- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
válasz
DeFranco #2546 üzenetére
Nekem már cseréltek stabpálcát, szóval valamennyit értenek a futóműhöz is. Bár ha jól tudom, nincs lézeres műszerük a beállításhoz. Amúgy ilyen a stílusuk, általában eléggé el vannak havazva, mert sokan tudják, hogy nagyon értenek a Fordokhoz. Általában egy-két héten belül tudnak időpontot adni, onnan már gyorsan megcsinálják. Ha nem kell olyan speckó alkatrész, aminek sokáig tart a beszerzése, akkor reggel viszed, este hozod a kocsit.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Goose-T #2545 üzenetére
ha meg tudják csinálni, akkor jó, mert más miatt is akarom hozzájuk vinni a kocsit. futóműben is büfék egyébként? bal oldali axiálcsukló csere kellene.
(amúgy nem fika, de egyszer felhívtam őket amiatt, hogy ránézzenek a kocsi seggére egy koccanás után, hogy elment-e valami fém, vagy csak a műanyag, és elég sprőd volt az ürge... informálódásként kérdezem, ez általános stílus náluk, vagy csak épp tele volt a töke? átfutási idő hogy szokott alakulni, milyen gyorsan tudnak vállalni?)
-
Goose-T
veterán
-
DeFranco
nagyúr
mk1 facelift fóka, két vagy három izzó kiment a műszerfalon: egy vagy kettő a szellőzés tekerőgombjánál (1-2-3-4) és egy a sebességmérő mögött a 80-120-as tartományban.
macerás/költséges-e ezeknek a cseréje, és ha vállalható, akkor tud-e valaki adni egy kontaktot Budapesten, akihez elvihetném?
-
SzlobiG
félisten
válasz
Tsebacsi #2540 üzenetére
Pofás darab valszeg pályáztak vele ami jó és az ára is rendben van. Mivel nem régi így túl sok baja nem lehet szóval nem könnyű kiszúrni őket ha van is. Vezetés alatt érezned kell, ha valami nem oké vele pláne, hogy a céges autó ilyen szóval így lesz viszonyítási alapod. Egy réteg mérő kellene és körbe menni rajta volt-e törve.
Hivatalos szerviz annyiból jobb, hogy esetleg letudják kérdezni a szerviz történetet.
-
Ő lenne az. Nem tűnik rossznak, pénteken megpróbálom megnézni még világosban, plusz kipróbálni. Esetleg mire figyeljek? Beindításnál? Utána? Menet közben? 1.6TDCi van cégnek, ahhoz be tudom lőni de szakértő nem vagyok
Ja és esetleg egy javasolt szerelő? Vagy vigyem hivatalos szervízbe átnézetni ha oda jutok?
-
Sziasztok!
2012/7 havi Focus 2.0TDCi-t nézegetek, 147k km van benne, nem magyar volt valószínűleg. Érdemes vele foglalkozni? Hova kellene vinni átnézetni Pesten (kelet pest főleg) illetve mit érdemes azonnal cserélni?
Előre is köszi!
-
hoby36
senior tag
Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy ha az első spirálrugókról kezd lepattogni a festék,az mekkora gond?Vagy egy idő után mindről lejön?Ott picit rozsdásodik is.
-
Atlantis
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2532 üzenetére
Alkatrésztől függ, minőségi utángyártott néha még jobb is tud lenni, mint a gyári, meg aztán szerintem néha egyszerűbb megvenni Ford embléma és az ezzel járó felár nélkül közvetlenül a beszállító termékét. Utána kell nézni, hogy az adott alkatrészből mi az ajánlott.
-
-v-
addikt
Ha kiveszem az összes kopó/fogyó dolgot, egyáltalán nem vészes szervizlista ez sem.
Eleve van tervezett karbantartás (szűrők, folyadékok, szíjak cseréje stb.), vannak kopó dolgok (fékbetét stb.), meg van csomó minden aminek van egy élettartama és elhasználódik egy idő után, tehát szintén nem meghibásodás, lásd kuplung, lengéscsillapító, izzók, akksi... Ezek minden autóban közösek, pl. ha 188e-ret kibír a magyar utakon a gátló, az teljesen jó.
Ami efölött jön, az a meghibásodás. És azoknál sem mindegy általában, ki használta és hogyan.
Ilyen hibából itt igazából alig látok, ami van nem vész ennyi idő alatt, szóval a "remélem a Fókával ennél azért kevesebb hiba lesz" nem tudom mennyire fog teljesülni, az első 3 pontba tartozó dolgokat mindegyik autónál meg kell csinálni. Ha szeretnéd elkerülni, az inkább azon múlik, olyat veszel-e, aminél szervizszámlával igazolják, hogy sok mindent most cseréltek ki, nem pedig hogy milyen márka.
Ha veszel egy szép állapotú focust ennyi km-rel, akkor ha nem volt még kuplung cserélve akkor sanszos, hogy azon is te fogod. -
Atlantis
veterán
Ennél azért kevesebb talán, de ez sokparaméteres egyenlet. Nyilván a szokásos ütés-kopásból származó dolgokat én nem soroltam fel korábban, az olaj+szűrők szokásos cseréje mellett ez is néha egy-egy izzót kiéget, akksi is lett természetesen cserélve, gyertyák is, stb., de ezek természetesek.
Árakat nem írok, mert annak függvénye, ki akar gyári és ki utángyártott/bontott/felújított elemeket betenni, ill. esetleg kinek van tehetsége, lehetősége saját maga javítani.
patomi: valenciai gyártás, spanyoloknál ez még lehet benne van a szórásban.
-
Dorien
veterán
válasz
Atlantis #2505 üzenetére
Mennyibe kerültek kb. ezek a tételek? Mennyi volt a generátor csere?
Nekem '98-as Citroen Berlingo 1.9D-m volt 2006 tavasztól 2014 őszig. Szerviztörténet:
150.000km 2006. ápr.
- vízpumpa csere
- komplett zárcsere
158.000km 2007. ápr.
- kuplungszett csere (Sachs)
161.000km 2007. júl.
- kormánymű javítás (szervóolaj elfolyt)
165.000km 2008. jan.
- izzítógyertya csere 4db (NGK D-Power)
175.000km 2009. jan.
- akksi csere (70Ah Varta)
188.000km 2009. sze. forgalmi vizsga
javítások:
- hátsó ablakmosó
- hátsó rendszámtábla világítás
cserék:
- műszerfal izzók
- hátsó index izzók
- toronycsapágy
- kormány összekötő
- lengéscsillapító
- lengőkar szilentek 2db
- stab. karok 2db
189.000km 2009. okt. (hidegen nem indul)
- izzítógyertya csere 4db (NGK D-Power)
195.000km 2010. jan.
- nagynyomású cső cseréje (szervóolaj elfolyt)
196.000km 2010. már.
- hűtő csere (hűtőfolyadék elfolyt)
202.000km 2010. jún.
- vezérműszíj + ékszíj + feszítők cseréje
206.300km 2010. aug.
- stabilizátor karok cseréje
- jobb első kormányösszekötő csere
- fékfolyadék csere
216.000km 2010. dec.
- jobb első halogénizzó csere
216.300km 2010. dec.
- izzítórelé csere
223.000km 2011. aug.
- bal első halogénizzó csere
223.700km 2011. sze. - forgalmi vizsga
- futómű kitámasztók, 2db hátsó szilent cseréje
- hátsó ablakmosó javítás
- első fékbetétek cseréje
- kipufogódob javítás
- izzítás javítás
- rendszámtábla világítás javítása
230.000km 2012. sze.
- műszerfal izzók cseréje
- fűtés elektronika javítása (előtét ellenállás csere)
232.000km 2012. okt.
- hátsó hídtest csere
233.000km 2012. okt.
- 4db izzítógyertya csere
- fűtőmotor javítása
238.000km 2013. jún.
- 2db stab. pálca csere (Birth)
- jobb első gömbfej csere (Birth)
238.500km 2013. júl.
- izzítás javítás
239.000km 2013. aug.
- lengéscsillapító csere
240.000km 2013. sze. forgalmi vizsga
- izzítógyertyák cseréje
- alvázra folt
- fékmunkahenger javítás256.000km-rel adtam el.
Szerettem, de remélem a Fókával ennél azért kevesebb hiba lesz...[ Módosította: radi8tor ]
-
Atlantis
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2520 üzenetére
Azt, hogy szar, nem jelenteném ki rá, pedig én tényleg kritikus természet vagyok. Rengeteg fóka van az utakon, a nagy számok törvénye alapján mindenféle véleményből akad szép számmal róla. Próbálj ki többet is belőle és a konkrét példányt próbáld leinfózni, mielőtt megveszed.
Nekem egyébként az újaknál inkább a belső tér nem tetszik, a középkonzol ronda azokkal a nagy függőleges légbeömlőkkel és a rengeteg gomb...mellé a hangyafülnyi kijelző, amit képesek multimédiának csúfolni...szerintem gáz. Ergonómiából visszalépés és ugye az Ecoboost motorok tartósságáról se tudni még sokat, persze van 1,6-os szívóval is még szerencsére.
hurenzon: ez benne van sajnos, némelyik márkánál gyakrabban, másoknál ritkábban. Csak kíváncsiságképpen, évjárat, motor, futott valós km?? Milyen jellegű a probléma vele, amit ennyi pénzből nem tudtak megcsinálni? És még számtalan kérdés felmerül...
patomi: majd megnézem az enyémet, látom ez az MkII szedán segge. Nem tűnik amúgy rossznak így elsőre.
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
válasz
SzlobiG #2518 üzenetére
Bent a cégnél is mondanak mindent. Ahány ember annyi vélemény, és mivel nem vagyok hozzáértő, ezért kénytelen vagyok ezekre támaszkodni.
Tetszik a Focus, bár amennyien szidják hogy szar... én már nem tudom sokszor a falat kaparnám...radi8tor1, szerintem megszokás kérdése, az eleje is szép, hátul se vészes.
-
SzlobiG
félisten
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2515 üzenetére
Facelift általában pont azért jön, hogy a hibákat javítsák szóval ez így van.
Radi: Nekem bejön a hátulja is, de az eleje mindent visz úgy ahogy a mondeonal is főleg a Vignale.
-
patomi
őstag
Mennyire jellemző illetve utalhat rossz helyreállításra ez az együttállás hiba:
A lámpa sarka és csomitartó pereme valahogy nem passzol. -
Ł-IceRocK-Ł
veterán
válasz
SzlobiG #2513 üzenetére
Igen, csak az a baj mire odakerülök már nem lesz meg...
A belső tetszik ezzel a piros betétekkel. Illetve lehet marhaság de a fekete betétes lámpákkal jól néz ki, de a sima elég tré.
Azt hallottam a faceliftes verziókban javítottak soksmindent az elődhöz képest.
Ez mennyire igaz? -
SzlobiG
félisten
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2506 üzenetére
Ezek tényleg jól néznek ki.
-
Atlantis
veterán
Igen, kétliteres, Mazda-eredetű motor, amivel nincs is bajom (le is kopogom gyorsan valahol). Kár, hogy a váltót nem gondolták újra hozzá, az MTX75 egy kalap kutyaszar, de asszem erről már beszéltünk egyszer korábban (vagy nem
).
Nem vitatom, nem ismerem azokat az autókat, nekem logikátlan húzás ehhez a motorhoz a kettős tömegű, az 1,6-os benzinesekhez a Ford sem gondolta társítani, pedig az is csak négyhengeres, nyomatéka sem vészesen kevesebb, járáskultúra biztos nem indokolja.
Jazz amúgy esélyes példány lenne egy normálisabb motorral.
Még nem tudom, 2-3 hónap, majd akkor belövöm az árát. Mivel itt szidtam eleget szegényt, majd álnéven hirdetem meg, de valószínűleg nem innen kerül ki a vevőm.
-
-v-
addikt
válasz
Atlantis #2509 üzenetére
Nyugi, a subaru is tette már akkoriban is a 4 sőt 6 hengeres boxer mellé, aminél simább járású motor lényegében nincs, sor6 ilyen még, ugye ki van egyenlítve alapból .. pedig a japán aztán agyonistenített
Bmw is rak kb. '98 óta minden benzinesbe is kettőstömegűt, 6 hengeresekbe is.
Na bumm, tönkrement egy költséges dolog, 85e km alatt, szerintem nem fogsz találni semmit, amin 80 és 160k között ne menne tönkre ugyanígy legalább egy költségesebb dolog.
Ha jól rémlik 2 literesed van, az marha jó kis mazda motor pedig, annál csak szarabbat fogsz tudni venni.
Veszel valamit, abban elszáll majd a vízpumpa vagy gyújtótrafó, esetleg lambda szonda akármi, és akkor meg a motort szidja az ember ...
Hát távolkelet ja, csak ott is agyon vannak instenítve a dolgok, de korabeli mazda 3mas ugyanilyen sokat forog, sőt még többet pályán, és hangosabb is. Mk4 subaru legacyban nem is állítható tengelyirányban a kormány, ennyit az ergonómiáról, a digitklíma működése meg teljesen rapszodikus állítólag. Ott is vannak hülyeségek ...
Honda jazz? Persze nem megy tönkre, de annyit is nyújt, legalábbis akinek az A-ból B-be jutáson kívül más is fontos az autózásban. Talán honda accord meg ilyesmi, azok amikről elhiszem hogy jobb minőség, meg jó gépek is ..Mikor adod el? Mennyiért?
-
Atlantis
veterán
Első tulajtól vettem, 85k kilométerrel, amit azóta kb. megdupláztam, hetedik éve van nálam. Nem komoly? Hát, nem örültem, mikor a kompresszort ki kellett fizetnem...nekem az fájó tétel volt, a többi inkább csak bosszantó, mindennapos használatot megkeserítő dolog.
Hogy mit vennék? Még nem tudom, majd körbenézek és meglátom. Az biztos, hogy méretében kisebbet, hogy asszony is kedvelje. Valószínűleg a Távol-Kelet felé fordulok.
Mostanra sajnos terjed a kettős tömegű, de 11 éve még nem volt szokásos benzinmotor mellé társítani. A Fordnak persze kellett, mer' nagy szükség volt rá.
-
-v-
addikt
válasz
Atlantis #2505 üzenetére
Ja, alig volt akkor bajod az autóval, azt hittem valami komoly
Igazából a ford egy olyan középfos, ja. De mit vennél helyette, ami lényegesen többet tud szerinted megbízhatóságra meg azokra amiket mondtál?
Amúgy mióta van nálad, hány km-esen hanyadik tulajtól vetted milyen állapotban, és mennyi km van most benne? Vagy újkora óta? Mennyi km alatt voltak ezek a hibák?Kettőstömegű már minden autóban van szinte, összes benzinesben is, márkától függetlenül sajnos.
-
Atlantis
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2506 üzenetére
Igen, ez II-es, facelift előtti, viszonylag korai gyártás.
-
Atlantis
veterán
Nem kopásból eredtek, legalábbis az aktuális futásteljesítmény még nem indokolta őket. Pl.: a már említett központi zár megbolondulás, generátor-csere, klímakompresszor-csere, első lengéscsillapítók megadták magukat viszonylag korán(ezt mondjuk a szittya úthálózat némileg magyarázza). Ezek csak a költségesebbek, pár kisebb dolog is volt,pl.: a kuplungpedál-visszahúzó rugó eltörött, meg ilyesmik.
Félreértés ne essék: biztos van, akinek nem rossz a Focus, de nekem kicsit összességében csalódás, még úgy is, hogy ergonómiailag és kényelem szempontjából rendben van és (még) nem hagyott az út szélén egyszer sem (kivéve, mikor bezárta a kulcsot és bedurcizott). A jó dolgokat idegesítőkkel sikerült feledtetni, pl.: az elbaltázott váltóáttételezés és kapcsolási érzet, esőérzékelős ablaktörlő logikátlan működése, automata fényszóró használata mellett gyakoribb izzócsere (amihez ki szokták venni a lámpatestet és az azt rögzítő műanyag pöckök közül néhány már elgyengült, letört), mostanra már rossz utakon nyöszörgő kárpitelemek, gyenge vételi minőségű rádió (CD6000). Szerintem benzinesbe indokolatlan a kettős tömegű beépítése is és elsőre, az előző Opel után nagynak tűnt a fordulási sugara is. Ezek már elegek ahhoz, hogy legközelebb csak akkor válasszak Fordot, ha nagyon beleszerelmesedek.
Nejem pl: utálja vezetni a fókát a balfasz váltó és a fordulókör miatt.
-
Atlantis
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #2498 üzenetére
Az enyémmel sok bosszantó hiba előjött, amiknek szerintem nem kellett volna, figyelembe véve a használatot, kort és futásteljesítményt. Nyilván nem a tökéletességet várom el, mert olyan nincs. Rosszul megválasztott beszállítók, hanyag összeszerelés, logikai hibák egyaránt jellemezhetik a márkát. Ár/érték tekintetében ettől függetlenül is elismerem, nem rossz választás a Ford, de nagyon bele kéne szeretnem, hogy újra a kék oválosoktól vegyek taligát. Hamarosan kiderül, terveim szerint pár hónapon belül lecserélem a fókát, de nem minden áron, csak ha találok valami értelmes alternatívát.
sky11: Szerintem jobban járt azzal a motorral, ha a vezérlését már rendbe rakták (vagy gyárilag vagy utólag), akkor nem rossz darab.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ford topik
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- sziku69: Szólánc.
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- HyperX Cloud Alpha Wireless + HyperX Cloud Alpha 2 Olvasd el
- Razer Blade 18 QHD+ 300Hz mini-LED i9-14900HX 32GB DDR5 RTX 4090 2TB SSD (ELKELT)
- iKing.Hu - Apple Macbook 14 M1 Pro - 2021 - Használt, újszerű
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest