- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
ludsimon #54792 üzenetére
Azért megy a témán lovaglás, mert egy robogós topikban akarsz autó mellett téríteni. Kit érdekel? Nekem is van autóm, és robogóm is, tudom azt is, hogy ~250cm3-ig a robogó az olcsóbb. (oké, 250cm3 már adott esetben pariban van egy kicsi, olcsó, strapabíró autóval. De ahhoz szerencsésen kell autót is venni)
Az egészben csak azt nem értem, ha már kiszámoltad, eldöntötted, és autó a megfelelő, akkor miért informálódsz még mindig kétkerekűekről?
szerk.: kettőnk között amúgy az a különbség, hogy én valós, gyakorlati tapasztalatokon alapulóan írom a költségeket, te pedig netes kalkulátorokkal számolgatsz.
-
ludsimon
veterán
válasz
huszi.gyb #54794 üzenetére
Igen, kiszámoltam és megáll havi 15-16k-ból a fenntartása. tankolással, karbantartással, gumikkal, kötelezővel együtt.
Azzal viszont számolni kell, ha robogót veszek azt télen, esőben, hóban, fagyban le kell tennem és BKV-znom!
És 6 hónapot motorozni, 6 hónapot BKV-zni mennyi is, számoljátok csak ki?BKV bérlet 9500Ft HAVONTA.
Vagyis 5-6k a tankolás 50cc-be:
6x 5k = 30k
6x 9,5k = 57k87k évente, és ha ezt elosztom 12-vel: 7.000Ft havonta, és nem számoltam bele az esetleges karbantartási költségeket, pl gumi, akku, stb (mondjuk évi 15k-t számoljunk rá karbantartásra) és akkor kijön havonta 8500Ft-os robogóköltség. Szóval elgondolkodtató egyáltalán megéri-e a robogó, ha ennyi lemondással jár + ennyibe kerül.
Ha mondjuk munkába bringázok, az ingyen van, akkor az autót jó ha 3000-5000km-t fogom használni 1 évben.
A totalcaron 5000km-el számoltam a fenti összeget.kcsa:
Senkit nem akarok téríteni, de ti támadtok állandóan azzal, hogy én nem számolok utána..
Utánaszámoltam mielőtt még IDE beírtam volna, kíváncsi voltam a robogósok hogyan szokták megoldani ezt a kérdést.
Érdemi választ továbbra se kaptam, az oltogatás az megy.
De hogy télen mit csinál a robogós arról senki semmit nem ír. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #54786 üzenetére
Tegnap vagy 4-5 hsz-t töröltem, de a tartalmuk kb DigitXT hozzászólásához hasonlított... Most már lehiggadtam, próbáljuk meg még egyszer, hátha megérted, miért osztunk ki ennyiszer...
Nem azzal van a baj, hogy nem tudod mit akarsz.
Nem baj, sőt, inkább jó, hogy tapasztaltabbaktól kérsz tanácsot.Amivel baj van, hogy nemcsak, hogy nem fogadod meg, hanem egyenesen ellentmondasz a tanácsoknak, próbálsz meggyőzni arról, hogy az a jó, ahogy te gondolod. (Önigazolásért ne ezt a fórumot válaszd, nem fog sikerülni).
Leírtam pár fenntartási költséget, néhány tapasztalatot a családi járművekről... (Jelenleg a szűk családban 5 főre jut 3 autó, 1 Simson, 2 kis robogó (2T, 4T), és egy 180-as nagy robogó... Eléggé széles skála, az elmúlt évben 2 robogót cseréltünk le, azokkal is van némi tapasztalat. (Egy autó kivételével mindet használtan vettük az elmúlt ~3 évben, a Golfot 21 éve vettük, újonnan).
Az, hogy bringázol, egy jó dolog. Könnyebb lenne átszokni a robogózásra. De minket ne próbálj meg lebeszélni, nem fog sikerülni. Veszélyes? Lehet. Az élet is az... Viszont mielőtt nekiállsz mondani, próbáld ki. A többségünknek itt legalább 10000, de inkább n*10 000km van a kezében/lábában.
Semmi baj nem lett volna ezzel, ha egy kérdés formájában teszed fel. Veszélyes a robogózás? És belinkeled a videót... De nem úgy, hogy elkezded magyarázni egy robogós fórumban, hogy inkább bicikli. Akkor kedves egészségedre, lehet tekerni.
Autóhoz még egy gondolat. Nem kell sor6-os BMW, hogy a gatyád rámenjen...
13"-os kerékre egy normális téli gumi 10-15eFt. Acél felnit kapsz használtan mondjuk 5000-ért (4db-ot). Alaphangon 45000Ft. A 3-as Golfhoz olcsó az alkatrész, első futóművét most újíttattuk fel: Féktárcsa, fékbetét, gömbcsukló, gömbfej, toronycsapágy, futómű állítás. Ez volt 60 000Ft minőségi alkatrészekből, olcsó szerelővel. Motoron ennyiből megvan gumival, teleszkóppal, csapágyakkal együtt a komplett elejének a felújítása. Ezért mondjuk, amit mondunk. Ha autót akarsz, vegyél azt, de számolj a költségeivel is. -
szmissz
senior tag
válasz
ludsimon #54792 üzenetére
"Hány km-t robogózol egy hónapban?"
Remélem ahogy erre megérkezik a válasz, egyből rohansz venni egyet!
"Nem értem most mit kell lovagolni még mindig azon a témán, hogy kell-e autó vagy nem."
Te meg azt nem érted, hogy _ITT_ mindenki lesz@rja, hogy veszel -e autót vagy nem, olvasd el a topik címét. Sőt, szerintem most már azt is, ha bármit veszel.
-
ludsimon
veterán
válasz
30z.Samu #54790 üzenetére
Hány km-t robogózol egy hónapban?
kcsa:
Pont ez az, hogy mindent egybevetve még mindig +1 az autó mellett.És mi van, ha veszek mellé egy robogót? Fenntartási költsége mennyi is ha nem használom csak évi 3-4k-t?
Nem értem most mit kell lovagolni még mindig azon a témán, hogy kell-e autó vagy nem. -
mumtaz
senior tag
A vízpumpával majd bajlódom kicsit.
Felvetek pár általánosítható problémát, amibe már belefutottam, de igazság szerint nem tudom a megoldásokat. Ezt vario, pontosabban az áttétel szintjén kell továbbgondolni. Tehát mitől lehetnek ezek:
1.: Melegen, álló helyzetből indulva felpörög szépen a motor és rendesen, jó fordulaton fog a kuplung és szépen gyorsul. Lassítva kb 10-20 km/ó környékéig, majd onnan meghúzva a gázt nem pörög fel a motor, csak erőlködik, majd szépen lassan erőlködve - mintha valami visszafogná - felpörög, ahol már elkezd húzni is? Úgy kell elképzelni, mintha mondjuk váltós motorral vagy autóval mennél 4-esben, lassítasz, de nem váltasz vissza és ezen az alacsony sebességen - mikor már legalább 2-ig vissza kellett volna váltani - padlót nyomsz, de nem akar gyorsulni, aztán kapcsolsz, hogy váltanod kéne, visszaváltasz és padló.
2.: Ugyanez, csak néha hidegen is
-
ludsimon
veterán
válasz
szmissz #54785 üzenetére
komoly problémáid lehetnek.
Ha ilyen hülyegyerek lennék, venném az E36-os 320i-t és ha elromlik valami (ami gyakran előfordul egy ilyen idős BMW-nél) az egész fizetésem hagynám a szervizben azért, hogy legyen egy BMW-m.
DigitXT:
Próbáltam tapasztaltabbaktól információt gyűjteni előnyökről, hátrányokról. -
szmissz
senior tag
válasz
Pete55555 #54783 üzenetére
Csak megfelelő intelligencia híján lehetett levonni azt a következtetést, amit ő...
Te robogót akartál és robogót vettél, ő meg robogót "akar" aztán idejön meggyőzni másokat, hogy milyen jó is a 20 éves japán autóval térdre borítani az utca álmélkodó népét, hogy megjött az élet császára.
-
Pete55555
addikt
No. Válaszolok itt. Köszi a provátot, és a segítséget. Így, hogy mondtátok, hogy kuplung, én is gondoltam arra, hogy esetleg az egyik rugó eltört, és az a pofa mindig fog.
Meg fogom nézni/nézetni, szétszedem.
A legjobb az lenne, ha a szíj miatt lenne ilyen, az könnyen/gyorsan orvosolható, meg nem egy nagy összeg.Köszönöm a segítséget mindenkinek
-
Pete55555
addikt
válasz
ludsimon #54757 üzenetére
Látod, látod ezért nem szabad egy történetből következtetést leadni
Egyébként nagyon nem ilyen ember vagyok, bármit veszek, heteket, hónapokat böngészem a netet.
Ez most így alakult, leírtam a story-t, ettől függetlenül valamennyire azért értek hozzá, van már 5 éve egy másik robogóm is, tudom nagyjából milyennek kell lennie egy jó robogónak. Néztem egy Peugeot elyseot, az alig ment, katasztrófa volt. Megnéztünk egy SR50-est is, az is ilyen összedobott hulladék volt, kormánya ferde, bár legalább ment, de azt is olyan érdekesen, fura motorhanggal. Világítás nem működött...stb.
Úgyhogy ez maradt, mint írtam minden működik rajta, km spirál, önindító is, tényleg minden, jó a motorhangja, ha elkapja minden fordulatról kellemesen húz.
Ráadásul japán, megbízható, azért 1-2 tesztet elolvastam előtte, mielőtt elindultunk.Honda Civic/Mitsubishi Colt. Pl. Nem rossz, de sokat eszik, rohad, sok a biztosítás, egyéb költségek is jóval nagyobbak, mint robogónál. Persze a kocsinak vannak előnyei, de mérlegelned kell. Autóbol is alsó hangon meg kell nézned 5-10 darabot, mire találsz egy normálisat, de ott még sokkal nagyobb herce-hurca van az átírással. 60-80e Ft összesen, adókat befizetni, biztosítást megkötni, sorban állni. Robogónál meg mi van? Tegnap leültem gép elé, kb 20 perc alatt megvolt, megkötöttem a biztosítást, netbankban beállítottam a csoportos beszedést, és kész.
Szerk: Látom időközben kitárgyaltátok a témát... Mindegy, azért ezt itthagyom.
-
DigitXT
félisten
válasz
ludsimon #54769 üzenetére
Te ezt teljesen komolyan gondoltad, hogy idejössz a robogós
topikba a robogókat fikázni?! A reggeli ámokfutásodról sajna
lemaradtam, de hallottam hírét.Maradj szerintem a bicónál,
az való neked...Hisz' pontosan annyi eszed van, mint az átlag
"pirosozó" bringás idiótának (aki faszagyereknek hiszi magát).Csodálkozom, hogyan élted túl az elmúlt ~5 évet kukásautók
szélárnyékában tekerve, hogy itt papolj a dynomen helyzetről:
elvégeztél egy KRESZ tanfolyamot, és elolvastál egy könyvet,
azt hiszed, mindent tudsz?! Én is bringáztam 16 évesen, csak
az az elmúlt évezredben volt: 17,5 évesen megvolt a B jogsi...Nem akarsz robogózni? Ne robogózz.
De nem tudjuk együtt
nem csinálni, szóval húzhatnál a topikból... Kérjél rámA lepukkant 20+
éves autóddal meg annyira NAGY "presztízs" lesz megjelenni,
hogy arra nincsenek szavak! A kutya vs. fejhallgató nagyon jó
hasonlat.Ennyire értelmesek a hozzászólásaid...
is moderációt: vállalom a hozzászólásom minden szavát.Remélem a modik visszaolvasnak majd, miket adtál itt elő!
Pár éve közösségépítő rangod volt, nem? Lassan kijár vmi más.Szerk: persze lehet, hogy csak trollkodsz, akkor meg azért...
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54780 üzenetére
Az mit jelent ha 10-el lassabb?
Fater robogója 80-at tudott, de már csak éppen megvan a 70.
-
szentkuti11
addikt
válasz
Something_ #54777 üzenetére
Te aztán g*ci vagy, bedobod a mélyvízbe!! -
Something_
őstag
-
AndrewTdi
addikt
válasz
szentkuti11 #54773 üzenetére
Hooogyne. Azóta is.
jól bírja a motyó.
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54773 üzenetére
Erre van a szemfüles becsületesnepper.
-
szentkuti11
addikt
válasz
ludsimon #54771 üzenetére
Nem csak Civic-kel lehet csapatni, a Mitsubishi-ket is szeretik hajtani, hiszen hellyel-közzel ralilegenda,a Toyotákról szeretik azt gondolni, hogy japán autó, sose megy tönkre és nem cserélnek bele olajat, meg sz*rnak a fenntartásra, stb.
AndrewTdi: Jéé, egy régi ismerős. Szimulátorozol még?
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54770 üzenetére
Honda Civicet nem vennék. [boyracer autó alapból kizárt.]
AndrewTdi:
Minek az.
Adagolós Skoda Octavia 1.9 TDI 1 milka, aminek már a futóműve egész jól ellenáll a retkes magyar utaknak.
Annyit nem szánok rá, ezért esett ki az 1.9 TDI. Marad a sokkal olcsóbb benzines. 14-17 év közötti japánok. -
szentkuti11
addikt
válasz
huszi.gyb #54768 üzenetére
Nagyon-nagyon szűken számoltam, havertól szerzett vezérléssel, filléres munkadíjjal. Ha talál egy lehúzós helyet, simán bemondják neki, hogy kész van, 120k lesz.
Egy 2T robogón cserélsz hajtóműolajat meg esetleg egy szíjat és akkor már nagyon biztonsági játékos vagy. Számoljunk 10k-val, max 15.
Szerk.: Tökéletesen tisztában vagyok az autó előnyeivel, csak te lepődtél meg az 500-600k-n, pedig ha utánaszámolsz, még talán keveset is mondtam.
Szerk. 2.: Világos, csak normál állapotú használt autó nem 300k-ért van, maximum Suzuki Swift. Azok, amiket te elpusztíthatatlan japán autónak hívsz, azt már előtted 5-6 ember annak gondolta, meg elhitte, hogy ő a vindízel meg a fásztendfjúriusz, ezt pedig előbb-utóbb valaki megszívja, és lehet, hogy az te leszel.
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54767 üzenetére
Robogónál télen, esőben, hóban teheted le és akkor mehetsz BKV-val..
Megjelenni a büdös motor miatt lehetetlen egy ilyennel.
Elvinni senkit nem tudsz vele.
Stb.Második évet számold inkább, az már korrektebb!
Mire nem kell költeni amit megveszel használtan? Nincs olyan amire nem kell, vagy cask olyan áron, amennyit ráköltesz egy normál árú használtra.
Kopó alkatrészeket kicserélem, évi 5k km-re ha 20 évet használom se kell többé lecserélnem a tárcsákat, vagy vezérszettet.5 évre tervezek ilyen régi autót venni, nem tovább.
134k / év második évre qvára megéri.........
Mennyi is a BKV éves bérlet? .. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
szentkuti11 #54767 üzenetére
Vezérműszíj készlet Unix>30k
Olaj kb 10k. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő...
Kevés lesz az a 40k.Nekünk a 6-os Lanceren munkadíjjal 70k volt. Minőségi alapanyagokkal.
Egy 2T robogón mennyi is? 0ft?
-
szentkuti11
addikt
válasz
ludsimon #54763 üzenetére
-250 a kocsi (számoljunk egy 55 kW-os 1,3-as Colttal)
-53k az átírás, vagyonszerzési illeték, új forgalmi, stb.
-50k kb egy éves biztosítás, ha figyelembe vesszük az életkorodat, a kocsi korát és teljesítményét, de lehet, hogy keveset mondtam.
-40k egy gyors vezérléscsere, olajcsere, fékbetétek, esetleg tárcsa, kopó-fogyó sz*rok
-60k a minimum egy szett kerékért fizethetsz, számoljunk csak ennyit, vagy télit vagy nyárit tuti kell venned, ha mindkettő van hozzá, valószínűleg valamelyik kopott, elöregedett stb.
-84k a benzin 6 literes fogyasztással (ami nagyon tojással nyomkodós),350 forintos üzemanyagárral számolva (ami csak emelkedni fog valószínűleg) 4000 kilométerre, ha már 3-5000-et lőttél be
-10k tuti elmegy parkolgatásra, ha Budapesten jársz sokarEz eddig 547.000 forint, nem számoltam azzal, hogy bárhol lefotóznak mondjuk egy 50 helyett 60-nal menésre, ami azonnal 30k, nem számoltam balesettel, váratlan javítással, parkolási büntetéssel, feltöréssel, elméletben sem vettünk zenét a kocsiba, stb.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
szentkuti11 #54762 üzenetére
Rendelkezem némi tapasztalattal üzemeltetés terén.
Otthoni "flotta":
VW Golf 3 1,4 1993 (ezt hajtom én) 0-335ekm;
Mitsubishi Lancer 6 '96 1,3 250e-385ekm;
Lancer 7 '04 1,6 160e-185ekmMindegyiket jó állapotban vettük, folyamatosan karban tartottuk... Golfon első futómű felújítás: 60 000Ft volt nem rég...
Maján a nagy generál (henger cserével, vezérműlánc csere... stb) remélem meglesz 100k alatt...
Tactot jó állapotban megvettem 70k-ért. Használtam 1 évet, benzinen, olajakon kívül kb 40k-t költöttem rá (plusz némi bontott alkatrész, de ebben benne van a baleset nyoma eltüntetése is).
Szóval kis pénzből inkább robogót vennék... Egy 20 éves autónak presztízs értéke...
Inkább abbahagyom a hsz írását. -
ludsimon
veterán
válasz
szmissz #54764 üzenetére
Rosszul tudod!
~ 140 HP körül van kemény 1 milliós beleköléssel az a tuning amivel úgy megy.
190HP-s ibiza. ennyi.Ugye az se mindegy, hogy egy autó 650Kg, vagy 1000kg.
Na de mindegy, elkanyarodtunk a témától!
Én a japán autókat nézem, mert azok bizonyítottan agyonüthetetlenek még dízelesben is.22 éves japán dízeles autón tanultam amiben óra szerint volt 350e km, de mondta az oktatóm, hogy minimum 500K km van benne, mert úgy vette, hogy tekergették.
Kopó alkatrészeken kívül kiemelem, SEMMIT nem cserélt rajta!
-
szmissz
senior tag
válasz
szentkuti11 #54759 üzenetére
Opció még egy Skoda Favorit is, amit 164 lóerőre lehet tuningolni!
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54762 üzenetére
500-600k?
Évi 3000-5000 km-ről beszélünk.
-
szentkuti11
addikt
válasz
ludsimon #54760 üzenetére
Érkeztem én már meg 20 éves japán autóval, nem akkora presztizs az, mint gondolod.
Az biztos, hogy ha megveszed a legolcsóbb használható japán autót, ami mondjuk egy 1,3-as benzines tojás Colt szintje 250 magasságában, akkor átírásban-biztosításban-parkolgatásban-benzinben-adóban-szervizben-lakatosban egy éven belül az 500-600-at fogod verdesni. Egy robogónál a vételár a „nagy tétel", utána csak tankolgatsz, meg kopó-fogyó sz*rokat cseréled, természetesen azt is jól ki kell fogni, de egy autóra meg még többet költhetsz, ha belenyúlsz valami igazi fosba. 400 alatt nagyon pudva autókat árulnak még.
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54759 üzenetére
Azért sokkal gázabb egy igényes helyre egy kávédarálóval megérkezni, mint egy akármilyen 15 vagy 10x éves japán autóval.
Annál szerintem nincs gázabb.
Senkit nem tudsz elvinni, stb.!De alapvetően igen, a példa jó volt.
-
szentkuti11
addikt
válasz
ludsimon #54757 üzenetére
Nem igazán értem mi alapján gondolkodsz egy huszonéves japán autó és egy fiatal robogó között. Szerintem ez nagyjából olyan, hogy vegyek egy kutyát, vagy költsem el azt a pénzt egy fejhallgatóra. Az autóval nem tudsz rendesen parkolni Budapesten, vagy ha véletlenül tudsz, akkor nagyon drágán, fősz a saját levedben a nyári dugókban, az életedet is kifizeted benzinre, biztosításra, adóra, szervizre (van az ismeretségi körömben több hasonló korú/értékű japán autó, azért a gumicsövek, tömítések azokon is öregednek, kopó alkatrészek azon is vannak, ha meg véletlenül épp arra nem költesz, akkor vagy lakatos, vagy valami fura zajra nézetsz rá), de vihetsz utast, mehetsz vele nyugodtan vidékre, télen is beleülhetsz (ha van 50-150k-d egy szett téli kerékre) és nem ázol meg.
-
ludsimon
veterán
válasz
Pete55555 #54744 üzenetére
Pont az ellentétem vagy!
Gyorsan beleugrasz valamibe, aztán rájössz később, hogy kellett volna még 10-20 db-ot megnézni.
Amúgy nem néz ki rosszul!
Én még gondolkodok egy 15-17 év körüli elpusztíthatatlan benzines japán autón (ami tudom, rozsdásodik mint állat..) de cserébe télen nyáron, esőbe, hóba, fagyba lehet használni és kitart. (Szerkezetileg elpusztíthatatlanok a régi japánok.) [Toyota, Mazda, Honda]Nem szeretném megbánni azt az összeget amit járműre költök.
És ha valahová leizzadás nélkül kell odaérnem télen, nem választanám a tömegközlekedést..
Bicikli mellé úgy érzem kissé fölösleges Bp-re a robogó, cserébe autóval lesz lassan dugódíj, de ha egyszer kell akkor nincs mit tenni.
Még rágódom. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
szentkuti11 #54751 üzenetére
Nekem a Tactnál ilyen volt... Igaz, hogy alapjáraton éppen hogy csak, de néha megmozdult a kerék. Szívatónál szabályosan pörgött... Pirosnál való indulásnál meghúztad a gázt, rollereztél egy kicsit, utána erőre kapott, és go...
A szíjcsere után mindegyik tünet megszűnt. Ezért gondoltam... Ha már úgyis bont, érdemes ránézni a szíjra.
-
30z.Samu
félisten
válasz
szentkuti11 #54753 üzenetére
Hasonló volt a tapasztalatom nekem is szerelő után. Érezhetően jobban megy a görgő cserét követően.
-
Den
veterán
válasz
Pete55555 #54747 üzenetére
Basszus eltűnt egy hosszú hsz-em, már nem írom be megint. Dióhéjban: az alapjáraton forgás és a nehezen indulás összefügg. Az a baj, hogy olyan főtengelyfordulaton még nincs elég ereje a motornak, de mivel mar zárt a hajtás, ezért csak úgy tud felpörögni, ha közben a motort is gyorsítja, viszont mivel kevés az erő, csak kínlódik, míg el nem éri azt a pontot, ahol már megjön a kraft.
A hibát okozhatja a túl nehez görgő is. Van hogy "ne pörögjön annyira" felkiáltással nehezebb görgőt tesznek be, ami már valamivel alapjarat fölött annyira összetolja a variátort, amitől a hátsó szíjtárcsa fordulata eléri azt a pontot ahol már fog a kuplung, és akkor jön a fentebb leírt kínlódása a motornak.
Van hogy ezt annyira elb..sszák, hogy a motor nem bír harminc fölé gyorsulni, mert a túl nagy áttétel miatt ott a motor mozgatása pont akkora teljesítményt emészt fel, amit adott fordulaton a blokk lead, és nem marad erő a gyorsításra, nem tud túllendülni azon a sebességen.
-
szentkuti11
addikt
válasz
30z.Samu #54752 üzenetére
Úgy vettem, hogy hidegen-melegen pörgette kicsit a kereket, emellett pedig nehézkesen indult. Gondoltam 4T, ez ilyen. Ekkor ajánlották nekem a solymári Palit, akihez kivittem, mondtam, hogy nem nagyon akar menni, ennyit kérdezett: pörgeti a kereket? mondom, ja. Hátsó kuplung, cserélni tudom, nyolcezer, Red Baronéknál húsz lenne. Mondtam, hogy már mehet is fel. Meg akkor kapott egy szett könnyebb görgőt is, akkor hirtelen elkezdett nagyon menni, annyira tüzes lett, hogy el is tépte a szíjat menet közben, tolhattam is haza a gépet 13 kilométerről, majd visszavittem hozzá, kapott egy kevláros szíjat is, a régi görgők meg mentek vissza.
-
30z.Samu
félisten
válasz
szentkuti11 #54748 üzenetére
Ezt most nem értem. Korábban volt kuplung problémája vagy csak szerinted tökölt indulásnál? Lehet, hogy azért nem esik le, mert este van már.
-
szentkuti11
addikt
válasz
Pete55555 #54747 üzenetére
Igen, megoldaná. Nem tudom, hogy ezek közül melyiket kell rendelni, talán egy szakembertől kéne megkérdezni, aki adott esetben ki is tudja cserélni.
A CVT ugyebár úgy működik, hogy addig nem kuplungol, amíg nem éri el a motor a nyomatékmaximumot, ezért van a robogóknak olyan jó hátbalökős érzetük induláskor. Ha már terhelés alatt kell felpörögnie, az jóval nehezebben megy, ezért lomha a gép. Én pont ezzel szívtam Samu Suzukiján, amikor még az enyém volt.
-
Pete55555
addikt
válasz
szentkuti11 #54746 üzenetére
Ja, félreértettelek.
Szóval azt mondod, ez kuplung hiba? Mondjuk logikusnak tűnik. Esetleg az induláskor jeletkező kezdeti "tétovázást" is megoldaná? Húzom neki a gázt, és nem akar felpörögni, csak mikor már 5-10 km/órával megyek, utána elkezd pörögni, és húz.
Ezeket találtam hirtelen. -
Pete55555
addikt
válasz
szentkuti11 #54743 üzenetére
Ez gyorsan ment.
Hát, én is meglepődtem rajta. Kis ZR Jog-om volt már lassan 5 éve, gondoltam kéne valami nagyobb. Tegnap írtam anyámnak facen, poénból, hogy nem-e vennének nekem egy nagyobbat, meg linkeltem egy SR50-est. Erre ma ír, hogy apám üzeni, hogy egyeztessem az időpontot a sráccal
Nem vagyok hozzászokva, hogy ha kiesik valami a számon azt egyből megkapom, úgyhogy...Pörgeti, sőt, lámpánál ha megállok akkor érzem is kicsit, hogy "menne". Leljebb vettem kicsit az alapjáratot, így annyira nem vészes.
Gondolkozok, hogy majd görgőket cserélek, hogy inkább jobban gyorsuljon, jelenleg 80-at megy a tulaj állítása szerint, de még nem próbáltam, nem akarom gyilkolni, mivel bejáratós.
Elindulási "problémával" mit lehet kezdeni szerintetek?(#54742) 30z.Samu
KösziVannak rajta esztétikai hibák, de jól megy, fékek jók, index, lámpa minden működik, önindítóról is könnyen indul, rugásra is pöcc-röff.
Ja, és osztrák volt a motor, megvannak még a papírjai is, az osztrák forgalmival együtt. Ez szerintem ritka
-
Pete55555
addikt
válasz
Pete55555 #54701 üzenetére
Nos, végül egy Suzuki Katana lett. A megnézettek közül ez ment a legjobban, és ez volt a legjobb állapotban.
Érdekesen húz, mert az elején kicsit nehezen akar elindulni, aztán felpörög, és megindul, akkor viszont nagyon jól megy, minden sebességről egyenletesen húz. Egyébként még bejáratós, nemrég lett bele henger véve, meg felfúrva.
Jó nagy széles, téli gumik vannak rajta, teleszkópjai is működnek rendesen, így az úthibákat sokkal jobban simítja, mint a régi kis jog-om, összességében is kényelmesebb motor. -
mumtaz
senior tag
Jaja. Pont ez a kínom. Nem normálisak ezek. Másoknál persze van az, hogy szét lehet szedni, aztán felújító készlet, de ezek...
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy szétkapom, aztán meglátjuk.
Ok, hogy írják az elektromosat, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy pl. kevésbé fogja le a motort, mert ugye akkor meg az áramfelvétel fogja vissza. Bár lehet, hogy nem annyira, mint a direkt hajtású mechanikus vízpumpa. -
mumtaz
senior tag
Üdv.
Jön a tavasz, ideje két kerékre pattanni. Viszont van egy nagy gondom. Ömlik a vízpumpám. Ez egy ragasztott/egybe öntött vízpumpa, tehát felújító szettet kapni hozzá esélytelen. Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e esetleg valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy lehetne-e esetleg mégis valahogyan egy kis házi barkácsolással felújítani? Vagy esetleg, hogy valami más vízpumpa szerelhető-e rá? Mert az utángyártott húszonX ezer forintos példányokban valahogy nem bíznék, ráadásul ha az is elszáll, akkor megint csere. A gyári meg annyi, mint egy komplett használt robogó.
Mondjuk nézegettem ezt az elektromos vízpumpát is, de nem tudom.
Ez egy Peugeot Speedfight (1) LC 50-es
-
surgery
senior tag
Sziasztok robogó vásárlás előtt állok a keret olyan 100-130 ezer mit ajánlanátok az ötven köbcentisekből? Sajna csak B jogsim van és nem merek 125/50 be bele fogni túl rizikós
És néhány jó tanács is jól jönne mire figyeljek
-
Den
veterán
válasz
student #54727 üzenetére
A befecskendezőnek egy 50-esnél, kb semmi előnye nincs, de egyrészt marketing szempontból előnyös, mert többet lehet kérni a gépért, a modernség benyomását kelti, másrészt a környezetvédelmi előírásokat ezzel lehet csak teljesíteni, a katalizátor optimális működéséhez mindig pontosan szabályozott keverékre van szükség,
De te felhasználóként nem sokat profitálsz belőle. Egyrészt a variátor miatt a motor viszonylag szűk fordulatszám tartományban üzemel, és viszonylag csekély az üzemállapotok száma, amit egy cv karburátorral tökéletesen le lehet fedni. Másrészt a motor csekély mérete, és eleve rossz hatásfoka miatt még az elméletileg elérhető fogyasztáscsökkenés is jelentéktelen. Cserébe megfelelő gázreakciót nehéz befecskendezéssel elérni, vagy lomha, vagy túl ideges, de ez mondjuk egy robesznál a cvt miatt nem okoz problémát.
A befecskendezò rendszer javítása kétarcú dolog. Egyrészt az obd (on board diagnostics) miatt a hibakeresés egyszerű lehet, kiolvassák a hibakódot, az megmondja mi rossz, csere, kész. Ugyanakkor az obd nem mindenható, sokszor előfordul, hogy a jelzett hiba csak tünet, ugyanakkor jól elfedi a valós hibát. A totalcaron lehet erről frankó cikkeket olvasni Novoth Tibitől. Egy makacs, rejtett hiba javítása igen problémás lehet, anno az első injektoros kawák nagy részét karbisra alakították, mert képtelenek voltak megtalálni a hibát. Ma már javult a helyzet de ma is bele lehet futni drága javításokba.
A karburátor viszont egy nagyon egyszerű szerkezet, amit a fizika törvényei működtetnek. Nincs komplex elektronika, segédberendezések, maga a karburátor kompletten elvégzi a keverékképzést. Viszonylag ergyszerűen javítható, minimális műszaki ismeretekkel, néhány alapvető szabályt betartva, pár egyszerű szerszámmal.
Ugyanakkor a karburátor behangolása komoly szakértelmet igényel, és elég időigényes. Egy befecskendezést egyszerűbb jól belőni, pláne egy zárt hurkut. De javításnál ez nem gond, mindent gyári paraméterekre állítasz, és működni fog.
A karbival nehéz olyan precízen szabályozni a keveréket minden üzemállapotban, ezért általában nagyobb fogyasztást, és rosszabb károsanyag kibocsátást produkál. Viszont spontánabb gázreakciót is.
De ezeknek egy 50-es kis robesznál nincs jelentősége, mint feljebb írtam a cvt miatt kevés üzemállapot van és szűk tartományban dolgozik a motor, ezt egy karbi tökéletesen kiszolgálja.Ha két egyforma 50-es robeszra ültetnénk, egyik befecskendezős, másik egy jól beállított karbis, nem tudnád megmondani melyik melyik.
Nagyobb motoroknál már sokkal nagyobb jelentősége van a befecskendezésnek, ki is szorították a karburátort, de azok komplexebbek is, mint a kismotorok befecskendezői.
-
szmissz
senior tag
válasz
student #54727 üzenetére
Befecskendezés: alacsonyabb fogyasztás, megbízható , precíz működés, (most a Honda féléről beszélek, ami a konkrét kérdés), modern, frankó technológia.
Karburátor: Ennek mindenben az ellentétje.
A karburátorról az járja, hogy bárki megjavítja, ha gond van vele, a befecskendezésről pedig, hogy nagy szívás, ha gond van vele. Ilyen egyértelmű formában egyike sem igaz ebben a köznyelvben népszerű elméleteknek.
Nem véletlen, hogy a karburátor egy kihaló technológia, ma már csak spórolás miatt rakják bele a gyártók, akiknél még egyáltalán van ilyesmi.
Egyébként maga a karburátor működési elve nagyon tetszik, forradalmi csoda, de túlhaladt már rajta az idő.
-
student
őstag
valaki leírná hogy mi az előnye és hátránya a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezésnek a karburátorhoz képest?
-
Something_
őstag
-
-
ludsimon
veterán
Ki mire szavaz?
a, Scarabeo
b, Liberty
c, egyéb négykerekű 50cc -
Den
veterán
válasz
ludsimon #54716 üzenetére
Igen a vision az 50-es 4 ütemű, és student azt írta elfér benne a sisak. De ez nem jellemző a nagykerekűekre, mert a kerekek több helyt vesznek el, nem csak hátul, elöl is, ezért az elve kisebb ülés alatti helyre szorul fel minden kiegészítő elem. Az a megoldás amit szmissz mond, veszel egy dobozt hátulra és probléma megoldva.
A videó alapján harmatgyenge, és fojtatlanul sem lehet sokkal erősebb, de egy ötvenes négyütemű ílyen, viszon cserébe művészet két liter fölé vinni a fogyasztást.
-
ludsimon
veterán
Ez 50cc? 50 cm ben van olyan amibe belefér a sisak és nagykerekű és ajánlott?
-
ludsimon
veterán
Liberty be befer a sisak?
-
student
őstag
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #54706 üzenetére
Ha 8 év bringával túléltél, akkor robogóval is menni fog. A többi közlekedő hozzáállása hasonló a kisrobogóshoz, mint a biciklishez, tehát kb ugyanazt a deffenzív hozzáállást követve nagyjából ugyanakkora balesetveszéllyel számolgatsz a részükről, a kérdés, hogy ehhez te mennyit teszel hozzá. A sebesség valamivel nagyobb, tehát ha taknyolsz jobban megütheted magad, de nem kell túlparázni a dolgot. Alapvetően kerülni kell a rizikós helyzeteket. mások helyett is gondolkodni, de nem hiszem hogy komoly problémáid lesznek bringa után.
Szerintem vegyél valami tuningmentes 50-es kétüteműt. Túl sokat ne agyalj a típuson, tapasztalat nélkül úgyis kicsi a valószínűsége, hogy elsőre ideális gépet találsz, akármennyit olvasol is utána. Minden jármű kompromisszumok összessége, így a ronogó is, és csak a gyakorlat mutatja meg, hogy te milyen kompromisszumokat vagy hajlandó kötni.
Ha már nagy kerékben gondolkoztál, maradj ennél, ezzel már kezelhetőre szűkítetted a lehetséges típusok választékát. Ha kitapasztaltad és nem jön be (pl kéne a csomagtér az ülés alatt, stb...) legfeljebb eladod és veszel másikat, akkor már jobban fogod tudni mit akarsz.
Használat közben majd azt is látod, hogy elég-e az ereje, ha mégsem, akkor a kipufogós ötlet jó írány, ha szakszerűen felszerelteted és hozzáhangoltadod a karbit, és hajtást. És persze ha az a plusz egy lőerő megéri a plusz költséget. Mondjuk egy gyárilag 3,5 lovas motornál 1 lóerő az 30% teljesítménynövekedés, az elég is lehet, hogy könnyebben lőj ki a lámpánál, és ne 30-al kelljen felvánszorogni az emelkedőn.
Szóval szerintem hajrá, ne izguld túl a dolgot, a lényeg hogy jó állapotú robeszt vegyél, a többi majd kialakul.
-
ludsimon
veterán
válasz
Bogyó bá' #54705 üzenetére
8 év közlekedés kerékpárral megtanított a brutálisan defenzív vezetésre!
Megvan az autóssal a szemkontaktus, de látom, hogy csak azért is becsorog a kereszteződésbe, ha nem jön mellettem, mögöttem senki, behúzódok az út bal oldalára és/vagy ha ez nem kivitelezhető, mert jön autó, akkor inkább lassítok 10km/h- körüli sebességre és várom a reakciót, hogy befékez, vagy elindul.Tegnap egy 5-ös BMW a Shell kútról olyan gyönyörűen rámhúzta a kormányt, pedig 35-el jöttem, hogy 10km/h-ra satuznom kellett. Megvolt a szemkontaktus, "mögém" nézett jön-e autós, és már padlógázzal jött is kifelé.
Senkiben nem bízok, hogy elférek az autó és a patka között, ezért inkább szoktam satuzni, minthogy belemenjek a dynomen helyzetbe. (Közlekedési helyzet, még nem veszélyes, csak könnyen azzá válhat.)Életem fontosabb, mint az elsőbbségem kierőszakolása.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
ludsimon #54704 üzenetére
Persze, létezik már légzsákos cucc, de "normális" ember ilyet azért nem hord. Egy rendes protektoros ruházat, jó bukósisak, és sűrű forgalomban nem száguldozás, nem állatkodás: máris jó esélyed van a túlélésre. Ha meg ennyire parázol, akkor ne ülj motorra, nem neked való...
-
ludsimon
veterán
válasz
30z.Samu #54703 üzenetére
Oké, de lépjünk tovább. Ott vagy abban a pillanatban, hogy elkerülhetetlen, mert befordul előtted egy autó, mondjuk elvakította a napfény és nem látott téged.
Van bármilyen ruházat amiben egy 50km/h-s repülést túl lehet élni?
Tudom, ez is olyan mint biciklinél, hogy gyakorlatilag ha rosszul esik az ember 15km/h-nál is meg lehet halni, meg van olyan, hogy 80km/h-nál túléli a motoros, de mivel csökkenthető a kockázat? Van már olyan ruházat, mint autóknál a légzsák?Nem akarok hülyeséget beszélni, de láttam ilyet 1-2 évvel ezelőtt biciklisisakba szerelve.
Igaz csak tervek voltak, de már a gyártás szerintem elkezdődött, mert elég komoly pénzösszeg jött rá össze. -
30z.Samu
félisten
válasz
ludsimon #54699 üzenetére
Mindenről lehet eltántorító videót látni, az autózásról is, a biciklizésről is, meg lehet, hogy a kettyintésről is.
A videó szerintem Oroszországban készült, ott meg tudjuk mennyire kulturáltan közlekednek...
Ilyen baleseteket lehet, hogy a büdös életbe nem fogsz itt látni vagy nem leszel részese. Úgy lehet ezeket megelőzni, hogy nyitott szemmel közlekedsz. A videóra visszatérve, azok a motorosok sem 50-nel csapódtak bele a kocsiba...
-
Pete55555
addikt
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni, jelenleg egy Yamaha ZR JOG-ot használok, viszont venni szeretnék valami nagyobb, 50-es robogót, akár téli használatra is. Ezzel is végignyomtam már egy telet, de jól jönne egy nagyobb kerekű/testű, újabb motor.
150k a keret, egyelőre SR50-eseket nézegettem, érdekelne mi a véleményetek róla, és milyen típusokat ajánlottok még? Tuningolni nem fogom, max kap egy kipufogót, megbízhatóság előny, nem kell hogy 90-100-al menjen, inkább jól gyorsuljon.(#54699) ludsimon Ha valaki hülye, az ellen nem tudsz védekezni. Illetve igen, számos esetben múlott már az én reakciómon az "életem", de volt már egy balesetem is, ott sem én voltam a hibás, de nem tudtam kivédeni, esélyem sem volt.
Ha képes vagy figyelni a forgalom összes résztvevőjére, plusz még az útra, és jók a reakcióid, jól kezeled a motort, akkor sokmindent kivédhetsz. Ha kocsit is úgy vezetsz, hogy beülsz, sz*rsz a világba, és mész előre, akkor motoron halott vagy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- PS Plus előfizetések