Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21551) Kaci84 válasza A_ScHuLcZ (#21550) üzenetére


Kaci84
őstag

Melyik boltról van szó? Csak nem I betűvel kezdődő? Annyira szeretem amikor a kiskerek a beszallítóra meg a gyártóra mutogatnak. Bezzeg amikor venni akarsz akkor nem teszik..
Nem láttam a cuccodat de szerintem mese habbal. A festekkopás nem áll meg fizikai sérülés miatti meghibásodásnak. Az meg hogy a WD mire harap vagy sem tökmindegy te a bolttal vagy jogviszonyba. Ha nem tudják bizonyitani hogy nem rendeltetésszerű használat miatt lett hibás akkor teljesíteniük kell.
Tényleg az lehet hogy a gyártó felé már nem tudnak lépni és megpróbálnak hülyének nézni.

[ Szerkesztve ]

(#21552) A_ScHuLcZ válasza Kaci84 (#21551) üzenetére


A_ScHuLcZ
addikt

Az az. Az indok tényleg nevetséges volt, ilyen "sérülés" bármelyik diszken keletkezik azáltal, hogy 2-3 alkalommal betolod vagy kihúzod a HDD sínből, nekem tényleg kifogásnak tűnt.

Bár gondolom így, hogy elfogadtam a feltételes garanciát, már nem sokat tehetek.. :( (nem mintha adtak volna más választást)

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#21553) Kaci84 válasza A_ScHuLcZ (#21552) üzenetére


Kaci84
őstag

Hát igen, tapasztalatom és hallomások alapján ott nem nagyon szeretnek jótállást intézni. Anno nekem egy BeQuiet hűtőt egy alátét miatt feltételesen vettek át, amikor a ventilátor ment tönkre. Aztán mondom neki ha emiatt visszadobják akkor fogy véd. Erre a csóka jött megint a beszállító dumával, erre én nem tőlük vettem. Erre ő, hogy a helyemben ő vett volna egy ventit és nem szarakodna, erre én a bolt helyében adnék egy ventit most és nem kell várnom egy hónapot vagy adnék kölcsön egy alátétet egy másik dobozból amit majd visszateszünk. Story time vége.

Szerintem attól, hogy leadtad így nem vesztek el a jogaid. Ha visszadobják indítasz egy ügyet és a jogászok majd ott a te ügyedre vonatkoztatva értelmezik a, hogy megáll-e a fizikai sérülés a te esetedben, de szerintem nem.
Nem olvastam még arról, hogy a WD direkt szemétkedne, szóval látni fogják,, hogy mitől ment tönkre és kicserélik. Feltéve ha a bolt tudja érvényesíteni a kevés idő miatt.

(#21554) cettlee


cettlee
őstag

Hali!
Vettem egy bringát a bringaboltbol, postán küldték láthatoan zsiruj 0 km-es. Bemutatopéldány volt a hirdetés szerint, a számlán is is használtként szerepel (nincsen áfa tartalma).
Erre is vonatkozik a 8 napos vásárlástol valo elállás dolog? Fura hangok jönnek a bringábol a finomhangolások ellenére. Ilyenkor milyen jogaim vannak?

(#21555) chopin42


chopin42
őstag

Üdv!
Már leírtam ezt, de azóta sem történt semmi...
Röviden: Alza.hu, szedvicsütő, 9900 postával, április 8.. Megjött, kívül sértetlen a fólia, a doboz is 95%os (általános állapotú, tudjuk, milyenek a szállítócégek...), de semmi komoly sérülés, horpadás. A kibontást videóztam. A doboz kinyitása után hullottak a darabok a dobozból, a sütő egyik oldala ripityára törve, tetején ujjnyomok. Azonnal hívtam az alzát, tanács: segítő@-nak email. Megírtam, képeket, videót csatoltam. Aznap nem jött válasz. Másnap sem, Leghamarabb április 10-én nagypénteken jött e-mail, hogy "vegyem fel a postával a kapcsolatot 3 napon belül", de húsvét volt, spam mappába jött, így csak április 16-án írtam a postának, dokumentumokkal, képekkel. Sablon válasz jött, 30 napjuk van kivizsgálni. Itt lett elegem. Azóta többször hívtam az alzát, írtam nekik e-mail-t, mindig lepattintanak, hogy először rendezzem a postával.
Kérdéseim:
MIÉRT kéne a postára várnom, mikor EGYÉRTELMŰ, hogy visszacsomagolt, bontott, sérült cuccot kaptam, mely a szállítás előtt sérült meg? (bizonyítékokkal alátámasztva, többször is jeleztem nekik).
Nem kellett volna azonnal cserét ajánlaniuk?
Milyen jogszabályokra hivatkozzak?
Már jeleztem nekik, hogyha kell, békéltető, majd megyek tovább, ha az sem vezet eredményre. Továbbra is csak a a postát szajkózzák. Erre Időközben jeleztem az indoklás nélküli elállást, erre 14 napom van, hogy visszaküldjem, igaz?
Erre ma jött sms (3 mnap+2 hétvége), idézem: "A 21.04.2020 napon tett AVRA20292514 sz. panaszodhoz a terméket még nem kaptuk meg, ezért nem tudjuk folytatni a kérelmed feldolgozását". Ez mi a tököm?
Bocs, hogy hosszú lett, de igyekeztem minden részletre kitérni, összefoglalva, tucatnyi e-mail és legalább 4 telefon után (plusz a postai telefonok, email-ek) ott tartok, hogy "reklamáljak a postánál".
Már elegem van. Kérem, ha valaki tud valami okosat, segítsen, nagyon nincs kedvem békéltetővel szarakodni, de ha kell, megteszem.(jó, hogy nem tv/mosógép/hűtő...)

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21556) Superhun válasza cettlee (#21554) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Már egy jó ideje 14 napos az elállási jog. Használt termékek vásárlása esetén is érvényesíthető, ha fogyasztói szerződés jött létre (vállalkozás és magánszemély között). Ha amúgy tetszik a bringa, csak zavarnak a zajok, akkor élhetsz garanciális igénnyel is, ami 6 hónap.

[ Szerkesztve ]

(#21557) Kaci84 válasza chopin42 (#21555) üzenetére


Kaci84
őstag

Talán a legolcsóbb megoldás ha online ügyet indítasz a fogyasztóvédelem oldalán csatolva a bizonyítékokat. Ez ingyenes, de ha nem fogadják el a videót úgyis visszadobják, ha meg elfogadják jók az esélyeid. Jogilag is ez talán a legreálisabb.
14 napos elállás itt nem játszik, mert elvileg nem teljesítették a veled kötött szerződést, hibás terméket küldtek, szóval más módon, de elállhatsz vagy kérhetsz cserét. Kérheted még a videót az elcsomagolásról is, hogy lásd tényleg hibátlanul csomagolták-e el. Persze ha létezik ilyen és ki is adják. Alzánál elég vaskalaposak ragaszkodnak a szabályokhoz még a rosszul tudottakhoz is. Szóval küld egy levelet nekik,hogy hibás teljesítés miatt visszaküldöd, akár vissza is küldheted és ha nemet mondanak akkor kell jogi útra menni.

(#21558) chopin42 válasza Kaci84 (#21557) üzenetére


chopin42
őstag

Leírtam, hogy kb bármit mondtam, mindenre ez volt a válasz: postánál reklamálni, ha visszajeleztek, akkor csinálnak maximum valamit. Úgyhogy a héten feladom, holnap körbetelefonálok. De eddig bármit tettem, az alzánál falba ütköztem. Pedig megfordíthatnám: örülhetnek, hogy nem egy tv, csak egy szaros 9k Ft-os szendvicsütő...

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21559) cettlee válasza Superhun (#21556) üzenetére


cettlee
őstag

köszönöm! Ha már mentem vele 70 km-t akkor is él az elállási jog pl?
Nem magánszemély hanem cégnévre vettem, de hivatalos számla van.

(#21560) GZoli7 válasza cettlee (#21559) üzenetére


GZoli7
senior tag

Céges vásárlás esetén a jogszabály szerint nincs elállás, de van jótállás.
Az eladó dönthet neked kedvezőbben is.

(#21561) Superhun válasza cettlee (#21559) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Cégeknek nincs elállási jog. Lehet, hogy garancia sincs, kérdezd meg a boltot, hogy cégeknek is biztosít-e garanciát.

[ Szerkesztve ]

(#21562) GZoli7 válasza Superhun (#21561) üzenetére


GZoli7
senior tag

Tényleg...
Szavatosság kéne, hogy legyen. Jótállás tényleg nincs. :R

(#21563) asdf_ válasza chopin42 (#21555) üzenetére


asdf_
veterán

Szerintem egyk kez nem tudja, mit csinal a masik. Az egyik fele postas izet akar toled, a masik meg 14 napos elallas miatt a termeket varja. Elvileg nem a 14 naposra kene utazzal, mert akkor te allod a visszapostat, hanem hibas teljesites, es fizessek ok.

(#21564) kispx


kispx
addikt

Üdv,

Találtam egy ilyet:
"8. Meghibásodott a még jótállásos mosógép, kb. egy hónapja bejelentette fogyasztó a szervizben a hibát, azonban a gépet nem javították meg. Kérheti-e a termék cseréjét, vagy a vételár visszafizetését?
A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat."

A 15 nap már megvan. 2 emailt küldtem és nem válaszoltak. Múlt héten felhívtam őket, és azt mondták, hogy csak egy alaplap csere kell, ami már aznap megérkezhet. Azóta sincs hír felőlük. Egy összeszerelt asztali gépről van szó. Márciusban rendeltem a gépet, a rendelést sem hamarkodták el, és a nem is azt a memóriamodult rakták bele, amit megrendeltem.
Él még a fent megnevezett jogszabály? Mit jelent a jelentősen elhúzódó javítási idő? Mik a lehetőségeim a jelen helyzetben?

(#21565) Kaci84 válasza kispx (#21564) üzenetére


Kaci84
őstag

Sajnos a törekedni kell arra az nem határidő. Ha jelentősen letelt ez az idő akkor lehet lépni.
Ha úgy érzed sok idő telt el, akkor a fogyasztóvédelem honlapján lehet online ügyet indítani, ha van ügyfélkapú regisztráció. Valószínüleg a békéltető testülethez irányítanak majd át, szóval ott is kezdhettsz. Esetleg elötte email vagy telefonos érdeklődés. Sajnos a jelentősen elhúzodó javítás idejét a hatóság is a körülményekhez képest értékeli. Most meg pont a vírus miatt jobban elfogadják a kifogásokat. Egy tértivevényes levél sem árt, de arra is 30 napuk van reagállni, szóval lassan örlő malmok ezek sajnos.

(#21566) Exodion válasza kispx (#21564) üzenetére


Exodion
aktív tag

Nalam 1honapos futyihuzogatas volt az elhuzodo "javitas" es az volt a szerencsem hogy amikor rakerdeztem hogy megis mi a feszkes fene van mar leirtak hogy hat 3honap utan utan is "bevizsgalas alatt van". Persze bekertek a levelezest es 6honap volt mire visszakaptam a penzem. 15napot meg olyan egyszeruen kilehet dumalni, hogy eselyed se nagyon van. De meg utanna is eleg huzos a dolog. Nalam igy nezett ki:
- termek bekuld feb. kozepen
- majus elejen erdeklodtem hogy mi az abra, a valasz az volt hogy nem tortent semmi
- BT eljarast megkertem de megvartuk a visszatero termeket mert meg ennyi ido utan is ketes lett volna a kimenetel
- a visszajott termek ugyanugy szar volt
- BT eljaras nekem kedvezett
- tovabbra sem akartak fizetni
- ugyved fogad ugyved mindent atnez ugyved kifizet
- vegrehajtasi eljarast meginditottam
- aug. kozepen visszakaptam a vetelarat

Buktam az egeszen 25eFt -ot es soha tobbet vegig nem jatszanam :DDD .

[ Szerkesztve ]

(#21567) kispx válasza Kaci84 (#21565) üzenetére


kispx
addikt

Jelenleg a cég honlapján ugyanaz az alaplap (amit cserélni kell) 1-2 napos határidővel szerepel. Ehhez képest több mint 2 hete nem tudták cserélni. Ezt sok időnek érzem.
+ Mivel nem is az a memóriamodul volt a gépeben amit megrendeltem, ezért nem is azt a gépet kaptam meg amit rendeltem. Ez a két adat mennyire befolyásolhatja a hatóságot?

(#21566) Exodion
Levelezést hogyan kérték be? Postai levél vagy e-mailt? Nálam csak e-mailezés volt. Az is csak egyoldalú.

[ Szerkesztve ]

(#21568) Exodion válasza kispx (#21567) üzenetére


Exodion
aktív tag

Emailezes volt nekem is a garancia@ipon.hu -val. PDF-be exportaltam es elkuldtem a BT-s ugyintezonek. Meg vittem magammal a meghallgatasra is de igazabol nem kellett mert ok is kinyomtattak meg tele volt irkalva, szovegkiemelozve, alahuzgalva meg a fene se tudja mar.

(#21569) GZoli7 válasza Exodion (#21566) üzenetére


GZoli7
senior tag

Mint abszolut laikus kérdezném: ilyenkor az ügyvédi, végrehajtási költséget nem lehet kérni? Elvégre az ő magatartásuk vezetett hozzá.

(#21570) Exodion válasza GZoli7 (#21569) üzenetére


Exodion
aktív tag

Nem kerhettem vissza. Akartam de amikor errol kerdeztem az ugyvedet akkor mondta hogy ezek a koltsegek nem kerhetok szamon csak nagyon specialis esetekben de nem reszleteztuk a dolgot.

(#21571) Kaci84 válasza kispx (#21567) üzenetére


Kaci84
őstag

Az lehet, de előtte nekik a szerződéses szervízükben be kell vizsgálni és vagy a gyártónak küldik vissza. Sajnos a 2-3-4 hét sajnos senkinek nem sok rajtad kívül.
Ha rossz Ramal küldték esetleg elálhattál volna hibás teljesítés miatt vagy 14 napos elállásal, talán az egyszerűbb, de jótállási ügyintézést indítottál, szerintem menet közben átváltoztatni nem lehet.
Nyugodtan leírhatod melyik bolt.

(#21572) asdf_ válasza kispx (#21564) üzenetére


asdf_
veterán

Márciusban rendeltem a gépet, a rendelést sem hamarkodták el, és a nem is azt a memóriamodult rakták bele, amit megrendeltem.
Él még a fent megnevezett jogszabály? Mit jelent a jelentősen elhúzódó javítási idő?

Az megvan, hogy van ez a koronavirus nevu ize, alltak a gyarak, a szallitas stb. , hogy a szamtech cuccok bazinagy szazaleka kinabol jon, meg hogy 360 kornyeken van/volt az euro meg ilyenek?
A masik ramrol egyeztetni kellett volna, ez egyertelmu, de szerintem orultek, hogy tudtak valamit a gepedbe szerezni (hogy most epp kingmaxot vagy kingstont kaptal, ha azonos orajelu, akkor kb. halalmindegy, de teny, hogy szo nelkul ilyet nem csinalunk).
Az elhuzodo javitasra pedig szerintem siman lehet pingvinezni vis maiorral, hogy tessek korbenezni mi van a vilagban, mostanaban kb. semminek a garizasa nincs meg 15 napon belul. Felreertes ne essek, nem azt mondom, hogy nyaljunk barnaig a kiskereknek, de azert cselekedjunk mar ugy, meg legyenek mar olyan elvarasaink, mintha minimalisan is kepben lennenk azzal, hogy mi most a helyzet.

(#21573) asdf_ válasza Kaci84 (#21571) üzenetére


asdf_
veterán

Konfignal nincs elallas. Egyedileg, a vevo keresere keszult termekrol van szo, ott nem lehet elallni.

(#21574) kispx válasza asdf_ (#21572) üzenetére


kispx
addikt

Tudok a helyzetről. Be van kötve az Internet :)

Viccet félretéve jelenleg is elérhető alaplapról van szó. A szóban forgó bolt is árulja rövid határidővel. (meg az összes többi) Nincs hiány belőle. Az euro árfolyam hogyan jön ide? Jobb árfolyam nem lesz, csak rosszabb. Ha arra várnak, hogy pár forinttal olcsóbban megfogják tudni rendelni, akkor az zsákutca lesz.

De mint írtam, múlt héten felhívtam őket, akkor azt mondták, hogy aznap fog megérkezni a csere alaplap. Ehelyett most sem akarnak reagálni az e-mailemre. Tisztába vagyok a helyzettel, de mivel "szarok bele" mentalitást érzek a bolt felől (=eddig egyetlen egy e-mailemre sem válaszoltak, a telefonos megkeresésre pedig a nyugi mai nap érkezik az alaplap szöveggel ráztak le, ami az eltelt idő fényében bullshit szöveg volt), ezért elkezdek érdeklődni, hogy mit tehetek. Nem volt olcsó a gép, szóval végére járok.

[ Szerkesztve ]

(#21575) Kaci84 válasza asdf_ (#21573) üzenetére


Kaci84
őstag

Elvileg nem úgy van, hogy külön-külön megvette (papíron) az alkatrészeket és utána kért egy összerakást ami egy másik szolgáltatás? Elvileg az alkatrészt a dobozba visszatéve elállhat nem?

(#21576) Kaci84


Kaci84
őstag

Van egy korábbi ügyem, miszerint egy rossz 1080Ti leadtam majd a bolt kicserélte egy használt öreg és 85C 2500rpm throttlingoló termékre. Amit visszakaptam a doboz is a leadott kártyáé volt. A kisker nem volt hajlandó megoldani a problémát miszerint: 1. Nem én vagyok az eredeti tulaj ezért csak garis ügyintézés van 2. Hasonló minőséget csak másik típus esetén kell biztosítsanak 3. A terméket az Asus küldte.
Körbekérdezéseim és utánaolvasás után bár nem teljesen egyértelmű, de szerintem nem elfogadható a használt cuccra cserélés és a bolt érvei sem jogosak. Viszont mindegy is nem ezért írok, bár aki még nem olvasta megírhattja amit tud ezzel kapcsolatban.

Felhívtam az Asus-t is, hogy tényleg ők küldték-e a cuccot. Annyit tudtam meg, hogy az "új" kártya amit kaptam pontosan ugyanaddig van a gyártói garija mint a réginek és, hogy akkor lett beküldve hozzájuk és pont ugyanolyan hibával mint az eredeti kártya. Ügye doboz sincs hozzá. Viszont azt nem látja, hogy elhagyta volna a szervízüket. Az ügyintéző is azt mondta, hogy olyan mintha a két kártya egy és ugyanaz lenne, de hát ilyen nem lehet. Mondtam emailt írjak inkább, mert nem tudja kibogozni.

Ti mit gondoltok erről. Az a gyártó vagy az kisker mókol valamit a háttérben, vagy csak meglepő véletlenek vannak itten?

(#21577) Sz_Imre


Sz_Imre
senior tag

Üdv!

Volna egy problémám, 2018.08.01 vettem (internetes vásárlás) egy Electrolux Hűtőszekrényt (br.: 109.900 Ft) a Márkabolt.hu (Domotherm Kft.)-nél 2 év garanciával. A hűtőgép elromlott, a szerviz elvitte javításra és kb 1 hét után közölték, hogy nem javítható és kaptak engedélyt a készülékcserére mivel még garanciás. Ma felhívtam az üzletet ahol vettem a terméket és elmondtam neki a problémát és az közölte, hogy akkor menjek be az üzlettbe, mert ott lehet elintézni a dolgot. Persze nekem ez így nem igazán jó 1. mivel vidéki vagyok és az 200km+ lenne az utazás ami nem éri meg, a 2. a járvány miatt most nem akarok csak azért elutazni. Persze nem értem, hogy ha le szkenneltem volna a dokumentumot az miért nem lett volna jó. A kérdés hogy ilyenkor mi a teendő? Illetve ilyenkor visszalehet-e kérni a vételárat?
Válaszaitokat előre is köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#21578) Sz_Imre válasza Sz_Imre (#21577) üzenetére


Sz_Imre
senior tag

Valaki némi tanácsadás, információ?

(#21579) LuckyL válasza Sz_Imre (#21578) üzenetére


LuckyL
őstag

a konkrét bolt feltételeit nem ismerem, de általánosságban 1 év a kötelező jótállás, ha pedig ettől több "garanciát" biztosít egy cég, akkor azt oylan feltételek szerint teszi ahogy ő jónak látja

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21580) chopin42 válasza chopin42 (#21555) üzenetére


chopin42
őstag

Üdvözlet!
Alza hu/Alza cz as.
Összefoglalom:
Április 8. szendvicsütő átvéve, sértetlen doboz, de 99% bontott, törött termék. ~11.30 átvétel, 11.50 telefonos bejelentés, ~13.00 e-mail. A kibontást videóztam, a felvételből kiderül, a termék a szállítás ELŐTT sérült meg. Bizonyítékok csatolva.
Április 10, de. 10.30 még SEMMI. Írtam újabb e-mai-t, újabb automata válasz ( reklamáció rögzítve). Aznap nem jött semmi (erről később).
Április 15, e-mail-ekben keresve, előkerült egy április 10. ~15.30 levél (spam, vagy ki tudja, honnan, g-mail nem jelezte). Miszerint jelentsem be a sérülést a postánál 72 órán belül, addig nem tesznek semmit. Mindezt a bejelentésem után több, mint 48 órával, úgy, hogy egyértelmű, nem a szállítás miatt sérült. Ügyfélszolgálatot hívtam, köti az ebet a karóhoz, jelentsem be.
Április 16. bejelentem a postánál (jóhiszeműen), jelezve, hogy igazolják az állításom, miszerint SÉRTETLEN csomagot kaptam. Jött az automata válasz, hogy 30 nap áll a rendelkezésükre.
Itt eldurrant az agyam :W
Április 16-30 között számtalan e-mail váltás, telefonos beszélgetés történt. Hiába hivatkoztam mindenféle jogszabályra, vásárlóval való bánásmódra, az volt a végső álláspontjuk, hogy várjak a postára. Mindezt bármiféle jogalap nélkül.
Végleg betelt a pohár. Elküldtem 30-án 19.18-kor egy levelet, melyben a SAJÁT reklamációs kódexükből, ÁSZF-ből idéztem részleteket (melyeket megszegtek), majd idéztem a vonatkozó jogszabályokat, mellé megírtam, hogy hibás teljesítés miatt elállok, cseretermékre/pénzre, illetve MINDEN felmerült költségre igényt tartok!
Május 2: Láss csodát, jött az e-mail, hogy "Köszönjük a türelmét és elnézését kérjük a kellemetlenségekért. A terméket nem kell visszaküldenie. A cseretermék kiszállítását megkezdtük az xxx szám alatt."
Úgyhogy megoldódott. Most vettem át, április 8. óta vártam a megoldást. Kicsit szánalmas, mekkorát hibáztak, illetve mennyit kellett vitáznom, érvelnem, "jogászkodnom", fenyegetőznöm. :((

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21581) LuckyL válasza chopin42 (#21580) üzenetére


LuckyL
őstag

teljesen tudatos üzletpolitika, egy jelentős százaléka a reklamálóknak menet közben valószínűleg megunja, mert kicsi a tétel

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21582) chopin42 válasza LuckyL (#21581) üzenetére


chopin42
őstag

Igen, itt is 9k+posta, összesen 10k értékről beszéltünk. De folyamatosan ezzel érveltem, hogy mi a helyzet, ha egy hűtő törik ripityára/kapom másodkézből, újként? Illetve az volt a legszánalmasabb (utolsó) ügyintézés, hogy a POSTA ászf-jére hivatkozott, ami őszerintük engem is kötelezett. Nosza,felhívtam a postát, hogy mégis HOL van leírva, hogy ÉN felelek a sérült termék szállításáért? Nyilván sehol, a bejelentést bárki megteheti, a címzett semmilyen módon nem kötelezhető rá (hiszen nem írtam alá semmit, csak feladóként vonatkozik rám az ászf). Valamint az is mutatja valahol egy cég "minőségét" a vásárlói felé, hogy a "pitiáner" ügyekkel mennyire foglalkozik. Pechjükre nem voltam (teljesen) hülye, legfőképpen ott tévedtem, hogy tőlük kérdeztem, mi a teendő, valamint nem az volt az első levelem, ami az utolsó...
Mindegy, úgy látom, hogy a gvh is megtalálta őket (bár más okból).

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21583) Lpneo


Lpneo
csendes tag

Vettem egy laptopot 2 hónapja cégen keresztül. Volt egy hibája a gépnek, ezért beküldtem a szervízbe. Több hetes szervizelés után úgy tűnt, hogy nem lehet javítani, küldtek is egy kártalanítási engedélyt. Felkerestem a boltot az engedéllyel, hogy küldjék vissza a vételárat, amire azt a választ kaptam, hogy csak magánszemélyek élhetnek az elállás jogával, úgyhogy csak levásárolni tudom az árát. Azzal tisztában vagyok, hogy a 14 napos elállási jog csak magánszemélyek számára biztosított, de itt most nem erről van szó. Mi a jogszabály kártalanításkor? A kis/nagykereskedés megtilthatja a pénzvisszafizetést?

(#21584) Lackooo84 válasza Lpneo (#21583) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Te nem elálltál, hanem javíthatatlan a cucc és a szervíztől csereutalványt kaptál, amit ha nem akarsz beváltani kötelesek visszaadni a számlán szereplő vételárat. A kettő nagyon nem ugyanaz, ezek idióták, vagyis téged akarnak annak nézni.

The Truth is out there...

(#21585) Edina92


Edina92
újonc

Sziasztok tanácstalan vagyok. Tavaly április 9.én vettem egy iPad.et (110ezerért plusz 25ezer a biztositás) a média markt.ba 2 hete megtört az üveg rajta. Van biztositásom kiterjed erre is. Még mondta a biztosító csaj is hogy ez javítható nem lesz vele gond. Beküldtem múlt héten erre ma kapom az emailt hogy nem javítható a készülék és kapok egy csereszelvényt 65ezer forint értékben. Nekem a tabletem kell ami működő képes volt. Holnap hívnám őket hogy adják vissza. Szerintetek mennyi az esély arra hogy visszakapom?

(#21586) Lackooo84 válasza Edina92 (#21585) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha nem tud az üzlet egy ugyanolyan terméket adni, akkor a csereutalvány mindig annyit ér, amennyi a számlán szereplő végösszeg, ne hagyd magad!

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21587) Edina92 válasza Lackooo84 (#21586) üzenetére


Edina92
újonc

Nekem amúgy gyanús hogy elrontották nem hiszem hogy egy törött üveg miatt nem javítható egy készülék. Szóval nem akarom hagyni magam de jó lenne valami tanács amivel megfoghatnám őket.

(#21588) asdf_ válasza Lpneo (#21583) üzenetére


asdf_
veterán

Jogszabaly szerint javitas, ha azt nem tudjak csere, ha ezt sem, akkor, es csak akkor jar penz vissza. Igy a kerdes az, hogy ugyanez a tipusu keszuelk elerheto-e meg a kinalatban (sanszosan pont nem ,mert epp most valtunk 10. generacios procikra,)

(#21589) asdf_ válasza Lackooo84 (#21586) üzenetére


asdf_
veterán

Szerintem eloszor lapozzuk fel a biztositas felteteleit, hogy baleseti karra mennyit terit, mielott hasrautve kozoljuk, hogy annyit, amennyi a szamlan van. :U

(#21587) Edina92: A nem javithatot siman ramondhattak amiatt is, hogy -jelen helyzetben- nincs alkatresz, emiatt -epeszu idon belul- nem javithato.

(#21590) Lackooo84 válasza asdf_ (#21589) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ja igaz, ez biztosítás ügy sry, de egy 110 ezer értékű cuccot akkor sem nyelhetnek be közel fél áron... És ha neked kell a rossz termék vissza, kötelesek v isszaadni.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21591) asdf_ válasza Lackooo84 (#21590) üzenetére


asdf_
veterán

És ha neked kell a rossz termék vissza, kötelesek v isszaadni

Vagy a biztositasi osszeg, vagy a hibas termek, a ketto kozul csak egyet lehet valasztani. De ha bitositasi osszeg nelkul keri vissza a termeket, akkor egy bevizsgalasi dijra szamitani lehet. Meg esetleg olyan kitetelre, hogy a biztositasi folyamat meginditasaval a keszulekrol automatikusan lemond az ember, tehat ha feje tetejere all, akkor sem kapja vissza.

(#21592) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Sziasztok!

Egy kis tapasztalatot szeretnék veletek megosztani, másrészt esetleg segítséget kérni.

Van egy Sony Xperia L3 -as telefonom, illetve csak volt...

A lényege, hogy tavaj Decemberben vásároltam az Alzánál.
Aztán Januárban kezdődtek vele a bajok..

Először az ujjlenyomat olvasó kezdett el szórakozni, de úgy hogy beállítottam fél óráig felismerte az ujjaimat, utána már nem és csak hard resettel lehetett orvosolni, letojtam egy ideig , mondom nem használom na puff.

Utána jött, hogy a vadiúj simmel is elkezdte a térerőt eldobni, alig volt mindíg 1 vonásnyi... De még éppen tudtam telefonálni, bár sokszor romlott a hangminőség. Még ez sem volt tragédia.

Aztán egyszercsak a Jack csatlakozója megadta magát, semmi előjel semmi, egyszer kihúztam a dugót és kész utána már minden csatlakozó kiesett belőle...
Ekkor már nagyon mérges voltam és utána jött a fekete leves elkezdte a google a szolgáltatás leállt hibaüzeneteket dobálni random.

Na akkor mondom mostmár irány a szervíz.

Leadtam, tök normális volt a srác áznéztük sérülésmentes, mindíg tokban volt a telefon. Leejtve még véletlenül sem, még mondták is hogy patika. Oké leadtam.

Több mint 2 hét után visszajött a telefon. Szoftvert frissítettek címszóval. Persze hogy nem csináltak semmit vele, helyette tiszta karcos lett a hátlap, még a boltban kiderült.

Leadtam újra a telefont, megint 2 hét, visszajött, a google a szolgáltatás leállt hibaüzenetet megcsinálták.
Pár nap múlva újra visszavittem , mert se térerő se ujjlenyomat, se jack. Alkatrészcsere címszóval kicserélték a hátlapot.

Na utána megint leadtam, a harmadik alkalommal úgy jött vissza a telefon, hogy alaplapot cseréltek. Nem új telefon adtak, csak alaplapot cseréltek... Semmit nem javítottak jelzem. Továbbá eltörték a készülékház keretét a jack csatlakozónál és a type C nél is el volt repedve jelentősen.

Csak most közbeszólt a vájrus. Így megint leadtam és most semmi. Még Január 28.-án kezdődött az egész és azóta nem is használtam a telefont. Pénzt vissza nem akarnak adni, pedig a saját policijuk szerint is vissza kéne... Se csere készülék semmi. A készülék doboza már toprongyos...

Na ilyenkor mit lehet még tenni?

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#21593) Lackooo84 válasza asdf_ (#21591) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Úgy gondoltam én is. Ez tiszta lehúzás, 110 +25 ezres cuccért adnak 65-öt, én tuti nem hagynám ennyiért ott. Ennél még egy új kijelzőt venni is kevesebb buktával járna. Egy kalap szart érnek ezek a biztosítások, legalábbis kishazánkban...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21594) Edina92


Edina92
újonc

Ezt amúgy le is beszéltem a biztosítók hölggyel hogy ha nincs alkatrész akkor baj e hogy ha várni kell rá mondtam hogy nem baj csak legyen kész. Vissza szeretném kérni a tabletet úgy ahogy elküldtem vagy teljesen mindegy csak adják vissza aztán elküldöm egy markaszervizbe aztán ha ott megtudják csinálni már jobban jártam. Soha többet nem kotok rá biztosítást a mediamarktnal....

(#21595) Exodion válasza Lalikiraly (#21592) üzenetére


Exodion
aktív tag

Én G6-ot adtam le javításra 2hónappal a garancia lejárta előtt. A szervízben megfúrták az oldalát... Voltak előtte képek amiket elküldtem nekik a telefonnal amikor beküldtem. Szó nélkül 3 napra a telefon teljes vételára a számlámon volt.

(#21596) Lalikiraly válasza Exodion (#21595) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát akkor te jól jártál, már bánom, hogy nem fotóztam körbe én erre nem is gondoltam sajnos :(
De már 4. hónapja megy a huzavona...

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#21597) asdf_


asdf_
veterán

Ugyan nem talaltam meg a kotott biztositas szoveget, de a csak "garikiterjeszteses" (tehat baleseti kart nem fedezo) biztositasnal nem/gazdasagosan nem javithato eseten avult osszeget terit, ott vasarlastol eltelt 30 napok szama * 2.5%, tehat 13 honap eseten 35 750 Ft a minusz, a maradek az 74 250 Ft. Igy a 65 ezer majdnem realis is lehet. Es a nem javithatosag oka is erdekelne, ha az enyem lenne.

[ Szerkesztve ]

(#21598) Edina92 válasza asdf_ (#21597) üzenetére


Edina92
újonc

Köszönöm szépen a válaszokat megvárom a 9 órát és hívom őket. :)

(#21599) Sz_Imre válasza Sz_Imre (#21577) üzenetére


Sz_Imre
senior tag

Megoldódott az ügy, hétfőn felhívtam őket és 2.-ra megértették hogy vidéki vagyok és online rendelés volt, ekkor mondták hogy ajánlva küldjük el a készülékcserére jogosító nyilatkozatot, amit megtettünk. Majd másnap hívtak, hogy megkapták és milyen termék legyen, de megbeszéltem velük hogy inkább kérném a vételár utalják vissza, ezután elküldtem a számlaszámot és a termék garancia azonosító számokat. Azután megint felhívtak és mondták hogy megkapták és hamarosan átutalják a vételárat. Szóval így korrektek voltak. Bár nem tudom, hogy mikor először hívtam őket miért nem mondta, hogy postázzuk el a dokumentumokat... A lényeg hogy megoldódott. :C
Azért az Electrolux ERF4113AOW hűtőszekrény-ben kicsit csalódtam, másfél évet bírt ki..

[ Szerkesztve ]

(#21600) Haja


Haja
tag

Sziasztok!

Adott egy Philips TV, 2 év garanciával, ami júniusban jár le. Márciusban elszállt a HDMI rész. Szerviz el is vitte, megjavították (ssb csere, gsc, scc végrehajtása). Pár hétig működött, bár mintha felhősebb lett volna a képernyő, de alapvetően ment. Viszont úgy egy hete elkezdett újraindulgatni. Először csak az okos TV rész használata esetén, aztán már a TV box nézésekor is. Van, amikor nem lehetett kikapcsolni. Van, amikor bekapcsolni nem lehet. Aztán folyamatosan újraindul. De most épp az Android Recovery szöveges indítóképernyőt nézem... (már lefuttattam, de nagyon úgy néz ki, hogy végtelen ciklusba került.). Szóval használhatatlan.
Pénteken bementem az MM-be, hogy ez van, egyszer már szervizelték, de csak rosszabb lett és szeretnék cserét/pénzt vissza (nincs már ez a TV) kérni, mert nem igazán bízom benne, hogy ez jobb lesz. Mondták, a szervizzel egyeztessek. Végül vettek fel jegyzőkönyvet erről. Meglepetésemre reagáltak is rá :), viszont azt írják "A termék visszavétele, cégünknek aránytalan többlet költséggel járna, ezért a termék cseréjét nem tudom teljesíteni." , és küldjem el a szerviznek, vagy ők elküldik. Gondoltam, hö, hát miért nekem mivel jár, hogy van egy használhatatlan TV-m?
Kérdés, hogy ezt meddig lehet játszani? Egy javított termék újra elromlik, akkor meddig lehet küldözgetni? Verjem az asztalt, hogy már pedig de, pénz vissza, vagy ezt most még megtehetik?
Van rajta gari kiterjesztés is, de mivel a alap garancia időn belül vagyunk, ez nem hiszem, hogy számít.

Előre is kössz! Üdv!
Haja

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.