Noh ma volt tankolás. Kiszámoltam a fogyasztását az ótókának. Csak városi használatban 8.3L. ÉS én szeretem néha néha megforgatni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Cheesy
őstag
szerdától megint +4 huf... :/
www.vakbelmutet.hu
Davidof92
senior tag
egyik haverom hétvégén játszott a Ladájával kicsit, millió meg egy guminyom van a fő utcán. Ő is forgatja, csak ő másképp Én a miénket annyira nem, nem egy hangorgia amit a 3 henger csinál. Egyébként neked mennyi a forgatás? 5000 meg tiltás között?
[ Szerkesztve ]
Giot
addikt
Ááá tiltásig már nem játszunk. Az előző kapta meg soxor tiltásig, 1.3 8v. Ezt a Dohc-t már nem zavarom annyira, csak ha borul az agy meg lehetőségem van rá, és a max 6e.
Persze kipróbáltam már tiltásig is.
Forgatás? Nálam annyit tesz hogy eleresztem kettőbe hatig, és élvezem ahogy négyezernél barátságosan megtol, majd 5.5 környékén hangos visítozásba fog. De 6e.nél el szoktam váltani. Erre tipikus példa egyik utcából ha lefordulok jobbra mikor a lámpa enged pont elérem a következő lámpa zöldjét ha elengedem kettőbe. Ezt fontos hogy ott legyek idejében a melóhelyen.
De ezt sem szoktam mindig eljátszani. Múltkor pld traffipaxal találkoztam azon az utcán szerencsére lassan mentem. Meg a benzin is drága.
Davidof92
senior tag
de bírta, nem a 8v? ezek imádják a forgatást
Giot
addikt
Bírta, 9 évig volt meg. Az olajat sosem ette.
Igaz a végén már nem volt egy nyomaték király.
mdk01
addikt
Tudja vki mi lehet az ha kitekerve a kormány jobbra tolatáskor sípol a bal első keréknél vmi és ugyanez előre menetben balra fordítva(már kicsit elfordítva is) fémes hangot ad, mint mikor két fém összeérve súrlódik és ilyen magas ciripelő hangot ad?
Megnézi a szerelő csak hátha vki rutinosabb és jó lenne tudni mire számítsak ha felemeli és megbontja szerdán az amúgy is cserélendő féktárcsák miatt.
Illetve azt mondta hogy a váltóolajat felesleges addig piszkálni míg nem kezd el folyatni.
Most nem tudom mi legyen mert én meg megvettem és nem is volt olcsó. Mennyi a szavatossága nem tudja vki az ilyen olajoknak?
Köszönöm
a_tesz
Korrektor
elvileg a fék kopásjelzője ad ilyen hangot, legalábbis a mienk ilyet adott amikor elfogyott a fékbetét. van benne egy kis fémlemez, a kopóréteg vége felé előbukkan, pont azért, hogy szóljon hogy cserélni kéne a fékbetétet.
a váltóolajra meg annyit, a kézikönyv azt írja, 2 év vagy 40 000 km után (amelyiket előbb eléri) cserélni kell. ennyi idő alatt a váltóolajban a hosszú szénláncok a nagy nyíróerő hatására szétesnek és elveszti a kenési tulajdonságait az olaj, ami fokozott kopáshoz vezet. általában az olajok szavatossága rá van írva ugyanúgy, mint mindenre, én azt mondom, ha már megvetted, ne álljon ott magának, észre fogod venni a cserét.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Giot
addikt
Ahogy a_tesz írta!
"Illetve azt mondta hogy a váltóolajat felesleges addig piszkálni míg nem kezd el folyatni."
Mi az hogy nem kezd el folyatni???
(#8260) Davidof92: vagy inkontinencia??
[ Szerkesztve ]
Davidof92
senior tag
amikor elfogy teljesen, széttörik a belseje és kiveri a váltó oldalát, olyankor folyat
mdk01
addikt
Köszönöm.
Az a fajta nyikorgás volt régen mikor fékeztem és után halkan ciripelt egy darabig aztán el szokott maradni. Mondjuk az megszűnt aztán lett ez a fajta amit fentebb írtam.
Igazad lehet csak azt nem értem mi köze van kormánytekerésnek a fékhez? Változik közben a keréken a helyzete?
Váltóolajat én sem teljesen értettem, leginkább azt a részét miért kell megvárni azt mire baj van. Kézikönyvet én is olvastam meg neten is írogatták azért vettem meg.
Még egy utolsó kérdés, hogy honnan fogom azt tudni hogy kicserélte valóban az váltóolajat?
A motorolajat sem merem rábízni mert nem tudom mit kapok mikor megvettem és odaviszem neki a Valvoline-ot.
Csak én vagyok ennyire bizalmatlan az autószerelőkkel?
Giot
addikt
"Még egy utolsó kérdés, hogy honnan fogom azt tudni hogy kicserélte valóban az váltóolajat?"
Két lehetőséged van, vagy ott vagy mellette ha ennyire nem bízol benne, vagy kerítesz egy olyan szerelőt aki becsületesen dolgozik. Van még ilyen, ezt tapasztalatból írom.
Egyébként ha tényleg eljött az ideje a cserének, csere után finomabb lesz a váltód, könnyebben veszi a sebességet.
[ Szerkesztve ]
mdk01
addikt
Egyébként ha tényleg eljött az ideje a cserének, csere után finomabb lesz a váltód, könnyebben veszi a sebességet.
Na ez ráférne mert a kuplung is kopik már.
Köszi
Cheesy
őstag
Furcsa mert én nem éreztem a váltóolaj csere után változást, pedig ott cserélte előttem a szerelő.
www.vakbelmutet.hu
Ace Ventura
addikt
A kormánymű fogasléc is okozhat ilyesmi hangot, ha ki van már száradva.
Autó megemel, gumiharang félrehúz, és ha száraz, akkor zsírral bekenni, majd párszor megforgatni a kormányt, hogy mindenhova jusson.
Ha a váltóolajat megvetted, ne álljon ott!Hálás lesz a váltó a cseréért.
Megbízható autószerelő nincs.Legalábbis az én kálváriám már lassan fél éves, és ezalatt megfordult vagy 5 szerelő kezébe a kocsi.Köztük volt 2 márkaszervíz is, illetve 2 sima szaki, valamint egy ilyen kocsikat 16 éve szerelő srác is.Egyik sem jutott előrébb.Xarnak rá, csak a pénzt veszik le,
Ha teheted, állj mellette, és kisérd figyelemmel.
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Cheesy
őstag
Lehet, hogy csak a figyelmemet kerülte el, de volt már vezérléscseréd?
www.vakbelmutet.hu
Ace Ventura
addikt
80000-nél volt, most 122000 van benne.
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
mdk01
addikt
Majd mondom neki még ezt a gumiharangos témát, de úgy is felemel aztán megnézni.
Sajnos nem tudok ott állni mellette mert ott kell hagynom a fékek és vezérműszíj miatt fél napra a kocsit, de akkor nyomatékosan a szemébe nézve tudatosítom vele, hogy örülnék ha kicserélné az olajakat arra amit vittem.
Köszi
[ Szerkesztve ]
mdk01
addikt
Na meg volt a szervíz egyelőre úgy néz ki minden faxa. A váltó- meg motorolajat 1500Ft-ért cserélte ki és sztem bele is rakta legalábbis a maradék olajat visszakaptam mindkettőből. Ennyiért én ugyan nem mászok le az aknába és xarakodok vele.
A bal első nyikorgás is úgy néz ki megszűnt bár még csak 10km-rt mentem vele.
Majd még tavasszal a logó ajtókat kell rendbe rakni mert stiftet már vettem csak xar az idő.
Cheesy
őstag
Régi Swift tulajok! Nektek a belső kárpit nem "zsugorodott össze" az évek során? Nekem egyszerűen kijön 1-2 helyen az ajtóknál, ott ahol a leginkább sarokba lép az ember. Olyan mintha nem simították volna bele a sarkokba, így ha rálép valaki, kijön az ajtószegők alól.
www.vakbelmutet.hu
Giot
addikt
Nekem csak volt régi Swiftem, de igen nálam is jelentkezett ez az "anomália".
Reaper
őstag
Nekem nem rémlik semmi gond a kárpittal, de egy fotót tudnál felrakni, hogy pontosan mit, hol kellene nézni?
Mondjuk ha az amire gondolok, a pedálok környéke, stb, akkor ott nincs gond, bár nálam mindig szőnyeg van minden kocsiban.
Cheesy
őstag
Csináltam pár képet az előbb.
Arra gyanakszok, hogy az előző tulajnak mikor bekötötték a hátsó kalaptartóba szerelt hangszórókat, akkor bonthatták meg a kárpitot, de nem hinném, hogy hagyta volna, hogy ilyen trehány munkát végezzenek, pedáns volt az öreg...
Attól a nagy csúnya narancssárgától ne ijedjetek meg, csak múltkor volt rá lehetőség, így kivágattam egy szőnyegnyit egy ipari futószalagszőnyegből Ami hozzáteszem valódi gumi, nem pedig guminak mondott műanyag, mint a teszkós hótálcák. Még az autót is túl fogja élni
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
t1
addikt
Nekem 3 ajtós 2000 évjáratú van, de jobb oldalt nekem is kivan jőve a kárpit. Egyszerűen orvosolható a dolog a kárpit egy műanyagra van ráfogatva és egy idő után elenged nálam is ez történt visszakell fogatni a műanyagra ami a küszöbre csatlakozik és utána vissza tenni a díszléceket. Ezután olyan lenne mint ha új lenne
xmad
őstag
nekem is ilyen volt a kopott fékbetéttel
mdk01
addikt
Igazatok lehetett mert ma mentem vagy 50km-t városba és nem hallottam semmit. Tiszta boldog vagyok.
[ Szerkesztve ]
Ace Ventura
addikt
No megint voltam egy szakinál
Tünetek:
1, alapjárati rezonálás/rángás
2, 10L-es fogyasztás
EGR szelep, és PCV szelep tisztítás megvolt.Az EGR-ből dőlt a korom.
4 gyertya kiszed (a 4 új gyertyába 70km volt) mind a 4 tiszta korom.
Ekkor már vakarta a fejét, hogy szerinte lambda szonda lesz.Mondom kivillogná, és a műszaki vizsgán 1 hónapja jelezte volna a mászer ha gáz van vele.Azt mondja ez igaz, de azért nézzük meg.
2 órán át tartott kitekerni úgy bele volt égve.Ahogy kijött, az is félig vastagon kormos volt.
Adtunk neki féktisztítóval, majd visszaraktuk.
Közben akkusaru le volt húzva kb 20 percre.
Ezután visszaszereltük a lambdát, majd próbakör.
Kb 1km múlva felvillant a check engine lámpa, majd azt mondta hogy azonnal vissza a mühelybe kivillogtatni.Mire visszaértünk már elaludt a check engine felirat.
Kivillogta a 13-at, ami a lambda hiba kódja.
Azt mondta megvan a hiba.Elmondása szerint lambda hiba miatt kap a motor sok benyát, ami ugye nem tud elégni.Ez okozza a sok kormot, valamint a magas fogyasztást.Valamint a sok benzin a rángatást.
Azóta mentem vele 210 km-t, és ezt 15 literből.Azaz valamivel 7.5 liter körüli fogyasztással.Igaz az országúton volt.Rövidtávon azóta nem néztem.
Furi, hogy azóta nem gyulladt ki a lámpa.
Szerintetek azért gyulladt ki 3percre, mert megpiszkáltuk, vagy valóban rossz lehet?
Ha rossz, hogyan produkált műszaki vizsgán 0.05 CO kibocsájtást??
Én már nem tudom....
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Giot
addikt
Részemről bevallom férfiasan még azt sem tudtam hogy a Swiftben van EGR szelep.
Ahogy leírod biztosan túl dús a benzin levegő arány, nem tudja megfelelően elégetni.
Illetve nem tudja megfelelően beállítani az elektronika, mivel vagy nem is kap információt, vagy fals információt kap a lambda-szondától. Én utóbbira tippelek, mivel ha egyáltalán nem kapna jelet, a check-engine lámpa folyamatosan világítana.
Az a 7,5 kicsit sok 1.3 8V-hez képest. Nálam 6.5 környéke volt ennél a motornál, pedig nekem nehéz a lábam. Ismerősöm 5.5-6 literrel járt igaz ő csak lehelte a gázpedált.
Az meg hogy jó volt a CO nagy részt a katalizátoron múlik nem?
Davidof92
senior tag
én már mikor mondtam hogy lambda szonda...
mondtam azt is hogy a minkről lehúzva nem jelezte vissza hogy check engine.
szerintem cseréld ki, nem olyan drága mint az injektorfej.
Juteszembe, hol van az EGR szelep benne?
[ Szerkesztve ]
Ace Ventura
addikt
Hát kicserélem, de ha nem az lesz, akkor van a nagy xopás
EGR
[ Szerkesztve ]
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Giot
addikt
Igen igen arra a mütyürre emlékszem!
Davidof92
senior tag
és akkor ugyan ez 1.0-án vajon hol van? majd megnézzük egyszer, lementem a képet, köszi!
xmad
őstag
reggeli hideg inditásnál a kocsimnak fura zörgő hangja szokott lenni az normális? ma felmelegedett motornál öcsém csinált róla egy
videót (bár itt a zörgés annyira nem hallatszik)
szerintetek milyen hangja van a motornak?
Hirotoke csattog?
http://www.youtube.com/watch?v=l20sADjc ...
e=youtu.be
Davidof92
senior tag
ezt a linket próbáld meg megint
xmad
őstag
ohh bocs, javitottam tess
Davidof92
senior tag
tőkék csattognak
érdemes lenne kiszedni őket és megpucolni, úgy lehet megjavulnak
csak a 2 ovál csinál ilyen mélyet? :[link]
Mercutio_
félisten
Alatta ott az egész csomagtartó, ami lényegében egy kisebb sub-ként működik
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
xmad
őstag
aha csak a 2 ovál
de akarok egy mélynyomót is
xmad
őstag
ha cserélni kell a hidrotőkéket az nem lesz olcsó mi? :S
Davidof92
senior tag
nem éppen olcsó, ezért kéne megpucolni őket. 10 ezer felett láttam eddig csak. itt egy hasonló művelet, csak több szeleppel: [link]
ugyan így megpucolva még sokáig jó lehet. Ha meg cserélni kell, keresni kell olyan autót amibe olcsóbb a hidrotőke mint a swiftbe, de ugyan akkora, jó a helyére. Lásd a leírásban is audiét használták.
[ Szerkesztve ]
xmad
őstag
de nemvágom hogy kell szétszedni
Davidof92
senior tag
ez már más dolog
annyira lekell bontani a végét mint amikor vezérműszíj csere van, azon felül kivenni a vezérműtengelyt és utánna jönnek a tőkék, nem egyszerű.
xmad
őstag
wynns hidrotoke tisztitoval vkinek tapasztalata?
Davidof92
senior tag
Régi swift ajtókról hogy lehet leszedni a burkolatot? kárpitra gondolok. széthullott a zárja, belülről nem lehet bezárni csak kinyitni, amúgy nyílik
mdk01
addikt
Igen.
Ablaktekerő le--->figyelem zégergyűrű!
Kapaszkodónál van még 2db takaró + alatt a csavar.
Kb. ennyi rémlik, de lehet nincs is több
Én a hátsót szedtem szét mert eltörött a nyitónak vmi pöcke a gyerekzárat meg ráhúztam és becsuktam az ajtó
Így se kívülről se belülről nem tudtam kinyitni így szét kellett belülről szednem az ajtót.
Végülis kinyitni is sikerült meg a zárat is megcsináltam
[ Szerkesztve ]
Davidof92
senior tag
magát a panelt mik tartják? pöckök? meg fent az ajtónyitót? vagy az lejön függetlenül tőle?
[ Szerkesztve ]
mdk01
addikt
A panelt sztem csak a kapaszkodó alatti csavarok a nyitónál meg akörülötte lévő keretet kell lepattintani ha jól emlékszem de már 2éve csináltam.
Davidof92
senior tag
na majd szombaton megnézzük
Amúgy az a baj, hogy belül a nyitó lötyög, nem lehet vele bezárni, ezt akarjuk megszüntetni.
Reaper
őstag
Asszem a kilincsnél is van egy csavar. Mindenesetre a kilincs takaró a legxarabb az egészben, mert vékony, és csak lepattintani lehet, könnyen törik.
A kárpitot magát bolhák tartják, simán le lehet pattintani, utána felül a műanyagnál fogva, felfele húzva le lehet venni.
Prokee oldalán volt egy cikk erről régen.
Nekem az ablakemelő xart be, bezsíroztam, stb, kb 1 hétig volt jó.
De már nekem is 1-2 éve volt :
[ Szerkesztve ]