Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21501) enginev3.0 válasza asdf_ (#21498) üzenetére


enginev3.0
félisten

Pedig pofonegyszerű
Nálunk vidéken nem tudok hol cipőt venni, ha venni akarok akkor marad Maglód vagy Pest, ami 3ezerFt benzin

Megrendelem a cipőt, általában többet, pl barátnőmnek is, hogy ingyen legyen a szállítás, ha nem jó akkor vissza viszem a boltba és kicserélem a méret miatt, ha jó, akkor megspóroltam a benzint

Így megvan az esélye hogy nem kell kimozdulni

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#21502) Viktoár


Viktoár
addikt

Sziasztok

Csak egy gyors kérdés. Van a fiam gépében egy rx460-as videókártya ami még fél évig garanciális.
Napok óta nagyon hangosan kerreg, zakatol a hűtőventillátora amikor beindul a hűtése. (gondolom csapágyas)
Már jó ideje elkezdte, de mostanra nagyon zavaró mértéket öltött a hangja. :(

Foglalkoznak ilyennel garanciális ügyintézés keretein belül vagy marad valami itthoni barkács megoldás?

[ Szerkesztve ]

Üdv:Viktor

(#21503) LuckyL válasza Viktoár (#21502) üzenetére


LuckyL
őstag

foglalkoznak persze
egyébként ha javítod a ház hűtését akkor kisebb fordulaton fog menni és tovább tart majd a venti
mellékes info, neked nem érdekes ha van garid, de lehet vneni hozzá ventit aliexpressről pár ezresért

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21504) tomazin válasza Viktoár (#21502) üzenetére


tomazin
veterán

Kicsit keress vissza, pont most kerdezte vki, coil whine-ra talan meg is talalod.

(#21505) Viktoár válasza LuckyL (#21503) üzenetére


Viktoár
addikt

Köszi akkor írok a boltnak,hátha nem zavarnak el. :R

tomazin: Coil whine -re 2 találat van, az utolsó 2018 december.

Üdv:Viktor

(#21506) enginev3.0 válasza enginev3.0 (#21501) üzenetére


enginev3.0
félisten

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#21507) chopin42 válasza chopin42 (#21450) üzenetére


chopin42
őstag

Akik azt tanácsolták, hogy legyek türelmes, nos az voltam. Emiatt lehet, hogy megszívom.
Pénteken jött e-mail az alzától, hogy "Üdvözöljük!
Köszönjük a megkeresését.
Elõször a Magyar Postánál kell bejelenteni a sérült szállítmányt, 3 napon belül.
Mi a reklamációt a posta ellenõrzése és válasza után tudjuk majd feldolgozni.
Együttmûködését ezúton is köszönjük.
Ha bármilyen további kérdése lenne, forduljon hozzánk bizalommal.
Tisztelettel"
Mivel a spam mappába került, ma találtam meg, de teljesen mindegy, mert ünnep volt. Hívtam a posta ügyfélszolgálatot, ott elég készségesek voltak, meglátjuk.
Ennyit az alza készségességéről...a videón egyértelmű hogy NEM rugdosva volt a cucc, tehát NEM a posta hibája.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21508) Viktoár válasza Viktoár (#21505) üzenetére


Viktoár
addikt

Na előkerítettem a garanciapapírt, már nem is emlékeztem hogy az iponba szól. Írtam nekik a problémámról, nem tudom mennyi esély van rá hogy foglalkoznak a zörgő ventillátorral garanciálisan.

Üdv:Viktor

(#21509) Kaci84 válasza Viktoár (#21508) üzenetére


Kaci84
őstag

Szerintem ne legyél ilyen bizonytalan. El kell küldeni vagyis hivatalosan elinditani a jótállási ügyintézést. Az, hogy zörög a ventilátor az pont megvalósítja azt, hogy a termék nem abban a minőségben működik ahogy az tőle elvárható. Ha se a gyártó se a bolt nem ad helyt ennek akkor pedig a fogyasztóvedelemnél elinditani az ügyet. Aztán meglátod. Felesleges találgatásokba belemenni hogy foglalkoznak-e vele vagy sem. Amúgyse rájuk érdemes hagyatkozni mert ha így lenne értelenszerűen akkor se tartozna bele ha véres lenne a torka.Mi sokszor utánna mentünk dolgoknak és meglepően sok esetben jöttünk ki jól.

(#21510) Hegyirabló


Hegyirabló
veterán

Sziasztok!

Egy érdekes dolgot osztanék meg veletek.

Egy évvel ezelőtt vásároltam a legnagyobb hazai számítástechnikai kiskereskedéstől három különböző terméket. Az egyik terméket el szeretném adni itt az aprón. Megkeresve a garanciapapírját látom, hogy a két másik termékkel együtt egy darab garanciapapírra vezették fel. Írtam egy nagyon udvarias levelet a cégnek, hogy elfogadnak-e fénymásolatot a garanciáról, illetve ha nem, akkor tudnának-e külön garanciajegyet adni az X termékről.

Visszajött egy eléggé barátságtalan, egymondatos válasz, hogy ők bizony fénymásolatot nem fogadnak el, és új garanciát sem fognak kiállítani. Az egészből azt éreztem, hogy nincs kedvük ezzel foglalkozni.

Nem néztem ugyan utána, de szinte biztos vagyok benne, hogy ez így nem jogszabálykövető. Három egymástól teljesen független és különböző termékről egy garanciapapírt adnak? Ez legalább is érdekes.

Köszönöm a figyelmet!

Aquila non captat muscas.

(#21511) Kaci84 válasza Hegyirabló (#21510) üzenetére


Kaci84
őstag

Szia, mindenhol egy garaipaírt adnak. Másolatot is el kell fogadjanak, sőt amikor elküldöd esetleg a terméket, csakis a másolt példányt kell mellékelni. Valahol ezt kifejezetten kérik is. Ha emailben küldött vagy olyan amin nincs aláírás észre se veszik. Bár a mai technikával egy beszkennelt majd szinessel kinyomatotton se venni észre.
Abszolut hülyeséget beszélte neked. Néha ilyenekkel csinálnak próba alapon, mert ha elhiszed és nem csinálsz semmit nem kell gariztatni.
Nyugodtan megírhatod melyik üzletről van szó.

(#21513) LuckyL válasza Hegyirabló (#21510) üzenetére


LuckyL
őstag

ne legyél már iylen teszetosza :D
csinálj egy szines fénymásolatot és kalap kabát

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21514) asdf_ válasza #40993792 (#21512) üzenetére


asdf_
veterán

Eddig minden egyes (egyszerre vásárolt) termékhez külön-külön jótállási jegyet kaptam, akár személyesen vettem meg, akár on-line rendeltem.

Attol fugg, milyen termekrol van szo. Amiknek nincsen gyartoi jotallasi jegye (szamtech cuccoknal a monitor a nyomtato a scanner es persze a notebook kivetelevel kb. az osszes termek ilyen) ott a szamlazoprogram keszit jotallasi jegyet a beallitott adatokkal, igy tobb termek egyideju vasarlasa (alaplap, proci, mem, tap) eseten azok termeszetesen egy darab papirra, egyutt lesznek kinyomtatva, hogy kulon jotallasi jegy legyen mindegyikhez, ahhoz egyesevel, szamlankent egy darab termek modon kellene eladni.

(#21516) Gyuri27 válasza Hegyirabló (#21510) üzenetére


Gyuri27
félisten

Szarevés. Ha kitöltötték a garpapirt akkor az náluk a rendszerben is benne van.
Azaz ha másolattal mész és neki az nem elég akkor név, szám stb-stb alapján megnézi.
"A számla fénymásolatának elfogadhatóságával kapcsolatban még nincs kialakult bírói gyakorlat, a kereskedő hozzáállásán is múlik a jogok érvényesíthetősége. A vállalkozásnak azonban lehetősége van visszaellenőriznie azt, hogy a fogyasztó által bemutatott másolati számlán szereplő adatok egyeznek-e az eredeti számla tartalmával, ha annak valóságtartalmával kapcsolatban kétségei vannak."

Amd - Radeon - Ryzen

(#21517) enginev3.0 válasza enginev3.0 (#21506) üzenetére


enginev3.0
félisten

Ma visszakaptam a pénzt

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#21518) Hegyirabló


Hegyirabló
veterán

Elnézést, hogy nem címzem egyenként, hanem mindenkinek, aki hozzászólt!

Nem túl kedves levelükre némileg én is karcosabban feleltem, mire finomítottak a dolgon, hogy hát elfogadják ők a fénymásolatot is, abban az esetben ha az új tulajdonos, vagyis akinek eladom, hoz magával adás-vételit. :F

Aquáról van egyébként szó.

Aquila non captat muscas.

(#21519) chopin42 válasza Hegyirabló (#21518) üzenetére


chopin42
őstag

Ha rám hallgatsz, akkor mellékeled az eredeti papír alapú számla és garijegy másolatát, elektronikusan is elküldöd(kellett, hogy e-mailben is kapj!), illetve írtok adásvételit, valamint a biztonság kedvéért meghatalmazod :D
Így NEM pattinthatják le, mert tudtommal maximálisan jogszabály alapú.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21520) Viktoár


Viktoár
addikt

Olyankor mi a helyzet ha a videokártyát mástól vettem és csak a garancialevél van meg? Számla nélkül buktam a garanciát?

Üdv:Viktor

(#21521) Kaci84


Kaci84
őstag

Ezt mindenkinek írom. Az én ügyem kapcsán minden létező ide vonatkozó részt próbáltam elolvasni és a jogszabályokban is így találtam.
A jótállási jogok az új tulajdononsra szállnak át és őt illetik meg. Jótállás jog a jótállási jegy felmutatásával érvényesíthető.
Sehol nincs szó adásvételi szerződésről meghatalmazásról se semmiről mint feltétel.
A gyakorlat is ezt bizonyítja számtalanszor intéztünk már sokadik tulajdonosként és cserélték a terméket.
Szerintem ez is egy a számtalan bepróbálkozási lehetőségek közül az ügyintezés megúszása miatt.

(#21522) Hegyirabló válasza chopin42 (#21519) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Amúgy félre ne értsétek, ha esetleg garanciát kell majd intézni, akkor fogom magam, elmegyek a vevőmmel, és bemutatom nekik az eredeti papírt. Rá tudok szánni erre két órát. :) Csak azért fura, mert ez nem olyan kérés, hogy adjanak ötven százalék engedményt egy termékből. Ez csak hozzáállás kérdése lett volna, részükről.

[ Szerkesztve ]

Aquila non captat muscas.

(#21523) taranis


taranis
addikt

Sziasztok! Nem tudom, ez e a megfelelő topik, olyan kérdésem lenne, hogy ha cégként rendelek informatikai terméket, ki is fizetem bankkártyával, akkor utána le tudom e mondani még a rendelést a kiküldés előtt, visszajár e a pénz. Cégnél nincs elállás, ezért nem mindegy nekem. A bolt egyelőre nem válaszol, szeretném tudni, hogy mik a lehetőségeim, ha neadjisten mégis kiküldik a terméket, jelent e bármit az, hogy én még időben vissza akartam mondani.

colorizer.net

(#21524) LuckyL válasza taranis (#21523) üzenetére


LuckyL
őstag

nincs rá általános szabály, cégek között szerződési szabadság van
az adott bolton és a megegyezéseteken múlik

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21525) taranis válasza LuckyL (#21524) üzenetére


taranis
addikt

Ez azt jelenti, hogy ha ők nem válaszolnak a lemondási kérelmemre és elküldik a terméket, akkor semmit sem tehetek? Furcsállanám.

colorizer.net

(#21526) LuckyL válasza taranis (#21525) üzenetére


LuckyL
őstag

nézd meg az üzletszabályzatukat

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21527) taranis válasza LuckyL (#21526) üzenetére


taranis
addikt

Azzal kezdtem, nem találtam semmi ide vonatkozót: [link]

colorizer.net

(#21528) taranis válasza LuckyL (#21524) üzenetére


taranis
addikt

Közben beszéltem egy ügyvéd ismerőssel, sajnos igazad van, azaz jelen esetben az adott bolt jófejségén, vagy annak hiányán múlik a dolog. Próbálom majd még elérni őket, nem is a pénzünk kellene vissza, hanem véletlenül rossz típust rendeltem, és módosítanám egy másikra, ami ráadásul drágább is.

colorizer.net

(#21529) LuckyL válasza taranis (#21528) üzenetére


LuckyL
őstag

nem hiszem hogy elzárkóznának, hacsak nem valami nagyon egyedi cuccról van szó, amit másnak az életben nem tudnak eladni (és már ők is megrendelték a beszállítótól)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21530) taranis válasza LuckyL (#21529) üzenetére


taranis
addikt

Egy 1TB-os M.2-es SSD-ről van szó, sajnos SATA-sat rendeltem PCIe helyett.

colorizer.net

(#21531) A_ScHuLcZ


A_ScHuLcZ
addikt

Sziasztok,

Nagyméretű NAS-ba való (WD Red) merevlemezem meghibásodott. Általában nincs szerencsém a műszaki cuccokkal, jellemzően gari lejárta után rövid idővel szoktak tönkremenni, most azonban más a helyzet, a bolti 36 hónapos gariból még egy bő hónap hátra van. A gyártó oldalán megnéztem, szériaszám alapján 2020.04.27-ig garanciális a diszk.

Mivel én a bolttól vásároltam, és a számlán/garipapíron a vásárlástól számított 36 hónap van feltüntetve, értelemszerűen nem a gyártó oldalán látható infókkal kell foglalkoznom.

Felmerült bennem, hogy érhet-e valamilyen hátrány, ha nem azonnal, hanem a gyártói gari lejárta után, de még a bolti gari előtt viszem vissza szervízbe?

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#21532) asdf_ válasza A_ScHuLcZ (#21531) üzenetére


asdf_
veterán

A gyartoi oldalon jelzett garidatum jellemzoen automatikusan indul a gyartas utan x nappal (x= 60, 90, ilyesmi), tehat semmi nem tortenik, ha 28-an gariztatsz a kiskerednel.
De mivel a kiskered polcan is lehet, hogy allt egy kicsit, mielott megvetted, minel kesobb viszed vissza -tudom, ez teged nem kell erdekeljen-, annal valoszinubb, hogy megszivatod a kiskert, mert feled meg garis, de nekik a beszallito felol mar nem, igy "sajat zsebbol" lesznek kenytelenek a garis termekedet alln (es ha olyanok, akkor ilyenkor megnohet az eselye, hogy talalnak valamit, ami miatt nem garisnak minositik es visszadobjak)i. Jelezd nekik mar most emailben gyari szammal, hogy meghibasodott, es ugy jarsz a legjobban, ha minel elobb hozzajuk kerul a HDD (meg beszallitoi garis idoszakaban, igy eselyt sem adsz az esetleges ugyeskedesre).

(#21533) LuckyL válasza A_ScHuLcZ (#21531) üzenetére


LuckyL
őstag

csatlakozom fentebb asdf-hez, annyi kiegészítéssel hogy én azonnal küldeném vissza a gyártónak a helyedben
csak akkor hagyatkoznék a bolti "garanciára" ha nincs más lehetőség

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21534) asdf_ válasza LuckyL (#21533) üzenetére


asdf_
veterán

Az azonnal küldöm a gyártónak, az egy 5-6-7 ezer forintos csomag németországba. A magyar bolti meg ingyen van, ha nincs helyben a bolt, akkor meg mittomén, max egy ezres..

(#21535) A_ScHuLcZ válasza LuckyL (#21533) üzenetére


A_ScHuLcZ
addikt

A boltnak írást én is jó ötletnek tartom, de nem járhatok pórul azzal, ha kihagyom a boltot, és közvetlenül a gyártóhoz fordulok?

Ha gyártó, akkor vajon a hivatalos forgalmazókat érdemes keresni, vagy inkább a hivatalos oldalon található customer supportot?

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#21536) LuckyL válasza asdf_ (#21534) üzenetére


LuckyL
őstag

ja ingyen van, viszont benne az esély hogy kicsesznek vele és akkor emg sokba lesz a végén :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21537) Kaci84 válasza A_ScHuLcZ (#21535) üzenetére


Kaci84
őstag

Ha van magyar képviselet annak kell írni, de az EU központba is érdemes írni ettől függetlenül. Ha jelzed a problémát és megkérdezed hova kell küldeni esetleg küldenek futárt az nem árthat, hisz gari lejárta előtt jelezted a beküldésre több határidő van akár beleférhet a magyar ügyintézés ideje is. Kérdezd meg mennyi határidőd van a beküldésre!

Viszont mindenképp a magyar boltot kell előbb próbálnod, mert oké, hogy néha bepróbálkoznak, de ha a sarkadra állsz és tudod a jogaid és ezt közlöd velük is nem fognak egy szórakozni, ha meg igen, akkor fogyasztóvédelemnél ügyet indítasz és a végén te jársz jól akár kártérítéssel is. Na de nem kell egyből arra gondolni, hogy a bolt nem fogja intézni, gondolom nem egy egetverő összeg.

(#21538) LuckyL válasza Kaci84 (#21537) üzenetére


LuckyL
őstag

figyu már, ezeket az okosságokat honnan veszed? :F
"akkor fogyasztóvédelemnél ügyet indítasz és a végén te jársz jól akár kártérítéssel is."

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21539) Kaci84 válasza LuckyL (#21538) üzenetére


Kaci84
őstag

Pl. Utánajárás és gondolkodás. Próbáld ki!

(#21540) GZoli7 válasza Kaci84 (#21539) üzenetére


GZoli7
senior tag

Ez nem volt semmi...

Ahhoz, hogy kártérítést kapj, alap egy per. Ezt neked kell indítani, ezt helyetted nem fogja a fogyasztóvédelem lejátszani. Főleg, hogy egyéni panaszokkal igen korlátozottan foglalkoznak.

Én a helyedben megfogadnám a saját tanácsomat.

(#21541) tomazin válasza tomazin (#21479) üzenetére


tomazin
veterán

1 hónap (mínusz 6nap, amit rajtam állt) alatt sikerült kicserélnie a ramot a Market Palacenak.
03.23-án írtam nekik, 24-én elkérték a rendelési számot. 04.02-án kiraktam árukeresőre, hogy megbízhatatlan banda, 04.07-én elindítottam egy fogyvédelmi panaszt, 04.08-án (az árukeresős vélemény hatására, mert jött az eltávolítási kérelem) jelentkeztek, hogy hova küldhetem. 04.14-én feladtam, amit 04.15-én megkaptak. 04.22-én adták fel a cserét, amit ma kaptam meg.
És telefonon is sikerült őket elérni (bár ez egyszer jött össze).

(#21542) Kaci84 válasza GZoli7 (#21540) üzenetére


Kaci84
őstag

Amúgy nem nagyon értem miről is beszélsz...
Ki mondta, hogy nem kell per? Ha jobban odafigyelsz, láthatod, hogy írtam, hogy "akár". Remélem tudod mit jelent?
Mi az, hogy korlátozottan foglalkoznak? Feldobnak egy érmét?
Csak azt írtam, hogy nem úgy működik, hogy a bolt egy teljesen jogszerűen garanciás terméket nem intéz el, mert épp olyan kedve van.
Mégis milyen tanácsodat kell megfogadni?? Mi nem volt semmi? Fogalmam sincs miről írsz...

[ Szerkesztve ]

(#21543) LuckyL válasza Kaci84 (#21542) üzenetére


LuckyL
őstag

Pont ezért nem kellene rossz tanácsot adni másnak, mert nem erted az egészet..

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21544) asdf_ válasza Kaci84 (#21542) üzenetére


asdf_
veterán

Azt kene tudnod, hogy ha a hatosag eljarast indit, annak birsag lehet a vege, amibol a panasztevo es/vagy karosult nem reszesul. Tehat az o szempontjabol halal mindegy mi lesz az ugy vege, nem kap karteritest ennek folytan.

[ Szerkesztve ]

(#21545) Kaci84 válasza LuckyL (#21543) üzenetére


Kaci84
őstag

Az a rossz tanács, hogy megírtam, hogy vigye vissza a boltba ahol vettte gariztatni? Vagy az, ha a bolt nem akarja akkor menni kell a fogyasztóvédelemhez?

(#21546) Superhun válasza tomazin (#21541) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Áhá, akkor az árukeresős vélemény miatt kezdtek el hirtelen foglalkozni az üggyel, nem a fogyasztóvédelmi bejelentés miatt. Úgy néz ki, a negatív értékelés hatékonyabb. :D

(#21547) Kaci84 válasza asdf_ (#21544) üzenetére


Kaci84
őstag

Kártérítést nem kap a automatikusan, de jótállási ügyintézésre igenis kötelezheti a hatóság, vagy el se jut addig, mert a kereskedő jobb belátásra tér.
Ha meg a bolt szarakodik és elhúzódik, akár egy évig is, miért ne kérhetne kártérítést, ha bizonyítottan jogszerűtlenül járt el a cég és ebből neki kára van?
Az egy más kérdés, hogy ezt mennyire éri meg, vagy megvannak-e a jogi feltételei. Viszont sok cég még a per előtt inkább ad valamennyit, főleg ha viszonylag kis összegről van szó.
Igen tudom ez pont nem a feketéző elektronikai cégekre jellemző. Azért megemlíteni belefért szerintem.

(#21548) asdf_ válasza Kaci84 (#21547) üzenetére


asdf_
veterán

Azt gondolom, hogy gozod sincs rola, hogy ujabban milyen "konnyu" es "olcso" polgari pert inditani.

(#21549) Kaci84 válasza asdf_ (#21548) üzenetére


Kaci84
őstag

Elolvastad és megértetted amit írtam?

(#21550) A_ScHuLcZ


A_ScHuLcZ
addikt

Nem akartam ekkora vitát generálni a kérdésemmel. :)

Köszönöm a tanácsokat, tegnap írtam a boltnak, és mivel sablon választ kaptam vissza, inkább bevittem a mai napon. Bevették, de csak feltételes garanciára, mert 1-2 ponton le volt kopva a diszk oldalán a fekete festék, illetve a sata csatlakozó felett a műanyag részen volt egy kis karc. A szervízes elmondása szerint ezekre nagyon harap a WD, tehát könnyen elképzelhető, hogy elhajtják őket, majd utána ők is engem azzal az indokkal, hogy nem garanciából fakadó meghibásodásról van szó.

A diszk sosem esett le, vagy ütődött oda semmihez, rendeltetésszerű használatból fakadó kopások voltak az oldalán, ezért elég érdekesnek tartom ezt a hozzáállást a gyártó/bolt részéről. Ezek szerint elképzelhető, hogy a többi WD Red lemezemre sincs már garancia, mert a karbantartások/tisztítás miatt életük során már azokat is szereltem ki/be 2-3 alkalommal (vagy kevesebbszer), ennyi "sérülés" feltehetően már azokon is keletkezett. :F

Szóval nem tudom, hogy mi lesz a vége, a szervizes elmondása szerint feltételes garancia esetén több hét, vagy akár több hónap is lehet az átfutási idő.

[ Szerkesztve ]

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.