Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Öregszem
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BaKeSZ87
őstag
Hi all!
Ma felhívtam két Opel kereskedést, CarPass ügyben, az egyiknél nem tudták kapcsolni a kollégát aki tudja miről van szó, a másiknál egyből sikerült beszélnem egy emberrel, mondta, hogy semmi nem kell, csak forgalmi, meg 15.000 Ft. Kb. 20 perc alatt sikerült felírni egy cetlire az IMMO kódot és a gyári kulcs kódját. Rizikós volt, mert nem tudtam, hogy cseréltek e motorvezérlőt, szerencsére nem, és így tudtam magamnak programozni egy pótkulcsot. -
BaKeSZ87
őstag
válasz Hachiko95 #99944 üzenetére
Z18XE motoros Signumom van. -18le -8Nm XER-hez képest. Nincs benne változó szelepvezérlés meg twinport sem, meg gyárilag EGR sem. 2000-es fordulaton rendelkezésre áll a max. nyomaték 85%-a és ennek is 3.800-nál van a nyomatékmaximuma.
A mérés amit beszúrtam, gyári adatok alapján van legenerálva. Ha legörgetsz ott vannak az értékek fordulatszám alapján [link] GTC [link] Amit te beszúrtál abból nem derül ki, hogy gyári beállításokkal készült, vagy valamilyen módosítás utáni kontrollmérés. Mondjuk ha commentbe beírták volna, hogy stock, vagy valami, akkor ok, de így nekem gyanús, átszámítva a nyomaték pl. majdnem 182Nm a 175Nm gyári adat helyett, és a teljesítmény is több a gyárinál ami szívómotoroknál ritkán fordul elő, túlságosan eltér a gyári adatoktól. Jó motorok ez vitán felüli, de minden relatív.
A videót szerintem kár volt beszúrni, nem derül ki belőle semmi, csak, hogy egy boyracernek tetszik, hogy dombról lefelé jobban gyorsul az autó mint felfelé, meg jó hangja van.[ Szerkesztve ]
-
-
BaKeSZ87
őstag
válasz HoaryFox #99801 üzenetére
Mennyi a futásteljesítmény?
Mikor a Signumot vettem, nekem nem volt szempont a km, mert amennyit rászántam, annyiért nem várhattam el, hogy a futásteljesítmény is kevés legyen.
Végül 500.000-ért vettem 4db téli gumival acélfelnin, 4db kukás nyári gumi alufelnin, 317.000 km-rel, 2004-es. 4 elektromos ablak, tempomat, esőszenzor, sima CD-s fejegység, alap monokróm fedélzeti computer, elektromos behajtható tükrök, 2 zónás digit klíma. Mondjuk nem volt titok, hogy a kuplung nullás, meg a vezérlés is cserés lassan, bár ez használt autó vásárlásánál amúgy is alap, ahogy az olajcsere is. Vannak sérülések a fényezésen, szélvédő jobb alsó sarkában repedés, de ezekkel együtt lehet élni. Átírással, szervízzel együtt 880.000 körül lett a vége, de ebben már benne van a katalizátortól hátra az új kipufogó dobok, új vezérműtengely jeladó plusz a hátsó lengéscsillapítók. -
BaKeSZ87
őstag
válasz mephi666 #99584 üzenetére
Nekem hahu-n 300+ ember nézte meg a hirdetést és egy ember hívott összesen aki ott látta a hirdetést. Mondjuk ő utána el is vitte az Astrát. A srác akitől a Signumot vettem azt mondta 500 felett jár a megtekintés de csak ketten hívtuk. Sokan csak nézelődnek, de venni igazából nem akarnak.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz ArthurShelby #99550 üzenetére
Az a szívás, hogy 2005-ig ezzel a fajta kulccsal voltak szerelve, aztán már azzal mint a H Astrák. És gondolom mivel nagyon régi autók is ilyen zárral rendelkeznek (Calibra, A Vectra stb.) és mostanra sok elporladt, nem éri meg külön árulni hozzá lamellát, , hanem úgy vannak vele, vegyen új zárhengert a paraszt.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz ArthurShelby #99543 üzenetére
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Gaga_30 #99534 üzenetére
Azért kösz
Úgy néz ki meg van a kulcstípus, HU43. Régebbi modellekben volt. De lamellát nem találtam hozzá, szóval lehet, hogy mégis új zárhengert kell venni, hogy lamellákhoz jussak.zgospel
Ami a manualban van az a gyári gyertyára vonatkozik, és az emberek nagy része nem gyárit tesz bele.Ha nem tudni, hogy mikor került bele a mostani, én kicserélném. Ha lehet tudni, akkor utána kell nézni a típusnak, mit ír a gyártó, mennyit bír.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Gaga_30 #99524 üzenetére
Aha.
Még az jutott eszembe, hogy a kopott lamellákból reszelni olyat ami szintén elkopott, csak kisebb. De az megint csak kényszer megoldás és nem lesz három kopottból három jó, csak kettő. 9, 8, 5, ezek vannak elkopva. Kopott 9-ből még lehet 8-as, kopott 8-ból 5-ös de egy 9-es még akkor is hiányozna. -
BaKeSZ87
őstag
válasz Gaga_30 #99521 üzenetére
Nyilván a Google kör már megvolt ( prohardver fórumon vagyunk... ). HU46 és HU100 lamellát találtam, viszont ez egyik sem.
Másik zárbetét vásárlása...
1. Minek ha semmi baja a zárbetétnek, csak pár lamella kopott benne
2. Nem biztos, hogy pont van benne annyi és olyan számozású lamella amire nekem szükségem lenne
F Astrámnál annó eltört a zárbetét végén a szár ami a gyújtáskapcsolót fordította. Ott egyértelmű volt, hogy új zárbetétbe átlapátoltam a gyári lamellákat, azóta is szépen működik a gyári kulccsal. Itt is az lenne a cél, hogy maradjon a gyári kulcs, csak a kopott lamellák helyére kerüljenek újak.
Szóval ha valaki tud olyan boltot ahol árulnak Opel gyújtás zárbetéthez lamellát, de mondjuk Google készülékkel nem lehet őket megtalálni, mert nincs weblapjuk vagy nem webshopként üzemelnek hanem csak mint pl "autózár javítás" stb. az ne tartsa magában. -
BaKeSZ87
őstag
Sziasztok!
Ilyen lamellákat szeretnék venni, tud esetleg valaki lelőhelyet?
Helyben kérdeztem egy autó kulcsokkal, zárakkal foglalkozó cégnél, nekik van minden, de nem adnak el, ellenben gondolom kb 15-20.000-ért kicserélnék szívesen 2 max. 3 perc alatt, de ezt az opciót kicsit rablásnak érezném. Ideiglenes megoldásként kivettem a három legjobban kiálló lamellát, így maradt még bent 7, szépen akadás nélkül jár, de csak az lenne az igazi, ha a kopottakat ki tudnám cserélni újra, vagy legalább is nem kopottra.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Luck Dragon #97587 üzenetére
Gyertya függő. Az NGK ajánlása szerint 10.000 km-enként vedd ki a gyertyát ellenőrzés céljából, ha sokat jársz városban, az autó gyártója által javasolt gyertya km futást felezd le. Egy ellenőrzés nem árthat, de mivel nem kerül csilliárdokba 4db gyertya, a csere sem ördögtől való ötlet.
-
BaKeSZ87
őstag
Szervusztok!
Vásároltam egy Signumot Z18XE motorral, vezérlést kell rajta cserélni meg kuplungot. Vezérlés szettből vízpumpával kb. egy árban van az INA, DAYCO, Bosch, SKF ( zsu.hu ). Melyiket érdemes választani? Kuplungból hidraulikus kinyomó csapágyas szett kell, azt kauffernél láttam LUK márkából 60.000 körül kinyomóval, ebből lehet szart venni, vagy nyugodtan megrendelhetem, ha hozza az oldal ehhez az autóhoz akkor jónak kell lennie?[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz betyar1974 #93931 üzenetére
Szia!
Azén volt F Astrámban gyári Carello van, tökéletes. -
BaKeSZ87
őstag
Üdv Mindenki!
Leírom 2018 január végén vásárolt 2.0 DTI Y20DTH motorkódos G Astra személygépkocsimmal történt eseményeket, javításokat, hátha segít ha valaki hasonló problémákkal találja szemben magát.
Láttam, hogy Petyyyyy fórumtársnak is ilyen autója van, felvettem vele a kapcsolatot, ezúton köszönöm még egyszer a segítségét.
Első körben vásárlás után február 20-án mivel esedékes volt az olajcsere, elvittem a szerelőmhöz aki elvégezte a következők cseréjét:
- olaj, olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
Ez után jelentkezett két probléma, minél többet állt az autó, annál többet kellett tekertetni mire elindult, plusz ilyenkor mikor végre járt már a motor, egy ideig ingadozott az alapjárat és előjött a check engine. Persze egyből a legrosszabbra gondoltam, a VP44 adagoló elektronikájának meghibásodása lesz biztos, halom pénzt kell költsek a még egy hónapja sem tulajdonomban lévő autóra. Google készülék segítségével a következő lehetséges okokat találtam mint például:
- Porlasztótömítéseknél levegősödés
- Üzemanyag rendszer valahol levegőt kap
Mint kiderült két különböző hiba jelentkezett egyszerre. Sikerült hozzájutnom OP-COM interfacehez mely a következő hibákat találta:
Az első hiba befecskendezési probléma, a másodikra írnak sok mindent, EGR hiba, meg fog halni az adagoló, szívócsonkot kell takarítani, stb.
Megoldás:
Vettem egy másik, gyári Purflux üzemanyagszűrőt az ALCO helyett ami bele került, hátha a tömítés nem tökéletes amit az ALCO-hoz adtak. Sajnos az üzemanyagszűrő ház egy elég elfuserált konstrukció, rengeteg helyen kaphat levegőt, olyan mint egy ementáli sajt. Pontosan nem tudom, hogy hol, de mint kiderült a ház valamelyik részén levegő jutott be, és ezért a háztól a tankig visszafolyt az üzemanyag. Alig van hely ahol a levegő bemehetett a házon, a két gyorscsatlakozónál, a ház tetején a tetőt rögzítő csavarnál, a ház teteje és a ház test között, olyan videót is láttam ahol a házon lévő elektromos csatlakozó két érintkezőjénél jutott be levegő. Lényeg a lényeg, először Golf 2 szűrő volt rákendácsolva a gyári ház helyett üzemanyagcsövekkel, majd a végleges verzió egy ha jól emlékszem valamilyen Ford szűrő lett, Ebay-ről rendelt gyorscsatlakozóval és rugós csőbilincsekkel.
Gyorscsatlakozók:
Az indítás utáni alapjárat ingadozás EGR szelep cseréje után megszűnt. Ebay-ről 8.000 Ft körüli áron jutottam hozzá új utángyártott darabhoz pár nap alatt itt volt (UK).
Következő probléma a főtengely jeladó meghibásodása volt, könnyű felismerni a hibát, a fordulatszámmérő egyszer csak nem működött, check engine, majd egyszer csak vissza jött a jel, mutató vissza a helyére. Egy jeladócsere meg is oldotta a problémát.
Mivel hónapokkal később újra előkerült a P0400 ( indítás után check engine, de amúgy semmi más szimptóma ), ezért megejtettem a szívócsonk takarítását. Ha valaki ilyesmit tervez, annak ajánlom, hogy készüljön fel egy akkora mosó edénnyel amibe belefér az alkatrész plusz ecset, majomszőr ( skót szivacs ), fogkefe, réz kefe, fékcsőkulcs, villáskulcs, nyomatékkulcs, tömítések, tőcsavar, rézbevonatos anya, rengeteg idő mire tökéletesen tiszta lesz az egész. Elég szívás munka, autószerelő vagy egyáltalán, vagy nem szívesen vállalja. Nem mondom, hogy nem fért rá a takarítás, de annyira nem volt vészesen kokszos. Azért döntöttem a takarítás mellett, mert rengeteg helyen olvastam, hogy ez a koksz az oka a P0400-nak meg a koszos EGR, na meg, hogy előkerülnek az esetleg elveszett paripák. Nem tudom el voltak-e veszve, de, hogy nem került elő semmi, az biztos, ráadásul mint utólag kiderült, a P0400-hoz sem volt semmi köze.
P0400:
A vákuum rendszerben jelentkező olaj jelezte, a vákuum pumpa elérte élettartama végét. Mivel azt mondták a boltban, hogy nagyon akciósan 64.000 Ft-ért tudnának adni egy újat, úgy döntöttem, megpróbálok egy használtat, lesz ami lesz. A használt pumpa 10.000 volt, hozzá az új tömítés 1.800. A pumpa csere, totál szívás, nem lehet hozzáférni, ezer más dolgot le kell bontani, hogy nagy nehezen ki tudd cserélni. Kézzel tekergetve érezhető volt a különbség a két pumpa között. Mióta a csere megtörtént, azóta nem jött újra elő a hiba.
A vákuumcsövek dugdosására érdemes figyelni, főleg a turbo vákuumszelepénél, mert ha véletlenül fordítva dugja fel az ember, a motorelektronika le fog tiltani mert nem tudja szabályozni a wastegate szeleppel a turbonyomást. Sötét volt már mikor ezzel szórakoztam, persze, hogy felcseréltem, aztán vakartam is a fejem mikor letiltott az autó. Szerencsére egy angol fórumon rátaláltam a válaszra, fogtam is a fejem, mikor megláttam a felcserélt csöveket.
Egyéb javítások:
Belső keringtetés motor, kesztyűtartó kengyel, váltókar persely. Utóbbiról egy fotó:
Főleg az egyes fokozatnál volt szétkopva a gyári persely, sokkal jobb lett. Ezt is ebay-ről rendeltem, 12.000 volt.
A hátsó féket is felújíttattam, 220.000 km-nél tárcsa és betétcsere történt, ahogy néztem még a gyári tárcsák voltak fent. Lassan elöl is időszerű lesz. Dióhéjban ennyi[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Intruder2k5 #87250 üzenetére
Igazából az üzemanyag folyamatosan kering, az az üzemanyag ami nem kerül az égéstérbe, megy vissza a tankba, szóval egy idő után "meleg" lesz a tankban az üzemanyag, hiszen megjárja a meleg motorteret. Ha megfagyott víz lenne a rendszerben, akkor szerintem el sem indulna, vagy ha elindul, egyre jobbnak kéne lennie a helyzetnek ahogy melegszik a motor, telik az idő.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Intruder2k5 #87247 üzenetére
Gázolajszűrő mikor volt cserélve? A szűrőház alján van egy ülepítő rész, lehet ott gyűlt össze valami. Mikor ezt csinálja, kihúznám a szűrőházból a bejövő csövet, rádugnék egy gumi üzemanyagcsövet, és megszívnám, hogy a tankból akadálymentesen jön-e az üzemanyag, vagy kézi pumpát is lehet tenni a csőre. Ha simán jön a gázolaj, akkor a motortéri részben van a hiba.
-
BaKeSZ87
őstag
Üdv mindenkinek!
Alapjáraton dízel motoroknál az EGR illetve a szívósori pillangószelepek milyen állásban kell legyenek? -
BaKeSZ87
őstag
válasz Petyyyyy #86471 üzenetére
Messze nem nézett ki ilyen rosszul a helyzet. Meg is lepődtem kicsit, azt mondta az előző tulaj, hogy még soha nem volt takarítva. A MAP szenzornál volt a legtöbb koksz a fedélben. A csatornáknál ott volt több koksz ahol ténylegesen van pillangószelep és nem csak a tengely megy keresztül.
Mivel nem volt olyan nagyon durván lekokszosodva így nagy különbség nincs, kisebb fordulaton ( mielőtt működne a turbo ) kevésbé "fuldoklik" talán és minimálisan jobban veszi a fordulatot.
Ja és a művelet után baromi nehezen indul be először, mivel tiszta levegő a rendszer, pedig van pillanatok alatt berakható kézi pumpám amit pumpáltam is serényen.Az üzemanyagszűrő ház levegősödését így oldottam meg:
Valami Ford gázolajszűrő plusz e-bayről rendeltem gyorscsatlakozót.[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
Y20DTH szívócsonk takarítás elvégezve.
Kedden az utcán 4 óra alatt sikerült. Aki ilyesmin gondolkozik, hogy maga megcsinálja, azt mondanám inkább keressen egy szerelőt aki elvállalja. Überszopás, főleg, hogy 2007-ben voltak utoljára levéve a nagynyomású csövek az adagolóról. Vettem fékcsőkulcsot ( 17-es kell hozzá ) plusz volt két csillag-villás kulcsom, az egyik csillag részéből kivágtam egy darabot, hogy rá tudjam dugni a csőre, és úgy lelazítani, nagyon kevés hely van, az anyák persze jól rá voltak szorulva az adagolóra, nem volt egyszerű művelet az eltávolításuk. Jól jött volna pár új rézbevonatú anya, muszáj voltam a régieket visszarakni, kettő úgy rá volt rohadva a tőcsavarjára, hogy kitekerte azokat. A pillangószelepek, és mellettük a szívócsatornák eléggé tökig voltak koksszal, csavarhúzóval le tudtam kaparni nagy nehezen, aztán gázolajos csiszolópárnát ( skót szivacs, majomszőr, ki hogy hívja) használtam takarításhoz. A vákuum dugattyú ami mozgatja a pillangószelepek tengelyét tele volt olajjal, az EGR szelepben is szokott lenni. Ez mennyire normális? Van helye a vákuum rendszerben olajnak? A vákuumpumpában valami kenés kell, gondolom. -
BaKeSZ87
őstag
Január óta vagyok G Astra tulaj, Y20DTH motorral szerelt fekete kombi, mint Petyyyyy fórumtársé. Eddig ami probléma felmerült:
1. Nehezen indult, sok tekertetés után végre elkapta, aztán már meg sem állt
2. Alapjárat ingadozott indítás után, majd egy sarok megtétele után, minden ok
3. Menet közben fordulatszám leesett 0-ra a műszeregységen, check engine kivillant ( ez egyértelmű volt rögtön, hogy főtengely jeladó hiba)1. Hiba megoldása:
Levegősödött a rendszer az üzemanyagszűrőnél, ki lett cserélve Golf II szűrőre plusz egy kézi pumpát is beépítettem, hogy ha mégis előjönne a hiba, ne kelljen tekertetni, úgy néz ki ez működött, 10 nap állás után is pöccre indul.
2. Hiba megoldása:
Az EGR szelep adta meg magát, csere után minden OK lett.
3. Hiba megoldása:
Kicseréltem a jeladót, azóta OK.Köszönet Petyyyyy-nek a hibafeltárásban nyújtott segítségéért!
[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz bandi0000 #84447 üzenetére
Nekem is jelentkezett ez a probléma még az F Astrámnál. Megálltam lámpánál és nem állt vissza az alapjárat, magasabb fordulaton járt a motor, check engine meg világított. Indításra nem volt hatással és nem is mindig csinálta. Kivillogtatva fojtószelepállás érzékelő hibát olvastam ki. Hella márkájú került bele, többet nem is jött elő a hiba. Anno hosszabb utakon használtam az autót, nem variáltam, lecseréltem. Lehet, hogy elég lett volna levenni a régit, kicsit megtekergetni végállástól végállásig és jó is lett volna aztán. Mikor a helyén van, a benne lévő rugó már kicsit elő van feszítve, nem megy el végállásra mikor visszazár a szelep. Itt gondolom leoxidálódhatott a csúszó érintkező, vagy kopadék kerülhetett oda.
[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Petyyyyy #81884 üzenetére
Pöccre indult szépen járt, aztán leállt. Tárolt hiba nincs. Check engine nem világított vagy ilyesmi. Attól tartok, hogy az adagoló kezdni beadni a kulcsot. Az előző tulaj mondta, hogy mielőtt tönkre ment neki (már volt felújítva 100.000km-rel ez előtt), egyre nehezebben indult, aztán egyszer csak menet közben leállt, aztán annyi.
A héten cseréltem a résolajcsöveket, utána az első indításkor ugyan ez volt a jelenség, sok tekerés, aztán elindult. Szóval valami köze van a levegősödéshez. 2000-es évjárat.[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
Y20DTH 1 nap állás után elindul, majd kb. 5mp után leáll. Sok tekertetés után újra elindul, és megy is szépen. Mi lehet az ok? Valahol lelevegősödhet a rendszer, de hol? Résolajcsöveket kicseréltem, de ezek szerint nem azért csinálja.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz BaKeSZ87 #81863 üzenetére
Body/Central Door Lock/Programming/Programming Remote Car Key/Gombnyomkodás/Kiírta, hogy sikerült.
Mint ebben a videóban: [link]. Csak mivel én nem aliexpress-es utángyártottat próbáltam programozni hanem egy másik gyári távirányítót, így nekem működött. Semmilyen kódot nem kért. -
BaKeSZ87
őstag
válasz Petyyyyy #81862 üzenetére
A leírásban az van, hogy az "Anti Theft Warning"-ba kell belépni, Programming/Security Code/beírod a kódot aztán jutsz oda, hogy Programming Remote Car Key de mivel nincs riasztó az autóban így másik menüben volt a távirányító programozás és semmit nem kellett tennem, csak nyomkodni a távirányítón a gombokat, és kiírta, hogy kész.
-
BaKeSZ87
őstag
Ma megjött az OP-COM interfész, így be tudtam programozni az "új" kulcsomat. Még kulcskódot sem kért.
Használt kulcsház elektronikával postával - 7.250 Ft
Nyers kulcs postával - 1.500 Ft
Kulcsmásolás - 2.000 Ft
OP-COM - 5.200 Ft
Szóval cirka 16.000-ből meg is lett. -
BaKeSZ87
őstag
Ilyet szerelt már be valaki?
-
BaKeSZ87
őstag
Ebay-es Op-commal tudok távirányítót programozni az autóhoz? Vettem egy másik távirányítót a G Atrámhoz, de be kéne tanítani az én autómhoz.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Markizmark #63274 üzenetére
Igen.
-
BaKeSZ87
őstag
Szélvédő zsírosodásra van valami ultimate megoldás? Ablaktisztítóval letörlöm, de egy az, hogy nem lesz tökéletesen tiszta, kettő meg, hogy idővel visszajön.
-
BaKeSZ87
őstag
F astránál gyújtáskapcsoló zárbetét cserekor járt már valaki úgy, hogy nem maradt lent a kormányzár retesze?
-
BaKeSZ87
őstag
Sziasztok!
F astrába milyen fékbetétet érdemes tenni? 4 éve került bele brembo, de nem vagyok vele elégedett. Kopni szinte semmit nem kopott, de fogni sem fog normálisan. -
BaKeSZ87
őstag
-
BaKeSZ87
őstag
válasz trassher #47310 üzenetére
Nem jól van a totalcar cikkben, 2012 január 1. óta rögzítik a km óra állást.
"A 2011. évi XCII. törvény a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999-es jogszabály módosítása révén teszi január 1-jétől a járműnyilvántartás részévé a járművek kilométerórája által mutatott értéket, valamint a kilométeróra-állás rögzítésének időpontját." -
BaKeSZ87
őstag
Benzines W1102-es fordulatszámmérős óracsoportra vadászom F Astrához, ha valaki tudna szerválni, megköszönném!
[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz lsebestyen #46368 üzenetére
Facebookon az Opel Fanteam-et kövesd, ott van már fent kép az új Insigniáról meg a GT-ről is.
-
BaKeSZ87
őstag
Calibra
Ampera
Valmai SUV
Nem tudom mennyire valósak. -
BaKeSZ87
őstag
Esedékes a gyertya csere a C14SE-ben. Ki milyen gyertyát használ? Most NGK van benne.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz molnarpeter #44027 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyit forog, nincs fordulatszám mérőm.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz molnarpeter #44024 üzenetére
Shellből próbáltam bele 5W-40-est, de nagyon fogyott, így visszatértem 10W-40-re. Pedig a futásteljesítmény nem indokolná. A szerelő azt mondta, hogy ő a szelepszár szimeringeket kicserélné. Megnövekedett olajfogyasztást azóta tapasztalom, mióta pályázok, óra szerint 140-et szoktam tartani, az kb. 130. M1 Győrtől - M0 - M5 Kecskemétig, meg vissza.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz trassher #44010 üzenetére
Köszi az infót! Olajdoktor szerint az én motoromba 10W-40, ACEA A3/B4 minőségű olaj kell, ilyen csak egy van Eneosban, a 10W-40 ENEOS Premium, ami gondolom a sima standard olajuk, semmi extra.
-
BaKeSZ87
őstag
Eneos olajat használ valaki hosszabb ideje ( mondjuk 50k km, 10k-s olajcserékkel ) ? Január 25 óta belement 8k km az autóba, 10k km-enként szoktam cserélni az olajat, Shellről váltanék valami másra. Kb 80% pályázás.
-
-
BaKeSZ87
őstag
válasz AMD Power #43315 üzenetére
M1-en van egy kátyú, amit kétszer elkaptam 130-cal, hallottam, hogy zörög, meg valami nem fasza, kérdeztem a szerelőt, azt mondta, hogy csak a féknyeregben zörög a betét. Begurultam a vizsgasorra, hogy rázzák meg, egyből mondták, hogy kuka, 1%-os.
A hűtőt múlt héten vettem észre, kb. 10mm átmérőjű folt volt a kocsi alatt 5 nap állás után. Nagyon-nagyon lassan szivárog csak, ráadásul olyan helyen ahol nem is könnyen észrevehető. -
BaKeSZ87
őstag
válasz honda 1993 #43235 üzenetére
Nekem itt van:
-
BaKeSZ87
őstag
válasz honda 1993 #43227 üzenetére
Egy darab drót kell, és ki tudod villogtatni vele a hibakódot.[link] Amúgy azt szokták javasolni, hogy ha ez kivillan azonnal állítsd le a motort, szállíttasd szervizbe az autód, hogy elkerüld a nagyobb anyagi kárral járó károsodásokat.
[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
Megkaptam az Allianztól az előzetes kalkulációjukat, miszerint 8.000-rel több lesz a biztosításom jövőre. Jó fejek, csak úgy emelnek több mint 40%-ot a tavalyihoz képest. Azt hiszem idén is újra kell kötnöm, hogy ne szopassanak le több ezressel.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz mephi666 #38000 üzenetére
Lapos gumi = túlfogyasztás? Mondjuk ez dízel.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Mikuland #36793 üzenetére
Költözés óta többet járok pályán, meg Pesten is, nem tapasztalom ezt a "bedarálósdit". Én úgy vettem észre, hogy kevesebb a totál barom az utakon.
Visszatérve a biztosításra, én a biztosítás.hu-n néztem meg tavaly is, hogy melyik biztosítónál jövök ki a legjobban, allianznál voltam, és végül is nem jöttem el, újrakötöttem náluk, és spóroltam 10.000-et, kb. 10 perc alatt.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Jodanovich #35194 üzenetére
Egyszerű a képlet. Vissza kell vinni a szerelőhöz, hogy javítsa meg garanciába. Vagy adja vissza a lóvét és elviszitek másik szerelőhöz.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz diablo1984 #35004 üzenetére
Ja, ezért mondtam, hogy több ilyen nem lesz. Mondjuk én nem autópályán próbáltam, nem tudott elém jönni senki.
Viszont mikor az ember 300km-t kell, hogy menjen, ha egész úton pontosan betartaná a 90km/h-t, mire hazaérne megőrülne. Nekem az a 100-110 ami kényelmes, úgy nem "alszom be". -
BaKeSZ87
őstag
válasz mohabá 007 #34226 üzenetére
C14SE-n nincs elosztófedél
Blue Eagle
Nyilván nem addig kell tekerni, hogy kopogjon a motor. Én a gyári megoldások híve vagyok, én nem tekergetném sehova, hagynám gyári beállításon. Ő azt állítja, hogy nagyobb a végsebesség, és kisebb fordulaton jobban húz, a végsebességet nem tudom, mert nem próbáltam, de valóban kevésbé döglött a motor kisebb fordulaton, mint a gyári álláson, ez tény, akár hiszed akár nem, kipróbáltam. C12NZ-ről van szó, kb. 240.000 km van a motorban.[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz mohabá 007 #34223 üzenetére
Alacsonyabb fordulaton jön meg a nyomaték elvileg, meg azt állítja, hogy nagyobb a végsebesség.
-
BaKeSZ87
őstag
válasz mohabá 007 #34193 üzenetére
Lehet állítani, fateréknak C12NZ-s B Corsajuk van, ő állított is rajta, azt mondja így most jobban megy, más kérdés, hogy többet is eszik vagy 2 literrel Ha jól emlékszem egy csavart kell kilazítani ( egy villa szorítja a vezérműtengely házhoz , hogy menet közben ne tudjon elfordulni), és máris tudsz állítani rajta, a gyári beállítás fel van tüntetve, ha a pöckök egy vonalban vannak, az a gyári beállítás. Kép. Elvileg az elosztófedél teteje felől vagyis az autó bal oldala felől nézve, az óramutató járásával megegyező irányba tudsz előgyújtást adni.
Pitu
#34197
A Hankook nyáriban nekem is nagyon bejött. -
BaKeSZ87
őstag
válasz lsebestyen #34176 üzenetére
Kartergáz cső. Minél hamarabb cseréld, vagy cseréltesd ki! Ezen a képen jól látszik, hogy hova is megy.
[ Szerkesztve ]
-
BaKeSZ87
őstag
válasz djubul #34158 üzenetére
Nekem is ezt csinálta, ill. mikor indítottam utána rögtön 2000-es fordulat körül pörgött, és nem lehetett neki mit csinálni, nem állt vissza 950-re. Ha megálltam lámpánál, világított a motorvezérlő visszajelzője. Elindultam, elaludt, de az alapjárat magas maradt. Aztán mentem vele 100km-t, zene off, nem tapostam, szépen óra szerint 90-nel végig, 50km után megálltam egy benzinkútnál, hogy ellenőrizzem a guminyomást, addigra már gyönyörűen ketyegett alapjáraton. Beszéltem a szerelőmmel, mondtam neki, hogy tudom, hogy az akku már nem 100%-os, mondta, hogy ha gond van az akkuval, akkor a jeladók nem biztos, hogy megkapják a jó működéshez szükséges feszültséget, így átverik a motorvezérlőt. Szóval ha haza jutok, első dolgom lesz, hogy terhelő villával megnézzük az akkut, és ha szar, veszek másikat.
-
BaKeSZ87
őstag
-
BaKeSZ87
őstag
Nem a 82 lovas C14SE-re gondolsz? 8 szelep, 4 befecskendező. Attól erősebb, hogy közvetlen befecskendezéses. Alulról érzésre nem megy olyan jól mint a 60 lovas központi injektoros, mert nyomatékban nincs nagy különbség, viszont a sima 60 lovas már 2500-nál leadja a nyomaték maximumot a 82 lovas meg csak 3200-on. Magasabb fordulaton viszont a 60 lovasnál mintha elfogyna az erő, a 82-esnél meg megjön.
A 100 lovas C16SE elég baba amúgy, megy szépen alul felül.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest