Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  Milyen TV-t vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 02:30:27

LOGOUT.hu

TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Ezt a leírás azért hoztuk létre, hogy segítsünk eligazodni a tévék kusza és állandóan változó világában. Először következzenek a kérdések, amikre szeretnénk választ kapni:
1. Tévére szánt összeg, forintban?
2. Mire használnád leginkább? (pl. filmnézés, tévénézés, játék, sport)
3. Milyen messziről nézed a tévét, és mekkora méretűre gondoltál?
4. Világos vagy sötét szobában nézed-e a tévét, többnyire nappal vagy este?
5. Szemből vagy enyhén oldalról nézed-e a tévét, illetve általában többen nézitek-e?
6. Milyen szolgáltatások/funkciók fontosak neked? (pl.HBO, Netflix, AirPlay, PIP stb.)
7. Milyen csatlakoztatási igényeid vannak? (pl. jack-csatlakozó, optikai stb.)
8. A tévé talpa középen vagy oldalt legyen?
9. Miket részesítesz előnyben? (pl. márka, operációs rendszer stb.)
10. Milyen egyéb követelményeid vannak? (pl. Ambilight, légegeres távirányító stb.)
11. Csak új vagy használt tv is szóba jöhet (garanciával vagy anélkül)?
Ajánlott modellek összehasonlító táblázata (haladóknak)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#79151) rainman72 válasza Fogachi (#79147) üzenetére


rainman72
Topikgazda

Ha nem kell játékra akkor is jobb választás a Sony 120hz-es panele.
Viszont a Philips meg az ambilight miatt lehet jó nézz róla videót.

[ Szerkesztve ]

TCL TS-8132 Philips 65PUS8518 Samsung 85CU8002 Fire tv 4K MAX

(#79152) djhir válasza rainman72 (#79144) üzenetére


djhir
tag

Mit jelent ez a "szó" hogy "FALD"? Én nem ismerem a jelentését, és a Google-től sem lettem okosabb...

(#79153) rainman72 válasza djhir (#79152) üzenetére


rainman72
Topikgazda

Full array local dimming így keress rá.

TCL TS-8132 Philips 65PUS8518 Samsung 85CU8002 Fire tv 4K MAX

(#79154) AlyrArkhon válasza Rick4 (#79145) üzenetére


AlyrArkhon
senior tag

lehet, sot biztos, hogy nem tudok eleg jol angolul, de epp az altalad linkelten van ott, hogy 2019-ben sharp (ami ugye foxconn) 100% az umc-t... :)

Redmi Note8,11/Band4,8/watch3a/Xiaomi S10

(#79155) Rick4 válasza AlyrArkhon (#79154) üzenetére


Rick4
félisten

Én tudok, és pontosan azért írtam azt, amit, hogy ugyan én úgy tudom, de a link szerint nem úgy van! ;)

Valamikor 2013-14 körül volt nálam monitornak az 50"-os blaupunkt, akkor foglalkoztam ezzel, azóta bármi történhetett, ezért is pontosítottam.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79156) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Skacok,

Megjött a 75" C835

Felraknám a falra, de nálam egy téglalap hely van a TV-nek aminek nyílván középen kéne lennie a TV-nek

Honnan tudnám meg hogy a vesa pontoktól hány centi van jobbra-balra-fel-le? Úgy tudnám beállítani a lézert. A TV-t csak akkor vetetném ki ha már fel tudom tenni a falra, révén szomszédot kell áthívjam

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79157) Fogachi válasza rainman72 (#79151) üzenetére


Fogachi
csendes tag

Köszönöm szépen,talán a Phillips a nyerő,úgy látom a Sonyt csak 2 helyen árulják,lehet kifutó a Sony

. :C

manciegér

(#79158) djhir válasza rainman72 (#79153) üzenetére


djhir
tag

Köszi szépen!

(#79159) Gömbike válasza Vismajor01 (#79156) üzenetére


Gömbike
senior tag

Esetleg itt van valaki, aki tudja a pontos választ.

Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.

(#79160) Rick4 válasza Vismajor01 (#79156) üzenetére


Rick4
félisten

Pl előveszel egy centit, és 2 perc alatt kiméred, hogy hol a téglalap hely közepe, majd a készülék hátulján a lyukak távolságát elosztva kettővel megkapod a vonalat, amin vízszintesen és függőlegesen ott lesz a felfogatási lyukak helye, ahol metszik egymást, oda kell négy darab lyuk, már csak ki kell fúrni.
Gondolom azt ki tudod keresni a tv specifikációk közül, hogy mekkora a lyuktáv a tévé hátulján, onnan 1 perc kiszámolni, hova kell fúrni.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79161) GejzaR válasza Vismajor01 (#79156) üzenetére


GejzaR
tag

Remélem minden szuper lesz a tiéddel!!! :R
Mielőtt felfúrnád én azért kipróbálnám, mert az enyém, bár látszólag sértetlen volt a TV kívülről, a képernyő be volt törve, és mehetett vissza a boltba... 2 hete húzódik a b**kodás az ALZÁval, éljenek az ALZA napok... A doboz sarka tényleg csak picit, de meg volt nyomódva... Többet át nem veszek így semmit :O

(#79162) Vismajor01 válasza GejzaR (#79161) üzenetére


Vismajor01
addikt

Horror :Y

Felfúrtam, mostmár csak a konzollal van bajom :D Nem volt időm érdemlegesen kipróbálni a TV-t, csak egy kis dr house ment rajta tegnap este, de eddig vegyesek az érzéseim

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79163) rainman72 válasza Vismajor01 (#79162) üzenetére


rainman72
Topikgazda

Pedig a C835-től nincs jobb tv jelenleg 500-ért se felette 75"-ban :N
Max egy Samu mini led QN85-90.

[ Szerkesztve ]

TCL TS-8132 Philips 65PUS8518 Samsung 85CU8002 Fire tv 4K MAX

(#79164) Vismajor01 válasza rainman72 (#79163) üzenetére


Vismajor01
addikt

Hát ez szomorú, de szerintem ez max képminőségben igaz :)

1. A távirányító az olyan amilyen, mintha játékszer lenne, samsung mellett meg aztán pláne, de legalább kettőt adtak!
2. Telefonról lehet streamelni D+-t a TV-re, rányomtam, működött, telefonon kikapcsoltam a streamet, tv erre elkezdett ki-be lépegetni a disney plusba rapid módon és csak a kikapcsolás segített
3. Amazon Primeon beakadt a kezelősáv az alján, nem akart fullscreenre váltani sehogy sem, itt is egy kikapcs-bekapcs oldotta meg a dolgot
4. Primeon amikor elindul a content akkor kiírja h XC veszély XY embernek, na olyankor vízszintes csíkok jelennek meg a TV felső harmadában mintha betört volna a LED, aztán amikor legfölül ez a felirat eltűnik akkor a csíkok is eltűnnek

Persze voltak pozítívak is,
1. Promptul be jelentkezett a google accountomba, és appok nagyrészében felugrott az ablak hogy beakarsz e jelentkezni az elmentett jelszóval
2. Nagyon pörgős, akadásmentes a menü
3. Google home azonnal csatlakozott és lehetett távirányítónként használni és emailt/jelszót bepötyögni, itt se volt semmi hiszti
4. Bármennyire is gagyin néz ki, üdvözlöm a távkapcson a jutyub gombot

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79165) rainman72 válasza Vismajor01 (#79164) üzenetére


rainman72
Topikgazda

1.Tizedrangú a táv.a kisebb meg teljesn jó,a nagyot meg régről ismerem.
2.Disney és prime app.tökéletesen ment nálam minek telóról küldeni? :F
Képminőség sdr/hdr eddig a legjobb
Blooming biztos van ha keresed,de felesleges.

[ Szerkesztve ]

TCL TS-8132 Philips 65PUS8518 Samsung 85CU8002 Fire tv 4K MAX

(#79166) Rick4 válasza GejzaR (#79161) üzenetére


Rick4
félisten

Először is volt a törvény szerint 3 nap csere lehetőséged, meg volt 14 nap elállásod, plusz simán kibonthattad volna videoval, ahol egyértelműen látszik a probléma, nem tudom ezen mi a két hét...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79167) Vismajor01 válasza rainman72 (#79165) üzenetére


Vismajor01
addikt

Miért lenne tizedrangú a táv? Mindennap nyomkodod. Már csak az, hogy a samsung usbsen tölthető volt ez meg elemes, elég h hiányozzon :D
Azért na, nem egy kategória, szálcsiszolt fém, éles sarkok, semmi pompomi szinek

vs

De aláírom, nem ez alapján veszek TV-t. :)

Azért küdltem telóról hogy bejelentkezzen, meg simán csak kipróbáltam.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79168) agy73p


agy73p
senior tag

MM Oki sorozata (olcsó HD ready) is a törököknél készül?
Ér valamennyit vagy inkább felejtős?

Illetve még egy:
Hitachi, ez jó?

[ Szerkesztve ]

(#79169) GejzaR válasza Rick4 (#79166) üzenetére


GejzaR
tag

Most kb. engem állítasz be hülyének... marha jó. Ahogy kipróbáltam már aznap indítottam a reklamációt (cserét).
Az tart már 2 hete, hogy 3x fotóztam körbe a TV-t (mindent ki-becsomagolva) minden alkatrész és csomagolással együtt, mire befogadták a panaszt. Utána eltelt 4 nap mire jött a futár elvinni, most ott tartok, hogy az ALZA rendszerén belül már foglalózva van az új termék. Már 3x beszéltem velük telefonon és emailben is egy csomószor. Én sem értem mi tart eddig. Utána szállítás megint ki tudja meddig tart... Bosszantó az biztos.
Most is ezt írják: "A termék le van foglalva, a megrendelést szállításra készítjük elő."

(#79170) amstorm válasza GejzaR (#79169) üzenetére


amstorm
aktív tag

hozzám egyszer el sem ért egy termék a futárszolgálat a központi depóból vissza vitte nekik 1 hétig tartott míg újat küldtek pedig volt raktáron, csak hát eddig papirozzák úgy néz ki

Efficiency is clever laziness.

(#79171) Rick4 válasza GejzaR (#79169) üzenetére


Rick4
félisten

Senki se állított be senkit semminek.
Vettél egy terméket, és fogalmad sincs a vonatkozó törvényekről, azaz nem hogy hagyod magad szivatni, még itt is rosszul látod a dolgokat.

Először is: Megveszel egy terméket, van 3 nap cseregarancia, ahol a nem működő terméket egy ugyanolyanra cserélik, az elad nem hivatkozhat semmire, cserélnie kell. Törvény. Ha nem ismered a törvényt, az nem az én bajom, én csak leírtam, hogy van ilyen.
Másodszor: online vetted, van 14 nap elállásod, elállsz, és visszakapod a pénzt. Ezen sincs mit rugózni két hétig.
Harmadszor: Én mindent, ami 5 ezer forintnál több, videoval csomagolok ki, nem csak a sérülés, a rendelt termékkel azonosság, meglévő darabszám, és bármi más tekintetében is elég egyértelmű helyzetet teremt, hogy ott a video, kibontáskor ez vagy az volt a helyzet.

Ha sem egyik, sem másik törvényadta lehetőségeddel sem akarsz élni, és még a saját érdekeid sem véded egy sima repülő módba tett, sámlira állított telefonos kicsomagolással, akkor miféle segítséget vársz innen? Egyelőre annyit írtál le, hogy sérült volt a készülék, és nem éltél a törvény adta jogoddal. Kihasználta az alza? Ki hát!

Leírok egy egyszerű esetet, pont az alvázánál volt.
Vettem egy tévét, kiderült, hogy hibás, igaz 300 km-re volt tőlem, havi 1x volt bekapcsolva. Kb 3 hónapos lehetett, amikor fény derült a bajra, elfelejti két bekapcsolás között a levett fényerőt, 50%-ra visszaáll, ehhez elég 5 perc kikapcs is. Visszavittem a tévét, leraktam, eljöttem, nekifogtak vizsgálni, 14 nap múlva jött egy mail, ogy még nincs készen, de dolgoznak az ügyön, de pont egy nagyon sűrű időszakban történt, nem foglalkoztam vele, eltelt 3-4 hét, mire jeleztek, hogy mehetek. Elmentem, a tévé nincs javítva, holott részletes leírást adtam, videot töltöttem fel a youtube-ra, alapos munkát végeztem. Sebaj, tévé marad, új hibajegy, és várunk. Ugye a törvény szerint 15 napra kell törekedniük, mindenki érti, mit is jelent a törekvés, sokaknak itt véget érnek a vonatkozó szabályok, pedig van még. Egy ngm rendelet előírja, hogy amennyiben az üzletben nem tudják megmondani, az igényem, (javítás vagy csere) teljesíthető-e, azaz vagy meg se vizsgálják, vagy nem tudják megállapítani a javíthatóságot, úgy 5 napon belül annak a terméknek szakember elé kell kerülnie, annak a szakembernek meg kell állapítania a hibát, majd annak a hibának, és az alkatrész beszerezhetőségének függvényében nyilatkozniuk kell, azaz értesíteniük kell engem, tudják-e az igényt teljesíteni. Namost az 5 nap nem véletlen, hogy tudna bárki a 15 napra törekedni úgy, hogy 8-10 nap múlva még nem látta szerelő a terméket? Sehogy, ezért van az 5 nap. Namost az alza szépen csendben volt a 6. napon is, gondolták, majd megint pontosan- precízen a 14. napon küldenek mailt, és ülhetnek a dolgon, mert hát ugye ők törekednek. Namost a 6. nap végén kaptak szépen egy mailt a törvényi hivatkozásról, a kötelezettségül elmulasztásáról, a súlyos szerződésszegő magatartásra hivatkozva a szerződéstől (a vásárlástól) elállásról, majd mindezt jogszerű eljárás kilátásba helyezésének lehetőségével, mint panaszkönyv, békéltető testület, stb stb megfejeltem. 2 napig gondolkodtam, majd jött a levél, hogy visszaadják a készülék árát. És ennyi. Nem volt más lehetőségük, és bizony tetszik vagy sem, így működik.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79172) almafa42 válasza Fogachi (#79157) üzenetére


almafa42
aktív tag

Már tavaly kifutó volt, a J a 2021-es széria. Ettől még jó tv.

(#79173) Vismajor01 válasza Rick4 (#79171) üzenetére


Vismajor01
addikt

Azért az elállás és a hibás készülék bejelentése az tökre nem ugyanaz.

Ha elállsz a vásárlástól, akkor neked biztosítani kell hogy a termék sértetlen, és lehetőleg a csomagolása is meglegyen, bár ez nem feltétel.

Amennyiben a készülék hibás, akkor jótállási igényt kell bejelenteni.

Elvégre ha valami rejtett hibája van akkor te csak visszaviszed 14 napos elállással(ami amúgy 28) és hagyod hogy újra eladják valami szerencsétlennek "kicsomagolt" néven? Pont az ilyenek miatt szívás bontott cuccot venni akár alzáról akár máshonnan. Én csak az olyan cuccokat viszem vissze 14 napos elállással amik nem tetszenek, de tökéletesen jól működnek. Ha volt olyan ami hibásan érkezett v bármi akkor jótállási igényt jelentettem be, és ez szívás persze, de ez a helyes módja.

Persze van olyan üzletág, pl LIDL ahol azonnal visszaveszik akkor is ha hibás, nem szaroznak vele, ráadásul nem 14 napig hanem 3 hónapig. De átlagban nem ez a jellemző

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79174) Rick4 válasza Vismajor01 (#79173) üzenetére


Rick4
félisten

Persze, hogy nem ugyanaz, ezért volt másik opció.
Ha 3 napon belül cserét kért volna, akkor a törvény szerint az eladó nem hivatkozhatott volna semmire, egy ugyanolyan terméket kellett volna adniuk, és pont.
Ha hibás, kap egy csereterméket, semmiféle jótállási igényt nem kell bejelenteni, mert nem a jótállást akarja igénybe venni, hanem a törvény adta 3 napos csere lehetőségét.
Ha van videoja, nem kell semmit se magyaráznia, bármennyi nap is telt el a kiszállítás óta. Ha ezekkel nem foglalkozott, és nem élt a jogaival és a lehetőségeivel, akkor még mindig van a 14 napos visszaküldés, aminek lehet kb 5 ezer forintos költsége, második útnak ez a minimális veszteség úgy gondolom bele kell férjen.
Abba ne menjünk bele, hogy ez etikus-e, és hogy lehet kivitelezni, az elmulasztott lehetőségről volt szó!
Én nagyon kevés dolgot küldök vissza, talán évi 1-et, pláne azért, mert minden videoval van kibontva, azaz már a kezdetek kezdetén kiderülne, bármi van a termékkel.
Ha egy készülék visszaérkezik 14 napon belül, azt te se gondolod, hogy úgy adják el a következőnek, hogy nincs 3-4 ember egy ilyen cégnél, aki nem kapcsolja be, nem nézi át a tartozékokat, és nem teszi újra eladható állapotúvá a csomagot és annak tartalmát, tehát kibukni kibukott volna, viszont azt már lehetett volna a visszirányú szállítóra fogni, én pl feladás előtt is videot készítek a működésről, így teljes mértékben védve vagyok bármiféle macerától, problémától, és csak elmélkedem, mit és hogy lehetett volna csinálni, nyilván az első a jó megoldás, a többi már csak egy plusz opció, ami sose lesz olyan jó, mint az első.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79175) hunaqua válasza agy73p (#79168) üzenetére


hunaqua
addikt

Ez a Hitachi sem az a Hitachi. Made in Turkey

SONY 65XE8577----Philips 58PUS8506----TCL 55c635----Onkyo RZ740----Dali Concept 8/6/C/S----HIVI VR8-W----Zgemma H9 Combo----Uclan Ustym 4K Pro----Asus_Tuf-AX5400----Vontar X3 X4----X96 Max+----Tanix_TX3_Max----Tanix W2---Raspberry Pi

(#79176) AlyrArkhon válasza agy73p (#79168) üzenetére


AlyrArkhon
senior tag

Ez is Hitachi is Vestel, az 'okosrendszer' gyenge, lassú, nem frissül, sír egy boxért maga mellé. És persze még csak nem is FHD. Ha csak és kizárólag eseti tévének veszed, akkor elmegy, de tartok tőle, hogy lehet jobb választást találni.

Redmi Note8,11/Band4,8/watch3a/Xiaomi S10

(#79177) agy73p válasza AlyrArkhon (#79176) üzenetére


agy73p
senior tag

KÖszi Neked is és Hunaqua-nak is.
Akkor mi a best buy úgy 70-ért? Jelenleg UPC van coaxon a szülőknél.
De van internet is.

(#79178) AlyrArkhon válasza agy73p (#79177) üzenetére


AlyrArkhon
senior tag

Ebben a méretben/sávban már nehéz best buyt mondani szerintem, azért is nem záporoznak a válaszok, ha én lennék a kereső, a korábbi tapasztalataimmal (hitachi, starlight, orion nemokos) talán a hivatalos androidTV miatt a KIVI-t járnám körül. (Ukrán/amerikai vonal)

Redmi Note8,11/Band4,8/watch3a/Xiaomi S10

(#79179) hunaqua válasza agy73p (#79177) üzenetére


hunaqua
addikt

A TCL-nek is van Androidos cucca 60 körül.

"A TCL 32S5200 televízió szintén Direct LED háttérvilágítású VA panellel rendelkezik"

Illetve a Sharp-nak is ,de az már 70 fölött van. Az a Sharp sem teljesen az ami volt,mert már ott is a Foxconn a tulajdonos,de ott még elvileg van némi beleszólása a fejlesztésekben a "Sharp"-nak.

[ Szerkesztve ]

SONY 65XE8577----Philips 58PUS8506----TCL 55c635----Onkyo RZ740----Dali Concept 8/6/C/S----HIVI VR8-W----Zgemma H9 Combo----Uclan Ustym 4K Pro----Asus_Tuf-AX5400----Vontar X3 X4----X96 Max+----Tanix_TX3_Max----Tanix W2---Raspberry Pi

(#79180) hanti


hanti
senior tag

Sziasztok, tudna valaki segítséget adni, hogy milyen TV app-ok vannak Androidra, nem találtam más fórumot.

(#79181) GejzaR válasza Rick4 (#79171) üzenetére


GejzaR
tag

OFF-ba rakom, de azért folytassuk, mert hátha mást is érdekel.

3 nap cseregarancia:
Ennek hogyan kéne működni? Kihozták, aznap kibontottam, és már küldtem is a reklamációs igényt a honlapon és cserét kértem. Ezután jött az, amit már leírtam, további fényképek, stb után befogadták a reklamációt és árp. 28-án elvitték. Végül kicserélik, de az ügyintézés 2023.04.17-től elvileg május 5-ig tart, most kaptam emailt, hogy addigra szállítják ki a cserét. Nem értem, hogy én itt mit tehettem volna, hogy ez gyorsabban menjen?
Ez max úgy működhet gyorsan, hogy üzletben veszed és viszed vissza, kéred az újat. De kiszállítással ez sajna elhúzódik, vagy valami titkot tényleg nem tudok :F

14 napos elállás:
Szerintem ennek semmi köze az én ügyemhez, mert azért "álltam el" mert a termék használhatatlan volt, nem azért mert nem tetszett, stb...

Ez a videózás egyébként jó ötlet, bár nekem sem azzal volt a bajom, hogy nem tudtam ledokumentálni a kárt, hanem, hogy miután lefotóztam amiket kértek, jött még 2 kör, hogy még erről meg aztán arról küldjek több képet. Ezt a videó sem tudta volna megoldani, mert közeli képek is kellettek mindenféle címkéről meg EAN számról, sérült csomagolásról, stb. Ez igazából csak azért volt bosszantó, mert mindig visszacsomagoltam aztán bonthattam újra ki, ami egy nagy TV-vel nem olyan könnyű.

Amit leírtál esetet, az már egy 3 hónapos használt termék garanciális próblémájáról szólt, szerintem ez megint egy új kategória, de tanulságos volt, köszi.

(#79182) agy73p válasza hunaqua (#79179) üzenetére


agy73p
senior tag

Nézem őket, köszönöm-

(#79183) AlyrArkhon válasza hanti (#79180) üzenetére


AlyrArkhon
senior tag

Szerintem a Kodi, és ennek magyar kiegészítői az érdekesek, [ezt] a fórumot tudom javasolni, főleg az összefoglalót.

Redmi Note8,11/Band4,8/watch3a/Xiaomi S10

(#79184) Exquisito válasza hanti (#79180) üzenetére


Exquisito
csendes tag

Google Play, van már külön tv fül is. Androidos tv-n meg alap.

(#79185) Rick4 válasza GejzaR (#79181) üzenetére


Rick4
félisten

Vonatkozó törvény: [link]

Eleve onnan indul a sztori, hogy ez a 3 munkanapos dolog tulajdonképp jótállás, azaz a jótállásra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá, első rész a szállítás kérdése:

6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

azaz bármi van, amikor az a jótállás körébe tartozik, az eladó, pontosabban vállalkozás felel a termék szállításáért egy bizonyos méret fölött.

A törvény szerint a birtokba adás napján indul a termék garanciája is, azaz megrendeled csütörtökön este, pénteken szállítják, hétfőn vinnék, de te nem vagy otthon, átrakatod szerdára, és mivel a futárszolgálat kikézbesítése leellenőrizhető, a garipapír kezdeti dátuma is csak és kizárólag szerdával indulhat, tehát a 3 nap is, meg a 14 nap is innen indul.

(2) * A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

És akkor a lényeg: a 72 óra, csakis arra az esetre vonatkozik, ha a termék hibás, tehát nem az, hogy nem jó a talp árnyalata, vagy a káva nem megy a fal színéhez, csak ha hibás.
Itt az ezt taglaló rész:
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Azaz megjön, kibontod, jelzed, hogy sérült, és jöhetnek egy új készülékkel, a törvény nem ad másik lehetőséget, nincs vagy vagy, nincs és, nincs nyitva hagyott kérdés. Nyilván a futárszolgálat is megtehetné, hogy segítenek kibontani, közben csinálnak 3 fotót, de erre nem szoktak időt fordítani. Nyilván lehet magyarázkodni, a video, mint írtam, tök jó nem csak ilyen, minden esetre, ma pl két db ford kisteherautó tető műanyag dugó jött, azokat is videoztam.

Mindezekkel azért vagyok tisztában, mert én munkaidőben a másik oldalon állok, azaz én szállítok termékeket. Mivel olyan dolgok is jönnek, amik törtkenyek (autó szélvédő) vagy túlméretesek (pl váltó) ezért saját futárom szállítja ki, és úgy jön el, hogy az átadott termék le van fotózva, sok esetben minden kibontva, egymás mellé pakolva, és akkor sem a darabszám, sem más nem lehet kérdéses, ezzel én magamat is bebiztosítom, nem lesz próbálkozó, hogy de törötten hozta a futár. Itt a fotó, látod? Ja, tényleg..
Itt van pl egy 2021 decemberi szélvédőről a kép.

Ember nem volt ott csak két melós, le lett szépen rakva, azóta se szólt, hogy figyelj már, törötten hoztátok..

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79186) hanti válasza AlyrArkhon (#79183) üzenetére


hanti
senior tag

Köszi, nézem! :R

(#79187) GejzaR válasza Rick4 (#79185) üzenetére


GejzaR
tag

Ez azért még mindig nem világos:
"Azaz megjön, kibontod, jelzed, hogy sérült, és jöhetnek egy új készülékkel, a törvény nem ad másik lehetőséget, nincs vagy vagy, nincs és, nincs nyitva hagyott kérdés."

Tehát, amint jelzem, hogy sérült már küldeniük kellett volna a cserét? Mert ez esetemben egyáltalán nem így zajlott, először megbizonyosodtak róla, hogy valóban sérült (képek), utána visszaszállították, megnézték és utána írták jóvá a vásárlást, majd az új megrendelést.... A telefonban többször is elmondták, hogy sajnos ez a menete, addig nem tudnak újat küldeni, amíg ez a procedúra le nem zajlik. Akkor át lettem finoman szólva verve?

(#79188) Faith válasza GejzaR (#79187) üzenetére


Faith
aktív tag

Nekem az MM-ben volt legutóbb egy 3 napon belüli sérült kijelzős történet. Visszavittem és utána 5 munkanap volt mire mire végül levásárolhattam az árát.
Ők is ellenőrzik, hogy nem te tettél-e benne kárt stb.
Videóm nekem is volt azonban arra annyi volt a válasz, hogy simán vissza is csomagolhattam mielőtt "újra" kibontottam volna így nekik mindenképp ellenőrizniük kell.

(#79189) hanti válasza Exquisito (#79184) üzenetére


hanti
senior tag

Köszi, akkor már abban is tudnál segíteni melyik app az amelyiken tudok magyar TV adásokat nézni, úgy hogy nincs lehetőség vezetékes internetre és csak a mobil Voda használható.
Az ITT/OTT TV használhatatlan most tesztelem a SWEET.TV-t, a Yettel már nem megy csak saját hálózaton, a Play-n a legtöbb nálunk nem elérhető.

(#79190) Exquisito válasza hanti (#79189) üzenetére


Exquisito
csendes tag

Fogalmam sincs, én telekomos vagyok és a tvgo nem telepíthető. A Kodiban nincs ilyen kiegészítő?

(#79191) Kiskutya válasza Vismajor01 (#79167) üzenetére


Kiskutya
veterán

Az kis tcl táv az egyik legjobb használhatóság szempontból. Nekem volt már sok vezérlőm de ez volt az egyik legjobb! Nyilván nem a dizájnra célzok mert abban tényleg nem nagy szám. A tcl után örület volt a hisense távhoz hozzászokni. Pedig ez is igényes full fém de a használhatóság....

[ Szerkesztve ]

hmm...

(#79192) Vismajor01 válasza Kiskutya (#79191) üzenetére


Vismajor01
addikt

Fentebb linkeltem a samsungot. Felhasználásában ugyanaz de design az sokkal jobb meg hát tölthető

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#79193) Kiskutya válasza Vismajor01 (#79192) üzenetére


Kiskutya
veterán

Láttam de még nem volt a kezembe. A tcl meg igen. Ezzel csak azt akartam írni hogy szerintem nagyon jó az a kis tcl még ha nem is a legszebb!

[ Szerkesztve ]

hmm...

(#79194) amstorm válasza hanti (#79189) üzenetére


amstorm
aktív tag

ha előfizetésesre gondolsz akkor a direct one is működhet [link]

[ Szerkesztve ]

Efficiency is clever laziness.

(#79195) Saccco válasza Kiskutya (#79191) üzenetére


Saccco
nagyúr

Nagy kár, hogy már nem az jár a tv-k mellé.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#79196) Kiskutya válasza Saccco (#79195) üzenetére


Kiskutya
veterán

Az új kicsi nem jó?

hmm...

(#79197) Saccco válasza Kiskutya (#79196) üzenetére


Saccco
nagyúr

Jó az, de nem kicsi. :DDD
A hangerőgombok és a D-pad között van egy Home gomb is, amit előszeretettel nyomkodok hang helyett... :))

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#79198) Rick4 válasza GejzaR (#79187) üzenetére


Rick4
félisten

Nem írja a törvény, csak azt, hogy cserélniük kell, hogy ezt miként bonyolítják, szerintem nincs egységes megoldás, a logika diktálná azt, hogy kaptak fotót, megnézik, küldik a cserét és egy füst alatt hozzák a hibásat.
Amennyiben 4-kor veszel egy tévét, hazaviszed, kibontod, és sérült, csíkos, be se kapcsol, vagy bármi van, visszaviszed, és jelzed, adják a másikat. Távolságfüggő, hogy ezt futárszolgálattal hogy lehet lebonyolítani.
Ha megoldották, és cserélték, akkor nincs gond, a végeredmény ugyanaz.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#79199) Kiskutya válasza Saccco (#79197) üzenetére


Kiskutya
veterán

Ne tudd meg én mennyit szenvedtem a hisense vezérlővel és még most sem az igazi. Pedig szebb igényesebb de szar használni!

hmm...

(#79200) bigrob


bigrob
őstag

Sziasztok!

Szinte biztos hogy hülyeség amit akarok, előre is elnézést! :DDD

PC-hez monitor helyett gondolkozom egy 4k TV-n 40-42" környékén, ha szeretnék FPS multi játékokkal játszani, 120Hz vagy fölötti képfrissítést és lehetőleg minél alacsonyabb válaszidőt azt meg lehet oldani kb 200k körül?
Van valami értelmes oldal ahol lehet szűrni képfrissítéssel? Eddig bárhol néztem sehol sem találtam...
Vagy felejtsem el és vegyek 2k monitort és használjam még pár évig? :)

Amit eddig találtam:
PHILIPS 43PUS8807/12 43" - 220k

Köszi!

[ Szerkesztve ]

Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  Milyen TV-t vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.