Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Hadeska22: Fiio x Snowsky Tiny - Megoldás a (mesterségesen gerjesztett) problémára
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Pitterix: Gyógytorna
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ny.janos
tag
válasz
bozsozso
#41498
üzenetére
Szia!
Fferi50 megoldása mellett megnézheted a speciális szűrést is.
Haladó szűrés sorozat – Eredmény másik munkalapra
Haladó szűrés sorozat – Joker karakterek, üres vagy kitöltött cellák -
Fferi50
Topikgazda
válasz
bozsozso
#41498
üzenetére
Szia!
Leszűröd a jelenléti munkalapot az E oszlop alapján, ahol nem üres. Ezután a V oszlopot másolod és beilleszted az A3 cellától kezdve.
A Ha függvény is működik, csak akkor maradnak az A oszlopban üres cellák, amiket utána ki kell szűrni és törölni:
A3 cella képlete: =Ha(Jelenléti!E3<>"";Jelenléti!V3;"")
Ezt a képletet végighúzod az A oszlopon lefelé. Majd kijelölöd az egészet - másolás, irányított beillesztés értéket.
Szűröd az A oszlopot üresre, törlöd az üres cellákat, szűrést megszünteted.Mindkettőt gyorsabb megcsinálni, mint leírni.
Üdv.
-
bozsozso
őstag
Sziasztok,
Lenne egy havi jelenléti ívem, aminek "V" oszlopában megtalálhatók a dátumok. Ebből az oszlopból szeretném átmásolni egy másik munkalap "A" oszlopába azokat a dátumokat amelyek az alábbi feltételnek megfelelnek:
-a jelenléti munkalap dátumhoz tartozó "E" oszlopban van adat(pl:V9 dátum E9 adat). Ezt a dátumot kellene a másik munkalap A3 cellától lefelé átrakni, de csak azt ahol "E" oszlopban van valami, teljesen mindegy milyen adat
Vagy ez esélytelen függvénnyel, csak makróval lehet megoldani?
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Az ASH változót definiáld publikusnak a Thisworkbook kódlap elején. (
Public ASH As WorkSheet)
Ezután hivatkozhatsz rá úgy, hogySet Thisworkbook.ASH = Activesheet
Szerintem érdemes lenne még a Workbook_Sheet_Deactivate eseménybe beletenni a következőt:Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)If Sh.Name<>"Output" Then Set ThisWorkbook.ASH=ActiveSheetEnd Sub
(ez szintén a ThisWorkbook kódlapján van).
Így minden munkalap elhagyáskor az ASH változód "emlékezni" fog rá, honnan kerültél az aktív munkalapra.
A helytelen jelszó megadása esetén pedigThisWorkbook.ASH.Activatekell az Msgbox után.Üdv.
-
spe88
senior tag
Attól nem kell tartani, hogy belenéznek a kódba. 3D-konstrukcióval foglalkozunk, ha a kollégáknak csak megemlíted, hogy el kell indítani az Excelt, habzó szájjal esnek le a székről és rohamot imitálnak.
Ezért kell minél egyszerűbbre csinálni, hogy semmit ne kelljen írogatniuk stb.Viszont kipróbáltam a kódot: átugrok az adott fülre kéri is a jelszót, ahogy én azt szeretném viszont látok mögötte mindent ugyanúgy.
A célom az lenne, hogy ne lehessen látni a munkalapot, nem az, hogy ne javíthasson bele valaki.
És a neked ehhez semmi közöd bezárása után bármit tudok amúgy írni a lapra.Valamit gondolom rosszul adtam meg.
Ez a kód (sajnos mást is futtatni kell induláskor)
Private Sub Workbook_Open()
Set ASH = ActiveSheet
Sheets("HELP_DATA").Select
Columns("E:E").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Add Key:=Range("E1"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort
.SetRange Range("E2:E601")
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("HELP_DATA").Select
Columns("G:G").Select
Range("G2").Activate
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Add Key:=Range("G2"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort
.SetRange Range("G2:H601")
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
End With
End Sub
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
'Munkalap aktiválásakor mengnézzük, hogy az új munkalap a védendő-e:
If Sh Is Worksheets("Output") Then
'Ha a védendő, akkor jelszót kérünk:
If InputBox("Jelszó:") = "ezaz" Then
'Ha jó a jelszó, engedjük az aktívvá tételt,
'és elmentjük új aktívként
Set ASH = ActiveSheet
Else
'Ha rossz, akkor:
MsgBox "Ehhez a laphoz Neked semmi közöd!!"
'Visszaállítjuk az előző munkalapot aktívnak:
ASH.Activate
End If
End If
End SubKöszi
-
spe88
senior tag
válasz
Pakliman
#41492
üzenetére
Huh ez nekem kicsit sok. Azt hittem tud ilyet az Excel makrók nélkül.

Ezt nem értem:
"Egy normál modulban létrehozol egy változót, ez fogja tárolni a mindenkori aktuális munkalapot:"
Én nekem az egyik makróm alapból a modulban tárolódik. valószínűleg nem vagyok tisztában az alapokkal.
Szóval a két makrót be tudom copyzni a helyére, de ezt a változós dolgot hol tudom megadni?
köszi
-
Pakliman
tag
Egy lehetséges megoldás (csak a totál kezdő Excel felhasználók ellen jó
):Egy normál modulban létrehozol egy változót, ez fogja tárolni a mindenkori aktuális munkalapot:
Public ASH As WorksheetA Thisworkbook modulban ez (illetve hasonló) legyen:
Private Sub Workbook_Open()
'A munkafüzet megnyitásakor elmentjük az éppen aktuális munkalapot:
Set ASH = ActiveSheet
End Sub
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
'Munkalap aktiválásakor mengnézzük, hogy az új munkalap a védendő-e:
If Sh Is Worksheets("Munka2") Then
'Ha a védendő, akkor jelszót kérünk:
If InputBox("Jelszó:") = "jelszo" Then
'Ha jó a jelszó, engedjük az aktívvá tételt,
'és elmentjük új aktívként
Set ASH = ActiveSheet
Else
'Ha rossz, akkor:
MsgBox "Ehhez a laphoz Neked semmi közöd!!"
'Visszaállítjuk az előző munkalapot aktívnak:
ASH.Activate
End If
End If
End Sub -
spe88
senior tag
Olyat tudok-e csinálni, hogy egy Excel-fül látható marad viszont kattintás után csak akkor látható, ha megadja a user a lapvédelmi jelszót?
Olyat találtam, hogy el lehet hide-olni a fület és csak jelszóval ugrik elő, de az nekem nem jó, a füleket lehessen látni, viszont olvasni csak jelszóval.
Köszönöm
-
lappy
őstag
válasz
modflow
#41486
üzenetére
de még mindig nem tudom mikor mennyi a 100% ez a gond
a példádat teljesen értem, de mi van ha Géza 40 almája lesz a 100% és itt jön a gond hogy egyszer 30 majd 40 el kell számolni így nehéz rá képletet alkotni
a példát tekintve meg egy ha függvénnyel ki tudom számolni de kell egy segédoszlop -
modflow
veterán
Ezt nem értem...
Azt szeretném, hogy:
- ha Géza ad nekem 30 almát, akkor azt 100 % -nak tekintem a játékban
-ha Géza ad nekem 49 almát, akkor azt is 100 %-nak tekintem, mert ez a játékszabály
-ha Géza 15 almát ad, az 50 %Szóval az a lényeg, hogy a számítás végeredmény kisebb vagy egyenlő, mint 100 legyen, és persze 0 a legkevesebb.
Erre szeretnék képletet.
-
MCMLXXXII
tag
Sziasztok!
annyi bugyuta kérdésem lenne ,hogy ha két különböző excel megnyitok, hogy tudom egy más mellet külön ablakban nézegetni egyszerre ?
-
modflow
veterán
A következő kérdésben kérném a segítségeteket.
Adott egy cella, mondjuk A1. Ebben egy érték van ami valaminek a százalékos értéke.
Azt szeretném, hogy ha ide azt számolná az excel, hogy 120, akkor automatikusan vegye le 100-ra. Azaz itt a cellában a maximális érték 100 lehessen.
Ekkor mit kell ide írnom, milyen képletet? -
lappy
őstag
válasz
Doki16
#41477
üzenetére
egy vba
Sub ColorCompanyDuplicates()
'Updateby Extendoffice 20160704
Dim xRg As Range
Dim xTxt As String
Dim xCell As Range
Dim xChar As String
Dim xCellPre As Range
Dim xCIndex As Long
Dim xCol As Collection
Dim I As Long
On Error Resume Next
If ActiveWindow.RangeSelection.Count > 1 Then
xTxt = ActiveWindow.RangeSelection.AddressLocal
Else
xTxt = ActiveSheet.UsedRange.AddressLocal
End If
Set xRg = Application.InputBox("please select the data range:", "Excel", xTxt, , , , , 8)
If xRg Is Nothing Then Exit Sub
xCIndex = 2
Set xCol = New Collection
For Each xCell In xRg
On Error Resume Next
xCol.Add xCell, xCell.Text
If Err.Number = 457 Then
xCIndex = xCIndex + 1
Set xCellPre = xCol(xCell.Text)
If xCellPre.Interior.ColorIndex = xlNone Then xCellPre.Interior.ColorIndex = xCIndex
xCell.Interior.ColorIndex = xCellPre.Interior.ColorIndex
ElseIf Err.Number = 9 Then
MsgBox "Too many duplicate companies!", vbCritical, "Excel"
Exit Sub
End If
On Error GoTo 0
Next
End Sub -
Doki16
addikt
Tudok olyant csinálni Excelben, hogy az ismétlődő cellákat beszínezze? A feltételes formázást ismerem és ott müködik is a dolog. Nekem olyan kellene, hogy munkaszámokat kell bevinnem kézzel egy táblázatba ami mindig más, de ha ismétlődik akkor össze kell őket jelölnöm egy színnel. Az oké, hogy felismeri az azonosokat, de sajnos csak egy fajta színt jelöl hozzájuk. Így hiába piros a két darab 1234, a következő bevitelnél a két darab 4321 is piros lesz. Lehet olyat, hogy véletlenszerű színeket adjon vagy amiket megadok neki azokat rotálja? Itt egy példa, hogy mire gondolok. [kép]
Remélem érthető amit mondok
Köszi előre is 
-
#73959936
törölt tag
sziasztok.
adott 1 listaállomány nevekkel és címekkel...
a baj az, hogy azonos nevek és azonos címek egymás alatt többször is előfordulnak.
a manuális törlés helyett van-e más lehetőségem az azonosak kiejtésére ?
-
Mutt
senior tag
Szia,
Excel 2010-től felfelé Power Query-vel a lépések:
1. Szám - szöveg - ismétlődések egy táblázatban egymás mellett.

2. Táblázat betöltése Power Query-b: Adatok fül -> Táblázatból

3. Oszlop hozzáadása -> Egyéni oszlop
A képlet pedig ez:=List.Numbers(1,[Ismétlődés])
4. Az új oszlop felső jobb sarkára kattintva "Kibontás új sorokba" opció.

5. Kijelölöd azokat az oszlopokat, amiket össze akarsz fűzni. Átalakítás -> Oszlopok egyesítése

6. A felesleges ismétlődés oszlopon jobb klikk -> Eltávolítás.
7. Kezdőlap -> Betöltés adott helyre... és kiválasztod hogy melyik lapra kerüljön az eredmény.
Ezzel a technikával tetszőlegesen állíthatod az ismétlések számát.
üdv
-
spe88
senior tag
Egyelőre csak évente, de lesz olyan helyzet is, hogy havonta és millió másik fájlból kapja a forrásadatot.
Tényleg nincs erre valami egyszerűbb megoldás?
Ha nincs megpróbálom, amit mondtál, de sokat sajnos nem értettem belőle.
Azt hittem csak nem ismerek valami fv.-t vagy simán valami megoldást.
-
Mutt
senior tag
Szia,
Első lépésben újra kell gondolni a struktúrát, mert az eredeti felállás nem könnyedén feldolgozható.
Én egy ilyen struktúrát tudok elképzelni: soronként egymás alatt, hogy ki-mikor-milyen ebédet rendelt.Ezek után indíts egy Word-öt. A körlevél funkció régóta megvan, Office XP is jó erre. Tervezd meg, hogyan nézzen ki az ebédjegy (gondolom 1 lapon több is lesz).
A Körlevél varázsló tud neked segíteni, de az alábbi lépéseken kell végig menni.
1. A dokumentum sablont megcsinálni, ez kész van.
2. Az adatbázist (Excel fájl esetünkben) összekötni a körlevéllel.
3. Az adatbázis elemeit beszúrni a dokumentum megfelelő helyeire. Ehhez kell majd a megfelelő menűben beszúrni az adatmezőket. például az Excelben a dátum mezőt
4. Megnézni egy élőképen, hogy jó-e az eredmény.
5. Végül pedig összefésülni a sablont az adatokkal, létrehozni a körlevelet, amelyet lehet nyomtatni.Ha Office 2010-ed vagy frissebbed lenne, akkor pedig Power Pivot-al lehetne egy hasonló táblázatot készíteni, mint amit eredetileg mutattál. (Lenti képen bal oldalon az adatsor, jobbon pedig egy kimutatás belőle).

üdv
-
huan
őstag
Sziasztok!
Lenne megint egy problémám.
Van egy táblám egy oszloppal, benne nem ismétlődő számok. (kb.10.000db)
Szeretnék minden egyes számmal függvénnyel kiegészített 200 sort létrehozni egy másik munkalapon.Magyarul:
- vannak ilyesmik:
1234
4666
7896
4589-és ilyeneket szeretnék:
1234alma1
1234alma2
..
..
1234alma200
4666körte1
4666körte2
..
..
466körte200
..
..
stb.Az eredmény így 10.000x200 sor lesz.
Hogyan csinálnátok? -
vmk
tag
Szia.
Köszönöm. Próbálkoztam ezzel, de nagyon amatőr vagyok benne.
Megpróbálok jól kérdezni, bocsánat, ha kicsit kusza:Hogyan tudom megoldani azt a körlevélben, hogy csak akkor írja rá az ebédjegyre, hogy pl "2-es menü" ha abban az oszlopban annál az embernél van érték valóban? (És akkor sem az emberhez tartozó darabszámot szeretném kiíratni, hanem, hogy az hanyas menü)
Szerk: jelenleg annyi a nehezítés, hogy Office XP-vel kellene megoldanom. Ha nagyon lehetetlen, akkor tudok újabb Office-os gépet keresni.
-
Mutt
senior tag
Szia,
Ha évente változik, akkor nem küzdenék vele hanem közvetlenül hivatkoznék a másik fájl cellájára.
Esetleg egy változóhoz rendelném azt a másik cellát és akkor évente 1x csak a névkezelőben kellene a hivatkozást javítani.Makróval az tudod megcsinálni, hogy a Workbook Open eseményével megnyitod a másik fájlt is, majd a Close eseményével zárod.
üdv
-
vmk
tag
Sziasztok.
Remélem jó helyen járok. Egy olyan feladatom lenne, hogy nyomtatható, névreszóló ebédjegyet kellene készítenem egy meglévő táblázat adataiból.
Egyáltalán nem értek ehhez, ezért kérnék segítséget.Adott egy táblázat amelyeben minden embernek van egy sora. Itt választhat minden napra 1-es és 2-es menüt, illetve elvitelre is választhatja ugyan ezeket.
Az elviteles menühöz külön ebédjegyre van szükség.Ezekből az adatokból lenne szükségem egy olyan edébjegyre, amely az alábbiakat tartalmazza:
- az ember neve
- hányadik hét van az évben
- a hét napja (hétfő, kedd stb.)
- a menü számát (1-es vagy 2-es)
- esetleg még egy egyedi sorszámot is adnánk a dolognak, ha ez lehetségesA táblázat így néz ki most kb:

Megpróbáltam általánosítani így akár fel is tölthetem valahová, ha szükséges.
-
spe88
senior tag
Sziasztok!
Egy külső fájl adott cellaértékét szeretném a munkafüzetem adott cellájába beírni.
Ez könnyű volna, ha csak megnyitnám a fájlt rákattintanék és amint becsuktam a forrásfájlt az Excel megjegyzi a forrásfájl elérési útját és akármelyik megnyitásnál le is frissíti a friss adatokra.
Problémám, hogy ennek a fájlnak az elérési útja változik évente.
elérési út most a cellában:
='C:\2019\1.xlsx\2019'!A1elérési út jövőre
="C:\"&ÉV(MA())&"\1.xlsx\"&ÉV(MA())&"!A1"indirekttel próbáltam, de az állítólag nem támogat külső fájlhivatkozást.
Hogy oldhatnám ezt meg?
Köszi
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Úgy érzem, ez már makró, mert a feltételes formázásban nem lehet az adott cella színére hivatkozni. Valamilyen tartalom szabályra igen. Tehát azt mondhatjuk feltételes formázásnál, ha az A1 cella valamit tartalmaz, akkor a formázás legyen érvényes a 2,5,8,9 és a12,15,18,19....stb. sorra is. Azt viszont nem, ha az A1 cella színe piros, akkor legyen piros, zöld stb. a többi sor színe.
Tehát konkrét, értékekhez kapcsolódó formázási szabály kell.
Üdv. -
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Feltételes formázás: a formázandó cellák kijelölése képlettel.
A képlet =A1<>""
Érvényessége: megadod a tartományt ahol érvényesíteni szeretnéd.

Fontos: A képletben relatív legyen a címzés, annak a tartománynak az első cellája, ahol a formázást érvényesíteni szeretnéd. A tartomány címe viszont legyen abszolút (dolláros).Üdv.
-
huan
őstag
Sziasztok!
Lehet olyat csinálni, hogy egy tábla mondjuk 10 sorát formázom (csak kitöltéssel) és a tábla lejjebb lévő bizonyos sorai ezeknek megfelelően szintén formázódnak (csak a kitöltéssel).
Ha lehet nem makróznék
-
bteebi
veterán
Sziasztok!
Egy olyan diagrammot szeretnék készíteni Excelben, amilyet talán nem lehet, vagy legalábbis nekem sajnos ötletem sincs rá. A lényeg, hogy van egy táblázat, amiben (a példa kedvéért) különböző bérelhető autók használatát próbálnánk ábrázolni egy adott időszakra (mintakép lentebb).
A táblázat úgy néz ki, hogy az A oszlopban van az autó típusa, a B oszlopban a használat dátuma (pl. 2019. március 18.), a C oszlopban a használat kezdete (pl. 11:20), a D oszlopban pedig a használat hossza (pl. 5:30 óra - ergo a jelen példánál maradva a kocsit 11:20 és 16:50 között használták). Minden egyes használat/karbantartás külön sor, tehát egy-egy autó annyiszor szerepel a táblázatban, ahányszor történt vele valami. Ez külön probléma a
Mivel a kezdő időpont sincs konkrétan megadva (B és C oszlop kombinációja), a vége meg végképp nincs (B oszlop és C+D összegének kombinációja), ezért az időpontok ábrázolása segédoszlopok nélkül aligha fog menni. Ez mondjuk még oké (bár jobb lenne anélkül). Amit viszont kapni szeretnék, az valami ilyesmi:
Azért van kétféle szín (kék és piros), mert az egyik a használatot mutatja, a másik meg a karbantartást. (A karbantartási adatok ráadásul - igaz, hasonló struktúrában, de másik munkalapon vannak.)
A kérdés pedig az lenne, hogy lehet-e, és ha igen, akkor hogyan, a fentihez hasonló ábrát készíteni Excelben? (A fenti mintát rajzoltam.) Próbáltam ehhez hasonlót találni a neten, de sajnos nem sikerült
.Előre is köszönöm, hogyha van valamilyen ötletetek.
Másik programban talán meg tudnám oldani (OriginLab Origin), de egyrészt talán abban se
, másrészt meg az nincs a munkahelyünkön, szóval irreleváns. -
VGYke
addikt
válasz
Capella
#41450
üzenetére
Nem, a mentés xlsx-ben van. Igaz, ez a fájl eredetileg xls-ben készült, de egy idő után (kb. 2013-ban) xlsx-ben lett mentve, használva, havonta megnyitva, mentve. És csak azután kezdte el ezeket az üzeneteket dobálni mentésnél:

hogy a laptopon, amin szintén Office Professional Plus 2016 van, csak az idén vásárolva, OneDrive-ban megnyitottam, módosítottam és mentettem. Laptopon nem reklamál a mentésnél, csak a PC-n megnyitva és mentve, ahol 2016-ban vásárolt Office Professional Plus 2016 van...
Úgy tűnik a két Excel hiába hogy 2016, még sem egyforma
Mondjuk fogalmam sincs mit takar az XLSB és OpenXML formátum (egyik talán Linux Office
)
Szóval mi lehet az ok és hogyan tudnám megoldani azon túl, hogy kikapcsolom a kompatibitás ellenőrzést? -
VGYke
addikt
Sziasztok! Excelnek Excel a kérdésem, de lehet ez inkább Office Professional Plus 2016 különböző kiadásai közötti különbségek, vagy Win10Pro és Home-ból adódó eltérések?
Kérdésem, problémám ez.
Van valakinek építő javaslata? -
Ideg
aktív tag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy hálózaton való munka közben az excel szeret kifagyni. Ilyenkor nem tudok vele semmit sem csinálni, se kilépni, se semmit. Várni kell amíg életre kel. A fájlokat egy hálózati meghajtóról nyitom meg és azon is dolgozok folyamatosan. A hiba jelentkezésekor minden más hálózatos dolog működik. Megy az internet, tudok fájlokat megnyitni a hálózati meghajtóról, stb.
Egyszer régen elkezdtem én már utána járni a hibának, akkor olyanokat olvastam, hogy az alapértelmezett nyomtatót át kell állítani mondjuk egy Adobe PDF -re vagy bármire, csak ne a hálózati nyomtató legyen kiválasztva. Ezt most beállítottam, megnézzük segít e.
Találkoztatok már ezzel a problémával? Előre is köszi!
-
swoody
senior tag
válasz
Delila_1
#41444
üzenetére
Nagy nehezen sikerult rajonni a dolog problematikajara.

A porszem az volt, hogy az osszes szam mogott volt 8 darab “lathatatlan” karakter, amit sikerult is kitorolni viszont a baj utanna az volt, hogy sok szam a szetszedes utan atvaltott datumra... ez hogy orvosolhato, hogy ne tortenjen mar csak kivancsisagbol is ha legkozelebb ilyen lenne?
Szerencsere az fkeres tablazathoz 400-500 egyezes kellett, ami szerencsere tobbsegebe jo volt es a datum atalakitas miatt, csak par eredmenyre kaptam hibat.
Azota mar office 2016 van amugy.
Koszontem a segitseget.
-
swoody
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy van egy oszlopban, több ezer szám, viszont valamelyikre azt írtja, hogy kattintsak rá, mert valószínűleg számot tartalmaz.
Olvastam, hogy megoldható ez a probléma azzal, hogy a szövegből oszlopok opcióval átalakítja mindet számmá, viszont egy csomó szám ezáltal átvált dátummá.
Az egész mizéria az FKERES miatt van, mert az eredmények így nem jönnek.

Hogyan lehetne megoldani a problémám?
Köszöntem szépen a segítséget.
-
Delila_1
veterán
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Rendezd le az EGÉSZ TÁBLÁDAT úgy, hogy az üres cellák legyenek elől (vagy a végén).
Ezután beírod a függvényedet - így másolni is könnyebb -, majd értékké alakítod.
Ha az eredeti sorrendet meg szeretnéd tartani, akkor vegyél fel a tábládhoz egy segédoszlopot, amiben 1-től felfelé vannak a számok növekvő sorrendben (persze ez is legyen benne az előző rendezésben). Ez alapján a műveletek végén vissza tudod állítani az eredeti sorrendet.
Üdv. -
huan
őstag
Sziasztok!
Egy szűrt tábla üres celláiban függvénnyel végeztem műveleteket, amiket át szeretnék értékre alakítani (másolni és "önmagára" illeszteni értékként), de ezt szűrt táblában nem lehet.
Hogyan tudom ezt a problémát legegyszerűbben elkerülni, hogy a (szűrt)cellákban ne függvény legyen? -
Játékos
addikt
Illetve nekem mindkét táblázatban ezres nagyságrendű sor van.
Ez az előbb említett keresés egy adott értéket keres, amit megadok neki, nem jól gondolom? -
Játékos
addikt
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, ha van rá lehetőség:
Adott két darab munkalap (2018, és 2019-es), rajta sok termékkel, amiknek vannak cikkszámai, nevei, és árai. (egyéb, lényegtelen oszlopokkal)
A feladatom annyi lenne, hogy ebből a kettőből egyet készítsek, annak alapján, hogy a cikkszámokat megkeresi a program, és ha azonos cikkszámot talál, akkor a 2018-as árat beleírja a 2019-es listába.
Milyen megoldásom lehet erre?
Előre is köszönöm a segítséget!
-
Mutt
senior tag
válasz
huliganboy
#41418
üzenetére
Szia,
KIMETSZ kihagyható.
Közterület neve:
=BAL(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))-1))-1)Közterület jellege:
=HELYETTE(KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))-1))+1;100);" "&D2;"")Házszám:
=KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))))+1;100)A képlet magja, hogy mindig megtaláljuk hátulról azt a szóközt, ameddig vagy amitől kell a szöveget csonkolni.
1. Először azt kell megtudnunk hogy hány szóköz van a szövegben.
HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))2. A HELYETTE függvénynek megadható, hogy melyik előfordulását a szövegnek helyettesítse mással (én a kukac jelet használtam).
A házszám az utolsó szököz után indul a feltételezésünk szerint; aHELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";"")))rész a házszám elé fogja tenni a kukacot.
ASUBSTITUTE(A2;" ";"@";LEN(A2)-LEN(SUBSTITUTE(A2;" ";""))-1)
résznek a végén az -1 azt jelenti, hogy az utolsó előtti szököznél lesz a kukac, ahonnan a közterület jellege indul.3. Innen már csak szöveg függvények (BAL, JOBB, KÖZÉP) megfelelő használata kell az eredményhez.
üdv
-
Delila_1
veterán
Táblázattá alakítod a példa szerinti A1:C15 tartományt (Beszúrás, Táblázat, Fejlécek), majd külön-külön nevet adsz az A2:A15, B2:B15, és C2:C15 tartományoknak. A képletekben az új nevekkel hivatkozol rájuk.
Mivel táblázatban vannak, a tartomány bővülésekor a névvel ellátott tartományok automatikusan igazodnak az új sorokhoz.
-
lappy
őstag
-
Ideg
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a következő problémára:
Legördülő listát szeretnék létrehozni egy oszlop rekordjaiban, de úgy, hogy ha már kiválasztottam egy értéket, akkor azt ne lehessen már választani az alatta levő sorokban. Természetesen ha törlök valamit az oszlopbol, akkor azt újra ki lehet osztani máshoz.
Példa:
Van 5 laptopom és 10 dolgozóm. 1 laptop csak 1 embernél lehet egyszerre. Ha a laptop1-et kiosztom xy-nak, akkor másnak már ne tudjam kiválasztani a listából a laptop1 -et. Ha xy elhagyja a céget és törlöm a neve mellől a laptop1 -et, akkor azt ki tudom osztani másnak.
Találtam a neten egy megoldást: [link], de ez nekem nem működik úgy ahogy kellene. Lehet, hogy kiindulási alapnak jó.
Remélem érthető ahogy elmakogtam.
Előre is köszi! -
Jazz
veterán
válasz
Fferi50
#41419
üzenetére
Köszi,
almával működik, de 50%-al nem.
A cella típusa %.
Azonban hiába írok a képletbe 50-et vagy 50%-ot, nem működik.
(Úgy működik, hogy szöveggé alakítom a cellát, és 50%-ot írok a cellába is. Azonban meg kéne hagyni a cella % formátumát.)
Meglehet ezt is oldani valahogy?
-
lappy
őstag
válasz
huliganboy
#41414
üzenetére
a szóközre ott a szövegből oszlop menü
vagy
egy képlet=KIMETSZ(KÖZÉP(HELYETTE($A$1;" ";SOKSZOR(" ";HOSSZ($A$1)));(C3-1)*HOSSZ($A$1)+1;HOSSZ($A$1))) -
Fferi50
Topikgazda
válasz
huliganboy
#41418
üzenetére
Szia!
Talán Trim(m), nem emlékszem pontosan.
Üdv. -
Jazz
veterán
Sziasztok,
a következő feltételes formázást letudja valaki fordítani képletre, hogy működjön?
Ha B1 cella értéke egyenlő "alma", akkor A1-től G1-ig terjedő (első sor) celláit színezze át kékre (beleértve az B1-es cellát is.
Köszi
-
Mutt
senior tag
válasz
huliganboy
#41410
üzenetére
Szia,
Próbáld meg hogy hátulról indulsz el, vagyis az utolsó szóköz után a házszám van. Az előtte levő szóköztől pedig a közterület jellege található, és minden ami ez előtt van az pedig a közterület neve.
Házszám képlete:
=KIMETSZ(KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))))+1;100))Közterület típusa:
=KIMETSZ(HELYETTE(KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))-1))+1;100);KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))))+1;100);""))Közterület neve:
=KIMETSZ(HELYETTE(A2;KÖZÉP(A2;SZÖVEG.TALÁL("@";HELYETTE(A2;" ";"@";HOSSZ(A2)-HOSSZ(HELYETTE(A2;" ";""))-1))+1;100);""))üdv
-
lappy
őstag
válasz
huliganboy
#41412
üzenetére
az a baj hogy a szöveged sem egyforma így nehéz egy képlettel megoldani
-
Delila_1
veterán
válasz
huliganboy
#41410
üzenetére
Itt remekül alkalmazhatod a villámkitöltés funkciót.
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Van egy adatbázisom, amiben az utca neve, jellege, házszám kerül feltüntetésre, de ezeket nekem külön cellába kellene szednem, tehát az A1 cellában lévőket szétválasztani:

Hogy tudom ezt tömegesen megoldani?
Köszönöm!
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni. A cégnél ahol dolgozom Excel 2016-ban dolgoznak fel mérési adatokat, majd ezeket kiértékelik és grafikonon megjelenítik. A probléma az, hogy sokáig tart a fájlok megnyitása és mentése, sokszor 30-60 mp is megvan. Maga a file mérete 10-20 MB között változik. C-re ment, SSD-re és gépfüggetlen a dolog.
2 munkafüzet van. Az elsőben a nyers mérési adatok vannak, 30-50.000 sor, 14 oszlop.
A második munkafüzetben a nyers adatokat kiértékelik néhány egyszerű képlettel. Pl A2/100 vagy D3-32768)/100 majd ezeket az értékeket felviszik grafikonokra.
A grafikonok törlésével a mentés/megnyitás ideje lecsökken pár másodpercre.
A dokumentum vizsgálatot lefuttattam, 6 db rejtett objektumot talál, ahogy észrevettem a másodlagos tengelyeket láthatóvá tette a diagramokban. Ezután már csak pár másodpercig tart a mentés, viszont a diagrammok szétestek.
Lehetésges, hogy a sok ábrázolni kíván pont miatt tart ennyi ideig a mentés? Esetleg van-e más ötletetek, mivel lehetne gyorsítani a folyamatot?
Én hülye vagyok az Excelhez, csak mindig engem találnak meg az ilyen feladatokkal mint user supportost. -
Üdv,
Két napja frissült a W10 1803-ról 1903-ra és innentől kezdve 13 mp alatt nyílik meg egy Excel dokumentum fájlról indítva (de a Word is). Ezelőtt 2-3 mp alatt nyílt meg bármelyik. Ha megnyitom az Excelt, villanás alatt előjön, és ha abból nyitom meg bármelyik fájlomat 3 mp alatt használható.
Kérdezném, hogy tudjátok-e ennek az okát, vagy esetleg beépítettek-e valamilyen biztonsági ellenőrző mechanizmust, ami fájlról indításkor végig megy?
Az Excel 2007 Office pro része, SSD van a laptopomban. Az Office-on kívül máshol nem tapasztaltam semmilyen lassulást, rendellenességet. Az office-t eltávolítottam és újratelepítettem (dobozos verzióm van), változás, javulás nincs.Előre is köszönöm, ha tud valaki tanáccsal, ötlettel segíteni.
-
-szabi-
addikt
Hi
Nyomdafestéket nem tűrő szavakat most átugorva a következő lenne:
A oszlopban évek vannak, I oszlopban fogyasztás értékek.
Kijelölöm mindkét oszlopot és vonalgrafikont választok.
Ezt kapom:
Miért rakja az éveket adatsorba?
Honnan szedi a vízszintes tengely számait és miért nem az éveket teszi oda?üdv
-
Üdv!
A táblázathoz be lehet kapcsolni gombokat, amit megnyomva a megadott tartományt elrejti vagy felfedi. mi ennek a funkciónak (lehetőleg) az angol neve/hol találom?)
-
ny.janos
tag
válasz
noorbertt
#41397
üzenetére
Szia!
A feladat minden részlete nem világos számomra, de amit értettem:
Alapelvként azt mondanám, hogy a hónapokat semmi esetre sem tenném külön lapra, mert utána azokból bármilyen összesített adatsor kinyerése problémás.
A név oszlop választéklistához az adatérvényesítés menüt kell használnod. Ehhez külön lapon az A oszlopban egymás alá felvenném a helyedben a neveket. Az A1 cella értéke legyen a fejléc (Nevek). Ezt követően jelöld ki az összes nevet tartalmazó tartományt A1-től, majd alakítsad táblázattá /kezdőlap – stílusok – formázás táblázatként/ (ezzel a későbbiekben ha új nevet veszel fel, akkor az adatok munkalapon – ahol dolgoztok – automatikusan választhatóvá válik ez az új név is). Jelöld ki a létrehozott táblázatot, nyomd le a Ctrl+Shift+F3 billentyűkombinációt és a felső sorból hozz létre egy névtartományt. Ezt követően az adatok munkalapon a név oszlopot jelöld ki, majd az adatok – adateszközök – érvényesítés menüben a lista elemet válaszd, majd a forrásnál egy egyenlőségjel írása után F3 billentyűt követően válaszd ki a „nevek”-et.
Beírva oszlop: ez számomra nem világos, hogy itt mi a feladat. Egy másik oszlop értéke alapján automatikusan kell felvegye az igen/nem értéket, vagy kézzel töltöd ki, esetleg erre a két válaszra szeretnéd korlátozni az adatbevitelt?
Dátum: excelben képlettel automatikusan csak az adott napi dátumot (vagy abból számított értéket) tudsz írni. Ha arra van szükséged, hogy az érték ne változzon, ahhoz makróra lenne szükséged (ebben nem tudok segíteni). Viszont a Ctrl + 0 billentyűkombináció a kitöltéskori dátumot írja a cellába és nem változik meg. Ha ezt a billentyűkombinációt használod, akkor nincs szükséged makróra.
Kördiagramm: több infóra lenne szükség (nekem legalábbis biztosan), hogy értsem mit szeretnél, és ötletet tudjak adni.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3253,100% Akkumulá
- 145 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- AKCIÓ! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Ezért kell minél egyszerűbbre csinálni, hogy semmit ne kelljen írogatniuk stb.
)
):



, másrészt meg az nincs a munkahelyünkön, szóval irreleváns.




