- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Milyen árban lehet egy Renault Clio 1.9D (1993) egy ilyen hő kezelt gumicső ami a hűtőből "viszi" a vizet a motorba?
Sorry ha bénán írtam le a de nem vagyok otthon a témában.
-
pweisz
senior tag
"Számos motor elzárja a benzinellátást, ha sebességben hagyott váltóval lelépünk a gázról, tehát motorfékezünk. Modern autókban ez a módszer már nem működik, üresben gurulni butaság, mert a motor ingyen lassít, az elkopó fékbetétek és a féktárcsa viszont pénzbe kerül és a motorfék részben tehermentesíti a féket, ami nem mindegy az Alpokban."
Eről mi a vélemény. Én eddig úgytudtam hogy a befecskendezős motoroknál motorféknél lezár a befecskendezés. Hogyhogy ez megváltozott? vajon tényleg így van? Vagy rosszúl értelmezem az írást?
-
dokar
addikt
-
qdak
addikt
válasz
sosperecek18 #589 üzenetére
aham akkor a régiek gondolom nyomják a co t rendesen
köszi -
sosperecek18
őstag
Egyrészt mert kisebb a motor...másrészt vannak olyan nemzetközi előírások hogy egy néhány éven belül 100g/km alá kell vinni a co2 kibocsátást, ami csak az egyre kisebb motorokkal érhető el...viszont az erő szintjét tartani kell így jönnek az egyre kisebb, de erős motorok csökkenő co2 kibocsátás mellett...
-
qdak
addikt
hi
miért van az h az ujjabb autokbol egyre kisebb ccm és egyre nagyobb lóerőt csinálnak ?
sztem ez a tartóságra megy, de mért jó ez ? pont most látam 1,4 / 140 LE mért baj ha ezt mondjuk 1 2000ccm es motorbol hoznák ki ? változik igy vmi ? -
AMD Power
titán
Tudja valaki ,hogy ilyen "lakmusz" papírt hol lehet venni? Hűtőbe kéne belerakni ,hogy megtudjuk nézni ,hogy henger fejes-e a verda.
-
AMD Power
titán
- Ékszíj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
- Vezérműszíj mindennel együtt
- Hőgomba
- Izzító relé
- Motor olajErre az egészre azt mondták munka díjjal együtt ,hogy 61000Ft. A szerelő ismerős lenne. Ez jó ennyiért nem?
-
lsc
nagyúr
válasz
Dzsozi0öt #575 üzenetére
Az hogy három évig jártál levett kartergázcső nélkül az Te bajod , viszont mást is hülyeségre buzdítani az elég érdekes .Az opelodnak is egy motorfelújítás hiányzott , de gondolom így olcsóbb volt , mint megcsináltatni . Ideiglenesen lehet úgy járni , tartósan viszont nem ajánlom senkinek . Azt azért be kellene látni , hogy a kocsi használat nem csak a tankolásból áll , főleg ha az én hülyeségem miatt lesz valami baja a kocsinak akkor illik kijavítani /ez a cső leszakadására vonatkozott /.
-
fonak
csendes tag
válasz
laci6600GT #565 üzenetére
Kartergázcső az a gumi slag, ami a motor szívó részétől vezet el egy dobozig (szelep? vagy nem tudom mi, de áramvezeték is megy bele) (ami nekem az 'A' corsában a kerékdob kerék felőli oldalára van felcsavarozva, elöl)? Na ebből tovább megy egy cső, valahova előre a lökhárító alá, de nekem leszakította egy faág (már a csövet...), ami belógott a kerékdobba parkoláskor
, most csak be van dugva a motortérbe, hogy ne lifegjen...Nem tudom, lehet ebből baj, hogy így van? Visszajuthat az utastérbe a gáz? Persze nyáron talán ez nem gond, úgyis le van húzva az ablak menet közben általában... (Lamer vagyok a kocsikhoz, ez az első, és nem szereltem eddig)
P.S.: Persze lehet hogy ez nem is kartergázcső, csak tippeltem, hogy az lehet -
laci6600GT
tag
Márciusban vettem a kocsit, azóta volt kerékcentírozáson az első két kerék, nem nézettem meg a futóművet...
Áhh, félreértesz...
...a kárpittal nem az a baj, hogy nem tudnám szétszedni, mert ha szét is jönne, akkor lehet h eltörnének a "bolhák", meg lehet h ráfizetnék....nem tom, lehet h bizonytalan vagyok. /meg kezdő is, ez az első autóm/
A kartergázcsövet csak akkor sokalnám, ha jelentéktelen lenne, de ha ennyire fontos, akkor egyértelmű
-
Bubu79
addikt
válasz
laci6600GT #566 üzenetére
Az autózás költséges luxus tud lenni... ( Azért érdekes, hogy egy E36-os bömbinél fele annyi egy szélvédőcsere, mint egy Astránál... )
-
lsc
nagyúr
válasz
laci6600GT #565 üzenetére
Amennyiben szét tudod szedni a gömbfejet akkor meg tudnád csinálni , viszont az esetek többségében nem egyszerű , főleg ha nincs hozzá kinyomatód /azt már csak halkan írom , ha a kárpit levétel nem megy akkor a kormányműnek ne állj neki /. A futómű állítás nem is annyira drága , mikor nézetted meg utoljára / km / ? A harang csere az 3-4 ezer forintból + futómű állítás + anyag meg szokott állni .
Kartergázcső fontos , másképp az utastérbe is mehet egy kis gáz . Ha drágállod körbe kell nézni a neten , hátha van olcsóbb . -
laci6600GT
tag
Remélem h ki tudják javítani...
Még 2 valami, utána befejezem
1. Kartergázcső valami oknál fogva (sztem valami kidörzsölhette) elszakadt, az új 5 e Ft, amit "kissé" sokallok (egy darab csőért), máshogyan nem lehetne megoldani? olyan nagy szerepet játszik ez a motorban?
2. A kormányösszekötőnél a gumiharang elszakadt, elvittem a szerelőhöz, azt mondta h a gumiharag cseréje után a futóművet be kell állítani, ami +5 ft...ezt a gumiharangot szerintetek itthon is ki tudnám cserélni? (eltekintve a bolházástól
)...és utána elvinném a futóművet beállítani, mert olyan munkadíjakat felszámolnak...
-
Bubu79
addikt
válasz
laci6600GT #560 üzenetére
Az attól függ milyen típusú az autód - én az enyémben tavaly cseréltettem szélvédőt, 35-ben megállt a mutatvány, ebből 13 volt a munkadíj, és a ragasztóanyag, a maradék pedig a szélvédő maga.
A céges Astrában ( ClassicII ) most cserélték az első szélvédőt az majdnem 80 volt ( márkaszervízben... )
Érdeklődj utána szerelőknél - ha azt mondják ragasztás után két órával elvihető a gép. akkor menekülj, legalább 12 órás száradás kell neki, hogy ne tudjon elmozdulni hazafelé menet...
-
lsc
nagyúr
válasz
laci6600GT #560 üzenetére
Keress egy szélvédőjavítót /nálunk majdnem minden hipermarket parkolóban van egy / , erre csak ő tud válaszolni , ha látja is .
A kárpit levételét a karosszériások és az elektromos szerelők többet gyakorolják , ezért ajánlottam őket .
-
Dzsozi0öt
tag
válasz
laci6600GT #560 üzenetére
Nem bolházol tovább?
-
laci6600GT
tag
Köszi mindenkinek!
Akkor elviszem autószerelőhöz...
Még valami: a szélvédő nekem sajnos kapott egy kavicsot, nagyon faszául be is repedt, ahogy illik, kb egy diónyi nagyságú a repedés, azt még meg tudják javítani, vagy a másik?
és ha másik, akkor az mennyibe fog fájni?thx thx...
-
lsc
nagyúr
válasz
laci6600GT #557 üzenetére
Széles csavarhúzóval vagy éttermi késsel / a kés az a recés "életlenség" / azzal ki lehet pattintani a bolhákat , amennyiben mechanikus az ablakod akkor a tekerőjét és az ajtó "zárógombot" /ha olyan / is le kell venned . Viszont ha van elektromos vagy karosszériás ismerősöd az kb 10 perc alatt levesz , meghúzza és visszarakja a kárpitot , mondjuk egy 500-1000-ért .
-
Dzsozi0öt
tag
válasz
laci6600GT #557 üzenetére
Autószerelő..
A bolha nem drága. De ügyesen egy csavarhúzó segítségével is meg lehet oldani.
Vagy egy hirtelen rántasal, de ez maradandó sérüléseket is okozhat! -
laci6600GT
tag
Isc: Nos, akkor mégegyszer: 3 csavar fogja a tükröt, 1-hez férek hozzá akkor, ha leveszem a háromszög alakú műanyagot, a másik 2-höz a kárpittól nem férek hozzá...
Dzsozi0öt: speciális kulcsot honnan tudok szerezni? ill egy új "bolha" mennyibe kerülhet?
-
Dzsozi0öt
tag
válasz
laci6600GT #553 üzenetére
Helló.
A kárpitott még műanyag "bolhák" is fogják. Egy határozott mozdulat vagy spec szerszám kell neki!Ja. Ha tekerős az ablak, akkor még az ablak tekerőt is le kell venni. Pepecs munka.
-
lsc
nagyúr
válasz
laci6600GT #553 üzenetére
Milyen csavarok ? Mi miatt nem férsz hozzá ?
-
laci6600GT
tag
fero02, Isc: Köszönöm a segítséget!
Háromszög alakú műanyagot le tudtam venni, 3 csavar fogja, az is igaz, de csak 1-hez férek hozzá
Kárpithoz nem nagyon értek sajnos...azt meg is néztem h a kartámasztónál le tudtam pattintani a műanyagot, 2 csavart ki is tudtam csavarni, de onnan sehova -
darnellsmith
senior tag
Opel :: Combo pick up turbó
szerintem is szép munka, pár infó róla:
Teljesítmény0-100 Km/h
6 Körül mostmár inkább 51/8 mérföld
9.626 Tököl1/4 mérföld
15.024 Tököl 0.3-as nyomással
14,204 Écs 0.8-as nyomással de normál gumikkal és csúszó kuplungalMax. sebesség
KB:240Km/hLE
250-300 között valaholSúly
1000 kgNyomaték
http://www.videoplayer.hu/videos/play/144774Motor
Motor
C20 XE/ LETGarett T3-as turbóval 0,8-as turbónyomással de 1,3 bar -ig tudom húzni!
Hajtás
F 16 váltó
W392 -es áttétellelElektronika
Egyedi chip!!! Potméterrel tudom állitani a teljesitménytKipufogó
60-as rendszerGyújtás
gyári BoschEgyéb
Renault master intercoolerFutómű
Gumik
Elöl 195/45
Hátul 215/40Felnik
16"Rugók
komplett futómű csereFékek
Brembó tárcsák
Lucas betétek
elöl-hátul tárcsa ( Vectra Gt fékek)Merevítők
alsó és felső toronymerevítőEgyéb
Kicsövezve a fülke a merevítés miattKülső Optika
Karosszéria
Szélesitve 6 cm-rel elöl
Hátul az egész oldala lett 6 +5cm-rel
Kilincsek eltüntetve
Motorháztető morcositvaLégterelők
egyedileg készitett lökháritó H-astra volt az alapKiegészítők
MEDENCE A HÁTULJÁBAFénytechnika
golf 4 lámpa elöl xenonnal
Egyedi ledes hátsó lámpaEgyéb
OPC kék fényezésBelső Optika
Ülések
BMW M3 sport Bőrözve FűtésselKormány
Vectra GtHIFI
Fejegység
JVC SHX-701Erősítő
Ultimate T3 4600Hangfalak
Ultimate T3 szettek és mélynyomók -
Mawyx
őstag
válasz
darnellsmith #548 üzenetére
Tyűha, nekem tetszik nagyon
.
-
Bubu79
addikt
válasz
darnellsmith #548 üzenetére
Ez valaha egy Opel Combo volt...
A típus miértjére azért kíváncsi lennék, hogy miért pont azt kellett átszabni - gondolom nem ezzel szállítja a cementet a fater építkezésére...
-
darnellsmith
senior tag
Erről mi a véleményetek? ha nem ismerem az autót akkor szerinted fel se ismerem hogy milyen
-
Bubu79
addikt
válasz
Probiker #544 üzenetére
Így is van, a kollégám sem véletlenül tart otthon egy példányt belőle ( 1,4-es, benzines ), ami 18 éves és a kopó dolgokon kívül még nem cseréltetett benne semmit...
Korából adódóan túl van egy motorgenerálon ( 80k volt Neki 4, vagy 5 éve ), de ez minden...
A márkaszervíz pedig mindenhol drága, nem csak Renault-éknál...
-
AMD Power
titán
Úgy néz ki ,hogy meglesz a kocsi. Renault 19 1.9D Sedan.
Ezeket kell majd kicseréltetnem benne.
- Ékszíj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
- Vezérműszíj mindennel együtt
- Hőgomba
- Izzító relé
- Motor olaj
- Kormánymű felújító szettHolnap reggel mindegyiknek megkérdezem az árát. Kíváncsi vagyok mennyiért fogják ezt mind megcsinálni a kocsin.
-
fero02
nagyúr
válasz
laci6600GT #540 üzenetére
Nincs véletlen egy 3szög alakű műanyag a sarokban, amit le lehet pattintani? Régebbi poloknál azt kelett levenni. Ha nem, akkor kárpit...
-
lsc
nagyúr
válasz
laci6600GT #540 üzenetére
A polot nem ismerem , viszont eddig én olyanokkal találkoztam , hogy a tükör belső felén lévő műanyag borítást kell lepattintani /óvatosan /, és ott ált. 3 csavar van , azok lazulhattak fel . Azt ha megmozgatod / a műa. borítást / akkor látod , hogy a kárpit fogja-e vagy lejön .
-
laci6600GT
tag
Sziasztok!
Van egy 1999-es évjáratú VW Polom. A jobb oldali tükör valami miatt mozog a tükörtarró bakkal együtt. (azaz mindenestől) A kérdésem az lenne, hogy ezt hogy lehetne meghúzni?
Le kell szedni hozzá a kárpitot is?A választ előre is köszönöm! ;)
-
Mawyx
őstag
válasz
AMD Power #535 üzenetére
Izzítórelét még nem cseréltem, de ha olyan, mint egy normál relé, akkor az a minimum, hogy azt magának cseréli az ember, ciki ilyen miatt szervizbe vinni sztem. Régi relét kivesz, újat benyom a helyére
Aki öreg autót vesz, annak meg különösen nem árt egy kis műszaki érzék.
-
zsid
senior tag
Az érdi emelkedő az tényleg durva, de szerintem ha hűtés gondja lenne az nem a fűtőradiátoron múlna ( nem vok hozzáértő ). Én a teljes hűtőkört átmosnám, ártani nem árthat.
Ha felfelé mész az emelkedőn és ott melegszik a víz, akkor visszaváltasz, gyosul a keringés és hűlnie kell valamennyit, ha nem hűl akkor inkább hengerfej.
-
lsc
nagyúr
válasz
AMD Power #525 üzenetére
Terhelésen jobb hűtés kell , amennyiben a fűtőradiátor lyukas akkor az látszik , mármint a nyoma . Egy-két típusban a műszerfalat majdnem ki kell szedni , hogy a radiátorhoz hozzáférj , nem olcsó .
Viszont ha elnyomja a vizet akkor utána városban is melegszik , ha utána ott nem akkor inkább hengerfej vagy környéke . -
AMD Power
titán
Még egy kérdés.
Ugyan ez az autó. Városban 30 fokban nincs semmi baja. De pl az Érdi emelkedőn már 120 forr benne a víz. A fűtőradiátor 99% ,hogy lukas. Szerintem ott folyik el a víz a a műszerfal mögött. De ha csak ez a baja akkor városban miért nem forr föl?
-
lsc
nagyúr
válasz
AMD Power #519 üzenetére
Így látatlanba a rudazatot beállítanám , meg olajat cserélnék a váltóban . Ha 5-ből húzod vissza 4-be és recseg ill a másik jelenség alapján a 4-es szinkronja is oda lehet .
Meg kellene próbálni amit írtam , ha nem javul akkor egy másik váltó vagy váltójavítás /amelyik olcsóbb / . -
AMD Power
titán
Sziasztok!
Szerintetek ez mi lehet!
Van egy 1988-s Peugeot 309 1.9D. A váltó csinál érdekes dolgot. 3-ból ha négybe váltasz olyan mintha nem lenne rendesen benyomva a kuplung. És mikor 5-ból váltasz vissza 4-be akkor elég érdekes hangja van. A tulaj kb 1,5 éve így használja a kocsit. Váltó olaj nem tudom mikori benne de az elmúlt 1,5 évben nem volt cserélve ez biztos. Bár szerintünk nem ez a baja.
-
dokar
addikt
ha visszaváltáskor adok egy kevés gátfröccsöt majd felengedem a kuplungot gáz nélkül, akkor csinál egy kevés visszarecsegést.
-
dokar
addikt
Ezt magyarázza meg vki:
Indítás után ugye megy egy darabig a szívató, ha ekkor lejtőn lefele gurulok mondjuk 2-esben felengedett kuplung mellett, akkor kisebb durrogások történnek a kipufogóból. De ha ilyenkor benyomom a kuplungot, akkor nincs durrogás, de ha még nem múlt el a szívató mód és visszaengedem a kuplungot, akkor durran egy nagyot majd aprókat durrogtat tovább. A nagy durranás mértéke attól függ, hogy mennyi ideig tartom benyomva a kuplungot kiengedés előtt. Amit érdemes tudni, hogy a kipufogó rendszerem erősen fojtásmentes. Továbbá, hogy a jelenség csak szívató mód alatt jelentkezik lejtőn lefelé gurulva gázadás nélkül. Annyit tudok, hogy van az autóban lejtmenet program, amikor elveszi az alapjáratot és nulla benyával gurulok, de a szívató módban pedig éppen az alapjáratot emeli. Hideg indításkor lefelé vajon kiüti a szívató mód a lejtmenet programot? Miért pont akkor durrog, amikor ki van engedve a kuplung, ilyenkor befecskendezésnek sem kéne lennie?
-
lsc
nagyúr
-
SaNyEe
aktív tag
Üdv!
Nem tudjátok idehaza ki foglalkozik szakszerű lemezfelni szélesítéssel?
Itt egy angol csapat, ilyesmire gondolok wide - wheels -
qdak
addikt
nem tudom mért választ nyomtam
-
The DJ
addikt
Fiat UNO 1.5 IE 1990, már egy ideje idegesít, de tegnap végleg sikerült elrontania a nyugodtságomat. Jönnek az egyre melegebb idők és a kiskocsim is egyre rosszabbul bírja a hőséget. Amíg autóúton/pályán/városon kívül megyek tempósan, addig nincs gond, de amint beérek a városba és lassítok a motor olyan mértékben elkezd melegedni, hogy hihetetlen. A víz hőfok mérője pár perc alatt majdnem háromnegyedre ugrik, a hűtő szinte egyfolytában megy és a hab a tortán: Ha ilyenkor leállok valahol, akkor utána addig nem tudom beindítani (!) míg le nem hűl. Ez alatt azt értem, hogy nem is teker az önindító, elfordítom a kulcsot és semmi. Aztán elkezd hűlni szépen, a tekerés is megindul, de szaggatva...aztán vagy elkapja vagy nem, de igazán jól csak akkor indul pöccre, hogy ha le tudott hűlni kellően. Ezt eltekintve semmi gond a kocsival, megy mint a golyó, megbízható, szeretem, de ez így nem lesz jó, mert ha megállok a városban, akkor nem akarok minden indítás előtt fél órát válni, míg kellő hőfokra hűl a motor, hogy beinduljon.
Mitől lehet ez?
-
neduddki
nagyúr
válasz
Winner_hun #500 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 320S-13IKB - i5-8G I 8GB I 128SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Silver - Használt, karcmentes, 100% akku
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest