- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- droidic: Így beszélhetsz élő emberrel EA supportban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- hcl: MS Office365 Linuxon
Új hozzászólás Aktív témák
-
I_Am
veterán
TXT Softec 5W40-es olajat neki. A legjobb amit adhatsz neki. Szűrőket is viheted, de ne Bárdinál vedd meg őket, ha lehet akkor Unix vagy olyan hely ahol nem a legszarabbat dobja ki hozzá a gép. Én mindenkinek azt mondom, hogy felejtse el a 15.000-es olajcseréket. 10.000-enként jó megitatni a gépet és így lesz egy sokáig ép motorja.
Nem ártana átnézetni a vezérlést sem, szíjakat, görgőt, futóművet.
szerk: szűrők: olajszűrő 2.000.- körül, pollenszűrő (ha klímás) 2.200.-, levegőszűrő (ha merevítettet veszel, ami drágább) max 2.000.-
Ezekkel számolj.
-
dokar
addikt
válasz
TexT-BoY #394 üzenetére
ja ültem már foskuszokba, sőt rendszeresen vezetem is őket.
annyi a különbség, hogy az az 1-est jobban veszi, de fölötte semmi változás.
más opelosok szidják a váltójukat, de nekem az enyém tényleg kényelmes és a váltási sebességnél nálam a kuplungozás lehet a szűk keresztmetszet, bár a kuplung is le lett rövidítve, eléggé lent fog.
lekamerázzam neked a váltást vagy mi legyen? miért nem jöttél el a fórumos autóstalira? -
TexT-BoY
addikt
neharagudj de ez kicsit erőss az autód márkáját és tipusát ismerve
.
Ültél már foskuszba vagy hondába? még spanom 1989es 4gen sedan 1.5Civicjébe is jobb váltó volt karbantartástól függetlenül. Nem gondolok bele hogy a te váltód milyen lehet karbantartás nélkül. De mindenképp kell szerintem az az olaj csere
.
a könnyü és egyszerü váltást pedig javaslom kiprobálni egy ITRbe vagy S2000beDe talán egy korrekt állapotu VTI is megteszi, az is viszi a gyorskettőt
-
DeadMeat
nagyúr
-
dokar
addikt
Váltóolaj cseréje felesleges, akár csak a féké. Ha nagyon jót akarsz maganak, akkor kérd meg az egyik ismerősödett, hogy mutassa meg neked hogyan kell motorolajat leengedni és olajszűrőt cserélni. Nem bonyolultabb, mint egy kerékcsere.
Látom közben szerkesztgetsz rendesen.
Légszűrőt bárki tud cserélni, ennél egyszerűbb nincs.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen híg olaj kell a Borába.
-
Daneey
tag
Köszi a válaszokat; már megvettem az autót, most barátkozok vele!
Én egy Castrol TXT Softec-et akarok bele tetetni. 5W-40-es viszkozitás VW 502 00 és 505 00 minősítésű, tehát elég jó. 7,8k bruttó ára van a 4 literes kiszerelésnek. Szerintetek ez jó lesz bele, vagy drága? Szervizkönyv azt írja, hogy lehetőleg VW 502 00 szabványnak feleljen meg.
Ha plusz fék, és váltó olajcserét is csináltatok, akkor motorolajcserével + légszűrőcsere együtt mennyi lenne a költség? 20-30k?
-
DeadMeat
nagyúr
Uhh ha ismered az oregurat,es valos aza 13000km azonnal megvenni az autot!
Az olajat evente,vagy 15k kmenkent keri,amelyik elobb letelik.
De amit mellle meg kellene cserelned,a fek,valto olaj.Nem a km miatt,a kora miatt.
Maszekhozz vidd,olcsobb mint a markaszerviz. 5 liter boven eleg. -
TexT-BoY
addikt
1. évente érdemes mert a tél-nyár közötti hőingás nem tesz jót az olajnak, sőt imho rohadtul rossz. ezért egy tavaszi rendszeres olajcsere mindenképp érdemes.
2. neee
3. igen, vihetsz olajat, normális márkás olajat vigyél, megnem mondom hirtelen milyen olaj kell de megtalálod a papirok között a megfelelő viszkozitást, első tippre 10W40es pl Castrol Magnatec megteszi.
Olajat 1 és 4 literes kiszerelésben szoktak árulni, nemtudom hogy mennyi kell a vasadba de szerintem 1-1et veszel akkor az elég, mert ugyis eszi a kocsi és majd utána tölthetsz.OFF: Anyám késett 3honapot az éves szervizzel és most van a 2éves kocsiba 20.000km, de már tépem a hajam hogy vigye már el a Hondába
.
Hondáná pl 20.000km vagy 1év a Normál periodus de 6honap és 10.000km is lehet erőss igénybevétel esetén ( ezt az opciót a Type R-ekhez meg az S2000hez szokták használni gondolom
)
-
Nkboy
senior tag
Olajcsere, átlagosan 15000km vagy egy év. (Természetesen erről megoszlanak a vélemények) Ha az ember vesz autót, általában cseréli az olajat, légszűrőt, vezérműszíjat. Ki tudja mi van benne?
Márkaszervízben nem tudom hogy mennek a dolgok, de biztos nem az a legolcsóbb megoldás. Maszekhoz vihetsz olajat is meg szűrőt is ha akarsz.
Olaj mennyisége elvileg benn van az autó könyvében. -
Daneey
tag
Sziasztok!
Eléggé kezdő vagyok a témában, szóval ne kövezzetek meg a következő kérdéseimért...
Lehetőségem volt egy ~5,5 éves 13k km-t futott VW Bora-t megvenni (1.6 benzin; 77kW=105LE). Kifogástalan állapotú. Öreg úrtól, tehát ezért a kevés km.
Kérdésem az lenne, hogy a szervízkönyv szerint 3 éve (a km óra állást tekintve 7,5k km-nél) volt motorolajcsere.
(1) Cseréljek benne motorolajat?
Ha igen,
(2) Hivatalos VW márkaszervízben (túl drága lenne?), vagy
(3) Maszek autószervízben? Hol? esetleg tudnátok helyet mondani?
(4) Ha maszekhoz megyek, vihetem az olajat én, és a szerelőnek csak a szűrőt és a munkadíjat kell fizetnem? Mennyi kéne 4l, 5l?Köszi előre is a válaszokat.
-
zoley[HUN]
tag
válasz
laci6600GT #378 üzenetére
áramlástani szerepe van. beszívott levegő nyomásának köze van a szívórendszer geometriai méreteihez (átmérő, hossz, stb) is, más dolgokon kívűl. ne nyúlj hozzá, mert nagy eséllyel csak rontani fogsz rajta, még ha nem is túl sokat.
-
laci6600GT
tag
Sziasztok!
Van egy 1.4-es VW Polo típusú kocsim.
Mi a funkciója a szívótoroknál kialakított csiga alakú kamráknak?
Ez gyári vagy valami más? :S
Segítségeteket előre is köszönöm -
Eagl3
veterán
válasz
Chesterfield #375 üzenetére
Akkor ez generátor zaj lesz?
-
Eagl3
veterán
válasz
Chesterfield #371 üzenetére
Ezt nemtudom látod, ha megyek hazafele megnézem és este beírom.
Miért, mi lehet a gond? -
Eagl3
veterán
Sziasztok!
Akadt egy kis problémám a rendszerrel... Valahogy lecsúszott a méyláda az erősítőről, vissza tekertem rá, szól az összes henszóró, láda minden csak éppen sípol. Ahogy bekapcsolom a cuccoteyből hallani ahogy sípol. Ha csontra letekerem a hangerőt, akkormár nem hallatszik.
Mi zavar be? Mittudok ezzel kedeni? Remélem nem doglött be valami az erősítőn.
-
Chesterfield
őstag
Valaki ismeri a következő fejeket?
JVC KD-BT1
blaupunkt hamburg mp57Milyenek?
-
lsc
nagyúr
válasz
szd@root.hu #367 üzenetére
Amennyiben a biztosíték táblán megkeresed a szivargyújtó biztosítékát , akkor ki tudod számolni a max teljesítményt a biztosíték értékéből . Azt vedd számításba , hogy ha pl. a bizti 30 A-es akkor 360 W-nál olvad le papíron , viszont tartós terhelésre én egy 80 %-nál nem terhelném jobban . A kérdésedre tudni kellene a beépítendő cuccok teljesítmény felvételét .
Legrosszabb esetben be kell szerezni a gyárival megegyező biztosítékot , és ki kell próbálni , amennyiben nem bírja akkor a biztosítékot lenyomja és akkor csere . -
szd@root.hu
tag
sziasztok
nem akartam ezért új topikot nyitni, ezért nem is vagyok benne biztos,h jó helyre írok.
van egy fm modulatorom (szivargyujtóról megy, vagyis annak a kábeleire van rákötve), ami be lesz építve a műszerfalba kijelzőstül, mindenestül együtt. lenne rajta egy usb port, amire egy usb hosszabbító megy, amire egy usb elosztó lesz rátéve (2-es), amire a műszerfalba beépített kártyaolvasó megy, és szintén egy usb hosszabító ami a szintén a műszerfalban végződik..
elég nehéz így elképzelni,
a kérdésem az lenne,h elbírja-e a szivargyujtó ezeket (vagy a modulator). gondolok itt a sok usb elosztásra, hiszen mikor csak a pendrive lesz bedugva, akkor a kártyaolvasó is megy, mert áram allatt lesz és nem akarok folyamatosan biztosítékot cserélni. szerintetek így biztonságos? csak azért, mert nem tudom egy usb-nek mekkora feszültség kell, meg meddig terhelhető a szivargyujtó, vagy az 1. usb kábel..kicsit nehéz talán elképzelni, de itt egy kép róla:
[link]u.i.: nem akartam ezért új topikot nyitni, ha rossz helyre írtam ezt, légyszi írjátok meg,h hova kellett volna, mert nem találtam semmit...
-
dokar
addikt
Én LG-t vettem, van hozzá távirányító is és USB csatlakozási lehetőség, így pendrive-ról lazán tudom hallgatni a zenét. De ami érdekes, hogy párszor megbolondult: felcserélődtek a gombok szerepei, nem lehetett hangosítani... stb. Ezt úgy tudtam orvosolni, hogy leszedtem az akksi sarut, majd később visszaraktam. Ez egyfajta rádió resetnek felel meg. A rádió többet nem hibásodik meg, mert már egy jó ideje szigorúan csak kikapcsolt rádió mellett indítok. De hogy témánál maradjunk azt is leírom, hogy pl a LED-es helyzetjelzőt is tönkre tudja tenni az indítás, ha akkor bekapcsolt állapotban van.
lsc: normál esetben is visszakapcsolgatok, csak sokkal lágyabban, ergo nem magas fordulatra érkezem, hanem közép alá.
A benzinfogyasztás meg szintén 0 ha a fékezés végén nyomod ki a kuplungot .
Ennek nem állítottam az ellenkezőjét.
-
rlazol
veterán
sziasztok,
nem tudom, jó helyre írok-e, kezdő autós vagyok, és szeretnék egy olyan autórádiót, amin mp3-et digitális formátumban le tudok játszani. Akár úgy, hogy az utcai mp3 lejátszót USB/jack kábelen hozzákötöm, akár CFII/SD stb kártyán. Mit javasoltok?köszi!
-
lsc
nagyúr
Ez mind szép és jó , csak itt nem erről volt szó . A módszeredre visszatérve , szerintem feleslegesen terheled az erőátvitelt és a motor vezérlését /bordásszíj /, a fék azért van , hogy azzal fékezzük a kocsit . A benzinfogyasztás meg szintén 0 ha a fékezés végén nyomod ki a kuplungot .
-
dokar
addikt
Az én módszerem:
Miközben taposom a féket folyamatosan visszakapcsolgatok, úgy, hogy az adott fokozatban magas fordulatszámra érkezzek (de nem RPM limit fölé). Ez egészen így megy 2-esig és amikor már csak kb 20-nál járok, akkor emelem ki tartósan kuplungot.
Ezzel a módszerrel nő a fékhatás a magas-közepes fordulatszámú tartományok miatt, továbbá a motorfék is erősebb lesz, mert hamarabb kerül az alacsonyabb fokozatba, ahol sokkal jobban visszafogja az autót. Ekkor természetesen semmi benyát nem kap a motor, olyan mint a lejtmenet program.
Ezt a módszert valódi vészhelyzetben nem biztos, hogy tudnám alkalmazni a meglepődéstől. Kisebb, de azért rizikós dolognál már segített, hogy magas-középmagas tartományban volt a fordulat (ekkor van nagyobb ereje a motornak), mert a durva fékezés után hirtelen gyorsítanom kellett, hogy elkerüljek egy balesetet.
-
lsc
nagyúr
Amennyiben nem tűnt fel , akkor talán nem véletlenül hangsúlyoztam , hogy az elektronikus karburátornál van így , mivel a hagyományos porlasztónál az alapjáratin keresztül folyamatosan van benzinellátás . Aki alapjárat környékén akar motorféket létrehozni , az meg is érdemli , viszont ameddig a fordulatszám az alapjárat fölött van addig nem kap üzemanyagot , ha alatta akkor igen .
-
lsc
nagyúr
válasz
plömplöm #357 üzenetére
Nem érted . Vészfékezésnél a fék a kerekeket mondjuk 1 mp alatt blokkolja . Amennyiben nem nyomod ki a kuplungot , akkor a motort is 1 mp alatt blokkolnia kellene , ami nem igazán elképzelhető , ABS-nél is ugyanez , csak ott ugye blokkolások sorozata van . Amennyiben 3 ezerre pörgetett motort leállítasz /lekapcsolod a gyújtást / , akkor Te is rájössz , hogy a motor nem egy mp alatt áll meg , tehát az előbbi helyzetben a féknek kell azt is lefékezni , ennyi . Az alapjárati rész meg pluszban jön rá . Amit írtál , az sima fékezésnél rendben van , viszont vészféknél amennyiben nem nyomod ki a kuplungot , akkor ugyanaz , mintha fékkel sebességben lefullasztanád a motort , csak ugye itt általában nem alapjáraton megy a motor .
-
Tudom jól, hogy a bubu hogyan működik.
De akkor vegyük két felé a témát.
Régi autók, és új autók számítógéppel kiokosítva. Utóbbiak ténylegesen nem fogasztanak üzemanyagot motorfékkor, addig, amíg a beállított alapjárati fordulatszám-tartomány közelébe nem jut a főtengely.
Régi autóknál viszont nincs ilyen okosítás, idézem:
"Az autót motorfék üzemben használva, a porlasztó feleslegesen biztosít alapjárati keveréket a motor számára, hiszen az a hajtáslánc miatt nem tud leállni, forogni kényszerül"
Az pedig hab a tortán, hogy ha karbis vassal közlekedsz, akkor az alapjárati fúvóka is ugyanúgy dolgozik, mint a főfúvóka. Mert ugye, tegyük fel a kérdést magunkban, hogy mi a frászkarikától durrog a (karbis) sportmotor, amikor tízezerről engedi el a sporttárs városban a gázkart...Ha nagyon szőrszálat akarnék hasogatni, akkor mondanám, hogy új autóval motorfékezz alapjárat környékén, és fog enni naftát, de nem vagyok szőrszálhasogató
písz.
-
plömplöm
őstag
nadeha a kuplungot NEM nyomod ki (tehát a pedált be), akkor a hamarabb alapjáratra visszaállni akaró motor segít a lassulásban, nem? az ő "folyamata" gyorsabban megy végbe (ahogy üzemanyag hiányában elveszti a lendületét), mint az autó lassulási folyamata, tehát ő gyorsítja az autó lassulási folyamatát, nemdebár?
ha a motor önmagától 3ezres fordulatról 1mp alatt alapjáratra áll, de a 3ezres fordulathoz tartozó sebességről 5mp alatt fékezed le az autót, akkor a motor 1mp-es "akarata" csökkenti ezt az 5mp-et, nem? milyen nyelven írjam már le...és ismét mondom, hogy itt is le legyen írva, a legvégén persze a fékezés ellen tesz így a motor (a nem oldott tengelykapcsolóval), hiszen megpróbál majd életben maradni, amikor az alapjárathoz tartozó sebesség alá lassítjuk az autót akkor elkezdi "gyorsítani", ez ami kerülendő, de egészen addig segít szerintem. én nem tudnék választani a kettő eset közül, mármint hogy mit oktassanak, tehát hogy egyszerre betaposni mindkét pedált vagy hagyni fent a kuplungpedált és csak a féken állni kétlábbal. egy fürge pörgős motorral tutin sokat segít a motorfék, egy agyonlassítottal viszont lehet rajta rontani... passz
-
lsc
nagyúr
Tüzi
Akkor neked még egy kicsit tanulnod kell a motorok működését , motorféküzemben az adagoló , elektronikus alapjárati szelepes porlasztó és a befecskendező teljesen elveszi az üzemanyagot a motortól . A kipufogófék pedig eleve dízel teherautókon van , és azért van torlónyomás a hengerekben , mert a kipufogót egy szelep elzárja az üzemanyag ellátás megszüntetése mellett . Benzinmotornál csak a súrlódás , és a sűrítési ellenállás van . -
lsc
nagyúr
-
plömplöm
őstag
figyu, én értelek, és nem fogom még kitudjahányszor leírni, és neked sem kell, de:
"A motor nem fog azonnal megállni": mi az hogy azonnal? csúnya is lenne szegénytől elvárni hogy azonnal megálljon, nem is várja el tőle senki. de ha haladsz a te általad említett 3ezres fordulatszámmal ötödikben, ez pld nekem valami 100-110kmph, és rátaposol egyszerre a kuplungra és a fékre, akkor a motor hamarabb áll alapjáratra mint ahogy az autó megáll, tehát nem igaz hogy a motort is a féknek kellene lassítania. te hamarabb megállsz százról minthogy visszaállna alapjáratra a motor? milyen autó az?tüzinek ha jön:
"Ha eléggé elveszed a lábad a gázpedálról, motorféket tapasztalsz. Ez abból áll, hogy adagoló/karbi/injektor csak az alapjárathoz szükséges naftát tolja a hengerbe."
nem. motorféknél nem kap üzemanyagot a motor, a keverékolajzású (kétütemű) motoroknál ezért alkalmaznak szabadonfutót. a teherautók kipuff-fékjét hüjeség ideírogatni. az off-od pedig úgymellédumálás, ahogy van. ne bújj "közmondások" mögé. -
lsc
nagyúr
Akkor elkezdem elölről , 5-6-7-éve /vagy több / olvastam egy tesztet /talán az AM-ben , hogy amennyiben vészfékezésnél nem nyomod ki a kuplungot , akkor nő a fékút . Amennyiben vészfékezel , akkor blokkolnak /ABS-nél blokkolások sorozata / a kerekek , és ha nem nyomod ki a kuplungot , akkor nő a fékút , mivel a fékeknek kell blokkolni a motort és az erőátvitel egy részét . Szerintem is logikus , mivel egy egyszerű teszttel is ellenőrizhető . Pörgesd föl a motort mondjuk 3 ezerre , és vedd le a gyújtást . A motor nem fog azonnal megállni , gondolom ezt Te is belátod , meg így tudod . Vészféknél ezt is a féknek kell lefékezni , emiatt nő a fékút . Ne gondolj nagy különbségre , viszont mint írtam , nem egyszer számít az 1 m is . Mivel arról szólt a beszélgetés , hogy most úgy oktatnak , hogy sima fékezésnél is ki kell nyomni a kuplungot , erre írtam , hogy szerintem emiatt a teszt miatt / több helyen is foglalkoztak vele / terjedhetett el ez a hülyeség /mármint a kuplungos fékezés /.
-
The DJ
addikt
Igen belül lehet, azt tudom, nekem is a kocsi egész belseje kék, minden világítást kékre cseréltem, a Pioneer fejegység is kék, emellé gondoltam volna, hogyha már a fényszórók is kékes hatásúak akkor egy kékes neon még dobott volna a dolgon, de akkor az lesz, amit javasoltál, felszerelem, és ha tiszta a levegő bekapcs
-
The DJ
addikt
-
The DJ
addikt
Skacok nekem egy egyszerű kérdésem lenne: Mi a magyar jogszabály az autók alvázára szerelt neonokkal szemben? Legális, nem legális, milyen módon tehető azzá?
-
Stylie
aktív tag
Nagyon szépen köszönöm
Bár néha különböző válaszokat hallottam.Van aki azt mondta hogy simán rámegy az nem számít az a 2 mm, akkor vki azt mondta hogy mozgókúpos felnicsavarral talán rámegy, no mindegy, keresek rá egy másik felnit az lesz a legtisztább -
Stylie
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy most kinéztem egy felnit magamnak, ami 4*98as osztókörű de úgy tudom az én kocsimra 4*100as megy...Na most meg lehet oldani hogy amit kinéztem azt fel lehessen rakni és jó is legyen rá?Előre is köszönöm a választ
-
lsc
nagyúr
Hali
A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .
Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .
-
CYBERIA
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan oldják meg, hogy ne dőljön be úgy az autó kanyarban, mint egy Wartburg? Hallottam egy olyan szót, hogy kanyarstabilizátor, ennek van-e szerepe a dologban, és ha van, akkor hogy működnek ezek a dolgok?
-
lsc
nagyúr
válasz
[HUN]Tyson #336 üzenetére
Hali
A Te dolgod , igaz szerintem felesleges pénzkidobás. -
lsc
nagyúr
válasz
[HUN]Tyson #332 üzenetére
Hali
Szerintem normális elektromos rendszer /akksi, izz. gyertyák ,önindító/ illetve üzemanyagrendszer /normálisan beállítva ,új szűrők(légszűrő is),szivárgásmentesen/ tartósabb eredmény . Amennyiben többet szánsz rá egy flakon "akárminél" a Bosch szervizeknél van üza. rendszer tisztítás ,igaz nem tudom mennyibe kerül . -
dokar
addikt
válasz
[HUN]Tyson #332 üzenetére
-
[HUN]Tyson
senior tag
Hali!
12 éves 1.9 TDI motornak szeretnék most a hideg alkalmából kedvezni egy kicsit vmi jófajta adalékkal.
Kisebb súrlódás, könnyebb hidegindítás, koszoldás, cetánnövelés, füstöléscsökkentés stb kulcsszavakkal.
Mit ajánlotok? -
The DJ
addikt
Köszi mindenkinek, mostmár lesz min elindulni
Gyújtás/előgyújtás beállítás, karbi + üzemanyagszűrő tisztítás és ellenőrzés és utána kiderül jutottam-e valamire
Ha nem, akkor úgyis jelentkezek még
-
george11
addikt
-
george11
addikt
Ha 83-as, akkor az gondolom még karburátoros lehet.
Valószínű a gyorsítófúvóka(vagy második torok) nem működik normálisan(vagy egyáltalán nem).
De mondok én triviális dolgot is: nézd meg a gázbowdent, hogy nincs-e kinyúva... lehet csak a pedált nyomod tövig, de karbin az még csak fél állás.
Ha csak annyi lenne, hogy nem kap elég benzint, vagy levegőt, akkor lehörögne nagy gázra, vagy akár le is fulladna.Ha ezek a dolgok látszólag rendben vannak, akkor lehet valami vákumcső baj lesz. Ha jól tévedek a netes infók alapján egy kéttorkú karbi van rajta. Valszeg ott lesz a bibi. Ha viszont nem a kéttorkú van rajta(amivel gyárilag szerelték), akkor meg az lesz a csöcs, ugyanis a sima karbis gép az olyan 60LE.
Egyszó, mint száz első körben én leszedném róla a karbit, kipucolni, és megnézni, hogy minden működik-e rajta rendesen.
Ha a második torok mechanikusan nyit(mint a warthburgon és sok egyében), akkor egyszerű a képlet. Le kell venni a légszűrőt, és a gázkart a (karbin)teljesen el kell tekerni, amíg lehet. Ha ilyekor mindkét torok nyit, akkor valszeg eltömődés lesz, ha nem nyit, akkor meg a nyitószerkeszet lehet elszállva/beszorulva.
Ha vákumosan nyit (mint a Skodák), akkor már érdekesebb megnézni, hogy megy-e mindkét torok, mert be kell indítani a vasat (légszűrő nélkül), egyik emberke nyom egy padlót neki, a másik meg nézi, hogy nyitnak-e a torkok. / ha vákumos akkor van valahol a karbi oldalán van egy kis vákumdob(mint egy pici ufo 4-5cm átmérővel), vagy egy kis gumicső meg a karbiba, és máshol van vákumdob.Ha a torokok nyitnak, akkor goto karbi szétszerelés, és takarítás. Ilyen idős autóknál sokszor már elég sok kosz ülepedik le a tankban, amit alkalomadtán előszeretettel összeszed a karburátor, és eltömődik.
Ez jó hosszú lett, de remélem segít valamennyit
-
The DJ
addikt
Köszönöm a választ
A légszűrő ki lett tisztítva és ellenőrizve, elvileg nincs vele gond. A benzinszűrővel viszont már lehet, hogy bajok vannak. Én is az üzemanyagrendszer hibájára gondoltam, ugyanis ha egymásután gyorsan próbálom benyomni a gázpedált, akkor képtelen felvenni az ütemet a motor. Tehát: Benyomom, felpörög, elengedem és egyből nyomnám is be, de idő kell míg újra elkezd felpörögni. Ha az ember nagymamásan 60-al akar vezetni akkor ez szinte fel sem tűnik, de nekem zavaró, mert nem ehhez vagyok szokva és ezek a kocsik azért ennél jóval erősebb és gyorsabb gépek.
-
The DJ
addikt
Azt hiszem ide illik ez a kérdés.
Szinte ingyen hozzájutottam egy 83-as 1.4-es Peugeot 205 benzines GT-hez. Ki nem nézné senki belőle a korát, nem rohad, jól néz ki, belülről is csak pár dolog érett meg cserére rajta. Műszaki még van rajta, gumik jók, motor és környéke rendezett, nem olajos. Látszik, hogy szeretve volt.
A kérdésem: Oké, tudom öreg autó, csodát nem kell várnom és F1-es vezetési élményt se, de érzem, hogy egy 80 lóerős autóban több van, mint amit most mutat. Az olajat nem eszi, a motor szépen jár, de... A végsebessége kb 100-110 km/h, de az is csak nagyon lassan. A gyorsulása az ami nagyon nem tetszik. Padlóig nyomott gázpedállal is rengeteg idő kell neki hogy elérje a kívánt sebességet. Plusz még olyat vettem észre, hogy mikor lenyomom a gázpedált akkor megindul, de egy pillanat múlva azonnal érzem, hogy vissza is esik a sebesség, de szinte azonnal újra el is kezd "húzni". Jobban nem tudom leírni, de mivel én nem értek annyira a motorikus dolgokhoz nem tudom, hogy mit kellene esetleg átnézetnem vagy kicserélnem (Az alkatrészek fillérek hozzá.) Valakinek lenne esetleg tippje? Jól érzem, hogy többet kéne neki tudnia?
-
Eagl3
veterán
Sziasztok!
Chip tuningot szeretnék az autómba, van esetleg köztetek vki aki tud szerezni, szerelni ebben a témában?
-
_seth_
veterán
Egyes emberek olyan mérhetetlenül hülyék, hogy az már elborzaszt...
Adott egy körbe spoileres hófehér B corsa persze semmi alufelni csak dísztárcsa... az ürge már 1,5 órája a riszatóval szórakozik közben időnként benéz a motortérbe hátha kimászik az autóból a hiba ugyanis amint kinyitja az ajtót szól a riasztó persze ez ennek a rendje de gondol ezt teszi miután kikapcsolta is...
Na most emberünk nem ám az a fajta aki feladja... nem ő bizony próbálkozik hátha az egyik nyitás után nem szól majd a riasztó persze mindig szól és mérgesen be is csapja az ajtót...
Komolyan mondom előbb el kellene vágni a sziréna kábelét utána meg a tulajt kellene csúnyán hazavágni mert ez már nem kicsit idegesítő így péntek reggel egy lakótelepen...
-
Zewa
senior tag
Sziasztok!
98-as 1.3as Fiestához merre találok jó& olcsó generátort? Használt lenne az ideális mert megválok az autótól és lehetőle nem küöltenék rá sokat..
-
Bubu79
addikt
válasz
dragonfx #304 üzenetére
Ha jól rémlik, akkor a légtömegmérők egy részénél potit alkalmaznak, másoknál fűtőszálat, ezek ellenállásváltozásából és a beszívott levegő hőfokából számolgatja ki a vezérlőelektronika, hogy mennyi levegő megy át a műszeren
Mivel mindkét megoldás közben az alkatrész kopása/fogyása áll fent, valamint koszolódás is előfordulhat, így simán gallyravágódhat a légtömegmérő zúzás nélkül is
-
dragonfx
veterán
"ekkor szoktak jönni az olyan gondok, hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy mint régen"
na ez érdekes mert néha én pontosan így érzem...
...a légtömegmérő egyáltalán tönkre tud menni fizikai behatás nélkül?...a lambdaszonda tönre sajnos
...pedig bosch......mentségkre legyne mondva generátoron ez díszeleg>>"made in england" "93/20(gondolom hét?)"
-
SaNyEe
aktív tag
eleve többet szív be, ezt érzékeli a légtömegmérő, mondjuk ez is olyan válasz lesz mint a többi .. attól függ
. Aztán ottvan még utána a lambdaszonda is. Több beszívott benya-levegő keverék, nagyobb égéshő, melegebb távozó gázok. Ebből azt hiheti az ECU, hogy nagyon elszegényítette a keveréket és több benyát adagolhat a levegőhöz, ha a légtömegmérő nem tud többet mérni mint amit gyárilag be tudott szívni a motor. Szóval ez elég összetett kérdés, a másik meg, hogy az üzemanyagellátó rendszer elbír-e a megnövekedett igénybevétellel.
Azt tom mondani, hogy minden nagyobb beavatkozást követően indokolt egy elektronika optimalizálás, persze ezt az adott típusra szakosodott SZAKEMBERREL kell, kellene elvégeztetni, akinek van már tapasztalata az adott motorral és tudja mi merre hány méter.Egyébiránt meg érdemes 5-10 évente (leginkább öregebb autóknál) felülvizsgálni a lambda és a légtömegmérő állapotát mert lehet már rég nem működnek olyan jól mint mikor legördült az autó a gyártósorról és szerencsétlen ECU azt se tudja már, hogy miből mennyit kellene adagolnia, ekkor szoktak jönni az olyan gondok, hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy mint régen(persze ezer más oka is lehet).
-
dokar
addikt
a megnövekedett a lökett térfogathoz illik az ECU-t is hozzáigazítani egy chiptuninggal?
vagy felesleges, mert nagyobb térfogat -> nagyobb beszívott levegő -> nagyobb szívóhatás -> nagyobb légáram -> MAP szenzor által mért adatokhoz az ECU hozzáállítja a megfelelő benya mennyiséget?
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- XIAOMI Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite 2nd Gen elektromos roller
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- Napi 700 ft tól elvihető RÉSZLETRE BANKMENTES HP 840 G11 Ultra 5
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest