Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lsc

    nagyúr

    válasz CYBERIA #338 üzenetére

    Hali

    A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .

    Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .

Új hozzászólás Aktív témák