Hirdetés
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Davidof92
senior tag
van éppen ráfaragni az 1.6 harangot az 1.3 váltóra, mivel elvileg lejön róla.
egyébként ha 1.6 váltót használ az ember akkor agyat kell cserélni vagy mókolni a féltengelyekkel, mert az 1.6 ricniszáma nem egyezik meg az 1.0-1.3 variánsokéval. Bár akkor inkább agycsere, mert nagyobb az 1.6 tárcsája mint az 1.0 meg 1.3-é.Mindenkinek: Azért egy 3 ajtós kasztni elöl hátul stabrúddal, 185-ös papucsokkal 30mm ültetéssel nem összehasonlítható kanyarstabilitás meg egyéb stabilitás terén a sima 5 ajtósok magasabb felépítésével hátsó stabrúd nélkül.
egyéb: aki vállalkozó szellemű építhet dupla stabrudas verziót is, na az már brutális lehet -
t1
veterán
Okés akkor gondolkodjunk
Mivel Magyarország nem egy sík terep ezért vannak különféle magas emelkedők így fontos a nyomaték ami felvisz.
Nah mész 90-el kisebb nagyobb emelkedők szemre lehet észre se veszed milyen mert alattomos. 90-nél 2500 körül forog 1.3 váltóval ha jön az emelkedő rohamosan kezd csökkeni a fordulat te reflexből nyomod a pedált hogy menjen fel de ha nagyon érzed h csökken vissza váltasz.
1.0 váltóval 2800 körül van a 90 és sokkal kisebb gázpedál állással mész fel nem nyomod félgázik mert nyomatékból felvisz. Így a nagyobb fordulat kompenzálja a kisebbet.Viszont.
Autópályán tényleg jobb az 1.3 de városban ás országúton jobb az 1.0
Davidoff: Egyik klubtagunk hozta össze BBerci a neve [link] elvileg egy köztest részt kell csinálni a váltó és a motorközé .
-
Vesztor87
senior tag
válasz
Davidof92 #8187 üzenetére
Ja, még annyit a haver kocsijához, hogy 15"-os kerekek vannak alatta, és 195-ös gumik, hogy feküdjün az úton. Kicsit túlzásnak érzem már
Ellenben egy ilyen verzió egész jó:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.3_gls_sport_iv.-5393273
2 embernek tökéletes is, ha kicsit alkuképes az ára akkor végképp jó. -
t1
veterán
válasz
Davidof92 #8176 üzenetére
Kisebb átalakítással felmegy 1.6 motorra az 1.0 és 1.3 váltó is
Nekem 1.0 váltó van a 8V-n, 0-100 ugyanaz mint a gyárival, de nem is az a lényeg benne mert nem sokszor gyorsul az ember 0-100-ra hanem az, hogy sokkal rugalmasabb az egész. Fogyasztásom 1000km-t alatt ugyanolyan mint az 1.3 váltóval.
Itt van a különbség:
1.3 váltó 30-70-ig 2.ban : [link]
1.0 váltó 30-70-ig 2.ban : [link] -
Reaper
őstag
Igen, egyes swift '98-as, és ugyanez az élmény volt meg, bár nekem Mogyoród környékén, nem is tartottam hosszú ideig ezt a tempót. Egyszerűen nem erre való. A gumijaim nem rosszak 3 éve vettem őket, Michlein, csak elég kevés a stabil nagy tempóhoz, gyári méret R13-as, ha van egy kis oldalszél, és általában van, akkor még a 130 is merész egy kicsit.
Én tudom, hogy nem vészes a 10, ha az ember hajtja, viszont sokan teljesen elhűlnek ettől az adattól, és gondoltam felkészítem a leendő tulajdonost, hogy ha éppen sietős rendszeresen akkor nem lesz meg a 7-8 liter városban. -
Giot
addikt
Ha jól értem akkor Te most egyes swiftről beszélsz.
1es swiftel nekem is volt 180 as élményem. 4.-ben 178 nál állt meg az óra. Bár a valóságban ez olyan 170 lehet. Annyit csal az óra.
Hanem tényleg vigyázni kell, az egyessel az ilyen nagy tempóval.
Én úgy jártam hogy jöttünk hazafele családdal csomagokkal az M3-ason. Gyöngyös környékén van egy ilyen dimbes-dombos rész fel le a pályában. Külsö sávban egy pár kaminyon, átsoroltam a belsőbe. Mögöttem megjelent valami nagy vérű német ótó, leejtőben voltunk. Mondom kicsit megpiszkálom már ne tartsam fel a mögöttem lévőt.
Nyomom a szemét ötödikben, erre azt kezdem érezni hogy nyúlik elfele az útról a kisautó. Mintha emelkednénk. Nem volt fain érzés. Lenéztem az órára 180, hajaj ez sok. Visszaengedtem a gázt ahogy csökkent a sebesség szépen visszaült az autó.
Hátranéztem Apumra, kérdezem tőle: Érezted? Mire Ő: Igen.
Ami szerintem megmentett, az az hogy azon a tavaszon cseréltem gumit, és még jó volt a tapadás.
Szóval csak óvatosan.A fogyi meg simán megvan 10 lityi ha forgatod. De ne feledd ha egy másik autót forgatsz az benyomja a 12,13-at is.
-
Reaper
őstag
Még annyi, hogy asszem az 1.3 futóműve hátul ugyanaz a 4 és 5 ajtósban, és nem nagyon bírja el a seggét. Emiatt, hamar elfárad, és ha ülnek hátul akkor van hogy nagyon lent van.
Nem tudom az 5 ajtósban van-e ilyen. Bár lehet fel kéne kovácsoltatni a rugókat hátul...
Mondjuk én csakis 4 ajtósban gondolkoztam, egyszerűen mert számomra annak van autó formája, eleje, közepe, vége. Emellett bele lehet pakolni, barátnőt, haverokat, és még marad csomagtartó, ha az ember lemegy mondjuk a Balatonra.
Az enyémmel én M3-on hazafele megnéztem mennyit megy óra szerint 180 megvan 4ikben. Bár akkor már elég izgalmasSzerk.: Ja fogyasztás, hát izé, ha én nagyon szeretek vele menni, akkor megvan a 30 liter 300km, bár lehet valami nem 100% a beállítással...
-
Vesztor87
senior tag
Fabudi vs Swift.... érdekes hogy mennyivel másabb a Swift törése
http://kepfeltoltes.hu/view/120107/Swift_Audi_www.kepfeltoltes.hu_.jpgEzek egymással találkoztak, lánglovagokról vannak a képek.
-
Giot
addikt
válasz
Davidof92 #8179 üzenetére
Utána érdeklődtem mikor át akartam építeni anno az enyémet. Amikor mondtam hogy 1.6-ot akarok 5 ajtósba, az volt a válasz hogy az 5 ajtós kaszniba nem olyan egyszerű mivel nem tipusazonos. Az 5 ajtós kasznit nem szerelték gyárilag 1.6-os motorral. Tehát már tipusmódosítás lenne az 1.6-os motor benne. Hiába szerelhető bele simán.
Míg 1.3-al 1.0-val szerelték ezt a tipust, így az simán belemehet. Igaz ha 1.0-ről lépsz 1.3-ra vagy fordítva, annak már több a költsége, az valami 30eft. Illetve volt anno vagy 5, 6 évvel ezelőtt. A legkisebb költsége értelemszerűen annak van ha ugyanolyan típusú motort teszel bele.Szerk: Még annyit, hogyha beletettem volna az 1.6os motort az 5ajtósba vinnem kellett volna leellenőrizni. Van erre valami szakember akinek át kell vizsgálni, és láttamoznia kell. Annak is plusz költsége lett volna.
-
Giot
addikt
válasz
Davidof92 #8176 üzenetére
Igazad lehet a váltóval kapcsolatban, most gondolkodom, hogy a váltót is megvettem anno az 1.6 motorhoz.
Ha tipusazonos a motor (5 ajtósban 1.0, 1,3 8V, 1.3 16V) akkor nem olyan sok pénz a lepapírozása, vagy 30eft. Motort meg ki lehet fogni 50 környékén.
A Racing bazáron nézegesd én is ott hírdettem, meg a régiswfit.hu-n. -
Davidof92
senior tag
válasz
Vesztor87 #8174 üzenetére
1.6-os motorra 1.0 váltót elkell felejteni. Nem megy fel rá, mert az 1.0 és 1.3 lendkerekei kisebbek mint az 1.6-osé. Az 1.6-osnak nagyobb a kuplungja is (200m vs 190mm )
1.6-ra csak az 1.6 váltó megy fel. Az a leghosszabb ami létezik a régi swiftekbe, 2-esbe 120 felett van picivel a vége azt hiszem. Azt a 7500-as fordulatot megnézném én széria dugóval meg hajtókarokkal, mivel az 1.6-os nagylöketű (90mm) a furat nem változott.
legrovidebb tengelytávja a 3ajtósnak van, a 4 és 5 ajtós hosszabb valamennyivel, nem tudom pontosan mennyivel) Illetve magasabb is.
ülés: a régi swiftekbe ilyen laposak voltak(bár nagy méretem miatt kényelmes nekem), az újakba voltak ilyen sportülések(illetve gti-be), elvileg azok kényelmesebbek.mindenkinek: Épp ezen agyaltam énis, hogy motorcsere az 1.6-ra, de legalább az 1.3-ra. Mondjuk a mifajta 5 ajtós csapotthátújúnkat szerelték 1.3-al. ettől függetlenül sok pénz.
-
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8174 üzenetére
Akkor abba rendesen bele van nyúlva, mert gyárilag 6,7 környékén tiltja a fordulatot. Azért mehet 120at kettőbe bár nekem az egy kicsit soknak tűnik ezres váltóval. Viszont az 1.3as váltóval mehet addig.
"A 4 ajtós egyébként masszívabb darab?" A kaszni biztosan ugyanaz csak kapott egy lépcsőt hátulra.
Ami érezhetően masszívabb az a 2es swift, igaz a rövid tengelytáv miatt, hajlamos nagyobb tempónál, komolyabb bukkanónál, 4 vagy 5 személlyel, fenékre csüccsenni ami elég kellemetlen élmény.
Egyébként kifejezetten jó a futóműve a kettesnek, feszes már már sportos (Emiatt a keresztbordákon való áthaladás sem egy nagy élmény). Jól terpeszt a kanyarban. Pld ha megindul a fara, amit eddig csak egyszer sikerült belőle kihoznom, egy kis ellenkormányzással visszarántható. Míg az egyessel lehet bűvészkedni.Az Ignissel meg menten pánikba esnék ha elindulna a fara.
Ha 1es swift akkor 1.3 16V, vagy 1.3 8V, az 1.6 ha sokat használod pályán. Legyen benne tartalék.(#8173) Cheesy: Persze megy az 160-at is, de az már Isten kísértés azzal az autóval, míg megint csak visszatérek a 2es Swiftre 160-nál béke és nyugalom van. Csak a nagyobb szélzaj mutatja hogy a tempó kicsit több.
Nehogy félre értsetek szerintem az egyik legjobb ár értékű autó az 1es Swift a piacon. Én nagyon szerettem az 1es Swiftemet!!
Megbízható jó fogyasztású, és ha az ember ráérez az ízére megszereti a pörgős motort. -
Vesztor87
senior tag
Hát akkor lehet rosszul tudok valamit váltó ügyben, mert 120-ig tolta neki 2-ban, asszem pont 7.500-ig bírta...
Nemtom, de olyan mint ha el akart vna szállni. Ha tényleg régi Swiftet veszünk, akkor mennem kell egy kört egy rendes sima Swifttel, mert ez alapján (meg főnökön ezres Swiftje alapján) az maradt meg hogy egy pille kis kocsi. Érdekes mód Szüleim 1,3-as, 5 ajtós 16v-s Swiftjében nem volt ilyen érzésem, bár az előtt meg a 120-as Skodánk volt, lehet azért.... Ignisből vissza ülni a Swiftbe nem volt olyan jó
Bár haver Swiftje GLS, annak frankó ülései vannak azért
A 4 ajtós egyébként masszívabb darab? Annak nagyobb a tengely távja is, mennyivel másabb azt vezetni? -
-
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8171 üzenetére
Nem baba az ezres váltó, tudom sokan úgy csinálják. De nem forogja kettőben a 100at az ezres áttétel miatt. Az 1.3-as váltó hosszabbat vált pont megvan a 100 kettőben az 1.6 még hosszabbat. Ezért is jó a fogyasztása az 1.3 nak és az 1.6 nak is. Mert pld a régi németekhez képest hosszabbat váltanak, a motor nem a nyomatékos fajtából való, ezért is tűnik lustának alsó fordulaton, cserébe keveset kér. Felül megindul persze ott már kéri a naftát is, de jó megy.
A GTI swift kb olyan hosszút vált mint az ezres de 7,5 ezerig forog.
Hasonló a helyzet Swift2 vs Ignis ügyben. Az Ignis rövidebbeket vált, cserébe, dinamikusabb viszont magasabb a fogyi kb egy lityivel. A Swift2 hosszabbakat, vált nyugodtabb, (amíg el nem éri a 4ezret) kevésbé tűnik dinamikusnak, de mégis jobb a 100as sprintje mivel kettőben megvan a száz, és a fogyasztása is kedvezőbb az Ignishez képest.
Ja és még annyi a különbség az 1.3as blokkban, hogy az Ignis VVT míg a Swift2 "sima" DOHC. -
Vesztor87
senior tag
Haver is keményen csinálta, az 1,3 GLS-be rakott 1,0-ás váltót, meg 1,6-os motort, bár a papír munkával nem tudom hogy áll. Ami a lényeg, brutál hogy megy az autó....
60-ról 2.ban olyat lépett hogy úgy kellett vissza tennem az államat.... És ami durva volt, hogy olyan érzésem volt, mint ha valami zászló lenne a kasztni, úgy lobog a motor után... félelmetes volt:S -
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8169 üzenetére
Erősebb futómű + nagyobb blokk. Nem hiszem hogy más különbség lenne.
Nekem 1.3 8V 5ajtós volt. Vettem hozzá 1.6 16v blokkot + váltót + első futóművet. Simán beszerelhető lett volna, műszakilag utána néztem. Motortartó bakok, miegymás megegyezik.
DE legálisan akartam csinálni. Viszont ebben az esetben több százezer lett volna a lepapírozása, mivel a blokk nem típusazonos a kasznival. Mivel az ötajtósba nem szereltek 1.6 blokkot csak a szedánba. Ha szedánom lett volna kb 30e ft.ból megúsztam volna a motorcsere lepapírozását. -
Vesztor87
senior tag
válasz
Davidof92 #8168 üzenetére
Mondjuk az 1,3-as az ami igazán fürge már. Bár én abból is csak a 16 szelepesben ültem, hát az állatul megy
Az 1,6-os sedanok hogy lehet hogy majdnem 900 kg-osak? Az 1,3-as Sedanok épp hogy több mint 800 kilósak. Plusz merevítések vannak benne (a futómű különbségen kívül) ? -
Davidof92
senior tag
válasz
Vesztor87 #8166 üzenetére
az lehet, de mint írták, azért ott már nem nagyon lehet ugrálni vele
mondjuk volt hogy benn városban is megkellett rugni hogy haladjunk. Olyat bent se lép az ezres mint ez. Főleg ha megy a 4. hengeregyébként suzukihoz képest iszonyat zajos belülről, mocskosul dübörög a motorja.
-
Davidof92
senior tag
ez off kategória, de leírom:
ma mentünk haverral városba be, a régi opel omegájukkal. A-s omega, 2.0 benzin. Szelepszárszimeringes, 1 henger nem megy benne, de hogy az milyen rohattmód jól megy130 utazó teljesen lazán viszi még 3 hengerrrel is.
-
Davidof92
senior tag
válasz
Ace Ventura #8159 üzenetére
lehet egyébként mert úgy lehet nem jönne ki drágábba a 100-as keverék a sima 95-el szemben, mivel a 100-as drágáb, viszont etanol meg olcsóbb, kompenzálják egymást. -
a_tesz
Korrektor
válasz
Vesztor87 #8156 üzenetére
ha jól tudok még olvasni, azokhoz szólt a kérdés, akik vezették mindkettőt
szüleimnek 2007-es swift van, hajtottam sokat, előtte meg egy vérbő 1.0 régi swiftet (2002) öt évig, meg most nekem van egy 1.3 4wd régi swift. ignist hajtottam egy párszor amióta megvan az új swift, szóval van összehasonlítási alapom.
fogyasztásra meg annyit, hogy 2007-es swifttel pályán nyíregyháza-keszthely óra szerint 130-140, 3 személy + csomagok két hétre, klímával 6,8 liter, pesten a város ritmusában haladva 7 liter, pest-nyíregyháza a régi 3-ason 100-110 körül 5,2 liter. nekem. faternak több, pedig nem nyomja neki
-
Vesztor87
senior tag
Vezetni vezetted mind2őt?
A fogyira annyit, Szüleim Ignise bejáratósan evett 5,3-at (2005-ös 1,3-as), most nyáron 5,5-6 közt van, télen 6-6,2. Tisztán városi fogyit nem tudok mondani, ezek a fogyik kis várossal, 10-20km-es vidéki utakkal vannak jobbára. Autópálya tapasztalat, 2 éve az osztrákoknál voltak, több száz km-t mentek, akkor 120-140-es tempónál 2 fő+csomi kombóval vmi 6,1-es átlagot hozott.... -
a_tesz
Korrektor
válasz
Vesztor87 #8145 üzenetére
ég és föld, az ignis az egy toldozott kicsit megemelt wagon R, olyan mintha sámlin ülnél a swift után, és mintha 10 évet mennél vissza időben. a swift hozzá képest, mintha egy bunkerben ülnél amit nem lehet lerugdosni az útról, nagyobb autókhoz is hasonlítható futóműve van. sokkal jobb a hangszigetelése, a váltója, viszont a csomagtere kisebb. motorikusan kb egyformák, a fogyasztás meg abszolút lábfüggő, szóval a 9 meg a 6 liter is hihető mindkettőtől (teljesítmény nem lesz a levegőből)
-
joshua7
veterán
Hagyjátok már ezt a baromságot, miért kell vmi korlátolt 'a nagybátyám ismerősének a veje olvasta a neten' embernek időről-időre mindig előhozni ezt?
A családban lassan 9 éve üzemel egy 1.3-as Ignis, a sebességhatárokat betartva (vagy kicsivel fölötte) nyáron simán hozzuk az 5.5-5.7L-es fogyasztást. Télen sem megy 6.5 fölé. Aki 8-9L-t produkál, az nem tud vezetni, vagy állandó 0-100-0-100 stb gyorsulásra használja az autót...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest