A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:28:18
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Teréz Atya
senior tag
Az I-t már ne rakjad feljebb, mert aztán nehézkes lesz irányítani, esetleg elkezd I oszcillációba.
Az anti gravity tuninggal nem tudok segíteni, sosem kellett állítanom, egy kis biccenés nekem bele fér, sőt még a propwash is.
A gyro / looptime sacc/kb 4k/2k jó lehet neked. Talán tudna 4k/4k-t is, de a Oneshot125 miatt felejtős.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
(#45602) Peaceliker válasza Teréz Atya (#45600) üzenetére
Peaceliker
őstag
Hogyne lenne xD
P200 ban fc t kell cserélni
Fenrir ben vtx et
Babyhawk ot át kéne már építeni lizard vázban
Er130 at fullra át kéne építeni
Egyedi vázra racerstar kefés gépet össze kéne rakni
3br 128 at tesztelni kéne még
3db frsky vevőn fw t kéne cserélni
... Apróságok vannak még
Az a baj mostanság nincs kedvem szerelni, inkább kockulok
"Oh my Goa'uld!"
syler123
veterán
Köszi, akkor az I-t visszaveszem picit, kb 58-ra. Amúgy nem durva a megbillenés jelenleg, már használható.
A 4k / 2k-t holnap munka után kipróbálom mit alkot.
rachmaninoff
aktív tag
szia, köszi, rékeresek
popi1987
csendes tag
lemondtam az osd-ről, de meglepődve tapasztaltam, hogy egyszer csak megjelent
nem állítottam semmit, lehet tényleg az volt, hogy nem mindig indul el, ahogy írtad.
popi1987
csendes tag
nekem is 15.02.02. - ez nem lehetett a gond
Jackal2
senior tag
Én a helyedben most kezdeném el írni a költségeket, nehogy akkor szembesülj vele, mikor az 1 millán túl vagy Mert ez a hobby ilyen
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
kriszbon
őstag
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
Jackal2
senior tag
Peaceliker: azt tudjuk, hogy kik a valós gyártók? Mármint kik és mit gyártanak?
Azt tudom, hogy:
- az Emax gyárt, van tényleges összeszerelő üzemük, pl. bérgyártanak a GoPronak is, meg persze tonnaszám brandelnek át dolgokat
- ezek szerint a HW is gyárt
- 3BR biztosan gyárt motorokat (azért olyan sok a szar mostanában tőlük )
- a DYS is gyárt, a Fuutonon az van, és kinyomoztam anno
- Cobra is szerintem gyárt, illetve ha tippelnem kellene, akkor még a T-Motor és a Sunny Sky is
- ZMX ha jól tudom a Silver Drone projektbe tartozik, és ők is gyártanak motorokat
- Realacc, Kingkong, Eachine, Furibee és a Racerstar tudtommal nem gyárt, csak átbrandel, a racerstar ráadásul szerintem pont Hobbywing átmárkázva
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
varadigabor
senior tag
Brotherhobby is tuti gyárt.
(#45595) AMDaZERG_1 Nem láttam de majd megnézzem holnap Köszi
(#45597) Peaceliker Beálitottam az adót a papírja alapján 7405 mhz-re (nem emlékszem már a pontos számra) és a cyclops arra állt rá pont Kivettem ezt az antenna hosszabbítót lehet az a baj, de holnap tesztelek
[ Szerkesztve ]
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
mobbo
senior tag
az 500m-es magasság nem oldható fel, csak ha buherálod, de ha buherált paraméterekkel viszed szervízbe pl. esés után akkor nincs gari, de nem is emiatt nem érdemes piszkálni, hanem mert 500 méter elég sok mindenre elég, ha mégse akkor neked műhold kell, nem drón
OFF
a fb-os mavic csoporttal óvatosan, elég sok hüjeséget le tudnak ott írni és nem mindig van aki helyreigazít
Peaceliker
őstag
nekem igazából csak 1x nem indult el, azóta mindig...és már gáz állást is mutatja...mondjuk amikor nem indult el meg nem mutatta, akkor össze volt közbe dugva géppel, lehet azért...
(#45609) Jackal2
hát kb így igen...aztán lehet 1-2 nagy névnek is számunkra ismeretlen cég gyárt
(#45610) varadigabor
nekem cyclopse nem írta hova állt be csak volt kép
1x-2x volt hogy vmi gázos volt, akkor egy újra keresés után rendbe jött.
ev800 sztem túl érzékeny és egy légyfing interferenciájára is beáll
de amikor kinéztem manuálokból mi hol áll akkor zsír volt
"Oh my Goa'uld!"
(#45613) Peaceliker válasza Peaceliker (#45602) üzenetére
Peaceliker
őstag
na p200at összeraktam, már csak vevőjére kell egy olyan fw amivel megy telemetria és jöhet a menet
előre félek ebben mi döglik majd meg....mostanság 3 akku nem megy zsinórban semmivel
"Oh my Goa'uld!"
mobbo
senior tag
így készül az 1700 dolláros SPLASH DRONE 3:
Inside a Drone Factory in China. What's it like?
ez pedig egy drón motor gyár [link]
twine
addikt
Valójában nem neked, hanem a kérdező kollégának írnám, hogy (a hivatalos) 120m magasság is elég "sok mindenre elég", és legalább nem akkora a veszélye hogy életeket veszélyeztetünk...pld. kisrepülő, helikopter, etc.etc....
Istenem b+ mennyi baleset lesz még ebből, hogy nem elég a 120, de még az 500sem
[ Szerkesztve ]
twine
addikt
Adams15
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék belevágni a drónozásba, teljesen kezdő vagyok. Mit ajánlanátok egy alapnak 15-20k felső határral, hogy elsajátítsam az alapokat, és ha később egy drágább drónt veszek, azt már lehetőleg saját hiba miatt ne törjem össze. Ebben az árban van olyan ajánlott drón, amiben már van magasságtartás, hogy kicsit könnyebb legyen irányítani (vagy ez teljesen fölösleges kezdőnek)?
Alapvetően az irányítást tanulnám vele, később trükköket is szívesen, de szeretném, hogy legyen rajta kamera (legyen benne a 15-20k-ban, mind1, hogy FPV-s e, vagy sem).
Saccco
nagyúr
Ez Nyirád?
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
varadigabor
senior tag
Szia
20ezerért nem nagyon van amit te szeretnél, gondolom távod sincs hozzá.
Kamera platformot akarsz vagy versenyt? Én vennék 6-7ezerért egy kis kefés gépet azok nem nagy törnek ha meguntad :
Kamerázni szeretnél akkor phantom.
Versenyezni akkor meg sokat utána olvasnék (nagyon sokat mert ez elején minden nagyon bonyolult) és utána vagy vennék vagy építenék egy gépet
[ Szerkesztve ]
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
Adams15
aktív tag
Szia!
Nincs távom , a jövőben kamerázni szeretnék majd. Ebben az esetben magasságtartás nélkül valami kis kezdő? Syma X5C pl?
Saccco
nagyúr
Szerintem még mindig az Eachine E010 az egyik legjobb kezdő gép, tönkretehetetlen (más gépekhez képest), ha unod, akkor nem volt nagy ráfordítás.
Bár mostanában ezt a témát annyira nem követtem, lehet, hogy van jobb alternatíva.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
blod001
tag
Belekérdeznék, 6-7 ezerért milyen kefés gépet ajánlanátok? Nem tudom nekem mik a későbbi szándékaim, igazából csak szeretnék egy olcsóbb gépet és kipróbálni hogy milyen repülni vele, de annyi féle van hogy nem tudok választani.
cd334
tag
Szerintem E010 helyett inkább egy Furibee F36, mert szerintem az jobb, árban kb. ugyanott vannak.
Eladó drónos cuccaim: https://www.kwadmarket.hu/author/danielczigany/
Saccco
nagyúr
Az szebben repül az igaz.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
mobbo
senior tag
tulajdonképpen veszélyes, de azért elég kicsi az esélye egy ütközésnek, ha egy bárhol elengedsz 2 golyót vagy kisautót egymással merőleges pályán sokat kell kisérletezned, hogy találkozzanak, a levegőben pedig még egy kiterjedéssel több van, 3D-ben az ütközés már extrém kis kockázatú (random pályák esetén) ezért volt eddig is ilyen kevés üzközés (kb nulla) pedig naponta 10ezres nagyságrendben repülhet mindenféle idióta orosz meg ázsiai direkt veszélyesen
a kis magasságban repkedő sárkányrepülők inkább a gázosak, annak nekimész az beesik a bokrok közé tuti
varadigabor
senior tag
Nekem Eachine H8C volt, azon van kamera, csak a kamerája nem a legjobb, olyan mint ha nem is lenne kb. Ezen nincs kamera.
(#45621) Adams15 Magasság tartás szerintem felesleges, kb. lebegéshez kell meg ha haza akarod hívni. LOS-ban meg úgy is látod hol van, nem kell vissza jönnie. Nem akarsz sokat áldozni rá akkor elsőnek kis gép , kicsit többet kéne költeni rá mint 20ezer és egy brushless bugs 3, nem mennek ki a motorjai és kamerát is lehet eszkábálni rá.
[ Szerkesztve ]
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
(#45628) varadigabor válasza varadigabor (#45627) üzenetére
varadigabor
senior tag
Már mint a kefés gép után kell kicsit többet kell költeni rá.
[ Szerkesztve ]
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
fape
senior tag
Aszem ez pont ide illik akkor: hétvégi ütközés aminek a végén egy fa tetején landoltam. Crash with Proptor FPV
Nem ezeket a drónokat keresik!
twine
addikt
értem ennek a logikáját, mégis inkább abból indulok ki, hogy sokszor történnek kicsi eséllyel járó véletlenek....
Volt itt hónapokkal ezelőtt egy sporttárs, aki megvéve a drónt, "egyből" felküldte 500-ra...
és még mondta is, hogy megjelent egy sárkány,,,aztán egy helikopter, és para volt...
Pontosan már nincs meg a hsz.-és lusta vagyok kikeresni...
Szóval én értem, hogy kicsii az esély a balesetnek, mégis úgy gondolom ember életekről beszélünk...ahol a legkisebb esélyt is el kell kerülni....
A szabályok(írott vagy íratlan tök mindegy) pedig épp ezért vannak....hogy minimálisra redukáljuk a balesetek esélyét.....
Biztosan másképp gondolkodunk.....
én épp a napokban beszélgettem egy gyermekkori barátommal, akivel annó a Hayabusán 270km/h-val "kétszemélyeskedtünk".....
Azóta majd egy huszast nőtt az éveiink száma, és mindketten megegyeztünk abban , hogy a mai fejünkkel nagyon, de nagyon másképp látjuk a dolgokat....
Nem sértegetem, és "faszozom" le azt aki ezt csinálja a drónnal....mert mindenkinek szíve joga, és nincs jogom rá hogy véleményt alkossak róla....
de Don Quijote módjára próbálom mindig felhívni ezen emberek figyelmét a veszélyre, mert nap mint nap találkozom "civilekkel", akik mesélik a velük megesett "gyökérdrónos" történeteiket,,,,
És ilyenkor mindig én (a szabálykövető) érzem szarul, és szégyellem magam, a "sporttársaim " helyett is....
És akkor még az emberi életek veszélyeztetéséről nem is beszéltünk....
[ Szerkesztve ]
AMDaZERG_1
senior tag
Tökéletesen egyetértek ezzel!
Mondom ezt úgy, hogy egy X8HW volt a kezeim alatt, amivel orientációt vesztettem. Elindult lakott terület irányába, ahonnan még próbáltam egy utolsó visszahúzást, de nem sikerült, így azonnal leállítottam és úgy voltam vele inkább törjön szét, mint valakiben, valamiben kárt tegyen. Nagy rossz helyen volt a dron és én is rossz helyen voltam, mert egy dombról szaladtam lefele a dron meg egy 10 emeletes épület sarkánál (~25m magasságban) volt mikor a vészleállítást elkezdtem, hogy nem láttam merre zuhan. Őrült mód kerestem és mindvégig az járt a fejemben, hogy remélem nem egy autó elé zuhant, vagy egy játszó gyerekre. Halálfélelmem volt mindvégig míg nem találtam meg és tudatosult bennem nem történt baleset. Rohadt rossz érzés volt az a néhány perc.
Én is motoroztam annak idején és én sem csinálnám meg még egyszer azokat a dolgokat, mint akkor.
Amikor megvettem az X220s gépet tervezgettem minden ökörséget, hogy majd a Duna felett (Kis-Duna ~80m) átviszem... Nem annyira megbízhatóak ezek, hogy eszetlenül zavargassuk mindenfele. eltörik a pro, leég az elektronika... Igen, én is belátom, hogy ez nem "csak" játék. Múltkor voltam szabadtéri rendezvényen és bevallom, időnként felnéztem az égre Józsika nem gondolja e úgy, hogy majd ő fentről rögzíti az eseményeket.
[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
mobbo
senior tag
igen, de itt 5 méter magasságig egy kis mezőn nyilván nagyobb az esély, mint 150en pont beleakadni egy kisgépbe a teljes magyar légteret tekintve
Peaceliker
őstag
De van esélye... És az ember életbe is kerülhet, innentől sztem senkinek nincs joga ezt kockáztatni.... Sztem...
"Oh my Goa'uld!"
twine
addikt
teljes magyar légtér, csak utasszállítókat tekintve....
[link]
és akkor hol van az ehhez képest hatványokkal több mezőgazdasági, sport és sárkány, sikló ernyő, vitorlázó , és egyéb tkm tudja milyen néven repülő szerkezet....
De itt be is fejezem,, nem tisztem, hogy meggyőzzelek....én elmondtam amit szerettem volna....
Mondom mindezt úgy, hogy Phantom4-el repülök, tehát elvileg saját magam ellen beszélek, és magam alatt vágom a fát, amikor szabályozásért kiáltok...
[ Szerkesztve ]
(#45635) AMDaZERG_1 válasza AMDaZERG_1 (#45631) üzenetére
AMDaZERG_1
senior tag
Ja, és épp tegnap történt, hogy a lakótelep irányából a Duna irányába olyan magasságból jött egy motoros siklóernyős, amilyen magasan reptettem nem oly rég (1-2hónap) az X8-at (~130-150m) és azt nem tudom leállította időnként a motort, vagy csak a hangot fújta el a szél, de néha nem lehetett hallani a hangját.
Gondolom valahol Budafokról szállt fel és ment Szigethalomi reptér irányába. A sebességét csak saccolom úgy 50km/h és véleményem szerint lehet neki sem erre az útvonalra szólt a repülési engedélye, de gondolom neki is izgalmas volt egy lakótelep 10 emeletes házai felett kb 20 méterrel elrepülni.
Ok, egy mezőn azért más a helyzet, de csak, ha van veled valaki, aki figyeli a légteret. Ebben az esetben talán nem ér meglepetés.
(#45634) twine
Nem gondoltam volna, hogy ennyi repülő van odafent... Ehhez képest nincs is (még) sok baleset
[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
mobbo
senior tag
esélye van, az biztos, de nem kellene túldrámázni, a repülőknek nem tud kárt okozni egy drón, nagytestű madarakra vannak felkészítve, de nyilván első a biztonság, senkit se buzdítanék arra, hogy veszélyesen repkedjen, csak a helyén kellene ezt is kezelni, nagy a hisztéria, sok drónost olvasok akik túlzásba viszik, olyanokat írnak, hogy nem is értem miért drónoznak ha ennyire be vannak fosva
mobbo
senior tag
az utasszállítók hogy jönnek most ide?
150méterig dumáltuk vagy meddig
műholdak térképét nem akarjuk rávetíteni?
[ Szerkesztve ]
kriszbon
őstag
És valóban jól mutatja, mert kíváncsiságból kimentem és jöttek a nagy gépek.
(#45635) AMDaZERG_1: Nálunk most délelőtt jött MG kopter, ami szerintem simán 50m alatt volt, ráadásul a kertek végénél ahol én is szoktam repkedni.
Ahogy megláttam, mindjárt beugrott hogy na banyeg ezzel biztos találkoztam volna ha repülök.
Persze azért elég nehéz lenne belefutni ilyenbe, mert szerintem a szele úgy földhöz vágná a gépemet mint egy bogarat.
[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
twine
addikt
ok,,akkor én ezt itt tényleg szeretném befejezni....de erre muszáj hogy válaszoljak, mivel kezd ferdülni a dolog, és épp ebbe nem akartam folyni...ezért szerettem volna befejezni, mert a végére másról kezdünk el "vitázni" mint amiből kiindultunk!
Szóval.....
Úgy jönnek ide az utasszállítók ,hogy épp arról beszéltetek, hogy meg lehet e mókolni szoftveresen egy Mavic-et, hogy 500m felett repüljön...amire írtad, hogy ha meg is lehet, az garivesztéssel jár.....
Ha 150.ig szólt volna a beszélgetés, egy árva szót nem szólok....
De mivel itthon 120m-en van meghúzva legjobb tudásom szerint az RC hobby repülésnek vonala....és elég sokat repülök a Phantommal ahhoz hogy tudjam, milyen magasságban mit lehet látni, ezért jeleztem, hogy szerintem a "jog, és szabálykövető magatartással" is csodát lehet látni, és tök felesleges a légi közlekedést veszélyeztetni....
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy vajon a "bátor" drónosok, eddig miért nem vezettek kisrepülőt?
Mert azt drága volt megvenni gondolom, és annak vezetése is szabályokhoz van kötve...
Most hogy "olcsón" lehet drónt venni a földről irányítani, nyugodtan veszélyeztethetjük mások életét a levegőben?
[ Szerkesztve ]
AMDaZERG_1
senior tag
Én is zárásképp.
Tudom, hogy van itt más is Csepelről, így akár igazolhatja is, mert szerintem neki nem újdonság.
Nálunk a permetező AN-2 akció közben nem repül 40-60 méternél magasabbra, de véleményem szerint inkább alatta és ezt abból tudom megsaccolni, hogy a lakótelep felett (kb 33m magas egy ház) szokott hihetetlennek hangzik, de szerintem maximum 10 méterrel, vagyis még az 50 méter magasságot sem haladja meg. 8 emeleten lakom és fotóztam miközben repült a házunk felé és a képen teljesen úgy néz ki, mintha egyenesen az ablakon akarna bejönni de némileg megemelte a gépet. A gyerekek a lakótelep közepén meg halálra ijedtek mikor az első kanyart tette, ugyanis a hang hirtelen robban be a házak közé, mikor berepül a házak mögül. Aztán már megszokták és tetszett nekik, hogy annyira közelről látnak repülőt repülni.
Azt meg nem is tagadom, hogy én a félős drónos közé sorolom magam. Szégyen? Talán jobb, mintha én lennék a Jani és tojok az egészbe, mert nekem baromira megy az irányítás, de hiába penge az irányító, ha megmakacsolja magát a felszerelése.
Amíg nem találom meg magamnak az optimális, másokra veszélytelen helyem nem merem még az FPV szemcsit sem felvenni. Egy nagy mező néhány fával... én is sokkal bátrabb lennék
Amúgy meg terjeng egy videó, amin egy utasszállítónak megy egy phantom és a szárnyvéget kaszálja le, amitől pánikhangulat tört ki a repülőn és azonnal potyogtak az oxigénmaszkok is. Lehet csak kamu, nem tudom, de simán hihető, mert van a merész Marci, aki leszállásról akar felvételt készíteni, hogy a haverok kitüntessék drónok rdrónosának.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
mobbo
senior tag
itt volt a 150m téma [link] ez már nem az 500 métereshez kapcsolódott közvetlen
Jackal2
senior tag
Ezek nagyon úgy néznek ki mint a ZMX termékei...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Jackal2
senior tag
Furibee F36. Kinyírhatatlan és tudsz vele két módon is flip-elni, ami vicces. Mást ezek úgy sem tudnak, de ha akarsz barkácsolni, egy AIO mini kamerát rá lehet szülni és akkor lehet vele FPV-zni is.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
twine
addikt
Ok...
[ Szerkesztve ]
(#45645) Teréz Atya válasza AMDaZERG_1 (#45640) üzenetére
Teréz Atya
senior tag
Azért nem kell ennyire fosni. Az a videó a winglet leszakítós drónnal kamu volt. Amúgy meg hogy mennyire túl van lihegve a drónok veszélyessége, ebben a vidiben nyugtat le Bruce mindenkit a p*ába.
Azért egy Cessna vagy Piper röpcsivel is meggyűlne a baja egy Mavicnak, sőt még egy Phantomnak is. Egy Mythbustersben pont fagyott libával lövldözték a röpcsikabint, aztán valmi extrém nagy erővel kellett megküldeni, hogy betörjön a szélvédő.
Amire tényleg veszélyes lehet, azok az ultraknnyű gépek, siklóernyősök, rogalósok, etc. A megoldás az lenne, ha valami rádiós jelzőrendszert, pl. FLARM-ot használnának.
De tény, 500m fölé mi a p*csának akar valaki felröptetni egy drónt, pláne kezdőként? Vagy tényleg ki akarja próbálni a "milyen magasra megy fel" közhelyet??? Ha viharos időben lejegesednek a propok, micsinál, bekapcsolja a propfűtést? Ennyit akartam mondani, kérem, kapcsolja ki!
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
(#45646) AMDaZERG_1 válasza Teréz Atya (#45645) üzenetére
AMDaZERG_1
senior tag
Térjünk át komolyabb témára
Véleményed szerint iNav-ban át tudnám állítani az UART3-at I2C-re?
Azt olvastam, hogy BF 3.2-ben megoldható lesz, és lehetséges, hogy lett is, de nekem nem sikerült.
Így iránytű nélkül nem megyek túl sokra.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
(#45647) Teréz Atya válasza AMDaZERG_1 (#45646) üzenetére
Teréz Atya
senior tag
Szerintem igen, ugyanis csakis az Omnibus ami valamire használható F4 lap iNAV alatt. Ha jól emléxem az Omnibust is már DFU módban kell flashelni.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
twine
addikt
Bár, úgy látom hasonlóan gondolkodunk,,,
és már a fszm ki van, hogy attól, hogy valakit óvatosságra intenék jóindulatból ilyenek kerekednek ki a beszélgetésekből, hogy "fosós drónosok, meg túl van lihegve",,,amikor pont nekem van tele a fszm a média keltette negatív hype-ból,,,,,
De egy valami mellet nem tudok elmenni.....
Az senkinek nem jut eszébe "nagytestű madarak ellen felkészített repülőgépek, és MythBusters jeges liba lövöldözés" emlegetése közben, hogy ezekben a fagyasztott madarakban nincs közel 0.5 kg-os LiPo aksi ami úgy tud égni sérülés esetén mintha hegesztenének?
És igen, jól látod....én is épp azért értetlenkedek az "500m-es" repüléseken, mert eddig egyszer sem olvastam "okot"....
Jönne valaki és azt mondja,,,,srácok, kaptam egy melót,,,öcc'ázon kellet repülnöm, hogy ezt vagy azt rögzítsem, és bitang jól megfizették....
Az "elveimen" nem változtatna, de legalább lenne logikus érv a "veszélyeztetés" mellet...
De azért mer' a gép tudja, küldjük fölfelé mint az ökör, és a mérleg másik felén semmi nincs,,,,,csak a kockázat....na így aztán végképp nem értem....
Skip.....
rachmaninoff
aktív tag
phantom 4-el te alapból megszeged a szabályokat, amikor latókörön kívülre repülsz vele, szóval ez nekem innentől nem számít már hitelesnek, így nincs értelme érdemben reagálnom a hisztire, amit egy ártatlan technikai kérdésből kerekítettél. calm your tits.
a többieknek meg köszönöm a választ, nem buherálom, csak kíváncsi voltam. a létjogosultsága pedig annyi az 500m+ magasságnak, hogy amikor egy hegyvonulatról készítesz felvételeket, nem kell meghágni a csúcsot, ha elég magasra fel tudsz röppenni a drónnal.
Téma tudnivalók
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD