- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- 1eske: Bőrönd vétel. Hol és hogyan?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
Mi befolyásolja azt egy autóban hogy az egyes fokozatok hol szabályoznak le???
Lhetséges az hogyilyenek befolyásolják?
-miylen benzin van benne
-milyen az időjárás, értsd 35 vagy 25 fok(levegőszürő égés szempontjából???)
-guminyomás
-hány személy, milyne súllyal megyek
-egyes elöző fokozatokat hol váltóm el(érts alacsonyan, vagy majdnem szabályzásnál)
ezek befolyásolhatják??? -
dragonfx
veterán
Nekem sem mindig a középállásban van, van mikor a a kék elméletben hideg felé mozdul, öszintén én nem agyon hiszem hogy autópálya tempon tud nem otpimális lennia hőmérséklet, hisz ok, jön be előa levegő mitn állat hüti nagyon a keringő hütővizet pluszba, d eha odarakom hogy 131-140es tempoban azért 3000-4000et pöröghet a moci akkor nem valószínű hogy hideg marad bármi is.
Nekem éppen dugóban esik le a hőmérséklet, de én úgy figyeltem meg, erősen práhuzamban van azzal mennyi és milyne olaja vana mociban. Amióta tele új olajam van legtöbbször optimálisban van.Előtte nem így volt.De szerintem ha netána műszer téved is, érezni fogod mikor üzembiztos meleg a moci hisz oylnakor jobban is megy, és ha levegőt beengeded a mocitér felől akkor érzed is.
Én úgy tom 70-110 a két véglet, és igen nekem a közép akkor 90, de legtöbbször 80körül van.Azót amióta új hütő van benne, leheta hatásfoka jobb, netán lehet a 318asé a hütő -
dokar
addikt
'97-es F Astra 1.4i 16V:
a hűtővíz hőmérséklete városban/városon kívül 80°C. normális ez? nem 90°C-nak kéne lennie?
pesti dubóban azért felmelegedett már annyira, hogy bekapcsolt a venti (~95-100°C) -
bambano
titán
Ha új gumikat raksz rá, javasolt megnézetni. Egy garnitúra új gumi sokkal több, mint amibe egy ellenőrzés, beállítás kerül. Ha mindegyik régit kikukázod, akkor azzal már kár szórakozni.
Szerintem egyrészt okozhat problémát az ütés, másrészt okozhatta a defektet a futómű problémája. nem tudni, mi volt előbb.
imho. -
dokar
addikt
teljes értékű pótkerekem van, ugyanaz a méret mind a felni mind a gumi mint a többi
akkor a pótkerék előlép normál kerékké
a héten viszont lecsrélem mindet újakra
akkor meg pláne nincs baj. az ütődésektől meg ne félj, max a felni bánhatta egy kicsit.
bár nem tudom milyen manővereket hajtottál végre lassítás közben. -
bobsys
veterán
teljes értékű pótkerekem van, ugyanaz a méret mind a felni mind a gumi mint a többi (a héten viszont lecsrélem mindet újakra)
én arra gondoltam, hogy mivel 130nál az eleje szinte a felnin közlekedett (igaz nemsokat), meg az ütés, hogy eltűnt alóla a gumi, okozhat problémát? -
bobsys
veterán
szombaton sikerült az M6-oson 130nál egy elég erős bal első defektet kapnom, egy pillanat alatt elszállt, miután sikerült egyenesbe rakni újra a gépsast, természetesen leállósáv, kerékcsere sb...
ezekután érdemes lenne megnézetni a futóművemet? lehetséges hogy valami elnyomódott, szétverődött a környéken? -
dokar
addikt
A max teljesítményből a fordulatszám ismeretében számolható a max nyomaték
ilyet senki nem állított
de ha már adtál egy ilyen mondatot, akkor a következőre javítanám:
A max teljesítményből és az ehhez tartozó fordulatszám ismeretében számolható az ugyanezen a fordulaton fellépő nyomaték.
pl nézzük az én kis gyárilag 90 lovas verdámat:
amit tudunk: 125Nm@4000RPM, 66kW@6000RPM
ebből a következőt számíthatjuk: 52,36kW@4000RPM, 105,42Nm@6000RPM -
-
dokar
addikt
Ezt nézzétek mit találtam! [link]
Úgy látszik igazam volt a váltásokkal kapcsolatban. -
Dumb
senior tag
Az Ignis tükre mindent kibír?
[link]
-
dokar
addikt
válasz
dragonfx #165 üzenetére
de legalább vmi minimális infót megejthetnél a cuccokról
én nem szoktam driftelni, mert féltem a féltengelyt, de ellenben szeretem a gyors rajtokat, a koptatós 13-as barum gumin már sikerült egy-egy szálszakadást elérni mindkét első kerékenén ezt télig elkoptatni akartam, nem szálszakítani
amúgy vminek nekicsapódtál? -
dragonfx
veterán
Majd ha biztos lesz.
Akkor viszont képekkel.
Vagy netán a talin élőben?
Ma rájöttem nem tudok jól vezetni
Esett eső kicsit megpróbáltam driftelni megint de túlfeszítettem a fizikai húrt, nem csúszott meg, mondom nézzünk egy tócsát majd ott.....hát majdnem csúnya vége lett...szal mostantól megint STOP van egy darabig mert nem akarok megdögleni, sem magamban, sem kocsimban, sem máséban kárt tenni.......Csak annyit hogy kb 300 fokot írtam le a kocsival
...nem volt kellemes, úgy néz ki egy futóműállítással+felnicserével megúszóm, de lehetett volna sokkal sokkal necesebb is
...Dragon fakking stop!!!
-
dragonfx
veterán
Ha mindne igaz lassan úton vannaka cumok a verdára
-
DeadMeat
nagyúr
Meg volna kerdesem
Futomu es rosz gumi.A rosz gumi tehet kart a futomu alkatreszeiben?Kicsit raz a gumi(hirtelenjeben ezeket tudtam szerezni defekt utan)Nem veszes,enyhe vibralas a padlolemezen,nagy hang.... 1 honapot volna fent.
-
Dumb
senior tag
Az egyik legjobb hang forrása. Vajon beférne egy SL55 motorterébe?
[link]
-
dokar
addikt
-
dragonfx
veterán
A felvétel rossz vagy ennyire repedtfazék a hangja???
Ez a direktszürőtől van vagy az új hátsó dobtól???
Nekm mikor el volt repedve a dob akkor volt ehhez hasonló szép hangja...sajna azóta kicseréltettem, ful gyárira és így eltűnt a hang.
Le kell raknom valahol egy fekvőrendőrre -
-
bambano
titán
válasz
hobizoli #130 üzenetére
Az, hogy nem folyamatosan jön a motorból a kipufogó gáz, áramlástanilag lengéseket okoz a kipufogóban. Adott motorhoz, adott fordulatszámhoz lehet optimalizálni a kipufogó rendszer hosszát, amivel el lehet érni, hogy a gáz szinkronban lengjen a kipufogáshoz képest, ez valamennyi szívóhatást biztosít a hengernél, javul az öblítés azon a fordulatszámon.
-
-
dokar
addikt
na ki lett cserélve a gyári középdob egy gázgyorsítóra, hangja vmelyest változott, talán picit jobban megy, ellenben a kipufogó vég nagyon forrú
-
bocX
tag
2005.03...hmm...mintha lett volna egy két módosítás már azóta de ezt mondom 100-ra.
sztem nem érdemes ilyenben gondolkodni - motorcsere, főleg nem tipusazonos motornál, a gatyája rámegy az embernek, ha hivatalosan akarja csinálni az ember, szal hogy az utcán rendszámmal mehess vele...nagyon sokba kerül a sok engedély plusz vizsga nem akarok hüjeséget mondani, de 500k-ba is belekerülhet
szvsz jobban megéri egy erősebb autót venni...de hát kinek mi -
-
dokar
addikt
Jaj de jó! Mint korábban említettem bajban voltam, hogy nehogy túl hangos legyen az autóm a fél év múlva esedékes műszaki vizsga miatt. Szóval le fogom tudni műszakiztatni az autóm bármilyen hangos is lesz, így bele tudom tetetni azt a jó kis gázgyorsító dobot is.
-
Dumb
senior tag
Motorcseréről ezt találtam. 2005.03:
* forgalmi engedély másolat,
* a beépítésre kerülő motor származási igazolása (adásvételi szerződés, forgalmi engedély, stb.),
* 2 példányos műszaki dokumentáció (csak hajtóanyaga változás esetében szükséges),
* nem gyári típusváltozat létrehozása esetén szakértői intézmény vizsgálati jelentése – a jármű környezetvédelmi osztályba sorolásához,
*
* az eljárási díj befizetését igazoló bizonylat.
+ a regadó különbözet, gondolom.
A csúcs egy 1.6-os Corolla GTi motor lenne, váltóval, féltengelyekkel a Micrába. Nagy fékekkel persze -
hobizoli
nagyúr
Az 1.9TD Tipo-m is 6000-g volt orazva, 4200-tol piroscsik, de 5050rpm-nel elvett mindent az adagolo, ahogy kell.
Ja es kmoraja 240km/h-g volt skalazva (a GT verzioban a 2.0 16V muszerfala vala default)
Es azert porgetik ki addig, mert a ''teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam''-t es a kormolast igy lehet merni. Celszeru elotte nagyobb fordulaton megjaratni az autot par km-t (10-15km), hogy kifujja azt a lerakodast, amit lehet, es ne pont a meresen kopje ki a muszerbe....foleg, ha auto sokat jar varosban es/vagy alacsony fordulatokon
hobizoli -
Dumb
senior tag
válasz
!Overdose! #119 üzenetére
Akkor honnan tudják, hogy nem szennyez az autó? Minek egyáltalán, ha nem mérik. Azt sem értem, a dízelt minek kell szétpörgetni, a mienket is meghajtották, úgy hallottam. 2.5 TD. Aut. 3800 fölé soha nem forgatjuk, de 5000-ig is elmehet akár. 6000-ig van skálázva, nincs piros sáv
-
hobizoli
nagyúr
A dizelek motoroknal van egy ugynevezett teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam, erre az adagolon van egy allitocsavar, ahol az minden tovabbi gazolaj befecskendezest megszuntet, hogy ne porogjon szet a motor. Ha ezt pl menet kozben elered akkorat torpan az auto, mintha a falba utkoznel (csak nem torik ossze).
A dizel motornak ugyanis van egy ijen ''hibaja'', hogy alacsony fordulaton hajlamos lefulladni, magas fordulaton meg tulporogni. Mindkettore van szabalyzo az adagoloban.
Egy 1.6D elokamras dizel motonak SZVSZ 5000-nel tobbet nem szabadna forognia. Ha ez megis bekovetkezik, akkor lehetnek ijen problemak, hogy gyurutores meg hasonlok.
hobizoli -
elttiL
senior tag
dizel, benzin egy kutya
Decemberben volt mindkét kocsi (enyém: '82 1.6 d, tesóé '84-85 1.6 td) és csinálták, tudom, ott áltam mellette, enyém kibírta... de a szívem szakadt meg /tudom kicsit szentimentális vagyok/ és kétszer kellett cvsinálni, meg ha nem sikerül arra fordulatra pörgetni, meg ha a bojgók nejm állnak úgy, akkoör újrta kezdik az egészet.
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Attol, hogy hengerfejet cserelsz meg nem lesz 1.5-bol 1.6-s a motor. A motor loketterfogatat egy 4 hengeres motornal az a 4db hengerhasab terfogata adja ki, ahol a dugattyuk jarnak, azaz: furatatmero^2 *Pi /4 *lokethossz *hengerekszama , es az egester terfogata ebbe nem szamit bele
hobizoli -
bocX
tag
ja igen ezt is hallottam, egyébként nem éri 'hivatalosan' motort cserélni, ami nem tipusazonos.
közbe kaptam egy infot, hogy zöldkártyán fennakadhat a gép...
a vizsgáztatós eset, meg télleg sajnálatos...én is láttam már egy két tdi-t elfüstölni a tulhajszolás miattmondjuk az saját gazdája hibája miatt
nemtudom hogy jogilag mennyire megoldható a téma, és bizonyítható, de sztem az már veszett fejsze nyele sajnos ...és télleg szemétség, hogy Szeke-'t idézzem -
Szeke
senior tag
Ez a rendelet egy kib...ott nagy szemétség
Aki kitalálta, hogy a dízeleket leszabályzási fordulat közelében kell mérni, az autót még életében nem látott. A legtöbb autó kézikönyvében benne is van, hogy terheletlenül (azaz álló helyzetben) nem szabad még melegen sem sokáig felpörgetni. De a közlekedési felügyeletnél nem foglalkoznak ilyen apróságokkal -
Szeke
senior tag
Ha motort akar az ember cserélni, ahhoz az kell, hogy a motor tipusazonos legyen. Ez azt jelenti, hogy a motornak kell ugyanolyannak lennie, mint ami benne van. Ha 1.0 volt benne, csak 1.0-t tehetsz bele. Különben meg kell fizetned az új moci és a régi moci közti regadókülönbözetet. Természetesen ha kisebb az új mocinak a regadója, mint a régié volt, akkor nem kapsz vissza pénzt
Ha a motorszám ugyanaz, akkor meg nem mondja neked senki sem egy motorról, hogy az most cserélt hengerfejes -
elttiL
senior tag
Jó kis topic! Erről mi a véleményetek?: Zöldkártya ellenőrzés, a verdákat leszabályozási fordulatszámon, annak közelébe forgatják és mérik természetesen a károsanyag kibocsátást. Ezt megteszik a 4 éves a4-es audi-val is és a 25 éves 1.6 D 1-es Golf(om) mal is (6300 1/min !!). Tesó uilyen csak td autója e procedúra után elkezdte zabálni az olajat -> szépen eltört egy-két gyűrűje, újra kellett gyűrűzni. A mérés előtt pesze aláirattak egy nyilatkozatot, hogy így végzik a vizsgálatot és egyes gépjárművek károsodhatnak is és a felelőség... Persze az impreza és a többi hasonló szépen kibírja ezt de azért egy 4 éves pdtdi vagy akármi mást eddig pörgetni...
-
bocX
tag
motorcserés témában nem nagyon otthon, de annak idején megfordult a fejemben.
amiket tudok info hogy ha nem tipusazonos motorról van szó akkor kell kérni hivatalos kereskédéből pl Micra esetében akkor a nissantól egy engedélyfélét hogy megoldható a dolog, szal belemegy a másik motor. ha ez megvan akkor kell egy mérnök (asszem gépészmérnök), aki az átalakítási terveket elvégzi, és jóváhagyja, ha ez is megvan, akkor mehet az átépítés, majd utána az építés után mehet vizsgára. asszem nagyjából ezek a hivatalos mozzanatok. azonosmotor esetében nem kell semmi ilyesmi, szal 1.0 moca heylére 1.0ás, ahhoz asszem semmiféle nem kell, mármint az előbb relsorolt engedélyek. most márkán belül elképzelhetőnek tartom, hogy 1.0ás moca 1.3ra való átépítéséhez sem kell, mert ha gyártják azzal akkor elvileg minden gond nélkül belemegy.
viszont ha már itt tartunk vizsgánál, akkor szerintetek mivan, ha van motor, mondjuk egy 1.5 teszemazt honda motor, és kis hengerfej módosítással át van építve 1.6ra. szal vizsgán észreveszik-e? kinézetre laikus nem mondja meg hogy ha 1.5 van a forgalmiba, hogy most az modosítva van,de vizsgahelyen?, elvileg nem sok különbséget látni ha felnyitunk egy 1.5 vagy 1.6 mocatetőt....vélemény? -
Dumb
senior tag
Lehetséges-e egy autóban a motor csere? Milyen papír kell hozzá? Pl. 1,0-es Micrába 1.3-as Micra motort, vagy vmi izmosabb 1.3-as motort beapplikálni
Az új vizsgánál mindig nézik az összes számot, úgy tudom (motor/alváz) ezért a fekete csere gondot jelenthet :S -
dragonfx
veterán
Sajnálatós tényleg.
Szegény autó meg te.
Akkor jól sejtme le van zárva a cégterülete onnan se be se ki semmi???
Ergo a kocsi ott áll, és ha nem rendeződika szitu, akkor értékesítik, a károk miatt.
Amugy nem tom hogy csaka 195ös méretben d eúgy vettem észre az Eu-ba ''elméleti'' belépés óta radikálisna olcsóbb lett mindne márka.
Emlékszem anno mikor vettüka mostanit, a dunlop,pirelli, good year, michelin aranyárban voltak, értsd 30-35e/db...most meg 15e környékén is meg lehet szerezni.Ennyit számít?
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
tegnap a szakadó esőben azért éreztem, hogy ez utcai slick, az egyik srác pont így törte össze az evo8as kocsiját. Felúszott a kocsi és összetörte. Toyonak úgy hallottam, hogy kijött egy slickje (888 talán a típus?), arról kéne infót szereznem. Bár slick és slick között vizes úton nem sok különbség lehet... (és itt nem arra gondolok, hogy nyáron locsolják az utat
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
olajcserére várt egy sti nem olyan régen a szakszervízben, láttam, hogy dunlop volt a kocsiján a srácnak. Csak dicsérni tudta, elfelejtettem megjegyezni a típust. sajna. Arra emlékszem, hogy azt mondta, hogy neki elviselhetetlen volt a potenza keménysége és inkább komfortot akart. Gondolom, ha bevállalta azt a gumit, akkor nem tré a dunlop
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Horgász topik
- iPhone topik
- Diablo IV
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen program, ami...?
- BestBuy topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Bomba ár! Dell Latitude 3550 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest