- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gerner1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
BaLee
addikt
válasz
sirarcheer #20599 üzenetére
Mivel még mindenhol pre-order, mert nem jelent meg így még nagyon nincs választási lehetőség. Segway központi oldal ahogy nézem ide nem szállít, ha a Dhagate-n megjelenik onnan lehet rendelni nyugodtan az bevált.
Itthon pedig az Alzánál biztos lesz, már kint is van 280 ezres áron de még nem elérhető.
-
BaLee
addikt
válasz
sirarcheer #20596 üzenetére
Én, ha most akarnék rollert venni biztosan ezt az F2 Pro-t választanám.
Kintről a Pro változat 220ezer körül van (600€ a Segway oldalon). Mondjuk nyakamat rátenném, hogy itthon min. 300 körül indul majd de egy idő után csak beáll az ára. -
Peaceliker
addikt
Zero 10x nél nem nagyon olvastam halott akkuról (hacsak el nem áztatták), szóval nem hiszem, hogy újra kell építeni.
De szedd szét és cella csoportonként tudsz mérni, egyből látod majd mizu. Ha esetleg megvan a sérült cella inkább cserélném, mint egy jó pakkot hagyjak veszniDe mesélj majd mi lett a vége, érdekel
-
sirarcheer
senior tag
válasz
asuspc96 #20589 üzenetére
Esetleg még ez?:
Segway Ninebot F2
Idei roller, május-júniusban jönnek az első szállítmányok. -
BaLee
addikt
-
DigitXT
félisten
14 cellacsoport lesz benne, nem 7: ahány soros kapcsolat van, ezeken mérhető a feszültség egyesével, sima multiméterrel.
További bontás, vagy meglehetősen spéci mérőműszer nélkül nem tudod a párhuzamos cellák állapotát felmérni, de ha nagy gebasz van, az világít az eltérő feszültségekből. Ad absurdum mérhetsz 0V-ot is, akkor ott rövidzárlat volt. Használt cellákat csereberélni nem jó ómen. Ha még csak párhuzamosan lennének, az hagyján, de amikor sorosan vannak kötve, ott az eltérő kapacitás nagyon gyorsan kinyírja a balance-ot, hiszen az áram azonos. A BMS valamennyit tud segíteni, de nagyon nagy különbségeket nem fog tudni helyreállítani. Ugyanezen okból nem jó ötlet új cellát rakni a régi, rossz helyére, mert annak meg nagyobb lesz a kapacitása.
A 2000 km nem sok, főleg, ha egy nagy rollerről van szó, valószínűbb, hogy nem (csak) a cellák adták fel a harcot, hanem valami triviális mechanikai gond van (pl. nikkelszalag törés). Esetleg BMS hiba... Mérni kell.
Ha teljesen szétbontod a pakkot, egyesével persze tesztelhetők a cellák kapacitásra, de sok idő. Nagyon. (98 cella, és mondjuk négyesével tudod tesztelni, egy átlagos töltővel: több napos szarakodás.
Ráadásul ismeretlen, esetleg hibás cellát nem is jó ómen magára hagyni a töltőben. Aztán ha kiderül, hogy mind szuper, akkor még mindig ott van a köszörűlgetés, hogy utána újra tudd hegeszteni: macera, na... Nem azt mondom, hogy ha rengeteg időd van, ne csináld, de ha új akku kell, akkor új cellákból sokal könnyebb. Tapasztalat.
)
A 21700 jó ötlet (nekem is olyan a nagy pakk, a képen balra fent), viszont ha adott rollerbe 7 cm hely van magasságra, akkor nem fog beférni, hiszen csak a cella olyan magas, és akkor még nincs rajta a távtartó, a nikkel, a szigetelés. Szóval azért végig kell gondolni, hogyan fog elférni, mielőtt belevágsz. Nekem pl. a vége az lett, hogy meg kellett hosszabbítanom a vázat, mert ugye 16s9p-t építettem 40T-ből, csak direkt keskeny, hosszú formában. (Elméletileg így 315A-t tud (35Ax9), a BMS 320A, de gyakorlatilag sosem fogom ~150A-nél jobban nyüstölni. Így is esik a feszültség... Egyrészt a cellák belső ellenállásán, amivel nem lehet mit kezdeni, másrészt a nikkelszalagon, amit még meg lehet tuningolni, mondjuk újabb réteggel, vagy éppen rézfóliával. Utóbbi van tervben... 0.2 mm tiszta nikkelt amúgy már nem triviális hegeszteni. Rezet meg kvázi lehetetlen, csak nikkel-szendvicsben működik.
A pakkod szép
Ugyan, kifejezetten össze-vissza van hegesztve.Persze jó okkal, mert bizony több réteg nikkel ment rá (sajnos csak nikkelezett acél, kénytelen voltam vele), és ha már így alakult, nem akartam, hogy egymás fölé essen több hegesztési pont.
Szerk: lehetséges különböző kapacitású akkukat párhuzamosan kötni, bár nem ideális: egymást fogják tölteni nagy terhelés után... Amúgy persze a BMS-ek megoldják, ha nem túl nagy ez a kiegyenlítő áram. (Jó esetben a belső ellenállás arányában terhelődnek, és töltődnek, de ilyenkor már az eltérő vezeték hossz is tud különbséget okozni. Külön tölteni véletlenül sem: ha nagy a feszültség különbség, és úgy dugod össze őket, az durva áramokat indukál. Azonos feszültségen kell összekapcsolni őket, utána mint egy nagyobb pakk viselkednek, nem kell szétbontani, újra csatlakoztatni, semmi.)
-
Ayg0
senior tag
válasz
DigitXT #20591 üzenetére
Világos, akkor szétbontom a 7(?) csoportot, és méregetek. Gondolom ha valamelyik nem megfelelő, akkor azt darabokra, és egyenként kapjanak egy teljesítménymérést.
Egy kb 2000km-es akkuba szabad/érdemes új, azonos típusú/paraméterű cellával pótolni a hibásat, vagy bukta ez a csoport, és a teljesítménye?
Ha azt mondod elég a 10A, és végül teljesen újraépítem, én valószinűleg LG INR21700-M50LT-ből teszem, mert ~5000mAh-t, és 1000 töltési ciklust írnak rá. Vagy ugrok egy nagyot, és Molicel INR21700-P45B. : )
Apropó, ha új telep lesz, a régit külsőként, valamilyen T csatlakozóval biztonságosan hozzá lehet csatlakoztatni? Tölteni a kapacitáskülönbség miatt gondolom külön kell, vagy BMS-ek megoldják?A pakkod szép, tiszta munka!
-
DigitXT
félisten
Szerintem pont ide tartozik. Ha elektromos roller a járgány, akkor pláne.
Szét kell kapni az akkut, és végig mérni cellacsoportonként, hogy most hogy áll... A feltöltődést valóban akadályozhatja BMS hiba (is), de lehet egy (jól!) működő védelem közbeszólása is, mert mondjuk vannak halott cellák, és ezt érzékeli.
Mérés (hibafeltárás) nélkül semmilyen pót alkatrészt nem érdemes megvásárolni. Lehetséges, hogy csak el van pattanva a nikkelszalag (tipikus), vagy leszakadt egy balance vezeték, stb. (Ezek a bontás során szemrevételezéssel kideríthetők...)
A cellák nem csak a kapacitás növelése érdekében vannak párhuzamosan, ezeken az áramerősség eloszlik. Tehát az 1000W motor, amikor épp "csak" 1000W-ot ad le (és mondjuk 80% hatásfokon dolgozik) 1250W-ot kér az akkuból. Ha 52V éppen a feszültség, akkor ez 24A. Egy darab cellát ez azonnal kinyírna, tiszta sor, viszont van 7 db párhuzamosan, tehát cellánként 3.43A folyik, ami sima liba. Dupla motor esetén ugyanakkor 6.86A, ami még mindig belefér. Ha feltesszük, hogy abszolút csúcsban beránt(ana) motoronként 2000W-ot a gép, akkor már túlterhelnénk az akkut. Ezt a BMS nem tudja szabályozni: csak a vezérlőn múlik, hol húzza meg a határt. Ha nincsenek összehangolva, akkor egy ilyen túláramra a BMS-nek kutya kötelessége levágni a pakkot, elkerülendő a gyors tűzijátékot.
Ha össze vannak hangolva, akkor nem lesz soha túláram. A vezérlő mondjuk 25A-es, tehát az elméleti csúcsteljesítménye 1470W (58.8V esetén), természetesen gyakorlatilag esik a feszültség, ez amúgy bőven jó egy 1000W motor mellé... Lehet 30A is, még akkor is belefér az akku abszolút maximumába: 2 x 30A < 70A
Ui: a magam részéről éppen egy 16s6p pakkot építgetek: Samsung 35E cellákból hivatalosan 48A-t kell tudjon, de valójában ezek jobban bírják, mint az LG, tehát 60A-re méretezem (BMS korlátja is), miközben tudom, hogy 30A vezérlő megy rá: biztosan elégedett lesz vele a leendő tulaj, nem fog beszakadni a feszültség.
Szerk: a feszültséges kérdést még nem láttam az imént. Ha 14s az akku, akkor az 58.8V töltővel töltsd. Az 54.6V nem fogja teljesen feltölteni. (Mondjuk hazavágni se fogja elméletileg, csak nem igazán optimális megoldás. Az 52V pakk ugye 14s, ha ez van ráírva, nem teljesen világos, miért volt hozzá 48V, azaz 13s töltő.
) Együtt ne használd őket, nem tesz jót a kisebb töltőnek, ha a végfeszültsége fölé hajszolja a nagyobb. De majd kijavítanak nálam hozzáértőbbek. Én csak azonos töltőkkel való párhuzamos töltést teszteltem, az működik rendesen, elő szokott fordulni gyárilag is, nagyobb rollerek esetén. Szerk: ill. nem teljesen azonosak...
-
Ayg0
senior tag
Sziasztok!
Nem biztos, hogy pont ide tartozik, de remélem ki sem lóg a témakörből... Szeretném leszögezni, hogy számomra új a téma, csak az elmúlt napokban olvasottak/tanultak alapján következtetek, ergo kéretik nem leszedni a fejem, ha hülyeséget írok!
Tehát... Adott egy elektrononyos járgány, 2db 1000W teljesítményűnek mondott motorral szerelve, melyet a feliratok alapján 52V fesz mellett ad le. Ezeket egy 23Ah-s, 18650-es LG MH1 cellákból álló, 14s7p kiszerelésűnek számolt telep látja el naftával, amit fizikai mérete alapján egy ismeretlen, noname, vélhetően passzív BMS terelgetett eddig a tavaszig, amikor is már csak hálózatra kötve lehet éleltet lehelni a masinába. Alapocska tudásom alapján arra gyanakszom, hogy néhány erősen gyengélkedő cella akadályozza a telepet, hogy fel tudjon töltődni. Mielőtt barkácsolni, vagy teljesen új telepet kezdenék építeni, gondoltam beszerzek egy JK BD6A17S8P BMS-t, hát ha tud kezdeni (balansz) valamit kezdeni a gyenge láncszemekkel, és megúsznám a nagyobb kiadást.
Az első kérdésem ide kapcsolódik, hogy van létjogosultsága ennek az elképzelésemnek, vagy zsákutca, és pénzkidobás?
A második az átfolyó áramerősség és cellák élettartamával kapcsolatos: az előbb említett cellatípus CDR értéke 10A, és csak az egyik motorra visszaosztott peak áramerősség is közel 2x, a kettőé pedig 4x nagyobb ennél. Ergo jól értem, hogy ez egy 'jólvanezelidulezzelis' típusú, költséghatékony megoldás, és normál esetben ennél 2,5-4x magasabb CDR értékű cella lenne a megfelelő az optimális élettartam eléréséhez, vagy tényleg jó ez így ahogy megcsinálták, csak nem értettem meg valamit?
Harmadik... Két félét, egy 54,6V-os, és egy 58,8V-os töltőt mellékelt hozzá a gyártó. Melyik a jó a telephez, vagy mindkettő jó, csak a kisebb nem tudja/lassabban tudja feltölteni a pakkot? Egy töltés során, együtt szabad ezeket használni?A válaszokat előre is köszönöm!
-
asuspc96
senior tag
Helló!
Korábbi hsz-ek javaslatait is figyelembe véve így frissült a lista:
[Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4]
[MS Energy Neutron e10]
[KUGOO G MAX]
[Kugoo Kirin M4 Pro]
[KuKirin G2 MAX]
(a sorrend nem tükröz semmilyen preferenciát)
Ezek alapján melyik lenne a nyerő? -
Koleszár Gergő például.
Bár látom, h egy év alatt is alig lett csak beletéve nagyon kevés km, mégis inkább én is azt javaslom, add el, és vegyél egy nagyobb akksis rollert.
Mi 3, M365 Pro, Pro 2 - ezekben a motor is erősebb, és 25-el tudnak menni 20 helyett. -
PociAti
őstag
Új akkuval + vezérlővel is csak egy tákolt rollernél tartanál.
Ha eladod az Essentialt, és veszel helyette egy másik használt rollert (például Xiaomi Pro-t), akkor se biztos, hogy anyagilag rosszabbul járnál. És akkor normálisan összeépített rollered lenne, nem lenne külsőleg rábiggyesztett akkucsomag rajta. Persze az erősebb motorról se feledkezzünk meg. -
BaLee
addikt
válasz
asuspc96 #20545 üzenetére
Szia!
Egy jótanács egy 105kg-os embertől: a 300W max inkább 350W min legyen, mert a 105 kilós ember felvesz egy hátizsákot és már 110kg, aztán a 250-300W-os rollerek nem nagyon akarnak megindulni alatta, főleg ha még van egy kis emelkedő is. Ha pálcikarollerben gondolkodsz akkor F40E ill D38E legyen a minimum.Szabályzozás meg jó lenne ha megszületne mert én nem tartom ördögtől valónak a 400, 450W-os gépeket sem ha amúgy is gyárilag korlátozva lesz 25km/h-ra. Embert nem ölsz vele max tényleg hihető(bb) lesz a 20-25°-os emelkedő mászási képesség nem 70kg-os emberrel tesztelve...
-
gergo5991
őstag
4599-ről kickstarteren USA ONLY 24% off-al 3499 lesz az inmotion RS
pedig a csoportban igérték hogy konkruenciamentes árat fognak szabni..
hát ha azt nézzük hogy 40ah-s burn-e 2 maxot lehet 3000ért pattintani ali/dh meg társairól, akkor ez a 4599-es teljes ár nagyon, de nagyon nem verhetetlen árban..
azt hittem 3500 lesz az alap ára és majd 2500ba belefér aliról..hiéna kereskedőket már látom 2,3m ft-ért hirdetni MO-on..
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #20565 üzenetére
350W-os motorral 50-55km/h közé gyorsul
És azt el is hiszed, hogy ilyenkor 350W-ot ad le?Ne bomoljatok már...
50-55 km/h az barátok közt is bőven kilowatt fölötti teljesítményt jelent.Van a motoron egy matrica, ami a névleges teljesítmény. Viszont az, hogy mit
ad neki a vezérlő, azt ez nem befolyásolja: ha 700W-ot, akkor 700W-os a gép.
(Ha ettől túlmelegszik a motor, és leég a tekercselés, akkor persze így jártál...
De nem fog, mert ez még nem akkora tuning: duplája már problémás lenne.)
Az, hogy csak 36V nem mond semmit a hegymászó képességéről: egy 36V-os
roller is tud durva, 15% emelkedőn felfelé haladni, akár 15 km/h sebességgel is,
csak áram kell a motornak: akkor is áram kell a motornak, ha 48V-os az akku...
Ráadásul ceteris paribus pontosan ugyanannyi fázisáram: ha van a vezérlőben
limiter rá, akkor pont semmit nem jelent ilyenkor, hogy 36V, vagy 48V az akku...
Ugyanúgy fog elindulni a roller. Ha nincs limiter, akkor lesz kis tempónál is jobb.Vegyük észre, hogy a vezérlő "energiaátalakítóként" működik (power converter):
a kimenő energia (a veszteségektől eltekintve) egyezik a bemenő energiával.
Nem termel hozzá, értelemszerűen. A veszteséget meg elfűti. Azért melegszik.Viszont a motor 15 km/h-nál kisebb feszültséget igényel, mint végsebességen,
tehát értelemszerűen ilyenkor a fázisáram jóval nagyobb lesz... A fázisáramból
jön a nyomaték, nem az akku áramból. Hasonlítsd össze ezt a két rendszert...
A konkrét beállítás azt mutatja, hogy csak azért, mert a 36V-os roller 30A-re el
van engedve (a fázisáram korlát mindkettőnél 50A), gyorsabb az emelkedőn.Nyilván abból indultál ki, hogy áramot azt nem tudsz növelni, csak feszültséget:
ez nyilvánvalóan nem igaz, ez egy vezérlő paraméter, s néha programozható is!
Megsütni a vezérlőt pedig a fázisáram eleresztésével lehet legkönnyebben.
Ha méri és korlátozza, akkor az akkuáram korlát kitolásával erősebb lesz a vas
nagyjából biztonságosan. Ha nem méri, nem korlátozza, akkor is erősebb lesz,
viszont kontrollálatlan mértékben, tehát sokkal könnyebben lehet kinyúvasztani:
én pl. 11A vezérlőből csináltam 30A-t. Ment, mint a meszes, csak néha leégett.Ui: ha hosszú emelkedőn akarsz nagy terheléssel menni, oda nem is 48V kell,
hanem dupla motoros átalakítás, hogy ne süljön meg a motor. Sőt, mivel ekkor
nagyobb sebesség érhető el felfelé, ahol jobb hatásfokkal üzemel a motor, már
csak emiatt is kevésbé melegszik.Megjegyzem ha (valamikor) törvényileg is
beszabályozzák, hogy mi mehet, hol, milyen papírral, akkor egy 48V átalakítás
(tuning) is bukó lesz, ahogy az autódra se rakhatsz pl. saját szakálladra turbót.
Hiába nem cseréltél motort! A rollered sokkal nagyobb teljesítményű lett attól...Megfordítva: lehet venni egy névleg(!) 1200W motort ugyanahhoz a vezérlő/akku
pároshoz, csak éppen simán lehet, hogy pontosan ugyanúgy fog vele menni. -
#01110937
törölt tag
Alakulnak a szabályok reollernél...
Gondolom árak nem változtak... -
maxxenergie
senior tag
Sziasztok!
Főleg 10 éves gyerkőcnek és asszonynak (vegyesen használnák) keresek rollert. Keret maximum 150.000 Ft lenne ezek közül melyik a nyerő mivel néha én is használnám előny lenne minnél nagyobb kerék (tömörgumi ahogy néztem előnyösebb) és 120KG terhelhetőség. Főleg sík terepen menne és heti 20-30 KM-t maximum tehát semmi extra nem kell. Tartós masszív legyen minél kevesebb típushibával mechanikai hibalehetőséggel amik már ezteknél esetleg kiderültek !
Ezeket néztem :
- KUGOO M2 PRO /140.000 Ft cca../
- Sencor SCOOTER ONE 2020 /125..000 Ft /NÁLAM EZ A NYERŐ EDDIG/
- BEDLEM PRO 2+ 10.4Ah /most akcióban 130.000 Ft VAGY EZ A NYERŐ !
- Aerium AOVO PRO /145.000 fT/
- Kugoo Kirin S1 Pro /140.000 Ft/
Esetleg más alternatíva
Nyilván szempont az is Alkalmazása jó legyen illetvfe azt se tudom elektromos fékes utolsó előny van sem...
Előre is köszönöm a véleményeket javaslatokat !
-
HUNShon
csendes újonc
Sziasztok!
Munkába járásra szeretnék elektromos rollert venni, Budapesten belül, többnyire bringaútra (1 emelkedővel a Könyves Kálmán körúton).
75kg vagyok, málhával együtt is max 80kg-ot kell elvinnie.
A nagy hatótáv nem fontos, napi kb 15km (7km az iroda, ott tudom tölteni), meg esetleg egy kis kitérő a boltig..
A TIER-es élmény alapján 25km/h végsebesség elég (de nem baj ha tud többet biztonságos terepen)
Szeretném, ha nem lenne túl nehéz, hogy BKK-ra is felugorhassak vele (20 kilós vassal azért nem élmény buszozni)Láttam két rollert a joroller.hu oldalon, amik elég jó áron lennének, és ránézésre tudják azt, amit én elvárnék:
BEDLEM PRO 2+ 10.4Ah
[link]
AOVO EW6 ES80
[link]Mi a véleményetek róluk?
Nem ismerem egyik márkát sem, és mivel közlekedési eszközről van szó, azért tartok kicsit az anyagminőségtől..
Ha nem jók, mit ajánlanátok inkább a fentiek alapján?Köszönöm a segítséget!
-
Gardaai
senior tag
válasz
Thunderzolee #20565 üzenetére
Elég butaság lenne, ha végsebességre kategorizálnák.
Hogy nézne ki pl. az autóknál az ilyen kategorizálás. Átírási/biztosítási... költség attól függ, hányas sebesség fokozatban megyek (ez határozza meg a végsebességet mint ahogy rollereknél is lehet trükközni ez alapján)?
A rendőrt nem kell madárnak nézni, ha egy tuning verdát átnéznek, hogy full gyári, egy 40-60 kilós dögöt biztos bekajálnak, hogy 25 a vége. -
ggeleven
őstag
válasz
sirarcheer #20571 üzenetére
Az általad linkelt oldalon is pont az írják:
Shipment date: 31 May 2023 -
sirarcheer
senior tag
válasz
Thunderzolee #20570 üzenetére
Közben megtaláltam a segway facebook oldalát és ott május végére ígérik az első szállítmányt.
-
válasz
sirarcheer #20569 üzenetére
Ezek még új rollerek, hamarosan kaphatóak lesznek.
Ezért nincs még belőle máshol. -
-
evo87
őstag
válasz
Thunderzolee #20564 üzenetére
Az új F2 széria Alzánál már kapható.
-
sirarcheer
senior tag
válasz
Thunderzolee #20564 üzenetére
Köszi az ajánlást az F2 Pro tetszik.
itthon nem találtam raktáron erről helyről érdemes rendelni ? Ingyen szállítanak, de a fórumon nem találtam róla infót.
https://www.voltes.eu/products/segway-ninebot-kickscooter-f2-pro -
válasz
asuspc96 #20563 üzenetére
Ez elektronos kerékpárokra vonatkozik, ott nem is kell nagyobb motor, a rásegitéshez az is elég.
Az ilyen cikkek többnyire az e-bikeok 300W-jából merítik ezt a számot, meg a megszólaltatott "szakértők" is. Ennyit a felkészültségükről, a témához való rálátásukról. :/
Más hasonló cikkekben meg 350W-ról írnak már.De németeknél, osztrákoknál se ezek lettek a teljesitménykorlátok (600Watt).
Meg értelme sincs sok a teljesítmény korlátnak. 48V-ra átépítve az eredeti 350W-os motorral 50-55km/h közé gyorsul a G30-am, (merülő akksival is 45 körül haladok), szóval ha a jogalkotónak egy kiskapu létrehozása a cél, akkor csak nyugodtan írjon bele ilyen értelmetlen korlátot.
-
válasz
sirarcheer #20561 üzenetére
A Tier nem megy fel ott?
Akkor a Pro 4, és a G30 se fog. Ezek csak 36V-os rendszerűek, 350W-os motorokkal, Tier, Lime ezeknél nagyobb teljesitményű.G30 egyébként mechanikusan elbír nagyobb súlyt, a motorerő miatt írnak rá 100kilót, egyszerűen ezek a kisebb motorok nem bírnak nagy súlyt mozgatni, pláne emelkedőn felfelé, ezért van a súly korlát többnyire.
Újabb Segway rollerek esetleg?
F2 plus, F2 Pro?
Még nem nagyon kaphatók, túl újak. -
asuspc96
senior tag
válasz
Thunderzolee #20560 üzenetére
Helló,
Pl ebben a cikkben is írják:
[link]
2023 februári cikk...Összegezve tehát: az olyan jármű, amely nem képes önállóan emberi erővel haladni, vagy képes, de 300 wattnál nagyobb teljesítményű motor hajtja, az már legalább segédmotoros kerékpárnak minősül. A segédmotoros kerékpárra kötelező felelősségbiztosítást kell kötni, vezetői engedéllyel és bukósisakkal vezethető. Így leginkább a segédmotor szabályozásához közelít az e-roller vezetése, de ez sem tűnik még teljesen kiforrottnak.
-
bigdady
nagyúr
válasz
Thunderzolee #20559 üzenetére
Köszi. Napi 14km-re kéne és tèlen nem kell.
Ennél olcsóbb ár értek arányú? Xiaomi esential milyen? Az 140e körül van. -
sirarcheer
senior tag
Sziasztok!
115kg-hoz keresek rollert ami képes lenne felvinni egy 15% emelkedőn.
Tier rollerben nem tudom milyen motor van, de full töltötten sem tudott felvinni rásegítés (lábbal hajtás) nélkül.
Visszaolvasva a Xiaomi Pro 4-es bírná a súlyomat, jó vétel ez vagy tudtok más típust ajánlani?
A G30 MAX tetszik de csak 100k terhelhető. -
válasz
asuspc96 #20545 üzenetére
Hol olvastál 300Wattot?
Elég régi hsz-ok lehettek.
Inkább 350 az a 300, de a legutóbbi kiszivárgott hírekben (mikor legutoljára arról cikkeztek, h már Látár János asztalán van a tervezet), szóval abban csak 25km/h sebességmegkötés volt, teljesitményről szó sem volt.
Amúgy is életszerűtlen, h ezt beleírják, mivel emelkedőkre nem mennek fel a túl kicsi teljesitményű rollerek; miközben 500W-os rollert simán ki lehet adni gyárilag 25km/h-ra lekorlátozva.Sztem ne ez alapján válassz rollert.
Amiket kinéztél, egyébként jó választás mind.
De ekkora súlyhoz nem hátrány az F40/D38 sem.
Egy hsz-al feljebb írtam használt árakat.Sokan hirdetnek Hardveraprón is rendszeresen alig használt rollereket kevés km-el, kevés töltési ciklussal, sokszor még évekig tartó garanciával, akár a dobozával együtt.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezik, néhányszáz km az semmi, ugyanígy néhánytíz töltési ciklus az semmi.Ittasan sztem ne vezessünk rollert, maradjunk a biciklinél, bár én azt se engedném.
G30 DHGateről még kimaradt, ez a legnagyobb, és jelenleg a legjobb ár/érték arányú. Ilyen magas embernek jobb egy nagyobb roller magasabb kormánnyal, nagy trepnivel.
-
válasz
bigdady #20544 üzenetére
A G30 DHGateről a legjobb ár/érték arányú.
Ennél olcsóbbak csak a használt rollerek.
Mi 3: 130-150ezer
Pro 2: 150-170ezer
F30, F40: 150-170ezer
D28, D38: 130-150ezerMekkora hatotáv kellene?
Iskolában akárcsak egy biciklit, ezt is le lehet zárni. Kamerák vannak a tárolóknál? Meg kell kérdezni a sulit ve lehet-e vinni, télen nem árt ha fűtött helyen van, plusz bentről nehezebb ellopni.
Jogositvány egyikre sem kell, és ha lesz is szabályzás, teljesitmény korlát nem lesz benne, inkább csak max 25-el tudjon menni a roller, afelett kell majd jogsi.
-
válasz
bigdady #20544 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km (max 20km/h)
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 45km (10"-os)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim) -
Somatom
veterán
válasz
gergo5991 #20555 üzenetére
Az eltérő büntetés szerintem sincs rendben. A németeknél a közlekedésbiztonsággal indokolják a szigort. Sztem reális, hogy semmilyen járművet se lehessen olyan szer befolyása alatt vezetni, ami csökkentheti a járművezetői képességet. Írom ezt úgy, hogy nem vagyok absztinens és bizonyos drogokkal kapcsolatos hozzáállásom is nyitott a hazai szabályozáshoz képest.
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #20554 üzenetére
autósuliban ugy oktatták nekünk, hogy az autó az egyben fegyver is.. ilyen szempontból rendben van ha autóval ittas valaki elveszik a jogsit, de roller és ittasság miatt elvenni? akinek nincs jogsija attól mit vesznek el? németeknél bemernék vállalni ezügyben egy diszkriminációs pert, hogy csak attól veszik el akinek van
, és szerintem esély is lenne nyerni
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #20553 üzenetére
Méghozzá gépi erővel hajtott jármű. Ez különbözteti meg a kerékpártól. Ez a hazai eset nem egyedi.
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #20551 üzenetére
Ezt a következtetést, hogy "különválasztják a villanyrollert a kerékpártól" miből szűrted le?
Szó se volt róla.
Jelenleg a KRESZ szerint nincs is olyan kategória, hogy villanyroller. Kerékpár pedig van.Az ügy első két fokon emiatt bukott el.
"Mindkét bíróság “bűncselekmény hiányában”, pontosan ugyanarra hivatkozva mentette fel a férfit, eszerint az ittas járművezetéshez ittas járművezető és jármű kell egyszerre. Márpedig szerintük az elektromos meghajtású roller nem jármű. Ha nincs jármű, nincs ittas járművezetés. "És ezt a hibás érvelést tudták sikerrel megtámadni.
Tehát az elektromos roller is jármű.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Beszámítás! Apple Mac Mini 2018 i7 32GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest