- sh4d0w: Én és a számítógép
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- Lalikiraly: Sencor SMC BS30 aktív hangfalszett bemutató
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ricsi99: 6. Genes alaplap tündöklése.. kontra MS/Zintel korlátozásai.(Mehetnek a levesbe)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- azbest: Type-c 2x HDMI, USB3, PD töltés 4in1 dongle
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
Üdv!
Nem tudjátok idehaza ki foglalkozik szakszerű lemezfelni szélesítéssel?
Itt egy angol csapat, ilyesmire gondolok wide - wheels -
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Hogyan működnek a váltók? A kérdés pontosan a sebességváltás mikéntjére irányul.
Tehát van egy orrmotoros kocsi, keresztbe épített motorral, így a váltó és a váltókar között ugye nincs közvetlen kapcsolat, ezt rudakkal vagy újabban bowdenekkel oldják meg. A kérdésem az lenne, hogy a rudas illetve bowdenes váltás hogyan működik, kezdve a váltókarnál (váltókulissza?) egészen a váltóig. -
SaNyEe
aktív tag
eleve többet szív be, ezt érzékeli a légtömegmérő, mondjuk ez is olyan válasz lesz mint a többi .. attól függ
. Aztán ottvan még utána a lambdaszonda is. Több beszívott benya-levegő keverék, nagyobb égéshő, melegebb távozó gázok. Ebből azt hiheti az ECU, hogy nagyon elszegényítette a keveréket és több benyát adagolhat a levegőhöz, ha a légtömegmérő nem tud többet mérni mint amit gyárilag be tudott szívni a motor. Szóval ez elég összetett kérdés, a másik meg, hogy az üzemanyagellátó rendszer elbír-e a megnövekedett igénybevétellel.
Azt tom mondani, hogy minden nagyobb beavatkozást követően indokolt egy elektronika optimalizálás, persze ezt az adott típusra szakosodott SZAKEMBERREL kell, kellene elvégeztetni, akinek van már tapasztalata az adott motorral és tudja mi merre hány méter.Egyébiránt meg érdemes 5-10 évente (leginkább öregebb autóknál) felülvizsgálni a lambda és a légtömegmérő állapotát mert lehet már rég nem működnek olyan jól mint mikor legördült az autó a gyártósorról és szerencsétlen ECU azt se tudja már, hogy miből mennyit kellene adagolnia, ekkor szoktak jönni az olyan gondok, hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy mint régen(persze ezer más oka is lehet).
-
SaNyEe
aktív tag
hát kénytelen kelletlen nagyobb lesz a lökettérfogat, mivel megnövelik a furatot, de ezt ne úgy képzeld el, hogy akkor felfúrják mondjuk 5-600cm3el nagoybbra
Teszemazt ha van egy gyárilag 1490cm3 es motor 78 x 78mm (furat/löket).
Ezen mondjuk kell 4mm-t bővíteni hengerenként (szerintem sok, de majd aki már tapasztalt ilyet megaszondja a frankót) akkor lesz 82x78mm. akkor az lesz 1646cm3. Ez 156 cm3 plussz. Hogy ez hoz-e teljesítményben a konyhára? Hát kéneSokat persze nem, de talán minden fordulaton kicsit nyomatékosabb lesz a motor ha(!) nincs valami túl szűk keresztmetszet előtte. Minden alkatrész arra az 1490cm3-re lett tervezve nem pedig erre a megnövelt méretre. Pillangószelep lehet kritikus, annak van egy fix áteresztőképesége azt csókolom, a többit lehet reszelgetni meg eztazt, azzal sokat nem tudsz kezdeni, max veszel rá nagyobbat.
Aztán ottvannak az injektorok, benyapumpa, ezeknek is a megnövekedett igénybevételhez alkalmazkodniuk kell, azért mégiscsak megnőtt az űrtartalom 10,5%al. Ez elvileg még megy neki, gyárilag 20-30%al felül vannak méretezve (lehet kicsit optimista számok, legyen 10-20%). De gondolom érezhető, hogy maximálisan kihasználni vmit nem a leg célszerűbb...Szóval elméletileg igen és a gyakorlat megegyezik az elmélettel . . . elméletileg
-
SaNyEe
aktív tag
ööö attól függ mire kérdeztél rá
A kopást azt kiesztergálják belőle és túlméretes dugattyúkkal még mehet tovább a motor még jó ideig, a könyöklős témánál már akadhatnak gondok
De akármelyikről is legyen szó az már régen nem jó egy motornak se.mod: nem kiesztergálják a kopást, hanem amennyire kikopott középen annyira esztergálják mindenhol a hengerfalat.
-
SaNyEe
aktív tag
A kopás a hengerfalat is érinti, ahol a legnagyobb a dugattyú átlagsebessége (középső rész) ott jobban kikopik és hordó formájú lesz az égéstér. Aztán ha meg kikönyököl valami oknál fogva a hajtókar, vagy elszáll a dugattyú, az úgyis elég jól látható
Ez a kopás egyébként is jelentkezik, de a nem rendeltetésszerű használat meggyorsítja a folyamatot.
-
SaNyEe
aktív tag
ilyesmi konkrét dologgal sajnos nem tudok szolgálni, ha kezedben van a vas és szeretnél belőle majd több teljesítményt kicsikarni akkor a mérés lehet a legmegfelelőbb megoldás, mi az a pont ahol még 95el nem kopogott terhelés alatt, aztán megnézni ugyanezt magasabb oktánszámú üzemanyaggal is, hogy azzal hol kezd el kopogni.
-
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #226 üzenetére
Hát az, hogy mekkora nyomást bír ki az csak attól függ mit raknak bele
Ha valami olyan ''okosítást'' szeretne az illető, hogy csak rávágjuk a turbot meg amik feltétlen kellenek akkor két dolog fog történni, már vagy eleve rossz méretű turbot raktak fel, következésképp alacsony fordulatszámon lesz csak képes tölteni, ha túl nagy akkor meg csak fent de lehet még ott sem. Tehát nem mindegy, hogy milyen fordulatszámon van meg az a 0,6-0,7bar.
Aztán jönnek a finom dolgok, hogy leemelődik valami miatt a hengerfej, megolvadnak a dugók, csapágyak besülnek, elhajlik a hajtókar, de olyat is láttam, hogy a hajtókar leszakadt a főtengelyről és csak úgy odavágta az olajteknőn keresztül! a dugót hajtókart meg a gyűrűket az aszfaltra (hülyeség rulez).
Tehát minden TERVEZÉS kérdése és 20 fillérből nem lehet turbósítani! Voltak már próbálkozások és a végén oda jutottak, hogy kipróbált ezt azt amazt és ott tartottak mintha elvitte volna egy olyan műhelybe ahol kimondotan azzal foglalkoznak és JÓL megcsinálják ELSŐRE! Persze ők nem, ennyiért nem kell mert nagyon drága nekik. Aztán lemaortizáltak egy szett dugattyút, egy motorblokkot és hengerfejet
De végül összejött nekik!!!
Aztán feltettük a kérdést, hogy nem-e lett volna jobb egy gyári turbósat venni??? Sztem tudjátok a választ
Ja és ha mindezzel megvagytok akkor lehet tapsikolni önmagatoknak, hogy hogyan papírozzuk a kocsit mert ugye, hivatalból nem volt csigabiga a motortérben
De, hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre, el lehet cseszni egy motort és turbot is egyaránt 0,3 barral és mehet teljesen üzembiztosan 1-1,5barral is! -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #224 üzenetére
hehe, nem a turboval lesznek ott problémák
Bár ha elég elvetemültek akkor bekergethetik a turbot a Surging line mögé aztán akko csinálhatnak akármit, elviszi a pusztulat(persze ehhez is idő kell, mondjuk nemsok. .)
viszont ha nem akkor később előjönek más problémák a sokkal nagyobb igénybevétel miatt, dieseleknél nemtom mennyire érzékenyek a porlasztócsúcsok, a hajtókarok és dugók mennyire bírják a sokszor 30-40%al nagyobb igénybevételt. De legjobban az érdekel, hogy a nagyon magas kompresszió miatt nem-e emeli le a hengerfejet a szerencsétlenje, jha meghát a magasabb hőterhelés és a váltó ugyebár
Lényeg, hogy gyárilag úgy van megcsinálva, hogy jó legyen és 80-100eFtos csiptől nem lesz jobb egy kocsi, sőt lehet, hogy vághatja a motort roncstelepre a tulaj, nomeg ennyivel nagyobb teljesítményhez jobb futómű, fék és gumi is társulhatna jó esetben, bár Janikának aki a bekötőúttól is 20km-re lakik csak az számít, hogy menjen(majd jóó főtekergyük a turbóóónyomást, egy kicsit jobban fog füstűni de jólesz') megállni meg kanyarodni úgyse kell.
-
SaNyEe
aktív tag
jha hát minimum az kellene bele érezni is nagyon, városon kívül pl semmi ereje, előzni is csak lendületből, kiugrani enm képes szerencsétlenje
városban viszont szépen el lehet vele csorogni a forgalommal, rövid a váltója eléggé meg azt a 101 megkeseredett Nm nyomatékát már 2500rpm-en leadja. Cserébe nem kér sok abrakot 7-7,5liter városban.
Jha ez utolsó szériás escort 96 utáni.
2001ben már az új kasztnis Fiesták voltak? Azok 70 lovasak ha jól tudom. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #210 üzenetére
az meg milyen mikor visszarúg a gázpedál?
Esetleg arra tudok gondolni, hogy még nem volt egészen üzemmeleg a motor, van pár ami ''megvédi'' magát a mechanikus ártalmak ellen, élő példa ismerős VTi-je. Kapott egy nyitott rendszert amitől gyönyörű hangja van, ezt faterja is tudta, jött a szomszéd akinek el akart dicsekedni vele. Szitu a következő:
-szomszéd megjön, faterja üdvözli
-el akar dicsekedni vele a szomszédnak milyen jól szól a gépsas(közben a kocsi már 8-10 órája be se volt indítva szal hideg)
-fatercsávó kocsiba be, indít aztán padló
-motor VTEC váltás előtt szabályozta a fordulatot ~5500rpm em engedett tovább forogni
Meg ha meghajtottál egy motort akkor nem enged a rövid ideig megengedett maximális fordulaton forgatni, az Escortunkban is így van.
Rövid ideig 6300 aztán csak 6000rpm-et enged forogni.
Az időjárási viszonyok ekkora tempónál nyugodtan elhanyagolhatóak . . -
SaNyEe
aktív tag
ez így nem igaz, nagy sebességnél az autó/kamion/busz etc légellenállása drasztikuasn megnő és ez veti vissza a kocsi gyorsulását, majd beáll egy végleges állapot ahonnan már nem képes gyorsítani, mivel a sebesség növekedésével a légellenálllás négyzetesen nő ezért ez az állapot az esetek ~95%ban be is következik (kivétel bivalyerős kocsik amik az 5-6 fokozatot is szabálkyozásig forgatják és az elektronikusan szabályozott 200-250 stb kocsikat).
4. 5. 6. fokozatban tehát nem biztos hogy áll amit írtál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- iPhone topik
- OFFTOPIK: Earfun-lányok Magyarországon
- Mesterséges intelligencia topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Microsoft Excel topic
- Padavan firmware
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest