Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#50201) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Önvezető

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#50202) dh66e válasza tibcsiworld (#50200) üzenetére


dh66e
veterán

Szomorú. :(((

Ki tudja,sok jóra nem számítok. :(

(#50203) Lauda válasza philoxenia (#50201) üzenetére


Lauda
félisten

Köszi a linket! Ez egy nagy probléma az önvezető autókkal és szerintem ez később is meg fog maradni. Hogy milyen súllyal azt nem tudni, de teljesen ezeket a problémákat kiküszöbölni azt gondolom nem lehet. Eleve egy kamera/szenzor stb érzékeli a dolgokat (ez lehet párás, koszos, hibás stb), utána az adatokat értékeli a számítógép. Ezek a programok lehetnek hibásak, vírusosak, fagyhat az egész szar, zárlatos lehet, feltörhetik stb. Miután kikotyvasztott valami a kamera/szenzorképből, hoz döntést/eket, amik megint ez alapján a program/ok alapján történnek. Hogy aztán ebből az egészből mi sül ki, az sok minden függvénye. Látható ebből az esetből is, hogy mennyi hiba lehet a rendszerben. Lehet durvának tűnik a gondolat, de egy ilyen autót a megfelelő programokkal (pl arcfelsimerő) felvértezve simán lehet használni konkrét személyek, vagy embercsoportok (nők, férfiak stb) elleni merényletekhez. :U

(#50204) Mr.Csizmás válasza Lauda (#50203) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

önellenőrző rendszerek, párhuzamosított és független kötésben. pl. az űrkutatásban 4-5 számítógép egymástól függetlenül végzi a számításokat (röppályára mondjuk), és ha egy eltérő, akkor azt kizárja az adott ciklusra.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50205) maajsz válasza Lauda (#50203) üzenetére


maajsz
senior tag

A valós önvezető autó még gyerekcipőben jár. Ennek ellenére sokkal biztonságosabb lenne a közlekedés ha kivennénk az emberi faktort belőle, mert lássuk be a balesetek 99% az ember f@sságából' adódik. Egy ugyanaz az analógia mint az ezer km-re vetített balesetek száma repülőn vs közúton. Persze ha egy repülő lezuhan, eltérítik sokkal nagyobb hírverést kap világszerte (az önvezető autó okozta baleset ma még ugyanilyen), miközben abban a pillanatban ezrek halnak meg az utakon, aminek a 90%-át nem is hallod vissza a híradóban.
Ha szigorúan objektíven statisztikákat nézünk, mikor eljut ténylegesen használható szintre az önvezetés szerintem töredékére csökken a balesetek száma.

(#50206) MasterMark válasza philoxenia (#50201) üzenetére


MasterMark
titán

Semmi újat nem ír, mint a rövid összefoglaló előzetes eredmény, amit már vagy háromszor kitárgyaltunk.

Switch Tax

(#50207) Lauda válasza maajsz (#50205) üzenetére


Lauda
félisten

Igen ez szerintem is így van. A balesetek mondhatni 99%-a emberi döntés, kresz szabály megsértése miatt következik be. A maradék a műszaki hibák, rosszullét, ilyesmik. Ha már váltunk, akkor azt gondolom váltsunk jobbra. Ez a baleset is borszaztóan primitív dolog miatt történt. Azért az ember ilyet igen ritkán csinál (szándékosan nem írtam, hogy soha, mert biztos előfordul néha egy egy eset), tehát hogy el sem tudja dönteni mi az, majd tököl és még nem tudja mit cselekedjen. A közúti balesetek nagy része a gyorshajtás, szabálytalan előzés, elsőbbség meg nem adása stb. miatt történik, ami nézhetjük úgy is, hogy szándékos cselekedet, a szabályok szándékos megszegésének következménye. Tehát nem egy beazonosítási és/vagy döntésképtelenségi hiba. Persze ha meg a másik oldalt nézzük, ezek a balesetek is az ember primitív gondolkodásának következményei, mert semmi mást nem kellett volna tennie, csak betartani a szabályokat és nem történik baleset.

[ Szerkesztve ]

(#50208) kerxy


kerxy
senior tag

Itt pedig a videós se semmi, nem érzékeltem, hogy nagyon lassított volna: https://youtu.be/sEYeg0tdSKw

(#50210) Lauda válasza kerxy (#50209) üzenetére


Lauda
félisten

Én azt gondolom szabályos. A rendőrautós esetben még a rendőrség is arra jutott, hogy szabályosan haladt volna el mellette jobbról a kamerázó autós. Vagy ott a NFM értelmezése 2015-ből. Érdekes a kresz professzor másra jutott.

Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlop alakult ki.

Ilyet sehol nem ír a kresz, eleve keverik a dolgokat.

-----------------------------------

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Mivel eleve a jobb oldali sávban ért oda, tehát nem váltott sávot, ezért nem minősül az elhaladása előzésnek, emiatt szabályos.

[ Szerkesztve ]

(#50211) tyielow válasza kerxy (#50209) üzenetére


tyielow
aktív tag

https://kreszklub.hu/premium/most-akkor-elozes--vagy-sem-/
ezt a linket elmentettem múltkor ,egyszer elolvasom

Én személy szerint így csak az M7-esen szoktam hazafele a 3 sávoson, mert az összes mazsola a középsőben szüttyög.

Amúgy ilyen sor kb. akkor szokott a belsőben kialakulni, mikor dugó van a pályán és 80-110-zel lehet csak haladni. Olyankor jönnek az ilyen sumakerek jobbról általában. Na meg az M1-en fix az ilyen :D

YouTube: toty1ka

(#50212) szebe válasza tyielow (#50211) üzenetére


szebe
őstag

M7-esen nyáron rendszeres az ilyen sor. Mazsola elkezdi előzni a kamiont szigorúan max 110-es tempóval, majd amikor befejezné az előzést, feltűnik a látóhatárban a következő, ezért inkább marad belül. Közben pedig megjelennek a sebességhatáron (vagy felette) közlekedők egyre többen.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#50213) updog válasza kerxy (#50209) üzenetére


updog
senior tag

WTF, ezt így hogy?

Nekem leszállt a lila köd amikor olvastam a takaroggyáakülsősávba-cikket (azt hiszem) a totalcaron, de Itt b+ teljesen jogos lenne ezt kijelenteni (ha ugyanazok a szabályok érvényesek itt is).

Egész más tészta pl. M3-on Miskolc felé péntekenként kb. Hatvanig ugye nagyjából folyamatos a torlódás, (meg vasárnap is visszafelé), kifejezetten ki szoktam szúrni és figyelni 1-2 proletárt, akik minden sávot IS használva furakodnak előre, mintha úgy éreznék hogy 40-60km/h körüli tempóban folyamatosan váltogatva a sávokat és kitúrva a maga előtt lévő 8-13.000 autót majd ők kicselezik a dugót... na velük szoktam iránytól függően Hatvan vagy Bp. határában összetalálkozni úgy, hogy én végig békésen gurultam a külsőben, ő meg (remélhetőleg) agyvérzést kapott addigra :DDD

Egyébként tipikus ilyenkor, hogy mindenki pofátlankodik a belsőbe, hogy majd ők hamarabb jönnek ki a torlódásból és nyilván a külsőben mi sokkal egyenletesebben tudunk emiatt haladni, hiszen innen csak fogynak a parasztok :DDD

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#50214) mephi666 válasza updog (#50213) üzenetére


mephi666
nagyúr

...kb mint amikor látom, hogy külsőben kamion 90-el, belsőben kamion 91-el, külsőben jó nagy placc a kamion mögött... ilyenkor szépen kimegyek, tartom a kényelmes követésit és figyelem tükörből, ahogy a belsőben agyvérzéshatáron állnak egyre többen egymás seggében :DDD amikor tisztul a terep, megindulok én is mögöttük, de nem rizikózom a ráfutásos koccanás esélyét (és igazából nem is veszítek az egésszel sok időt)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#50215) Lauda válasza tyielow (#50211) üzenetére


Lauda
félisten

Érdekes, hogy pl a kerékpáros résznél hivatkozik rá, hogy x dolog nincs leírva a kreszben, majd később ő is kijelent olyat, ami szintén nincs leírva, de mint tényt kezeli.

Azt gondolom a jelenlegi kresz alapján nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy szabályos-e vagy sem az említett példa. Az egyik oldal így értelmez, a másik úgy. Na ez így nem jó. A jogszabálynak egyértelműnek kellene lennie. Ha a rendőrség és az nfm is más levezetést alkalmaz, mint egy kresz-el foglalkozó szakember, akkor ott valami nem stimmel.

[ Szerkesztve ]

(#50216) Mr.Csizmás válasza Lauda (#50215) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

ha annyi forintom lenne, mint ahány fos, hiányos forgalomtechnikát láttam...na akkor gazdaggá tenném a topicot :U

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50217) Lauda válasza Mr.Csizmás (#50216) üzenetére


Lauda
félisten

Azért kíváncsi lennék a disznó is milyen alapon sétálgat a belső sávban....

:W

;] :P

(#50218) samujózsi válasza Lauda (#50217) üzenetére


samujózsi
tag

Én csak a képet láttam. Arra tippelnék, nyitott hátsó ajtóval szállították, pirosat kaptak, az ajtó meg teljesen kinyílt, a disznó meg szó szerint lelépett. :)

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#50219) syberia válasza philoxenia (#50201) üzenetére


syberia
veterán

Majd ha elterjednek az önizélővezető járgányok, kinek a kijét szidhatom, ha el találna ütni egy, mondjuk kerékpározás közben? :))

(#50217) Lauda: Én arra lennék kíváncsi, hogy a malacka sofőrje miért nem tartotta be a jobbra tartási kötelezettségét. Szerintem jogosan háborodott fel, én is kiszálltam volna. Ja, elakadásjelző villogó sem ég, ebbű baj lesz.... ;]

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#50220) Ryder62


Ryder62
őstag

Napi WTF moment:

Ebben a pillanatban jöttem át a zebrán, egy főúton, és egy kivilágítatlan kocsi jött a távolból. Elég messze volt még, átértem bőven elötte, de a sötétben élég nehezen lehetett kivenni, hogy ott bizony jön valami.

A yard volt az. Rend kedves éber őrei aki este, sötétben példát mutatva világítás nélkül közlekednek.

(#50221) NoLF válasza Ryder62 (#50220) üzenetére


NoLF
addikt

én tuti betelefonáltam volna hozzájuk, hogy az egyik járőr műszaki problémával küzd, rendszáma xyz123, tartózkodási helye az elmúlt percekben zyx

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#50222) Lauda


Lauda
félisten

(#50223) philoxenia válasza syberia (#50219) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Bárki követ el bármit, bárkinek a bárkijét szidhatod, csak ne itt tedd! ;) ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#50224) Lauda


Lauda
félisten

Nem szaroznak a németek azért: [Börtön járhat Németországban a baleseteket fotózóknak]

Mondjuk érthető. Amúgy is óriási a forgalom, a baleseteknél hatalmas torlódások szoktak kialakulni és akkor még ezt lassítják sokan a fotózással/videózással...

(#50225) syberia válasza Lauda (#50224) üzenetére


syberia
veterán

Láttam egy riportban, amikor a német rendőr a balesetet fotózónak megmondja a magáét. Szólt a nagy darab sofőrnek, hogy jöjjön vele, nézze meg közelről hogy mi történt a halálos kimenetelű tragédiánál. De akkor már elment a kedve, az idiótának a várható látnivalótól. A bírság sem maradt el a végén számára.

https://howbad.info/

(#50226) Pickit3


Pickit3
aktív tag

[link] Vótmá'?

(#50227) syberia válasza Pickit3 (#50226) üzenetére


syberia
veterán

Erről egy ausztriai kocsikázás jut eszembe, bár ott 80 km/h körüli tempónál nem tudtam ilyen éles kitérőt tenni. Kora este volt, az őz jobbról érkezett nagyon gyorsan, a jobbra enyhén kanyarodó, erdővel határolt főúton Egy rövid, de hirtelen jobbra-kormánymozdulattal sikerült elkerülnöm, de így is szinte oldalba kapta a lökhárító bal első fele. Ha nyomtam volna egy satuféket abban a szituációban, lehet hogy a túlsó árokban landolok. No ABS, no ESP. :DDD

https://howbad.info/

(#50228) Lauda


Lauda
félisten

Gyönyörű ez a mentős eset megint: https://tenyek.hu/TENYEK/311613_tenyek-teljes-adas-2019.-november-17.-vasarnap.html (első riport)

Elszállt mint a győzelmi zászló, a sofőr meg nincs bekötve, kirepül a kocsiból... :U Nem is értem komolyan, úgy röpköd a mentővel, hogy be sincs kötve? :F

[ Szerkesztve ]

(#50230) dh66e válasza tyielow (#50229) üzenetére


dh66e
veterán

Ne is, majd mi ontjuk a híreket. :D
Ne húzz újjat a Tátrával.

(#50231) Pickit3 válasza dh66e (#50230) üzenetére


Pickit3
aktív tag

Kicsit jobb felbontásban :P

(#50232) syberia válasza dh66e (#50230) üzenetére


syberia
veterán

A közlekedési tábla, személyiségi jogai védelmében van kikockázva.Tényleg fájhat, ha belemegy a sárga villamos, az ember szemébe! :DDD

https://howbad.info/

(#50233) Lauda válasza dh66e (#50230) üzenetére


Lauda
félisten

Hibátlanul megoldotta. Remélem más nem sérült meg.

[ Szerkesztve ]

(#50234) Mr.Csizmás válasza Lauda (#50233) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

50-50 sajnos.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50235) dh66e válasza Mr.Csizmás (#50234) üzenetére


dh66e
veterán

Persze a vili is belecsúszott a pirosba,de azért ez a baleset elkerülhető lett volna.
Gondolom kap a vill vezető egy kis pihit vagy fel is mondanak neki ilyenkor?

(#50236) Mr.Csizmás válasza dh66e (#50235) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

változó, vagy kiskönyv, vagy udvarmester lesz, vagy x óra megvonás (azaz nincs pótlék/prémium)

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50237) dh66e válasza Mr.Csizmás (#50236) üzenetére


dh66e
veterán

Értem köszi.
Azt a videó alapján ti tudjátok hogy mennyire volt már neki tilos?
Remélem senki nem sérült meg a villamoson mert azért azt lehet látni hogy bólintottak az emberek.

(#50238) Lauda válasza Mr.Csizmás (#50234) üzenetére


Lauda
félisten

Ez hogy jön ki nálad 50-50-re? A citröen szabálytalanul hajtott be az átjáróba, ez amit biztosan tudunk.

[ Szerkesztve ]

(#50239) Mr.Csizmás válasza dh66e (#50237) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

Elotte van egy masik atjaro, +lassujel, nagyon ki kell szamolni, ha egy huzasban akarsz vegigerni szabad jelzessel a ket megallo kozott. Na itt nem jott ki a kolleganak a matek.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50240) Mr.Csizmás válasza Lauda (#50238) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

-> kiuritesi ido

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50241) brd válasza dh66e (#50180) üzenetére


brd
nagyúr

Na most azt képzeld el, hogy ezek vezetnek is.

The only real valuable thing is intuition.

(#50242) brd válasza Lauda (#50115) üzenetére


brd
nagyúr

"Ezeknek a baleseteknek közel felét a sebesség nem megfelelő alkalmazása okozta."

Nahát, látszik, hogy ez nem a tipikus csúsztatásos rendőrségi megfogalmazás, ez így teljesen korrekt.

The only real valuable thing is intuition.

(#50243) philoxenia válasza brd (#50242) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A balesetek száz százalékát az okozza, hogy valaki rosszkor volt, rossz helyen. Minél nagyobb a sebesség, az idő annál rövidebb. Tehát a túl lassan haladás a legtöbb esetben az ok.... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#50244) dh66e válasza Mr.Csizmás (#50239) üzenetére


dh66e
veterán

:R
Ezt egyébként a rendőrség vizsgálja vagy a BKK-s balesetvizsgáló?

(#50245) Mr.Csizmás válasza dh66e (#50244) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

rendőrség, bkv belső vizsgálat (mivel ő dolgozójuk), illetve sokszor a BKK is (mint szolgáltatás megrendelő) is végezhet vizsgálatot.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#50246) dh66e válasza Mr.Csizmás (#50245) üzenetére


dh66e
veterán

Mindent tudok. :R

(#50247) Lauda válasza Mr.Csizmás (#50240) üzenetére


Lauda
félisten

:R ;) Valószínű a villamosvezetőt is előveszik, kíváncsi leszek mi lesz ennek a vége, már ha megtudunk egyáltalán valamit belőle. A citröenes szerintem azért problémás, mert eleve úgy hajtott be a kereszteződésbe, hogy még sárga volt a lámpa (ilyenkor nem teheti meg azt, amit zöld-sárgán). A sárga lámpa számára itt csak a forgalom irányának változását jelenti, nem azt, hogy behajthat a kereszteződésbe, plusz a villamos már ott volt.

[ Szerkesztve ]

(#50248) samujózsi válasza Lauda (#50247) üzenetére


samujózsi
tag

Nem, a Citroën még piroson indult el. Nézd meg alaposan! Már mozog az autó, amikor bekapcsol a sárga. Ő egyértelműen hibás.
A villamos vezetője csak valószínűleg.

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#50249) patomi


patomi
őstag

Reggel jövök melóba, stop tábla, megállok. Barom meg villog mögöttem. Kiszálltam megkérdezni látja e milyen tábla van ott? Aszongya látja, akkor mondom minek feszkózol. Ezután mentünk tovább.
Érdemes volt kapkodnia.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#50250) dh66e válasza patomi (#50249) üzenetére


dh66e
veterán

Ilyenekre kiszálsz?Minek?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.