- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
Új hozzászólás Aktív témák
-
pitom
tag
válasz
spirit007 #296 üzenetére
Első ránézésre nekem is úgy tűnt, de szereztem egy számítógépkulcsot, és sajnos pici bele. Valamint az elfordítandó rész ennek a közepén van, viszont a sz.g-nek a külső részét fordítja a kulcs. Azt hiszem azokat a fogakat be kell nyomni, és csak utána lehet elfordítani, szóval nem egyszerű
Most éppen kulcsot csinálok, de még nem passzol bele
Köszi...
-
pitom
tag
Sziasztok!
Nem biztos, hogy ide tartozik a dolog, de hátha jó helyen járok. Szóval egy régi autóriasztóhoz kellene kulcs, hogy be tudjam kapcsolni,de sajna nincs. Van esély arra, hogy ebbe tudjak szerezni? (ha igen, honnan) köszönöm... [link]
-
SaNyEe
aktív tag
hát kénytelen kelletlen nagyobb lesz a lökettérfogat, mivel megnövelik a furatot, de ezt ne úgy képzeld el, hogy akkor felfúrják mondjuk 5-600cm3el nagoybbra
Teszemazt ha van egy gyárilag 1490cm3 es motor 78 x 78mm (furat/löket).
Ezen mondjuk kell 4mm-t bővíteni hengerenként (szerintem sok, de majd aki már tapasztalt ilyet megaszondja a frankót) akkor lesz 82x78mm. akkor az lesz 1646cm3. Ez 156 cm3 plussz. Hogy ez hoz-e teljesítményben a konyhára? Hát kéneSokat persze nem, de talán minden fordulaton kicsit nyomatékosabb lesz a motor ha(!) nincs valami túl szűk keresztmetszet előtte. Minden alkatrész arra az 1490cm3-re lett tervezve nem pedig erre a megnövelt méretre. Pillangószelep lehet kritikus, annak van egy fix áteresztőképesége azt csókolom, a többit lehet reszelgetni meg eztazt, azzal sokat nem tudsz kezdeni, max veszel rá nagyobbat.
Aztán ottvannak az injektorok, benyapumpa, ezeknek is a megnövekedett igénybevételhez alkalmazkodniuk kell, azért mégiscsak megnőtt az űrtartalom 10,5%al. Ez elvileg még megy neki, gyárilag 20-30%al felül vannak méretezve (lehet kicsit optimista számok, legyen 10-20%). De gondolom érezhető, hogy maximálisan kihasználni vmit nem a leg célszerűbb...Szóval elméletileg igen és a gyakorlat megegyezik az elmélettel . . . elméletileg
-
SaNyEe
aktív tag
ööö attól függ mire kérdeztél rá
A kopást azt kiesztergálják belőle és túlméretes dugattyúkkal még mehet tovább a motor még jó ideig, a könyöklős témánál már akadhatnak gondok
De akármelyikről is legyen szó az már régen nem jó egy motornak se.mod: nem kiesztergálják a kopást, hanem amennyire kikopott középen annyira esztergálják mindenhol a hengerfalat.
-
SaNyEe
aktív tag
A kopás a hengerfalat is érinti, ahol a legnagyobb a dugattyú átlagsebessége (középső rész) ott jobban kikopik és hordó formájú lesz az égéstér. Aztán ha meg kikönyököl valami oknál fogva a hajtókar, vagy elszáll a dugattyú, az úgyis elég jól látható
Ez a kopás egyébként is jelentkezik, de a nem rendeltetésszerű használat meggyorsítja a folyamatot.
-
dokar
addikt
odass_2:15-től
sasoljátok, hogy milyen durva terhelést kap a gumi gyorsításnál -
qdak
addikt
hello ha veszek egy kissé szétthajtott calibrát, ami durván volt használva hideg padlogáz meg többi akkor a blokk is megrepedhet v csak a henger van veszélyben?
-
SaNyEe
aktív tag
ilyesmi konkrét dologgal sajnos nem tudok szolgálni, ha kezedben van a vas és szeretnél belőle majd több teljesítményt kicsikarni akkor a mérés lehet a legmegfelelőbb megoldás, mi az a pont ahol még 95el nem kopogott terhelés alatt, aztán megnézni ugyanezt magasabb oktánszámú üzemanyaggal is, hogy azzal hol kezd el kopogni.
-
qdak
addikt
állo helyzetben kéne? v lehet ment közben?
ui:
Minden hengerfej óriási hőterhelésnek és egyben jelentős hőingadozásnak van kitéve a használat során. Ha ezt nem vesszük figyelembe, azt kockáztatjuk, hogy idővel deformálódhat (vetemedik) vagy megrepedhet a csatornák közötti fal. Ilyen károsodásra a hirtelen hőváltozások esetén van esély, tehát ha már a hideg motort erős terhelésnek tesszük ki, anélkül, hogy megvárnánk, míg eléri az üzemi hőmérsékletet vagy ha a túlforrósodott motort leállítás előtt nem engedjük visszahülni (még dolgozik a ventillátor). -
qdak
addikt
ha már auto technika: hidegen meddig szbad pörgetni a (benzni és diesel) motrot s mekkora gázzal szabad menni mig nincs üzemi höfokon? hogy ne legyen idö elött hengerfelyes?
-
G@ben
addikt
válasz
neduddki #272 üzenetére
Ez a könyv már megvan 8 éve, de nem emlékszem ilyenre belőle (persze lehet, hogy tévedek, hisz fél éve nem nyitottam ki
), a kék bibliát meg nem volt még időm részletesen áttanulmányozni, mert csak szombaton sikerült beszereznem. Átlapoztam az erre vonatkozó részeket, de egyelőre nem találtam.
Esetleg ha véletlen ráakadnál, írd már meg az oldalszámot! -
qdak
addikt
válasz
(Kolombusz) #88 üzenetére
kereszt apám michelin jei is 60.000 km birtak kb pedig ö nem tolja neki meg füstöli
-
G@ben
addikt
Ezeket a dolgokat ismerem, de ha ugyanannál az autónál alkalmazzuk, akkor már nincs olyan sok változó, lásd a példát, ami egy létező autó. Szóval ott ugyanakkora a turbó, a kompresszió, viszont a töltőlevegő hőmérséklete értelemszerűen más lesz.
Csak valami összefüggést keresek, ha létezik ilyen. -
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
-
dokar
addikt
válasz
(Kolombusz) #264 üzenetére
én km_óra _spirál cseréjénél gondolkoztam el a dolgon, de aztán hagytam, mert az új spirál megvolt csírozva a csőben, továbbá a váltóolajból kapja a további kenést. bár tény ami tény, cseréltem már 2x km_óra_spirált, egyszer műszerfalat, de nekem akkor is zörög egy picit az órám.
mit akarsz bekenni/fújni szilikonolajjal?
lehet nekem be kéne kennem a jobb hátsó ajtót műszerzsírral, mert nyikorog. -
(Kolombusz)
veterán
Szilikonolajat milyen áron lehet kapni?
Egyáltalán használják ezt autókban? -
Rover623
félisten
válasz
Mr-Pamacs #261 üzenetére
Hát ez nem az a topic...
Talán a carstyling.hu...vagy vmi pimp fórum...P.S.:
A váltó nem bírja a ménest...
Én inkább arra gondolok, hogy a 195-ös gumik, a terpesztés, a valószínűleg áttervezés nélküli futómű és a helytelen kerékméret okozta többletterhelés öli meg a váltót...
Amúgy az a ménes közel sem akkora...szvsz még 40 paci sincsen. -
G@ben
addikt
Tudnátok mondani nekem néhány motort, ami megfelel a következőknek:
- 2000-3000 cm3 körüli benzines (lehet 1800 és 3200 cm3 is)
- 4-6 henger
- turbós
- harmonikus, azaz már alacsony fordulaton leadja a nyomatékát, de magasabb fordulaton meg kifejezetten erős?Olyanokra gondolok, mint pl a Ford Focus ST, Audi S4 (2,7l V6, 265LE).
-
Mr-Pamacs
senior tag
Hi
Most találtam rá a topicra.
Nekem csak egy kis trabim van, igaz átépített motorral (800-as Maruti), egyedi lökösökkel, egyedi festéssel,teljesen ujra kárpitozott plüss belsővel,terpesztve, szélesítve: elöl 3/oldal hátul 2 cm/oldal, 195-ös gumikkal és félsport ülésekkel, elekrtomos ablak, központi zár, riasztó. Nem nagy szám (barátnőm azért oda van érte), de sikerült olyan légszűrőt összeütni hozzá h olyan hangja van mintha turbó is fütyülne benne.
Sajna a váltó nem igazán bírja a hatalmas ménest (45 LE), de évente 1 felújjítást megér.
Ha esetleg érdekel valakit teszek fel képeket.Üdv.
-
G@ben
addikt
Azt meg tudjátok mondani, hogy az oktánszám növelése milyen hatással van az elérhető teljesítményre? Nem sima autónál érdekelne, hanem tipikus tuningautóknál.
Tételezzük fel, hogy van egy turbós autó, ami az Amerikában kapható 91-es benzinnel 350 lovas, 118-as versenybenzinnel 500 lóerős. Ehhez ugye emeltek a turbónyomáson, ami az első esetben 17 psi, a másodikban 30. Namármost az érdekelne, hogy mondjuk 95-ös vagy akár 100-as benzinnel milyen turbónyomást, illetve teljesítményt lehetne elérni vele. Ki lehet ezt számolni valahogy? A kérdés kizárólag elméleti jellegű, nincs ilyen autóm és nagy valószínűséggel nem is lesz, csak érdekel a dolog! -
DeadMeat
nagyúr
Mikori?12 vagy 6 szelepes? A nagyon korai valtozatokban volt olyan gond,h 40-50K kilometer vezermuszij gondjai lettek,de azota joavitottak.
Meretehez kepest nemrosz mocik,eleg nyomatekosak is.A hangjat szokni kell,de nem veszes.Es keves a poloba.Ezt igy latatlanba megmondom -
ttoth
tag
köszi
-
TayRol
nagyúr
Nem fogok hozzányúlni akkor, utoljára zsigulin cseréltem betétet. Majd meglátom, hogy mi lesz hátul. Az elsők tehát brembok lesznek.
Pesten van valami jó hely, ahol érdemes vásárolni? Esetleg még értenek is hozzá...?
mod: valakinek van tapasztalata Ferodo betétekkel kapcsolatban?
[Szerkesztve] -
lajafix
addikt
-
dokar
addikt
Dobféknél is van brembo?
én meg erről nem hallottam
hátulra nekem a szerelő választott vmit, rábíztam.
Ezeket egyébként ki lehet cserélni házilag? Vagy nem érdemes?
nálam a szerelő nem számolt fel szerelési díjat. ha szereted a mechanikai küszködést, akkor hajrá. én inkább az elektronikai dolgokat csinálom önállóan a verdán. -
dokar
addikt
na akkor itt bővebb választ adok, kb fél éve történt a fékfelújítás nálam. a szerelő ügyesen szerzi be nagyon jó áron az alkatrészeket.
az első tárcsák ilyen áron voltak:
~5-6e HUF - normális minőség
~8e HUF - nagyon jó minőség
~9e HUF - brembo(ezt választottam)
a fékbetétekből pedig textar-t választottam (állítólag ez is nagyon jó). ez ~9e HUF volt, de ez egy garnitúra két kerékre.
szal az autó első fékei két tárcsa + fékbetét garnitúra = ~27e HUF
a hátsó fékeknél nem emlékszem pontos árakra, de jó minőséget választottam itt is és asszem 15-25e HUF volt. dobfék természetesen.
lehet a gyári tárcsánál nagyobbat tenni előre?
lehet, de nem biztos, hogy szükséges. bremboval nálam már 100 km/h-nál is blokkoltak az első kerek hirtelen fékezésnél. ijesztő volt (no ABS). szal fékupgarde után tünt fel, hogy mennyire nem tapadnak a gumik. -
TayRol
nagyúr
Szevasztok!
Miután dokar kolléga hathatós segítségével megtaláltam eme topicot (), az volna a kérdésem, hogy G astrára milyen féktárcsákat/betétet érdemes venni, ill. gondolom a hátsó dobfékre is van valami jó kis megoldás.
szerk: lehet a gyári tárcsánál nagyobbat tenni előre? 15-ös a téli és a nyári felnim is.
[Szerkesztve] -
ttoth
tag
Akkor a 3 hengeres motorról jót nem tud mondani senki? A VW Polo 1.2-ben az van. Tapasztalat?
-
dragonfx
veterán
Tapasztalatból>>
Semmi értelme az ilyne csodáknak a Ah számít.....semmi más, vegyél 60asat és soha jobbat nem fogsz látni..autó se erőlködik, akksi se=biztos indítás bármikor!!!
Nekem volt 2 féle gondozásmentes is, mindkettő bexart.
Nem tudom mibne más ez az ezüst-kadmiumos de úgy sejtem ez csak reklám/marketing semmi más.
[Szerkesztve] -
dokar
addikt
akksi csere előtt állok. az ezüst-kadmiumosnak milyen előnyei vannak a hagyományoshoz képest? csak gyorstöltés?
-
ttoth
tag
Sziasztok!
Tudná valaki részletezni a 3 hengeres motorok előnyeit? Tegnap találtam, hogy a VW Polo 1.2-ben olyan van, és hát ez kicsit elriasztott tőle. Eddig én még (ugyan nem sok helyről de) nem sok jót hallottam róla, de igazából semmi konkrétot. Tud valaki segíteni? -
dokar
addikt
-
troland26
őstag
Nekem van a kocsiban defend lock váltózárral vettem a verdámat, de apám is szeretne az övébe mert a Jászai térnél nagyon lopják a kocsikat az utóbbi időben és kicsit parázik .
Gyakorlatilag nekem nagyjából van fogalmam róla csak arra gondoltam van esetleg másnak is valami gyakorlati tapasztalata ami jól jöhet
nekem Seatom faternak Hyudaia van és még nem volt lopás a családban -
kis.keke
csendes tag
szijasztok!
aki ért az autókhoz, meg tudná nekem mondani, hogy milyen járgány van a videóban?
http://videa.hu/play.php?v=aRpnnGDg8Mhv7FCg -
troland26
őstag
sziasztok
váltózárral kapcs van valakinek valamilyen infója , hogy hol , melyiket mennyiért érdemes beszerezni ? vagy ha van olyan topik ahová jobban illik a kérdésem akkor egy linknek is örülnék -
Dirtyz
őstag
válasz
Atlantis #228 üzenetére
Úgy tudom, hogy az '' eszi az olajat '' bármilyen motornál előfordulhat.
Leginkább sokat futott motoroknál szokott előfordulni, a henger palást és a dugattyúgyűrűk között rés lesz és a dugattyú felpumpálja az olajat az égéstérbe, ahol elég szép kékes füstöt eregetve a kipufogón keresztül. Esetleg még a szelepszászimeringek mellett is nyomhatja az olajat. -
Atlantis
veterán
El tudná valaki magyarázni, az mitől lehet, hogy egy motor ''eszi az olajat''? Általában német motorokra( VW, Opel) szoktam ezt hallani, érdekelne, mit csinálnak rosszul?
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #226 üzenetére
Hát az, hogy mekkora nyomást bír ki az csak attól függ mit raknak bele
Ha valami olyan ''okosítást'' szeretne az illető, hogy csak rávágjuk a turbot meg amik feltétlen kellenek akkor két dolog fog történni, már vagy eleve rossz méretű turbot raktak fel, következésképp alacsony fordulatszámon lesz csak képes tölteni, ha túl nagy akkor meg csak fent de lehet még ott sem. Tehát nem mindegy, hogy milyen fordulatszámon van meg az a 0,6-0,7bar.
Aztán jönnek a finom dolgok, hogy leemelődik valami miatt a hengerfej, megolvadnak a dugók, csapágyak besülnek, elhajlik a hajtókar, de olyat is láttam, hogy a hajtókar leszakadt a főtengelyről és csak úgy odavágta az olajteknőn keresztül! a dugót hajtókart meg a gyűrűket az aszfaltra (hülyeség rulez).
Tehát minden TERVEZÉS kérdése és 20 fillérből nem lehet turbósítani! Voltak már próbálkozások és a végén oda jutottak, hogy kipróbált ezt azt amazt és ott tartottak mintha elvitte volna egy olyan műhelybe ahol kimondotan azzal foglalkoznak és JÓL megcsinálják ELSŐRE! Persze ők nem, ennyiért nem kell mert nagyon drága nekik. Aztán lemaortizáltak egy szett dugattyút, egy motorblokkot és hengerfejet
De végül összejött nekik!!!
Aztán feltettük a kérdést, hogy nem-e lett volna jobb egy gyári turbósat venni??? Sztem tudjátok a választ
Ja és ha mindezzel megvagytok akkor lehet tapsikolni önmagatoknak, hogy hogyan papírozzuk a kocsit mert ugye, hivatalból nem volt csigabiga a motortérben
De, hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre, el lehet cseszni egy motort és turbot is egyaránt 0,3 barral és mehet teljesen üzembiztosan 1-1,5barral is! -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #224 üzenetére
hehe, nem a turboval lesznek ott problémák
Bár ha elég elvetemültek akkor bekergethetik a turbot a Surging line mögé aztán akko csinálhatnak akármit, elviszi a pusztulat(persze ehhez is idő kell, mondjuk nemsok. .)
viszont ha nem akkor később előjönek más problémák a sokkal nagyobb igénybevétel miatt, dieseleknél nemtom mennyire érzékenyek a porlasztócsúcsok, a hajtókarok és dugók mennyire bírják a sokszor 30-40%al nagyobb igénybevételt. De legjobban az érdekel, hogy a nagyon magas kompresszió miatt nem-e emeli le a hengerfejet a szerencsétlenje, jha meghát a magasabb hőterhelés és a váltó ugyebár
Lényeg, hogy gyárilag úgy van megcsinálva, hogy jó legyen és 80-100eFtos csiptől nem lesz jobb egy kocsi, sőt lehet, hogy vághatja a motort roncstelepre a tulaj, nomeg ennyivel nagyobb teljesítményhez jobb futómű, fék és gumi is társulhatna jó esetben, bár Janikának aki a bekötőúttól is 20km-re lakik csak az számít, hogy menjen(majd jóó főtekergyük a turbóóónyomást, egy kicsit jobban fog füstűni de jólesz') megállni meg kanyarodni úgyse kell.
-
dragonfx
veterán
válasz
(Kolombusz) #219 üzenetére
turbónyomást emelik, legegyszerűbb téma.
Kérdésa a gyári turbó meddig bírja -
dokar
addikt
válasz
(Kolombusz) #222 üzenetére
az biztos, de ha vmi spéci titánötvözetből lenne a motorblokk, ami nem reped meg...
-
dokar
addikt
válasz
(Kolombusz) #219 üzenetére
A turbódizél autók teljesitménye mért nő meg sokkal jobban chippelés után, mint a szivó benzineseké?
mert felnyomják a turbónyomást, azaz azonos térfogatra még több üzemanyag-levegő keveréket zsúfolnak be. ez kb olyan, mintha az 1.6-os motort kicserélnéd 2.0-ra vagy nagyobbra. de ez nem csak a turbódízelekre igaz, hanem a turbós benzinesekre is. -
DeadMeat
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #219 üzenetére
Nembiztos,h jol tudom,vagy mondom:A dizel motorokat sokkal nagyobb ''rahagyassal'' tervezik,pont a nagy nyomas,ect miatt.Ezert lehet beloluk joval tobbet kihozni,mert sok a tartalek.
-
(Kolombusz)
veterán
Lenne egykét kérdésem.
A turbódizél autók teljesitménye mért nő meg sokkal jobban chippelés után, mint a szivó benzineseké?
Turbónyomást is módositanak, vagy tényleg csak a vezérlőelektronikát módositják?
Tudom, hogy mindenhol azt irják, hogy megfelelő minőségű üzemanyag mellett nem csökken az élettartam, ez valóban így van? -
dragonfx
veterán
Akkro valszeg ez van nálam is, igaz szabályzásig ritkán húzom ki a fokozatokat, mert ott már ninc sgyorsulás...amugy üzemmeleg votl mert előtt mentem vele már, meg ugye ilyen időben elég erősen könnyebben melegszika moci is.
Visszarúg>>amikro szabályoz mert tovább nem forog, nekem olyat cisnál mint az abs kb....nem akarom szétnyomni, de valszeg ilynekor hiába nyomnám be izombóla gázpedált akkor is lasítana az autó az elektronikai tiltás miatt. -
SaNyEe
aktív tag
jha hát minimum az kellene bele érezni is nagyon, városon kívül pl semmi ereje, előzni is csak lendületből, kiugrani enm képes szerencsétlenje
városban viszont szépen el lehet vele csorogni a forgalommal, rövid a váltója eléggé meg azt a 101 megkeseredett Nm nyomatékát már 2500rpm-en leadja. Cserébe nem kér sok abrakot 7-7,5liter városban.
Jha ez utolsó szériás escort 96 utáni.
2001ben már az új kasztnis Fiesták voltak? Azok 70 lovasak ha jól tudom. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #210 üzenetére
az meg milyen mikor visszarúg a gázpedál?
Esetleg arra tudok gondolni, hogy még nem volt egészen üzemmeleg a motor, van pár ami ''megvédi'' magát a mechanikus ártalmak ellen, élő példa ismerős VTi-je. Kapott egy nyitott rendszert amitől gyönyörű hangja van, ezt faterja is tudta, jött a szomszéd akinek el akart dicsekedni vele. Szitu a következő:
-szomszéd megjön, faterja üdvözli
-el akar dicsekedni vele a szomszédnak milyen jól szól a gépsas(közben a kocsi már 8-10 órája be se volt indítva szal hideg)
-fatercsávó kocsiba be, indít aztán padló
-motor VTEC váltás előtt szabályozta a fordulatot ~5500rpm em engedett tovább forogni
Meg ha meghajtottál egy motort akkor nem enged a rövid ideig megengedett maximális fordulaton forgatni, az Escortunkban is így van.
Rövid ideig 6300 aztán csak 6000rpm-et enged forogni.
Az időjárási viszonyok ekkora tempónál nyugodtan elhanyagolhatóak . . -
dokar
addikt
a végsebességet elméleti síkon nem befolyásolja az autó tömege
nyugodtan kihagyhattad volna, hogy: ''elméleti síkon''
a tömeg a gyorsulást befolyásolja, nem a végsebességet.
amúgy nem csak a váltó, hanem a diffi és a kerékátmérők is szerepet játszanak, szal egyszerűbben csak: áttételek (remélem nem veszed kukacoskodásnak a pontosításomat)
-
dokar
addikt
én a leszabályozásról írtam és nem pedig arról, hogy képes -e az autó elérni azt a fordulatot.
ha pl 7800-nál van a tiltás, de te 5-ben már csak 6200-ig tudtad pörgetni, az azt jelenti, hogy az autó elérte adott fokozatban végsebességét, melyet nem a leszabályozás, hanem a teljesítmény befolyásolt.
ergo leszabályozás az csak a fordulatszám függvénye. amit te írtál az igaz, de az nem leszabályozás. -
SaNyEe
aktív tag
ez így nem igaz, nagy sebességnél az autó/kamion/busz etc légellenállása drasztikuasn megnő és ez veti vissza a kocsi gyorsulását, majd beáll egy végleges állapot ahonnan már nem képes gyorsítani, mivel a sebesség növekedésével a légellenálllás négyzetesen nő ezért ez az állapot az esetek ~95%ban be is következik (kivétel bivalyerős kocsik amik az 5-6 fokozatot is szabálkyozásig forgatják és az elektronikusan szabályozott 200-250 stb kocsikat).
4. 5. 6. fokozatban tehát nem biztos hogy áll amit írtál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Synology NAS
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Futás, futópályák
- Bitcoin topic
- További aktív témák...
- Sencor Mobilklíma (Wifi) sac-mt7049c
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- Árcsökkenés! Philips EP3510/00 3100 series Automata eszpresszó kávéfőző, klasszikus tejhabosítóval
- Kisvasút - saját kép - 40x60 - clip kerettel, prémium poszter, fényes fotópapír
- Vojens Gamer Szék/ Gamer Asztal/ Perifériák
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4770 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB AEROCOOL Aero One Frost 700W
- Bomba ár! Dell XPS 13 9343 - i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest