- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tutti Georg: A Microsoft 2025. augusztusi biztonsági frissítései hibásak
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bubu79
addikt
válasz
Winner_hun #498 üzenetére
Kavicsfelverődés elleni ponyva? Passz...
Itt például "bőr bugyi"-ként hivatkozik rá egy figura
-
Bubu79
addikt
válasz
Winner_hun #496 üzenetére
Kavicsfelverődés ellen szokták felpakolni a gép orrára - hogy mennyire hatásos azt nem tudom, de szvsz gusztustalanul néz ki...
Bármikor leszedhető és egy rakás típusra kapható.
-
Winner_hun
félisten
Egyre több kocsi elején látom (a motorháztetőn) hogy valami sötét izé van rajta, kb 1/3 részben a motorháztetőhöz képest a kocsi elejétől, ahol vége van ott pedig két hosszúkás izé áll ki. Messziről valami ponyvaszerűségnek tűnt.
Mi lenne az? -
zsid
senior tag
" A hajtótengelyt a motorral a tengelykapcsoló köti össze. hajtótengely a közbeiktatott előtéttengelyen keresztül több eltérő áttételű fogaskerékpárral kapcsolódik a hajtott tengelyhez.
A hajtott tengelyen szabadon forgó fogaskerekek állandó kapcsolatban vannak az előtéttengely fogaskerekeivel. A szabadon forgó fogaskerekek a bordázott tengelyen elcsúsztatható szinkronkapcsolókkal rögzíthetők a tengelyhez. A szinkronkapcsolók a váltókarral, tolórudakkal és a villákkal mozgathatók,
Sebességváltáskor először a szinkronkapcsoló belső kúpos része felfekszik a szabadon forgó fogaskerék ellenkúpjára, majd a külső gyűrű mint egy körmöskapcsoló, a már lefékezett fogaskereket a hajtott tengelyhez rögzítzi. "A rudas és a bowdenes ugyanúgy működik, csak a kezedtől az információ máshogy jut el a váltóba. A váltórudat vízszintes síkban 2 irányban tudod mozgatni, ez tilitolizza a fogaskerekeket, míg a bowdenesnél 2 bowdent alkalmaznak, amivel a két irányú elmozdulást képezni tudják. Arról, hogy ezt hogy oldják meg a váltókar alatt, és a váltón arról már régen olvastam, hülyeséget írni meg nem akarok, de a váltóházon belüli tartalom nem változott.
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Hogyan működnek a váltók? A kérdés pontosan a sebességváltás mikéntjére irányul.
Tehát van egy orrmotoros kocsi, keresztbe épített motorral, így a váltó és a váltókar között ugye nincs közvetlen kapcsolat, ezt rudakkal vagy újabban bowdenekkel oldják meg. A kérdésem az lenne, hogy a rudas illetve bowdenes váltás hogyan működik, kezdve a váltókarnál (váltókulissza?) egészen a váltóig. -
Harti
senior tag
Lenne még egy kérdésem:
Most, hogy megjött a jó idő, a fék valami iszonyat módon elkezdett csikorogni, de nem folyamatosan, csak egy bizonyos tartományban, ha jobban benyomom akkor megszűnik. Ez mitől van?
-
feel good
aktív tag
-
Harti
senior tag
Sziasztok!
Van egy Opel Atsra G autóm, 1 hónappal ezelőtt egy nagy felhőszakadás után beragadt a kézifék, sikerült megoldani, a szervízben kitakarították a hátsó dobot és beállították rendesen a dolgokat, azóta tökéletesen működött, másfél centi húzás után már kőkeményen fogta a kocsit. A tegnapi ismételt hatalmas eső után megint felragadt vagy nem tudom mit csinált, reggel előre hátra ingázással sikerült ismét kiengedni. Van valakinek ötlete mi a franc baja lehet? Nemrég volt ugye a szervízben, 6k-t fizettem érte erre megint szar?
Minden eső után ezt kell majd játszanom?
-
neduddki
nagyúr
HI!
hatterben megy a spektrum es vmi tankos ize metn es a vegen szgertoketn Magyar Pista bacsit emlegettek:- ))) /vgayket hete lettam az oreget, elege meg van oregedve:- (((/
udv
neduddki
-
neduddki
nagyúr
HI!
Reges reges a egy maszik galaxisban jo kis gepiraos papir fenymakolatokt azon voltak jo kis kulonlegessegek ezzol is vot szo, me a mindenevo motorokrol meg a szembedugos joszagokrol, de megatte a mult kode. mostanabn max marad a net, meg horompoly-kurucz kulonleges autmotorok ha nehany kulonlegesegre vagyom /nem kicsit voltam meglepodve mikor KK-rol kiderult hogy nem csak szabtech, habnem ez is:- )))/ par honapja lattam az oereget benn setalni, amugy imadtam az oreget hihetelen jo fazaon /ha csak eppen nem vizsgan szivat:- )))/
udv
neduddki
p.s. totota-totoya:- )
mikor megszuntettek a Barosban a konyvtarat leet hogy ott kelet volna lenni
-
lsc
nagyúr
válasz
neduddki #475 üzenetére
Csak érdekesség , harcjármű motoroknál külön elektromos szivattyúval lehet olajnyomást létrehozni , igaz itt a csapágyak kopásának a csökkentése miatt van ez és a motor is minimum 16 literes , a nagyobb meg 38 literes .
A toyotás dolgot nem értem hogyan jön ide , az általam említett példánál az volt a gond , hogy az olaj hiába szuper 100 ezres volt , a motor nem volt rá felkészítve /azt hiszem 10 vagy 15 ezrenként kellene cserélni olajat a dynában / , ezért feküdt meg , mert 100 ezerig nem akartak cserélni és 60-ig bírta .
-
neduddki
nagyúr
HI!
a dugohutes ill. motor hutese minde motorban igencsal lenyeges feladadta az olajnak, fuggetlenul annakfelhasznalasi teruletetol. abban igazad van hogy a termikusan jobban igenybevett hejekre kulon olaj odazvezets dukal es ezzel hutes is
udv
neduddki
mod: a totoya papirekonysagu dizel szelepuleserol meg mar merengtem vhol, csak meg ken keresgelni:- (((
-
zsid
senior tag
válasz
feel good #472 üzenetére
Nyomatékról fingom sincs. MAN 6 hengeres 6879ccm(asszem) 150LE 1992 ből. Én 80nnal jártam vele, ha nem volt túlsúlyos akkor pályán 14-15 között, vegyes (napi 6-700km pálya + 100-150km Pest és környéke) 15,5-17 között, attól függően hogy mennyire kellett sietni. Munaktársamnak ugyan ilyen volt, annyi különbséggel hogy az övének az ösztömege 9t volt az enyém meg csak 7,5es. Az övébe rövidebb végáttétel volt, az Pesten bekajálta a 20-22t ( az enyémben felújított adagoló volt, az övében meg eredeti
).
Forgást hogy érted? Főtengelyen max 3000, de a "zöldzóna" az 1400-1900 között volt asszem, 80as tempónál mentem 1750es fordulat körül. Ha végsebességbe gondolod akkor raksúly meg gázolaj függvénye. A 125km/h-s tachográfot ki lehet vele akasztani
-
zsid
senior tag
A gyáraktók a nálam említett példában a hosszútávú szállításban használt járművek ( nemzetközis kamion ) adják meg ezeket a 90-120e km-eket. Ez ideális esetben napi átlag 9 óra, amikor a motor 1300-1500 között van hajtva. Amit erdőben használnak fahordásra, fél napot megy kettesben felezővel meg összezárt difivel, azt értelemszerüen nem ilyen intervallumban oljcserézik. Kamionnál a 100 000km az 6-9 hónap..
Legutóbb egy 8 tonnás MANnel melóztam, abban 6900es szívó motor volt. 15éves volt a kocsi, 1 300 000+ km, és állítólag a motorhoz nem volt hozzányúlva ( az adagoló az volt felújításon ) , igaz havonta elfogyasztott 4 liter olajat minimum
z elözö munkahelyemen 1euro/km volt a fuvardíj, ha ezt felszorzza vki az 1,2millával.... az a blokk csak zsebpénz.
-
lsc
nagyúr
Teher motoroknál pl hűtik a dugattyúkat , elég pici fúvókákon keresztül , az olajnyomás tehernél nem ritka a 6-7 bar , az szerintem már töri az olajat elég rendesen .
A 20 vagy 30 ezres cserék miatti motorgondnál én nem zárnám ki , hogy a szervizben nem a megfelelő olaj került a motorba , az itteni citroen szervizt ismerve szinte biztosra mondanám .
Egyébként én is láttam olyan toyota dyna motort , ami 60 egynéhány ezernél szétesett /kikönyökölt/ , csak kiderült , hogy tudtak bele szerezni "szuper" olajat ami kibír 100-at is, csak azt felejtették el , hogy nem ebben a motorban . 450-ért sikerült is szerezni egy fűzött blokkot , megérte .
Nekem is megy a két corolla , mindkettő 200 felett , 10000-ként olaj - szűrő csere , most éppen shell 15W40-es olaj , ennyi . Nem szabad túlértékelni az egészet , a gyárakban az a sok mérnök csak nem hülye . Az iveco meg az1,2 milla alatt megkereste az árát a felújításnak , igaz gondolom ez nem a 6000 ccm körüli motor , azok közt elég soknak 500-700 ezer között eltörik a főtengelye .
Ivecoban is a 2,8.as motor egy régi daily-ben 680 ezer volt , egy másikat meg 140-ezernél fel kellet újítani /igaz ez az olaszokra jellemző , mármint a nagy szórás/ .
Olajcserénél szerintem annyi a lényeg , hogy be kell tartani a gyári intervallumot és a minimum minőséget , akkor bírniuk kell . Az viszont tény , sokan azért cserélik sűrűbben , mert ő "sportosan" megy a kocsival , csak közúton ezt hogy lehet elkövetni azt nem értem , mert egy-két-három lámpás "rugatás" meg "visszahárom" előzésnél az még igen messze van a sportosságtól , de az ő dolguk . -
I_Am
veterán
Az olajfuratok átmérőjére, az olajnyomás értékére akartam utalni vala. Sokkal több olaj forog, sokkal kevesebbet a rendszerben, ezáltal a használódása is lassabb. De hiába adja meg a gyártó a húdeszuper, húdehosszú élettartamot ezt csak az hiszi el, aki hajtani vesz bármilyen járművet.
Lásd pár hsz-el előbb. Citroen parasztvakítása a 30 ezres vagy 20 ezres olajcseréről. Aztán 60k-nál már úgy néz ki a motor mint a képen amit linkeltem. Talán 100 és 150 között eltömődik majd egy olajfurat és a motor szépen besül. Ezek után meg lehet sírni és zebbenyúlni.
Nekem is van ismerősöm, akinek a mergájában már több mint 600.000.- km van, 2 nagyszervízzel összesen. De ez nem jelenti azt, hogy mindegyik merga elemegy ennyit, ha nem vigyáznak rá. Van olyan 2.5 V6 Tdi Opel (bmw motoros) is, amelyikben most volt a 350.000.-es olajcsere és a motor még nem volt szétszedve. Igaz, nincs agyonhajtva és 10.000.-ként új kora óta a legjobb olajat kapja.
Amugy most van éppen generál alatt egy Iveco moci (24 szelepes) 1.2 milla kilométer után.
Nem kis összeg lesz a vége. Csak egy blokk, tök üresen 1.2 millió Ft. -
lsc
nagyúr
Igen , már darabokban is . Igaz a külső méret nem igazán értem hogy jön ide , az tudtommal csak a csajoknál "számít"
.
A sikló csapágyak összmérete szerintem megvan 6-7 szeres , igaz még sosem mértem le konkrétan egy személy és egy teher motorét , viszont emlékeim alapján az említett arány megvan . -
zsid
senior tag
Kicsit gugliztam:
Volvo.com : ".. Kiemelkedő megbízhatóságot és hosszú gondozásmentes futásteljesítményt kínál, az olajcsere-intervallumok maximális hossza 100000 km-re, illetve 12 hónapra bővült."
" Műszaki adatok:
Renault Magnum 440 Optidriver II:
Motorolaj mennyisége 33 liter
Olajcsere-periódus 90 000 km "Olajshop.hu - MOL Dynamic Synt Diesel 10W-40
szintetikus dízelmotor olaj 4l ( 10500,- ):" Kifejezetten javasolt Euro III-as és dízel részecskeszűrő nélküli Euro IV-es tehergépjármű-, kamion- és autóbusz motorokhoz.A járműgyártói jóváhagyásoknak megfelelően, egyes nehézkategóriás tehergépjármű motorokban, távolsági üzemben 100 000 km-es, sőt bizonyos esetekben még ezt is meghaladó olajcsere periódust tesz lehetővé. "
Asszem a MB vagy a Scania vagdalózott régebben 120 000kmes olajcsereperiódusal.
Vesszenek a személyautók -
feel good
aktív tag
végig, de nem is ford kán van
-
feel good
aktív tag
én sose fogom megérteni, mi értelme a csillogó végnek, főleg ha szívószál rendszer végét "ékesíti"
a tojón nekem sima rozsdamentes 70-es vég meredezik..
-
lsc
nagyúr
válasz
feel good #434 üzenetére
Azért a dobok közt is van különbség , az egyik Corollám 92-es a másik 4-es , mindkettőn gyári és hibátlan a kipufogó rendszer , és még minden eredeti . Nemrég egy 1-es 1,1-es golfon "találtunk" eredeti dobot / a csövek már hegesztve voltak / , régen a "fauvé" is jobban tudott .
Egyébként szinte mindig a hajtásnál és a hegesztésnél szokott megindulni a rozsda . -
dokar
addikt
válasz
feel good #427 üzenetére
de SS-ből is van több féle fokozat.
én múltkor olyat csináltam, hogy bedugtam a slagot a kipuff csőbe és teleengedtem vízzel, utána pár kövér gázzal kiöblítettem. brutális volt, ahogy a vizet okádta ki magából miközben egy része gőzként távozott. le lett kamerázva, ha vki kíváncsi rá, akkor feltöltöm az egyik videoportálra.
-
neduddki
nagyúr
HI!
vagy 15 eve egy eppen akkor jol meno vallakozo w124es 3l-es turbodizel mercijeben vagy. 6xe km-et szaladt el a BP ViscoDiesel mire cseres lett es utanna is bovel 20e foltt volt a cseer megis mikro utoljara hallotam rola boven 400folott jart a motor es tegyuk hozza enm igazan a finom stilusarol volt ismert az embor
udv
neduddki
p.s. amugy mar vagy jo 10-12 eve azt hallotam nem is egy motorban jartas processorbacsiotl a J-ben, hogy a korszeru motorolajokkal a megadott csere km-ek legikabb csak a kiszolgaloipar megelhetset segitik elo gyakrlatilag az akkoriban divatos ~10ekm 3-4*eset gond nelkul elbirnak a motork, de senki nem akar belekotni a erdekekben, ill. bevallalni egy emberi hujjeseg miatti motordogles legyen, es lass csodat mara millen csereperiodusok vannakmegadva amit gpond nelkulteljesitnek is
-
G@ben
addikt
Egy kilyukadt középső kipufogódob javítható lehet vagy csak csere?
Mennyibe fájhat a javítása? -
zsid
senior tag
Újabb haszonjárművekre az előírt olajcsere periódus 90-120e km, mégis vidáman elmegy 1M+ kmt mind. Mi mezei Shell és Agip olajakat használtunk, és nem volt gond sose az autókkal. Ezek után merem feltételezni, hogy egy személyautónak normál esetben tökmind1 ,hogy 10e vagy 15e km. ( Nem mondom, hogy személyautókban is ugyanennyit kell elmennie az olajnak, mert átlagos motorfordulaszámuk az bőven kétszerese felett van a teherkocsikénak.... )
VOltak nálunk ilyen kis furgonok mint a Mazda E2200, 2,2es szivódízel, abban is 40-50e kmenként volt olajcsere, és 600-700ezret mindegyik gond nélkül ment.
-
-
I_Am
veterán
Látod ezt nem tudom.
dokar: Azért a biztonság kedvéért konzultáltam a szerelő barátommal és azt mondta dugózd le nyugodtan a kartergázt meg vezesd ki alul valahova. Viszont azt is mondta, hogy azért mocskolja be a szívósorod a kartergáz mert valami szar a motorban. Bár ezt anélkül is tudtam volna.
-
dokar
addikt
nagyon durván genyás, mintha vmi cukrot égettek volna benne
szelepfedelet nem akarom lekapni, mert már múltkor is eldurrant a tömítés.
de figy, mi baj lehet ha elveszem a kartergázt és a bemeneti lyukat ledugózom?
a kartergázcsőre pedig teszek egy szűrőt vagy levezetem az autó alá.az egr-t is jó lenne ledugózni, csak az a francos elektronika figyeli.
-
plömplöm
őstag
"Váltóolaj cseréje felesleges, akár csak a féké"
a fékolajat 2 évente tessék lecserélni! csúnya vége lehet a dolognak! ha nem cserél az ember motorolajat vagy váltóolajat, akkor legfeljebb nem megy az autó, de ha a fék hullik el, az egy picivel nagyobb probléma tud lenni.
felvizesedik az olaj, lecsökken a forradáspontja és egy erősebb fékezésnél fellevegősödik, remélem nem kell kell ragoznom... -
I_Am
veterán
A képeken lehet látni mennyit számít a megfelelő minőségű olaj és a hosszabb szervízidőtartam hiánya. Ezt a sarat már csak a motor teljes szétszedésével lehet kitakarítani. 60.000-es szervíz Citroen C5. És valaki majd egyszer megveszi ezt az autót és "jól fog vele járni".
dokar: szelepfedél le, szivósor kivesz. Csak így lehet rendesen átmosni. Aztán szelepfedél tömítés csere, szívósor tömítés csere és mehet vissza.
Kartergázt meg nem mindegyik autó szereti ha elveszik tőle, valamint ha lehúzod akkor is telemehet kosszal, ha meg ledugózod akkor nc. -
dokar
addikt
képre én is kíváncsi vagyok
nem tudod véletlenül, hogy a szívósort hogyan lehetne kipucolni a teljes szétszedés nélkül?
a kartergáz bemocsokolja, lehet lehúzom csövet egy az egyben.
vmi oldószert szabad oda beönteni?
múltkor a pillangószelepet tisztítottam meg és befolyt kb 0.2-0.4 dl víz. de be indítottam és működött rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3210, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest