Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokar

    addikt

    válasz lsc #356 üzenetére

    Az én módszerem:

    Miközben taposom a féket folyamatosan visszakapcsolgatok, úgy, hogy az adott fokozatban magas fordulatszámra érkezzek (de nem RPM limit fölé). Ez egészen így megy 2-esig és amikor már csak kb 20-nál járok, akkor emelem ki tartósan kuplungot.

    Ezzel a módszerrel nő a fékhatás a magas-közepes fordulatszámú tartományok miatt, továbbá a motorfék is erősebb lesz, mert hamarabb kerül az alacsonyabb fokozatba, ahol sokkal jobban visszafogja az autót. Ekkor természetesen semmi benyát nem kap a motor, olyan mint a lejtmenet program.

    Ezt a módszert valódi vészhelyzetben nem biztos, hogy tudnám alkalmazni a meglepődéstől. Kisebb, de azért rizikós dolognál már segített, hogy magas-középmagas tartományban volt a fordulat (ekkor van nagyobb ereje a motornak), mert a durva fékezés után hirtelen gyorsítanom kellett, hogy elkerüljek egy balesetet.

  • Tüzi

    veterán

    válasz lsc #356 üzenetére

    Tudom jól, hogy a bubu hogyan működik.

    De akkor vegyük két felé a témát.
    Régi autók, és új autók számítógéppel kiokosítva. Utóbbiak ténylegesen nem fogasztanak üzemanyagot motorfékkor, addig, amíg a beállított alapjárati fordulatszám-tartomány közelébe nem jut a főtengely.
    Régi autóknál viszont nincs ilyen okosítás, idézem:
    "Az autót motorfék üzemben használva, a porlasztó feleslegesen biztosít alapjárati keveréket a motor számára, hiszen az a hajtáslánc miatt nem tud leállni, forogni kényszerül"
    Az pedig hab a tortán, hogy ha karbis vassal közlekedsz, akkor az alapjárati fúvóka is ugyanúgy dolgozik, mint a főfúvóka. Mert ugye, tegyük fel a kérdést magunkban, hogy mi a frászkarikától durrog a (karbis) sportmotor, amikor tízezerről engedi el a sporttárs városban a gázkart...

    Ha nagyon szőrszálat akarnék hasogatni, akkor mondanám, hogy új autóval motorfékezz alapjárat környékén, és fog enni naftát, de nem vagyok szőrszálhasogató :)

    písz.

Új hozzászólás Aktív témák