Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ez a karosszériás dolog mennyire igaz... Még 16-18 éve voltam egy jó nevű karosszériásnál egy bal első elem horpadással (beletolatott valaki) örömmel láttak, korrekt árat mondtak, segítettek festőt találni, hamar megoldották (nem biztosítós történet volt).
Pár éve hasonló téma, egy viszonylag kis területen megindult rozsdásodás a hátsó kerékdoboknál ugyanott, alig volt képes kijönni a ház elé megnézni a problémát, korábban e-mailre nem is válaszoltak, majd mondott rá egy 230-250 ezres javítási árat (kb. 300at érhetett a kocsi) de érezni lehetett a hangján, hogy inkább vigyem a pics*ba...
Később hallottam több helyről, hogy már szinte csak biztosítós javításokkal foglalkoznak, mert ott ki is fizeti a biztosító (vagy a casco) egy ilyen apróságért a 250k-t ha arról van szó. Ebben csak az zavar, hogy ezeket a közel sem korrekt vállalkozókat mi tartjuk el az évről évre emelkedő kötelező biztosításunkkal.
Végül máshol megcsinálták festéssel együtt 60 körül korrekt módon.
Szomorú ilyet olvasni...
Kedvenc borászom ellenpélda, először a honi kuncsaftokat látja el borral, és csak azután exportál.
Volt nála olyan, aki el akarta vinni a jóféle borát külföldre - az egész adagot; L./T. azt mondta neki, hogy 1/3-át viheti, a többi marad idehaza. A külföldi így nem vett egy decit sem. L./T. meg eladta itthon.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
zsolt1225
aktív tag
Ha veszek egy Convers+ kijelzőt Mondeoba az csak ilyen kivesz régi berak új, vagy mennyire bonyolult művelet?
Nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
zolee3000
tag
Ez biztató. Köszönöm az infókat.
robertka
tag
Mai napon egy 2008 as 1.6 101hp focus tulajdonosa lettem, mad kitöltöm a google formot is
A kereskedés lecserélt nekem elvileg minden szűrőt és motor olajat de a kis cimke szerint Eneos 5W40 került bele, a kezelési útmutatóban csak az 5W30 at látom, ezt ugye érdemes inkább lecserélnem pl a Ford Formula F 5W30 ra.
Illetve ha üresben felengedem a kuplungot és úgy próbálom hátramenetbe tenni akkor recseg de ha sebességből egyből teszem akkor nincs hangja, gondoltam lecserélem a váltóban is az olajat érdemes ilyenkor?
Illetve még a kormány szervó olaj is elég sötét barna érdemes lehet lecserélni vagy amíg nincs baja ne piszkáljam?
DeFranco
nagyúr
"A kereskedés lecserélt nekem elvileg minden szűrőt és motor olajat "
oh, my sweet summer child...
"Illetve ha üresben felengedem a kuplungot és úgy próbálom hátramenetbe tenni akkor recseg de ha sebességből egyből teszem akkor nincs hangja,"
mk2-nél nem vagyok benne biztos, hogy mi a helyzet, de az mk1-nél a hátrameneti fokozat nem szinkronizált, így ha nem ideális helyzetben állnak a fogaskerekek, akkor az okozhat ilyen recsegést, és ezt jobb el is kerülni, viszont nem olajfüggő.
annyi a dolgod, hogy hátramenet kapcsolása előtt egyszer kinyomod a kuplungot majd felengeded és úra kuplungolsz (tehát egyszerűen kettőt nyomsz a pedálon) vagy még jobb, ha szinkronizált fokozatba teszed, pl. 3-asba és onnan hátramenet.
[ Szerkesztve ]
#27070592
törölt tag
Nagyjából erről van szó, mi pénzeljük ezt az egész korrupt rendszert, mert a biztosítók az összes ebből fakadó pluszköltségüket szétdobják a biztosítási díjakba.
Én is hallottam már olyan emberről aki látott már olyan embert aki ismer olyan karosszériást, aki konkrétan ebből dőzsölte végig az utóbbi pár évét, de olyan szinten hogy csak az éves családi nyaralásaikra milliókat szoktak eltapsolni és úgy cserélgeti az autóit mintha muszáj lenne. A csillagos márkát kedveli.
Saját családban történt egy baleset, osztrák rendszámos casco-s offtopic X3-ba szálltak bele hátulról egy zebránál. A vétkes autós elismerte a hibát, majd jött a biztosítója hogy az autót itt és itt kell Magyarországon megcsináltatni. Mire az osztrák biztosító közölte hogy szó sincs róla, Ausztriában lesz megcsinálva az autó, márkaszervízben, gyári technológiával. a számlákat majd elküldik.
robertka
tag
Köszönöm, pont a dupla kuplungnál recseg, épp hogy ezzel jót akartam neki de előtte behúztam 4 be majd úgy hátra és szépen vette.
Hátramenet kapcsolásánál nagyon ritkán, de nálam is recseg az mk2.5 be... Olyankor 1-be rakom és nagyon picit mozdítok az autón, utána már okés... Néha az is be szokott jönni, hogy egy nagyobbat (nem 6000) pöccintek a gázon és utána próbálom újra miután visszaállt alapjáratra. Lehet semmi köze a kuplunghoz, nem tudom, de működik néha
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
gabor9991
őstag
Benyomod a kuplungot, elszámolsz háromig és utána teszed hátramenetbe, nem fog recsegni.
Sys85
veterán
Suzuki kéziváltói a mai napig ilyenek rükinél.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
Az komoly... Na de ha tudnak róla (gondolom kaptak visszajelzéseket), akkor miért nem lehet egy facelift-nél, vagy másik modellnél kiküszöbölni? Rejtély... Lehet, hogy örökölte az mk2.5 is a betegséget amiről DeFranco írt korábban? Ez pontosan mit jelent ez az "aszinkron", ezt tudja valaki aki esetleg benne van mélyebben a váltó lelkében, mechanikai részében?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
DeFranco
nagyúr
az hogy nem minden fokozat szinkronizált, az nem hiba az design kérdés. nem értek a váltókhoz nem tudom mennyire általános ez vagy mennyire fedik el más típusoknál alternatív megoldásokkal, de azt tudom hogy nem egyedi és nem meglepő.
darvinya
titán
Az egészen durva, hogy IB5 váltó ezzel küszködik, miközben ez a váltó BC5-t elvileg.
De akkor mégsem.
Nálam BC5 Escort váltónál nem lehet berakni sebességbe, rükvercbe.
Recsegni is csak akkor tud, ha oda erőltetem.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Bocsi, félreérthetően fogalmaztam A kiküszöbölést a Suzuki-ra értettem, nem a Ford-ra. Nálam ha számszerűsítenem kellene, akkor kb ilyen 20-ból 1x fordul elő és nem olyan veszélyes reccsenő hangot képzelj el abszolút, szóval nem veszélyes, lehet evvel élni, no meg a taktikája is megvan, hogy kiküszöböld ezt az aszinkront
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
ldn218
tag
IB5 váltóm van és soha nem recseg hátra menetbe kapcsoláskor.
DeFranco
nagyúr
nálam se recsegett szinte soha, minimális odafigyeléssel el lehetett ezt kerülni. kb. olyan szintű technika, mint hogy váltásnál ne dobd a kuplungot meg a kormányt ne feszegesd végállásig...
Sys85
veterán
Suzuki mentségére szóljon,hogy nem recseg,csak nem tudod berakni rükibe míg nem kuplungolsz 2x-3x,vagy mozdítod meg az autót előre egy picit.
Csak akkor számol fogaskereket ha a jóképességű sofőr nem veszi észre,hogy az a váltókar rohadtul nem ugrott még be a helyére.
De amúgy a Suzukinál is ritka jelenség,nem mindig csinálja.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
oliwire
őstag
Na hát elég sokan kitöltöttétek már a kérdőívet, lassan exportálni fogom (hétvégén terveztem).
viszont képeket még nem ennyien töltöttetek fel, amit majd be lehet illeszteni. Nekem sikerült kedden egy szép napos időt kifogni, hogy csináljak képeket is róla, be is illesztem ide, ami majd részemről az összefoglalóba mehet:
Ez mondjuk elég jó kép lett!
Ha visszajön szervizből és szép idő lesz, meg tiszta lesz, megvaxos lesz, akkor lövök majd Mr. Maximus Benzinuszról (majdnem Fikusz Kukisz...)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
oliwire
őstag
Jó kis neve van a verdának csak nem a jó fogyasztásáról kapta?
Júúúj de gonosz...
Nem, igazából eddig 1x fogyasztott 9.6-ot (ki kellett próbálni, mennyit megy 4k RPM-nél...), a majdnem egy éves atlagfogyi 8.3.
Kicsi, túlhúzott benzines + nagy nehéz kaszni - ehhez képest egész mérsékelt a benzinfalás.
Nevét a zárójelben említett jelenetről kapta (Brian élete - ha eszembe jut, elkezdek röhögni... izé 'löhöni - mások meg akkol', amikol' előadom...)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
radi8tor
MODERÁTOR
Hádde sosem fotóztad még le a kocsit amikor tiszta volt?
⭐ Stella
oliwire
őstag
Nekem 2x volt telitankolva, még 8 liter alá nem sikerült behozni sosem a fogyasztást szóval becézhetnénk az enyémet is Benzinusz Maximuszként
Azt a jelenetet youtube-n sokszor megnéztem, magyarul, angolul is, mind a kettőn nagyon jó
Nagyon jó kép lesz ez is az összefoglalóba!
[ Szerkesztve ]
oliwire
őstag
Először nem olvastam a felhasználónevet, és azt hittem új ember van köztünk, de utána láttam, hogy a fehér macska rénszarvasos karácsonyi jelmezbe bújt
radi8tor
MODERÁTOR
Haloween-re nem találtam jobbat.
⭐ Stella
troll81
addikt
sziasztok mk1 kombi 2002 dnw....
hiba jelenség egyszer fűt egyszer nem.....ha tekergetem a kapcsolót akkor néha jó ...valakinek romlott már el a kapcsolója??
veszek bontóbol kicserélem akkor meg javuhat?
könnyen kiépíthető belőle?? váltószoknya csere ? ha lenne időm cserélnék pár dolgot szebbre....
oliwire
őstag
A régi Focusból nem volt nehéz kiszedni ezeket, mert a rádiót kiemeltem, és hozzáfértem a kapcsolókhoz egyszerűen utána. Szerintem a rádió kiszedése után lehetne látni a dolgokat.
oliwire
őstag
jó lett, meglepett
subaruwrc
félisten
IB5 váltó se feltétlen küszködik vele szerintem.
nekem pl nem recseg sose, de volt is benne már 2-3 olajcsere. plusz az se árt hogy a motor és váltótartók ki vannak cserélve, kevésbé kóvályog az egész hajtáslánc. ezek előtt nekem is gyakran reccsent, vagy kidobta a rükit amikor elkezdtem tolatni.
troll81
addikt
NGK gyertya jó a focusba?1.8 benya... mk1
eladás előtt le szervizelem amenyire tellik,lehet
subaruwrc
félisten
több féle is van.
ptr5-a13 szerintem a legjobb bele.
legalábbis a gyári motorcraft hulladék és a 4 ezer forintos densonál mindenképpen lényegesen jobb. nekem is az van benne és nem cserélném semmire.
troll81
addikt
Ngk gyertya az is... Meg nézem mit raktam a kosárba pontosan 2.83 eu darabja a legelső tálat volt
kcsa
veterán
volt... mostanában legtöbbször valami made in mexico cucc kapható Motorcraft név alatt.
subaruwrc
félisten
ja
troll81
addikt
subaruwrc
félisten
próbáltam
ennek 1mm a gyertyahézaga
nekem az 1.3-as jobban bejött.
robertka
tag
A csomagtartóban két oldalt a kalaptartó sínnek az idomjánál allulról látok 3db kb 10x5 cm nagy nyílást oda valamilyen szellőzőrács menne vagy mi hiányozhat onnan?
Felhívtam pár bontót, hogy van e nekik csomagtartóba hungarocel, hogy elférjen a rendes pótkerék de azt mondták esélytelen hogy kapjak, ilyen rossz ebből a helyzet?
kcsa
veterán
szíly? kiég a retinám
SKF-et szerintem nyugodtan.
troll81
addikt
Rosszul írtam? Vagy mi a baj.. Itt az ideje annak is megneztem ennyi. Nyugodt szívvel válok a meg tőle ha rendben van.
kcsa
veterán
Szíj
troll81
addikt
Elfelejtek teljesen magyarul na mindegy. Elnézést a helytelen írás miatt
DeFranco
nagyúr
szép a lámpabúra. volt már cserélve/polírozva?
n1nja
tag
Köszönöm.
2 éve van nálam, ez idő alatt nem volt cserélve, se polírozva.
Ha jól tudom, akkor előtte se.
Épp a héten dícsérte meg egyik kollégám is.
molnarpeter
nagyúr
Nem vágom a típust, de az első lökhárító díszléc gyári? Mert ha igen, akkor nekem picit csere gyanús, mivel egyforma szokott lenni körben (színre fújt ajtó díszléc miatt az hinném, ez is festett kéne legyen). De ez csak VW konszern logika alapján, nem tudom, hogyan volt a Fordnál akkoriban
n1nja
tag
Focus mk1 facelift.
Interneten több képet is látni, ahol hasonlóan eltérő. Úgy tudom ez szándékosan ilyen.
Az autó első 16 évéről keveset tudok, úgyhogy könnyen lehet, hogy már volt cserélve, de a nálam lévő 2 év alatt semmit se romlott a búra állapota, pedig kint parkol.
molnarpeter
nagyúr
Környéken is volt egy mk1 fl, most megnézve az is ugyanígy volt Lámpa hátulján szokott lenni gyártási év, hónap általában, ha kíváncsi lennél. Aztán lehet, hogy sokat volt garázsban, vagy akár azt is el tudom képzelni, hogy pl a gyártásban változott valami, mert talán már akkor is lehettek mattulásos panaszok bár szépek a fekete műanyagok is, lehet mégis inkább a tárolás játszott nagyobb szerepet.