- Szólánc.
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #54498 üzenetére
Motoroztál már valaha? Miért gondolod, hogy annyira más, mint az SMKP?*
Szerk: btw. a vezetői engedély nem is a vezetés elsajátításáról szól, hanem egy
szükséges papír a rendőrnek. Ha tudást akarsz, húzol vezetéstechnikai tréningre.mennyivel drágább egy nagykerekű 125-ös robogó!
Minél? Egy szénné húzott 50-esnél, vagy egy sima, nagypapis modellnél?*: amire NULLA tanulással, ugye már a B-s jogsival a kezedben is felülhetsz.
Szerk: a problémát amúgy abban látom, hogy közlekedni kéne tudni. Nem maga
a motorkezelés a problémás. Szóval ezért kéne jogsi és rendszám kerékpárra is.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #54496 üzenetére
30k + 3000Ft/óra a pótóra és nem lehet 1+2 óra alatt elsajátítani a vezetést!
Szerintem legalább kell egy 6-8-10 óra.Amúgy ja, tényleg olcsóbb mint a tuning.
De a másik kérdés mennyivel drágább egy nagykerekű 125-ös robogó! Biztos sokkal![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #54495 üzenetére
Nővéred nem akar robogót, hogy ne bajlódjon?
Szerk.: Ja, gondolkodtam, de ott el is felejtettem, hogy újra kéne minden egyes oktatást és vizsgát járnom.
Köszönöm szépen, kevesebb mint 1 hónapja végeztem az egész hóbelebanccal és nincs se fölösleges pénzem ilyenekre, se időm, se kedvem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #54493 üzenetére
Ragazzi, a kesztyű hol marad? Btw. meg sem vetted, és már tuning.
B125-ön nem gondolkodtál még? Egy fokkal gazdaságosabb megoldás.#54497: nem bajlódik ő. Egy ilyen esetről tudok. De szerintem jól kezelte.
Amúgy nem neki való a motorozás, cuccal is szokott menni, ismerősöket is
visz, meg ilyenek. Ja, és nem is a belvárosba jár a kocsival nap, mint nap.újra kéne minden egyes oktatást és vizsgát járnom
A B125 az pont egy ilyen könnyített valami a meglévő B jogsi mellé.
Valami 30K körül megáll, szerintem SOKKAL olcsóbb, mint a tuning 50-es.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #54491 üzenetére
o
Ez logikus egyébként. Ahová járok meg rendszerint 101%-on van a parkoló, volt olyan, hogy volt valakinek arca melléparkolni egy parkoló autónak, természetesen a belül álló nem tudott elmenni...Még gondolkodok.
Annyi biztos, hogy annyi pénzből egy ócska sz@rt vennék autóból, 50cc-ből meg egy kb ilyesmi teljesítményű robit tudnék tuningolva.A Hungárián rendszerint szép dugó szokott lenni. Ott robogóval jó lenne. Lehet megbánnám, hogy autót vettem, de még gondolkodok rajta.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54489 üzenetére
Adó 30%.
De most komolyan Ennyire nem tudod mit akarsz? Autót nem arra használod, és nem annyiból tudod karban tartani, mint egy 50est. Plusz dugó (díj), parkolókeresés+díj... Nekem van autóm is, motorom is, városban nagyon ritkán veszem elő a Golfot.
www.dongosofor.hu
-
Debilon
addikt
ja, de casco-t nem köznek már rá, vagy magas díjért és szinte mindent fizethetnék zsebből az autó kora/értéke és az avultatás miatt, pedig nekem megért volna évi 40-50k-t ez is, mert az autó kora nem tükröződik az alkatrészárakban sajnos japán autó
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
ludsimon
veterán
-
kcsa
veterán
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #54481 üzenetére
1 pengő 20 fillér. Amúgy szerintem 90-100 körül, de lehet, hogy van 80-ért is már. Néha elfilózom én is egy Scarabeo-n 2T-n, vagy Liberty 2T, hátsó doboz rá és meg van oldva a csomagtér. De a CÍM-től sincs szívem megválni. Azzal kapcsolatban biztos vagyok, hogy tutiba nyúltam.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Debilon
addikt
-
szentkuti11
addikt
Egy normális állapotú 1999-2002 Piaggio Liberty 50 2T mennyit érhet mostanában?
ludsimon: Van.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz ludsimon #54466 üzenetére
csak hogy lásd, B5-ben vidéken 84 KW-os autóra adóval együtt az éves KGFB-m 10248 Ft , éves átutalásos fizetéssel (39 éves vagyok, 93 óta van jogsim)
gondolom ugyanez pesten, vagy nagyobb városban pár ezerrel több..
aki fiatalabb annak meg több de ezt ki lehet nőni
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
szmissz
senior tag
válasz Something_ #54455 üzenetére
Nekem is nagy élmény volt végigfutni ezt a papírtuningot. Kíváncsi voltam, hogy a végére elérünk -e addig, hogy valami pult alól adott, über kipufogóval meglesz a 3 másodperces 0-100.
ludsimon: Zéró tapasztalattal, még meg sem lévő robogóval te egy nagyon erős szopórollerrel készülsz felülni és szerintem jobban leizzadsz majd a számlák és az utánamászkálás miatt, mintha egy Tour de France után járnál be az előadásokra.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54468 üzenetére
Ez világos, de a bónusz továbbvihető nagyobb teljesítményű autóra is?
undefined
-
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54465 üzenetére
Sikerült kibogozni.
Az világos volt, hogyha balesetezek akkor jóval drágább lesz a biztosítás.
Amúgy én mindig 3x is inkább körbenézek és elengedek mindenkit.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54462 üzenetére
Egyszer el kell kezdeni: 10 év balesetmentesség után már pont a fele lesz a díj a bónuszok jóvoltából...
(#54464) ludsimon: nem , a bónuszod az folyamatosan (évente 1 kategóriával / - 5%-kal) gyűlik, tök mindegy, hogy közben hányszor, milyen kategóriájú autót cserélsz. Ha nem csinálsz önhibádból balesetet, természetesen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #54456 üzenetére
Egy stabi nem ártana a kamerának, de amúgy nagyon tetszik a videó.
(Soha nem vezettem Skodát, de édesanyám azon tanult vezetni ~30 éve:
szerette. Hogyaszondja: fel volt tekerve picit, hogy alapjáraton is menjen.)huszi.gyb: be is b.szna, ha lógna/lötyögne a varió: 44180-nál raktam bele.
Potom 36K-ba fájt. Plusz alku. Izé: plusz szerelés, bár magam csináltam.kcsa: 24?
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Something_ #54455 üzenetére
Akkor tovább boldogítalak, mert most kalkuláltam ki, hogy 80 ezer lenne CSAK az éves kötelező mindenféle bónusz nélkül, úgyhogy marad a robogó.
undefined
-
ludsimon
veterán
Huh, ez a cikk rávilágított a lényegre.
Lehet inkább veszek egy Favoritot aztán jóval később veszek hozzá két kihegyezett DCOE45-et utána csapatom neki mint állat.undefined
-
Bambalazs
senior tag
Jogban 5g, így 60 km/h a vége, városban pont elég, mert lámpánál való elindulásra van hangolva, nem erőlködik. Gyári Scarabeo 70-80 km/h-t megy, nem értem mi a fenét akarsz tuningolni rajta. Ha sebességre vágysz, inkább 125-ösben gondolkozz.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz horvathkrisz #54446 üzenetére
Nem megy annyira...
Legalábbis én ezt tapasztaltam. Csökken a végsebesség, rosszabb a gyorsulás. Kb ugyan az, mint amikor a szíj kopott...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54441 üzenetére
Általában a gyári milyen súlyú ami benne van egy 50cc-sben?
Mert ha 5.5g-ossal megy 108-at, akkor nekem jóval alább kell menni, mert én nem akarok 75-80-nál többet.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ezzel a 2.7g-ossal mennyi lehet vajon a vmax azzal a kipuffal?
undefined
-
ludsimon
veterán
Kb így fog menni majd azzal a kipuffal?
Az írásban ezzel hasonlították össze, hogy kb hasonló szintű a Motoforce mint a Leo Vince ZX, csak alacsonyabb fordulaton adja le és nyújtottabban a Motoforce.
Rohadt hosszú áttetelezés van ebben a Gilera Runner SP50-ben.
Nekem jobban kell a gyorsulás mint a vmax. Városba nem kell vmax.Amúgy a variator rollers minél kisebb súlyú, annál jobb a gyorsulás és a vmax?
Akkor nekem valami ultrakönnyű kell.
Van valami hátulütője a könnyebbnek?[ Szerkesztve ]
undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54436 üzenetére
Nem jó, "nagy" az úszóház, nem fér el a kidekázott helyére...
Viszont találtam olyan ami "képről" tökéletesen stimmel, viszont a kép felirata "Keihin" és a szövegben a típus marhára nem fedik egymást. Pont ilyet keresnék két darabot, csak nem 14-es, hanem 16-os vagy 17,5-es Venturi-mérettel.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ludsimon
veterán
válasz body007 #54436 üzenetére
Értem.
Tehát akkor egy 50cc-hez mennyi lehet az ideális ezzel a kipuffal?
Tartósra szeretném építeni, nem kinyírni.A variátor cseréje eredményezhet még plusz gyorsulást és érdemes kicserélni?
Bambalazs:
Nekem tetszik, és legalább nem lopják el mert nagypapinak való kinézetű.
Meg rengeteg alkatrész van hozzá és van bőven választék hahun is.[ Szerkesztve ]
undefined
-
addikt
válasz Bogyó bá' #54428 üzenetére
VAn egy ilyenem, ez fel kell menjen a gyári helyére:
Carburetor FITS HONDA XR80 XR-80 1979 1980 1981 1982 1983 1984 New Carb
Nekem kicsi lett a túl nagy leömlő miatt. Manuális szívatós, árába oda adom: 20x275=5500.- magyar pénz. Ki próbálod, ha nem jó visszaadod
ludsimon: Főtengelyt csak ha henger szettet cserélsz kell (érdemes) cserélni. Ha sport kipu akkor növelni érdemes a fúvókákon (mint lentebb is írták, a benzin hűti a blokkot = ha keveset kap megragadhat, besülhet...)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54415 üzenetére
Holnap átadom a vízpumpa felújító szettet, ma megrendeltük a Malossi görgőket, mert 0-ra voltak kopva.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54427 üzenetére
Mutass már nekem légy szíves egy DIO-hoz való (AF28) nagyobb (karburátort) emészthető áron! 17,5-es kellene, automata szívató nélküli, ha létezik...
szerk: ez olyan? (sajnos automata szívatós....)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
addikt
válasz ludsimon #54424 üzenetére
Fúvóka. Bár az nem 65 mm hanem 0,65 szóval passz. De amúgy az marha kicsi, 70es hengeren volt 100as, 75ön 110. Most a nagy karbiban meg az isten se tudja de olyan 120-130...
Pár dolog ára, h képben legyél (ha már tunyingolsz
- 75 cc hengerszett 18-tól
- erre való kipu 35-től
- nagyobb karbi 10-15-től
- főtengely - 20-25-tőldio-hoz...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
30z.Samu
félisten
-
ludsimon
veterán
Mi lenne az a 65mm Jet magyarul?
undefined
-
ludsimon
veterán
Azt hiszem megvan a legjobb megoldás a szénné tuningolás helyett egy alacsony fordulathoz igazított sport kipuff.
linkIgazából ha ezt felszerelném és máshoz hozzá se nyúlnék nem nyírná ki a motort, igaz?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
addikt
válasz ludsimon #54420 üzenetére
Könnyű variátornak nem is az a lényege, h többet pörög hanem inkább hamarabb veszi a lapot - amivel végeredményben a főtengelyt könnyíted = annak a végén van a vari - de persze többet is pörög kicsit Ebből az jön le, h mindenképpen javul a gyorsulás. Arra figyelni kell, h a szíjtárcsát nem szabad lecserélni alura (én megtettem) mert az alu tárcsák csak időleges dolgok (versenyre szokás feltenni) = elkopnak...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ludsimon #54413 üzenetére
Kicsit a tuning témához. Én egy dio-t tuningoltam - részben kényszerből. Megfőtt benne a henger mert az előző tuningbajnok gazdája a 70es hengerre nem tett nagyobb hengerfejet így nem volt helye dolgozni = szétnyomta a szimeringet... Kellett bele új hengerszett az 50es és a 75ös (naraku) között volt olyan 3-4k különbség így a nagyobbat kértem De én az egész tuningot (inkább felújítást) kezdtem a futóművel (hátsó teló), fékekkel és gumikkal. Majd jött a technigas dob, sport főtengely (mivel a gyári hiába erős mégse szerette a nagyobb erőt...), könnyű variátor, 24es oko karbi, nagy leömlő.
Most ott tart a dolog, h van egy seggrakétám ami 80ig (ami a végsebessége, ki kellene cserélni a végáttétet hosszabbra...) nagyon megy, városba / kis utcákba baromi élvezetes, nagyon stabilan az úton van, eszik vagy 5 litert és olyan a hangja mint egy bazi nagy kávédarálónak[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Ma ahogy jöttem, összefutottam egy robogós kollegával, ő 2T-t hajtott és nagyon "vagány" volt. Mögülem lőtt ki egy 30-as táblával övezett résznél, még rám is dudált, utána kilőtt az utca végén. Gondoltam, akkor jól van, húztam én is neki egy nyél gázt. Ment egy kis racsing így hajnalban, a kigyorsításnál osztály különbség volt a javára, de végsebességre én voltam jobb. Hosszabb szakaszokon rendszerint beértem.
Sic Parvis Magna
-
Bambalazs
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Barátnőmnek egy Scarabeoja van, nekem egy Yamaha Jogom, úgyhogy van viszonyítási alap. Mindkettő nagyon jó robogó, de Jog kényelmesebb, annak ellenére, hogy 190 cm vagyok. Na jó, éles kanyarban szét kell terpeszteni a lábakat, hogy elférjen a kormány...
Scarabeo-n nem érezni az úthibákat a nagyobb kerekek miatt, magasabban ülsz, viszont mikor vezettem volt egy "mintha valami hiányozna" érzés. Arról nem is beszélve, hogy nincs csomagtartója, csak kesztyűtartója.
Bezzeg a Jog csomagtartó rácsára minden mehet gumipókkal, miközben dugig pakolod az ülés alatti csomagtartót, kesztyűtartóba meg mehet a félliteres ásványvíz és valami péksüti. Első motornak nagyon jó a Jog, eddig a pár hónap alatt megtett 2400 km összes centije élvezettel telt, akkor is, ha egy kátyú akkorát ütött, hogy a tükör totál elmozdult, vagy mikor egy gyökér autós elől menekültem a városban, ment árkon bokron keresztül.
Mikor motort veszel, majd nézd meg, hogy hogy fognak a fékek, mennyire kopott a gumi, egyenletesen húz-e gyorsításnál a további kiadások minimalizálásának érdekében. A teleszkóp az esetek 90%-ában tuti halott lesz használt gépeken, megsínylik a pesti utakat. Ugyanúgy bringáról váltottam robogóra, mint ahogy te is szeretnél, és csak azt tudom mondani, hogy élvezni fogod. Viszont ha tényleg veszel valamilyen kétkerekűt, ne félj kiadni pénzt minőségi védőruházatra![ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54412 üzenetére
Én is 75-80kg vagyok. Majd kiderül mit megy...
Bár nem szeretném sokáig megtartani, remélem hamarosan Maja visszajön.
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm. Ennyire szakszerűen nem tudtam megfogalmazni, de gondoltam inkább csendben maradok. Azt tudtam, hogy nem elég csak a kipuff csere.
Lenyúlt aranyköpés, de nagyon tetszik.Persze sokan felrakják a tuning kipufogót, és olyan gyors lesz a motor, hogy a körforgalomban látják a saját rendszámukat. [ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54406 üzenetére
Igen, sok robogót (és más kétüteműt) vágnak haza "tuninggal". Jellemzően felmegy a kipuf, vagy élesebb henger, ami eleve több naftát ránt be, és mikor észlelik hogy nőtt a fogyasztás, okosba kicserélik a fúvókat kisebbre, pedig a motor még nagyobbat kívánna.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54404 üzenetére
A grafikononon a felirat: "engine standard except rejetted for each exhaust"
És érdemes nézni a számokat, az első két tuningkipufogónál 1 lóerő a teljesítményntövekedés, viszont a használható tartomány feljebb ment, tehát a variátort is hozzá kell hangolni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54398 üzenetére
Nem csökken a fogyasztás sportkipufogóval. Ha a hengerhez illő kipufogót szerelsz fel, szakszerűen, akkor nő a fogyasztás. A hengerhez illő kipufogó a nyomáshullámok időzítése miatt fonfos, egy csomó paraméter számít. A fogyasztás meg azért nő, mert hozzá kell fúvókázni a karbit a kipufogóhoz, ami a gyárinál sportosabb kipufogónál, nagyobb fúvókát jelent. Egyrészt a kisebb fojtás, másrészt az animáción látható negatív nyomáshullám jobb kihasználása miatt javul a hengertöltés, több benzint kell a karbin áthaladó levegőhöz adagolni hogy ne szegényedjen el a keverék. Különben úgy járhatsz mint a szomszédom, aki felrakta a frankó leo vince sportkipufogót a runnerre, aztán fél óra múlva megállt a motor, mert megolvadt a dugattyú. Ez mondjuk szélsőséges eset, mert ott okosítottak korábban a karbin kisebb fúvókával, hogy kevesebbet fogyasszon, ami produkált gyanús előjeleket, de a kipuf adta meg a kegyelemdöfést.
Általában dugattyúolvadásig nem megy el a dolog, de nem tesz jót, ha nincs hozzáállítva a karbi a kipifogóhoz. Több erőhöz több benzin kell.Amúgy a nyomáshullámokat a gyári kupufogó is kihasználja, csak nem olyan extrém módon, és valamivel szélesebb fordulatszám tartományban.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Azért egy padon mérésre kíváncsi lennék... Ha kevesebbet enne, jobban menne, akkor miért nem ilyennel szerelik a gyárban?
www.dongosofor.hu