- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Hold - SW Heritage - Auto üzemmód
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gurulunk, WAZE?!
- droidic: YouTube videók és playlistek letöltése GUI-alkalmazással
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
A re050a idei tesztgyőztes lett az adacnál, annyira nem lehet rossz gumi. Igaz, a nero lett szorosan mögötte a második
Nekem nem evo9-esem van, elég lesz rá a 050-is, nem akarok kéthetente gumit cserélni...
Ha nem titok átküldhetnéd a gumisod adatait: címét, telefonszámát, esetleg magánban.
[Szerkesztve] -
bambano
titán
válasz
(Kolombusz) #88 üzenetére
Ebben a kategóriában ha nem is normális, de nagyon nem lóg ki a sorból...
Nálam lesz futómű baj is, azért megy kedden szervizbe. Csak jó lenne egy füst alatt a gumit is lecserélni, nehogy a régi gumi szétverje az új futómű alkatrészeket.
[Szerkesztve] -
Viszlát
addikt
válasz
(Kolombusz) #88 üzenetére
Egyáltalán nem normális, de a gyári gumik már csak ilyenek...
-
dragonfx
veterán
Hát szerintem is 60e-nél jóval többet kellene bírnia egy abroncsgarnitúrának
Mondjuk én sosme padkáztam le, talán 3-4x összesen, akkor se vészesen, kb 15e-t mentem a nyárival de még jelét se látom hogy cseérlni kéne. -
blunt
aktív tag
válasz
(Kolombusz) #90 üzenetére
ez egy cuki avatar
nem szoktam, csak néha elkap a hévtudom, hogy benzinpocsékolás, ill. felesleges féket koptatni meg ''mittoménmit'', de azért néha kell
-
blunt
aktív tag
válasz
(Kolombusz) #88 üzenetére
én csak a saját autóm nevében tudok nyilatkozni, de ekkora lóerő és nyomatéknál sztm normális
szinte felkaparja az aszfaltot 1-1 rajtnál...
-
(Kolombusz)
veterán
Normális az, hogy ilyen gyorsan kopnak a gumijaitok?
Mert szvsz azért 30 ezer kilométernél többet kéne birjon. -
blunt
aktív tag
én mindenképpen re070ben gondolkodnék ha borzalmasan kemény oldalfal kell.
Megpróbálhatod az re050est is, bár az evo 9es barátom mindig panaszkodik, hogy kevés a kocsijára az a gumi. Ha nem pályaautózni akarsz minden nap, akkor szerintem az re050 nagyon jó választás lenne!
Az re070ről viszont azt mondta a budaörsi úti gumis barátom, hogy meg fog szűnni, úgyhogy érdemes lenne még most bevásárolni abból ha esetleg az szimpibb! Ezek amúgy utcai slick gumik. -
I_Am
veterán
Na most jöttem rázópadról, meg fékpadról.
Mehet vizsgára a kocsi, csak a két hátsó fékcsövet kell cserélni, mert kezd elfáradni a gumi és jobb az elejét venni ezeknek.Megnyugodtam.
-
hobizoli
nagyúr
-
dragonfx
veterán
én sem találók semmit
Amugy teljesne valóságosnak hat ez az xls csak 1 adat nem.
Szerintme 255öt nem vinne a te audid, meg honizoli gt-je se 270et.
Múltkor mint ha valami számolás nekem 225öt hozott volna ki, de ennyit még én is elismerem hogy nem menne.Igaz ki tudja ki kell próbálni -
dokar
addikt
Sztem n fokozatban a NYG max értéke feletti (NY(n)1, NY(n)2... ) RPM-eknél (R(n)1, R(n)2...) vizsgáljuk a sebességeket és az ehhez tartozó n+1 fokozatban lévő RPM-ekhez (R(n+1)1, R(n+1)2...) illő nyomték értékeket (NY(n+1)1, NY(n+1)2... ) és ahol abs(NY(n)i-NY(n+1)i)~=0 (i=1...sokáig) ott van az elváltási pont azaz annak a két pont által meghatározott szakasznak a ''jobb'' pontjánál (NY(n)i) lévő RPM (R(n)i) , amelyik párhuzamos az x tengellyel.
-
-
I_Am
veterán
Difi áttételt honnan az istenből vadásszam le a verdámhoz?
-
dragonfx
veterán
Most kezd engem is érdekelni engem is eza táblázat dolog.
Meg az az excel tábla.
A difi átételeket honna tudom meg???
Meg hogy emnynit pörög max.a moci meg hogy hol a max. LE mega max. nymaték és hogy ez melyik tartományban áll rendelkezésre mikor nő drasztikusna és mikor csökken drasztikusan.
A 2. és a 3. fokozatból tudok kiindulni de csak a km/h alapján.
2>>40nél hallom jobban kezd hangja lenni a mocinak és ha ilyenkor lepadlózóm meg is ugrik...kb 75ig húz, utána is de mintha nem annyira mint a 40-75 közötti tartományban....ez lehetséges?
3>> eddig azt hittem 60tól húz, de nem, inkább 70-80tól, tehát ahol felrakom 2ből...és kb 110ig húz, utána a 110-125 között(szabályzás) már nem annyira megint.
Akkor most ebből mit lehet leszűrni?
hobizoli:
Hogy gyorsul neked a szekér 8 alatt 100ra?..hány lovas a punto gt???
-
dokar
addikt
ha már füstölt akkor már mehet ON-ba.
lehet, hogy legnagyobb fokozatba volt kapcsolva és túlságosan nyomta neki vagy pedig vmi nem okés abban az autóban.mellesleg nem szeretem a füstös dízeleket.
jól tudom, hogy a füstölés mértéke nem a fordulatszámtól, hanem attól számít, hogy mennyire van a gázpedál benyomva?
Tök más, de az autótechnika nem egybeírandó..?
Passz, igazából normális topiknév sem jutott az eszembe. -
tbs
addikt
Mai dízeltapasztalat.
Egy láthatóan zsírúj WV Transporter (év autója matricával) haladt előttem a Váci úton a DP-től a vasútig. Füstölt. Nem csak kigyorsításkor.
Tök más, de az autótechnika nem egybeírandó..?
[Szerkesztve] -
dokar
addikt
A nyomasmax az 1.2bar ~3000-nel aztan ~4500-tol esik mert nem birja szusszal a csiga.
na most már tudom honnan van az avatarod
sztem vmi nem stimmel a váltóadataiddal, mert kiszámoltam és olyan 4000-4400 körül kéne egyel feljebb váltanod, ami eszméletlenül alacsony RPM. bár a nyomaték görbét se átlagos.
HA egyesben 4200-nél tényleg 39 km/h a sebességed, akkor itt van az a pont ahol ha berakod 2-be, akkor a fordulatszám leesik 2650-re és innen újra emelkedik a nyomaték. -
dokar
addikt
a nyomaték görbe okés, de az excel táblát el tudnád küldeni nekem az e-mail címemre?
kéne az alja is.
mellesleg a táblázatban szereplő adott fokozathoz és fordulathoz tartozó sebességek megfelelnek a valóságnak?
a 3. a jó, mert:
van nyomatékgörbe (NYG) amiből számolható a teljesítménygörbe (TG).
TG=NYG*RPM
az autó ott húz a legjobban ahol a NYG maximuma van.
gondolom eddig egyet értesz?
ha a TG maximumánál kéne váltani, akkor semmit sem számítanának a fokozat.
ergo tök mindegy lenne, hogy milyen váltó van alattad.
tehát ez tévút, mivel a váltó áttételeitől függ a gyorsulás mértéke.
talán még eddig is egyet értesz?
az egyik legfontosabb tény: minél nagyobb a nyomaték, annál jobban gyorsulsz.
a cél tehát minél nagyobb nyomatékon tartani.
így lehet kiszámolni az elváltási pontokat:
fogod a NYG-t és elindulsz a max értékétől fölfelé (azaz magasabb fordulat felé)
megnézel mondjuk egy pontot (NY1), akkor meglesed, hogy mennyi RPM-nél (RPM1) van az. megnézed az excel táblában, hogy ahhoz mekkora sebesség (SEB) tartozik. aztán megnézed, hogy ugyanehhez a sebességhez mekkora RPM (RPM2) érték tartozik az egyel nagyobbik fokozatban. aztán ennél az RPM-nél (RPM2) megnézed, hogy mekkora a nyomaték értéke (NY2) a NYG-n. ha kisebb mint a vizsgált pont (NY1), akkor az elváltási pont fentebb helyezkedik, ha meg nagyobb akkor túl mentél rajta. -
hobizoli
nagyúr
Igen, az.
[link]
A 2. a jo hidd el. Ha 6000-nel elvaltom ~4800-ra esik vissza, ekkor pedig mar reg nem a nyomatek max-n jar a motor, mert az 3000-nel vanik. Amirol Te irsz az a 16V szivomotorokra igaz, ott magasabb fordulaton van max nyomatek pontja, mint 8V szivo es a 8V es 16V turbo motoroknal szokasos
[link]
Ez masfel eve keszult, az ertekek a kereken merve ertendok (a fotengelyen ez ~1.18-1.2x)
hobizoli
[Szerkesztve] -
dokar
addikt
válasz
(Kolombusz) #43 üzenetére
hehe tényleg erre hirtelen nem is gondoltam, érdekes lehet az a hang, főleg ha a doppler is rájátszik távolodásnál
-
dokar
addikt
ez most 1.4-es 8 szelepes turbós?
nem a 2. a helyes válasz, de mivel a 3.-nál leírtakban lévő pont általában közel esik a teljesítmény maximumához, ezért sokan ezt használják. szóval szimplán csak nyomaték és teljesítménygörbéből nem lehet megtudni a tökéletes elváltási pontot.
van itt egy ilyen táblázatom: [link]
töltsd ki az adataiddal pls aztán vhogy tedd közszemlére pl screenshot
csak a sárga mezőket kell kitöltened.
az elváltási értékek nem tökéletesek fentebb leírt elv alapján számol
ha tudnál mutatni egy nyomatékgörbét a verdádról, akkor 3. pont szerint is meg lehetne határozni az elváltási pontokat, ami már jóval pontosabb lenne. -
hobizoli
nagyúr
Nem dadogott le, 1.-ben ~65km/h-g, 2.-ban ~105km/h-g porog el, de 1.-ben 50km/h es 2.-ban ~90km/h felett mar csak porog, de nem huz, ez latszik is az piros csikon a G ero esesen. Seggre nemigazan venni eszre, ezert is jo ez, hogy igy megmutatja. Az is erdekes, hogy 3.-ban ~5LE-vel vegig erosebb a motor, mint 2.-ban
(Annak aki nem tudna mirol van szo, itt a link: [link])
~6000rpm-nel kell elvaltani, addig egyre erosebb az auto, utana mar esik (lasd a piros csik).
Helyes valasz a 2.
A nyomatek max nalam 3000-nel vanik, ha ott valtanam el az akkor eleg gaz lenne, visszesik ~1800rpm-re.
Azzal a SEB1-s chip-l ~6700 helyett 7300-g porog el, de ha nincs ''mogotte'' semmi egyeb, pl Novitec tengely stb, akkor igazabol ertelme nem sok van, a forgattyusresz 8000-g is elbirja (sot), mivel az altalaban szokasosnal is rovidebb a lokethossza a motornak (67.4mm), csak akkor mar a szervoszivattyu szetszakad, meg a klimakompreszor is megviselodik kisse...bar ezeknek mondjuk lehet valtoztatni a hajtasattetelen ekszijtarcsak atmeroivel operalva, es akkor nem porognenek tul.
hobizoli -
dokar
addikt
Ja, kicsit elkurtam, az 1-st tulporgettem, es ~98km/h-nal valtottam 3.-ba.
ledadogott?
ne ez már mehet ON-ba:
milyen fordulatoknál és milyen sebességeknél adott fokozatokban kell elváltanod?
kieg: szted hol kell elváltani?
1. ahol a nyomaték maximuma van
2. ahol a teljesítmény maximuma van
3. ahol már egyel nagyobb fokozatba kapcsolva már nagyobb vagy egyenlő a nyomaték
[Szerkesztve] -
Kicker
őstag
ez a topik után remélem a Milyen autót vegyek? topikban majd a név kötelez..
-
dokar
addikt
-
dokar
addikt
úgy értettem, hogy a végáttételt ha növeled, azáltal rövidebbek lesznek a fokozatok.
az ok, hogy a benzinest hosszabb tartományban lehet pörgetni, de minél rövidebbek az intervallumok, annál intenzívebb lesz a gyorsulás. gondolom a legjobb megoldás a fokozatmentes váltó állandó nyomatékmaximumon tartása, csak nem biztos, hogy erősebb kocsikban helytállna dolog. -
-
dokar
addikt
hát ez nekem sem teljesen tiszta, mert ugyebár benzinessel is lehet vontatni nehéz súlyt, csak hát csúsztatni kell a kuplungot neki rendesen. sztem a cikkben sem számoltak ezzel, mert ha a szikárkerékpáros 4 tiprás/sec-el startol, miközben csúsztatja a ''kuplungot'', akkor már az elején megfogná a dagit.
-
dokar
addikt
kb 3500 van a két érték között olyasmi a mérés, mint amikor műszakira mész és a szaki kipuffból kijövő károsanyagokat próbál mérni.
na megnéztem a zöld kártyámat, itt mértek károsanyag kibocsátást:
alapjárat: 830-990: 860
emelt üresjárat: 2800-3200: 2970
na akkor gondolom a hangot is valszeg ezen a fordulatokon vizsgálják.
jó lenne tudni, hogy még kibírná -e egy gázgyorsító középdob beszerelését. -
blunt
aktív tag
én ezért tartottam meg mindent, ami gyári, beraktam itthon egy tárolóba, mert tudom, hogy ha majd műszakira kell vinni, akkor így lesz a legtisztább. Hacsak nem tudja a subi szervíz elintézni, ahova az autót viszem olajcserére
itt hallható a kocsi, szinte alapjárat, még a direkt légszűrő is alig-alig sziszeg...
[link] -
dragonfx
veterán
Ez kemény lehetett
Nem is tudtam a hangot is nézik a műszakin.
Direkszürővel akkor hogy lehet átmenni??
Meg sportkipuf.fal???
3-4k között??...na ne baxxx...eg dízelt hogy tartanak ott, kishgíján széthajtják akkor
Ezek után már azon se csodálkoznék ha a hifi hangosságát mérnék
lámpa, rohadás, fék, kormány, futómő, lengécsill....én ezeket nézném.
sztaocs:
fúú de állat ez a hang...nekem ilyne kell vazzeeee..amikor elkezdi brümmögtetni....
dokar:
Szeritnme várd meg a műszakit brother, utána, én is így teszek..a következőn meg majd ráérek okoskodni addig mi legyen.
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
3 és 4k rpm között kell tartanod a motort amig lemérik!
kb 3500 van a két érték közöttolyasmi a mérés, mint amikor műszakira mész és a szaki kipuffból kijövő károsanyagokat próbál mérni. Ott is azt hiszem 3.5nél kell tartani a fordulatszámot!
szerk: mondjuk nekem teljes turbo back van, nem csak hátsó dob, azaz nekem teljesen nyitott a rendszerem. Valszeg emiatt is hangosabb, viszont erősebb
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
hú jó kérdés nem mérettem le, de szerintem jócskán felette van. Szaki kikapott pár hete a váci úton kb. 10 rendőr kíséretében és mivel másba nem tudott belekötni (hiszen 4 hónapos a kocsi), ezért a kipuff miatt kezdett baszakodni a közlekedési csóka. Mondom neki (persze nem igaz), hogy dehát ez így gurult ki a szalonból, gyári. (valóban gyári a cucc, csak a gyári wrc csapaté, nem pedig a szaloné) mondta, hogy ez nem lehet. mondom de lehet
megkérdezte melyik szalonból van, én megmondtam, mondta, hogy ''jó köszönöm majd utána nézünk''. -
szatocs
őstag
[link] -Érdekes, ez egy alap.
-
dokar
addikt
Dízel vs Benzin
Adott Musashimaru, a szumóbirkózó (aka dízel), és Jancsika, a szikár kerékpáros futár (aka benzin). Mindketten 5 sebességes bicikliken ülnek, melyek cementeszsákos talicskát húznak maguk után, enyhe emelkedőn. Gyorsulási verseny készül, de mindkettejüknek el kell érniük a 30 km/órát. Eldördül a startpisztoly.
Musashimaru félmázsás lábával könnyedén lenyomja a pedált, a bicikli taligástól meglódul. Bíztatóan halad, komótos tempóban teker, de gyorsul. Minden alkalommal iszonyú erővel tapossa a pedált, de a rohanás nem az ő világa, ahhoz túl sok rizst evett már. A start utáni 3. másodpercben Musashimaru elérte a lábai által engedélyezett legszaporább tekerési tempót, a 2 taposás per másodpercet. Mivel gyorsabban szeretne hasítani, sebességet vált. A következő sebességi fokozatban keservesebb a dolga, nehezebb lenyomni a pedált, de ő a maga komótos egykedvűségével darál, 4 másodperc múlva megint eléri a lábai által engedélyezett maximumot, a 2 tiprás/szekundumot. Eddigre a start óta 7 másodperc telt el, birkózónk pedig 12 km/órára gyorsult.
Hogy áll Jancsika? Jancsika a rajtnál alig bírta lenyomni a pedált, ő nem a nyers erő embere. De azért elindult, és szorgosan tekerni kezdett. A rajt utáni 3. másodpercben Musashimaru még vezet előtte, de mivel a japán nem tud gyorsan pedálozni, kettesbe váltott, ahol már nehezebb tekerni. Jancsika ellenben most kezd csak belejönni. Nagyon járnak a lábai, orrlyukai kitágulnak, a pulzusa száguld, és könnyedén képes akár másodpercenként 4-szer is lenyomni a pedált, így később vált fel.
Ráadásul Musashimaru gondban van: mivel kötelező végül elérni a 30 km/h-t, de ő legfeljebb 2 taposás/másodperccel (röviden t/s) tud tekerni, kénytelen volt úgy elosztani az áttételeket a sebességváltóján, hogy 5. fokozatban a 2t/s-sel is elérje a 30km/h-t. Hiába hát a makacs erő, a hosszú fokozatok miatt annyival nehezebb hajtania, hogy lassan kiütköznek rajta az első verítékcseppek.
Jancsika ellenben szereti az aerobik jellegű pörgést, rövid fokozatokat választott, mert neki megy a 4t/s-is, tehát amikor 30-cal halad, sokkal könnyebb dolga van a pedál nyomkodásával, bár sűrűbben csinálja.
Musashimaru végül 40 másodperc alatt gyorsult 30-ra, melyet ötösben ért el, maximális tekerési sebessége mellett, és ennél gyorsabban akkor se tudna haladni, ha Jancsi pitbulljai üldöznék. Jancsi ellenben alig 36 másodperc alatt ért 30-ra, még mindig csak hármas fokozatban. Ha nagyon muszáj lenne, tudna gyorsabban is menni, bár négyesben már nehéz dolga volna, de még a négyese is rövidebb fokozat, mint Musashimaru ötöse.
Jancsi tehát nyert, így teljesítménye nagyobb, mint testes versenytársáé. Musashimaru viszont bár lassan, de két cementeszsákkal is feljutott volna a hegyre. Jancsi ugyanezt meg sem tudta volna mozdítani.
Nyomatékból tehát Musashimarunak volt több, de nem tudta adott idő alatt elég sokszor kifejteni. Így összteljesítményben Jancsi diadalt aratott. Rendszerint ez történik az azonos méretű TDI és sima benzines motorok gyorsulásos összevetésekor is: a TDI nyomatékos, érzésre jobban megindul, de a sokáig pörgő benzines valahogy mégis lenyomja. Ahol viszont a vonóerő számít (cementet a hegyre), ott a TDI a király.
forrás: totalcar.hu -
dokar
addikt
-
dokar
addikt
hű de nagy az érdeklődés a téma iránt
-
dokar
addikt
MŰSZAKI TÉMÁJÚ AUTÓS TOPIK
mivel egy másik topik átnevezést a topik gazdája nem javasolta ezért nyitottam egy ilyet
szóval aki ért az autó működéséhez, technikai ill. műszaki dolgokban otthon van vagy szeretne minél többet megtudni, annak itt a helye.
az autós élményeket, a kresz szabályait, autóvásárlást ne itt vesézzük ki.
na akkor az indító kérdésem a következő:
nem tudjátok a műszakin a hangerőt hogyan vizsgálják?
mekkora fordulaton? hány dB lehet? vagy frekvencia határokat is figyelnek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Eladó autós gyerekülések, Römer és Peg-Pérego márkák
- Noblechairs HERO, 1 hetet használt irodai/gamer szék
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest