- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- droidic: YouTube videók és playlistek letöltése GUI-alkalmazással
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- gerner1
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
Az én módszerem:
Miközben taposom a féket folyamatosan visszakapcsolgatok, úgy, hogy az adott fokozatban magas fordulatszámra érkezzek (de nem RPM limit fölé). Ez egészen így megy 2-esig és amikor már csak kb 20-nál járok, akkor emelem ki tartósan kuplungot.
Ezzel a módszerrel nő a fékhatás a magas-közepes fordulatszámú tartományok miatt, továbbá a motorfék is erősebb lesz, mert hamarabb kerül az alacsonyabb fokozatba, ahol sokkal jobban visszafogja az autót. Ekkor természetesen semmi benyát nem kap a motor, olyan mint a lejtmenet program.
Ezt a módszert valódi vészhelyzetben nem biztos, hogy tudnám alkalmazni a meglepődéstől. Kisebb, de azért rizikós dolognál már segített, hogy magas-középmagas tartományban volt a fordulat (ekkor van nagyobb ereje a motornak), mert a durva fékezés után hirtelen gyorsítanom kellett, hogy elkerüljek egy balesetet.
-
Tudom jól, hogy a bubu hogyan működik.
De akkor vegyük két felé a témát.
Régi autók, és új autók számítógéppel kiokosítva. Utóbbiak ténylegesen nem fogasztanak üzemanyagot motorfékkor, addig, amíg a beállított alapjárati fordulatszám-tartomány közelébe nem jut a főtengely.
Régi autóknál viszont nincs ilyen okosítás, idézem:
"Az autót motorfék üzemben használva, a porlasztó feleslegesen biztosít alapjárati keveréket a motor számára, hiszen az a hajtáslánc miatt nem tud leállni, forogni kényszerül"
Az pedig hab a tortán, hogy ha karbis vassal közlekedsz, akkor az alapjárati fúvóka is ugyanúgy dolgozik, mint a főfúvóka. Mert ugye, tegyük fel a kérdést magunkban, hogy mi a frászkarikától durrog a (karbis) sportmotor, amikor tízezerről engedi el a sporttárs városban a gázkart...Ha nagyon szőrszálat akarnék hasogatni, akkor mondanám, hogy új autóval motorfékezz alapjárat környékén, és fog enni naftát, de nem vagyok szőrszálhasogató
písz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó autós gyerekülések, Römer és Peg-Pérego márkák
- Duotts C29 elektromos kerékpár
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- Honor Magic 7 Lite 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest