- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
veterán
válasz
DarthSun #112196 üzenetére
nekem is volt ilyen kókány k7-esem, a táp annyira gyenge volt, hogy a hang a framek renderelésére sípolt, és ugrált a fényesség nagy terhelés alatt a videókártyán az ugráló feszültség hatására. és akkor valami írtózatosan rohadt drágán, két év keresgélés után lett egy ultrapower táp (ami azóta is megvan), ami megoldotta ezt.
-
válasz
Pikari #112195 üzenetére
Khmm...
"Egy 800 mhz fölötti bármilyen p3 konfig a maga idejében csak egy magazinok oldalairól hivogató hiú ábránd volt, nem egy olyan konfig, amit ténylegesen össze lehetett volna kalapálni annélkül, hogy mindenből a csúcskategóriát vásárold."
Az 1000EB 2000 nyarán már nem volt csúcs, de közel volt hozzá. De minden más nem az volt. A BX-es BH6 már elavult volt. Ahogy a 7500-as radír sem rúgott labdába a Gerősök mellett.
A tápos rész is butaság, az egész gép nem evett 100W-nál többet.
"szerintem ezeket az 1 ghz körüli tartományokat érdemes volt kihagyni, és megvárni, hogy letisztuljon legalább annyira a helyzet, hogy a 200w-os codegen tápok helyett legyen valami olyan is, ami fel tudja kapcsolni a gépet."
-
válasz
Pikari #112185 üzenetére
Igen, ma a BE-6- ban megy a 133FSB-tesztelve, elvileg a magasabb is, már van olyan RAMom hozzá. TUSL2-C/ST6- ban persze már alap a 133, de ott 100% a 133 feletti is.
A korai magazinok tesztjei+az akkor otthon elérhető cucc egy dolog, nekem szubjektíve az a lényeg, ami ma megvalósítható.
BE-6- ban amúgy a Katmai is simán stabil 110FSB- vel is, valszeg feljebb is, de azt már nem erőltettem. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Pikari #112187 üzenetére
nekem Enermax 365AX-VE volt melle az vitte faszan
650-s Spirfire Duron 975MHz-n benchelto volt 150MHz FSB-vel Abit KT7A-Raid-ben akarmeddig CL2-2-2-2 1T turbo timing-l is
1000-n meg se nyikkant 10x100-ra allitva se, meg a BIOS POST kepernyo se jott be
volt rajta egy Titan TTC-D5TB 80mm-s ventis kuler, ami ~3000rpm korul forgott "csendben"
, az siman vitte -
KROK640
nagyúr
válasz
Pikari #112186 üzenetére
... és tudjuk, hogy SD RAMmal milyen iszonyat gyatrán mentek ezek. Végül DDR-el tudta magát jól kifutni, de azok már nem a korai Willamette CPU-k voltak.
Akárhogy is, abban az időben mikor kijött a Tualatin, sokkal jobban megérte még lapcserével is azt venni, mint P4-et. Tudom, mert én sajnos P4 alapú Celeront vettem Tualatin helyett, aztán lestem mikor haver Tualatin Celeronja 533MHZ hátrányból (P4 Celeron 1700@2266MHZ VS Tualatin Celeron 1300@1733MHZ) lenyomta a gépemet lazán kb mindenben is. (egyedül tömörítésben nem).
terveztem is azután, hogyha kijön a csoda 2GHZ-es NW alapú Celeron, akkor beszerzek egyet megtekerem 2660-3000MHZ-re és akkor majd jól otthagyom a haver gépét. De ehelyett - mivel megdöglött a drága P4 lapom - végül jött az Athlon XP, ami már első nap 1466@2166MHZ-en mentOtt azon a szinten már a 2800MHZ-es P4 volt az ellenfél...
-
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #112182 üzenetére
Csak az SSE2 miatt. De egyébként 1900@2000MHZ nem egy nagy tuning. Az S423-as Willák vége pedig 2000-2100MHZ körül volt. Ennyit egy jobb 1400-as Tualatin is tudott, de már 1866-on is rommá vert egy 2GHZ-es P4-et. Sőt, nekem a P4 Celeronom 2266MHZ-en kikapott egy 1300@1733MHZ-es Tua Celerontól. Fogtam is a fejem, mert nagyon nem arra az eredményre számítottam.
-
Pikari
veterán
válasz
zotyesz66 #112184 üzenetére
k7-nek se volt sok értelme sokáig 700 mhz fölött éppen ugyanezen okokból: vrm, melegedés, 5 centis procihűtő ventik, fos tápok...
szerintem ezeket az 1 ghz körüli tartományokat érdemes volt kihagyni, és megvárni, hogy letisztuljon legalább annyira a helyzet, hogy a 200w-os codegen tápok helyett legyen valami olyan is, ami fel tudja kapcsolni a gépet.
-
Pikari
veterán
válasz
DarthSun #112180 üzenetére
nem a proci elméleti lehetőségeivel volt a fő probléma, hanem az alaplapok vrm-je, a tápegységek, a hűtés, az fsb, a chipset, a ram. alap órajelen felül nem is nagyon lehetett hajtani emiatt a p3makat, talán 100->105 mhz fsb ami lehetséges volt annélkül, hogy orvosolni kezdted volna ezeket a limitáló faktorokat. Egy 800 mhz fölötti bármilyen p3 konfig a maga idejében csak egy magazinok oldalairól hivogató hiú ábránd volt, nem egy olyan konfig, amit ténylegesen össze lehetett volna kalapálni annélkül, hogy mindenből a csúcskategóriát vásárold. így 2024-ben persze egyszerűbb, mert az ember a véget nem érő retró dobozából kiveszi hozzá a szükséges alkatrészeket, és felépíti.
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
Pikari #112177 üzenetére
Én másképp látom a Tualatin kérdést : Igaz, hogy új lap kellett hozzá, de a halovány teljeítményű és igen drága S423-as Pentium 4-nél olcsóbb volt, miközben azonos órajelen rommá verte játékok alatt, és tuningolni is lehetett, ami az S423-as Wilamettekről nem volt elmondható. Plusz nem kellett a méregdrága Rambus RAM sem hozzá. Nagyon is értelmes termék volt.
-
Pikari
veterán
válasz
laci1128 #112175 üzenetére
Szerintem a második generációs pentium3 (coppermine) processzorok fő célterülete az volt, hogy az olcsó pentium2-es, celeronos (socket370/slot-1) pc-ket, amennyiben bios update után támogatták, bővíteni lehessen ezekkel. Ez főleg 600-700 mhz-es coppermine procikat jelentett (100as fsb mellett), mivel azok szoktak működni egységsugarú bx/via chipesetes alaplapokban, a könnyedén elérhető 100 mhz-es sd ramok társaságában.
Ezek a kései coppermine lapok teljesen értelmetlen termékek voltak, a gyors pentium3 procikkal, 133mhz-es fsbjű pentium3makkal, mivel egész egyszerűen - ahogy azt mondod is - nem adtak semmiféle érezhető plusszt a szelídebb órajelű coppermineokhoz képest. Cserébe viszont akkor vegyél új alaplapot, vegyél új ramot, vegyél új procit, ami kb semmivel se gyorsabb, mint a régi, viszont elköltöttél rá egy csomó pénzt, csak azért, hogy 700 mhz-ről mondjuk 900 mhz-re válthass.
Ennek volt a kicsúcsosodása a tualatin, ami pentium4verőként él a köztudatban, a valóság viszont sokkal árnyaltabb. Egyrészt normál p3 alaplapokban nem működik, fél évvel a pentium4 után érkezett a piacra egy teljesen értelmetlen termékként. A pentium4 állítólagos megverése játékok alatt úgy valósul meg, hogy a pentium4-hez képest kétszer akkora cachet használ, pár millióval több tranzisztort, na meg kissebb csíkszélességet. Egy piacképtelen termék képét keltve, amit masszív veszteséggel, a legmodernebb gyártósorokat lefoglalva lehetett gyártani.
-
laci1128
tag
válasz
Pikari #112163 üzenetére
A gagyit erős túlzásnak találom, sőt összecsaptam volna a két tenyeremet, ha a megjelenésének idején ilyen (akár a sima, nem Black Pearl kiadásban is
) motyóval rendelkezhettem volna.
A chipset revízión (Tualatin támogatáson) kívül mindenben megegyező TUSL2-C-m van, persze csak sok évvel a megjelenés után beszerezve. A gyári BIOS-szal valóban értelmetlen korlátozások lépnek életbe OC alkalmazása esetén, pl. az általad is linkelt AGP 2X mód erőltetése. A linkelt oldalon elérhető módosított BIOS, így emelt FSB esetén is van mód a BIOS-ban beállított értékeken járatni a lapot, amennyiben ez igény.Az eredeti BIOS-szal alapórajelen nálam hibátlanul üzemelt OC nélkül.
A BX-ekkel ellentétben tud 1/2 AGP órajel osztót 133 MHz FSB-nél, így nem kell figyelnem arra, hogy mennyire érzékeny a videokártya ilyesmire, az ISA hiánya és az 512 MB memóriakorlát számomra teljesen elfogadható korlátozások, de nyilván mindenkinél eltérőek a prioritások.
A fentiek mellett ami viszont jogos kritika, hogy ugyanazokkal a komponensekkel és beállításokkal semmivel sem gyorsabb bármelyik BX-es lapnál. [Forrás, 35-36. oldal] -
ityam
őstag
válasz
Pikari #112172 üzenetére
Bátyám a rögzítés híve. 3-4 éve adtam neki egy i7(4770) konfigot ajándékba céges selejtezésből. Megköszönve nekem hogy újabb gépe lett egy phenom X4ről, jöttek a problémák nála. Nála műholdvevő kártyák voltak a gépben meg digitális rögzítő kártyák amik nem mentek rendesen win10 el. Még ő win 7 et használt mert a kártyák amiket anno beszerzett azon működtek rendesen(win10 el már nem).Mostanság ő ráköltött 60-70K-t capture cardokra külfüldől hogy az új gépén(win10 el) tudja csinálni amit eddig is csinált(nekem homály mert nem érdekel. én youtubeal elvagyok). többet is vett de volt valami problem minddel(driverszeinten valszeg).
röviden. nem sokkal később vett anno a v3000 helyett(pontosabban mellé) egy pinnacle tv tuner(és capture) kártyát.és akkor már nem lett neki fontos a videókártya a gépben.
ő felvenni akart és mentent valahonnan. satalete vagy digitális tv vagy analog.Neki ez volt/és lett a rögeszmélye. -
Pikari
veterán
válasz
ityam #112171 üzenetére
Én egyszer használtam a videó bemenetet rajta, kíváncsiságból. Végülis működött, de a képminőségre már nem emlékszem, valószínűleg tényleg felejthető volt. Ezért is felejthette el a bátyád is, hiszen ha videók felvétele miatt vette, akkor valószínűleg 1-2 éven belül egy tuner kártyát vett inkább helyette/mellette, és inkább azt használta.
-
ityam
őstag
válasz
Pikari #112170 üzenetére
ezért is kezdtem el begyűjteni a régi karikat hogy leteszteljem újra. Amikor pár éve mondtam a bátyámnak hogy beszereztem egy asus v3000 deluxot nem tudta hogy ez milyen kátya. Miután beszéltem róla ismerős lett neki.
Nekem retro élmény kártya ami tovább tesztelendő. neki egy feledhető valami volt. -
Pikari
veterán
válasz
ityam #112168 üzenetére
Ahogy arn mondja, a riva128 korai driverei előfordult, hogy bugosak voltak. Az asus v3000 kártya vivo bemenetei nem működnek a rendes riva128 driverrel, hanem csak az asus saját driverével, ami régi d3d drivereket használt. Ezekkel előfordultak stabilitási problémák, és mindenféle egyéb hibák is. Ezek voltak a gyári telepítő cd-n is, az asus weboldaláról kellett előtúrni a frissebb drivereket, amiket az asus némi fáziskéséssel updatelgett (vagy pedig a normál riva128 drivereket használni, amikkel viszont nem ment a video in). Valószínűleg ez lehetett a probléma, hogy ezeket a kezdetleges drivereket használta hozzá a bátyád a videórögzítés miatt.
-
ityam
őstag
válasz
Pikari #112167 üzenetére
lehet így van. régi bizonytalan emlékeim osztottam meg.Én úgy emléxem hogy valamilyen képhibák voltak a bátyám gépén a riva128 al. de nem tuti. csak az érzés ismerős hogy én örültem anno a voodoo1emnek az akkori tapasztalásaim alapján.
Bátyám szerette az asus v3000 deluxát. Ő már akkor rengeted video anyagot digitalizált a video innek köszönhetően. Ő nem annyira volt játékos mint én.de korán éreztem hogy jobb játékos gépem van, annak ellenére hogy én csak a kistesó vagyok. -
ityam
őstag
válasz
envagyok #112160 üzenetére
saját emlékeim nem túl megbízhatóak lévén hogy én 83 as születésű vagyok.
Én úgy emléxem hogy a bátyámtól örököltem meg a 200 as mmx konfigját úgy hogy az már nem közös hanem az enyim. persze bátyám kapott újabb gépet akkor. Valószínűleg ő egy virgés konfigot kapott/vett helyette. emlékeim szerint nekem trio64(+?) em volt. Akkortájt jött be a turok(1) és hát a bátyám gépén is kipróbáltam. Szörgyű emlékeim voltak. Aztán jött a bátyám haverja hogy van egy fölös voodoo1-e. Odaadja próbájam ki. Aztán ha kell megegyezünk. Nah hát én elindítottam a turokot a voodooval, meg az aktualis test driveot(5-6? lehet régebbi passz) és azt mondtam nekem ez kell és anyutól kikönyörögtem hogy a bátyám haverjától a voodoo1 et megvegyem.
Bátyám a virge után egy riva128 at vett és azzal is kipróbáltam a turokot és örültem hogy én megvettem a voodoo1 et. -
Pikari
veterán
válasz
KROK640 #112162 üzenetére
a cusl2 és különféle iterációi fél évvel korábbiak, mint hogy tualatin egyáltalán létezett volna.
szóval nem az a baja, hogy tualatint nem tud. ettől függetlenül sem volt nagy durranás az az alaplapcsalád, mert gyakran lespórolták róluk az integrált hangkártyákat, aztán nincs rajta isa slot sem (dos gaming hello), az agp 4x slot valójában csak 2x módban működik az esetek 99,9%-ában, ha csak el nem kezded hákolgatni különféle csoda programokkal és tweakekkel, a ratyi chipset miatt a 3. ram foglalat leginkább a dísz szerepét tölti be.
talán a leggagyibb és legszarabb alaplapok ezek voltak, amik nagyon menőnek, modernnek, gémingnek akarták magukat mutatni, de minden tekintetben a low end süt róla.
-
Pikari
veterán
Gyorsan dobálták ki az új chipeket, de érdemi fejlesztést nem végeztek rajtuk.
Megjelenésekor a Virge az abszolút csúcsot képviselte szerintem.
Vegyük az első Virge sebességét. Megjelenésekor ez volt a világ leggyorsabb 3D képes konzumer videókártyája, és a leg-bugmentessebb is. Hogy abszolút értéken tekintve ez a teljesítmény mire elég, hát nem sokra, azonban gyorsabb volt az első Ati Rage-nél, ami ráadásul z buffert sem tudott, és gyorsabb volt az nv1-nél is, ezek a kártyák kb egy időben indultak, a directxet rendesen csak a virge támogatta.
Erre mi történt?
Az ATi kihozta a Rage2-t és a Rage2+-ot, ami kb 25%-al gyorsabb volt, mint a Virge.
Az s3 erre kihozta a Virge DX-et, ami tartotta a lépést a Rage2+-al.Aztán jött a verite, ami kb 40%-al gyorsabb volt. Aztán jött az MGA mystique, ami gyorsabb volt, mint a Virge DX. Aztán közben persze megjött a Voodoo1, ami ezeknél 2x-3x gyorsabb volt, igaz, horror áron, szóval egy eléggé más piacot képviselt.
A Virge DX a sima Virgehez képest kb 30%-al gyorsabb volt, aztán a Virge GX sebessége gyakorlatilag megegyezett a DX-el (ott valamit nagyon benéztek). A Virge GX2 megint csak hozott egy 30%-ot a Virgen. Csak ez idő alatt a legtöbb gyártó többszörözte a sebességet, és nagyjából elérték a voodoo1 szintjét. Így lettek az s3-nál az elsőkből utolsók.
-
arn
félisten
válasz
Pikari #112157 üzenetére
Szvsz kifejezetten gyorsan dobaltak a piacra az uj kartyakat, de sose volt olyan 3d kartyajuk ami a csucsot kepviselte, ez meg errodalja a brand megiteleset. A trio es tsi azert voltak jol eladhatoak, mert az s3 egy nagyon jo csengo nev volt a 90es evek elso feleben. Amit aztan kb ket ev alatt sikerult a tesco gazdasagos szintre sulyeszteni. A savage3d, s4 szep lepesek voltak, de sose volt mas celjuk mint az olcso piac megcelzasa, de gyorsan ezt a piacot is elvittek azok a gyartok, akik csucsot is gyartottak.
Az s3 a s4 utan mar sose toltotte be azt a szerepet, mint elotte. -
Pikari
veterán
Pedig muszáj volt használni, ha a kívánt játék nem indult el szoftveresen. A voodoo1 kb háromszor annyiba került, így egyáltalán nem volt általános jelenség, hogy az ember gépében bent lett volna.
Az s3 legnagyobb problémája az volt, hogy ellentétben pl az atival, ami rendszeresen adta ki az újabb és újabb kártyákat, amik egyre gyorsabbak lettek, az s3 nem tudott ilyen gyors termékfejlesztést előhúzni a kalapból.
Az nvidia riva128 kártyája az nv1-nél helyből kb 5x volt gyorsabb, és minden ismert hibát és hiányosságot javítottak. Az ati rage pro kártyái is jelentősen gyorsabbak voltak a rage2+-nál (kb 2x-3x). Eközben az s3 virge gx2 (1997-es kártya) alig volt gyorsabb a virge dx-nél (kb 30-40%-al).
Szóval egyáltalán nem a virge "ölte meg" az s3mat, hanem az, hogy később nem bírták tartani a lépést a sebesség növeléséért folytatott harcban. Amúgy meg semmi sem ölte meg az s3mat, a Savage relatíve elég sikeres lett később, amikor a VIA felvásárolta őket, akkor egy jól működő, gyors, középkategóriában tökéletesen jól használható technológiát kapott, ami profitábilis volt, és aminek kétszámjegyű piaci részesedése volt. Sosem történt olyan, hogy az s3 csődbe ment volna, vagy hogy "eladták volna magukat", a via egyszerűen szép lassan lépésről lépésre felvásárolta az összes részvényt, aztán beolvasztották őket magukba.
-
arn
félisten
válasz
Pikari #112155 üzenetére
Akkoriban a s3at a 2dert vettek meg (trio, virge es tsi), most hogy volt benne vmi 3dszeru konkretan senki sem vette komolyan es nem is nagyon hasznaltak. Szvsz a legtobb ember vmi 3dfxel vagy nvidiaval lepett be a 3ds vilagba (ertsd 3d gyorsitos jatekokat jatszottak vele).
Utana ossze is zuhant az s3 reszesedese, majd el is tuntek a gepepitok horizontjarol, a savage4 volt a hattyudal. A valos 3d vilagban sose voltak igazan tenyezok.
-
arn
félisten
válasz
Pikari #112152 üzenetére
A hasznalhato dx d3dvel kb a dx5 volt, elotte teljes kaosz volt a gyorsitos piacon a szazfele apival. A 3dfx szvsz annak is koszonhette a sikeret, hogy epp ekkor kerultek ok is reflektorfenybe, es altalanos tamogatast kaptak a jatekok, kisebb volt a riziko, hogy vmi olyan apit tamogatnak, amit csak egy szuk retegnek a gepe tamogatta. Kellett a d3d, hogy el merjek hagyni a fejlesztok a swrendert. A jatekok pedig felporgettek a kartyaeladasokat is.
-
Pikari
veterán
válasz
envagyok #112148 üzenetére
a 3dfx szerintem a saját sikerének áldozata lett. elhitték, hogy ők a királyok, és emiatt nem alakítottak ki egy precíz termékstratégiát, nem fókuszáltak eléggé a partnerkapcsolatok fenntartására, nem próbálták meg a gyengeségeiket azonnali precíz mérnöki tempóban ledolgozni.
hogy forradalmi, az nézőpont kérdése.
a renditionnak és az nv1-nek két nagy problémája volt. az egyik a virge, a másik a rage2.
ez a két utóbbi, bár támogatták a saját apijaikat, eleve úgy készült, hogy a direct3d-re is gyúrtak (ellentétben az első renditionnal és az nv1-el, ahol a d3d támogatás csak utógondolat volt). az nv1 eleve eg yjátékkonzol grafikus processzora volt, sok keresnivalója nem is lett volna pc-n.
az s3 és az ati olcsó tömegkártyákat akart csinálni, amik kompatibilisek a szabványokkal. az edo memória árának csökkenésével az árat csökkenteni is tudták.
az nv1 horrorisztikus áron jött, amit nem is nagyon sikerült lejjebb csökkenteni (azokon pl hangvezérlő is volt, de minek?).
a renditionnál az első rendition viszonylagos sikere után úgy döntöttek, hogy drágább sg ramot raknak a chipekre azonnal. miközben annak horror ára volt, és ekkoriban mindenki kivezette őket a piacról inkább. miközben a chip teljesítményét nem tudták feljebb tornászni abban az időszakban annyira, hogy egyáltalán az sg memóriának értelme legyen. eleve a voodoo1 is csak edo ramot használt. így az új rendition kártyát sg rammal együtt csak masszív veszteséggel lehetett volna árulni, ami ki is nyírta őket.
az nvidia kapcsolt, és megértette, hogy kell a tömegek számára vonzó jó teljesítményű kártyát csinálni, és így lett a riva128 (ami persze sg ramot kapott, de csak utána, hogy annak az ára leesett).
bár retró szempontból tényleg nagyon érdemes, és okulásul érdemes megfigyelni a történetüket, élmény szempontjából ezek a korai apik, és a rájuk létező játékkezdemények nem különösebben érdekesek szerintem.
-
válasz
envagyok #112148 üzenetére
Az viszont az előnye, hogy nem fogsz szétcsúszni.
A szobám ellepték a 386-os alaplapok. Ezek komolyan mondom fényre jönnek és már a 486-ok is felütötték a fejüket. Holnap vissza fogom őket paterolni a helyükre. Ha csak 10 játék van, akkor nem fognak letámadni a többiek
-
Mindreader
tag
Van egy Acer M11A lappal szerelt gépem, rajta 441FX + 871SB + 442FX chipsettel. Van rajta egy USB 1.1-es header. Viszont Win98SE alatt nem látszik az USB vezérlő. Drivert nem találtam. BIOS-ban nem lehet külön engedélyezni/letiltani. Doksi nem ír róla semmi értelmeset. Mi lehet a probléma?
-
envagyok
veterán
válasz
Pikari #112143 üzenetére
Eddig amit kipróbáltam, ment, és tetszett.
A Matrox impression kártyámhoz, ami 94-es gyártású, igaz pár játék jött csak, de azok áll leejtősek voltak számomra a software renderhez képest.
A renditionnal se volt gond, az nv1 is forradalmi volt 95-ben, amikor még se directx, se glide még a sarokban se volt.
A powervr is szenzációs dolgot alkotott, amit utódja, a kyro II még a T&L idején is hihetetlenül jól kamatoztatott. Ott a neon250 késése rontotta el a történetet, hisz játékgépekbe is jót alkotott, sztem nem áldoztak eleget a játékfejlesztés szponzorálására.
A 3dfx is amekkora felhajtással indult 96-97 körül, 98-ban már alig bírta, 99-ben elvesztette a versenyt...Tény és való hogy ilyen ssját API-s gép összerakása nem annak való, aki minél több játékkal játszana, arra össze lehet dobni egy geforce + v2 sli konfigot, hanem azoknak akik szeretik az érdekesebb hardvereket próbálgatni.
Alig várom már, hogy a mesterséges intelligencia olyan szintre jusson, hogy átírjon játékokat ezekre az egyedi API-kra. -
Pikari
veterán
válasz
Mindreader #112144 üzenetére
pedig pont akkoriban jöttek tömegével a pc-s játékok is opengllel megint, mivel sokan még xp-t használtak, aztán opengl alól el lehetet érni azokat a modernebb featureket, amiket d3d9 alól nem.
-
Pikari
veterán
válasz
envagyok #112142 üzenetére
soha. az openglnek jelenleg kb 98%-os piaci részesedése van az android platform miatt. de pc-s AAA játékokhoz ritkábban használják a nagy overhead miatt.
nv1-re, cifre, virgere, stb, a natív apikban írt játékok használhatatlanok. vagy el se indulnak, vagy lassabbak, mint szoftveres rendereléssel.
a glide és ezek között az a különbség, hogy a glideben írt játékok legalább nem 10 fps-el futnak, ami a cif vagy az s3d játékokról nem mondható el
ráadásul nem 3 db van belőlük, hanem százasával. ráadásul ami még szembe ötlő, hogy pl egy virge teljesítménye nem jobb a natív apija alatt, mint pl d3d alól, hanem kb egyenértékű.
-
envagyok
veterán
válasz
Pikari #112118 üzenetére
Engem érdekelnek ezek a kezdetleges API próbálkozások.
NV1, CGL, Matrox, Paradise Tasmania, ATI CIF, Virge S3D, Matrox MSI, Rendition Speedy3d/Rredline, PowerSGL
Igazából a 3dfx lett felhypolva , aztán meg a Microsoft erőböl elrendezte a témát.
Tényleg az OpenGL mikor tűnt el? -
envagyok
veterán
válasz
Mindreader #112120 üzenetére
Ssjnos ;(
Directx lassítónak jó.
Vogonson a fun with cgl topikban talán ki van vesézve a téma. -
Fücsök007
őstag
válasz
Pikari #112130 üzenetére
50Mhz-es FSB-re visszavehető a Celó, ekkor 225Mhz-en ketyeg csak.
Mondjuk túl sok BX-es lap erre nem képes, szinte csak 440LX-es lapoknál stabil, P1-en már kevés lenne szerintem, és nem biztos hogy lefutna normálisan XP alatt, Celóval már 100%.
Egyébként teszthez tudok adni jóféle Celó300A procit ha nem kell postázni. -
Tothg86
tag
Összeállt az extrém CPU limites konfig alapja. Egy Slot1 333 mmx és egy R9 270X. Telepítek rá egy xp-t. Beszámolok majd az eredményről. A pci gondolom erősen limitáló tényező lesz, de talán így is meglesz a CPU limit.
-
Pikari
veterán
válasz
FoxiestFox #112121 üzenetére
csak azzal tudsz játszani, ami létezik
-
KROK640
nagyúr
válasz
envagyok #112111 üzenetére
Igen, a DFI Lanparty lapok voltak az lesők amiket elkezdtek direkt szépre csinálni. Ott ki is aknáztak egy hiányzó rést, mert egyrészt nagyon menők voltak a maguk idejében azok a cuccok, másrészt addigra már azért sokan modderkedtek. Ugyan pár igazán eredeti ötletet ma sem láttunk, de manapság bárki számára boltból megvásárolhatók olyan gépházak, amik 15-20 éve bármelyik modder verseny első három helyére elég lett volna.
De pl olyan világító billentyűzet mint amim most van, még 10 éve is kb elképzelhetetlen volt. Pedig nagyon jól néz ki, és praktikus is.
Sőt, vannak olyan frontok amik nem is voltak korábban, pl nem hiszem, hogy a gyártók előtt sokan húztak volna LED csíkokat a RAMba, VGA-ba vagy a tápba (nekem pl a tápom is színesen világít).
Meg kell hagyni ezen a fronton óriási előrelépés történt, még akkor ha sokaknak nem tetszik ez az irányzat. Amíg le lehet kapcsolni, addig OK, és jóval komolyabb kinézete van mint a 2000-es évek végén a gépházakba erőltetett színes neonoknak. -
-
Pista0001
addikt
válasz
envagyok #112111 üzenetére
Szerintem a LanParty NF2 Ultra volt náluk az első, de addigra már más gyártók is áldoztak a dizájn oltárán. Az Epoxok, Abitok, MSI-k, Asusok kialakult színvilággal bírtak, még ha az Asusé például szerintem ronda is volt (sárga nyák). A videokártyák inkább az X-es Radeonokkal és az FX-ekkel kezdve néztek ki komolyabban szerintem. Voltak "próbálkozások" korábban is, elterjedt inkább ettől az időszaktól kezdve lett.
-
-
envagyok
veterán
válasz
laci1128 #112115 üzenetére
Tényleg, most hogy mondod, az van is nálam egy dobozos, bár az annyira nem tetszik.
@FoxiestFox
Nem tudom mi a problémád mondjuk egy ADUS rézhűtős Geforce 4 ti4600-al, vagy egy asus Radeon 9800xt-vel, msi 6800 ultrával?@Mindreader Sajnos a GD5465-el nem mennek a CGL játékok, olyanom nekem is volt.
-
laci1128
tag
válasz
envagyok #112111 üzenetére
Látvány kapcsán pl. az ASUS CUSL2-C Black Pearl bõven a DFI LanPartyk elõtt érkezett.
-
-
envagyok
veterán
Sikerült szert tennem egy cirrus logic gd5464 videókártyára (laguna 3d), ami dx mellett tudja a CGL API-t, amit a már beszerezhetetlen creative game blaster vlb és pci kártyák tudnak.
Esetleg valaki tud infókat, mit honnan lehet beszerezni?
Melyik driverrel, milyen játékokat? -
envagyok
veterán
Tényleg mikor kezdett a funkcionalitás mellett a látvány is számítani?
Az első DFI Lanparty melyik lap volt?
Geforce 3-4 idején kezdtek lenni látványosabb videókártyák, lapokból 2003 körüli a dfi s462 lanparty, meg a 865p-s. -
Fenyő
őstag
Teljesítményben/kompatibilitásban persze, hogy nincs egy Intel chipset szintjén, de azt nagyon ritkán sikerült megugornia csak bármelyik chipset gyártónak is Intel platform alatt (mondjuk pont a Sisnek voltak elég jó P4-es chipsetjei pl 645DX, 655TX) , viszont amit te nem nagy élménynek hívsz, másnak pont az a fun factor vele, hogy kicsit küzdeni kell vele, mondjuk socket 5 alatt van vipes Optim, meg pci-os Sises lapom, azon kívül, hogy lassabb, meg a vipes lapnak a szokásos öszvér jellemzői megvannak , olyan különösebb problémába nem futottam bele...
-
Fenyő
őstag
válasz
Szirtimorc #112105 üzenetére
Azta Socket4-es lap, fehér holló kategória, Intel chipes, még nagyon ritkán felbukkan, de Sisesből ez az első amit látok. Ha működik is, egész sokat érhet.
-
Szirtimorc
senior tag
Újabb lelet:
-
KROK640
nagyúr
válasz
jokeph #112101 üzenetére
Jellemzően a zSSE2 hiányzott a játékokból ezeknél.
Nekem is 2009-ben azért kellett lecserélni az Athlon XP 1466@2669-est, mert a legtöbb játéknak kellett volna SSE2, amit nem tudott.
Ezért egy idő után kétféle játék létezett : Ami 1024-ben is perfektül ment maxon, meg ami el sem indult. Csak sajnos az utóbbi csoport egyre nagyobb és nagyobb lett ... -
-
jokeph
nagyúr
válasz
KROK640 #112099 üzenetére
A havernak volt 1GHZ-es TB-je, DDR-es lapban (típusa már nincs meg), eszméletlen cucc volt, nagyon hasított XP alatt játékokkal.
2005 körül kellett meneszteni, előkerült olyan új játék, amit sajna nem tudott már futtatni, valami utasítást nem tudott a TB ami a játéknak kellett volna...#112102FoxiestFox: jaja, az lehetett az.
Valamelyik Star Wars játéknál bukott ki asszem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Parfüm topik
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos autók - motorok
- Milyen routert?
- Házimozi belépő szinten
- Béta iOS-t használók topikja
- Robogó, kismotor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Battlefield 6-tal tenné vonzóbbá Core CPU-it és Arc GPU-it az Intel
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest