Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ide is beteszem, hátha. [link]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Sztem első körben a Businessboxot kérdezd meg.
asdf_
veterán
A kiterjesztett garancianak hazudott biztosítások a gyártó garancia lejárta UTÁN érvényesek (kivéve a sajáthibás, töréskárra vonatkozó része, ha van ilyen),, hiiszen miért fedezne olyat, amire jogszabály/gyártóii önkéntes jótállás alapján jogosult vagy, így ha 2 évnél fiatalabb a készülék, akkor LG, utána meg Businessbox.
[ Szerkesztve ]
CuRi44
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy GIGABYTE GTX 1060-as kártya, melyet a Konzolvilágnál vettem 2018.12.04.-én. A gyári garancia 3 évre szól, viszont a jótállási papíron az van írva, hogy:
"A jótállási jegyen szereplő termékre 12 hónap jótállást vállalunk, mely a boltunkban érvényesíthető."
A kérdésem tehát az lenne, hogy ilyenkor mi a teendő? Ahogy láttam a gigának nincs magyarországi kirendeltsége, és szervize sem, hogy tudom tehát érvényesíteni a 36 hónap gyári garit? Ha a gigával kell felvennem a kapcsolatot, akkor hová írhatok nekik?
Előre is köszönöm a válaszokat, és a segítséget!
Ma írtam nekik is.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
LG az csak annyit mond, hogy forduljak a lakhelyem szerinti illetékes szakszervizhez és rajtuk keresztül intézhetek egy cserét. /számlával igazoltan ingyenes, garanciás keretek között/
A TV pár hónapos csak.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
asdf_
veterán
Ez rendben is van és teljesen jogszerű, miért (és milyen alapon) akarnál bármi mást ezen kívül?
(mehetsz még a vásárlás helyére is természetesen az LG szerviz helyett)
Igen, jogos.
60km távolságra van a legközelebbi "szakszerviz" és ha nem kapok egyből cserét/újat, akkor LG javaslata szerint ott a SmartThinQ alkalmazás mobil telefonra.
Minden full Online történt (vásárlás és + gari kiterjesztés kötése is)
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Szia. Szerepel a jótállási jegyen a 3 év gari vagy a 12+24 hónap? A webshopban, amikor rendelted, 3 év szerepelt a terméknél? Ha bármelyik igaz, akkor vidd vissza nyugodtan a boltba a karit, ők majd továbbküldik a nagykernek, aki majd intézi a gyári garit.
asdf_
veterán
Akkor -előre egyeztetve- feladod futárral, aztán majd kicserélik.
Sajnos nálunk még nem tart ott a garis ügyintézés, hogy ilyenkor felmegy az ember egy weboldalra, bepötyögi a bankkártyaszámát, és azonnal küldenek egyet, amit -ha 15 napon belül megkapják a hibásat és az valóban gyári hibásnak, igy garis esetnek minősül- nem számláznak ki.
[ Szerkesztve ]
Sajnos az LG-nél ilyenre nincs lehetőség, mert nem küldenek (max. csak fogadnak) és személyesen kell elmenni érte...
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
asdf_
veterán
Akkor az eladó céggel beszéled le, és hozzájuk küldöd.
Sajnos ők nem illetékesek ebben. A gyártóhoz forduljak, azt mondta a T/Telekom.
Gyártónál rákérdek majd, hogy MM-be is leadhatom-e és ők intézik, mert V30+ telefonom is rajtuk keresztül intéztem és az Singapore locationos telefon volt -EU-ba nem forgalmazott- (full ingyen volt az ügyintézés/
[ Szerkesztve ]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
asdf_
veterán
Akkor a telekomot elküldöd a JBQA-ba és jelzed, hogy jogszbályi kötelezettségük a jótállási igényed kezelése,, te eldöntheted, hogy az eladónál (tehét náluk), vagy a szerviznél lépsz fel igényeddel, és te úgy döntöttél, hogy náluk, tehát lesznek szívesek foglalkozni a távirányítóddal.
Egyrészt LG jótállási jegy:
Jelen jótállási jegy alapján a termékre a forgalmazó és/vagy a gyártó (importőr) az ebben a jótállási jegyben meghatározott feltételekkel jótállást vállal az alább feltüntetett termékre,mely jótállásra vonatkozó igényét a termék vásárlója, amennyiben fogyasztónak tekintendő, közvetlenül a forgalmazónál, illetve a gyártó (importőr) által működtetett szervizben, vagy megbízott szervizhálózatban érvényesítheti.
Másrészt jogszabály:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
...
5. § (1) * A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
[ Szerkesztve ]
Valahogy úgy igen...
Na megvárom a BusinessBox válaszát is és ha nem jutok előrébb, akkor lépek a T felé... (majd ha időm is engedi, talán 2 hét múlva)
Köszi a jogszabályok beírását, kikeresését erre
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
asdf_
veterán
Nyilván azt mondja majd, hogy a gyári gari még nem járt le, még nem ők az illetékesek, így arra szerintem felesleges várni.
zlatan92
csendes tag
Üdv!
Olyankor lehet valamit tenni, mikor a jótállási jegyen lévő gyártási szám nem egyezik meg a terméken lévővel? Ma jött meg a rendelés, és most vettem észre, hogy sajnos ez a helyzet áll fent... Ha szólok róla a webáruháznak, mire lehet számítani?
,
addikt
Csak kíváncsiságból kérdezem, honnan rendelted?
asdf_
veterán
Mindenképp jelzed nekik, terméktől és terméktípustól függően az eladó bevételezte terméket, vagy a beszállítója tudja mit adott el neki és vissza lehet nyomozni, hogy a hibás is, meg a neked küldött is tőlük van, és valószínú összekeverték, majd utána kapsz egy helyeset. Olyan is van, hogy a termék csomagolásán (és igy a jótállási jegyen is) teljesen más szám szerepel, mint magán a terméken, ilyennél ha ez pl. Logitech egér, annál ez teljesen normális.
zlatan92
csendes tag
Köszönöm, majd teszek egy próbát, aztán lesz ami lesz. Mindenesetre megosztom majd a fejleményeket.
Amúgy az emag-ról van szó...
,
addikt
Amiatt kérdeztem, mert ez tipikus edigital húzás, hogy mást írnak a garancialevélre, mint ami a terméken van. És mióta az Emag összeállt az Edigital-lal, azóta már tőlük is többször kaptam így terméket, hogy más sorozatszám szerepel a garancialevélen, mint ami a terméken van.
Ha írsz nekik (Emagnak), akkor valami olyan választ fogsz kapni, hogy nincs jelentősége, nem probléma, így is nyugodtan el tudod majd hozzájuk küldeni garanciáztatni a terméket (bolti garanciáról van szó). Nekem legalábbis mindig ezt szokták válaszolni. Ettől függetlenül én minden egyes alkalommal írok nekik ha így van, mert akkor legalább lesz valami nyoma a sorozatszámoknak is (a levélben is feltüntetem őket).
zlatan92
csendes tag
Köszönöm, ezzel most sikerült megnyugtatnod.
Apollo17hu
őstag
Jul. 22-en rendeltem ket termeket az emagrol. Kifizettem. Varhato szallitasnak jul. 24. van megjelolve. Aug. elejen telefonaltam, hogy mi a szitu. Allitolag az egyik termekert elmehetnek, a masikat meg nem sikerult osszelogisztikazniuk. Irtam nekik mailt is, amire aug. 7-en ugyanezt a valaszt kaptam, es hozzatettek, hogy sms-ben fognak ertesiteni. Azota is ertesitenek. Ilyenkor lehet vmit tenni?
,
addikt
Bár nem válasz a kérdésedre, de nekem kb 15 db csomaggal lógnak. Mondjuk én július végén rendeltem őket, az még "csak" 2 hete volt, úgyhogy akkor én még várhatok egy darabig, úgy néz ki. Rendszeresen szoktam tőlük rendelgetni a magyarországi megjelenésük óta, de így még nem jártam velük kapcsolatban soha. Szerintem tuti a járványhelyzettel van összefüggésben a dolog, csak legalább akkor értesítenék erről a vásárlókat.
carl18
addikt
Üdvözlettem!
Úgy látszik engem is behuztak a csöbe, vásároltam hardvereket egy tagtól. 3 év garanciával hirdette, de csak 1 év garanciát kaptam rá gyakorlatba. Amúgy jó lenne ezeket a dolgokat végre megoldani, akkora átcseszésnek tartom 1 év garanciával a dolgot. Ha tudom 1 évet kapok rá meg se veszem.
Ha a gyártói garancia "Él" akkor lehet külföldre postázni?
[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
Ha nincs több türelmed, akkor elállhatsz a rendeléstől (lehet részlegesen is), és akkor 14 napjuk van visszaküldeni a pénzt.
Hardveraprós tagoktól rizikós a vásárlás, ezért is adják olcsóbban a cuccot, mint a nagyobb hardveres webshopok. Te végfelhasználóként az esetek többségében nem gariztathatsz a gyártóval, csak és kizárólag a nagyker, a nagyker viszont csak kiskerekkel áll szóba. Így ha eltűnik az eladó, akkor bukta van.
CuRi44
csendes tag
Igen. Már beszéltem is velük, és vihetem. Köszi szépen!
,
addikt
Ha 3 év garanciát vállalt a részedre, és nem akarja a vállalását teljesíteni, akkor jelentsd a hardverapró felé (amennyiben a "tag" alatt egy hardveraprós tagot, hirdetőt értesz).
carl18
addikt
Nem ment tönkre még semmi, csak a Garancia papirt elolvasva kicsit "érdekesnek" tünt.
(2 vagy 3 év gyárói garancia van, ami nem az eladás időpontjától, hanem a termék gyártási időpontjától számítódik! (gyártói garancia)
Ez szerepelt a papiron, és nem igazán tartom reálisnak ezt a leirást.
A dobozon nincs feltüntetve a gyártási idő....
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
Az b*romság! Olyan nincs...
Vissza küldeném és kp.-t vissza, hacsak nem vetted mélyen ár alatt.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
carl18
addikt
Nem volt mélyen ár alatt, megnéztem a gyártó oldalát.
Ott is le volt irva hogy a gyártói garancia a vásárlástól számított 3 évig érvényes, ez a gyártástól-3 év elég nagy ferdítés.
Egy Taiwani raktárban áll fél évig doboban, ahhoz nekem mi közöm? Elég érdekes lenne hogy amint le gyártanának egy terméket, már is ketyegne a garancia óra. 1,5 éve dobozban állt alaplapra már csak más fél év garancia volna ....
[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
asdf_
veterán
Aztán számlát kaptál-e, amin a vásárlás időpontja rajta van és azt bizonyítja? Ugye, hogy nem? Hiszen, ha kaptál volna, áfát is kellett volna fizetni. Látod, hamar megvan, az érdekes feltétel valószínű miértje...
[ Szerkesztve ]
Josi
aktív tag
Ha ennyire lényeges a rendes garancia, akkor miért nem boltban vásárolsz?
Ja, mert úgy drágább és még áfa-t is kell fizetni?
Viszont az eladónak nem kellene csúsztatnia a garanciáról.
Úgy vásárolj a hardveraprón, hogy a meghirdetett garancia csak egy kis plusz esetleg, amit lehet nem is tudsz érvényesíteni.
Ha így is megéri vedd meg, ha nem, akkor irány a bolt. Magánszemély használt holmira azt vállal, amit akar.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
carl18
addikt
Hát mindenki tőle vásárolt igy ennek fényében adtam én is egy esélyt a dolognak. Sok pozitiv értékelés fényében rendeltem.
A kártyát már Alzáról vettem, + SSD-t is. Szóval kegközelebb már tudom is honnan vásárlok új hardvereket.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
Urak! A múlt héten egy hazai webáruházból vásárolt vezeték nélküli fülhallgatórol kiderült, hogy a jobb oldali füles nem működik. Felhívtam őket és közölték, hogy ajánlva küldjem vissza a terméket és a papírokat, bevizsgálják és aztán vissza térítik az árát. Ez esetben jogosan követelem at első szállítás illetve a mostani visszaküldés postai díját is igaz?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Attix82
őstag
10k felett igen, de csak ha bebizonyosodik, hogy gyári hibás.
Már mint mi a 10k? A termék vagy a postai költségek?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
TopShop-ból rendeltem és elállnék, de mailre nem valaszoltak.
Ilyenkor mi a teendő?
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Attix82
őstag
Termék.
asdf_
veterán
A support@-ra írtál?
Igen!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
3 munkanap eltelt.
Igen, vissza küldöm nekik, elallast jelzem a nyomtatványon.
Elvileg mennie kell így is.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
deadelon
aktív tag
Sziasztok!Egy hónapja vásároltunk egy darálós kávéfőzőt ,nem is volt túl olcsó 150000 ft.
A lényeg ,tönkrement,nem működik!Visszavittük a garancialevéllel dobozában a szervízbe,de nem vették át arra hivatkozva,hogy nincs benne a nikecel az alján ,és nekik vissza kell küldeni pestre és így összetörik!Paff!Olyan nikecelt nem tudok szerezni de nem is értem,még jó hogy nem nekem kell állni a visszaküldés árát.A kérdés van olyan jogszabály ,hogy kell a dobozba nikecel garis ügyintézésnél?
Üdv :M L
[ Szerkesztve ]
Nagy keleti bölcsesség:Több repülőgép van a vízben mint amennyi tengeralattjáró az égben
Szia!
Véleményem szerint ez nonszensz. A szervizbe csak a terméket kell eljuttatnod a garancialevéllel együtt. Ha egy kisebb szerviznek tovább kell küldenie terméket egy nagyobb szervizbe, akkor ahhoz semmi közöd, itt a csomagolás már a szerviz felelőssége. Simán csak ki akarnak bújni a munka alól, illetve a felelősséget áthárítani. Állj ki az igazadért.
[ Szerkesztve ]
Ilyenről még én se hallottam. Tuti rájuk borítom az asztalt ha ilyen kifogással állnak elém.....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
asdf_
veterán
Nincs, ha lenne, meg tudták volna mutatni, hogy erre hivatkozva kérik. Ha nem veszik át, megkérdezed, hol a vásárlók könyve és már írsz is bele.Az első három napra SEM kell.megőrizned a csomagolást, nemhogy utána...
[ Szerkesztve ]
a szervíz nyugodtan megteheti ezt, vele nem állsz semmilyen jogviszonyban
ellenben ahol vásároltad oda nyugodtan visszaviheted csomagolás nélkül is és majd ők ügyintézik
cryptot minden termékemért elfogadom