Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#74051) kardkovacsi válasza brumi1024 (#74050) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

München. Elvileg 26. hétre van beütemezve a i4-em, még pont az LCI előtt :)

(#74052) brumi1024 válasza kardkovacsi (#74051) üzenetére


brumi1024
veterán

:C
Ha nincs valami különleges körülmény viszonylag gyorsan meg szokott lenni.

(#74053) kardkovacsi válasza brumi1024 (#74052) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Akkor a két hétbe belefér az egész. Gondolom legurul a gyártósorról és egyből megy a trailerre ami hozza is. Az egy nap alatt ideér és utána már csak a papírmunka van.

[ Szerkesztve ]

(#74054) sarkany01


sarkany01
tag

Sziasztok! Benzines F10 vásárlása előtt állok. szerintetek melyik a jobb motor? N52b30 vagy N53b30? Előnyök/Hátrányok? Válaszokat előre is köszönöm!

(#74055) CharlieDrop válasza sarkany01 (#74054) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Üsd be mindkettőt a keresőbe sokat írtunk róla.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#74056) FIREBLADE78 válasza brumi1024 (#74052) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Cseréled a 40i-t?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#74057) brumi1024 válasza FIREBLADE78 (#74056) üzenetére


brumi1024
veterán

Nem én, kardkovacsi rendelt. :)

(#74058) H.Ezredes válasza sarkany01 (#74054) üzenetére


H.Ezredes
őstag

N52B30 véleményem szerint kevésbé nyűgös és jobb konstrukció. Az utolsó nem közvetlen befecskendezéses S6 szívó motor és szerintem a legjobb is. N52 Vs N53 fő különbsége a közvetlen befecskendezés és annak minden nyűgje az N53-ban. N53-ba befosnak a befecskendezők / kokszosodik / nagynyomású pumpa is meg tud dögleni / Nox szenzor és nox katalizátor. Sokkal érzékenyebb motor. AzN52-be nincsenek benne ezek egy strapabíróbb és jobb motornak is tartom. Nyilán sok Km -nél ott is érvényes a lánc csapágy tömítések de alapjáraton egy sokkal megbízhatóbb motor az N52

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#74059) FIREBLADE78 válasza H.Ezredes (#74058) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Milyen szériákban van ez a n52 motor? Jah,írja hogy f10 ;] :O

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#74060) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Kicsit off. Amikor veszel egy krokodil emelőt és rá van írva 2T, az vajon mire vonatkozik? Teljes autó súlyra, vagy az emelt súlyra?

(#74061) tasiadam válasza kardkovacsi (#74060) üzenetére


tasiadam
veterán

Emelt.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74062) Rossi válasza kardkovacsi (#74045) üzenetére


Rossi
addikt

Nem vagyok benne biztos, mindenesetre ismerős (Wallis-os) F87-esére a Wallis Motor Pestben azt mondták, hogy nyugodtan hordja 30.000-enként...

Én 10.000 km-enkénti cserével sem lennék nyugodt, ha ilyenem lenne és hajtanám, de igazából a kihajtás is izgatna, mert amiket írtam (20-30.000 km periódus osztóműre és diffikre, váltóra) egy anyagi csőd lehet.

Szóval fő autónak szerintem rohadtul nem érdemes M modellt venni, kivéve, ha évente nem zavar 1-1,5 milla szervizköltség, meg 4-5 milla üzemanyagra.
Szerintem.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74063) chess001 válasza Rossi (#74062) üzenetére


chess001
aktív tag

Lehet nem vagyok elég műszaki, de nem értem a váltó, osztóműnél a 30e-s periódust. Nem szennyeződik, ha rendesen van hűtve, akkor nem is melegszik túlzottan, miért kéne folyamatosan cserélni?

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74064) tasiadam


tasiadam
veterán

Hetvegi BMW posting

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74065) Lisztok válasza tasiadam (#74064) üzenetére


Lisztok
lelkes újonc

Jó az aláírásod :)

(#74066) brumi1024 válasza chess001 (#74063) üzenetére


brumi1024
veterán

Azt én is sokallom. Ez nem DCT, a ZF 40-60 ezer mérföldet javasol, rámondásra nem dupláznék rá.

#74062 Rossi: 10 ezrenkénti olajcserével is messze túl sok az az évi 1-1.5 milliós szervizköltség, pláne egy új autónál.

[ Szerkesztve ]

(#74067) tasiadam válasza Lisztok (#74065) üzenetére


tasiadam
veterán

Koszonom :D buszken viselem, a masodik nemsoka valtozik, a tobbi nem

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74068) brumi1024 válasza brumi1024 (#74066) üzenetére


brumi1024
veterán

xDrive modelleknél 50 ezer mérföldnél javasolt a váltó és diff olajcsere, gyors keresés alapján egy 100-asból megvan a szükséges gyári olaj, maga a folyamat állítólag könnyen megoldható.

[ Szerkesztve ]

(#74069) Rossi válasza chess001 (#74063) üzenetére


Rossi
addikt

Facebookon posztolt egy M4 Competition-ről, 2D Autószerviz a neve, 8.000 km körül próbaképpen leengedtek minden hajtóműolajat, az osztóműben és a diffikben már égett volt az olaj...

Most nem tudom linkelni, de 4 napja posztolta, nyilvános a profil.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74070) Rossi válasza brumi1024 (#74066) üzenetére


Rossi
addikt

M-es modellekre értettem, fő autóként használva, évi 3-4 olajcsere (én 30-40.000 km-t megyek egy évben), évi 1 osztomű, diffi, váltóolaj és fékfolyadék csere.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74071) brumi1024 válasza Rossi (#74069) üzenetére


brumi1024
veterán

Azért ez erősen felhasználásfüggő, jó eséllyel a nagyon extrém oldalról. Össze szoktam futni aktuális tulajokkal pályanapokon, évi 10-12 pályanappal nem panaszkodtak hasonlóra, de nem eszetlenül használják az autót.

(#74072) brumi1024 válasza Rossi (#74070) üzenetére


brumi1024
veterán

M modellekről beszéltem. 10 ezrenkétni olajcserét tuti magam csinálnék (de nem mert felesleges szvsz), fél óra munka, 1.5 tank benzin árából megvan. De teljesen felesleges, pályanapokra rendszeresen járók sem csinálják.

[ Szerkesztve ]

(#74073) Shadowbull válasza Rossi (#74070) üzenetére


Shadowbull
addikt

"évi 3-4 olajcsere,"

Mégis mi a fenének? Ez szimpla értelmetlen környezetszennyezés.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74074) Shadowbull válasza Rossi (#74069) üzenetére


Shadowbull
addikt

"az osztóműben és a diffikben már égett volt az olaj"

És ezt megállapították ránézésre?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74075) brumi1024 válasza Shadowbull (#74074) üzenetére


brumi1024
veterán

Egy korty és ki is derült. ;]

(#74076) tasiadam válasza brumi1024 (#74075) üzenetére


tasiadam
veterán

Pacolsz bele tarjat :D

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74077) Rossi válasza Shadowbull (#74073) üzenetére


Rossi
addikt

Volt, hogy 50.000 km-t letekertem egy évben, ott volt 3 olajcsere pl.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74078) Rossi válasza Shadowbull (#74074) üzenetére


Rossi
addikt

Ez egy BMW-re szakosodott autószerviz, gondolom láttak már égett meg nem égett olajat, de ez csak tipp.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74079) Rossi válasza brumi1024 (#74072) üzenetére


Rossi
addikt

Nekem logikusnak és hihetőnek tűnt, amit a posztban írt a srác, ha M-es BMW-m lenne, én is így csinálnám.

Mondjuk az is érdekes, hogy a posztban azt írja, hogy a hátsó diffiolaj volt a legramatyabb állapotban, és nekem is a hátsót cserélték garanciában, mivel olajcsere után elkezdett ropogni.
Igaz, nekem csak M Performance autóm volt, de gondolom van összefüggés.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74080) chess001 válasza Rossi (#74079) üzenetére


chess001
aktív tag

Megtaláltam őket, nekem ez nagyon csak a bevételnövelésről szól!
Ha megég az olaj a difiben, akkor nagyon elmérnökölték volna, de elég sok driftkocsi megy még a régi gyári difikkel, nem hiszem, hogy bírná, ha annyira rossz lenne a konstrukció.
Plusz, ha jól tudom a difiken egy csavar van, elég macerás bennük az olajcsere azon keresztül, szóval átmosni nem lehet a helyén, ezért is kétkedve állok hozzá, hogy miért kéne annyira cserélgetni.
Fékfolyadék cserére is km-t/évente írnak, annak mi baja van x km-nél? Annál amit felvesz vizet azt megmérik, hogy ne okozzon korróziót, ne változzon a forráspontja. Ezeket így minden magyarázat nélkül kiírni nettó szakmaiatlanság, nem véletlenül korlátozták le a hozzászólásokat is.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74081) tasiadam válasza chess001 (#74080) üzenetére


tasiadam
veterán

Enyemen 2 csavar van, asszem 1 eves az olaj benne, elotte 20 eves volt :B de az LSD difik jo kerdes, hogy birjak, ha nem LSD, akkor en is nehezen kepzelem el, hogy annyira megeg

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74082) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Első differenciálműben és osztóműben 60Ezrenként kell olajat cserélni hátsó diffiben elég a 100E Km is. Osztómű / első diffi-ben a legkevesebb az olaj töltet 4-6deci!! és 60E Km alatt valóban megég az olaj főleg az osztómű fekete az olaj égett büdös is sőt rengetegnél már érezni rendellenességet az osztóműben mert nem megfelelő az olaj minősége megkapja az új olajat és utána megszűnik az apró bele bele rángatás. Motor olaj 10E Km után valóban csere érett szokott lenni aki rengeteget pályázik és nem tiporja az autót annak is ~12... Dízelnél azért is kell olajat cserélni időben mert folyamatosan a regenerálás miatt gázolaj kerül a motorolajba. Egy átlagos autó olajcserétől olajcseréig 0,5-1L olajat megeszik de ennyi gázolaj bele is kerül ennyi idő alatt szóval alapvetően a szintet nem látják csökkenni emiatt... Benzines autóknál is 8-10E Km az általános.Ha másból nem már abból is szokták látni a tulajok,hogy fárad az olaj,hogy egyre jobban melegíti el az olajat az autó ahogy egyre több a Km. Mi 1 135i-n azt tapasztaltuk meg még más benzinesen is,hogy 8000Km ig szokta az olaj jól tartani magát még nem melegszik el ( illetve addig kis mértékben melegeszik folyamtosan ) utána teljesen elszáll. Érdekes gyári BMW 5W30-al már ahogy berakod szar egyszerűen melegszik az olaj a Motul 5000Km-ig nem melegszik annyira el mint a gyári aztán 8000ig annyira mint amikor a gyári olaj van benne. Az említett szerviz tulaja meg jóbarátom kifejezetten jól ért hozzá nem beszél hülyeségeketa szakmában egy elismert szerelő. 10 ezrenként nem kell hajtómű olajat cserélni ez is egyértelmű. Viszont mint ahogy írtam mivel nagyon kis töltettel működik sokkal hamarabb is elhasználódnak. Váltóban 60-120E Km Között ez felhasználási módtól függ.Osztómű meg diffibe is már csak feltöltő csavar van le kell szívni belőle. Fékfolyadékot meg alapvetően 2 évente elég cserélni de aki nagyon sportosan használja annak 1 év után el szokott fáradni. De rá is lehet mérni műszerrel is. annyit mi motorolajat is küldtünk be olaj elemzésre és elfáradnak az olajok egyszerűen főleg ha még sportosan is van használva

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#74083) abrtom87


abrtom87
tag

Sziasztok. Tudna valaki tippet adni?

Márkaszervizben új EGR-t kapott az autó, szelepfedelet, komplett tisztítást a soron (mindenről van kép) Viszont azóta 290900 2A8300 hibát dob az autó (EGR hűtő kormos). Turbó, csövek, stressztesztelve, minden nyomás rendben van, semmi szivárgás sehol. 3 hétig volt a kocsi a szerelőmnél, semmit sem talált. EGR-t is szétkapta, patika új minden, semmi korom, semmi eltömődés. Most itt tartok.
Utolsó gondolat, hogy szoftveres lesz a probléma. Elképzelhető ez? Illetve, hogy márkaszervizben nem programozták fel az új EGR-t? Visszavenni szerintem nem fogják, így is örülök, hogy megcsinálták. Ez “otthon megoldós” lesz sajnos.

(#74084) FIREBLADE78 válasza tasiadam (#74067) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nyugi. Én is ilyen vagyok. ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#74085) tasiadam válasza abrtom87 (#74083) üzenetére


tasiadam
veterán

EGR falazó eltávolító szett BMW típusokhoz - BömbiBolt

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74086) tasiadam


tasiadam
veterán

NEM reklámnak akarom tolni, mert nem hirdetem, csak a benyás E39 tulajokat kérdezem, hogy kell-e valakinek egy működő klíma ventilátor, 3 eres, tekintettel arra, hogy ezek nem javíthatók és úgy kell vadászni rájuk. Elöbb dugtam rá az autómra, amin szépen forog is, szóval fasza, csak mint kiderült, sikerült nekem szerválnom még 1 másikat is, és van a nyakamon 1 benya és 1 dízel is, és a benya rácsa kitakarja az intercoolert.

[ Szerkesztve ]

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#74087) abrtom87 válasza tasiadam (#74085) üzenetére


abrtom87
tag

Így nem vizsgázna le a kocsi, szoftveresen meg nem változna semmi. El akarom adni az autót, de így nem tudom, nem akarom, csak ha tökéletes állapotban lenne.

(#74088) Shadowbull


Shadowbull
addikt

Hamarosan...

[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74089) chess001 válasza Shadowbull (#74088) üzenetére


chess001
aktív tag

Én a kis villanyost várom-még nem láttam a nevét, de talán i3.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74090) Rossi válasza Shadowbull (#74088) üzenetére


Rossi
addikt

2435 kg...
Értem én, hogy ehhez kell a 728 LE meg 1030 Nm, hogy meglegyen a 4 mp alatti 0-100, de már ez is csak egyenesben tud gyorsan menni, mert a kanyarból leviszi a súlya...

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#74091) Shadowbull válasza chess001 (#74089) üzenetére


Shadowbull
addikt

Milyen kis villanyost?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74092) Shadowbull válasza Rossi (#74090) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ilyen időket élünk. Egyre nagyobb autókat építünk, egyre több alkatrészből. Mitől lennének könnyebbek?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74093) CharlieDrop válasza Rossi (#74090) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Leviszi a súlya?

2.2T a mostani autóm. Jobban veszi a kanyarokat,
mint az F20. És még csak nem is légrugó van benne.
Jó futómű sokat jelent.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#74094) chess001 válasza Shadowbull (#74091) üzenetére


chess001
aktív tag

Ami Debrecenből jön sedán Neue Klasse.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74095) Shadowbull válasza chess001 (#74094) üzenetére


Shadowbull
addikt

Debrecenből a SUV (NA5) fog jönni. A szerdán (NA0) kicsivel később Münchenből. Az M változat pedig még később.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74096) chess001 válasza Shadowbull (#74095) üzenetére


chess001
aktív tag

Meg is találtam sajna...
2025: NA5 kódjelű autó gyártása Debrecenben, tulajdonképpen az iX3 átemelése Neue Klasse alapokra.
2026: NA0 szedán gyártásának indítása Münchenben (majd Mexikóban és Kínában).

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74097) Shadowbull válasza chess001 (#74096) üzenetére


Shadowbull
addikt

Keresgess még egy kicsit ZA0/ZA5 vonalon.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74098) chess001 válasza Shadowbull (#74097) üzenetére


chess001
aktív tag

2027, hol van az még... Addigra már a taycan turbo gt ára is esik egy csomót :B

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#74099) Shadowbull válasza chess001 (#74098) üzenetére


Shadowbull
addikt

Fejlesztői szemmel túl közel van :D

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#74100) chess001 válasza Shadowbull (#74099) üzenetére


chess001
aktív tag

Baromi nehéz feladat lehet, ezek már gyakorlatilag mozgó számítógépek-ahol kb. éves szinten minden változik, az aksi fronton meg még nagyobb fennforgás lehet, már nem az a ráérünk teszteljünk, nézzük meg a másikat, most 20 másik van...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.