Hirdetés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- GoodSpeed: WindowBlinds 11
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bubu79
addikt
válasz
dragonfx
#304
üzenetére
Ha jól rémlik, akkor a légtömegmérők egy részénél potit alkalmaznak, másoknál fűtőszálat, ezek ellenállásváltozásából és a beszívott levegő hőfokából számolgatja ki a vezérlőelektronika, hogy mennyi levegő megy át a műszeren

Mivel mindkét megoldás közben az alkatrész kopása/fogyása áll fent, valamint koszolódás is előfordulhat, így simán gallyravágódhat a légtömegmérő zúzás nélkül is

-
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx
#226
üzenetére
Hát az, hogy mekkora nyomást bír ki az csak attól függ mit raknak bele

Ha valami olyan ''okosítást'' szeretne az illető, hogy csak rávágjuk a turbot meg amik feltétlen kellenek akkor két dolog fog történni, már vagy eleve rossz méretű turbot raktak fel, következésképp alacsony fordulatszámon lesz csak képes tölteni, ha túl nagy akkor meg csak fent de lehet még ott sem. Tehát nem mindegy, hogy milyen fordulatszámon van meg az a 0,6-0,7bar.
Aztán jönnek a finom dolgok, hogy leemelődik valami miatt a hengerfej, megolvadnak a dugók, csapágyak besülnek, elhajlik a hajtókar, de olyat is láttam, hogy a hajtókar leszakadt a főtengelyről és csak úgy odavágta az olajteknőn keresztül! a dugót hajtókart meg a gyűrűket az aszfaltra (hülyeség rulez).
Tehát minden TERVEZÉS kérdése és 20 fillérből nem lehet turbósítani! Voltak már próbálkozások és a végén oda jutottak, hogy kipróbált ezt azt amazt és ott tartottak mintha elvitte volna egy olyan műhelybe ahol kimondotan azzal foglalkoznak és JÓL megcsinálják ELSŐRE! Persze ők nem, ennyiért nem kell mert nagyon drága nekik. Aztán lemaortizáltak egy szett dugattyút, egy motorblokkot és hengerfejet
De végül összejött nekik!!!
Aztán feltettük a kérdést, hogy nem-e lett volna jobb egy gyári turbósat venni??? Sztem tudjátok a választ
Ja és ha mindezzel megvagytok akkor lehet tapsikolni önmagatoknak, hogy hogyan papírozzuk a kocsit mert ugye, hivatalból nem volt csigabiga a motortérben
De, hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre, el lehet cseszni egy motort és turbot is egyaránt 0,3 barral és mehet teljesen üzembiztosan 1-1,5barral is! -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx
#224
üzenetére
hehe, nem a turboval lesznek ott problémák

Bár ha elég elvetemültek akkor bekergethetik a turbot a Surging line mögé aztán akko csinálhatnak akármit, elviszi a pusztulat
(persze ehhez is idő kell, mondjuk nemsok. .)
viszont ha nem akkor később előjönek más problémák a sokkal nagyobb igénybevétel miatt, dieseleknél nemtom mennyire érzékenyek a porlasztócsúcsok, a hajtókarok és dugók mennyire bírják a sokszor 30-40%al nagyobb igénybevételt. De legjobban az érdekel, hogy a nagyon magas kompresszió miatt nem-e emeli le a hengerfejet a szerencsétlenje, jha meghát a magasabb hőterhelés és a váltó ugyebár
Lényeg, hogy gyárilag úgy van megcsinálva, hogy jó legyen és 80-100eFtos csiptől nem lesz jobb egy kocsi, sőt lehet, hogy vághatja a motort roncstelepre a tulaj, nomeg ennyivel nagyobb teljesítményhez jobb futómű, fék és gumi is társulhatna jó esetben, bár Janikának aki a bekötőúttól is 20km-re lakik csak az számít, hogy menjen
(majd jóó főtekergyük a turbóóónyomást, egy kicsit jobban fog füstűni de jólesz') megállni meg kanyarodni úgyse kell. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx
#210
üzenetére
az meg milyen mikor visszarúg a gázpedál?
Esetleg arra tudok gondolni, hogy még nem volt egészen üzemmeleg a motor, van pár ami ''megvédi'' magát a mechanikus ártalmak ellen, élő példa ismerős VTi-je. Kapott egy nyitott rendszert amitől gyönyörű hangja van, ezt faterja is tudta, jött a szomszéd akinek el akart dicsekedni vele. Szitu a következő:
-szomszéd megjön, faterja üdvözli
-el akar dicsekedni vele a szomszédnak milyen jól szól a gépsas(közben a kocsi már 8-10 órája be se volt indítva szal hideg)
-fatercsávó kocsiba be, indít aztán padló
-motor VTEC váltás előtt szabályozta a fordulatot ~5500rpm em engedett tovább forogni
Meg ha meghajtottál egy motort akkor nem enged a rövid ideig megengedett maximális fordulaton forgatni, az Escortunkban is így van.
Rövid ideig 6300 aztán csak 6000rpm-et enged forogni.
Az időjárási viszonyok ekkora tempónál nyugodtan elhanyagolhatóak . . -
dokar
addikt
válasz
dragonfx
#165
üzenetére
de legalább vmi minimális infót megejthetnél a cuccokról

én nem szoktam driftelni, mert féltem a féltengelyt, de ellenben szeretem a gyors rajtokat, a koptatós 13-as barum gumin már sikerült egy-egy szálszakadást elérni mindkét első keréken
én ezt télig elkoptatni akartam, nem szálszakítani 
amúgy vminek nekicsapódtál?
-
hobizoli
nagyúr
-
blunt
aktív tag
én ezért tartottam meg mindent, ami gyári, beraktam itthon egy tárolóba, mert tudom, hogy ha majd műszakira kell vinni, akkor így lesz a legtisztább. Hacsak nem tudja a subi szervíz elintézni, ahova az autót viszem olajcserére

itt hallható a kocsi, szinte alapjárat, még a direkt légszűrő is alig-alig sziszeg...
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Suzuki topik
- Micro Four Thirds
- Tesla topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gumi és felni topik
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Számlás!Windows 10 Pro 11 Pro,Windows 10 Home 11 Home, Office 2016,2019,2021 ,Vírusirtok,Mac
- 172 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- HP EliteBook 840 G9 i7-1265U 16GB 512GB 14" FHD+ 1 év teljeskörű garancia
- 5G Lenovo ThinkPad P14s Gen 3 Intel Core i7-1280P Nvidia T550 32GB 1000GB 1 év teljeskörű garancia
- HP ZBook Power 15 G8 Mobile Workstation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia RTX A2000
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest








én ezt télig elkoptatni akartam, nem szálszakítani 

De ha gondolod, akkor az oldalon utánuk nézhetsz, nem nehéz megtalálni
