-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vadászcsiga
félisten
válasz Dj.Mike #74831 üzenetére
Nem a teljesítmény miatt, az nem fog változni. Azt mondja egy idős autószerelő, aki mellesleg veterán motoros, hogy a 95-öst már telinyomják etanollal, amitől víz csapódik ki a hengerfalra, ami már karos lehet hosszútávon a motornak, tehát érdemesebb nagyobb oktánszámú benzint tankolni.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Dj.Mike #71714 üzenetére
nincs gond a vitával (csak akkor ha értelmetlen), ezért is vagyunk itt szerintem, hogy megvitassuk a dolgokat
pont arra gondolok én is amit macilaci78 írt, vagyis az egyhuzamban megtett km-erekről
és mint már sokszor írtam, a hobbi az tök más, ha valamit csak kedvtelésből csinál az ember, akkor azt sosem unja meg
én is szeretek robogózni, de munkához is használom (sőt nagyobbrészt ahhoz)
egy normál 50-essel 60km/h-nal üveghangon városban/közúton 20km után nem vagy túl boldog
125-össel jóval kisebb fordulaton sokkal tovább bírja az ember, sőt még gyorsabban is tudsz menni néhol....
de pl ha ki kell menni a városból, ahol mehetsz 90km/h-val, ott kb pont ugyan azt éled meg 125-tel, mint 60km/h-nál az 50-essel, szóval oda meg már nagyobb kellene.... -
macilaci78
nagyúr
válasz Dj.Mike #71714 üzenetére
Azért az sem mindegy, hogy ez a 100 km például futárkodásból jön-e össze 2-8 km-es távokkal, vagy mondjuk Budáról lemegyek Veszprémbe a haverokhoz?
Előbbi meg se kottyan nekem sem, de Budáról kimenni Ecserre csak 30 km, viszont mire kiértem Budapestről az országútra, már nem volt őszinte a mosolyom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Dj.Mike #70665 üzenetére
Ja hogy eléri a hőfokot csak nem jelzi vissza...értem. Akkor félreértelmeztem ami abból lehet, hogy írtad, hogy letakarva a hűtőt meg eléri az üzemi hőfokot a kijelző szerint, de akkor félreértettem.
(#70669) Bib Na az már tényleg extrém
Karbifűtés? Legalább nem kellett külön lekötnöd. Én utálom, pont nemrég kötöttem ki egyet.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
válasz Dj.Mike #70660 üzenetére
A termosztát rugós része a henger felé néz? Láttam már fordítva is. Amúgy ezek termosztát nélkül is hamar bemelegszenek. Amikor letakarod, akkor túlmelegszik és csal a kijelzés szerintem. Vagy nem gyári a jeladó, vezetéket kellene ellenőrizni, műszernél kontakthiba ellenőrzés. A hűtőrendszer tiszta? Rendes fagyállós? Sokan nem cserélik 2 évente és mindenhol lerakódások lesznek.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Dj.Mike #63510 üzenetére
Már múltkor is értetlenül olvastam a problémádat, de ahogy most ezt írtad, hogy a"Giannelli kiszívta az olajat" mosolyogtam egyet. Ilyen nincs! Bár beismerem, hogy magyarázatot sem találok a problémádra.
Ötvenes hengerhez minek tettél fel a gyárinál nagyobb karbit? Egyébként mikor került rá az a nagyobb karburátor?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Dj.Mike #63293 üzenetére
Figyelj. A legfontosabb az, hogy az éjszíj megfelelően legyen kihézagolva. Ez a hajtás miatt nagyon fontos nem pedig azért, hogy összeérjen a berúgó racsni. Ha az ékszíj hézagolása után még szükséges hézagolás, hogy megfelelően működjön a berúgó racsni is természetesen annak a hézagolását is meg kell oldani valahogy ( pl plusz hézagolás a nyomólap mögé), de mindenképp külön kell kezelni a kettőt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Dj.Mike #63289 üzenetére
Most, hogy mondod már tudom, hogy onnan hiányzik és én tisztában is vagyok az ilyen jellegű problémával.
A szerelő gondolt egyet, és az elveszett helyett csak úgy hasraütésszerűen berakott egyet? Az f@sza, csak mert ott akár tizedmilliméterek is számítanak. Ahogy kopik a szíj, úgy kell minimum egyszer utánahangolni (vagy kivenni) az alátéttel, hogy tökéletes maradjon minden. Egészen addig, amíg nem raksz be új szíjat.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
üszök
őstag
válasz Dj.Mike #63282 üzenetére
Én Minarelli blokkot nem tudtam az alátét nélkül össze rakni,mert lógott a varió. A racsni nem ment fel eléggé a tengelyen,hogy leszorítsa a variót,mert nem volt elég nagy a lyuk benne. Ha kiveszik az alátétet vagy a racsni alá be szokták tenni,vagy a varió mögé,mert csak úgy lehet összehúzni rendesen.
mumtaz
(fanatikus tag)
A maxi robogókhoz való Malossi multivarban is nehezebb görgő van mint a gyári. a Runnernek 10,2 a gyári súlya a Multivart meg 14 grammal adják."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz Dj.Mike #61902 üzenetére
A guminyomás sokat nem változtat az órán. Ha laposabb, kisebb az átmérő. Azonos sebességen gyorsabban pörög, tehát többet mutat. Jól feldudált guminak kisebb a gördülési ellenállása, tehát picit nagyobb sebesség érhető el, viszont pont emiatt a gumi is kisebb felületen érintkezik az úttal, tehát kisebb a tapadás is. Nem mutat többet az óra, hanem gyorsabb lehet a moci
Túlfújt gumi=nagyobb sebesség, rosszabb tapadás.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
-
-
Den
veterán
válasz Dj.Mike #61118 üzenetére
Ha a gyűrűk rosdzul vannak felrakva, akkor tényleg nem megy fel a henger, fordított dugóval viszont igen, és úgy a gyűrű vége beleakadhat a kipufogó nyílásba. De lehet, hogy az egyik zéger csúszott ki.
Szerk. Ja látom már szétszedted és semmi.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz Dj.Mike #61133 üzenetére
Én a következőket tenném:
Levenni a hengerfejet (csak azt). Levinni a dugót az alsó holtpontba és meg kell nézni, hogy a dugattyú alá megy-e a kipufogónyílásnak. Ha nem megy alá, hanem belelóg, akkor vagy a hengerszettet csinálták meg szarul, vagy tényleg kicsi lesz fent a préshézag. Meg kell nézni a hengerfej égésterét, annak is a peremét. Azt a részt, ami a hengerfurat szélén van. Ezt a részt kell kimérni/kikövetkeztetni, hogy a dugattyú felér-e odáig. Kb 1,5mm préshézagnak kell lennie.Én a helyedben kapásból azt csinálnám, hogy tennék be még egy hengertalp tömítést, tehát összesen kettőt. Azonnal kiderülne, mi a helyzet.
Megoldás 2: Szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz Dj.Mike #61133 üzenetére
Csak az a kérdés hogy akkor a bikázáson kívül milyen más megoldás.......
Elvinni egy hozzaertohoz, hogy rakja ossze normalisan a hengerszettet. Azt olvastam itt a topikban, hogy a henger ala szoktak tenni alatetet es igy megnovekszik a tavolsag a dugo es a hengerfej kozott, igy lecsokken a kompresszio. Tenyleg azt javaslom, hogy vidd el valakihez, aki ert hozza.
-
titán
válasz Dj.Mike #61131 üzenetére
Nem feltetlen kell, hogy beleerjen. Elkepzelheto, hogy tul keves hely marad a dugo es a hengerfej kozott, tul magas a kompresszio, azert fordul at nehezen es azert nem indul el. Mivel igy konnyen atfordul, arra lehet belole kovetkeztetni, hogy szerkezetileg nincs problema vele.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Dj.Mike #61113 üzenetére
Ott valami nagyon nem jo. Egy frissen felujitott motornak is el kell indulni, amint a forgattyushaz es a szivocsatorna megtelik a benzin-levego keverekkel. Valamennyire persze meg szorul, ettol fuggetlenul kezzel es ononditoval is at kell fordulnia es el kellene indulni a motornak.
-
titán
válasz Dj.Mike #60954 üzenetére
Probald meg akkor esetleg azt, hogy osszedobod a variator reszt, bar nem tudom a tiednek hogy van a kuplung csapagyazasa. Ha nincs csapagy a dekniben, akkor elindithatod anelkul is es huzzal neki gazt, hogy porgesse a kereket. Ha ilyenkor daral, csinalja azt a hangot, akkor csapagy gond lehet, ha csendben van, akkor valami szilent/felfuggesztesi problema szerintem. Addig ne szedd le a kereket, probald ki igy is.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Dj.Mike #60860 üzenetére
Ha ennyire nem ertesz hozza, lehet neki sem kellene allni. Termeszetesen a kereket is le kell venni, hiszen azt a tengelyt rogzitik ezek a csapagyak, amire a kerek ra van szerelve. El kellene kezdeni bontani hatul, aztan csak megmutatja magat, de tenyleg hozzaertonek kellene csinalni. Mondjuk eleg nemtorodom hozzaallas igy motorozni hosszabb ideje, ha beall a hatulja abbol komoly baleset is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dj.Mike #60858 üzenetére
A kerékcsapágy mehetett szét, a deklit (deckel) kell lekapni, pár csavar tartja, nem nagy kunszt.
ui.: Végül LED-esítve lett az NRG, a Halogén és az indexek kivételével teljesen, nagyon erősen világít, és mintha feltünőbb lenne a forgalomban (bár ettől függetlenül ki-ki fordulnak elém, pedig még szemkontakt is megvan, de hát aki bunkó paraszt... ).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
nagyúr
-
Den
veterán
válasz Dj.Mike #60629 üzenetére
Nem biztos hogy 35w helyett volt 15w, lehet hogy két 35 wattost nem bír el a generátor. Az egyik ügyfelünknek kicseréltük a két 25 wattost a robeszában, mert keveselte a fényt, de az erősebbekkel állandóan lemerült az akku, vissza kellett rakni a gyengébbeket.
www.simson4t.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz Dj.Mike #60629 üzenetére
Az derék! Lehet, ha raksz bele 2 db vadiúj 35W-osat máris használható lesz.
Nekem a 45W-os ilyen volt. (Lehet, hogy még mindig azt használja huszi.gyb.)
Azért volt nehéz(kes) beszerezni, mert első körben kettő helyett egyet küldtek...
De nem volt nagy gond, mert onnan jött az első féktárcsa is, akkor bepótolták.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Dj.Mike #60620 üzenetére
Nagyon nem: kell hozzá két darab trafó is. Meg egy relé, ami az egészet indítja.
És nem mindegy, milyen teljesítményű, mert van 35W-os és 55W-os szett is.
(Én egy 50-es motort nem terhelnék 55W-os szettel.) A trafónak passzolnia kell
az izzóhoz természetesen, de ha úgyis elmész szerelőhöz, az ezeket elmondja. -
DigitXT
nagyúr
válasz Dj.Mike #60614 üzenetére
Aham, szóval akkor a generátorról megy. Akkor viszont a xenon "felejtős",
mert annak stabil tápfesz kell (akkuról), bár nem hiszem, hogy ne lehetne
bekötni úgy (amúgy is az a normál ügymenet), hogy tápot az akkuról kap,
a gyári lámpafoglalatról meg csak a "jelet", hogy most kell bekapcsolnia...(Létezik olyan átalakító, amivel a gyári lámpafoglalatról lehet meghajtani a
xenon trafót is, de nem igazán ajánlott, mivel a vékony vezetékezésen sok
fesz eshet, bekapcsoláskor akár túl is terhelheti: nem kapcsol stabilan.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Dj.Mike #60612 üzenetére
Szóval akkor BA20D? Legalább 35W? Mert abból létezik 20/25W is (gyertya).
A xenon amúgy nem akkora durranás... A beröffentésekor rántja meg inkább az
akkut, és csak addig terheli jobban, amíg be nem melegszik, utána ugyanolyan
mint egy normál izzó. (A projektort csak a miheztartás végett linkeltem, én sem
hiszem, hogy bármit segítene, ha azt cserélnéd, kivéve ha a mostani "sérült"...)Ha bp-i lennél, lenne BA20D izzóm, meg 1 db trafóm, amivel ki lehetne próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Dj.Mike #60608 üzenetére
Próbáltam rákeresni a gépsárkányodra, elképzelhető, hogy BA20D izzó van benne (mint mondjuk a Yamaha Majesty 125/150/180-ban), aminek két nagy baja van: 35W-os, így elég gyenge alapból, emelt fényű meg alig található belőle (bár nekem annak idején sikerült lőnöm 2 db 45W-osat). Ellenben ha projektoros a lámpa, akkor abba elméletileg rakható xenon különösebb mellékhatás (vakítás) nélkül. Persze kérdés, hogy a 491-es elektromos rendszere elbírná-e. Esetleg nincs valami triviális baja a lámpádnak: koszos búra/foncsor, rossz magasságbeállítás, kormos (öreg) izzó?
Amúgy ilyen projektor van benne? Szerk: a projektoron a HS2 felirat gyanús.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz Dj.Mike #60214 üzenetére
Első körben hézagolás. Úgy állítsd be a szíjat hogy éppen ne érjen hozzá a csapszeghez. Utána a variátor görgőit kell cserélgetni könyebbre ill. Nehezebbre a megfelelő kapcsolási fordulatszám eléréséhez. Ha mindez megvan utána jön a kuplung rugók cseréje, hogy az indulás is jó legyen. Vagy puhább vagy erősebb fog kelleni,de majd adja magát.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Dj.Mike #58847 üzenetére
Lehet falsot szív valahol a motor azért nem lehet rendesen beállítani. Esetleg még a keverőcsö furatai telemehetteK kosszal ki kéne venni a karbiból és átpucolni. Viszont abban nem vagyok biztos hogy kilehet mert Dellorto karbiból még soha nem szedtem ki ilyet.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Dj.Mike #57941 üzenetére
Akkor is korán nyithat a kuplung ha magasan van a szíj.
Gondolj bele ha magasabban van a variátoron akkor gyorsabban "tekeri" és ha gyorsabban hajtja a szíjat mint ahogy kellene akkor a kuplung is hamarabb fog a harangnak feszülni.
Akkor van jól hézagolva ha a csapszeghez éppen nem ér hozzá a szíj.
Érdemes még ezt is megnézni/megnézetni mielőtt a kuplungrugókat cserélnéd.
Ha magad akarod ellenőrizni vagy beállítani akkor segítek benne.
Nem nagy ördöngősségA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
-
Debilon
addikt
válasz Dj.Mike #55783 üzenetére
vannak azok a kis drót szerű bilincsek, azok ilyen célra megfelelnek (nem ugrik be a hivatalos neve)
fogóval összenyomod, akkor nyílik ráteszed és elengeded akkor szorítszorító bilincsre ha rákeresel akkor meglátod, nekem is ilyenek vannak gyárilag az olaj/benzin csövön
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
csongi
veterán
válasz Dj.Mike #46403 üzenetére
Az nem jó, de nem is rossz.
Ha olajban bő a keverék akkor nehezebben indul meg, ezt az olajat ki kell mostnia rendszernek, A hotor olajat használtál össze szerelésnél, akkor az gyorsan beköpi a gyertyát.
Ha nem is égeted ki, de melegítsd fel a gyertyát, sparhet vagy bármi mással, ne kell izzani, de legyen meleg, kapasd be és indítás, lehet 3x meg csinálod mire rendesen megy és indul pöcre. -
csongi
veterán
válasz Dj.Mike #46393 üzenetére
Gyergya kivesz, pipaba beledug, es blokk oldalahoz tart. A dugot felhajtod felso holpont ele. Bedugsz egy csavarhuzot es maris tudod hol a dugo. Majd gyujtas ra ad, es kezzel mozgatod a dugot a fotengely vegen, vagy gyujtas oldalon vagy a vario oldalon. Ha felso holpont kornyeken van akkor szikrazik, majd johet az elogyujtas allitas, ha egyaltalan lehet allitani.
Kloden: mi is a helyzet, nem ertem. Milyen tipusu izzo valo a lampaba?[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Dj.Mike #46166 üzenetére
Ezek az alkatreszek mindig parban cserelendok, pont ezert, mert mikor az egyik tonkre megy akkor a masik sem huzza sokaig, mivel egyforma terhelest kapnak. Csereld ujra mindkettot csapagy szimering es nem kell vele kinlodni tovabb. Ha nem teszed, akkor o sokat fogsz szerelessel bibelodni a nyaron
-
runner 125
nagyúr
válasz Dj.Mike #45307 üzenetére
Azt nem is szabad megvárni, h kifogyjon.
Célszerű jobb minőségűvel is kipróbálni hosszabb távon. A Repsol Moto Scooter teljesen ok.
mod.
Az olajtartály alját keresd meg, de lehúzhatod az olajpumpáról is, csak ahhoz meg kell bontani az állórész felől.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Dj.Mike #45305 üzenetére
Emlékeim szerint az Minarelli blokk, ott pedig a főtengely fordulat alapján van szabályozva az olajpumpa, így nem tudsz rajta állítani.
Mikor lett utántölve az olaj? Az olajtartály aljánál le kell húzni a gumicsövet és ki lehet engedni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Dj.Mike #7149 üzenetére
Hjah, először írd meg h milyen henger.
A vas hengert valóban járatni kell, h "összekopjon" a gyűrűkkel.
Az alu hengert csak össze kell rakni, járatod 5 percet és gyíí, ott nincs minek összekopni, mivel a hengerben egy bazi erős kopásálló (nikaszil) réteg van.
..de abból a sebességből gondolom h vas, egyébként igaz h a maximális teljesítményét bejáratás után éri el a motor.
5-600km szvsz elég neki.
Kis tempó, kis gázfröccsök, és mindig változó "utazósebesség"!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Dj.Mike #6689 üzenetére
4t 50-est nem tudom érdemes-e tuningolni, valszeg az egy sima 70-es vashenger, 80 körül biztos fog menni.
A sportkipufogórendszert feleslegesnek tartom, teljesítménynövekedést nem fogsz elérni, max. csak hangosabb lesz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!