Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz GejzaR #79181 üzenetére

    Vonatkozó törvény: [link]

    Eleve onnan indul a sztori, hogy ez a 3 munkanapos dolog tulajdonképp jótállás, azaz a jótállásra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá, első rész a szállítás kérdése:

    6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
    (2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

    azaz bármi van, amikor az a jótállás körébe tartozik, az eladó, pontosabban vállalkozás felel a termék szállításáért egy bizonyos méret fölött.

    A törvény szerint a birtokba adás napján indul a termék garanciája is, azaz megrendeled csütörtökön este, pénteken szállítják, hétfőn vinnék, de te nem vagy otthon, átrakatod szerdára, és mivel a futárszolgálat kikézbesítése leellenőrizhető, a garipapír kezdeti dátuma is csak és kizárólag szerdával indulhat, tehát a 3 nap is, meg a 14 nap is innen indul.

    (2) * A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

    És akkor a lényeg: a 72 óra, csakis arra az esetre vonatkozik, ha a termék hibás, tehát nem az, hogy nem jó a talp árnyalata, vagy a káva nem megy a fal színéhez, csak ha hibás.
    Itt az ezt taglaló rész:
    7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    Azaz megjön, kibontod, jelzed, hogy sérült, és jöhetnek egy új készülékkel, a törvény nem ad másik lehetőséget, nincs vagy vagy, nincs és, nincs nyitva hagyott kérdés. Nyilván a futárszolgálat is megtehetné, hogy segítenek kibontani, közben csinálnak 3 fotót, de erre nem szoktak időt fordítani. Nyilván lehet magyarázkodni, a video, mint írtam, tök jó nem csak ilyen, minden esetre, ma pl két db ford kisteherautó tető műanyag dugó jött, azokat is videoztam.

    Mindezekkel azért vagyok tisztában, mert én munkaidőben a másik oldalon állok, azaz én szállítok termékeket. Mivel olyan dolgok is jönnek, amik törtkenyek (autó szélvédő) vagy túlméretesek (pl váltó) ezért saját futárom szállítja ki, és úgy jön el, hogy az átadott termék le van fotózva, sok esetben minden kibontva, egymás mellé pakolva, és akkor sem a darabszám, sem más nem lehet kérdéses, ezzel én magamat is bebiztosítom, nem lesz próbálkozó, hogy de törötten hozta a futár. Itt a fotó, látod? Ja, tényleg..
    Itt van pl egy 2021 decemberi szélvédőről a kép.

    Ember nem volt ott csak két melós, le lett szépen rakva, azóta se szólt, hogy figyelj már, törötten hoztátok..

    49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés