- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: MS Office365 Linuxon
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
na ez érdekes, van benne igazság.
én eddig azért tankoltam 15%-25% E85 aránnyal ESZ95-höz, mert a motor alkalmas ESZ98 üzemanyaggal való használatra. az általam alkalmazott keverési arány elegye pedig a 98-as és a 95-ös oktánszám között van. az előgyújtási szöget automatikusan az oktánszámhoz igazítja az ECU egészen 98-ig. na de a lambda szonda csak oxigénkoncentrációt mér, honnan tudja mennyi az oktánszám? vagy feltételezi, hogy csak benzin kerül bele, és az szt arány és a mért oxigénkoncentráció alapján kiszámolja az oktánszámot. általánosan igaz, hogy E85-el jobban megy az autó, de többet is eszik. ha jobban megy, akkor nagyobb az égési energiája, de nem így van, mert a benziné 34.8 MJ/l míg a tiszta etanol csak 23.5 MJ/l. a magasabb eredő oktánszám meg nem feltétlenül jelent nagyobb teljesítményt, ha csak 98-asig vannak méretezve a hengerek a megfelelő kompresszióhoz. tehát lehet, hogy a kisebb szt arány dúsítja a keveréket. az tényleg igaz, hogy az etanol tökéletes égéséhez kevesebb levegőre van szükség, mint benzin esetében. nem véletlenül szeretik egyesek a nitrometánt, pl a top fuel dragsterek. -
lsc
nagyúr
Hali
A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .
Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- E-roller topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Elektromos cigaretta 🔞
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- The Crew sorozat
- További aktív témák...
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Epson Expression 12000 XL Nagyformátumú A3 szkenner
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged