Új hozzászólás Aktív témák

  • dokar

    addikt

    válasz lsc #356 üzenetére

    Az én módszerem:

    Miközben taposom a féket folyamatosan visszakapcsolgatok, úgy, hogy az adott fokozatban magas fordulatszámra érkezzek (de nem RPM limit fölé). Ez egészen így megy 2-esig és amikor már csak kb 20-nál járok, akkor emelem ki tartósan kuplungot.

    Ezzel a módszerrel nő a fékhatás a magas-közepes fordulatszámú tartományok miatt, továbbá a motorfék is erősebb lesz, mert hamarabb kerül az alacsonyabb fokozatba, ahol sokkal jobban visszafogja az autót. Ekkor természetesen semmi benyát nem kap a motor, olyan mint a lejtmenet program.

    Ezt a módszert valódi vészhelyzetben nem biztos, hogy tudnám alkalmazni a meglepődéstől. Kisebb, de azért rizikós dolognál már segített, hogy magas-középmagas tartományban volt a fordulat (ekkor van nagyobb ereje a motornak), mert a durva fékezés után hirtelen gyorsítanom kellett, hogy elkerüljek egy balesetet.

Új hozzászólás Aktív témák