Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Kérdés
Nem úgy van hogy a ABS kockán keresztül megy a folyadék még ha pumpálják is?
Lenne külön ág ami megkerüli a ABS kockát?Nincs valami robbantott ábra vagy videó a ABS kocka felépítéséről működéséről működés közben
(#7292) forceberg
Az utolsó pár centi meg a féknyeregbe lévő a gond, ha az nincs cserélve
Mert más lesz a forráspontja és egy nagy fékezés után nyáron fel is forrhat ha annyira lecsökken a forráspont és egy második fékezésnél a buborékok miatt romolhat a fékhatás ami már gond lehet -
válasz
MasterMark #7291 üzenetére
Jaja, a többi keréknél bentmaradt a régi folyadék. Vajon hány százaléka lehet ez a rendszerben lévő folyadéknak?
-
MasterMark
titán
válasz
TommyY2 #7285 üzenetére
Amelyiknél nem lett kiengedve, ott nyilván nem cserélődött ki.
Egyébként nálam ezt írja a service manual:
Gondolom autónként különböző, hogy hogy kell cserélni és légteleníteni.
Ugye általában a fékkörök keresztben vannak. Illetve ez egy eredetileg jobbkormányos autó, és a balkormányosnál se rakták át az ABS kockát gyárilag, úgyhogy a jobb első a legrövidebb, a bal hátsó a leghosszabb. -
TommyY2
tag
válasz
raziel01 #7287 üzenetére
Csak, hogy megvédjem, nagyon jó szerelő (a legjobb, akivel eddig találkoztam), szinte mindent tud, ha valamit mégsem, utána kérdez (ő alkalmazta nálam először a vákuumos megoldást, a többi mester csak pumpált, vagy még azt sem).
Lehet, hogy csak nem volt kedve az összes kereket leszedni, mivel nem aknán csinálta. A végén még kell vennem egy fékolaj leszívót is (fékolaj és fagyálló mérőm már van🙂).
TommyY
-
raziel01
veterán
válasz
ZeroX92P #7286 üzenetére
Mind a 4 keréknél szokás megcsinálni.
Ha jól rémlik még a novoth tibi videóban is úgy van, hogy gyári szoftverrel mutatja is, hogy mikor melyik keréknél kell kinyitni a csavart.Eleve úgy van, hogy a legtávolabbi ponton kell elkezdeni tehát jobb hátsó, bal hátsó, jobb első majd bal első.
Szerintem sikerült elvinned egy pékhez.
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Csak egy érdekes kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz.Eddig minden autónkon úgy cseréltek fékfolyadékot, hogy minden keréknél egyesével kipumpálták, amíg tiszta nem jött (kezdve a hátsónál).
Legutoljára csak a bal hátsó keréknél szívták vákuummal, mert azt mondták, hogy ezzel a megoldással az ABS kockán keresztül minden fékhengernél kicserélődik az olaj.
Valóban elég egy csak egy helyről leszívni a 4-5dl-t?
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
eTrade
tag
Valakinek van tapasztalata a Ravenol olajokkal?
Olvastam, illetve láttam pár videót ahol agyondicsérik, hogy ár/érték bajnok, magas minőségű. -
válasz
MasterMark #7279 üzenetére
Piac függő, hogy 4 vagy 5 literes a kanna.
Talán a német / közép-európai piacra inkább 4, míg a brit piacra 5 literest szállítanak a gyártók. Vagy fordítva. Egy kereskedő pedig igyekszik a legkedvezőbb forrást megtalálni.
Ha megnézed az Amazon.de-n, ott vélhetően találsz 4 és 5 literest is.
Ezt márkától függetlenül írom, Castrol esetében tapasztaltam. -
Gyula84
veterán
válasz
MasterMark #7279 üzenetére
az 5literből csinálják a 4-t meg az 1literest
-
MasterMark
titán
Üdv újra, a motul oldalán azt írja, hogy az eco-nergy 5W-30-ból csak 1 és 5 literes van. Akkor hogy lehet a kauffernél 4 literes kiszerelés belőle?
-
psion2101
tag
válasz
molnarpeter #7273 üzenetére
Ez egy 2008-as Renault megane.K9KG7 motorkód szerepel a forgalmiban
-
-
psion2101
tag
Sziasztok!
Remélem itt kérdezhetek ezzel kapcsolatban.Bocsánat ha nem.Renault 1.5 dci -be milyen olajat ajánlotok? -
válasz
grizlisandor #7264 üzenetére
Az egyik DOT4 lehetett (Maxgear), a másik meg DOT4 Class 6 (ATE SL.6). Nagyon nem ugyanazok.
Úgyhogy az a szerelő, már bocs, de fogalmatlan a témában... ESP-s autókhoz szokott kelleni a Class 6.
-
raziel01
veterán
válasz
molnarpeter #7265 üzenetére
Pont az ATE-nál van külön ami ESP-hez való.
Mivel nekem nincs a kocsiban így a simát vettem. -
válasz
erik365 #7266 üzenetére
A meleg oldala erősebb egy 10w-40-es Castrol-nál.
A vastag 40-esek közé tartozik, de mégis -40°C-on dermed csak meg.
Orosz telekre méretezve, elsősorban dízelbe.
Dízelbe ha 5w-40 C3 kell, akkor tökéletes.
Benzinesbe is mehet, de csak 2/3 periódussal, mert dízelesen alacsony a TBN száma (DPF kímélés miatt), így egy teljes csereidőt nem érdemes bent hagyni. -
erik365
senior tag
Sziasztok!
Petronas olajat használt már valaki?
Egy nyereményjáték során nyertem 4l 5w-40-es Synthium 3000av olajat.
Mik a vélemények erről az olajról? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #7264 üzenetére
Hm, fékfolyadék viszkozitása talán ESP-nek lehet fontosabb 🤔 érdemes témakör.
-
grizlisandor
veterán
Megvolt az olajcsere.
9k km és 1 év után ilyen a pollenszűrő(mann FP) és a levegőszűrő(mann)
Levegőszűrőt pont nem a koszos résznél sikerült lefotózni, amúgy ki kellett volna fújatni kompresszorral és mehetne vissza.Off:
Mutta a szerelő milyen különbség van az ATE Dot4 és Maxgear dot4 fékfolyadék között. ATE az majdnem mint a víz, ez a MaxGear, meg mint valami varrógépolaj. -
válasz
Rocky975 #7261 üzenetére
A tesztelési metódus jelentősen befolyásolja ezeket az értékeket.
ASTM D93 -as teszteléssel ilyen alacsony jön ki.
ASTM D92 -as teszttel sokkal magasabb számot kapunk.
Ez miatt nem kell aggónod.
TBN értéknek is két fajta módon határozzák meg, a két vizsgálati módszer között kb 1,5 az eltérés. -
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Vettem a C5-be Eurol fluence fe 5w30-as olajat aminek megvan a Psa B71 2290 minősítése. Amikor megvettem utána láttam az adatlapján,hogy "csak" 196 °C a lobbanáspontja.
Van ennek valami jelentősége?
Köszönöm! -
A214
aktív tag
Az LM 4310 még nem próbáltam.
Most Total Ineo first 0W-30 van benne, nekem az is jónak tűnik .Nálam is sok a rövid táv.
Ami azt illeti napokban néztem a szintet rendbe volt de benzinszagú az olaj.A hangja is hangosabb a motornak. (Megkellene járatnom hoszabb távon.)
Most akarom cseréltetni a héten Mobil 5W-30 ra.(PSA 2290)
Facebok csoportban is írják , hogy a 0W nyáron olyan mint a víz. Nem kockázatok visszatérek az 5W re. (Szerintem a 0W is jó olajok de időben kell cserélni.)
Ami az olaj fogyasztást illeti mindegy milyet teszel bele.
Sokan azt mondják akkor " vastagabb" olaj kell bele
Hát nálam a 0W szerintem nem fogyott annyira mint az 5W. Most a Totalllal 5k mentem kb 0.75 litert potoltam. (Ez füghet a használattól is, nálam sok a rövid táv) -
A214
aktív tag
szia,
Nemrég nekem ( 8FS 1.4 Vti) a Mobil 1 ESP 5W-30 ajánlották itt.
Véleményt nem tudok mondani mert most lesz majd belerakva.
Neked gépkönyv mit ír?
Turbó ennél nincs ugye?
Ha ragaszkodsz a 0W-30 hoz akkor szerintem PSA B71 2312 specifikációs olajat keresd hozzá.
Pl:
Total Quartz Ineo First 0W-30
Motul Specific 2312 0W-30
Mobil Super 3000 Formula P 0W-30
Shell stb... -
BlacKSouL
addikt
Titan GT1 Flex 5 0W-20 adatlappal találkozott már bárki? Milyen számai vannak?
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Peugeot 207cc 1,6 16v vti (ep6) 2008 evj. 105k - mit ajanlotok 0w 30 eseten?
koszonom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- BESZÁMTÁS! Dell Optiplex 7050 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 256 SSD Intel HD 630 Win10
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i7-G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest