- Asszociációs játék. :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
horvathkrisz
addikt
Sziasztok,
szeretnék nagy motor jogsit csinálni, és jelenleg épp egy e-learning -et csinálok. Ezután ugye mehetek majd kresz-vizsgára.
A kérdésem a következő:
elsősegély vizsgát, illetve orvosi alkalmassági vizsgát is újra kell csinálnom/csináltatnom? A B-s jogsim 2010. 3. havi, 2020 3. hóig érvényes.Segítségeteket előre is köszönöm!
-
mumtaz
senior tag
Én ma mentem 67 km-t a döggel. Egész szépen ment, de valami nagyon rezonál. A talpam alatt éreztem és valami csörgött is, de nem jöttem rá, mi lehet az.
Karbit még mindig hangolni kell, ahogyan a variót is.
Elindulásnál a kuplung nagyon jó fordulaton kezd fogni, de a varió nem igazán. Közel van a jóhoz, de nem jó. Indulásnál viszonylag magas fordulat. Szerintem az optimális fordulat felett, tehát ha százalékosan akarom számítani a fordulatszám változást egy teljes csumagázas gyorsításnál nulláról mondjuk 70-ig:indulásnál 85 - rövid ideig 90 - egy pillanatra 85 - aztán 90 sokáig - 95
-
Weeman1
veterán
Tegnap melóba menet elszakadt az ékszíjam.
De szerencsére kaptam hozzá,és össze is raktam.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro
-
droving
aktív tag
Derbi 100 2t motorra tényleg nehéz hozzá passzoló kipufogót találni ?
droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
mumtaz
senior tag
Mondjatok nekem egy olyan robogót, amelyiknek rendes méretű, a blokkra rogzített sárvádője van. Az a fajta, ami együtt mozog ugye a kerékkel. Kellene nekem egy olyan a speedfightra, mert a henger teljesen szabadon áll a kerék előtt és jobb lenne egy sárvédő a kerékre.
A gyári fix sárvédő nyúlnányt letörte az előző tulajállat.A kerékméretem 140/70x12, szóval lapos, de széles.
Valami ilyenre gondoltam:
-
Pete55555
addikt
Katana AC-re nem tud valaki vmi jó kipufogót? Debrecenben kérdezte apám 1-2 helyen, de nem igazán talált sehol. Gyárin kívül milyen típus ajánlott még rá esetleg?
Illetve van egy törött motor 50-ért, azt lehet jó lenne megvenni, ha jó rajta a kipufogó (csak az is valami leovince sport, ki tudja milyen állapotban) meg a km meghajtó is kéne, csak az a baj az vízhűtéses, és pl a km meghajtó elvileg más.
Állítólag beindul, csak a burkolat törött....Szeretem leracsniztatni...
-
Bambalazs
senior tag
Most hoztam el barátnőm Scarabeoját a téli álmából. Pöcc-röff indult 4 hónap állás után.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #55481 üzenetére
igazat szóltál.
Egyébként én sem szeretem az ilyen állatokat.
Egyszer a Budaörsin egy jumperest ki akartam engedni, mert szerencsétlen nem látott ki rendesen. Belenéztem a tükörbe, nem jött senki. Jumperes épp kanyarodott kifelé jobbról, erre hirtelen a jobb oldalamon jött egy barom egy SR-el, vagy 70-el és telibe verte a jumper lökösét oldalról. Gyerek repült is rendesen. Felállt és szencségelt a jumperesnek.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #55480 üzenetére
Pedig a Carmageddon nem volt rossz játék hajdanán....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ludsimon
veterán
Tegnap Budán, a Bartók B. úton kocsival voltam, épp egy zebra előtt álltam meg és egy Liberty-s megelőzött ráadásul jobbról. Ki volt az?
Zebra előtt megállunk, nem megyünk át!
Még jó, hogy nem ütötte el a gyalogost.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #55476 üzenetére
És mit javasol helyette? Valami ezres túragépet, amivel kettesben is tudtok túrázni?
szerk: az enyém sem rajong a Csótányért, annak viszont örül, hogy amíg motorozgatok, addig sem otthon esz a fene. 28 év házasság után majd Te is eljutsz idáig...
szerk2: amúgy miért zavarja, hogy te mivel jársz melóba, stb?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Na, nem gondoltam, hogy ezt is megérem. Asszonypajtás tegnap közölte, hogy nem szimpatizál a kis barátommal. Pedig olyan kis aranyos... (Na jó, ez buzis lett. ) Meg lesz az örökös vita tárgya, úgy érzem... Azt elismerem, hogy az érvei megállnak a lábán, de legalább ugyanannyi érv szól ellene, mint ellene. De ugye nektek ezt nem kell magyarázni.
Sic Parvis Magna
-
mumtaz
senior tag
NNa ma reggel csak megszivatott ez a hálátlan dög. Melóhelyre menet hirtelen fulladás, se kép, se hang. Megállás, szikra nézés, nincs szikra. Kivettem a házilag két éve összerakott CDI-t és kiderült, hogy valószínűleg, mikor kivettem/betettem a blokkot vasárnap, akkor félig kiszakadt az egyik vezeték a nyákról, plusz a legnagyobb kondenzátor egyik lába is eltört. Ott hirtelen az út szélén nem volt nálam forrasztó, pedig kb 5 perc lett volna a javítás.
Helyette tolhattam vagy 300m-t és késtem 1 órát a melóhelyemről a buszozás miatt. A gyomrom meg liftezett, hogy ott kellett hagynom, ahol nem szívesen hagytam ott.Céges Vito-t elkértem, azzal hazahoztam és megforrasztottam+kicseréltem azt a kondit és ideiglenesen beapplikáltam a burkolat alá. Majd hétvégén megcsinálom és elrendezem rendesen.
Egyébként most önindítóval is van szikra bár nem olyan intenzív, mint rúgásra, de van. Rúgásra elsőre indul, önindítóval most sem, de ugye még nincs rendesen belőve a karbi sem.[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #55467 üzenetére
20 ezerért van komplett új hozzá, annyira nem egy nagy összeg végül is, és akkor örök élet +1 nap
Jelenleg még ezzel járok, aztán ha a Katanát megcsinálom, akkor lehet rendbe rakom a kis Jog-ot is.Szeretem ezt a kis motort, kicsit régi már, de nagyon megbízható, 1 gyertyát, meg légszűrő szivacsot vettem bele 5 év alatt, meg persze benzin+olaj. Full gyári pedig, de legyorsulom az összes kis majmot vele aki mellém mer állni lámpánál
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Bogyó bá' #55465 üzenetére
Mondjuk még mindig jobb, mint olaj nélkül
Ha már teleszkóp.
Van egy kis Yamaha Jog-om is. Mióta megvettem sz*r az első teleszkóp, "ráz" az eleje, ha fékezek, gondolom kimentek a szilentek. Viszont mostmár a rugózás is 0, sőt beesik az egész fékezésnél, és úgy is marad.
Érdemes ezt szerelni, vagy cserés?[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Első teleszkópba lehet tenni hidraulika olajat is vagy csak kimondottan teleszkóp olaj jó bele?
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #55461 üzenetére
Ha a poharad ürül akkor tovább jutsz kisebb fúvókával, ha kicsi a fúvóka sokkal hamarabb fog fulladni vagy azonnal és hidegen is sokkal nehezebben fog indulni. A 42-es alapjárati pedig kell hogy ne legyen túl szegény a keverék kis gáznál. Tökéletes viszonyítási alap
Ha a főfúvóka kicsi akkor 42 marad és 90-es mellé. Ha van érdemi változás akkor indulhat a pontos lehangolás.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55460 üzenetére
Ha a 85-ös kicsi neki, akkor a 80-as még kisebb. Ott áll a ropogás, hogy itt már kisebbet berakva nem lesz érdemi változás még viszonyítási alapnak sem. Azt mondjuk nem értem, ha nem hagyom sokat alapjáraton pihenni, akkor megy rendesen.
Szerintem talán a főfúvóka jó és az alapjárati az, ami túl kicsi.Üzemanyag szint rendben, bár ugye a tegnapi és a reggeli fulladásoknál én is arra gondoltam, hogy kiürült a karbi.
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #55458 üzenetére
70-es a henger igaz ?
Ez a koppintás nem tudom mennyire tér el az eredetitől de a Dellorto kicsit kevesebb fúvókákat szokott kérni a gyárihoz képest 50-hez viszonyítva.
Akkor most rakd a tűt középre(gyári állításra) alapjáratit cseréld 42-re és a 85-ös főfuvit 80-ra És próba viszonyítási alapként. De finoman és rövid távon mert ha szegény lesz a keverék nem tesz jót a hengernek.
De mielőtt ennek nekiállnál
Kipufogód milyen állapotban van légszűrőd? Úszószintet ellenőrizted? kellően gyorsan van benzin utánpótlás a pohárban?Pontosan úgy viselkedik a motorod mintha kicsi lenne a főfúvóka kb egy 10-essel.
De ezt így nem lehet biztosra mondani hasraütéssel. És nem olyan egyszerű hogy rakok bele ennyivel nagyobbat és öröm.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
üszök
őstag
válasz ludsimon #55454 üzenetére
Üveg búrás lámpánál,ha nem sérült a foncsor egy belső kimosás is segíthet. Sok por bejut az évek alatt,ami ki nem jön.
A műanyag búrát tudod polírozni házilag is,de ha nincs meg hozzá minden nem éri meg,mert mire megveszel mindent többre jön ki mintha megcsináltatod egy fényezővel.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55457 üzenetére
Gyertyaképet egyelőre nehéz megállapítani, mivel a bejáratás miatt több olaj is van benne. Egyébként egy ropogós indulás utáni kb 600m-es majdnem csumagáz után barna, de nem tökéletesen.
17,5-es Dellorto PHVA koppintás (Motoforce Racing) jelenleg 38-as alapjáratival és 85-ös főfúvókával. Levegőcsavar 3/4 fordulatra. Schubert az alap középtől egyel feljebb emelve. A27-es, vagy A24-es tű asszem.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #55454 üzenetére
Autónál is nem csak a maximális fényerő, hanem a minimális is szabályokhoz kötött. Ne mis az a legnagyobb gond vele, hogy büntetnek érte (vizsgán egyébként nézik), hanem az, hogy nem látsz. Fényszórót mindig lehet kapni rengeteg utángyártó van. Van, amelyik jobb, mint a gyári.
Más: Ezekre valaki?
-
Dj.Mike
senior tag
Hi. Benelli 491 re ha ráteszek egy Giannelli extra V2 sportkipufogót ahhoz kell valamit állítani azon kívül hogy a hozzá kapott görgőszettet beleteszem?
-
huszi.gyb
senior tag
Az biztos, bár ilyen szempontból mindegy, hogy autóról, robogóról, vagy épp repülőgép anyahajóról van szó.
szerk.: Anno Tact esetében gondolkodtam a foncsoroztatáson, hátha segít... Kiderült, hogy az izzó volt korom fekete, de működött...)Egy öreg lámpa (főleg a 10év körüli gépeknél, ahol nem üvegből van), sok szempontból hibás tud lenni. Legegyszerűbb beleb@xni egy xenont és szidni a rendőröket, mert 1000km-ről kilőnek, és csekket kapsz.
Ha viszont felpolíroztatod (plexi esetén, üveg esetén más), és a foncsort is rendbe teteted (esetleg veszel új lámpát) egyből világosabb lesz (tapasztalat). Ha még mindig nem elég, lehet gondolkodni emelt fényű izzón, projektoron, xenonon és minden máson, de ugye az is fél-illegál lesz, ha...
Ha gyárilag gyenge a fény, az más, most a hibás fényszórókról beszélek!
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #55447 üzenetére
BTW szenvedne a halál polírozással (amihez szintén meg kell venni valamit) meg foncsorozással (szerelés, időkiesés, mert autót addig nem használhatod), ha ~13k egy új vadi új fényszóró.
De ez a téma rohadtul nem ide való
szerk.: ha meg üveges búrád van, akkor azon nincs is mit polírozni.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #55445 üzenetére
A polírozás jó ötlet. Esetleg nézd meg, hogy van-e repedés a búrán (kavics felverődés), mert párásodhat, és az is ronthatja a teljesítményt.
Persze a foncsort meg el kell vinni szakemberhez, pár1000Ft-ért felgőzölik (azt hiszem), és akkor jobb lesz, mint volt.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #55440 üzenetére
Megfogadtam hogy nem reagálok, de nem bírom tartani magam.
Öreg autó, úgyhogy nem xenon kell abba, hanem fényszóró csere, mert a foncsor és az üveg is be van mattulva. Xenont rendőr meglátja és út szélén a helyszínen kiszedeti veled bírsággal együtt. Megtörtént eset.
És nem, nem lehet beállítani, mert erős szórt fénye van.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #55439 üzenetére
Ez amúgy egy angel eyes BMW? Azoknak ilyen fasza a világítása.
Én amúgy másodjára vezettem tegnap a kocsinkat, de az hótziher nem vinném el estére, vagy úgy, hogy tudom, hogy nem érek haza sötétedés előtt. Emelt fényű halogén van benne, de én az anyósülésről se láttam semmit mikor még nem én vezettem. Idén lesz vizsgáztatva, ha este kell használnom akkor vizsga után lehet bele kéne rakni valami 55W-os HID-et.
Amúgy mindent be lehet állítani, főleg autón! [link]
[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #55336 üzenetére
Ezekkel az a helyzet, hogy TE valóban látsz vele, ellenben a szembejövők
jellemzően levillognak, mert nagyon nagy a szórt fénye: ekkor te fogod, és
letekered az izzót, hogy lehetőleg kevésbé vakítson. Kompromisszumos...És amikor viszed vizsgára a motort (ja bocs, 50-est nem, mindegy!), akkor
visszarakva a gyári izzót, látod, hogy mennyire nem látsz semmit vele, pff!
Ami nagyobb baj, hogy amíg xenonnal mentem, sokkal komolyabban vette
mindenki a gépet, nem ugrált a gyalog, és nem fordult keresztbe az autós,
ellenben a gyári gyertyalánggal már a hazaúton majdnem kivasaltak "LOL".A lényeg, hogy xenont max. H4-be, mert ott van takarás tompított állásban,
de leginkább projektorba, mivel az oldja meg egyedül a szórt fény kérdését:
minden más megoldás csak neked lesz jó, s még neked sem biztos.
(Vannak gyárilag projektoros lámpával szerelt motorok, azokba könnyű.)Ui: itt egy összehasonlítás a gyári lámpában H4-es xenon, és egy moddolt
projektoros lámpa vetítési képe között. Van egy kis különbség szerintem...
Projektor: szórt fény minimális! Egy takarólemez hiányzik, úgy balra felfelé
se lenne az a kis emelkedés, ami még mindig nem olyan gáz, mint ez volt:
A színétől tekintsünk el: nem igazán találta a telefon a fehéregyensúlyt sem,
meg nem mindegy, hogy AC/DC trafóval hajtod-e! (Sajnos a DC elég "gagyi".) -
Den
veterán
válasz thEndeR #55435 üzenetére
Tuningnál első kérdés; hogy a legaltás talaján akarsz-e maradni. Bár ez is csak részben kérdés,hiszen smkp-nál a szabály a végsebességet is limitálja, tehát hetvennel repesztve nakkor is megbüntethetnek ha ötvenes a henger. De ötvenessel könnyebb megúszni. Nagyobb hengerből van olyan amire tven köbcenti van írva, de ha mákod van kimérik és bukta.
Azek után, ha mégis tuning, és bevállalod a hetvenes hengert, az a legköltséghatékonyabb, adott pénzért így kapod a legtöbb plusz erőt, akkor is ha a karbi kipuf gyári marad,csak hozzá kell hangolni a karbit, meg a hajtást. Ha még több erő kell akkor még nagyobb karbi, ha még több akkor plusz kipufogó.
Ha maradsz ötvenesnél, akkor jobb kipufogó hozzáhangolt karbival, ha kevés, nagyobb krbi, ha még mindig kevés jobb ötvenes henger. De ez már drága móka.
A leghatékonyabb egy hetvenes henger, de akkor bevállalod, hogy már akkor is szabályt szegsz, ha csak harminncal gurulsz.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz thEndeR #55435 üzenetére
Akkor magamra vállalom.
Szögezzünk le pár dolgot: Nem vagyok a tuning híve... Miért?
Szabálytalan
Irreálisan nő a fogyasztás
Csak a motort szokás tuningolni, féket, futóművet nem
Ha rendes tuningot akarsz végezni egy komolyabb motor árát beleborítod, jogosítvánnyal...Ezek után mégis válaszolnék...
Kezdetnek tökéletes egy Dio szerintem, rohangálni jó. 3,5-4L-ből eljár, olcsó az alkatrész, ha nem gyilkolod, és jó állapotút veszel, sokáig szolgál.
Hátrány a kis kerék, de nem elviselhetetlen... Viszont 60km/h fölött nem célszerű vele menni, gyenge a futómű.Típushibák:
Első teleszkóp szeret beállni, bontottan nehéz jót találni, felújítani nem éri meg, így újat kell venni (20k körül van, ha jól tudom).
Hátsó teleszkópot érdemes megnézni, az tartósabb szokott lenni.
Automata szívató szeret megdögleni 3500Ft
Berúgókar belső "fogaskereke" le szokott kopni, könnyen javítható, nem vészes, de a gányolásra oda kell figyelni.Ha jó állapotú gépet veszel, jó olajat használsz, jó választás lehet.
Tuningról nem nyilatkoznék, én nem látom előnyét (ha nem egy vadállat pályagép a cél), van itt olyan, aki Diot tuningol.
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #55433 üzenetére
Ohh. És még egy érdekesség, amit nem tudok hová tenni. Önindítóval melegen sem indul, pedig tavaly - legalább melegen - még indult. Ráadásul új akksi van benne. Tavaly tettem bele, de akkor még indult az újjal és a régivel is, ami sokkal fáradtabb volt. Kivettem a gyertyát és azt vettem észre, hogy önindítóval tekerve mintha nem lenne szikra. vagy csak egyszer-egyszer, de az is lehet, hogy rosszul láttam. Az biztos, hogy rúgásra határozott szikra van, önindítóval meg inkább semmi.
Valakinek van valami ötlete? Miféle elektromos gond okozhat ilyet? Nem változtattam semmin.
-
mumtaz
senior tag
Marha érdekes információ: Ma bejöttem dolgozni a géppel. Eleinte megint az ment, hogy megyek egy állandó fordulaton és sebességen ugyanabban a gázpozícióban, és így kb 500m után egyszer csak mintha levettem volna a gyújtást. Ha visszaengedtem a gázt szinte alapra, akkor hallottam, hogy megy, de, ha ráhúztam, akkor fulladt. Mikor már majdnem megálltam, akkor megint ment. Mintha elfogyott volna a benzin a karbiból. Ez az utam kezdetén ment így kb 3-4 km-en keresztül. Utána ment és nem fulladozott. Könnyebben is pörgött fel (járódik a henger). Viszont ami idegesítő, hogy pl lámpánál megállva pár másodpercre - akár alapjáraton, akár kis gázzal állva - ha utána húzom a gázt, mikor elindulok és tök mindegy, hogy mennyire, akkor darál és persze okádja a füstöt. Jó sokáig, aztán akadozva, be-be darálva kezd megindulni, aztán a darálás abbamarad és utána megy, míg meg nem kell állnom megint. Ha csak lassítok, vagy csak 1-2 másodpercre állok meg, akkor minden ok.
Van még beállítás gondja.
A variót viszont egész jól eltaláltam. Persze nem tökéletes, de azért nagyon közel van hozzá. Egyelőre az így marad.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem mondod a rémálmot? Szerinted milyen érzésekkel borítottam szét a múlt hétvégén, és raktam össze tegnap?
Mf. topictársnak hála van róla teljes japán nyelvű service manualom, amiből ugyan egy szót sem értek, viszont minden kopási és beállítási adat benne van, plusz vagy 500 rajz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
thEndeR
aktív tag
Sziasztok!
Áprilisban szeretnék venni egy Honda Dio-t városi szaladgáláshoz. Láttam, hogy lehet ezeket a kis robogókat elég jól lehet tuningolni hengerszett cserével. Ezen kívül még miket kéne kicserélni? Karburátor, légszűrő, variátor szíj?
-
kcsa
veterán
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem egyszerűen valamikor a "versenyrészlegen dolgozott", hanem ez tényleg egy néhai versenymotor blokkja, csak kicsi karbikkal, fojtott kipufogóval, és 6 helyett 5 sebességgel. [link]
Az eredetije: CBX125 F, itt egy videó a menéséről: [link]
szerk: nem csak a blokk, hanem a váz is megegyezik!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #55424 üzenetére
Jézusom Valaki tényleg nagyon elborult a fejlesztési osztályon, valszeg a verseny részlegen dolgozott korábban
Ilyet viszont biztosan nem koppintottak a kínaiak, mert tisztában vannak a korlátaikkal. Nekem van egy négyszelepes zongshen 125-ös blokkom, de az dohc és szerintem nem himbás és egy karbis.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
1 henger, 124 cm3, RFVC hemiszférikus égéstér, DOHC-4 szelep, de 8 szelephimba (!!!), 2 karbi, 2 kipufogó és 2 db vezérműlánc (!!!). Hondáéknál valaki be volt rúgva... Furat 58 mm, löket 47 mm. 12 LE 11.000 fordulaton.
szerk: ja, és szokatlan módon a váltót is az olajszivattyú keni, nagy nyomású olajjal! Ja, az olaj külső, krómozott csöveken jut el a kenési helyekre.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
dzso22
senior tag
Na most hétvégén sikerült összedobni a gépemet.
Henger kuka gyűrűk kuka gyújtás kompletten kuka jeladóval együtt.
A fesz.szabályzó még benn van de kuka lesz az is elég gyengén tölt vissza.
Karbit újra kellett fúvókázni és hangolni na meg a kipufogó félig el volt dugulva. Valami beleköltözött.
Még az idomok nincsenek fenn de ha marad időm két meló között rádobom.
Most kerékre akar állniA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #55405 üzenetére
Én is karbi hibára tippeltem volna a leírás alapján... (Sokat szívtam karbival már, sajnos komoly szakértelem nélkül...) Ha gondolod fel tudok ajánlani egy Dio karbit, annyi hibája van, hogy az egyik rögzítőfurat el van nyalódva, nem lehet nyomatékra húzni. Tesztelni viszont jó lehet...
Nekem már nem kell, ha neked se, szerintem szétszedem, és a háza megy fémhulladékba.
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Az volt a poén, hogy a cetlin elvileg 1mm lenne a hézag. Namost kézben összeraktam a hengert és hengerfejet és koppanásig toltam a dugót. Levettem a hengerfejet és megnéztem, hol áll a dugó. Innen mértem vissza 1mm-t. Ez volt a cél. Berakva a kapott talptömítéssel a blokkon a dugó széle már kilógott a henger síkjából. Ehhez viszonyítva rengeteget kellett volna emelni.
Maradt egy B változat. Vágtan még tömítést, hogy a henger jól álljon és a dugó pereme kb. Egy síkban legyen a hengerrel. Előkapram a Dremelt és kivettem a hengerfejből. Pepecs, kb. 3 órás munka volt, pedig a hengerfej alu.Még nem az igazi, de jó lesz ez.
[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
addikt
Aha. Akkor viszont a kuplunggal lesz valami. Azt sajnos nem szedtük szét teljesen, csak leszedtük a tengelyről, megnéztük jó vastag votl a réteg, megcsiszoltuk, ment vissza.
Azt mondod akkor jó lesz a görgő, és nézzünk rá a kuplungra? 20e km van a motorban, nem tudom volt-e cserélve a rugó, lehet elfáradtak már...
...Szeretem leracsniztatni...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem.
szerk: most már tuti, hogy a karbikkal van valami, de nem boldogulok velük. Új karbik kellenének, de ami méretileg egy az egyben csereszabatos (Honda Dio-é) az meg automata szívatós, ráadásul kínai Keihin utánzat...Szóval bővebben: 2 db 14mm-es névleges méretű Keihin PB1B, a bal oldaliban alapjárat és bowdenes szívató, a jobb oldaliban viszont csak főfúvóka, semmi más. Ez utóbbiban változik a benzinszint, teljesen ötletszerűen. Tökéletesen kitakarítva többször is, stb. Valószínűleg tűszelep (???). A Hondát megkérdeztem, és majdnem 10k HUF egy ilyen vacak bele, és még nem is biztos, hogy jó lesz, mert nincs cserélhető szelepülék, hanem a karbiházban van a köszörült furat, amin tömít.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #55404 üzenetére
Jobb, de nem jó sajnos.
Tegnapi helyzet (összerakás és bő 50 km kíméletes hajtás után): "Alapjárat továbbra is beállíthatatlan (vagy 3-4000 vagy leáll), és kissé füstöl is. Valami a blokkban nem jó továbbra sem, mert ahogy hazaértem, rögtön csináltam "kompressziómérést" is újra, hogy a gyanúmat igazoljam. Szóval 8 nappal ezelőtt (a gép szétszedését megelőzően volt 8 bar (kb. 300RPM-en) a gyári 13 bar helyett (igaz, 600RPM-en kellene mérni...). Most (szelepcsiszolás, fészekmarás, szelepszár-szimeringek cseréje, leragadt gyűrűk és dugattyú gondos kitakarítása után) 9-9,5 bar. Ennyi, nem több. A hangja szebb lett, puhább, lágyabb, csak a szelepeket hallani kicsit, mert óvatosságból 3-4 századdal nagyobbra vettem a hézagokat, majd 4-500 km után állítanám be véglegesre."
A mai 75 km után (itt már volt gyilkolászás is): a gyertya eddig világos színű volt, most fekete. Itt tartok, itt megállt a tudomány. Ja, közben a szívatómat elcsesztem, így nem tudok rendesen hidegindítani. Olyan, mintha nem lenne szívatóm, tehát nem attól kormos a gyertya, hogy "rajta van". Nem boldogulok a karburátorokkal...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #55401 üzenetére
Én nem is mondtam, hogy négyütemű.
Itt meg nem az ég le róla. Olajosan lett belerakva minden. Az ég kifele. Ekkor kb. 3 perce járt és ez volt az első indítás.
Azóta mentem vele hirtelen járatásnak 8km-t. Van mit beállítani rajta:
Kb fél gázon mentem vele maximum. Huzamosabb menet (kb 1km) után kezdett fulladni, mintha elzárták volna a benyát. Gázt visszaengedve ment, de ráhúzva fulladt. Ha megálltam vele és vártam pár másodpercet, akkor megint ment rendesen 1-2km-t, aztán megint ugyanez. Holnap megnézem a karbit. Úgyis van mit állítani rajta.A kuplung kapcsolási fordulatszáma jó. A variót egy picit hangolni. Jelenleg mintha túl könnyűek lennének a görgők, de ez most nem is baj míg bejáratós a henger.
madmike: Akkor asszem, nem szóltam. Nekem is volt xenon a sima fényszóróban. Ki is szegtem belőle. A robogóba viszont berakom, mert ez a 35w ebben a lámpatestben semmit sem ér.
Peace[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz mumtaz #55400 üzenetére
Nem erőltetem a Xenont. Jo 7-8 éve a kocsimba vettem és vakításon kívül másra nem volt jó. A robogónál arról nem is beszélve, hogy a lámpa összes füle le van törve, gyorsköztözők tartják a helyén, tehát beállítás mint olyan csak korlátozottan lehetséges. (Mint korábban írtam csak használták szegényt, ráadásul egy tizenéves srác ütötte vágta.)
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mumtaz #55398 üzenetére
De hát ez 2-ütemű, vaze!
Tegnap én is meglepődtem az első megállásomkor (kb. 20km után) a Csótányon, frissen összerakott blokkal: a lában között füstölt az egész motorblokk. De pár másodperc után leesett, hogy csak a tömítések felrakásakor használt gépzsír ég...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...