Hirdetés
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz Markizmark #28399 üzenetére
hát igen, de ennyiért meg veszel másik kocsit
De én is jobban szeretem a dízel kocsikat. -
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #28398 üzenetére
Ez így van.
Apám üresen 2 tonnás TDCi Fordjával vicc az előzés lendület nélkül is. Pedig "csak" 110 LE.
Bezzeg az én 930kg-os Astrámat üvegig kell huzatni, hogy legyen lendülete és közben imát mormolni, hogy beférjek még.Annyi a hátránya a mai dízeleknek, hogy ehhez pl 320k egy common rail szivattyú.
Ha a teljes befecskendezéshez hozzá kell nyúlni akkor 500k fölött van a vége. És a teljes rendszer csak 4 porlasztó, 1 közös nyomócső, csövek és a szivattyú. Csere után meg tanítgatni és programozni kell a vezérlőhöz az új porlasztókat.Szóval ha itt gáz van akkor be kell nyúlni a buxába rendesen ...
Benzinest olcsóbb fenntartani minden szempontból, ezt már nem először hallom.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
Rafkos dolog dizelnel a turbo (turbos benzinest meg nem vezettem). Egyfelol kapar mert dizel ezert van nyomateka, eros az auto alapjaraton is masreszt nem porog annyit mint egy benzines. A turbo rafinalt mert 1500-1800-ig semmi aztan elkapja a turbo es suppedsz az ulesbe. En ezt igazan akkor kezdtem ertekelni mikor tesom benzines toyotajabol atultem a dizel turbos vekibe. Toyojat szo szerint padloig nyomtam a pedalt, kozben az elektronika haromszor megkerdezte hogy biztos hogy gazt szeretnel adni? Majd az auto lomhan elkezdte feltornaszni a sebessegmero mutatojat. Dizel vekinel ez ugy megy hogy negyedig lenyomom a pedalt az auto meg szepen felgyorsul.
Es miert rafkos? Ment elottem egy kisbusz de pont 40-el nekem az meg nem jo mert 3hoz sok 4hez keves, na mondom kielozom. Nyomtam egy padlot es mikor visszatertem a sajat savomba akkor vettem eszre hogy 120-al megyek... -
Markizmark
addikt
válasz bzoley #28394 üzenetére
Hiába erősebb a bengás astra papíron, a dízel nyomatékát nem éri el. Ha a Fordban lenyomom a gázt 5-ben 1500 rpm-nél, akkor megindul a kocsi, 1800 körül meg aztán le akar szakadni az orra, akkor megjön a turbo, és ez tart 3000-ig legalább. 2500-as fordulatnál már 110 fölött gurul. Amúgy ez egyáltalán nem füstöl, se hidegen, se melegen. Szerintem a 2200 bar-os befecskendezés miatt tökéletes az égés.
(#28395) hdman : 160-al csöndesen lehet vele utazni Amúgy a legkisebb felépítésű kisbusz, 9 személyes.
Ilyen cucc. Csak fekete maszkkal.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
hdman
őstag
válasz Markizmark #28391 üzenetére
Biztos nem veszik észre, hogy egy teherautó versenyezni akar
Sopron city :)
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28392 üzenetére
Végülis te döntöd el, milyen típust választasz, én csak jeleztem, hogy egy Swiftnél(és talán egy Corsanál is) kényelmesebben lehet utazni egy Astrában.
Vagy ahogy nagy autóvásárlási tanácsadónk javasolná, ha nincs pénzed normális autóra, inkább ne vegyél semmitvebbful:
Nem nagyon értem én ezeket a dízel, meg nyomaték dolgokat, de a papíron gyengébb dci Clio jobban az ülésbe présel, mint az Astrám. Mondjuk az nem is füstöl, viszont pörög rendesen[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz bzoley #28390 üzenetére
Mi nem rég vettünk egy Ford Transitot, 2008-as, 2.2-es TDCi, ha lenyomom a gázt, csak lemaradó kocsikat látok a tükörben.
A6 Audi is megküzd mire megelőz.Sajnos pont nem volt itthon amikor meg kell rángatni a másik kisbuszunkat ... pedig jobban elbírt volna vele, mint az én astrám.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28388 üzenetére
Feleségem céges autója egy 2007-es 1.5-ös dci Clio, elég sokat sofőrködöm neki, elvagyok vele, de az 1.4 16v-hez szokott lábammal, ha úgy igazán elindulok, és belenézek tükörbe, csak füstöt látok. Dízel nem szeret pörögni, mondjuk nem is szokás
batai15:
Swiftből, Corsából jobbat találnál(nem néztem)? Astrából is van olyan, ami nincs szétrohadva, meg kell nézni őket. Mivel rengeteg van belőlük, 300-350-ért ez már szinte elvárás.
Hogy jó-e a fék, az relatív. Fékpadon megfelelő. Kevesebb a rásegítés, nagyobb erő kellhet a lassításhoz, de egyáltalán nem vészes. Egy modern, agyonrásegített fékhez képest olyan, mintha rossz lenne. Ezt naponta tapasztalom, főleg, amikor a Clioban az asszony majd lefejeli a szélvédőt minden jobbkezes utcánál. De ettől még jó. Kuplung nekem speciel semmi panaszom nincs.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz bzoley #28386 üzenetére
vállaható? ez mit jelent? persze nem patentet akarok,de azért nem is olyat ami szétvan rohadva és egyből50k lakatolàssal kellene kezdeni. vagy amiket olvasok eléggé elriaszt...
nyílván karban kell tartani, de olvasom fék nem jó ,kuplung ,rohad stb... hát ettől némileg jobbat szeretnék. ne értsétek félre, tényleg,csak azért koràhoz képest jó állapotút akarnék.
amit amd kollega linkelt privibe,azok a kocsik pont nem azok . őis azért nem vette meg.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28384 üzenetére
Nem újat. De itt is lett mostanában linkelve néhány, amik között akad vállalható. A való állapot úgyis meglepetés lesz, mint bármelyik másik típusnál. Mis is mostanában mutogattuk meg a 300k-s Astráinkat, és nem nagyon panaszkodunk. Azért elég nagy lépés Swiftről Caravanra
Kérdés, szükség van-e rá. egy ötajtós sok mindenre jó.AMD Power:
Olajkályhát nem szeressem, meg aztán állapot ide, vagy oda, 400k km, hm.gban:
Kifelejtettem a motoros fényszóró magasság állítót.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Volt kollégám árulja a gépét.
-
bzoley
veterán
válasz Markizmark #28381 üzenetére
Nekem is első autó, így 38 évesen
Valahol el kell kezdeni, bár szívem szerint Stratust vettem volna, sajnos nem jött össze a lóvé.batai15:
Nagyobb autót nem csak több személy miatt lehet/érdemesebb venni. Corsa képességeit ugyan nem ismerem, de pl. egy Swifthez képest egy Astra biztos nem zötyög úgy az úton.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #28381 üzenetére
Nyugodj meg én lassan 32 vagyok , harmadik autóm lesz és én is hasonló gépet keresek max 350e vételárig.
batai15: Első kézből tudok nyilatkozni a Swift témából. Pár hsz olvass vissza.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #28375 üzenetére
260e "tökéletes". Nekem mondjuk a kombi a legszimpatikusabb az összes verzió közül. Utána jön a sima 5 ajtós majd a sedan.
-
batai15
félisten
m.mobilarena.hu/tema/milyen_autot_vegyek_2/hsz_83709-83709.html
sziasztok,bocsi mobilról vagyok. ide is írol,talán jobb is. köszi ! -
hdman
őstag
Ma reggel mentem dolgozni, és a H Astra kombim bal hátsó lámpájában fél centi víz állt
Sopron city :)
-
bzoley
veterán
Az elméletemnek ellent mond a 2000-es évjárat, bár lehet közöttük jobban felszerelt. Amiket olvastam, és emlékszem, persze lehet, hogy rosszul, a classic-okból már elég sok mindent kispóroltak, legyen az akár fullos kábelköteg, vagy külső díszítő elem. Nem tudom jól emlékszem-e, hogy ezeket már csak Lengyelországban szerelték össze.
Igen, nem a legpraktikusabb a sedan kivitel, főleg, ha valaki cuccol. Már vásárlás előtt tudtam, hogy évekig tartó házfelújításhoz kell az autó(na meg hogy ne kelljen buszoznom). Minden egyes túlméretes árú bepréselésénél eszembe jut az otthagyott Caravan. -
Markizmark
addikt
Alaposan megkínoztam a múlt héten a 60 lovas kis csapott F astrámat. Be kellett húznom apám 3 tonnás megrakott kisbuszát (Puegeot Boxer 1998 1.9 szívó), mert az éjjel valami megette az akkuját.
Persze ki is kellett fordítani az autót a parkolóból, ami plusz nehézség volt az elején. Úgy álltam rá, hogy ne nagyon legyen induláskor eltekerve az én kormányom mert a jobb oldala nekem kezdődő féltengelyesnek tűnik (néha megmordul ha indulok tökig alászedve) és féltem nehogy kicsavarja a csuklót, szóval elég sokat kellett csúsztatni a kuplungot mire irányba állt és megmozdult a dög.
Aztán jött a gyorsítás ...
Egyesben nyomtam ahogy lehetett, az eleje ment jobbra balra a vizes faleveles úton... de végül a lendület beugrasztotta a gépet mögöttem.Egyébként, hogy témánál maradjak én is nem rég vettem az autót, 1 hónapja. 260k volt, 98-as, 212e km, X14NZ, metál bordó kasztni.
Rozsda alul nincs, a tankbetöltőnél kezdődik a téma, kartergáz nincs, olajat eddig nem eszi, víz tiszta. Alapjárat mászkált, injektor alatt szívott falsot, de megcsinálták 5500-ér. A hátsó dob picit lyukas, egy lemez berezonál benne egy bizonyos fordulaton. Futóművek újak, gumik 90%-osak. A hangszórók nem 100-asok benne, de utazni bőven jó. Egy kis rezgést hallok a motor felől amikor gyorsítok, de az is csak egy bizonyos fordulaton (frekvencián) jön elő. A tetőkárpit belóg, de feltűztem... Csomagtér belül hol világít hol nem, az anyós ajtóra nem kapcsol a belső világítás, a km óra kb. 30-al többet mér, a vízhőfok a műszer szerint magas, felmegy 100-ig, nyit a termosztát majd visszaesik 95 alá és tartja, HA nem nagy a forgalom a városban, mert akkor 100 fölé megy és indul a venti, lenyomja 100 alá és ott marad, de elvileg ez hőgomba hiba, vagy egyszer már szét lett szedve a műszer és elkötöttek valamit. Ez magyarázná a 30-as csalást is talán.
Nagyon költségesnek tűnő hibája szerintem nincs. Felszereltsége elég alap.
Szervó nincs, légzsák nincs, elvileg van ABS, 4 hangszóró amiből 2 szól rendesen, másik 2 halk, van nem gyári távirányítós kp zár, csomagtér viszont kulcsos.
Nagyjából ennyi.
Szerintem annyira nem volt rossz vétel.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
gban
veterán
válasz Gergőke88 #28372 üzenetére
Igen, én is örülnék ha lenne benne.
bzoley: akkor a tiedben is megvannak ezek, az jó.
Az enyém 2000-es, lehet, évjáratfüggő is hogy mennyire nagy %-ban van bennük legalább ez a két extra.
Ami kimaradt, gyári (????) kp-i zár, bár igazából 3 évesen vettem, esküdni nem mernék rá hogy gyári, valamint tetettem bele riasztót. Ablak nem ártana elektromos, de elég későn kezdtem gondolkodni ezen meg a fordulatszámmérőn - fiatalon kellett volna mindezt beletenni, hogy ki is használja az ember.Rakodótérrel egyetértek, kell a nagy - bár szerintem a tied nagyobb mint az enyém.
Én családdal így is sokszor alig férek bele utazáskor
Tud ám az asszony pakolni, mindenképpen kell 4-5 zacskó chips, az már kitesz egy nagy bőröndnyi helyet, és sorolhatnám.
Viszont a 4 ajtós nekem személy szerint azért nem jön be, mert nem összenyitható a csomagtér meg az utastér. Arra pedig bármit csinálok, évente többször is szükség van. Egyik pl. a karácsony, az asszony ebben is maximalista, csak akkora jó ami épphogy bepréselhető lenyitott hátsó ülésekkel.
De jól jön a lehajthatóság szekrény, polc, hűtő, stb. szállításakor is.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bzoley
veterán
Lehet, hogy csak rossz helyen kezdtem el keresgélni, lényeg, hogy meglett, így teljes a kép. Igaz, hogy semmire nem használom, de van
Meg a szokásos: szervó, két légzsák, valószínűleg maszekolt elektromos ablak, amihez utólag hozzámaszekoltam egy felhúzó modult, ami zárásra felhúzza az ablakot, és persze a távirányító a zárhoz, ez is saját maszek.
Egy dolgot sajnálok csak, hogy anno nem a Caravan-t választottam. Lett volna klíma, bár ez számomra nem extra, nem szeretem. Ha jól emlékszem 1.6 16v, és a "nagy" rakodótér, amire azóta folyamatosan szükségem lenne. De beletörődtem, aránylag teljes a kényelem, és szeretem is. -
gban
veterán
válasz bzoley #28370 üzenetére
Ennyire ritka a polc?
Ahogy itt olvasgatok, egyre jobban szeretem az enyémet - van benne polc, szervó, dupla légzsák...
Ezekre megmondom őszintén, azt hittem hogy csak néhány példányban nincs benne, de az elmúlt egy hét infói alapján pont fordított a helyzet.Postázást nem vállalok.
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28369 üzenetére
Nahát, ebben megvan a kesztyűtartó alatti kispolc. Mit össze nem kutattam, mire találtam egyet.
Ha csak a téli gumi van hozzá, akkor kezdheted a nyári garnitúra vásárlással. 110e-nél meg biztos több van benne, de hát ettől ugye nem esünk kétségbe. Kézifék, és váltókar szoknya csere csak az esztétika kedvéért. -
AMD Power
titán
válasz Lomha 8V #28368 üzenetére
Megteszek mindent azért ,hogy ne tudjanak átverni. Találtam egy szimpatikusat a OPEL Gaálnál Gödöllőn. Haver átszól nekik az Opelből ,hogy mi a helyzet a képpel.
-
Lomha 8V
addikt
(#28355) AMD Power: Az előző Omegámat és a mostani Signum-ot is kereskedésből vettem, nem volt semmi gond. Neked kell okosnak lenni, akkor nem tudnak megszívatni.
(#28360) bartalix: Valószínűleg egyszer el lett indítva úgy, hogy rá volt fagyva az üvegre. Ilyenkor a motoron ugrik át, az előbb enged és más a ricnizése, mint a karoknak. Ezért nem tudod a karokon helyrerakni.
-
Directors
senior tag
válasz bzoley #28366 üzenetére
Utángyártott.
Potméterrel is próbáltam és azzal is ugyan ez a helyzet szóval az nem lehet rossz.Fix ellenállással is ugyan az a helyzet 700 ohmnál hal meg. . Meg néztem az ellenállását is és az újnak és a réginek is lineárisan változik.[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
bzoley
veterán
válasz Directors #28365 üzenetére
Eredeti, vagy utángagyi jeladót vettél? Nálam az utángagyi csatlakozója volt kontakt hibás, az első fél percben mintha három hengerrel járt volna. Az előtte benn lévő eredeti egy tartományban volt rossz. Kb két km után elkezdett rángatni, fulladni, mintegy fél percig. Később ezt lábos vízben többször reprodukáltam. Melegedés közben szépen csökkent az ellenállás, majd hirtelen sokszorosára ugrott, minuszokat mutatva. Az új Bosch-sal már semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam beírom ide is a hibámat hátha valaki más is találkozott már ilyennel.
Adott egy Opel B Corsa 94-es Benzines C12NZ motorral ellátott kocsi.
Rá lett kötve diagnosztikai szoftver ami jelezte a motor hőfokát. A hiba az hogy mikor átlépi az 50 fokot akkor leugrik -11 fokra a diagnosztika szerint. Ekkor vettünk egy új motor hőmérséklet érzékelőt. Beletettük és ugyan azt a hibát produkálta. Összesen 2 vezeték megy erre az érzékelőre. Egyik a testre másik pedig az ECU-ba. Kicseréltem a vezetéket is. Ugyan úgy nem jó. Ha rövidre zártuk a két vezetéket akkor kiírta hogy 139 fok.Szereztem egy C14NZ-s kocsiból való ECU-t. Ennél is teljesen ugyan ez a helyzet. Nem tudok rájönni mi lehet. Van valami ötletetek hogy hol lehet a hiba? Létezhet az hogy a másik ECU is hibás lenne?Néztük az érzékelőn eső feszültséget is. 50 fokig 1,3V-ot mértünk rajta, majd mikor átbillent akkor 3,3V-ot mértünk.
Kipróbáltam heli potencióméterrel is és annál is elő jön ugyan ez a helyzet 700ohm-nál adja meg magát Fix ellenállás értéknél is ugyan úgy előjön a hiba. Így Szenzor hiba kizárva.
Veszek bele egy másik ECU-t. Ha azzal is rossz lesz akkor tökéletesen befürödtem vele. Így is már fől e fejem tőle. Főleg hogy olyan egyszerű mint a faék és mégsem jó.Valakinek valami ötlete?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
bartalix
csendes tag
Sziasztok!
Opel Astra h 2006-nál az első ablaktörlő végállását hol lehet beállítani?
Egy kicsit fenn áll meg mikor lekapcsolom. -
AMD Power
titán
-
_seth_
veterán
válasz AMD Power #28355 üzenetére
Azokat is meg kell nézni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz AMD Power #28353 üzenetére
Én eddig kettőből kettőt kereskedésben vettem és nem volt gond egyikkel sem. Az első egy E kadett volt látványos rozsdával de le is tudtam alkudni, rejtett hibája nem volt, sőt fél tank benzin volt benne A második egy B vectra volt, megmondták, hogy egy index törött, a bal hátsó kpzár/elektromos ablak vacakol (szériahiba, kontakt gond) és ennyi, tényleg nem volt más gond egyikkel sem, alaposan átnéztem mindkettőt, elsőt még barátokkal néztük meg a második már ment egyedül is Vásárlás után persze idővel mindkettőre kellett költeni de inkább csak kopó alkatrészt vagy olyat ami még nem volt hibás vásárláskor.
+ Magányszemély is eladhat sz@r autót, az is átverhet....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
AMD Power
titán
Én nem igazán szeretnék kereskedésben autót venni. De ilyen helyen sem érdemes?
-
TasiA
senior tag
válasz Mikulásbá #28348 üzenetére
részletek jöhetnek priviben is, mert kíváncsi vagyok
Nekem lett egy HF felújítás, gyűrűzés+csapágysor. Motor újra erős, olajfogyasztás megszűnt, meg sokkal jobban fogyaszt. Csak most, ahogy megjött a kompresszió, csörömpöl hidegen, valszeg a dugó kolompol. Eléggé idegesítő. neked mik lettek cserélve, és mennyibe fájt? -
TasiA
senior tag
válasz diablo1984 #28343 üzenetére
Az a bajom, hogy a 110-lovas TDI mocihoz, csak a régi bódé van, nekem meg a ránc felvarrott tetszik, de az meg csak PD mocival van. Na meg ennek a típusnak egy kalap kaka a futóműve, az is van vagy 200 ezer, ha körbeérem vele az autót és normális erősített alkatrészeket veszek. Jaaa, amúgy az A4 is tetszene, de az meg kicsi belül, bár az A Vekimhez képest a B is szűkebb picit. Nem tudom mennyire jó az 1.8 T, mert amúgy én gázzal járatom az autóimat, és arra pont jó lenne, de nincs kedvem a pénzt locsolni az ablakon turbóra, meg ilyenekre.Ehhez az érték témához hozzászólva: az A Vekimet 8 éve vettem valós 205 ezerrel, de mint az álom, olyan jó volt. Mostanra kb olyan, ahogy Bambano írta, olyan itt is, ott is kicsi kopás, lógás, nyüszögés, lötyögés. ér kb 250 ezret, de ennyiért meg nem akartam eladni. Szívemhez nőtt, a pénzel meg nem sokkal lettem volna előrébb. Most asszony hajtja, de ő meg Yaris-t szeretne, szóval menni fog. Mai napig megy mint a bajnok, gyönyörű hangtalan a motorja, kényelmes, fényezése szép, mindene működik, klímája 2 fokos levegőt fúj, pályán még lefagyni is képes, pedig 3 éve nem volt hozzányúlva. Már azon is gondolkodtam, megtartom, kipofozom patikára, aztán meg elgondolkodtam, ugyan minek? ez van
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Mikulásbá #28344 üzenetére
ha a hab az olajbeöntőnél van az lehet akár normális is. Nekünk az F astra is habos elég sokszor. Ez azért van mert nem tud bemelegedni a motor. általában csak a falu méretű városunkban van használva néhány kilométerre. havonta egyszer mozdulnak ki vele. ettől habos.
-
diablo1984
veterán
én is passatot kajtattam, titkon egy két a4-essel is szemeztem, de hasonló korban jópárszázzal fölötte kezdődött a vectrának az ára, ez meg szép, jó nagy, ma is az egyik ismimet vittem, csak lesett, hogy 100-al mentünk, és mondta, hogy nem érződik benne a sebesség, azt hitte megyek vagy 60-al, meg tetszett neki is a vas, igaz thalia után azért kissé más kategória!
-
nagyúr
Üdv!
Csatlakozhatok egy Calibrával?
Röviden:
X20XEV , 94 decemberi,én több,mint 10 éve vettem 90 ezer km-el,most 240 ezernél tartunk.Most lett felújítva,hengerfejtömítéstől felfelé(azaz gyűrűsort is kapott),új Bosch +9-es gyertyák,a vezérlésnél csak egy feszítő csörgött(csere),olaj és minden szűrő csere,új hátsó fékek,elsők nagyobbra cserélve-ez így kb. 240 ezer volt.
Aztán jött a festés,még az eredeti festék volt rajta!Jobb hátsó ív kirohadt,javítóív+a többi lakatolás(több kisebb rozsdafolt is volt),alvázvédelem,féknyergek,felnik festése-ez volt 150 ezer,egy haverom csinálta.
Friss műszaki is meg volt.
Az volt a terv,hogy eladó lesz,mert a párom hiteles autóját fizetjük ki,azt tartjuk meg-de már nincs szívem eladni......
Ő az: -
bzoley
veterán
Nálam mindig megvan az olajszint, természetesen vízzel, és benzinnel együtt
De pont elég a négy liter tavasztól tavaszig.
Egér már a kezdetekkor le lett dugózva. Merre van az a hozzánk? Hátha egyszer keresnem kell egy szervizt. Igaz, eddig még mindent megoldottam az udvaron.
Amúgy amikor választ keresgéltem egy-egy hibára, alig találtam valamit, mert talán a többségük miatt is, de csak nyolc szelepes motorral kapcsolatos infókat találtam. De azért ott "rengeteg" volt a rángatás, fulladás, leállás, stb. -
TasiA
senior tag
válasz F_Gergely #28336 üzenetére
Na én pont ugyan így matekoltam. 2000-2003-ig nézegettem az autókat, max 1 milláig. Legyen német, kombi , kényelmes és erős. Néztem VW-t, amit meg is vennék, az inkább 1,2-1,5 milláig. Lett helyette Opel, 700-ért. Nem vagyok megelégedve vele, de eddig lassan mindent kicserélek rajta és így megáll 1 millában. Ha veszek egy Passatot 1,3-ért arra ugyan úgy rálocsolok 2-3 kilót, mire nyugodtan hátradőlök, hogy a kötelező le van tudva és még akkor jön a "na mi derül ki még használat során". Őszintén szólva nekem a Passatok sokkal jobban bejönnek, de nem ennyi pénzért.
-
F_Gergely
őstag
Én is beszállnék akkor a kommentelők közé.
Nyilván azt már a forum nagyrészre tudja én aztán teli tenyérrel beletenyereltem abba amibe bele lehet. Többet van a kocsi a szerelőnél mint nálam, és rengeteg meló van vele.
De... és itt jön a de!
Nem adnám el, mert nem tudnék helyette mit venni, ráadásul tudom hogy ami meglett csinálva az jó, és nem is lesz vele gond. Másodsorban pedig az új autók nekem nem jönnek be, számomra rossz a belső kialakítás, nem pakolható rendesen, és nincsen rendes motorja. (meg egy rendes fejegységet se tudsz belerakni a központi egység miatt)
Oké hogy vettem egy 14 éves szart, viszont nem rohad, a motorja rendben van, a turbója húz, full extra, tempomat, ülésfütés, 10 hangszóró, digitklima és hatalmas csomagtér.
Tesomnak Toyotája van, de akkor sem kéne ha ingyen adná valaki.
Szóval jó hogy az öreg autókkal több gond van, és ahogy a példám mutatja bele lehet nyúlni jó mélyen a szarba, de egyszer kész lesz, és akkor viszont mindenért kárpótol. Városban, autópályán egyaránt 6,5-6,7 litert eszik, fenn tudom tartani, és jó vele utazni.
Nyilván izlés és pénztárca kérdése minden, de a veki könnyen szerelhető, láncos a motorja.
Én ha el is adnám, más autót nemigen vennék ebben az árkategóriában, mert passat lenne a következő, de az ilyen felszereltséggel közelít a másfél millához. És lehet arra ugyan annyit rá kéne költsek mint most a vekire. -
gban
veterán
válasz bambano #28332 üzenetére
Pont ezt írtam neki privátban, hogy ne adja fel, van jó, csak pont azért nem adják el a legtöbben mert jó
Viszont kivétel nélkül mindenki odaadná szerintem neki 300-ért, ha újabbat venne, örökölte vola, stb., vagyis nem lenne rá éppen szüksége - mert hogy 200-nál, max. 250-nél többért nem számítják be, az tuti.Postázást nem vállalok.
-
#81556480
törölt tag
válasz bambano #28332 üzenetére
ilyen autót nem érdemes eladni. 200at ér a kora miatt, de nekünk eszmei értéke van.
én szerintem nyugodtan lehet venni 300 körül jó F astrát. amibe bele kell kalkulálni 50 ezer forintot mindenféle dolgokra és akkor van egy teljesen használható kocsid. A B vekikkel ugyan ez a helyzet, de ott kb 1 százassal feljebb van az ár. azért tudom mert nekem az van.
-
-
bzoley
veterán
válasz BaKeSZ87 #28326 üzenetére
Az úgy akkor nem rossz. Talán a C14SE is jobb lehet az átlagnál, ha más nem, teljesítményben.
Rol85:
Én szeretem az Ecotec-emet. Éppen elégségesen hurcolja a bódét(ma több zsák habarcsot, ragasztót, és jónéhány tábla gipszkartont cipeltem haza, utassal, és még mindig jól bírta), már-már egyszerűbb, mint egy nz, persze inkább csak másabb. De kiismerve, bármi náthája is van, egyből helyre lehet rázni, jó kis motor ez. Egyedül a fogyasztása rosszabb, mint a 8 szelepeseké, cserébe van több csikó.[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz #81556480 #28328 üzenetére
A fejegységhez ajánlom a sandisk cruzer fit pendrive-ot, én is ilyet használok, ebay-en 1.300 Ft-ból kijön, 4 gigás: Cruzer fit 4GB Ez nem áll ki egyáltalán, illetve csak pár mm-t.
-
Rol85
csendes tag
A b vectra sem tartozik a kedvenceim közé..... de legalább megélek belőlük. Kivétel ha diesel. mert azok jók.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #28316 üzenetére
Sajna ha az ember használt autót vesz az olyan, mintha lottózna... teljesen mindegy, milyen márka, mennyi idős stb. Ha egy falábú barbár vezeti a legjobb kocsit is tönkreteheti motorikusan 1 év alatt úgy, hogy viheted akármilyen szerelőhöz, ha nem bontják szét atomokra nem fog kiderülni, csak mondjuk 1 év után, fél év után....
Én is úgy vettem az astrámat, hogy át lett nézve és ez a huhogó hang ( huhuhu ), nem hallatszódott, mert rossz volt az ékszíj ami nyílt titok volt, mondta is az eladó, cserélni kell, de hogy utána is fennmarad egy ilyen hang, ami egyelőre úgy tűnik nem okoz különösebb gondot, azt nem lehetett tudni, de a szerelőnk is csak azt tudta mondani, figyeljem és használjam. Vagy szétszedhetik darabokra és 3 napi munkaórával van rá esély, hogy megtalálják.
Illetve ugye a legújabb problémám, ami kb 1200 km megtétele után jött elő, ez a szervíz kulcs kigyulladás a műszerfalon és szerviz üzemmódba álló motor, ami egy újraindítás után eltűnik. Emellett hozzáteszem, hogy full korrektnek gondolom az eladót és szándékosan ezeket nem akarta elrejteni ebben 95%-ig biztos vagyok.
Ennek ellenére nagyon tetszik, nagyon szeretem a kis opelt, de ezek azért aggasztanak, zavarnak, remélem meg fog majd mind a kettő oldódni és rosszabb, meg más nem lesz.... persze ha vettem volna 6 millióért egy új ugyan ilyen gtc-t, akkor mondjuk 90% esély, hogy semmi bajom nem lenne vele.
[ Szerkesztve ]
-
Rol85
csendes tag
Ebben a országban vagyunk jó páran akik nem engedhetik meg maguknak hogy milliókért vegyenek autót. A kötelező szervizben sok 100e-ret fizessenek évente. Na most akkor ez a réteg ne használjon autót?
Egy valami tuti! Minél fiatalabb egy autó annál nagyobb a szerviz igénye...... annál bonyolultabb annál több alkatrész van benne ami csak elromlik idővel.......
Szerény véleményem szerint a F astra (természetesen csak a 8 szelepes változat) sokkal megbízhatóbb, alacsonyabb szerviz költségű mint a G astra
A G sem rossz egyébként csak ez a ecotec motor nem kéne bele.És igen, ki lehet fogni nagyon jó állapotú f astrat. Csak türelem kell hozzá. Mint minden autó vásárláshoz!!!!
-
gban
veterán
válasz bzoley #28322 üzenetére
Szépek ezek a színre fújt elemek - csak nem lakótelepre valók
Apám G-jén már színrefújt, neki is nekimentek 50-en, nekem is, neki szivárvány a lökháríója, nekem szürke
De sajnos az enyémen is látszik körbe a lakótelep, elég sok helyen - ha ez alapján ítélné meg valaki, nem megbízhatóságilag, műszaki állapotilag, hát tényleg igaz lenne rá a bontószökevény jelző.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz bzoley #28319 üzenetére
96-os, szóval nem classic, "régi", 113.000 km-rel vettem 2 éve, most van benne 127.600. Most elég koszos szegény, az esős idő miatt, mikor süt a nap, akkor le szoktam mosni, aztán kap kis waxot, napba lehet nézni, de rá nem
zsambek
Én sima pumpálós sprays turtle wax-ot szoktam használni. -
-
BaKeSZ87
őstag
Csak, hogy oldjuk a feszültséget , íme az én F Astra-m:
-
AMD Power
titán
válasz bambano #28315 üzenetére
Szerinted a 5-600e Ft G Astára ami szintén 1x éves nem lenne írva ,hogy "megvettem az autót de minden rossz rajta, hogy kell ilyenolyan bizbaszokat cserélni rajta" ?
Amúgy én csak is szerelővel átnézetet autót veszek meg , ami rosszabb esetben a szerelőmnél vagy jobb esetben az Opel Gombosban landol vétel előtt.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ha tanácsot adok neki, azért illik felelősséget vállalni. olyan nincsen, hogy megmondom, mit vegyen (mindegy, hogy számítógép vagy autó), megfogadja a tanácsomat és utána benne hagyom a szmötyiben. ha meg nem azt tanácsolom, ami szerintem jó, és utána rámlőcsöli, hogy akkor rakjam rendbe, magammal toltam ki.
de oké, játsszuk azt, hogy én most elhallgatok ebben a threadben, és megtekintjük, hogy lesz-e következő "megvettem az autót de minden rossz rajta, hogy kell ilyenolyan bizbaszokat cserélni rajta" thread
(#28314) bzoley: nem, teljesen jó hasonlat, mert az én megítélésem szerint a velünk közölt célra egyik verzió sem alkalmas (sem a játék célra vett 60k-s gép, sem a közlekedni vett 300k-s 15 éves f astra). tehát a két eset az én véleményem szerint pontos analógia.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bzoley
veterán
válasz bambano #28311 üzenetére
Szerintem te is tisztában vagy vele, hogy ez elég rossz hasonlat. Egy 60k-s gép a legkevésbé sem felel meg a "játszós" jelzőnek. Akkor lenne jó hasonlat, ha valaki versenyezni, rallyzni szeretne egy 300k-s autóval.
Ezzel szemben az elvárás, hogy közlekedni lehessen vele biztonságosan. Jó esetben ennek maximálisan megfelel. -
gban
veterán
válasz bambano #28309 üzenetére
Egyébként még annyit ahhoz, hogy nem akarlak meggyőzni hogy jobb az F, hogy nekem is jobban tetszik a G.
Tömege pedig szintén "jobb" mint az F-é, mert a nagyobb tömeg célja a biztonság, stabilitás - vagyis itt a rosszabb érték a jobbJátszós gép: megint csak igazad van egy szinten, de erre is azt mondom, több, ha elmondod a véleményed, de segítesz az adott keretből a legjobbat kihozni, mithogy közlöd hogy nem lehet, és kész
Hidd el, nagyon sokak igen jót tudnak játszani ezen a kategórián is, ez is nagy élményt tud okozni.
Én pl. azt mondom, nem érdekel hogy milyen részletes a levélen a szitakötő szárnya, miközben az ellenség seggét kell szétlőni
Vagyis nem vagyunk egyformák, jó nekem az F is meg az olcsóbb gép is, és nem azért mert nem tudom hogy jobb lenne egy H vagy egy 150 ezres gép, hanem mert vannak fontosabb szempontok is mint a maximális élmény, konkrétan, a piszkos anyagiak.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bambano
titán
a kérdéskör (anyaportálunknak megfelelően ) kb. ugyanaz, mint amikor valaki játszós gépet akar max. 60-ból. van, aki összerakja neki ennyiből, én meg szoktam mondani, hogy ennyiből nem lehet rendesen megoldani a problémáját.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
AMD Power
titán
Persze ,hogy lehet kapni. Az lenne a gáz ha sürgős lenne és gyorsba kéne. Akkor lehet ,hogy hoznék olyan hirtelen döntést ami később megbánnék. De akkor sem dől össze a világ ha csak augusztusban veszek autót. Az is igaz ,hogy a drágább autó sokszor nem azt jelenti ,hogy jobb is. Erre már elég sokszor volt példa személyes tapasztalatból is. Ilyen kaliberű autóknál nem a km, nem az évjáratot hanem az Állapotot kell nézni. Ezt mondják a legnagyobb szakik, és nepperek is. G Astra szóba sem jöhet. Két okból is. Az egyik ,hogy 500e csak a legalját kapnám ami olyan mintha vennék egy 200e Astárát. 500e a G alját kapnám aminek a 90% kaki valószínűleg. A másik pedig az erre szánt keret. De 500e sem vennék F Astrát.
bzoley: Kivételesen abszolút egyetértek veled!
Egyébként nagyon információra van szükségem felhívom az Opel szervizes havert és rákérdezek. Mindent tudnak az Opelekről. Bármelyikről, kortól és típustól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz bzoley #28307 üzenetére
idézetek tőled: "nem ismerem" és "A műanyagosodás viszont igaz."
én pár ezer kilométert vezettem f astrát, meg vagy 10-et utazhattam benne, és vagy 60 ezret vezettem g astrát. a g astra az f-hez képest nem műanyag, nem szűkebb, minden paraméterében messze jobb (max. a tömegében nem).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gban
veterán
válasz bambano #28305 üzenetére
Nem próbállak győzködni hogy rosszabb, illetve rossz a G, azt írtam, ezeket a véleményeket hallottam, de nincs konkrét, részletes összehasonlításom, infóm, noha nekem F van, apámnak volt F, most pedig G van.
Az enyémért sem adnának többet mint 300, köszönöm hogy ismeretlenül lebontószökevényezed
Bármikor el merek indulni vele Európa bármilyen távoli végébe, így értelemszerűen nem is tartom használhatatlan, tilos megvenni kategóriának.
Fentiekből következően nehéz egyetérteni azzal, hogy akinek nem telik drágábbra, annak ne is legyen autója, mert ez a kategória nem autó, hanem bontószökevény. Nem mondom hogy ismeretlenül ez a véleményed, mert erről konkrét infóm nincs, hogy te pont milyen autókat ismersz, használtál - te viszont nem ismered sem az én autómat, sem pl. bzoley-ét, mégis szerinted bontószökevények.
"ha az úrvezető nem érzi a különbséget" - de, érzi, csak ennyi a keret...
És érzi a különbséget az autónélküliséghez képest is - ez a különbség pedig jóval nagyobb, mint egy 15 és egy 8 éves autó között.Véleményem szerint nem az a segítség hogy ha valaki teljesen máshogy gondolja, meg teljesen mást enged meg a pénztárcája, akkor kvázi hülyeségnek tituláljuk azt, hogy valaki a rendelkezésére álló keretből szeretne venni egy autót, ami használható, megbízható - mert bármilyen hihetetlen, nem lehetetlen.
Az segítség ha leírod (ahogy meg is tetted) a tapasztalataidat, véleményedet a modellekről, elhasználódásról,
mert ilyen korú autónál már tényleg minden infó, tapasztalat számít, mert tényleg igen könnyű mellényúlni, mert (a te szavaiddal élve) abban teljesen egyetértünk, hogy az ilyen korúak között akad már bontószökevény, sőt, abban is közelítünk, hogy szerintem is a meghirdetett példányok nagy része az.
Kettőnk véleménye között mindössze 5% a különbség (mert szerintem is a 15 éves meghirdetettek legalább 95%-a bontószökevény), az nem sok, mégis a végeredmény elég eltérőre sikeredett.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bzoley
veterán
válasz bambano #28306 üzenetére
Nem állítottam, hogy rosszabb, nem ismerem. Annyit mondtam, hogy nekem nem kéne. A műanyagosodás viszont igaz. Az ellenkezőjét max. olyan mondja, akinek nincs szeme. Csak mást talán nem zavar, vagy pont ezt szereti. G-nél még a H is rosszabb(ebből van a családban), beülök egy zárt, szűk, műanyag dobozba. Bármerre fordulok, műanyag.
-
bambano
titán
válasz bzoley #28303 üzenetére
"Sőt, egy G-vel még hátrébb is, az már elkezdett műanyagosodni, ingyen sem kéne.": azt elfogadom, hogy neked nem kellene. hogy műanyagosodna vagy rosszabb lenne az f-hez képest, azt max. olyan mondja, akinek sosem volt g-je, vagy egyik se.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a fateromnak van egy f astrája, a pontos korára nem emlékszem, de 1999-ben én már tapostam a gázpedálját és akkor sem volt nullkilométeres. nekem van egy 99-es g astrám, az asszony jár vele 12 éve, én csak akkor, amikor szervizbe viszem és fizetem a számláit.
maradjunk annyiban, hogy van elképzelésem, milyen egy jól karbantartott astra (f is, g is). persze győzködhetsz, hogy milyen rossz autó a g astra, de azok után, hogy a női pilóta 12 év alatt is csak egy kuplungszetet bírt leharcolni, meg 1-2 stab pálcát, ezen túlmenően a hátsó ablaktörlő és az ablakmosó motorja sült be, nehéz lesz megmagyarázni, hogy a g astra rossz autó.
de látom, hogy fárad az autó, akárhogy is erőltetik, nem bír ki 15-20 éveket azonos minőséggel. egyszerre romlik le mindene, a szilentblokkoktól kezdve a felfüggesztésen át az erőátvitelig, minden. majd próbáld ki, vegyél elő egy nagy ollót, kicsit lazítsd meg a közepén a csavart és próbálj vele vágni. na az egy 20 éves autó. meg szorítsd meg rendesen, az az új autó.
nem úgy romlik el a 15 éves autó, hogy nem tudod beindítani, majd amikor kiszállsz belőle, leesnek az alkatrészei, mint egy rendes francia vígjátékban, hanem úgy, hogy már érezni, hogy nem annyira határozott a pedálok nyomáspontja, kicsit elkezd kóvályogni az íveken, a motorja sem úgy kapja fel a fordulatot, mint régen, stb. stb. mindenhol csak egy kicsit kopottak az alkatrészek, a vége meg egy lötyögő, támolygó ócskaság ahhoz képest, amilyen 1-2 évesen volt.
persze lehet, hogy ezeket a dolgokat úrvezető egyszerűen nem érzi. akkor vegye meg a 300 rugós bontószökevényt, nekem mindegy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gban
veterán
válasz bambano #28301 üzenetére
Nem kétlem hogy úgy van minden ahogy leírtad.
Máshogy fogalmazok: nem biztos hogy egy 300-as amúgy rendben lévő autóra többet és gyakrabban kell költeni, valamint megbízhatatlanabb lesz, mint egy 500-600-as.bzoley: én is így gondolom, ha ennyi van, és ebből egy használható, korrekt autót kapok, akkor megveszem, és autóval járok, és örülök neki.
Más kérdés ha ennyiért csak olyat kapok amit nem szabad megvenni - de szerintem lehet ennyiért jót venni.
Halkan jegyzem meg, pártatlan emberektől én is úgy hallottam hogy a G nem annyira jól sikerült megbízhatóságilag mint az F, de konkrétumokat nem ismervénnem nem jelentettem ki ezt így konkrétan.
Azt tudom, hogy adott javítások általában többe kerülnek mint az F-en.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bzoley
veterán
válasz bambano #28295 üzenetére
"szerintem ha most nem tudsz megfizetni egy rendes autót, akkor ne vegyél semmit."
Hülyeség. Mondjuk nem kerül semmibe másnak a zsebében turkálni.
Ha ennyi a keret, akkor eldönti, hogy gyüjtöget-e még évekig, vagy úgy vesz valamit a rendelkezésre álló összegből, hogy lehet eladni már nem fogja tudni, vagyis addig hajtja, amíg menni bír.
Ha úgy gondolkodtam volna, ahogy te, valószínűleg még mindig gyűjtögetnék. (mondjuk azóta Stratus-szal járnék). Ehelyett 280-ért kiválasztottam egy F Astra-t, és jövök, megyek. Minden nekem fontos extra megvolt, vagy megszereztem, így aránylag kényelmes körülmények között teszem. Egy kétszer ennyibe kerülő, fiatalabb autóra már ugyanannyit kell karbantartásra költeni, nem sokkal lennék előrébb. Sőt, egy G-vel még hátrébb is, az már elkezdett műanyagosodni, ingyen sem kéne.
Szóval magyarázd már el nekem, miért is kéne depresszióba zuhannom, mert 15 éves az autóm?
Egy kétmillással nyilván nem fogom összehasonlítgatni. Azzal a tudattal használom, hogy ha megáll, belököm a szemétbe. Addig meg van időm egy jobbra gyűjtögetni. De egyelőre úgy néz ki, még egy jó ideig bírni fogja. -
bambano
titán
de, jobb lesz.
a g astra újkorában is sokkal jobb autó volt, mint az f újonnan, következésképp 6 évesen még inkább jobb autó lesz, mint egy 15 éves f. akkor is, ha ugyanannyit futott."Szóval sokszor egyáltalán nem rosszabb": de, rosszabb. a g meg az f között például a kasztni tervezési módszer alapján is nagyságrendi különbség van. több, mintha egy ezeröcsit hasoníltanál az f-hez.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest