Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8601) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Ezért van az, hogy én annyit látok az autóból, hogy négy kerék, kormány, a többi varázslat :)

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8602) kcsa válasza kovacsroli (#8599) üzenetére


kcsa
veterán

Ha sebességben van, és kuplung felengedve, akkor igen.

De a vontató jármű sofőrje nem lesz boldog :D (motorfék ugye)

[ Szerkesztve ]

(#8603) kovacsroli válasza kcsa (#8600) üzenetére


kovacsroli
senior tag

Dugattyú akarom mondani.

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#8604) kovacsroli válasza kcsa (#8602) üzenetére


kovacsroli
senior tag

Akkor üresben van, ezt nem vettem számításba (facepalm). Akkor így már értem. Azt hiszem :)

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#8605) westcoastog


westcoastog
veterán

Mi van itt emberek.. :DDD

(#8606) kcsa válasza DeFranco (#8591) üzenetére


kcsa
veterán

Közben géphez értem: szóval valódi korom két dologtól képződhet: elégetetlen üzemanyag, vagy olaj. Amíg kevés, és szemmel nem, vagy alig észlelhetően fogy az olaj, normálisnak mondható. "előfordul" kategória.

(#8607) cappa72


cappa72
nagyúr

Sziasztok!

S-max (2010, tehát még az első kiadás vége) esetén nem megy a klíma.
Azt sikerült kideríteni, hogy a kompreszzor oké.
A motovezérléstől nincs indítójek a relé felé. Ha átkötöm a a relé-kontaktot (nem a vezérlési, hanem a kapcsolási oldalon), akkor a kompresszor elindul, és szépen hűt a klíma.
Tehát valahol a vezérlőkomputer hibájára gyanakszok. Autovill megnézte, a klíma bekapcsoló gomb hatására megjelenik az, hogy be akarja kapcsolni, aztán mivel a relé nem húz be, ezért 10-20 másodperc múlva megjelenik a hibajel, hogy nincs a indulás (a konkrét szakszóra nem emlékszem).
Ennél az S-maxnál vajon hol lehet ez a szerkezet (ez a PCM egyébiránt?). Rossz nyelvek szerint valamelyik kontakt elengedhetett, amit fel lehetne frissíteni némi forrasztással.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#8608) kcsa válasza cappa72 (#8607) üzenetére


kcsa
veterán

PCM a motorvezérlés lenne. EATC a klímavezérlő (legalábbis ez volt régebben, aztán Smaxnál nemtudom).

(#8609) DeFranco válasza kcsa (#8606) üzenetére


DeFranco
nagyúr

szép lassan kopott el kb. a nívó feléig az olaj, az kb. 3, max. 4 deci 10k alatt.

egyszer tankoltam valami falusi mobil petrol kútról benzint, úgy emlékszem azóta csinálja, de lehet csak véletlen egybeesés, mindenesetre jó lenne valahogy utánajárni. előtte lukoil benzint tankoltam, azzal semmi gond nem volt, most áttértem aviára ismerős tanácsára.

tudok valamit kezdeni ezzel? tudom valahogy tesztelni, hogy mi lehet a gond? általában 70-80%-ig járom ki a tankot, és aztán tankolok volt vagy 3-5 tankolásom a mobilos tankolás óta, annak ki kellett volna már futnia.

(#8610) DeFranco válasza westcoastog (#8605) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ha lejtmenetben lejössz a tátrából lábféken, akkor kapsz egy kupont az első szervízbe ahol rácsatolnak egy fél literes pet palackot az égéstérre, így felpimpelve a motort 500 köbcentivel, és bónuszként amíg a szevízben áll az autó nem is rohad (kivéve ha a szervíz földúton van és sokat használják)

(#8611) SzlobiG válasza kcsa (#8600) üzenetére


SzlobiG
félisten

Témánál vagyunk. :D

[ Szerkesztve ]

(#8612) westcoastog válasza DeFranco (#8610) üzenetére


westcoastog
veterán

Micsoda ajánlat. :DDD

(#8613) Dj Sügi válasza westcoastog (#8605) üzenetére


Dj Sügi
őstag

Háború. :DD

                          🚗 FORD - First On Race Day 🚗

(#8614) DeFranco válasza westcoastog (#8612) üzenetére


DeFranco
nagyúr

nem mindegy, hogy motorfék vagy fake motor ;]

(#8615) darvinya válasza kcsa (#8598) üzenetére


darvinya
titán

Ezt a motort hívják kuka motornak, ami robbanás nélkül úgy brummog.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8617) westcoastog válasza DeFranco (#8614) üzenetére


westcoastog
veterán

Hű.. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#8618) molnarpeter válasza DeFranco (#8609) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ezek szerint az égés idején keletkezhet a korom. Légszűrő cserét nem kérdezek, de mondjuk élő adat lambda jó lenne esetleg, bár a szonda öregedésével egyre szegényebb a keverék. Esetleg a műszakis károsanyag mérés is rávezethet, ha kormot is tudnak nézni mondjuk euro 6 dízel szintjén. A másik tippem az injektor téma körbejárása lenne, bemérni, illetve tisztítani őket (benzinszűrő helyére bekötős megoldással, Liqui Moly diesel purge benzines megfelelőjével ha van). Aztán lehet más is :D Mindemellett a legegyszerűbb az lenne, ha kijárnád koppra a tankot (Avia), majd teleraknád a bevált üzemanyaggal (Lukoil), plusz lemosnád a kettő között a lököst :D

(#8619) DeFranco válasza molnarpeter (#8618) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Légszűrő cserét nem kérdezek

tavaly májusban volt cserélve, készülök éves szervízbe de még nem jutottam el. ez lehet oka?

(#8620) molnarpeter válasza DeFranco (#8619) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Gondolom nem mentél vele azóta 50 ezret földúton :) Annyiban szólhat bele a keverékképzésbe, hogy egész kicsit kevesebb levegőt kap a motor, de ennek a lambda utána kell korrigáljon (bár annyira nem kéne eltömődjön, hogy kormoljon). Egyelőre maradnék a tankolás próbálnál :)

[ Szerkesztve ]

(#8621) DeFranco válasza molnarpeter (#8620) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ok. ez lesz. köszi.

(#8622) aginor válasza westcoastog (#8560) üzenetére


aginor
addikt

Kinek a Pap, kinek a Papné. ;)
Azért, mert ott már nem ilyen alkatrészárak lesznek.. Könnyen lehervadhat az ember arcáról a mosoly az első nagyszerviznél. :U Amúgy a két literes alap mk3-ak 450-nél kezdődnek, ezek alapján egy normálisabb példány 6-700k lehet.
Találtam két csábító Mondeot Neked: 1, 2. ;)

Klímásra senkinek nincs ötlete?

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#8623) kcsa válasza aginor (#8622) üzenetére


kcsa
veterán

Azért ne lepődjetek meg, ha egy valóban jónak mondható vétel 1m felett van, még benzinesben is :)

[troll] szerk.: vagy eladom az enyémet. De jó ha tudjátok, hogy ma Szentendréről hazafelé jövet a hegyekben sokat használtam a motorféket ;] [/troll]

[ Szerkesztve ]

(#8624) Plazmacucci válasza aginor (#8622) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Kamu kilométerek. Mindig ez van.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8625) westcoastog válasza aginor (#8622) üzenetére


westcoastog
veterán

Nyilván, tisztában vagyok vele hogy olcsóbb nem lesz a szerviz.. :)
Kínálattal is tisztában vagyok, nap mint nap bújom a hahut, már már fanatikusan. :D
St200-220 is nagy kedvenc, nem sok ford van ami nem tetszik.

Tudod, ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is. :)
Szerencsére nem az az ember vagyok aki megvesz egy 5-ös bmw-t aztán meg kamillázik mennyibe kerül egy olajcsere például. :D (Személyes példa, autósboltba bejött a fazon, és azon tanakodtak a boltossal milyen olaj van olcsóbban és mennyi kell a bömösbe. :D )

Ha fenn fogok tudni tartani egy mk3-at akkor azt veszem, ha nem bontószökevényt veszek mint az mk2, akkor nem kell havonta mindig cserélni valamit mert újjá kell építeni az autót. Ha meg betérdel valami cserélünk, plusz bontanak sok mk3-at.

Nem várom az életem vételét 500 alatt. MK2 mondeonál meg escortnál igen. :D

Minimum egy ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#8626) molnarpeter válasza aginor (#8622) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Antarktisz vagy Príma klíma ;)

(#8627) tomiii. válasza darvinya (#8579) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Mi megy itt emberek? :C

Már az Escort témánál is gyanús volt, de te pár alapvető tudásbeli hiányossággal rendelkezel.

Csak egy kérdés: Mióta van robbanás egy autó motorjában? Mármint optimális esetben. :D

Már a karburátorok idejében is volt mágnesszelepes tolóüzemi lekapcsolás és hasonló megoldások.

Nem csak úgy kapcsolgatja a befecskendezést a vezérlő, figyeli a hőmérsékletet is a fojtószelep állásával együtt, meg programozás kérdése, hogy még mit, jobban nem folytam még bele. Így volt már ez 30 éve is.

Annyi megfigyelhető, hogy mivel nincs égés, így hűvösebb a kipufogógáz. Ez pedig váltakozva az égés közbeni meleg gázzal nem tesz jót a katalizátornak nagyon hosszú távon, de hőmérséklet érzékeléssel ugye ez is szabályozható, hogy ne folyamatosan kapcsolja le a befecskendezést.

De motornak mi a fenétől lenne bármi baja? Légyszíves ezt magyarázd meg. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#8628) radi8tor válasza tomiii. (#8627) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Mert visszafelé forog. ;]

⭐ Stella

(#8629) darvinya válasza tomiii. (#8627) üzenetére


darvinya
titán

Mióta van robbanás egy autó motorjában?

Akkor mitől jár?
Tán kihőrcsőgöket raknak bele, s futókereleznek.

Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással.
Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad.
Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt.
A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak.
Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8630) tomiii. válasza darvinya (#8629) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Hát jó esetben nem a robbanástól, hanem az égéstől. Az égés és a robbanás égési frontjának terjedési sebessége között van egy "enyhe" különbség. :DDD Meg az égés, hogy is mondjam, egy fokkal irányíthatóbb, mint a robbanás. :DDD

A másolt szövegeddel pedig ugyanazt mondtad, mint én. :DDD

Fél nappal ezelőtt még hülyeségnek tartottad és el sem tudtad képzelni, hogy mitől foroghat egy motor, ha nincs befecskendezés, most pedig az általunk leírt fogalmakra keresve próbálsz valami igazat keresni magadnak. Nincs azzal baj, ha valaki nem ismer bizonyos dolgokat, de a stílusát attól megválaszthatja.

[ Szerkesztve ]

(#8631) darvinya válasza tomiii. (#8630) üzenetére


darvinya
titán

Akkor égésmotornak hívják szerkezetet, még véletlenül nem robbanómotor.

Ha nincs égés(bocsánat robbanás), nincs forgás sem.
Lendület átadás sebességváltón keresztül, pedig nem ugyanaz.
Nem kerestem semmit egyszerűen kimásoltam szakkönyv kivonatból, ami megjegyzi, hogy új katalizátoros autók már nem rendelkeznek tulajdonsággal.

Kérdésem következő:
Letudod kérni Ford gyártól infókat alvázszám alapján.
(Nem alkatrész üzletről beszélek)

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8632) aero. válasza darvinya (#8631) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Milyen lendület átadás? A forgó kerék hajtja a motort, ~1500-as fordulat felett nincs befecskendezés, nincs fogyasztás, van kenés, mire vagy még kíváncsi? Legalább hárman írták már le neked és még mindig nem fogtad fel. Nagyon rég olvastam ekkora sületlenségeket, de én jól szórakozom. :D

[ Szerkesztve ]

(#8633) darvinya válasza aero. (#8632) üzenetére


darvinya
titán

Tehát mikor ~1500 fordulatnál egyszerűen leáll a motor(csak szuszog, mert levegőt ki/befújja, mint egy kompresszor) és megy magától tovább, s hajta kereket.

Légyszives vegyél ilyen kocsit nekem, mert feltalálták üzemanyagnélküli hajtóegységet.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8634) aero. válasza darvinya (#8633) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Na megpróbálom mégegyszer. Mivel lejtőn ha sebességben gurulsz, a kerék és a motor között közvetlen kapcsolatot létesít a váltó, je? Mikor gyorsulsz, a dugattyú mozgása a főtengelyen keresztül a váltón át eljut a kerekekig. Na, mikor te gurulsz a lejtőn, a keréktől megy ez vissza, forog a féltengely (vagy kardán), az forgatja a váltót, az a főtengelyt = mozog a dugattyú, nincs szükség benzinre, voálá. Ez csak lejtőn lehetséges, mivel létezik egy olyan dolog, hogy gravitáció, de ebbe ne menjünk bele, tehát nincs ingyen benzin.

Kenés ugyanúgy megvan, az olajpupa működik, rendes olajnyomás van előállítva. Nem az égés, hanem a kerék forgatja a motort. Én itt befejeztem.

[ Szerkesztve ]

(#8635) darvinya válasza aero. (#8634) üzenetére


darvinya
titán

Je…akkor még 1x idézem:

Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással.
Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad.
Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt.
A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak.
Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot.

Tehát mivel kevesen járnak katalizátor nélküli kocsikkal, ami a klasszikus „befecskendező”-t jelenti.
Emiatt mikor „motorfék”et használ, van benzin adagolás és robbanás.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8636) tomiii. válasza darvinya (#8631) üzenetére


tomiii.
aktív tag

& (#8635) darvinya

Szerintem te nagyon olvasgass utána a dolgoknak, volt robbanó motor, puskaporral , ennél jobban ne menjünk bele.

A mai motorok helyes megnevezése pedig: belsőégésű motor. tádááá : :U

A kimásolt résznél pedig egy szövegértelmezési problémát szeretnék megjelölni:
" katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét "

Értelemszerűen, ahogy fejlődik a technika, lehet finomítani a dolgon.

A többire meg nem tudok mit mondani, sajnos tényleg fogalmad sincs, hogy működik egy autó.

Viszont, ha felém jársz, szívesen elmutogatom pl a hajtáslánc felépítését egy még normálisan kialakított autónál. Tökéletesen átlátható módszerünk van kifejlesztve ilyen mutogatós célra. :DDD

Amit előszeretettel alkalmazunk is:

Ezzel a két képpel arra akarok utalni, hogy azért néha kapcsolatba szoktam kerülni sebességváltókkal)nyomatékváltókkal, mondhatnám, de letagadnád, hogy nyomaték nem létezik, mert te a sebességeket váltod :DDD ) és hajtásláncokkal, nagy vonalakban tudom, mi-merre...

[ Szerkesztve ]

(#8637) darvinya válasza tomiii. (#8636) üzenetére


darvinya
titán

Rendben.

Akkor folyton így kell használni, mert akkor 1L/100km lesz fogyasztás. :DDD

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8638) Sub-ZeRo


Sub-ZeRo
nagyúr

Gyehekek, há mih vhan itt kéhem! :U

Remélem jön egy modi is takarít, mert eltértünk a topiktól szerintem...

De vicces, amit olvasok, szóval a hülyeség határtalan a motorfékkel kapcsolatban...
Mondom úgy hogy söfőr vagyok és szoktam használni motorféket, kipufogó féket, retardert, intardert...
Köszöni a szerkezet, remekül van. Dízel, turbó, 410 lóerő 460-ra felhúzva... ;] ;]
De ha személyautómat nézzem, az is köszöni, remekül van, (1.6 benzin fóka mk1 kombi) mert ha van benne olaj, a fordulatszám nem árt neki, csak ha nem tiltásig hajtod ugyebár.... ;] ;] ;] ;]

De mindegy is, mindenki használjú úgy a kocsiját, ahogy akarja, csak hülyeséget ne böfögjön be...

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#8639) kcsa válasza darvinya (#8637) üzenetére


kcsa
veterán

Oszt a hegyre hogy jutsz fel, hogy legurítsd? Ja, tényleg, üzemanyaggal.

(#8640) kcsa válasza darvinya (#8635) üzenetére


kcsa
veterán

A könyv amiből idézel, egy majd 50 éves technikát részletez (btw ez igazán jellemző a magyar oktatásra)

Keress rá neten, ne csak magyarul. Pl. :

Additionally, fuel injected engines generally don't use any fuel while engine braking. This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off.

Nyilván fogsz találni egy rakat ehhez hasonló fórumot is, ahol ugyanezt pedzegetik.

(#8641) Sethdobaloah válasza kcsa (#8640) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

szerintem végig lehet menni úgy a középiskolán (+egyetem is, ha nem műszaki), hogy az ember nem tanul a belső égésű motorokról egyáltalán. Jogsi szerzésnél értelemszerűen már nem oktatnak semmi ilyesmit, szóval tadaaaam:
itt az eredmény.
Mondjuk ha legalább filozófiát tanítanának, nem lenne mindenki ennyire magabiztos...

...csak én vagyok helikopter?

(#8642) darvinya válasza kcsa (#8640) üzenetére


darvinya
titán

Ja…2006-os Toyota

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#8643) AMD Power


AMD Power
titán

Valami ilyesmit el tudnék majd képzelni.

Ford Fiesta Fresh

Ez meg ha 2004 évjárat akkor miért facelift utáni a külseje?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#8644) kcsa válasza darvinya (#8642) üzenetére


kcsa
veterán

Szövegre rákeresve nem ezt találtam. Mindegy is, úgyis káros. Egyre kockázatosabb ez a használtautó-vásárlás :(

(#8645) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Kitárgyaltuk vagy nem tárgyaltuk ki a témát? :)

⭐ Stella

(#8646) kcsa válasza radi8tor (#8645) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem nem. Én még várnék egy okleveles gépjárműipari technikust, lehetőleg befecskendezés szakértőt. De most már viccen kívül. (véletlenül a kedvenc szerelőm pont ilyen, hétfőn beszélek vele úgyis, rákérdezek)

(#8647) westcoastog


westcoastog
veterán

Kiégtem attól ami itt van most... :DDD

(#8648) penge111 válasza AMD Power (#8643) üzenetére


penge111
addikt

Lehet olyan mint a Honda Jazz, ott is 2005-től van facelift, de a 2004/11-12 havik között is már vannak ráncfelvarrotak. Múltkor láttad amit itt linkeltem 850k volt 2008-as, kb 3 órát se volt fent az autó. Videó, képek alapján nagyon de nagyon patent volt. De gyanúsan olcsó volt.

[ Szerkesztve ]

PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/

(#8649) radi8tor válasza kcsa (#8646) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szvsz ez autós topikba való téma. Ne ezt a kicsi Ford topikot ömlesszétek el vele. :)

⭐ Stella

(#8650) aginor válasza westcoastog (#8625) üzenetére


aginor
addikt

MK3 nekem nem teszik, így az ST220 sem, de egy kék ST200 kombi.. :C

Használt autónál azért van kockázat, még a legnagyobb alapossággal is futhatsz lyukra. Egy kettős tömegű cca. 200k, de már az alap hozzáállásod is nagyon ígéretes, mivel sokan abban látják a megbízható autót, hogy akkor arra a vétel után már nem is kell költeni. Egyre többet találkozom az "autó használati tárgy" efektussal. Általában ezekre az autókra már csak akkor költenek, ha megállt, karbantartásról, állagmegőrzésről vagy nem is hallottak még, vagy "most nem, de majd jövőre megcsináltatom" a kifogás. Engem meg kiröhögnek, hogy miért csináltatom meg a törött lököst, mikor az autó használati tárgy és így is megy..
Egy szó, mint száz, egy autó minél drágább, annál drágább a fenntartása is, bár nyilván a képlet nem ennyire egyszerű, de alapszabálynak elfogadhatjuk.

Amit linkeltél az szép, de mégy így is kicsit túlárazottnak érzem, de ami jó, azt meg kell fizetni, és nem bánod meg.

AMD Power: csak a fényszórókat cserélték, első-hátsó lökös régi, hátsó lámpa és hűtőrács szintén, belső is. Vagy bemattultak és és csere volt, és akkor mér az új típusra (mivel kb. ugyanannyiba kerül, mint a régi), esetleg törve volt az eleje és akkor kapott új lámpákat.

[ Szerkesztve ]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.