Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
DeFranco
nagyúr
a 11 éves repedezett gumit meg felújítja... a szelepet kicseréli max, ennyit tud tenni.
ez most amúgy a legkisebb problémám, ez viszonylag flottul ment azon kívül hogy átb.tak a festékkel, könnyen és gyorsan megoldódott, méghozzá olcsón. így legalább nem kell extrém túlfújt abroncsot tartani a csomagtérben sem, nem dobja le a köpenyt egy melegebb kanyarban, hely meg van, nem foglal többet a teljes értékű kerék sem.
az összes többi autós meg nem autós issue mellett meg nem ez a 2-3k-s tétel fog a latba nyomni a költségvetésben, és ennyit megért az a pár valós probléma amit ezzel megoldottam.
-v-
addikt
Aha, hát nem tudom mennyire valós ... sose kaptam még defektet, bátyám 70k km-t megy egy évben hivatásszerűen sok éve, sose kapott még ő se defektet ... ha ne adj isten egyszer meg kapok, az nálam egyenértékű esemény bármilyen másik az autót mozgásában korlátozó meghibásodással (amiből soknak sokkal nagyobb az esélye mint a defektnek) - ezekre meg úgyse tudok mindre készülni, meg nem is akarok, tehát leszarom . Nyilván nem azt mondom, van értelme persze ezzel foglalkozni, de nekem annyit se ér belenézzek a csomagtartóba ott van-e a pótkerék lehet sose jön elő ez a probléma, ha előjön trélerrel taxival etc. meg tudom oldani, ki nem szarja le, nem költök el 5 ezer forintot se, mert az egy biztosan elköltött 5e forint, cserébe a nagyon nagyon kis esélyű több elköltött forinttal szemben a jövőben (amennyivel többe a tréler kerül). Sok autót ma defektjavító lófasszal adnak, pótkerék sincs, szerintem sokan hívnak inkább segítséget mint leálljanak ott baszakodni vele.
DeFranco
nagyúr
Nézd, kereket cserélni nem atomfizika, ez egy vállalható feladat, más műszaki hibákkal ellentétben (pl. amikor nem/rosszil dugnak össze egy érzékelőt és ki kell olvasni obd-vel hogy mi a tosz), ehhez standard tartozék minden eszköz (emelő, kerékkulcs, pótkerék), és kreszen is tanulod a művelet.
Én úgy kezelem ezt, mint egy elvárható minimumot, amire képesnek kell lenni úgy eszköz mint tudás oldalon. Nem mellesleg gyerekkel hidegben nincsenek óráim várakozni sem míg érkezik a sárga angyal.
Kicsi esély, biztos forint, persze, kezeld ezt úgy, mint egy egyösszegű biztosítást, ez így most rendbe lett téve, le van a gond.
Persze azzal nincs gond, hogy téged ez nem érdekel, max. ha úgy van felhívsz és viszek neked emelőt meg pótkereket, és meghallgathatod a litániát hozzá , de a hozzáállás legális, ha nem is értek vele egyet. Nekem nyugalom, hogy ennyit megtettem, egy esetleges (üzemszerűen bekövetkezhető) helyzetre most jobban fel vagyok készülve mint eddig, és tetszik-nem tetszik, nem vagyok visszább anyagilag sem, mert egész jó áron mennek a szükségkerekek aprón is, akár nullán is kiszállhatok belőle ha akarok. De mondom, itt nem ez az elsődleges szempont most.
-v-
addikt
Nem mellesleg gyerekkel hidegben nincsenek óráim várakozni sem míg érkezik a sárga angyal.
Nem tart órákig, és attól mert defekt van a motor még működik lehet fűteni
De persze, teljesen valid azt ott rendbe tenni, igazad van azt kéne igazából, de van még sok ilyen dolog ami miatt lehetne előre aggódni (nem csak autóval kapcsolatban)..
Persze azzal nincs gond, hogy téged ez nem érdekel
Hát igazából neked van igazad, hogy így kéne, de annyi annyi ilyen kéne dolog van amire nagy eséllyel mégsem lesz szükség, és nekem akkora overheadet jelentene mindegyikkel foglalkozni (mert ugye mindegyik csak 1-2 óra ráfordítás, meg csak párezer, de összességében összeadódik hogy itt ennyi óra ott annyi, meg most ezt meg azt meg annyi ezer aztán faszom .. ). A tapasztalatom meg az hogy nagy százalékban meg fölösleges mert sose kell - ha meg mégis eddig mindig sikerült megoldani értelmes módon. Nekem ez a hozzáállás jobban bejön ennyi, nem érzem ezt az issuet annyira égetőnek, így autóval kapcsolatban nálam a hatszázhuszonnyolcadik legfontosabb, sok előrébb lévővel sincs időm foglalkozni
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
nézd, miután megfúrtam a kéményt, és kiderült, hogy a helyzet megnyugtató rendezéséhez és a konyhapolc biztonságos rögzítéséhez szét kelleszteszlesz majd verni a fél konyhát majd három kedvesuram összehangolt munkájával kész megoldást szállítani (amire se emberem se koncepcióm) (tovább úgy is mint szögvas váz, polcrögzítés, gipszkarton) egy ilyen issue ujjgyakorlat csupán
értem hogy mit mondasz, de ezt én ebben a formában végletesen fatalista látásmódnak tartom. én inkább abban hiszek, hogy akár tudatosan akár ösztönösen költség-kockázat-haszon értékelést végzek és ha ez kidob egy jó eredményt akkor utánajárok.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
én inkább abban hiszek, hogy akár tudatosan akár ösztönösen költség-kockázat-haszon értékelést végzek és ha ez kidob egy jó eredményt akkor utánajárok.
Pontosan Ennyi
Mi5u
tag
A C-Max-om 4 éves. Szintén ott a matrica de mivel jelenleg 205000km-nél tartok már nem él a garancia. Sajnos 3 év vagy 100000km a feltétel, kiterjesztés külön vásárolható.
A másik, hogy 100000km-nél még nem kellene meghalnia az injektoroknak. Valószínűbb, hogy a rángatást a telítődött üzemanyagszűrő okozza. Ott érdemes elkezdeni a hibakeresést. (60000km-ként cserélendő.)
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Én egy diagnosztikával ránéznék a helyedben hátha van eltárolt hibakód ami a rángatást okozza. A garanciális feltételeket meg akármelyik márkaszerviz megmondja ha felhívod.
Dorien
veterán
Mert ha nincs lerögzítve akkor ugrál, zörög?
Szerintem az enyémben sincs rögzítve a teljes értékű pótkerék, de nem mocorog... Mk1 Focus kombi
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
DeFranco
nagyúr
hát én inkább azért rögzíteném, ha lehet. megoldható amúgy, mert vannak rögzítési pontok az alvázon, oda spanifert vagy valamit feszítve helyén lehet tartani a cuccot, de ha nem nagy kunszt inkább rögzítem. rendesen.
de érvényes a gyakorlat, akkor egy input jött arra, hogy csavarbolt, meg egy hogy sehogy nem rögzítjük
Dj Sügi
őstag
Ha valaki gyári sárfogó műanyagot(gumit) keres Fiestához, annak jelezném, hogy rengeteg utánakérdezés és telefon után a bontókkal nem érdemes foglalkozni(senkinek sem volt, csak 1 helyen, de az szét volt már karcolva meg az összes felfogatása hiányzott), a cromaxban pedig 3500-4000Ft olcsóbban adták az eredeti Ford gyárit, mint a Ford szervizben. De legalább ott 2 megkérdezett helyen is egységes árat mondtak rá.
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
Erdei88
veterán
MK 1-es Sedan Focusnak ugye 19/22 col , azaz 480/550mm az ablaktörlőlapát mérete? Annyira bejött a Bosoco a Mondeon, hogy a Focusra is azt rendelek
[ Szerkesztve ]
Goose-T
veterán
Egészen pontosan 475/550, de szerintem az a fél centi nem sokat számít. Hátul meg 280-as van, ha érdekel valakit, de oda nem lehet bármit csak úgy feltenni, nekem legalábbis csak a gyári Fordot sikerült ott rendesen rögzítenem. Szerk.: offba raktam, mert ez csak a kombira vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Dorien
veterán
Nekem a kombin most 475 mm-es Valeo lapátok vannak, de azt nézegettem, hogy elférne akár az 530 mm-es is... A biztonság kedvéért azért mérd meg.
Goose-T: Nekem hátra is felment gond nélkül a Valeo.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-v-
addikt
Hát, ezen nem fog bejönni egyik aero se szélén nem töröl rendesen, pályatempónál máshol se
Goose-T
veterán
És ezt próbálta már valaki?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
DeFranco
nagyúr
nem nagyon hallottam még olyanról, hogy nem aero-s lapátra tervezett ablaktörlőkar rendesen működött volna együtt aero-s lapáttal, egyszerűen nem olyan erővel szorítja, nem olyan a rendszer kialakítása, jó nem lesz.
én valeo-t használok a két említett méretet (fel is van tüntetve a csomagoláson hogy melyik jó a fókához) teljesen meg vagyok velük elégedve, kis gondozás mellett szuperül törölnek.
TayRol
veterán
szintén valeo, szintén szuper.
-v-
addikt
Úgy van ahogy frankó mondja, más szögben áll a kar vagy nem úgy szorítja, de nem lesz igazán jó, főleg nagy sebességnél országúton/autópályán. Ami újabb autót ilyennel adtak ott az egész kar más.
Nekem még sose jött be egyik se, se valeo se bosch se semmi, vagy alapból is szar már, vagy nem de hamar szar lesz. Lehet nagyon össze van már baszódva a szélvédőm és azért nyírja ki hamar a lapátokat, mindenesetre az új taktikám az az hogy leszarom, jóezígy
[ Szerkesztve ]
Goose-T
veterán
Én ezt a gyári szettet használom, nekem jobban bejött, mint a Valeo.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
DeFranco
nagyúr
én szegény vagyok és valeo-zok
annyi, hogy vigyázok rá, ha poros a szélvédő nagyon akkor indulás előtt kicsit leseprem, meg megemelem az ablaktörlőt, hogy ne kapja szárazon a rárakódott koszt, de meg is hálálja, már bőven túl van az egy éven, lehet a kettőn is, de teljesen jól húz.
SzlobiG
félisten
Az egy éves bosch már csíkoz mint a szemét azt majd 10k volt a szett.
TayRol
veterán
a multis bosoko jó választás.
Jaffa75
őstag
nekem hasonló volt a 2006-os dpf-es 109 lovas dízelemben - turbónyomás szabályzó szelep volt a ludas - 25k volt a cseréje.
Kephamos
addikt
Jövő héten megy szervizbe, még garanciás, szóval megkapja a kötelező olja és szűrőcseréket, ha azután is jelentkezik a probléma, akkor otthagyom éjszakára és nekiesnek.
Másik jellemző probléma: H7-es ízzók minőségéről gondolom senkinek nem kell előadást tartanom. Van nektek valami típus, ami jól is világít és nem is kell 5 percenként cserélni? Különösen idegesítő, mert ki kell hozzá szerelni az egész lámpát, ami este szakadó esőben különösen kellemes és életszerűtlen. Nézegettem, hogy vannak H7-es foglalatú LED fényforrások, de elég gyengusznak tűnnek.
Mi5u
tag
Egyik emelt fényerejű sem bírja sokáig. Vannak longlife izzók(pl: Osram), ott a fényerő rovására nő az élettartam.
Nekem eddig a sima Tungsram H7 jött be, azok már 1+ éve bent vannak, és napi szinten használva vannak 2-3 órát.
"A feszültségen kívül még sok tényező van, amivel az autóizzók fényereje megnövelhető. A lámpatestben annál jobban hasznosul a fény, minél kisebb (=pontszerűbb) az izzószál, ami jó trükk a pluszos izzókhoz. Hátránya, hogy rövidíti az élettartamot. A másik trükk, hogy az izzószálat jobban felfűtik a szokásosnál, 3200-3400 fokra. Hátránya, hogy csökkenti az élettartamot.
Igaz, a tungsramosok azt is mondják, hogy vannak bizonyos titkos technológiai megoldásaik arra, hogy a pluszos izzó ne legyen vészesen rövid életű. Így elérhető, főleg, ha valaki nem jár éjjel-nappal tompítottal, nem fogja vészesen gyakran cserélgetni. Sok függ az autó elektromos rendszerétől is, mert a fedélzeti feszültség a mai kocsikon sokkal szélesebb skálán mozog, mint amit az autólámpák szeretnek. Csupán az a tény, hogy 14 volt helyett 13,2-vel táplálják, 50 százalékkal növeli meg az élettartamukat."
[ Szerkesztve ]
Goose-T
veterán
Osramot használok, a bal elsőben talán másfél-két éve cseréltem, a jobb elsőben meg most égett ki az, amivel vettem két és fél éve, szóval azt is Osramra cseréltem.
"ami jól is világít és nem is kell 5 percenként cserélni"
Sajnos ezekből csak az egyiket választhatod.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Erdei88
veterán
90km/h a max jóformán előzésél több. Rövid távon használjuk
Themes
aktív tag
Sziasztok. Ford focus 2001 2.0 benz 131 le
Nyáron olyan 9 ből kijön de télen amint jön a hidegebb rögtön 11-12 l felmegy.
Szerintem az túl sok. Valami ötlet esetleg h mitől menne lejjebb?
Apple iPhone 11 64Gb //PS4 Slim //
Richard!
addikt
2005 Focus 1.6 benzin. Nyáron 6-6,3, télen 7,5-8. Ez teljesen normális.
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Kephamos
addikt
Nem nyomod neki annyira. Szerintem sok mindent nem tudsz csinálni. Ennyit fogyaszt.
SzlobiG
félisten
Ha a legjobb kell: [link]
Atlantis
veterán
Kevesebb hideg üzem és városi használat, de ha már muszáj, ésszel használni a váltót.
Nekem a 2 literes Focus II (145 paci) városban max. 9 liter, nagy átlagban az elmúlt 6 évre 7,3l. És nem óvatoskodom, nem vagyok útban senkinek, sőt...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Themes
aktív tag
Mondjuk sokan azt mondják hogy ha nem huzatod ki hanem elváltogatsz 2000 fordulatnál többet eszik mintha kihuzatgatod pl,3000 ig
Apple iPhone 11 64Gb //PS4 Slim //
-v-
addikt
Hol és milyen használat mellett?
TayRol
veterán
a 7,3 nagyon szép teljesítmény, nem semmi!
Themes
aktív tag
Városi használatban értettem
Apple iPhone 11 64Gb //PS4 Slim //
-v-
addikt
Hát ha város rövidtávozás meg dugózás akkor ennyi, lambdaszondákat érdemes megnézni fogyiilag de világítana úgyis a pilács, ha szarok.
DNReNTi
őstag
Én is 2000 körül váltok el városban, 8.5 az átlag (kb. 50-50 város és főút). Majd adok neki egy hetet amikor jobban megtaposom és meglátom.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
Themes
aktív tag
Ez mondjuk 90% város.
Hát akkor ez ilyen, cserélek benne még 4 gyertyát mert már rég esedékes.
Apple iPhone 11 64Gb //PS4 Slim //
Atlantis
veterán
Szerintem ez nem így van, elnézve a pillanatnyi fogyasztást, amit a fedcomp mutat.
TayRol: ez ugye hosszú távú átlag, ha több a város vagy pálya, 8 fölé is elmegy simán, pályán 8,4 140-ennél, 2 személlyel, átlagos csomaggal, az elcseszett váltóáttételezés miatt sajnos itt már közel 4k-t forog. Viszont felénk pálya egy méter sincs és a miénkhez hasonló városokban is sok a menekülőút, hogy ne kelljen dugóban araszolni...arról nem is beszélve, hogy a belváros kb. fél km hosszú. ...szóval a dugó sem vészes. Előnye is van a döglött városoknak.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
TayRol
veterán
nekem most a 2.0 tdci mondeo napi 2 órás városi araszolgatással (nagyon ritkán kapcsolok csak fel negyedikbe) 6,7 (ez az elmúlt 200 km, mondjuk ebben zeg-i városi bohóckodás is benne van). ezért gondoltam, hogy a 2.0 benyához piszok jó a 7,3.
hol laksz te helyileg, hogy sok a menekülőút?
[ Szerkesztve ]
Atlantis
veterán
Zalaegerszeg.
2 óra? Annyit ebben a városban nem is lehet araszolni... Az nem kevés+ a Mondeo szerintem +100kg. Nekem mondjuk a 4. simán megy városban, ha nincs előttem senki, az 5.-et is megkapja és 60-nál kényelmes neki. Városra jó a váltóáttétel, de pályán siralom, könyörög a 6.-ért, de a Ford persze nem adta, csak a traktorokhoz....a kettős tömegűvel persze nem fukarkodott benzines vonalon se. :
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
TayRol
veterán
akkor van csak zeg-en kerülő, ha nem a központba mész. ott tényleg nem lehet ennyit araszolni, mivel amikor a tescoba tartó autók a felüljáró belső sávjában már a sportcsarnoktól állnak, én a külsőben addig megyek, míg el nem fogy a sáv.
van kéttömegű a benzinesben is? pff...
Atlantis
veterán
Jahogy te is egerszegi vagy? Akkor ismered a járást...persze, központ felé nincs menekülés, de mit tartasz itt központnak? Azt az 500m x 500m-es területet? Én Kertvárosban lakom, Páterdombon melózom, így "központ" helyett inkább elsurranok Besenyő és a hegyi út felé.
Amúgy igaz, a Tesco környékére aki az egysávos körforgalmat betette, azt addig ütném, míg mozog. Simán elférne a kétsávos és nem lenne az, amit írsz. Egyébként sokan úgy tesznek, mint te, a sok birka meg sajnos beengedi őket...
Sajnos az enyémben már biztos van, asszem a 1,6-osokban nincs.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Mi5u
tag
Vagy mikor a belső beáll a külsőben meg helyszínelnek mint az elmúlt pár hétvégén...
Amúgy a 6.-os váltónál vigyáztak, hogy ne legyen annyira jó. 1-2-3 rövid mint a fene, az 5 is túl korán kezdődik. A traktoromban 6.-ban 120-nál már 2200-at pörög.
[ Szerkesztve ]
TayRol
veterán
Igen, ott születtem és éltem 22 évig, Kertvárosban nőttem fel (Erdész utca), utána Ebergényben építkeztünk. Neked jó, akkor a széleken elsurransz.
Központ? Jah, a Kossuth és a mellette levő 3-4-5 utca.
Nem gondoltam volna, hogy a 2.0 Focusban is van kettőstömegű, ráadásul az szívóbenzin, ugye? Ezzel a kocsival még nem volt egy egész tanknyi egerszegi járásom, kíváncsi lennék, hogy mit produkál vidéki városi forgalomban.
Atlantis
veterán
Én eredetileg andráshidai vagyok, most már onnan is könnyen elkerülhető a központ, ha csak átmenne az ember a városon.
Igen, szívóbenzin, magam sem értem, a kibaszáson kívül mi vezérelte a Ford agyroggyantjait, hogy ebbe beletették. Nincs akkora vibráció, mint egy traktorban, az eredeti szerepe meg ugye annak csökkentése lenne. Remélhetőleg nem is fog 200-250k-nál tönkremenni, bár a városi használat okozta sokkokat így is kénytelen elviselni szegény.
MiSu: a helyszínelés más téma, az bárhol megeshet. Itt egy nagyon rosszul megtervezett csomópont a gond, ami generálja a helyszínelési alanyokat is többek között. A Praktiker elé (ami kevésbé forgalmas hely) persze be tudták tenni a kétsávost, soha nincs is dugó. Érthetetlen
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Mi5u
tag
Az egész város közlekedése káosz.
Hétvége felé közeledve a Csács-Landorhegy-Kertváros kör sokszor tovább tart mint a Szombathely - Zeg. táv.
Amúgy 205000Km után nálam még semmi baja a kettős-tömegűnek pedig a kulturálatlanabb 1.6 TDCI-m van. Szerintem benzinesben kb. az örökélet.
[ Szerkesztve ]
Atlantis
veterán
Pedig az a kör nem rossz, simán kikerülhető a "belváros", Csácsból elkerülőn Neszelébe ki, Platán soron fel Landorhegy felé, majd onnan Kertváros már nem vészes, vissza meg a hegyen átmész és a 74-esen vissza a városba, körforgalomnál meg irány Csács. Persze hosszabb, de stresszmentes autónak és embernek egyaránt.
Azért majd kopogd ezt le valami fából készült tárgyon alulról.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford