Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    veterán

    válasz envagyok #112148 üzenetére

    a 3dfx szerintem a saját sikerének áldozata lett. elhitték, hogy ők a királyok, és emiatt nem alakítottak ki egy precíz termékstratégiát, nem fókuszáltak eléggé a partnerkapcsolatok fenntartására, nem próbálták meg a gyengeségeiket azonnali precíz mérnöki tempóban ledolgozni.

    hogy forradalmi, az nézőpont kérdése.

    a renditionnak és az nv1-nek két nagy problémája volt. az egyik a virge, a másik a rage2.

    ez a két utóbbi, bár támogatták a saját apijaikat, eleve úgy készült, hogy a direct3d-re is gyúrtak (ellentétben az első renditionnal és az nv1-el, ahol a d3d támogatás csak utógondolat volt). az nv1 eleve eg yjátékkonzol grafikus processzora volt, sok keresnivalója nem is lett volna pc-n.

    az s3 és az ati olcsó tömegkártyákat akart csinálni, amik kompatibilisek a szabványokkal. az edo memória árának csökkenésével az árat csökkenteni is tudták.

    az nv1 horrorisztikus áron jött, amit nem is nagyon sikerült lejjebb csökkenteni (azokon pl hangvezérlő is volt, de minek?).

    a renditionnál az első rendition viszonylagos sikere után úgy döntöttek, hogy drágább sg ramot raknak a chipekre azonnal. miközben annak horror ára volt, és ekkoriban mindenki kivezette őket a piacról inkább. miközben a chip teljesítményét nem tudták feljebb tornászni abban az időszakban annyira, hogy egyáltalán az sg memóriának értelme legyen. eleve a voodoo1 is csak edo ramot használt. így az új rendition kártyát sg rammal együtt csak masszív veszteséggel lehetett volna árulni, ami ki is nyírta őket.

    az nvidia kapcsolt, és megértette, hogy kell a tömegek számára vonzó jó teljesítményű kártyát csinálni, és így lett a riva128 (ami persze sg ramot kapott, de csak utána, hogy annak az ára leesett).

    bár retró szempontból tényleg nagyon érdemes, és okulásul érdemes megfigyelni a történetüket, élmény szempontjából ezek a korai apik, és a rájuk létező játékkezdemények nem különösebben érdekesek szerintem.

  • Mindreader

    tag

    válasz envagyok #112148 üzenetére

    Alig várom már, hogy a mesterséges intelligencia olyan szintre jusson, hogy átírjon játékokat ezekre az egyedi API-kra.

    Az azért milyen menő lenne màr.

  • frescho

    addikt

    válasz envagyok #112148 üzenetére

    Az viszont az előnye, hogy nem fogsz szétcsúszni.

    A szobám ellepték a 386-os alaplapok. Ezek komolyan mondom fényre jönnek és már a 486-ok is felütötték a fejüket. Holnap vissza fogom őket paterolni a helyükre. Ha csak 10 játék van, akkor nem fognak letámadni a többiek :D

Új hozzászólás Aktív témák