Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szia!
Alapvetően ilyenkor vissza kellene kérned a terméket a kiskertől és a gyártóval magad gariztatni azt. Így még a postaköltséget kifizetve is olcsóbban kijönnél, mintha vennél egy újat.
Itt viszont az az eset lépett fel, hogy jótállási időn belül a kiskerhez már csak a pénz érkezett vissza, a nagykernél vagy valamelyik disztribútornál "eltűnt" a termék (nyilván nem tűnt el, csak eladják másnak azt, amit a gyártó visszaküldött, így a haszont ők kapják meg).
Annó megkérdeztem erről a helyzetről egy ügyvédet, aki megerősített abban, amit korábban is írtam itt a topikban: jótállási ügyben fogyasztói szerződéstől csak a vevő állhat el. Nincs olyan jótállási rendezési mód, hogy pénzvisszafizetés. Ez a fogyasztói szerződéstől való elállás, az elállást pedig a jog csak akkor engedi meg, ha ennek adottak a feltételei, pl. az egyik fél a szerződésben vállalt feltételeit nem tudja/akarja teljesíteni (javítás vagy csere). Szóval ezt csak a vevő kérheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.
A te esetedben, mivel nagy valószínűséggel a terméket már nem tudja visszaadni a kisker, kártérítési pert tudsz indítani, a jogszerűtlen elállás miatt, de ez több év is lehet és a perköltséget is neked kell megelőlegezned, így ezt nem tudom javasolni, viszont azt megpróbálhatod, hogy megírod a boltnak, hogy köszönöd szépen, de te nem szeretnél elállni a szerződéstől, így inkább a terméket szeretnéd visszakérni és magad gariztatni. Esetleg egy ügyvédet is megbízhatsz x ezerért, aki egy ír egy szépen megfogalmazott jogi levelet a boltnak. Nyilván ez is idő és pénz, neked kell eldönteni, hogy mit vállasz be a +23e többletköltség miatt...
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot