A gyartonal eltolt egy par napot es mar megy is visszafele. Visszafele meg megint tesztel mindenki mielott megkapod.
A masik oldalrol meg nem minden gyarto all szoba a vasarloval. Ha jol tudom csak az EVGA, a Giga, Corsair, Seasonic azok a gyartok akik PC komponensek eseteben a vasarlotol direktben fogadjak a hibas termeket. A tobbiek vegigzavarnak a retail lancon es ottvagy ahol a part szakad.
Pont ebbol volt tavaly a szivashalmazom. A 400eFt -os VGA-mon ult 1hetet a kisker, aztan 3honapot a Ramiris, es 3napot az ASUS. Masodik alkalommal 1-1het + 3nap ismet az ASUS. Az itt a gond hogy a gyartonal majdnem minden esetben van RMA szolgaltatas csak nem a kisembernek szol; azt a disztributor tudja intezni. Sok esetben a gyartoval mar azt is nehez elintezni hogy toled direktben fogadjak a hiba leirasat, mert ugye a vasarlo hulye igy hiaba csatolsz te leirast a hibarol a gyartonak az hozzajuk NEM jut el. Oh a szep emlkekek amikor a Cseh ASUS-al kellett birkozni hogy adjanak mar egy kontaktot a szervizbe es nagy nehezen tudtam nekik konkret hibaleirast adni. :U

(#21773) LuckyL válasza Superhun (#21771) üzenetére


LuckyL
őstag

leírtam már sokszor, szerintem neked is itt a topikban

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21774) Superhun válasza Exodion (#21772) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Lehetséges. Nekem a Western Digitallal van tapasztalatom, ők 2 hónap alatt zavartak le egy HDD garit, igaz ez a thaiföldi áradások idején volt, amikor több gyárat is elmosott a víz... Muszáj volt, mert a bolt pénzvisszatérítést akart, amit én nem fogadtam el természetesen, mert 2x-es áron mentek akkor a HDD-k...

(#21775) Superhun válasza LuckyL (#21773) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Linkeld légyszi, mert nem találom.

(#21776) Lackooo84 válasza Kaci84 (#21764) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hátööö... oké... :D

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21777) Kaci84 válasza Lackooo84 (#21776) üzenetére


Kaci84
őstag

Mi ez a hátőőő? Direkt úgy írtam amenyire tudom. Sajnos kaptam már én is fizetési meghagyást meg láttam más tartozási papírjait is és minden esetben fel voltak sorolva eljárási költségek.

(#21778) Lackooo84 válasza Kaci84 (#21777) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát nem tudom, szerintem ha nyersz azért vissza kell kapd, vagy ugye eleve az azzal megemelt összeget kell(ene) meghagyásba adni nem?

The Truth is out there...

(#21779) Kaci84 válasza Lackooo84 (#21778) üzenetére


Kaci84
őstag

Igen szerintem is már azt a kötlséget kell a meghagyásra írni, de ha per lesz ki tudja hol a vége. Szerintem perre ritkán kerül sor, mert ha ügyvédi küld nekik levelet már ott megváltozik a hangnem. Azt a levelet ők is elküldik a saját ügyvédjüknek aki gyorsan megmondja, hogy nem érdemes perre menni, mert egy vagon pénz lesz a vége.

Az én ügyemben is nagyon azon vagyok, hogy most már nem érdekel perelni fogok. Az Aqua nem akarja nekem kifizetni a VGA árát, amit én alkudtam ki az Asusal, hogy pénzt kapok vissza használt kari helyett. Az oka, hogy anno az eredeti számlát nem nekem állították ki és kell az eredeti vevő engedélye. Csak azt nem tudom ha nem engedi kié lesz a pénz...

(#21780) asdf_ válasza Kaci84 (#21779) üzenetére


asdf_
veterán

Mondtad már nekik, hogy az adásvételi szerződés szóban köttetett? Hogy a jog szerint neked lehetőségedben áll így szerződést kötni? Hogy jog szerint egy ilyen terméket érintő adásvételi szerződést NEM KELL írásba foglalni? Hogy előzőek miatt az eredeti vásárlóhoz elérhetőséggel nem rendelkezel és szükségtelen is rendelkezned, ők pedig bárminemű jogalap nélkül tagadják meg a saját tulajdonodat képező termék ügyintézését, nem mellesleg ő a kialakult probléma kapcsán nem nem "ügyfél" az esetben, lévén az adásvétellel egyidőben a jótállási és szavatossági jogok átszálltak rád? Mit válaszoltak? De igazából mindegy, ha nagyon baszakodnak az előző vásárlós beakadt lemezzel, akkor megkérdezed, hogy hol a vásárlók könyve, beleírsz (azzal kezded, hogy ha nem szabadon hozzáférhető helyen volt, és nem volt mellette toll, hanem el kellett kérned, akkor ez jogszerűtlen, azzal folytatod, hogy a GDPR miatt már kizárólag üres lapokat tartalmazhat egy vásárlók könyve, az előtted panaszkodó beírását ki kell tépniük belőle és le kell fűzniük) majd megvárod az irományodra a választ, amennyiben még mindig a csak az eredeti vásárlónak adunk vissza pénzt című lemez pörög, akkor pedig irány a békéltető testület. Fontos, hogy neked minimum egy fénymásolatodnak kéne lenni a számláról, de még igazibb lenne egy eredeti példány.
Pereskedni nem akarsz, hidd el.

(#21781) Exodion válasza Kaci84 (#21779) üzenetére


Exodion
aktív tag

Hat szerintem egyreszt ok is tudni akarjak hogy nem loptad a cuccot hanem tenyleg megvetted az eredeti tulajtol, masreszrol meg miert nem szolsz annak akitol vetted hogy he bela irjunk mar egy adasvetelit mert a garanciaztatashoz kell? :U
En is irtam mar Alza-hoz adasvetelit olyan embernek aki nem is tolem vette meg a cuccot hanem attol akinek en eladtam... Nem kell azt csupa nagy piros felkover betuvel beleirnod hogy penzt kapsz vissza :N .

(#21782) LuckyL válasza asdf_ (#21780) üzenetére


LuckyL
őstag

kicsit lassíthatnál, csak szólok hogy szó nincs jótállásról meg szavatosságról ;)
plusz "garanciáról" van szó, ki tudja miylen feltételekkel

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21783) asdf_ válasza LuckyL (#21782) üzenetére


asdf_
veterán

Amennyiben nem zárták ki, hogy az egy éven túli izé kizárólag az eredeti vásárlót illeti meg (megtehetik, de kb. tuti nem tették meg), innentől kezdve ez lényegtelen, a garjegyen levő bármi (1+2 vagy 3 év) jogosultja az adásvétel pillanatától kezdve ő.

(#21784) Kaci84 válasza asdf_ (#21780) üzenetére


Kaci84
őstag

Eddig emailben megírtam igen, hogy én vagyom a tulaj és semmi köze az előzőnek már semmihez. Következő a tértivevényes levél lesz. Utána fizetési meghagyás vagy ügyvéd. Jótálási jegyem van, számla nincs. Még nem küldte az Asus a pénzt szóval még írok ide-oda elötte. Ez a jegy alapján már volt egy ügyintézés akkor kaptam vissza egy használt rossz kártyát. Írtam az Asusnak virágnyelven és azt írták visszaadják a pénzt. A "hatalmas" YT csatornámmal riogattam őket :D . Fogyvédet is hívtam ők is azt mondták ha nincs kikötve papíron elvileg nekem vissza kell adják a pénzt. És de igen akarok pereskedni. Nem sűrgős ráérek. Voltam már bűncselekmény miatt (közelekés) vádlott ahhoz képest ez piskóta. Tudom a sok pénz. Viszont szerintem ez egy viszonylag egyszerű ügy nem kell igazságügyi szakértő meg tanúk és szerintem ügyvéd sem kell, szóval nem gondolom, hogy olyan sok pénz lenne. Viszont jó lenne ezen az úton elindúlni, hogy néha nekik is fájjon. Épp olvastam, hogy a jótálási ügyintézések 40-45%-ban jogszerűtlenül járnak el a boltok. Tele a hócipőm.

Exodion: Miért nem írok az előző tulajnak? Csúnyán mondva CSAKAZÉRTIS kiharcolom ha igazam van.
Kicsit félek nehogy az előző tulaj felvegye a pénzt. Ezek alapján nyugodtan megteheti. Na az már tényleg bonyolultabb ügy lenne.

[ Szerkesztve ]

(#21785) LuckyL válasza asdf_ (#21783) üzenetére


LuckyL
őstag

nekem ez az egész jogi helyzet nem tiszta, hogy úgy árulnak és vesznek dolgokt emberek és boltok hogy nincs tisztázva mi az a "garancia"
Kaci pedig sajnos semmilyen jogviszonyban sincs a bolttal, ha perel el fogja bukni véleményme szerint és jó sok pénzébe fog kerülni
jól hangzik hogy szóbeli szerződés, csak a gyakorlatban mint látjuk nem működik
aztán lehet hogy nincs igazam, de én biztos óvatosan fordítanék erre az ügyre pénzt/időt mert lehet hogy a kútba megy

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21786) Superhun válasza Kaci84 (#21784) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Azt végiggondoltad már, hogy a perben hogyan fogod bizonyítani, hogy a termék a tied? Ha szóbeli a szerződés, akkor szerintem biztos, hogy kell az előző tulaj is.

(#21787) asdf_ válasza Superhun (#21786) üzenetére


asdf_
veterán

Ha szóbeli a szerződés, akkor szerintem biztos, hogy kell az előző tulaj is.

Akkor majd beidézik/nyilatkoztatják

[ Szerkesztve ]

(#21788) asdf_ válasza Kaci84 (#21784) üzenetére


asdf_
veterán

Én nem mennék egyből perre, a vásárlók könyvére adott hülye válasz jó belépő a békéltető testülethez, az ottani rád nézve kedvező döntés pedig jó belépő egy perhez. Ha egyből perre mész, akkor két lépcső "jogorvoslati lehetőséget" kihagytál, és a kedvező békéltetős döntés majdnem aduász, kár kihagyni. Másrészt talán harmadszorra sikerülne úgy megírnod a beadványt, hogy formai/bármilyen hiba miatt ne dobják automatikusan vissza, egy "kicsit" megkönnyítette a polgári peres eljárások menetét pártunk és kormányunk, és bármi kis szar hiba miatt visszadobnak mindent, ahelyett, hogy javítási lehetőséget adnának, hogy valahova x helyett y-t írtál.

(#21789) Kaci84 válasza Superhun (#21786) üzenetére


Kaci84
őstag

Superhun, Lucky:

Igen végig gondoltam és elolvastam az ide vonatkozó részt. Világosan le van írva ha a terméket megvettem használtan vagyis az én tulajdonom és a jótállást én érvényesíthetem. A jog nem írja elő az adávételit a tulajdonjog bizonyítására. Ha a jótállási jegyet felmutatom ami a termékre vonatkozik és itt vége a történetnek. A bolt a jótállási jegy felmutatójával van jogviszonyban. Ha nem így lenne, hogyan cserélték volna már ki elsőre is?
Tudom mi a garancia és a jótállás között a külömbség, ha viszont nincs külön leírva akkor azok a feltételek érvényesek mint az első évre. A papíron pedig így van, hogy Jótállás: 36hó
Jelen esetben amúgy sem a jótállási feltételekkel van a gond.
Én elhiszem ha nem így van, de akkor látnom kellene egy jogszabályt ami egyértelműen kimond valamit, de eddig nem találtam.

(#21790) asdf_ válasza LuckyL (#21785) üzenetére


asdf_
veterán

Kaci pedig sajnos semmilyen jogviszonyban sincs a bolttal, ha perel el fogja bukni véleményme szerint és jó sok pénzébe fog kerülni

Már hogyne lenne. A bolt vállalt x év jótállást, garit, akárminek nevezzük. Ennek jogosultja a vevő. Amennyiben a vevő a terméket eladja, akkor helyébe az új vevő lép, ő lesz az új jogosult. Máris megvan a jogviszony. Imho.
Itt azon lehet elcsúcszni szerintem, hogy a + x éves korlátozott gyártói vackoknak egyre sűrűbben feltétele az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat bemutatása (kizárva ezzel a valahonnan leesett, a valahonnan okosban szerzett, a hamis garjegyes, a biankó garjegyre krumplipecsétet nyomó stb. eseteket). Namost ha nincs egy nyomorult másolata sem, ott azért az szopó, ha ilyen kitétel volt. HA volt.

(#21791) asdf_ válasza Kaci84 (#21789) üzenetére


asdf_
veterán

A papíron pedig így van, hogy Jótállás: 36hó

Huszonhatmiiló nyolcszázkilencvenhatezer ötszáznegyvenkettedik eset, amikor a bolt akkora barom, hogy az egy év teljeskörű + 2 év korlátozott gyártói garis terméket (az Asus VGA egyértelműen illyen) eladja 36 hó jótállásosnak. Én nem értem, hogy miért nem fogják fel, hogy magukat szopatják ezzel, de ezzel most nem törődünk, mert ez neked kifejezetten előnyös, hogy ilyen hülyék.

(#21792) LuckyL válasza Kaci84 (#21789) üzenetére


LuckyL
őstag

na ezt eddig nem írtad le, pedig ez lett volna a legfontosabb: :U :U :U
" A papíron pedig így van, hogy Jótállás: 36hó"
így akkor nyugodtan mehetsz perre is, de én akkor sem vagyok kibékülve ezzel a szóbeli szerződéssel, kiváncsi leszek mint mond erre egy bíró, ha odakerül

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21793) Kaci84 válasza LuckyL (#21792) üzenetére


Kaci84
őstag

Lehet neki is a jogszabályokat kell alkalmazni. Én se vagyok kibékülve, de nem is szokás írni másrészt nincs is előírva. Mindegy mert a bolt is ellent mond magának kicserélték nekem a terméket, most meg hirtelen nem az enyém?..

(#21794) LuckyL válasza Kaci84 (#21793) üzenetére


LuckyL
őstag

ne haragudj, de nem érted a lényeget, sajnos én ennél jobban nem tudom elmagyarázni neked

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21795) Superhun válasza LuckyL (#21794) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Próbáld meg azért. Illetve még azt a jogszabályt sem linkelted, ami alapján a bolt egyoldalúan elállhat a fogyasztói szerződéstől. :U

(#21796) asdf_ válasza Superhun (#21795) üzenetére


asdf_
veterán

Átvágva a csomót: A boltnak javítania, cserélnie, pénzt visszaadnia kell. Ebben a sorrendben. Javítani mondjuk nem tud (azt mondja, hogy nem tud, vagy tényleg nem), cserélni nem tud (gyártó nem cserél, hanem pénzt ad vissza, és még ha beszerezhető is a termék, mondjuk két hétre inaktívvá teszi a terméket az ügyviteli rendszerben, de akár csak nem elérhetőre), és mi marad hátra,mint utolsó lehetőség, saaaaaaaaaaaaajnos csak a pénzt tudja visszaadni. Nem kell ide semmi jogszabály.

(#21797) Superhun válasza asdf_ (#21796) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Csak magyarországi gyártók csinálnak ilyet, hogy csere helyett jóváírnak, vagy külföldiek is?

Számomra az az eset érdekes, hogy valahol a gari láncban "eltűnik" a termék, és a kiskerhez már csak a pénz érkezik vissza, így gyakorlatilag muszáj elállnia a szerződéstől a kiskernek. A jogszabály alapján viszont egyértelműen csak a vevő kezdeményezheti az elállást.

Ez mondjuk akkor érdekes, ha pl. egy 100 ezres VGA ára felmegy 150-re, amikor simán megérte volna kiküldeni külföldre is a cuccot (és mondjuk pont van RMA szolgáltatása a gyártónak földi halandók számára is), de ezt már nem teheti meg a vevő, mert egyszerűen már nincs meg a termék.

(#21798) Lackooo84 válasza Superhun (#21797) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mert mocskos nyersészkedő csaló majd minden bolt. Remélem az új fogyasztóvédelmi törvényekkel majd megszorongatják őket, és jó lenne kikötni, hogy márpedig amíg van nekik a termékből, addig csere.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21799) asdf_ válasza Superhun (#21797) üzenetére


asdf_
veterán

És ez (#21798) Lackooo84-nak is:

Számomra az az eset érdekes, hogy valahol a gari láncban "eltűnik" a termék, és a kiskerhez már csak a pénz érkezik vissza, így gyakorlatilag muszáj elállnia a szerződéstől a kiskernek. A jogszabály alapján viszont egyértelműen csak a vevő kezdeményezheti az elállást.

Érdekesnek érdekes, de ha a kisker csak a pénzt kapja vissza, akkor abból tud főzni, ami van. És a bolt nem eláll a szerződéstől, hanem jótállási kötelezettségét amódon teljesíti, hogy mivel sem a javítás, sem a csere nem megoldható, így visszaadja a pénzt. Brüsszelig is mehetsz, de ez így legális lesz.

Ez mondjuk akkor érdekes, ha pl. egy 100 ezres VGA ára felmegy 150-re, amikor simán megérte volna kiküldeni külföldre is a cuccot (és mondjuk pont van RMA szolgáltatása a gyártónak földi halandók számára is), de ezt már nem teheti meg a vevő, mert egyszerűen már nincs meg a termék.

Igen, és a kisker sem tudja megtenni, mert nem tudja előre, hogy mi lesz a történet vége, ugyanúgy a kész tényekkel szembesül, mint a vevő. Nekem a HDD gyárakat elárasztó árvizek idején fulleredetihivatalosorigi WD disztributor adott viszza szerverbe való HDD helyett egy azonos kapacitású WD Blue HDD-t. Szerinted milyen arcot vágtam? És nagyon vicces volt, mert pár hónap kellett csak, és megdöglött még egy. Mivel ugyanonnan volt, már ismertem a járást, így szépen nyitottam egy RMA-t, kiment futárral, és érdekes módon szerverbe való jött vissza. Szóval igen, csaló minden bolt, a valóságban meg inkább a nagyker vagy valaki még előtte.

(#21798) Lackooo84

, és jó lenne kikötni, hogy márpedig amíg van nekik a termékből, addig csere.

Írtam már korábban, szerinte d mennyi elintézni, hogy ne legyen? Három klikk, vagy négy?

[ Szerkesztve ]

(#21800) lumpy92


lumpy92
aktív tag

Sziasztok!
Repülőjegy árának visszatérítésre (Ryanair) mi a hatályos jogszabályi határidő,ha a társaság törölte a járatomat? Tehát hány napon belül kell visszafizessék, ha leadtam az igényemet?
Köszönöm a segítséget!
Remélem ez is belefér a fogyasztóvédelem témakörbe.

[ Szerkesztve ]

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.