Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Márton
nagyúr
Vertem én, de hát ők is a disztribúcióval állnak kapcsolatba, akik a magyar szervíznek küldik, akik viszont amíg garis nem nyúlnhatnak bele (!), csak a gyár német szervíze. A covid miatt ez tartott 6 hétig és csak annyi történt, hogy egy új távval kaptam vissza, ami rosszabb mint a leadott. Most túl a 2. hónapon ismét kiküldik németbe. Ez így rendben van, hogy se gép, se cseregép, se pénzvissza és mindezek miatt bevételkiesés? Meddig húzhatják, valami határ csak van?
szerk: nem "még egyszer elromlott", hanem konktéran nem javították meg, ami hibával leadtam tehát sikertelen szervizelés, hozzánemértés, nemtörődömség..
[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
Marci112233
őstag
Jelenetem kaptam választ a bolttól.
Azt írták kössem le az internetről mer lehet távolról valaki szórakozik a rendszerrel. Na most nyitásnak nem hittem el, mert minden wifit szóró eszközöm jelszavazva vannak. Lanon meg ugye csak én vagyok rajtuk, már ahol az van. De azért biztos ami biztos, az összes router kezelő felületét átnéztem és a saját eszközeimen kívül senki sincs a hálózatban. Azért kipróbáltam úgy hogy a switch módba állított TP-Link TL-WR542G-ből kihúztam a netet biztosító kábelt, tehát net nem volt a rögzítőn, csak az 542G, de akkor is csak én voltam rácsatakozva. Így is meg van a kép kiesés és az akkori felvétel kiesés is. Holnap megy vissza a boltnak a rögzítő merevlemezzel együtt ami bizonyítja a dolgokat.
Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W
Viktoár
addikt
Sziasztok
Ha veszek apróról egy parkside fűrészt ami ugye a lidl-ben kapható és ne adj isten meghibásodik akkor bármelyik lidl-ben érvényesíthető a garancia vagy csak abban amelyikben vásárolták?
Ha éppen nincs ugyanaz a tipus akkor abból kell választani ami van vagy meg kell várni míg megint lesz ugyanolyan, esetleg visszadják az árát?
Üdv:Viktor
ezek tipikusan azok a kérdések, amikre a lidl ügyfélszolgálata tud válaszolni szerintem
cryptot minden termékemért elfogadom
Lackooo84
nagyúr
Igen bármelyik Lidl-ben visszaadják az árát, 2 hónapig, utána üfszt kell hívnod, és velük tudsz megegyezni, hogy vagy vársz amíg megint kapható lesz ez vagy egy hasonló termék, vagy visszakapod a blokkon szereplő árát, amiről kapsz egy levelet, amit felmutatva adják vissza bármelyik Lidl üzletben az összeget.
The Truth is out there...
Viktoár
addikt
Ah így már világos, nagyon szépen köszönöm.
Üdv:Viktor
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Egy ilyen érdekes dolgot találtam egy hardverkereskedő weboldalán Szerviz szolgáltatás díjak címszó alatt:
Vélt hiba feltárása
- Ez a szolgáltatás azokra az esetekre vonatkozik, amikor a szervizünkbe leadott - Hibásnak vélt - alkatrészről kiderül, hogy hibátlan
Ez csak nekem fura? Megtehetik ezt?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
mi lenne ebben a furcsa?
sokba kerül a szakértő alkalmazottat fizetni hogy teszteljen, sajnálod tőle a munkabérét?
cryptot minden termékemért elfogadom
Hegyirabló
veterán
De ez szubjektív. Beadok mondjuk egy memóriamodult, amivel fagy a gépem. Visszaadják, hogy ez jó, tessék fizetni. De honnan tudhatom meg, hogy milyen körülmények között tesztelték? Hogyan diagnosztizáltak? Ugyanazt használják, mint egy hétköznapi felhasználó, vagy van drága, precíziós, hitelesített teszterük van? Meddig tesztelték? Tíz percig? Egy hétig? Egyáltalán tesztelték, vagy csak rámondták, hogy "- Jó ez!"?
Aquila non captat muscas.
ezek nehéz, szabályozatlan kérdések, igazad van
viszont ha eleve iylet feltételezel egy cégről, miért vásárolsz tőlük?
ha csak azért, mert ott a legolcsóbb, akkor gondolhatod, hogy nem ott fogsz fullos korrekt szervizt kapni...
sajnos nem tudok mást mondani, vásárolj ott, ahol megbízol benne hogy nem lesz iylen
cryptot minden termékemért elfogadom
asdf_
veterán
Mopndjuk garis cuccnál szerintem nem nyerő az ilyen, az eladónak kell kimentenie magát, a teszteléssel és a teszt ok eredménnyel teszi ezt meg.
[ Szerkesztve ]
na de várj, az inkompatibilitás a vevő oldalán az nem az eladó hibája...biztos tudod de nem ingyen dolgoznak ám a szervizesek
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
asdf_
veterán
Na de ez nem csak az inkompatibilitásra lehet ráhúzni. Alaplap kékhalálozik, router/switch lefagy, nyomtató egy idő után nem működik, akármi...
És persze még inkompatibilitásnál is, ügyfél bemegy, hogy nem jó, hibás, jótállási igényem van, szerviz bevesz, tesztel, nem, nem hibás, így nincs jótállási kötelezettségünk, termék visszaad és történet vége. Én nem látom azt, hogy a jótállásra kötelezett azon kimentését, amit a jogszabály előír neki, a vevővel fizettethetné meg.
(az okot és a miértet persze értem, fölösleges dolgot ingyen csinálni nem akar senki, de most nem erről van szó, hanem a jogszabályi előírásokról és lehetőségekről)
[ Szerkesztve ]
hát bizonyíts be akkor egy alaplap kékhalált, ha a szervizben nem produkálja érted...
róka fogta csuka
márpedig az alkalmazottat ki kell fizetni, és ha nincs hiba akkor miért az eladó viselje a kockázatot az elvesztegetett munkaidőre....
ezért gondolom hogy ott kell vásárolni, ahol megbízik az ember a kereskedőben, más megoldás nincs
cryptot minden termékemért elfogadom
Hegyirabló
veterán
Ezekre gondoltam én is.
Aquila non captat muscas.
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Tizennégy napos elállást akkor is lehet gyakorolni, ha hibás a termék?
Szerintem igen, de pont a napokban olvastam valamelyik webáruház oldalán, hogy hibás termék estén nincs elállás, hanem bevizsgálás van, legalább is szerintük.
Ti mit gondoltok erről?
Köszönöm szépen!
Aquila non captat muscas.
(#21867) MaxxDamage válasza Hegyirabló (#21866) üzenetére
Szia,
El kell állni és nem hibásként említeni. Ennyi lényegében.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
(#21868) Hegyirabló válasza MaxxDamage (#21867) üzenetére
Hegyirabló
veterán
Szia!
Nyilván nekem is eszembe jutott ez a megoldás, de nem akarok sunnyogni. Akkor sem, ha az elmúlt hetekben instant szopóágon vagyok a magyarországi webshopok egy részével. Nem akarok olyan lenni, mint ők.
Aquila non captat muscas.
chopin42
őstag
Eleve hibás volt?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
Hegyirabló
veterán
Azt a komponensét, ami hibás, most próbáltam ki, öt nap után, ezért azt gondolom, hogy igen, eleve hibás volt, és nem öt nap alatt ment tönkre úgy, hogy használva sem volt.
Aquila non captat muscas.
Lackooo84
nagyúr
Aha, és mi van akkor, ha visszamegy, megnézik, és kiderül, hogy szar? Akkor is rádverik és még szarabbul jössz ki, hogy nem jelezted hanem hibátlanként küldted vissza.
The Truth is out there...
(#21872) MaxxDamage válasza Hegyirabló (#21868) üzenetére
+ Lackooo84 :
Tudtommal az elállás után a visszaküldött terméket nem értékesíthetik újra.
Eleve mi közöd hozzá, ha eleve hibás? Ha nem elállás van, akkor garanciás "ügyintézés" veszi kezdetét (ami nem instant megy...bár az elállás sem)
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Lackooo84
nagyúr
Hát mondjuk az a közöd, hogy akár te is tönkretehetted és el akarod sunnyogni... Ha hibás, akkor nem elállni kell, hanem hibás teljesítésben cseréltetni.
The Truth is out there...
mi az hogy nem értékesíthetik ujra?
akkor mit csinálnának vele?
cryptot minden termékemért elfogadom
Gyártó felé megy vissza, ha jól tudom.
Korábban beszéltem erről nagy hazai céggel (forgalmazó) és az mondta a folyamatot.
Ja és akartam venni TV-t akkor rákérdeztem, hogy kifutó modell és nem-e visszaküldött darabot kapok majd(?) erre a válasz az volt, azt nem kaphatok, mert megy vissza az eredeti helyre (gyártó) - rendeltem is TV-t és újat/bontatlant kaptam.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Lackooo84
nagyúr
Hát hogyne.... visszaküldik egyenesen a gyártósorra... Szerintem ébredj fel!
The Truth is out there...
chopin42
őstag
Nyilván ezért árul tucatnyi bolt mások által össze b#szott cuccokat (is) újként sokszor, hiányosan, mert csesznek átnézni...Alza legalább kiírja, hogy bontott (többnyire).
Szakmai kérdések csak a fórumban...
Szia!
Természetesen hibás terméktől is el lehet állni. Viccess lenne, ha nem így lenne. Megveszel egy terméket, nagyon nem tetszik, de nem állhatsz el, csak cseréltetheted, csak azért, mert hibás? Ezzel simán visszaélhetnének a boltok, és a 14 napos elállás lényege is elveszne.
Hegyirabló
veterán
Szia!
Köszönöm!
És még is egy csomó bolt ezt csinálja. Amúgy este átnéztem a jogszabályt, amiből (és a topikból) nekem az jött le, hogy semmilyen indokkal nem utasíthatja el az elállást (kivételeket a jogszabály persze kiköti), mert a jogszabály egyértelmű, internetes vásárlás esetén 14 napon belül vissza kell venni a terméket. Tehát nem tehet olyat sem, hogy használt/kopott/karcos a termék, mert azt, hogy ez a szükséges használatot meghaladó értékcsökkenés-e, nem a kereskedő fogja megállapítani, hanem független szakértő, a bizonyítás terhe pedig rajta van. Ha az kerül megállapításra, hogy az amortizáció értékcsökkenést okozott, akkor polgári perben kérheti a kártalanítást, ha a vásárló nem ismeri el a dolgot.
Mindez persze csak elméleti, a gyakorlatban egészen máshogyan megy a dolog, sajnos.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
Márton
nagyúr
A hibás, 3 napon belüli csere csak komplett új vásárlás esetén értendő? A leadott drónomhoz egy új távot kaptam, így javították, de bekapcskor csipog, ami hibát jelez. Emiatt ismét 2 hete várok.. nem kellett volna ezt az alkatrészt azonnal cserélni, hisz egyértelmű a hiba, minek ide külföldi szervíz?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Egy korábbi kérdésem felmerült újra, sajnos akkor nem kaptam rá választ a szakértőktől, talán én is rosszul fogalmaztam.
Van egy neves világcég, aki telefont/tabletet/laptopot/stb. gyárt. Ennek a cégnek van egy hivatalos, dedikált magyarországi szervizpartnere. Csakhogy ehhez a hivatalos szervizhez kizárólag online lehet időpontot kérni. Telefont természetesen nem veszik fel, e-mailre nem válaszolnak, ha személyesen mész, azt mondják, hogy kérjél online időpontot. Viszont a cég weboldalán nem lehet időpontot foglalni, mert fel sem ajánlja a lehetőséget, sem két nappal, sem egy héttel későbbre, semmikorra. Ezt a cégnél azzal magyarázzák, hogy nagyon leterheltek, de ez így volt decemberben, így volt januárban, és így van most, júliusban is, tehát ezek mindig leterheltek.
Azt szeretném kérdezni, hogy meg teheti ezt egy ilyen kijelölt, és hivatalos szerviz viselő? Hogy meghibásodik a garanciás termékem, és nem tudom leadni, mert a nevetséges időpontfoglalásukról lepattanok? Én ugyan meg tudtam oldani, mert a cég egyik ügyvezetője itt lakik a szomszéd utcában, és egyszerűen megkerestem őt. De egy nem a környéken lakó átlagemberrel megtehetik, hogy váratják x hétig már azzal, hogy a terméket egyáltalán leadja a szervizbe?
A korábban javasolt "- Fordulj a kereskedőhöz." dolog sem megoldás, mert az meg azonnal azt mondja, hogy vigye a kijelölt, hivatalos szervizbe, már csak azért is, mert két héttel gyorsítja a műveletet, ha náluk adja le, és nem a kereskedőnél.
Mit lehet tenni? Tényleg az egyetlen megoldás bepanaszolni a szervizt, és ha vagy amikor kapnak egy kis bírságot, akkor talán meg jön az eszük?
Köszönöm!
Aquila non captat muscas.
Lackooo84
nagyúr
TMX? El kell küldeni nekik csomagban, csatolva a számla másolatot/garipapírt, aztán kész. Vissza csak nem küldik javítatlanul. Egyébként maga a cég nem intézi ezt el helyetted? Pl. a Huawei küld érte futárt, és az is a TMX-hez megy.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
asdf_
veterán
Nem, ez almas szarsag.
[ Szerkesztve ]
Hegyirabló
veterán
Sajnos az. Honnan tudtad?
Aquila non captat muscas.
asdf_
veterán
Én simám bemennék a szervizbe a hibás készülékkel, hogy jöttem, hoztam. Ha nem vennék át, és nyomnák az online időpontfoglalás szöveget, akkor megkérdezném, hol a vásárlók könyve és már írnék is (természetesen a szokásos induló kör megvan itt is, hogy ha kérni kell a vásárlók könyvét, akkor már mínuszból indulnak és ezt természetesen felvezetem, hát még ha az előttem levő bejegyzések is ott vannak a könyvben).
A vásárlás helyének kéthetes szövegével meg nem foglallkoznék, simán lerázószöveg, nem mellesleg megkérdezem, hogy írásba is adják-e, mert nekik jogszabály szerint törekednkiük kell a 15 napon belüli ügyintézésre és a jelek szerint itt ennek csírája sincs. Nem mellesleg, te mint vevő leszarod az ő nehézségeiket, egyelőre te fizettél, ők a jótállásra kötelezettek, így lesznek szívesek a jogszabályban írtalknak megfelelően eljárni, lévén nem szabadon választott, hogy hajlandók-e foglalkozni egy jótállásos készülékkel, hanem kötelező ezt tenniük..
[ Szerkesztve ]
asdf_
veterán
Nyilvánvaló.
Hegyirabló
veterán
Világos, egyértelmű. Köszönöm. Ha kekeckednek, akkor így lesz. Teszem hozzá, velem nem tudják ezt megtenni, mert most SMS-eztem le a cégtulajjal, hogy viszem a hibás dolgot, és amúgy is egy tudatos vevő vagyok, de vajon hány olyan ügyfél van, akivel ezt megteszik? Itt volt az ideje a 2021-től induló szigorításnak.
Aquila non captat muscas.
Zsinder
aktív tag
Sziasztok!
Az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni. Előre is nagyon szépen köszönöm!
• Termék gyártója és mivolta: Samsung S10 telefon
• Vásárlásának helye, időpontja: Eurogsm, 2019.09.13.
• Eladási ára: 185000
• Magánszemélyként vettem
• Hiba jellege: Amikor csak kedve tartja újraindul, a programok összeomlanak illetve meg sem akarnak nyílni.
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt: 2020. májusában vittem be kétszer
• Újként vettem
Mikor elsőre bevittem azt mondták szoftveres probléma, ők úgy telepítik újra az androidot ahogy én itthon nem tudom. Másnapra kész is lett, de semmi nem változott. Másodszorra elvileg a samsung szervizbe küldték be, de a vírusra hivatkozva mostanáig nem kaptak panelt, amit kicseréltek így ma mehettem érte. Sajnos még mindig nem jó a telefon, továbbra is ugyanazok a hibák jönnek elő, de egyik alkalommal sem kaptam róla papírt, mit csináltak vele. Még a szervizre várakozás közben felajánlották, hogy lecserélik egy ugyanilyen állapotú használt készülékre, vagy ha akarok vehetek egy újat, de a telefont használt áron számítják be. Csatoltam az adás-vételit, a pontokat elnézve eléggé meg van kötve a kezem, mit tehetnék?
Lackooo84
nagyúr
Na ezért nem vennék sufnigsm telefont soha...
The Truth is out there...
Zsinder
aktív tag
Ne is mondd... nem tudom mi a f#Đ&]k vettem ott, mikor előtte soha semmit ilyen helyekről...
asdf_
veterán
És ismét egy használtnak hazudott, nullkilométéres újnak eladott, különbözeti 0%-os áfával eladott készülék. Sosem fogják megtanulni az emberek, hogy neppertől nem veszünk telefont, és amennyiben adásvételi szerződés feliratú papírt raknak elénk, azonnal hátat fordítunk.
Lackooo84
nagyúr
Annyit hozzátennék, hogy ez a cetli jogszabályellenes, mégpedig ott, hogy ha nem tudják javítani, ill cserélni, akkor megtagadják a vételár visszaféizetését... Ebbe lehet kapaszkodni, és ezzel fel is lehet őket nyomni.
The Truth is out there...
bajnokpityu
félisten
oktogon szerviz ma azt mondta nekem, hogy ha az alaplapot cserélik egy órában, ami amúgy fődarab csere, akkor már nem indul újra a jótállás. És hogy jól tudom, valaha ez volt a törvény, de már nem így van.
Másik meglepi: ha 3 hétnél tovább van bent a készülék, akkor fog meghosszabbodni a garanciaidő. amúgy nem. tényleg ennyit gyengültek a fogyasztó jogai?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
asdf_
veterán
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
5. §
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(3) * Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez *
22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
PTK
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, ...
A jótállás jelenleg nem hosszabodik meg, 2021. január 1-jétől azonban már igen.
[ Szerkesztve ]
Bocsi, hogy közbeszólok, de lenne egy kérdésem a témával kapcsolatban.
Én vásároltam egy terméket (ma pl.) 2 év garanciával és ha nekem 2021.01 hónapban garanciális ügyintézés alatt cserélnék (vagy csak egy fő alkatrészt benne), akkor arra újra indul (csere napjától) a 2 év garanciám?
Volt úgy 2018 vagy 2019-ben, hogy vettem egy drága Gaming széket és az ülő része gyári hibás volt, cserélték (csak azt) újra és rákérdeztem, hogy a garancia újra indul-e a csere miatt és azt mondták, hogy a garancia ideje ugyanúgy megy tovább (tehát nem változik és nem hosszabbodik)
Választ/megerősítést előre köszi!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
moma
őstag
Ha új készülék nem volt jó és sajnos nem néztem meg egyből és a három napos cseréből így kicsúsztam, leadtam szervizbe, akkor mennyi időn belül kell javítaniuk, vagy hogy megy ez? Most már 20 napja van leadva... Kérhetek valamikor cserét?
we all deserve a bit of luck.
zolnagy
őstag
Emagról vettem fél éve egy Asus monitort, aminek 2 hónapja behalt a hdmi portja. Már 6 hete elvitte a futár. Eddig kétszer kérdeztem rá, azt mondták, hogy az Asus szervízben van, ha lesz valami emailben jelzik. Eddig semmi nem jött, sőt az emag profilomnál sem látszik, hogy a termék most garanciális javításon van. Kicsit soknak találom, hogy eddig ülnek rajta.
Mi a tapasztalat az emaggal kapcsolatban? Kinek mennyi idő volt a javítás hasonló esetben? Lehet olyan, hogy nem kapom vissza a monitort, meg a pénzem sem?
Kaci84
őstag
Egy Seasonic tápot gariztattam Alzánál. Elvileg újat kaptam. Viszont nem kaptam új jótállási jegyet. Erre azt írják:
"A reklamációban kicsrélt termékhez nem jár új garanciajegy, a cseretermékre vonatkozó garancia az eredeti számlával érvényesíthető."
Micsoda? És meddig szól a garancia? Hogy fogom eladni? Oké nekik jó a régi számla, de azon más a sorozatszám és a típuszám is. Ja meg úgy gondolják a régi gariidő fut tovább? Új terméknél a jótállás is újra indul. Érti valaki ezt a katyvazt?
asdf_
veterán
Tápegységre jogszabály szerint 1 év jótállás jár (10e Ft vételár felett). Ha a Seasonic _korlátozott_ 5 vagy 10 évet ad rá, megteheti, hogy ezt úgy adja, hogy ennek lejárta az eredeti termék megvásárlásától kezdődik, tehát nem azt adják, hogy ha kétévente elromlik a tápod, akkor örökélet, mert folyamatosan cserélgetik, hanem azt, hogy bármi történik, a vásárlástól számított 5 évig nem lesz gondod a tápra. Másképp fogalmazva, az első év után meghibásodó termék esetén csak azt, és kizárólag azt vállalják, hogy javítják, vagy kicserélik, semmi többet (tehát újrainduló jótállási időszakot sem).
Ha az +4 vagy +9 év önként vállalt jótállás korlátait az Alza elfelejtette közölni veled, akkor a GVH-nál lehet jelentkezni fogyasztó megtévesztése ürügyén.
[ Szerkesztve ]