Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • plömplöm

    őstag

    válasz dokar #385 üzenetére

    "Váltóolaj cseréje felesleges, akár csak a féké"

    a fékolajat 2 évente tessék lecserélni! csúnya vége lehet a dolognak! ha nem cserél az ember motorolajat vagy váltóolajat, akkor legfeljebb nem megy az autó, de ha a fék hullik el, az egy picivel nagyobb probléma tud lenni.
    felvizesedik az olaj, lecsökken a forradáspontja és egy erősebb fékezésnél fellevegősödik, remélem nem kell kell ragoznom... :)

  • plömplöm

    őstag

    válasz lsc #355 üzenetére

    nadeha a kuplungot NEM nyomod ki (tehát a pedált be), akkor a hamarabb alapjáratra visszaállni akaró motor segít a lassulásban, nem? az ő "folyamata" gyorsabban megy végbe (ahogy üzemanyag hiányában elveszti a lendületét), mint az autó lassulási folyamata, tehát ő gyorsítja az autó lassulási folyamatát, nemdebár?
    ha a motor önmagától 3ezres fordulatról 1mp alatt alapjáratra áll, de a 3ezres fordulathoz tartozó sebességről 5mp alatt fékezed le az autót, akkor a motor 1mp-es "akarata" csökkenti ezt az 5mp-et, nem? milyen nyelven írjam már le... :)

    és ismét mondom, hogy itt is le legyen írva, a legvégén persze a fékezés ellen tesz így a motor (a nem oldott tengelykapcsolóval), hiszen megpróbál majd életben maradni, amikor az alapjárathoz tartozó sebesség alá lassítjuk az autót akkor elkezdi "gyorsítani", ez ami kerülendő, de egészen addig segít szerintem. én nem tudnék választani a kettő eset közül, mármint hogy mit oktassanak, tehát hogy egyszerre betaposni mindkét pedált vagy hagyni fent a kuplungpedált és csak a féken állni kétlábbal. egy fürge pörgős motorral tutin sokat segít a motorfék, egy agyonlassítottal viszont lehet rajta rontani... passz

  • plömplöm

    őstag

    válasz lsc #353 üzenetére

    figyu, én értelek, és nem fogom még kitudjahányszor leírni, és neked sem kell, de:
    "A motor nem fog azonnal megállni": mi az hogy azonnal? csúnya is lenne szegénytől elvárni hogy azonnal megálljon, nem is várja el tőle senki. de ha haladsz a te általad említett 3ezres fordulatszámmal ötödikben, ez pld nekem valami 100-110kmph, és rátaposol egyszerre a kuplungra és a fékre, akkor a motor hamarabb áll alapjáratra mint ahogy az autó megáll, tehát nem igaz hogy a motort is a féknek kellene lassítania. te hamarabb megállsz százról minthogy visszaállna alapjáratra a motor? milyen autó az?

    tüzinek ha jön:
    "Ha eléggé elveszed a lábad a gázpedálról, motorféket tapasztalsz. Ez abból áll, hogy adagoló/karbi/injektor csak az alapjárathoz szükséges naftát tolja a hengerbe."
    nem. motorféknél nem kap üzemanyagot a motor, a keverékolajzású (kétütemű) motoroknál ezért alkalmaznak szabadonfutót. a teherautók kipuff-fékjét hüjeség ideírogatni. az off-od pedig úgymellédumálás, ahogy van. ne bújj "közmondások" mögé.

Új hozzászólás Aktív témák