Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Gebriel
veterán
Na ma pihenőre ment a verda. Hengerfej/ek adták meg magukat. Ezért itta a vizet és ha már ott van akkor teljes full szervizt is csináltatók.
MPowerPH
félisten
Diesel... Megérte megvenni a kisebb fogyasztásért cserébe?
Don't Tread On Me
Gebriel
veterán
Leírtam már párszor...nem azért vettem meg ezt mert disel hanem azért mert ez tetszett.
Gézengúz
addikt
Tálydi
senior tag
Na már belvárosban is szép nagy pelyhekben esik a hó
Járatjátok a gépeket?
(#18751) Gebriel:
Gondolj arra, ha készen lesz, azért egy elég jó ideig nem lesz probléma a motorral, amit ha nem is te fogsz élvezni, de eladásnál is egy kellemes pozícióba leszel.
Eeeeh, what’s up, doc?
MPowerPH
félisten
"de eladásnál is egy kellemes pozícióba leszel."
Bontott motorra gondolsz? Ha ezt beírja a hirdetésbe, akkor az inkább hátrány. Legalábbis meglátásom szerint.
Gebriel: Értem én, már leírtad. Csak nem láttam a diesel előnyeit. Helyette vettél volna egy sor 6-ot, 30-ast, vagy ha arra nem futotta volna, akkor egy 28-ast.(V8-ast csak a fogyi miatt nem írtam, de egy 35i vállalható lett volna) Akkor most motort se kellett volna bontani, szép hangja is lenne az autónak, cserébe 2l-el többet bekért volna 100-on.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Gebriel
veterán
Igen ez nyugtat engem is, hogy utána jó ideig nem lesz vele gondom.
BMW001
Csak ismételni tudom ön magam, akkor ott ez tetszett. Te is tudod mennyit nézelődtem és érdeklödtem itt is különböző típus után.E46 indultam venni és E39 lett belőle. Nem bántam meg, hogy meg vettem még így sem, hogy most hozzá kell nyúlni.
[ Szerkesztve ]
Tálydi
senior tag
Nem a bontott motorra gondolok, hanem a bevallott komolyabb szervire ami megtörténik, ellenben azokkal amelyeknek szintén szükséges lenne, de kiszilikonozva várják már az új gazdit.
Eeeeh, what’s up, doc?
MPowerPH
félisten
E39 amúgy is egy pénznyelő, mert mindig van valami, amire költeni kell, benzines és gázolajostól függetlenül. Sok-sok rejtett hiba, állandó bosszankodás, hogy éppen honnan jön a furcsa hang, mi zörög, mi nyikorog, hol és mi folyik, miért világít a visszajelző, miért nem megy ez vagy az. És erre a diesel tulajok még pluszban a hátukra veszik a motor általi bosszúságokat. Mert azt is be kell vallani, hogy amilyen jók az E39-es benzines erőforrások, olyan rosszak a diesel-es társaik. Nem véletlenül írom ezt egyébként. Akivel együtt melózok kint szlovák srác, szintén egy E39-est hajt, 99-es 30D-t. Igaz nem a kiúton, mint ahogy velem, de neki is gondja akadt az autóval. A turbo beállt, olajat ahogy kell, kiemelte. Azóta áll az autó...majd lesz vele valami. Akkor én nem panaszkodok azért, mert valahonnan elszivárog a víz. Sőt, megfigyeltem hogy egy bizonyos szint alá nem is csökken a víz, ne meg azóta a termosztát is kapcsol. Jah, meg az egyik lambda fűtése megkotlott, kék mezőben, nem emelt alapjáraton ugrál a fordulat. A poén az, hogy ezt is csak egy ideig csinálta, most megint ok.
Don't Tread On Me
Gebriel
veterán
Igazából sok tapasztalatom nincs ezen a téren, de nekem idáig semmi komolyabb baj nem volt. Ami volt az olyan ami minden autón előfordul. Tehát én nem nagyon támasztom alá, hogy azért mert disel, több probléma lenne vele.
MPowerPH
félisten
De azért nem váratott magára, hozzád is beköszönt a végére.
Én ezt 8 év E39 után írom egyébként, már ami az autó gyermekbetegségeit illeti.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Gebriel
veterán
Igen ez így van, ráadásul tudtam volna mire költeni azt a pénz így ünnepek előtt.
No de sebaj, meghálálja majd még ez magát, hogy most így rendbe lesz rakva.
Szerk: Ha meg nem akkor felgyújtóm.
[ Szerkesztve ]
MPowerPH
félisten
De ezután már el sem adnám a helyedben, inkább még egy kicsit rákölteni, és van egy tip-top autód, ami jó pár évig hálás lesz a befektetésért.
Én is nézegetem az új autókat, meg is van a kiválasztott. És közben egyik klubos ismi leírta priviben, hogy miért nem arra költök, ami most van. 3500 fontért mehet rá egy turbo+ami kell hozzá, M-es lökösök, teljes futómű felújítás, belülre fűthető, elektronyos memós, combtámaszos sportülések, plusz egy MKIII-as navi, vagy MKIV-es, plusz egy teljes fényezés(vagy matt fekete fólia). Ez kb. az autó ára lenne így. Majdnem gondolkodóba estem. Aztán csak egy jobb fékrendszer kellene alá, de az második körös.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Gebriel
veterán
Már így nem nagyon tervezem.
Tálydi
senior tag
Nagyon szimpatikus ötlete van az "ismidnek"
Eeeeh, what’s up, doc?
Zewa
senior tag
Nekem tettszik az elgondolás, érdemes lenne komolyabban számba venni.
-Pont olyan lesz amilyet te szeretnél.
-Ismert előélet a használt autó legnagyobb értéke mint tudjuk!
-Gondolom a következő autót angol lenne. Olcsó de qrva drága az erős vasra a biztosítás
(amiért itthon gombokat fizetsz)
- Ha kinn maradsz akkor hosszú távra bal kormányos autó nem túl nyerő.
-Soha nem látod viszont az a pénzt amit beleöltél, érdemes sokáig megtartani.
-etc.
Mérlegelj, az én szívem azt mondaná hogy tuningra fel! Eszem már kevésbé.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
h1ght3chzor
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Ismerősnek van egy BMW 5 2006-os. Ebben van elvileg benn egy érzékelő, ha az kiveszi, akkor nem indul az autó, vagy mire jó?
Köszönöm.
Üdv
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
whitezo88
nagyúr
ez elég pongyola de sejtem mire gondolsz, tesóm E90-esében is van. Középen egy pici mágnes, amit a megfelelő helyre kell tenni, hogy induljon a kocsi. Jó kis rejtett lopásgátló. Igaz, mikor elmozdult a pirosnál és nem indult a Start Stop, az már nem volt vicces...
h1ght3chzor
őstag
Ez azt hiszem egy szürke színű kis műanyag vmi... Kivették kocsiból, ugye, hogy ne lopják el, és mégis elindult az autó, csak ha mennek vele, akkor csipog... Azt hitték, hogy csak 5m-en belül jó kb, de több km-re is mentek vele. Vkinek vmi ötlet?
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
orvil
tag
a regi vectramban volt egy ilyen rafinalt megoldas, semmire sem volt jo, kikottettem az elso alkalommal, mikor megszivatott.
sracok, egyre jobb otletek, 15 eves 5osbe turbo, mi johet meg, hehehe ....
Mahrenburg
senior tag
Mi jöhet még- Esetleg kompresszor
"Egy fel nem használt Phenom II matrica olyan mint egy nap ami sosem kelt fel, egy múló szerelemről szóló dal amit sosem énekeltek, egy harcos szív amely sosem dobbanhatott..!" by Habugi
orvil
tag
sor6ra gyanitom tobbe kerulne a kompresszor (ha van egyatalan), mint a hus ..... de a tuning meg mindig nem a teljesitmeny novelesenel kezdodik, de a korhazban vegzodik
MPowerPH
félisten
Meg sem fordul a fejemben egyébként. Eredeti elgondolás marad, az fix, hogy a nagyképű V8-as és régi M-es BMW tulajok önbizalmát és mosolyát letörölhessem az arcukról, ha arról van szó. Szívó motoros autó számomra már tabu, korszerűtlenek, eljárt felettük az idő.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
MPowerPH
félisten
whitezo88
nagyúr
őő mit is kell nézni egy laikusnak? 1-es videón elég furcsa hangja van a motornak, 3-on meg nem indul a kocsi azt látom
MPowerPH
félisten
Amit hallasz, az a kompi hangja, teljesen normális. A 3. -on meg simán low a driver, az nem az autó hibája. Sajna az a 360 lóerő, amit el lehet érni egy kompresszor beiktatásával ezeknél, könnyedén elérhető egy gyári 5 hengeres turboval is(azzal határ a csillagos ég kb.), és még a fogyasztás is emberi marad.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
orvil
tag
talan olvasd el megegyszer, mit irtam. sor6ra, nem sor6os motor melle. ezek nem sor6os motorhoz gyartott kompresszorok, hanem "univerzalisak", meg a nagypapa 4utemu rotacios kapajara is ra lehet szerelni, csak birja az oreg a sorok kozott.
jo vilag lehet arra, eszakon, ha 3500 fontok ropkodnek tuningra, itt delen meg zsiros kenyerre sem telik, nemhogy turbora ....
dragonfx
veterán
lassan lehet menni csuszkálni faja
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Gebriel
veterán
Miért van, hogy az értelmesebb cm3 nagyságnál a benzinesek többsége automata?
Vajon hány hibaüzenetet dobna ki a computer [link]
[ Szerkesztve ]
Zewa
senior tag
Mert akinek van pénze egy 745i-re az általában nem a 20éves korosztály aki szereti még tologatni a váltót.
A 40-50+ -os vezetők pedig szívesebben fogják az asszony, titkárnő combját vezetés közben.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
Gebriel
veterán
Félre értesz. A 7es csak egy link volt az olcsósága miatt.
A beniznes, automata észrevétel ez alapján írtam.
Ezért akartam én is és lett aut. váltós.
De benzinesben azért csak manuál. Nem?
[ Szerkesztve ]
whitezo88
nagyúr
a nagymotoros, jópáréves autók azért olcsóbbak, mert a gatyád is rámegy a fenntartásra sajnos. Legjobb példa erre a Mercedes W126-140 (van 6 literes V12 is!), E210, E220 bálnák, amikkel a Totalcar is foglalkozott, mindenkit lebeszélve róluk, kb csak bontóba jók. amúgy vannak manuális váltós combosok:
E60, gyönyörű
[link]
[link]
[link]
dízelből meg még ritkább a nagymotoros kézis.
[ Szerkesztve ]
Gebriel
veterán
Jaja nem rosszak csak hát az évjárat...
Nem feltétlenül kell nekem 4-5000 motor, 2-2,5-el már ellenék.
Bár egy ilyen 3,2 se rossz ha már mercinél tartunk.
dragonfx
veterán
jo ezek mennyit zabálhatnak...20 liter?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
MPowerPH
félisten
Szerintem pont neked nem kell panaszkodnod a világ milyenségéről... És maradjunk a 'kint' -nél. 3500 font elég kevés pénzecske, kint egy átlagos ember másfél havi keresete, ahogy észrevettem, még ha bruttó is.
Nem kompresszoros motorhoz pedig nem tudsz gyári kompresszort rakni, mert nem létezik. Csak 'univerzális' van, amivel önmagában nincs semmilyen probléma. Csak egy kompresszor egyébkéntis, nem egy bonyolult megoldás. Azt hogy megéri e, megint más kérdés. Én turbo párti vagyok, az nem terheli fölöslegesen a hajtásláncot, igaz nem is annyira direkt, mint egy kompresszor.(ez is csak az utólagosan beépítettekre vonatkozik, mert a gyári változó geós, vagy dupla(kicsi-nagy) turbos megoldások már régen kinőtték ezt a betegséget.)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
orvil
tag
3500 font azert eleg sok penz, 100bol ha 1 embernek van ennyi pluszban, es most nem az egy szobat berelek es tudok sporolni temara gondolok, hanem a normalisan elek lakasban-hazban stb. a brutto kereset atlagban 19000font/ev netto 1250 gyerek nelkul, abbol nem tudom hogy lehet megelni ilyen ingatlan es szolgaltatas arak mellett, a bolcsi pl havi 700font es nem hagyhatod otthon a gyereket egyedul, torveny van ra, szoval ha mar eletvitelszeru az elet, onnan csunya penzek mennek el havonta.
gyari kompresszorrol szo nincs, de a supercharger hatasfoka a beomlohoz valo tavolsaggal egyenes aranyossagban no, ergo nem veletlenul kerul egybol a beomlore a celiranyosan gyartott technika, ekkor kell elgondolkozni meg azon, hova kerul az ( elso problema ) intercooler (belulre) es hogy oldjak meg a supercharger ( masodik problema ) - huteset (altalaban sehogy sajnos) tehat vertikalisan bovultunk, ideje uj motorhazteto utan nezni (harmadik problema) vagy atalakitani a jelenlegit (celszerubb) majd hozzaloni az elektronikat (befecskendezes, legtomeg es tarsai), tehat ha jol akarja az ember osszedobni, akkor van vele melo. turbo jobban sokkolja a hajtaslancot, foleg mikor megjon a nyomas, akkor viszont nagyon durvan, ergo a kovacsoltvas roviditett hajtokar es a nagysonkas konnyitett fotengely alapbol beugrik, de ez meg mindig nem garancia arra hogy nem robban fel a motort, nem szakadnak ki tobol a csavarok es lovi le a hengerfejet/leomlot egy nagyobb gazfroccsnel (utolagos benzin turbo).
a kompresszor elonye a turbohoz kepest a folyamatosan, majdhogynem linearisan erkezo teljesitmenynovekedes egeszen also fordulat tartomanybol kezdve (mivel a fotengelyrol kapja a hajtast) ergo nincs nagy rantas mint a turbonal - azt szereti a vezerles, megneznem a vanost hogy nezne ki par nap hasznalat utan .... hatranya ebbol siman kikovetkeztetheto, folyamatosan ellenallast kepez, ergo loerot visz el mar a tengelyrol. egyszeru pelda, a nagy 8000 lovas drag vasaknal van a hol a supercharger egyedul 10%ot elmar, vagyis 500-800 lovat! viszont faek a technika, az elettartama vilagvege korul van. cimboram 11 eves v8 jaguarjan van egy gyari supercharger (ford gyartotta, ha jol emlekszem) 11 ev / 100ezer merfold alatt semmi. ezt a turbo nem tudja hozni, azzal torodni kell. munkatarsam mx7-es most kotlott meg sajnos (oregecske) es iszonyat penzt kellett ranyomni, pedig tavaly fullra fel lett ujitva.
melegit, lehut, melegit lehut, melegit, lehut ..... ez a turbos jatek mese nincs.
orvil
tag
meg keveset is mondtal ..... az enyem eszik 20at ha tolom, akkor ezek mit szurnek be, hehehe, 9 tonnas kasztni.
nagy benzinesre igaz volt a fenti allitas, nem megvenni a kunszt, hanem egyutt elni vele, ezeket mar elegge telepakoljak mindenfele extranak nevezett felesleges cuccal, azok szeretnek 10 eves korukra teljesen megdogleni, nagy reszet hozza kell lovetni computerrel markaszervizben, es van, amit hasznaltan nem is lehet kapni ujan pedig dragabb mint anno a kocsi uj koraban volt a zinflacio miatt. a gumi-benzin-olaj-futomu-biztositas-ado temat mar nem is emlitem, az kikovetkeztetheto.
csendben megjegyzem a legolcsobb 7es megis csak a 730d meg igy a 8-10 evuk kornyeken is, nem veletlenul, na az az igazi penznyelo.
dragonfx
veterán
fiatalabb kocsit kell venni és ami 5 litert eszik a többinek mo.n nincs létjogosultsága.
akkor inkább nem kell smemi.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
whitezo88
nagyúr
ezért fognak sokat eladni az úh sor3-as 1.5ös BMW AT-ből...
orvil
tag
meg az 1.8-as 7esbol manual szovetulessel hifi nelkul 195-os kerekkel hosszu hetedikkel, hogy palyan ne egyen :-D
Gebriel
veterán
Na mint kiderült csak a hengerfej tömités volt a ludas.
dragonfx
veterán
ha 5-6ot eszik akkor igen.
ma ez számít mo.n.lehet megköszönni a kossuth téren..
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Gebriel
veterán
Miért? Jobb volt az, amikor az embereket beleverték a több milliós svájci hitelekbe?
Szerinted a mostani helyzetet a Kossut térn csinálták és nem globális?...pfff
[ Szerkesztve ]
Calogero
addikt
Az első-hátsó lökhárítón lévők nyílások nem igazán jönnek be nekem.
negro
őstag
Ezzel nem ertek egyett. 5 es fel eve van egy 28i (sima, nem TU) gyari M csomagos sedanom. Az esetek 90%-ban barmi amit cserelni kellett rajta az eredeti, 12 evesnel tobb es 250 ezret futott alkatresz volt. Elso 2,5-3 evben egy fillert nem koltottem ra fekbeteten kivul. Utana a korral jaro es sok km futasbol szarmazo kopasok vegett kellett cserelni rajta sok mindent. Kb 1,2 millat koltottem ra eddig osszesen amiben benne a munkadij egy motor genaral is (300 ezer km nel) es persze 95% -ban gyari BMW alaketreszekbol. Es ismetlem ebbe minden benne van, tehat a fekbetetek, tarcsa csere, lengescsillapitok, lengokarok, vilagitasmodul javitasa, kormanymu javitas, motor general, kavics felverodes vegett lokharito ujra fenyezese, bemattult es parasodo lampabura csereje es stb. minden! Ez durvan havi 18 ezer forintos koltcseg most! De mivel szinte ki van nullavza, igy a kovetkezo evekben nem kell ilyen drasztikus koltsegekbe verni magat az embernek es igy 2,5 ev mulva 8 ev hasznalatra vetitve ez a havi osszeg lecsokken ~13 ezer forintra. Szerintem ez nem olyan veszes ossszeg.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
MPowerPH
félisten
Ebbe szerintem ne menjünk bele. Nem egy ismerősöm van, aki akkoriban nem frank alapú hitelt vett fel, hanem Ft alapút.(nahát, használta a fejét) Azokat miért nem sajnálja senki? Kezdetben pont dupla annyit kellett fizetnie, mint a frankosnak, mára mondható, hogy kiegyenlítődött. Aki frankban vette fel, az még mindig jobban járt, csak ezt nehéz bevallani, mert mindenki csak azt látja, hogy kezdetben milyen jó is volt a kicsi törlesztő.
És nem volt az kötelező, a zemberek 90%-a a saját luxusára költötte, autó, luxus nyaralás, stb... Elég ha a rokonaimból indulok ki. Én csak azt a 10%-ot sajnálom, akik ténylegesen azért vették fel, mert nem volt más választásuk, és a Ft alapú törlesztőjét már nem tudták volna kifizetni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
dragonfx
veterán
az utobbi 12 évbe tönkretették még azt is ami kicsit is jo volt ebbe az országba, egy nagy atombomba forradalom kéne, hogy hulljon a sok tetű a parlamentbe, bár mind1ik becsicksulna az imf.nek..meg az eu.bol ki kéne lépni a faxba...mega bérekvásárlóerejével ekzdeni valamit.árcsökkenés nem lesz így a béreket duplázni kéne.utána lehet bármiről bezsélni.
aki hitelt vesz fel az nem normális manapság....
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
whitezo88
nagyúr
egy barátom szülei egy marha nagy soroksári családi házra vettek fel hitelt. aztán jött a válság, munkaügyi nehézségek, elúsztak a számlák árai stb. már szinte ott voltak hogy el kell költözni egy kisebbe, mielőtt elálverezik, aztán a nagy gyerekek ki anglia, és ők fizették a hitelt, nagyjából sikerül már egyenesbe jönni, úgy, hogy a programozó barátom alig tudott félretenni mert annyit kellett hazaküldeni a nem kevés fizetéséből. Sőt, szinte követelték tőle hogy mikor jön a pénz...
szerencse hogy anno még 2004-2005ös költözésünkkor szüleim nem vettek fel hitelt, hanem meg lehetett még oldani így. Mondjuk mindig is az volt apám hitvallása, hogy hitelt ha lehet, sose...
[ Szerkesztve ]
keIdor
titán
Tipikus Jobbikos bullshit duma. Könnyebb másra kenni, amit a politikusaink elrontottak. Bírom mikor megy az EU fikázás, viszont amikor a pénz kell, mert kevesebb jönne 30%-al, akkor egyből megy a könyörgés meg a tárgyalás. Nulla pénzt adnék a helyükbe, és lehet kotródni.
Érdekes, akik ellentétes döntéseket hoztak (pl. Lengyelország) ők lettek az EU leggyorsabban fejlődő gazdasága. Legtöbbet az EU-nak köszönhetnek.
Szóval nem kilépni kéne, hanem nekik kéne kidobni a gyengéket... aztán lehet lesüllyedni Albánia szintjére.
Sok magyar birka meg eszi is a szélsőjobb szavait, pont mint 80 éve máshol...
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- WD BLACK SN770 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 5150-4850 MBs - Eladó!
- iPad Pro M2 (gen) 512GB wifi 11" ÚJ 2025.04.10. Apple Care+
- VivoBook S15 S521EA 15.6" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 8GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- DELL rack keret 1000 mm mély 24U magas eladó
- Szinte új T14 Gen 4 Ryzen 7 Pro 7840U 32GB RAM (forr.) 1TB NVMe Samsung SSD 4G LTE 2026.12.20 GAR